<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Ákos | Adatlap | 360358 | 2009. április 14. 11:07 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 360357 | 2009. április 14. 10:30 | ![]() | |
Urak Német földi cuccok terén tájékozatlan vagyok, nem tudom, ők milyen feladatú kocsikat pontosan minek neveztek. DE, APA-kocsi az orosz terminológiában létezik (vagy abban is?), azt jelenti, Aviacionnüj Puszkovüj Apparat, vagyis repülőgép-inditó berendezés, tehát ez a megnevezés nem vonatkozik az üzemanyag-tartálykocsira, olaj, hidraulika vagy oxigénes-feltöltőkocsira, stb., csak arra, amivel a gép motorját/hajtóművét indítják. | |||||
bigboy | Adatlap | 360356 | 2009. április 14. 10:15 | ![]() | |
Természetesen ezek nem magyar vonatkozású képek .de Opel Blitz volt nekünk is.bigboy | |||||
bigboy | Adatlap | 360355 | 2009. április 14. 10:08 | ![]() | |
Üdv azé van egykét variáció a tankolásra.bigboy | |||||
Ákos | Adatlap | 360354 | 2009. április 14. 09:38 | ![]() | |
Így nézett ki egy német apakocsi: www.tamiya.com/english/products/32533kettenkraft/top.jpg | |||||
Ákos | Adatlap | 360353 | 2009. április 14. 09:34 | ![]() | |
Opel apakocsi biztosan nem, mivel nem volt ilyen. Opel üzemanyagszállító igen, fotó is van róla pl a Pro Modell archívban. | |||||
Podva | Adatlap | 360352 | 2009. április 14. 07:00 | ![]() | |
Miaz hogy! Nagyon is! A B.1+XX-es jelzéssorba tartoztak és a kamójuk a standard RLM 70/71 volt de létezett pár fehér is Üdv POdva | |||||
vfrtom | Adatlap | 360351 | 2009. április 14. 05:17 | ![]() | |
Sziasztok! Második vh-s kérdésem lenne. Használt-e a légierőnk JU-88 A-4-es és ha igen milyen festéssel? És előfordulhatott-e mellette opel apakocsi? Köszi vfrtom | |||||
romeo | Adatlap | 360350 | 2009. április 8. 11:49 | ![]() | |
Üdv. Nyugger! Egy kis takarítást végeztem a gyűjteményemben, ott találtam a cikket, sajnos nem dokumentáltam a származását. | |||||
Monox | Adatlap | 360349 | 2009. április 7. 22:24 | ![]() | |
Azt hiszem megint egy siralmas köz(rö)hely tárgyával állunk szemben. Lassan 10 éve állnak a gépek a szabadban erre valaki elkezd aggodni a környezetszennyezés miatt... Kérdem, eddig hol volt aki ezt fel tette? Tudom, ült az iskolapadban... Ákos, ne legyenek illúzióid. A 48-as és a 6115-ös is megy a lángvágó alá. Bár a Hadt. Múzeum említve van a cikkben, az már viszont nincs, hogy az ő kifejezett kérésükre sem adták át a 6115-öst. Érdekelne viszont, hogy az a pár gép ami esetleg megmarad az mi alapján lett kiválasztva? És még valami: a HM Arzenál ZRT. tulajdonosával miért lehet csak ukránul beszélni...? | |||||
Nyugger | Adatlap | 360348 | 2009. április 7. 19:14 | ![]() | |
Az a jó öreg 24+28-s, ez a gép is már a harmadik kiállítási helyén van. Jozef Koch múzeum Augsburg majd Tannheim ausztria következett és most pedig Ruppichteroth-ban van /Németország/. | |||||
Ákos | Adatlap | 360347 | 2009. április 7. 15:53 | ![]() | |
Nem titkos, MiG-21 volt, abból is következik, az eredeti hozzászólásom egy MiG-21-es cikkre írtam. Nagyjából így nézett ki: cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/4/8/1226841.jpg | |||||
