<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
SIG | Adatlap | 360204 | 2009. január 26. 15:43 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 360203 | 2009. január 26. 15:05 | ![]() | |
Szia! Ez is jellemző butaság, vagy mi a fene. A temetés a hozzátartozók igénye szerint kerül(t) lebonyolításra. A szabályok csak azt írták elő, hogy attól függően, hogy az elhunytat az alakulat, vagy például a haderőnem, vagy a Magyar Honvédség (Néphadsereg) halottjává minősítették, más és más dolgokat állt anyagilag a sereg,(Sírhely, koporsó, fejfa, koszorúk, a szertartás költségei stb. stb.) Például mikor a volt főnököm, jó barátom elhunyt urnás temetése volt katonai tiszteletadással. Az más kérdés, hogy régebben a hamvasztás nem volt elterjedve, úgy is mondhatnám, hogy ritka volt, mint a fehér holló. Egyébként teljesen egyetértek Mig23papa e vonatkozásban tett két bejegyzésével. Tibor | |||||
mig23papa | Adatlap | 360202 | 2009. január 26. 12:37 | ![]() | |
RonnieFrown nem hinném, hogy lenne , vagy hogy volt ilyen szabály. Nem a honvédség mondta meg milyen , mikor, hol legyen a temetés. Persze ha katona volt az illető , lehetett szó katonai tiszteletadásról a temetésen, de ez egy plusz volt a hagyományos szertartáson belül. Ahogy mondod, búcsú a halottól, akár ott van fizikailag, akár nem. | |||||
mig23papa | Adatlap | 360201 | 2009. január 26. 12:33 | ![]() | |
Monox A végtisztesség miatt, akár üres akár benne van az áldozat, sok esetben meg sem nézhették a hozzátartozók, mi is maradt egyáltalán az áldozatból, és ez az ilyen esetekben így van jól. Biztos hallottál olyan áldozat temetéséről is akinek a holtteste soha nem került elő, attól a temetés még lehet ugyanolyan fontos a hozzátartozóknak barátoknak... Gondolj bele, a temetők, a temetés igazából nem az elhunyt , hanem inkább a hozzátartozók miatt vannak. Az elhunytnak már tök mindegy mi történik vele, a hozzátartozóknak egyfajta további kapcsolattartási lehetőség az elvesztett szerettükkel. Katonák esetén valószínű hogy a katonai tiszteletadás egyfajta lehetősége is. Különben mindíg a hozzátartozók döntése, hogy katonai tiszteletadás is legyen a temetésen, vagy ne legyen. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 360200 | 2009. január 26. 05:37 | ![]() | |
En ugy tudom, hogy a Magyar Nephadsereg halottait csak igy koporsoban lehetett temetni, a hamvasztas nem volt engedelyezve meg akkor sem, ha a csalad az urnas temetest szerette volna. Valamilyen modon pedig csak bucsut kell venni a halottol, meg akkor is ha majdnem ures a koporso. | |||||
tothtomi | Adatlap | 360199 | 2009. január 25. 23:34 | ![]() | |
Alkatrészdarabokat szoktak a koporsóba rakni, hogyha valakiből ennyire kevés marad. | |||||
Monox | Adatlap | 360198 | 2009. január 25. 21:21 | ![]() | |
Igen, szerintem is... Egyébként ha már meghalt a pilóta, ez további kérdeseket vet fel az elhunyt(akk)al kapcsolatban. Ha valakiből mindössze egy újjperc és egy fül marad, akkor miért kell egy "vélhetően" üres üres koporsót a földbe temetni? Ez a katonai tiszteletadás eleme, v. a család kérése? Képek Juhász Lajos őrnagy temetéséről | |||||
mig23papa | Adatlap | 360197 | 2009. január 24. 20:45 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 360196 | 2009. január 24. 15:19 | ![]() | |
Szia romeo! Igazán szép képek... Milyen elv alapján csoportosítod, amikor felteszed őket? Nem egy fotó van köztük, amit már publikált a sajtó néhány helyen. | |||||
romeo | Adatlap | 360194 | 2009. január 24. 13:20 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 360193 | 2009. január 24. 13:09 | ![]() | |
Szia Romeo! Jó képek. Bár mondom, engem inkább tököli képek érdekeltek volna, mint amiket az 1238-as hozzászólásban is beraktál az L-410-esekről, meg a Z-43-ról. | |||||
