/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
juge75 360320 2009. március 31. 20:24
Válasz erre
Nekem még az elődjüktől is van anyagom. :-)
Néhai Béler Gyula.
Akkoriban a múzeum két részben volt, belül a statikus, a Hemo-ban a többi (makettek, fényképek, relikviák.
Én is ott voltam sorkatona.
Fodi 360319 2009. március 31. 19:15
Válasz erre
Húú, ez nagyon vad. :) Lehet, hogy kellene szereznem egy új makettet. :D
Horvath_Balazs 360318 2009. március 31. 19:02
Válasz erre
Köszönöm, Andrással igen jó kapcsolatban vagyok, számos fotó neki és Magó Karcsinak köszönhetően került elő és vált publikussá.

Úgy tudom, a Mi-1-eseinknél (legalább) kétféle festés volt; az egyiknél zöld, a másiknál barnásszöld volt a felső szín.
juge75 360317 2009. március 31. 18:55
Válasz erre
Balázs!
Keresd meg Nagy Andrást, Szolnokon.
Amúgy ez kísérleti festés.
Kék és zöld volt minden gép, ugyanolyan, mint a MI-1 festése. Ebből a verzióból volt a múzeumban is, meg volt rogyva a feneke, mert durván tették oda.
Horvath_Balazs 360316 2009. március 31. 18:46
Válasz erre
Mil-Mi-8-10417-2
Mil-Mi-8-10417-2

Magyar Minyó-festések témájában ugyancsak lenne még mit felderíteni - bár a honlapunk szerencsére szépen bővült ilyen tárgyú archív képekkel az utóbbi időben.:) Jó lenne látni végre egy normális minőségű színes fotót zöld/világosszürke festésű magyar Mi-8-ról, és szívem csücske a korai, de már nagyjavítás utáni szovjet ill. PG-s többszínű kamuflázs, ami nem túl közismert (lásd a fenti képet).
Horvath_Balazs 360315 2009. március 31. 18:37
Válasz erre
Ha már ilyen téma jött elő: van olyan fénykép valamelyikőtök gyűjteményében, amin magyar Mi-24D látható ék felségjellel, de még szovjet mintájú terepszínnel? Vagy esetleg a korai változatú (körbe foglalt) ékkel?
SG83 360314 2009. március 31. 17:37
Válasz erre
mindenkinek nagyon köszi a segítséget!
Daala 360313 2009. március 31. 08:37
Válasz erre
Mi-24-ben nem vagyok otthon, alig van anyagom. Inkább Mi-8/17.
fklaci 360312 2009. március 31. 08:16
Válasz erre
juge75 360311 2009. március 31. 04:12
Válasz erre
Szemelj ki magadnak 1-et, és döntsd el, nagyjavítás előtti új, használt vagy nagyjavítás utáni festést szeretnél.
Én például a 11-esen rengeteg árnyalatot találtam, ami abból is adódott, hogy a gépek orrán és svanc-án ponyváztak.
Régi vagy új (ék) felségjellel építed?
SG83! Mi-24 témában keresd meg Magó Karcsit, Nagy Andrást vagy DAALA-t.
Segíteni fognak!
SIG 360310 2009. március 31. 03:05
Válasz erre
Untitled-10
Untitled-10
Untitled-75
Untitled-75

Hello ! Nekem ez a kettő lenne a témában. Az 581-es is hasonló, mint az 577-es és van még képem a következőkről: 578, 579 és 713... Ha kellenek akkor szólj. Üdv...
SG83 360309 2009. március 30. 22:50
Válasz erre
Ezer köszönet!

Ha esetleg még találsz, azt megköszönöm!
Horvath_Balazs 360308 2009. március 30. 22:38
Válasz erre
577-13
577-13

Ezt találtam így hirtelen. Arra sajnos már nem emlékszem, hogy a fotó honnan származik.
SG83 360307 2009. március 30. 21:43
Válasz erre
Érdekelne az 574-es, az 577-es, az 580-as vagy az 582-es. Konkrétan azt szeretném tudni, hogy repült-e úgy valamelyik, hogy még a régi sárga alapú felirat volt rajta, de már beépítették az IFF antennákat az infrazavaró elé meg alulra, illetve a 2. készlet rádió antennáját. Meg azt sem ártana tudni, hogy melyik gépeken szerepelt a Vörös Sárkány üzembentartó század emblémája... Eddig egyedül az 577-esről láttam képet ilyen konfigurációban, de azon nem volt rajta a sárkány.
Horvath_Balazs 360306 2009. március 30. 19:36
Válasz erre
Van konkrét elképzelésed, hogy pontosan melyik gépről kell fotó? Lehet, hogy tudok segíteni. :)
SG83 360305 2009. március 30. 19:12
Válasz erre
Sziasztok!