Nyugger | Adatlap | 360346 | 2009. április 7. 14:02 | ![]() | |
Ákos, Nagyon titkos a repülőgép tipusa? Jól értem egy üzemképes gép ment ausztriába : 'hiszen üzemórán belüli, karbantartott,lekonzervált, hangárban tárolt gépet kapott' | |||||
Ákos | Adatlap | 360345 | 2009. április 7. 11:31 | ![]() | |
Ahogy írtam, magángyűjteményben van jelenleg. Ott voltam, mikor szerelték össze. Annak idején megkértek, hogy amíg a dologból nem lesz látogatható múzeum, addig ne írjak róla közelebbit, illetve ne publikáljak fotót. A fizetésről annyit, hogy az általad felsorolt L-39 és Mi-24 típusokat hadrendbe állítottuk. Ez azért más kategória, az osztrák nem akar repülni vele. Megtehetné, hiszen üzemórán belüli, karbantartott, lekonzervált, hangárban tárolt gépet kapott. A mi pápai gépeink ahhoz képest ócskavas állapotúak, hiszen az ezredforduló óta a szabad ég alatt állnak. | |||||
Nyugger | Adatlap | 360344 | 2009. április 7. 09:57 | ![]() | |
Ákos, Hol látható ausztriában ez a gép? Érdekes, nekünk keményen kellett fizetni az ajándék L-39ZO és Mi-24D/P gépek szállításáért /is/, osztráknak meg ingyen és még elszállítják is ? Német magángyűjtő vett a selejtezett gépek közül a MiG-21bis-1874-t, szétszedést a Pápaiak végezték, szállítást és az összerakást a német. | |||||
Nyugger | Adatlap | 360343 | 2009. április 7. 09:27 | ![]() | |
romeo, Örülök a képnek, de hol és mikor jelent meg? Ez az állapot, a gépek elhelyezkedése már lassan egy éve nem aktuális. | |||||
Ákos | Adatlap | 360342 | 2009. április 7. 09:23 | ![]() | |
Most elkótyavetyélik (zártkörű meghívásos pályázat = Te, Józsi, elviheted őket, de legyen hivatalos), de mikor egy osztrák magángyűjtő szeretett volna egyet belőlük, azt mondták, 5 mill, plusz szervezze meg a szétszerelését és az elszállítását. Inkább kért egyet a németektől, akik Peenemündéből ingyen vitték el neki, és szerelték össze nála csak a katonák ellátását kellett állnia. Remélem, legalább a sasos és a nemzetiszín hátú 21-eseket megmentették a lángvágótól. Van egy kis magyar repüléstörténeti jelentőségük. | |||||
romeo | Adatlap | 360341 | 2009. április 7. 08:19 | ![]() | |
SIG | Adatlap | 360340 | 2009. április 1. 22:02 | ![]() | |
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a Delta különkiadását :) Dánke vagyok... | |||||
búza | Adatlap | 360339 | 2009. április 1. 21:18 | ![]() | |
Szia Muzzy! Arató Zoli, Nagy Zsolt most ACE, Ferenczy Tibi nálunk a Lufthansa berkekben, Holes Karcsi valahol a PG. romjain! Több név nekem sem jut eszembe. Üdv: Búza | |||||
zoli1989 | Adatlap | 360337 | 2009. április 1. 21:11 | ![]() | |
Hát pl. meg lehet különböztetni a szárnyak végén lévő rakétaindítósínekről. A Mi-24D-nek két-két sín van rajta, míg a V változatnak másabb típusú, mindkét oldalon két rögzítőpontú fegyferfelfüggesztője van. Illetve más típusú fegyverzet. Én erről tudok, most így hirtelen. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360336 | 2009. április 1. 21:03 | ![]() | |