romeo | Adatlap | 360192 | 2009. január 24. 12:37 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 360190 | 2009. január 24. 00:19 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 360189 | 2009. január 23. 23:43 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 360188 | 2009. január 23. 23:27 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 360187 | 2009. január 23. 23:04 | ![]() | |
momi | Adatlap | 360186 | 2009. január 23. 15:04 | ![]() | |
Szia! Valóban volt ilyen festésű magyar Stuka? | |||||
Podva | Adatlap | 360185 | 2009. január 23. 14:04 | ![]() | |
Az zöd Üdv Podva | |||||
Samee | Adatlap | 360184 | 2009. január 23. 12:51 | ![]() | |
Üdv! A következőkben kérném a segítségetek. A linkelt képen látható magyar Stukán az oldalszám alatti színre lennék kíváncsi. wp.scn.ru/en/ww2/b/29/13/0/4 Ugyanis a rendelkezésre álló képek alapján nem tudtam eldönteni, h vajon RLM65, RLM 75 vagy vmi más. Segítséget előre is köszönöm. Holla: Szemi | |||||
Monox | Adatlap | 360183 | 2009. január 21. 10:28 | ![]() | |
Olyan érdekes, hogy az 1978 nyarán éjjel lezuhant MiG-21-es esetéről jószerivel azóta sem hallani. Sőt ellentmondásos, egyesek lapos szögben hatalmas sebességű ütközést említenek, mások meredeket. Bár ha a talajvíz feltört a becsapódás helyén, az inkább az előzőt erősíti. Sőt a gépről a mai napig nem találtam fényképet... | |||||
István | Adatlap | 360182 | 2009. január 20. 22:04 | ![]() | |
Köszi Nyugger! Így már teljesen világos minden.Köszi. Üdv | |||||
mig23papa | Adatlap | 360181 | 2009. január 20. 20:49 | ![]() | |
Monox Persze, ez is előfordulhat. Ha saját szememmel láthattam volna okosabbak lehetnék. Volt egy eset, igaz az kb 900 km/órával közel függőlegesen csapódott a földbe, a pilóta nem katapultált. Rosszul lett valószínű, a hajtómű műküdött végig. Állítólag egy fület és egy újjpercet találtak belőle. A gép kiásására egy mélyépítő céget bíztak meg, a talajvizet rendesen kellett szivattyúzni. Láttam a kiásott roncsot, a kecskeméti hangár udvaron, kb 1978 ban, ami megmaradt a 21-esből, a hajtómű kompresszor lapátjai egymásra kenődtek, az egésznek a hossza kb 30-40 cm lett. Gondolhatod mi lett a többi alkatrészből. Ennyi ami eszembe jutott a kérdésedet olvasva. | |||||
Monox | Adatlap | 360180 | 2009. január 20. 13:12 | ![]() | |
Szerintetek a lezuhant 02-es gép többi része hol van? Hihető, hogy annyira laza talajba csapódott, hogy egészben, törés nélkül fúródott a földbe egy géphossz mélységig, vagyis akár 15 méter mélyre is lejuthattak a gép alkatrészei? | |||||
Monox | Adatlap | 360179 | 2009. január 20. 13:08 | ![]() | |
Mindenkinek jogos a két pont... A gép Pápán zuhant le, de valóban egy másik állomáshelyen készült a kép. Ezt egy pillanatra kifelejtettem, innen a tévedés. | |||||
Nyugger | Adatlap | 360177 | 2009. január 19. 22:02 | ![]() | |
Sziasztok, Szerintem a 3031-es gépről a felvétel Kecskeméten készült. A mellékelt kép valószinüleg az első felvétel mely az rgv-k kiszállásakor készült. Abban az időben ebben a zónában fogadták a gépeket és itt történt meg az előkészítésük is, majd átvontatták a gépeket az indító zónába. Manapság ez a terület a lángterelős fogadó-indító zóna, az An-26-s állóhelyek pedig a régi indító zóna valamikori területén vannak. A 3031-es UM Taszáron kezdett a 3036-os és 3041-es gépekkel a MiG-21MF szd.-nál 1974 elején, majd a teljes század Kecskemétre került 1976-ban. | |||||