Képeket keresek magyar Mi-24D-kről a standard magyar mintával, ék alakú felségjellel. Az 500-as lajstromú sorozatba tartozó gépek érdekelnének, amelyeken még a sárga alapon fekete VIGYÁZZ felirat szerepel. A www.avia-info.hu-n már találtam néhány használható képet, de még kellene pár.

Előre is köszi!
Levix 360304 2009. március 30. 15:26
Válasz erre
fklaci 360303 2009. március 30. 15:24
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar Szu-22 M3-ast szeretnék építeni, ehhez keresek festékkódokat. Aki tud kérem segítsen.

Köszönöm
Daala 360302 2009. március 27. 14:57
Válasz erre
Lehet, hogy kicsit hazabeszélek, de mivel szállítóhelikopteres vagyok, így szerintem azt a kevés pénzt, amit remélem modernizációra költenek, a mieinkre fogják költeni (akár felújítás-akár beszerzés) és nem a Mi-24-re. Szerintem ennek a kis országnak inkább erre a helikopteres képességre van szüksége.
Ez szigorúan magánvélemény volt!

Daala
VO101_Papi 360301 2009. március 27. 14:47
Válasz erre
jó hír, elvileg ma repül az egyik 29UB, elkezdik a jártasság visszaszerzését, mivel az csak két pilótának maradt meg, áprilistól tervezik a készültség átvételét újra
PETI 360300 2009. március 27. 13:50
Válasz erre
Üdv romeo!

Ez a masina vajon meddig kapott üzemidő hosszabítást? Mert az oké, hogy modernizálták, de üzemidővel nem állt túl fényesen...
romeo 360299 2009. március 27. 13:10
Válasz erre
alpok_1n
alpok_1n
alpok_2n
alpok_2n

Üdv!

Magyar Mi-17N (orr-radaros).
link: www.hm.gov.hu/hirek/hazai_hirek/magyar_helikopterrel_az_alpokban
romeo 360298 2009. március 27. 09:13
Válasz erre
1237994822
1237994822

Üdv!

Egy gyönyörű kép - modernizált magyar Mi-17N radarral.
borisz 360297 2009. március 26. 19:13
Válasz erre
Akkor hamar kéne. Ez így "lóf*sz estifényben".
romeo 360296 2009. március 26. 18:16
Válasz erre
Úgy tudom, Szolnokon tartalékban van 4 db Mi-24P (gépágyús), ezek még nem lettek hadrendbe állítva.
romeo 360295 2009. március 26. 16:35
Válasz erre
1
1

Üdv!

Találtam egy nagyon jó cikket, ideje lenne modernizálni a meglévő Mi-24-eseinket!

link: www.szolnok.mtesz.hu/sztk/kulonszamok/2008/cikkek/szilvassy-laszlo.pdf
Elmo 360294 2009. március 17. 14:36
Válasz erre
?
?

Skacok,
nem tudna valaki megmondani nekem, pontosan mi is ez? Talan hajozoszerelo jelveny?

Udv, Elmo
romeo 360293 2009. március 17. 11:20
Válasz erre
1
1

Üdv!

Magyar Me 210 40mm-es Bofors gépágyúval és rakétákkal.
romeo 360292 2009. március 8. 18:01
Válasz erre
kk.jpg
kk.jpg
MyAviationNetPhotoID01130951
MyAviationNetPhotoID01130951
photo_19982
photo_19982
photo_14274
photo_14274
photo_2009
photo_2009
1355602
1355602

Üdv!
romeo 360291 2009. március 8. 13:18
Válasz erre
1
1

Üdv!

An-26
PETI 360290 2009. március 5. 08:00
Válasz erre
Szia! Ismerem az oldalon lévő képeket. Folytassuk magánban. Üdv
Monox 360289 2009. március 4. 16:26
Válasz erre
És hamár Földi, akkor nézzünk egy olyan gépet is ami kiszabadult a "gondoskodása" alól.

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Szeksz%C3%A1rd
Monox 360288 2009. március 4. 15:43
Válasz erre
A hunavia honlapján nézz szét. Ha nem láttad volna még garantáltan le fogsz döbbenni.
Ákos 360287 2009. március 4. 13:53
Válasz erre
A Mi-1-ről véletlenül nincs több fotód? Mármint ezeken kívül?
www.freeweb.hu/hunavia/AVIATION%20MUSEUM/ALSONEMEDI/ALSONEMEDIRONCSRANCHMi1/index.html
Erról szeretném megcsinálni, ilyen állapotban, de pár fotó még jól jönne.
Köszönöm!
Thor 360286 2009. március 4. 13:53
Válasz erre
sziasztok!