Nagy vonalakban, és kicsit konyhanyelven megfogalmazva: D: -függesztményként Falanga rakéták (indítósínekkel) + UB-32 blokkok -a Falanga rakéták irányítására szolgáló berendezés az orr alatt, jobb oldalon ("szögletes csepp" formájú, a törzs aljával megegyező színű) -plusz fényszóró nincs V: -függesztményként Sturm rakéták (indítótubusokkal) + B-8V20 blokkok -a Sturm rakéták irányítására szolgáló berendezés az orr alatt, jobb oldalon (kb. csepp formájú, az eleje fekete) -plusz fényszóró a törzs bal oldalán oldalt-alul | |||||
Muzzy | Adatlap | 360335 | 2009. április 1. 20:57 | ![]() | |
Szia SIG! Jé de jó látni pár régi ismerőst! Középen a Kiskövesdi, a Mészi, és hátul a Kővári Laci! Többek nevére már sajnos nem emlékszem! Muzzy | |||||
SIG | Adatlap | 360334 | 2009. április 1. 20:32 | ![]() | |
Akkor cserébe légyszi mond el, hogy mik a tuti külső jegyek a Dé és Vé között. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360333 | 2009. április 1. 19:47 | ![]() | |
Igen, ők D-k! Köszi szépen! | |||||
SIG | Adatlap | 360332 | 2009. április 1. 19:22 | ![]() | |
Hello ! Én nem vágom pontosan, de ezek talán D-k ? Íme egy kis "brigád" feeling Soltész Rezsővel és a jobb szélén, kék egyenruhában a főtechnikussal :) | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360330 | 2009. április 1. 17:21 | ![]() | |
Ez az, erre a festésre gondoltam, csak Mi-24D-vel. | |||||
Boeing | Adatlap | 360329 | 2009. április 1. 14:59 | ![]() | |
A vadászgépeinknek van megadva konkrét gyakorló zóna? Csak azért, mert majd minden nap dünnyögnek fölöttem. Nem szoktak bejönni a város fölé, épp hogy mellette vannak mindig, 1x volt a házunk felett is egy tavaly nyáron. Most is itt zúg 1, itt Füzesabony felett. De én nem bánom. :D | |||||
romeo | Adatlap | 360328 | 2009. április 1. 13:36 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 360327 | 2009. április 1. 09:32 | ![]() | |
Géppárban: 715, 717 Földön: 716 | |||||
juge75 | Adatlap | 360326 | 2009. április 1. 09:30 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 360325 | 2009. április 1. 09:28 | ![]() | |
Tornado2000ECR | Adatlap | 360324 | 2009. március 31. 21:06 | ![]() | |
Szervusz, jómagam a volt harcihelikopter ezredben szolgáltam a repülés irányítás részen szerintem maradjanak meg a harci gépek is ugyanakkora szükség van rájuk. | |||||
juge75 | Adatlap | 360323 | 2009. március 31. 20:57 | ![]() | |
No tévedtem, a mi-1 haragoszöld volt, mint a kamovok, a minyók szép világosabb zöldek, küldök 1 képet! | |||||
juge75 | Adatlap | 360322 | 2009. március 31. 20:50 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 360321 | 2009. március 31. 20:32 | ![]() | |
Körülnézek a kedvedért! | |||||
juge75 | Adatlap | 360320 | 2009. március 31. 20:24 | ![]() | |
Nekem még az elődjüktől is van anyagom. :-) Néhai Béler Gyula. Akkoriban a múzeum két részben volt, belül a statikus, a Hemo-ban a többi (makettek, fényképek, relikviák. Én is ott voltam sorkatona. | |||||
Fodi | Adatlap | 360319 | 2009. március 31. 19:15 | ![]() | |
Húú, ez nagyon vad. :) Lehet, hogy kellene szereznem egy új makettet. :D | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360318 | 2009. március 31. 19:02 | ![]() | |
Köszönöm, Andrással igen jó kapcsolatban vagyok, számos fotó neki és Magó Karcsinak köszönhetően került elő és vált publikussá. Úgy tudom, a Mi-1-eseinknél (legalább) kétféle festés volt; az egyiknél zöld, a másiknál barnásszöld volt a felső szín. | |||||