István | Adatlap | 360176 | 2009. január 19. 21:42 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat mindenkinek. Bocs a hitetlenkedésért de a második szám elég szögletesnek tűnik már ami látszik belőle és a második szám a leírtak szerint 0.Esetleg a szögben történt fényképezés miatt lehet? Monox! Esetleg van még képed abból a fotósorozatból?Köszi előre is . A helyszínt én Kecskemétet saccolnám. Üdv | |||||
fecsoka | Adatlap | 360175 | 2009. január 19. 20:17 | ![]() | |
Nagyon szépen köszönöm a felvilágosítást! | |||||
búza | Adatlap | 360174 | 2009. január 19. 17:51 | ![]() | |
Monox! Az lehet, hogy helyileg Pápán készült a kép de Szepesi József ales és Török Fábián örgy kecskeméti hajózók állnak előtte és a 3031-es is kecskeméti gép volt. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 360173 | 2009. január 19. 12:43 | ![]() | |
István: Egy fotósorozat alapján bizonyos, hogy a fotón a 3031-es oldalszámú gép látható a pápai reptéren. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 360172 | 2009. január 18. 23:24 | ![]() | |
István A tipus MiG-21UM /69-es gyártmány/ és az a számjegy szerintem lehet 3-as is, és ilyen gépeink voltak : 3031, 3036, 3041 | |||||
István | Adatlap | 360171 | 2009. január 18. 23:08 | ![]() | |
Sziasztok. Lenne egy kérdésem.Véleményetek szerint az 1000 h.sz ban szereplő anyagban az első képen lévő kétszemélyes gépnek mi lehet az oldal száma?Mivel én kettesnek nézem de kettessel kezdődő oldalszámú gépünk szerintem nem volt,ezért most egy kicsit bizonytalan vagyok.Várom a válaszotokat. Tisztelettel. | |||||
Rob79 | Adatlap | 360170 | 2009. január 18. 17:32 | ![]() | |
Ja, igen... És van egy kép még róla az adatlapomon is...:) | |||||
Rob79 | Adatlap | 360169 | 2009. január 18. 17:28 | ![]() | |
Szia fecsoka! Ez egy Mig-23 Ub változata, ahogy Horváth Balu (elnézést a becézésért) is megírta neked. Ha megnézed a 1225-nél a "Mig 23-as sor" című képemen a bal szélén áll. Ha a történetéről érdeklődni akarsz, mig23papa biztosan tájékoztat mindenről, mert ők üzemeltették Pápán. Ha jól tudom, ma Szolnokon van a régi szürke festéssel, csillagos felségjellel. Üdv.: Robi | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360168 | 2009. január 18. 10:32 | ![]() | |
A "mig" helyesen persze "MiG"... | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360167 | 2009. január 18. 10:31 | ![]() | |
fecsoka | Adatlap | 360166 | 2009. január 18. 10:26 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 360165 | 2009. január 17. 21:05 | ![]() | |
fecsoka! Ezek a repülőgépek még 2008 nyarán Kecskemétre kerültek... | |||||
fecsoka | Adatlap | 360164 | 2009. január 17. 20:58 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 360163 | 2009. január 17. 11:54 | ![]() | |
Szia Romeo! Keress meg E-mail-ben. címem: cszoli89@freemail.hu Szeretnék kérdezni ezt-azt. (én nem tudok neked írni, mert nem tudom a címedet) | |||||
mig23papa | Adatlap | 360161 | 2009. január 16. 22:38 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 360160 | 2009. január 16. 22:26 | ![]() | |
vlevi hát igen, nekem is van 31 képem ebből a sorozatból, a Siklósi Zolitól kaptam Amit kevesebben tudnak, hogy Zoli ezzel a géppel repülte a búcsúrepülését, (ha ez a 02-es gép) többek közt kis magasságon Pápa felett is átrepülve, épp egy volt hajózókollégával összefutva a városban, mondtuk egymásnak, hogy végre egy kis nosztalgia, és erre megdöbbenve láttam este a híradóban hogy mi történt. Az utolsó leszállása a gépnek a Sikivel volt. Mondta a Siki, hogy a látvány azért is volt neki megdöbbentőbb, mikor meglátta a roncsot, mert az utolsó felszállása előtt körbejárva itt-ott megütögetve a gépet és éppen azok a részek láthatóak a képen a megmaradt gépből. Mondtam is neki, hogy az egész gépet kellett volna végig ütögetned. Szóval nem sokon múlott, hogy nem a Siki alól hulljon ki a gép, mondjuk éppen Pápa mellett. A másik érdekes sztori, hogy nemsokkal utána volt a Mizsei özvegyénél a katasztrófa 10 éves évfordulójára összehozott találkozó, én is ott lévén hallottam amikor a Siki felhívta a Pinyót (ö nem volt ott)hogy neki igen is kell az a stabilizátor a gépből, ami kiállt a földből. A Pinyó többször is végighallgatta türelmesen, de tudomásom szerint nem sokat tudott tenni a kérés érdekében. Hát ennyi, ami eszembe jutott a képet nézve :-( fel is teszem a képeket 2 adagban, mert elég nagyok | |||||