érdeklődnék, mekkora méretű képet lehet feltölteni az oldalon, mert a 2 mb-os kép túl nagy...
PETI 360285 2009. március 4. 13:28
Válasz erre
Monox 360284 2009. március 3. 23:33
Válasz erre
Hiányzott már legalább 10 gép, de szétbarmolt géppel nem találkoztam. Zoltán Gyula viszont fél évvel hamarabb járt ott mint én és brutális dolgokat örökített meg.
PETI 360283 2009. március 3. 20:59
Válasz erre
Hajaj Monox, látom már te is 2005 októbere körül értél le oda. Akkor már elkezdte szétbarmolni a gépeket a "tökös csávó"!
Monox 360282 2009. március 3. 18:48
Válasz erre
Nagyon sok szó esett az elmúlt időben a Földi-féle Roncs-Ranch-ról.
A napokban végre a Google Earth is nagy felbontásban elérhetővé tette a területet, amin jelesül egyetlen árva repülőgép nem látható...

Nincs már mit tenni, emlékezzünk rá ezzel a kis összeállítással:

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Als%C3%B3n%C3%A9medi
Elmo 360281 2009. február 27. 22:15
Válasz erre
Romeo,

a fofutoszarat leszamitva popec!
romeo 360280 2009. február 27. 21:01
Válasz erre
1
1

Üdv!
Bubu 360279 2009. február 27. 10:55
Válasz erre
Sziasztok !
Egy kapuvári rendezvényre szeretném felhívni a figyelmeteket!A címe „MAGYAR SASOK A II. VILÁGHÁBORÚBAN”, bővebb infó itt: www.kapuvar.hu/_site/doc/newswf29115/ii_vilaghaboru_emlekei20090304.pdf
Elmo 360278 2009. február 27. 01:15
Válasz erre
Megegyszer csak azt mondhatom, hogy az a plakat nagyon szep! A falamra nagyon szivesen kitennem. Az IL-14-es meg csak koltoi kerdes volt. Persze, jopar dolog hianyzik rola (csak hogy ujat mondjak pl.:AN-24), de szemely szerint ez engem cseppet sem zavar. Franko es kesz! :)
Elmo
hofi 360277 2009. február 26. 22:31
Válasz erre
Azt már nem is mertem írni, meg a 97-est...
Én mondjuk úgy csináltam volna a tablót, hogy először fölrakom az ÖSSZES olasz típust, aztán a maradék helyet meg kitöltöm ezzel-azzal. Dehát én hülye vagyok, vagy legalábbis erősen elfogult :)
búza 360276 2009. február 26. 18:02
Válasz erre
Szia mirazsmarci!
PG-s dolgokban talán tudok segíteni a 74-93 közötti időkből. Kérdezz az emilemen!
Üdv: Búza
Tibor 360275 2009. február 26. 13:42
Válasz erre
Vlevi!
Nézd meg a 1341 hsz-ban lévő linket. Ott vannak elérhetőségek is a beszerzéshez. Egyébként mit értesz könyöklő alatt?
Ákos!
Persze Én is szívesebben láttam volna még jó néhány típust, de ha elolvasod a 1349. hsz.-em, akkor láthatod, hogy csak véleményezője és nem készítője vagyok a lapnak.
Tibor
Ákos 360274 2009. február 26. 12:42
Válasz erre
Tényleg szép és sok munka van benne, de az egy példányban létező, de fotóval nem bizonyított típusok helyett szívesen láttam volna pl. a Caproni 101-est, ami jól dokumentált típus.
vlevi 360273 2009. február 26. 11:18
Válasz erre
Pontosan mi is ez? Valami tabló, vagy könyöklő?
És be lehet szerezni valahol?
Tibor 360272 2009. február 26. 10:08
Válasz erre
Szia!
Először is vigyázz, mert '56 után már nem volt légierő, hanem Honi Légvédelem volt, illetve a Szárazföldi Csapatoknak voltak repülő erői.
Ajánlom figyelmedbe Kenyeres Dénes nyá. alez. könyveit, aki foglalkozik ezzel az időszakkal (is), valamint Szabó József - M. Szabó Miklós: A magyar katonai repülés története 1938-2008. c. művét.
Tibor
mirazsmarci 360271 2009. február 26. 09:21
Válasz erre
Sziasztok!

Leendő szakdolgozatomhoz szeretnék segítséget kérni, mely a Magyar Légierőről szólna az 1945- 1990 közötti (tehát a szoci éra , VSZ) időszakban.
Elsősorban olyan személyektől kellene információkat szereznem , akik ebben az időszakban valamilyen tevékenységet töltöttek be, pl. hivatásos tisztek, pilóták, repülőgép szerelők, PG-ben dolgozók, politikai tiszt, hadtörténész, stb.
Ha valaki tudna bármilyen infóval a segítségemre lenni, nagyon örülnék neki, mert erről az időszakról egyelőre kevés a feldolgozott anyag.
Köszönettel
Marci
mirazsmarci@freemail.hu
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.