juge75 | Adatlap | 360317 | 2009. március 31. 18:55 | ![]() | |
Balázs! Keresd meg Nagy Andrást, Szolnokon. Amúgy ez kísérleti festés. Kék és zöld volt minden gép, ugyanolyan, mint a MI-1 festése. Ebből a verzióból volt a múzeumban is, meg volt rogyva a feneke, mert durván tették oda. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360316 | 2009. március 31. 18:46 | ![]() | |
Magyar Minyó-festések témájában ugyancsak lenne még mit felderíteni - bár a honlapunk szerencsére szépen bővült ilyen tárgyú archív képekkel az utóbbi időben.:) Jó lenne látni végre egy normális minőségű színes fotót zöld/világosszürke festésű magyar Mi-8-ról, és szívem csücske a korai, de már nagyjavítás utáni szovjet ill. PG-s többszínű kamuflázs, ami nem túl közismert (lásd a fenti képet). | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360315 | 2009. március 31. 18:37 | ![]() | |
Ha már ilyen téma jött elő: van olyan fénykép valamelyikőtök gyűjteményében, amin magyar Mi-24D látható ék felségjellel, de még szovjet mintájú terepszínnel? Vagy esetleg a korai változatú (körbe foglalt) ékkel? | |||||
SG83 | Adatlap | 360314 | 2009. március 31. 17:37 | ![]() | |
mindenkinek nagyon köszi a segítséget! | |||||
Daala | Adatlap | 360313 | 2009. március 31. 08:37 | ![]() | |
Mi-24-ben nem vagyok otthon, alig van anyagom. Inkább Mi-8/17. | |||||
fklaci | Adatlap | 360312 | 2009. március 31. 08:16 | ![]() | |
A nagyjavítás előtti. | |||||
juge75 | Adatlap | 360311 | 2009. március 31. 04:12 | ![]() | |
Szemelj ki magadnak 1-et, és döntsd el, nagyjavítás előtti új, használt vagy nagyjavítás utáni festést szeretnél. Én például a 11-esen rengeteg árnyalatot találtam, ami abból is adódott, hogy a gépek orrán és svanc-án ponyváztak. Régi vagy új (ék) felségjellel építed? SG83! Mi-24 témában keresd meg Magó Karcsit, Nagy Andrást vagy DAALA-t. Segíteni fognak! | |||||
SIG | Adatlap | 360310 | 2009. március 31. 03:05 | ![]() | |
Hello ! Nekem ez a kettő lenne a témában. Az 581-es is hasonló, mint az 577-es és van még képem a következőkről: 578, 579 és 713... Ha kellenek akkor szólj. Üdv... | |||||
SG83 | Adatlap | 360309 | 2009. március 30. 22:50 | ![]() | |
Ezer köszönet! Ha esetleg még találsz, azt megköszönöm! | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360308 | 2009. március 30. 22:38 | ![]() | |
Ezt találtam így hirtelen. Arra sajnos már nem emlékszem, hogy a fotó honnan származik. | |||||
SG83 | Adatlap | 360307 | 2009. március 30. 21:43 | ![]() | |
Érdekelne az 574-es, az 577-es, az 580-as vagy az 582-es. Konkrétan azt szeretném tudni, hogy repült-e úgy valamelyik, hogy még a régi sárga alapú felirat volt rajta, de már beépítették az IFF antennákat az infrazavaró elé meg alulra, illetve a 2. készlet rádió antennáját. Meg azt sem ártana tudni, hogy melyik gépeken szerepelt a Vörös Sárkány üzembentartó század emblémája... Eddig egyedül az 577-esről láttam képet ilyen konfigurációban, de azon nem volt rajta a sárkány. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
www.keletiblokk.com/pic/hird/414.jpg