romeo | Adatlap | 360159 | 2009. január 16. 22:20 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 360158 | 2009. január 16. 21:50 | ![]() | |
búza Hofi például maga volt egy szmájli, egy élő szmájli :-)) a szmájli magyarra fordítva , már amennyire lehet, azt jelenti, hogy hangulatjel | |||||
mig23papa | Adatlap | 360157 | 2009. január 16. 21:47 | ![]() | |
romeo csak a szokásos kíváncsiság, honnan lehet szerezni ilyen szuper képeket ?:-) | |||||
vlevi | Adatlap | 360156 | 2009. január 16. 21:17 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 360155 | 2009. január 16. 21:14 | ![]() | |
Az a zöld nem volt mindig egyforma, és azt se felejtsük el, hogy a Kajláinkat Bulgáriában nagyjavították (Graf-Ignatyevo rémlik), nagy többségük ott kapta a terepszínű festést, és vélhetőleg nem ugyanazt a festéket használták, mint a PG-ben vagy a csapatoknál. | |||||
vlevi | Adatlap | 360154 | 2009. január 16. 21:06 | ![]() | |
Megválaszolnám magamat. Szerintem a szkenneléstől, mert vannak más képek is, ahol félrecsúszhatott a zöld szín. | |||||
vlevi | Adatlap | 360153 | 2009. január 16. 21:04 | ![]() | |
Ennek pl. mitől lett ilyen randa színe? myaviation.net/search/photo_search.php | |||||
vlevi | Adatlap | 360152 | 2009. január 16. 21:02 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 360151 | 2009. január 16. 20:19 | ![]() | |
Az ék felségjelzés festésére a parancsot 1991 január 31.-én adták ki, 1991. március 31.-i végrehajtási idővel. Fel kellett festeni minden gépre, beleértve a szimbólumként használt és oktatási célú gépeket is. Egyedül a múzeumi példányokon maradhatott meg a régi jelzés. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Sajna nálunk ennek még az ellenkezője is megtörtént. 91-ben a Dél-Szláv balhé miatt, nem kevés időt töltöttünk el mélységi felderítőként, a határsávtól 50 m-re felállított "REFI"-ben. A dolgunk, a dezertáló horvát katonák összefogdosása volt. Ébredtünk harckocsi összevonásra, helikopter vagy repülő átrepülésre vagy aknára futott őzikére. 18-19 éves gyerekként a zabszem nem fért a valagunkba. Ebben a hangulatban az egyik Társunk, egy eltáv alkalmával sajnos öngyilkos lett. Persze terelték a tisztek a dolgot mindenre, de azért jócskán állati körülmények között voltunk tartva és mivel én még egy kicsit írnok is voltam, így sajna olvasnom kellett a leveleit és tudtam, hogy mitől volt kiakadva. Szóval a lényeg, hogy mi a legtermészetesebb dolognak tartottuk, hogy ott leszünk a temetésén tereptarka gyakorlóban és barettsapkában, azaz lesz valami minimális "katonai" tiszteletadás. Ebből annyi lett végül, hogy aki akkor szabadságon volt (tehát nem eltávon, mert az hétvégeken volt !), mivel hétközben volt a temetés, na az elmehetett, de onnan feketeseggűnek számított, mert "miért nem fér a gatyájába és miért ugrál ?" Részemről ennyit a "kötelező talajgyakorlatokról". Nem akartak mást, csak a felelősséget letolni magukról, hogy nem a sereg miatt tette amit tett, hanem magánéleti dolgok miatt. Pedig anyura esküszöm, amikor 91 októberében leszálltam a tehetautóról a pécsi laktanya udvarán, azt hittem, hogy 45-ben a keleti frontra csöppentem vissza. Nem akármilyen állapotok voltak...