/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Ákos 360358 2009. április 14. 11:07
Válasz erre
Ez a fajta kocsi egy áttételen keresztül a kabin fölé szerelt körmöskapcsolót hajtott, amit a légcsavarkúp elején lévő kapcsolóval kapcsoltak össze. Így a teherautó motorja volt az önindító. Hasonló megoldást alkalmaztak a japán gépeknél is. A németeknél ilyen nem volt.
www.keletiblokk.com/pic/hird/414.jpg
Rumcájsz_52 360357 2009. április 14. 10:30
Válasz erre
Urak
Német földi cuccok terén tájékozatlan vagyok, nem tudom, ők milyen feladatú kocsikat pontosan minek neveztek. DE, APA-kocsi az orosz terminológiában létezik (vagy abban is?), azt jelenti, Aviacionnüj Puszkovüj Apparat, vagyis repülőgép-inditó berendezés, tehát ez a megnevezés nem vonatkozik az üzemanyag-tartálykocsira, olaj, hidraulika vagy oxigénes-feltöltőkocsira, stb., csak arra, amivel a gép motorját/hajtóművét indítják.
bigboy 360356 2009. április 14. 10:15
Válasz erre
Természetesen ezek nem magyar vonatkozású képek .de Opel Blitz volt nekünk is.bigboy
bigboy 360355 2009. április 14. 10:08
Válasz erre
Me109-E5-118f
Me109-E5-118f
Me109-G2-57
Me109-G2-57

Üdv azé van egykét variáció a tankolásra.bigboy
Ákos 360354 2009. április 14. 09:38
Válasz erre
Így nézett ki egy német apakocsi:
www.tamiya.com/english/products/32533kettenkraft/top.jpg
Ákos 360353 2009. április 14. 09:34
Válasz erre
Opel apakocsi biztosan nem, mivel nem volt ilyen.
Opel üzemanyagszállító igen, fotó is van róla pl a Pro Modell archívban.
Podva 360352 2009. április 14. 07:00
Válasz erre
Miaz hogy! Nagyon is!
A B.1+XX-es jelzéssorba tartoztak és a kamójuk a standard RLM 70/71 volt de létezett pár fehér is
Üdv POdva
vfrtom 360351 2009. április 14. 05:17
Válasz erre
Sziasztok!
Második vh-s kérdésem lenne. Használt-e a légierőnk JU-88 A-4-es és ha igen milyen festéssel? És előfordulhatott-e mellette opel apakocsi?
Köszi
vfrtom
romeo 360350 2009. április 8. 11:49
Válasz erre
Üdv. Nyugger!

Egy kis takarítást végeztem a gyűjteményemben, ott találtam a cikket, sajnos nem dokumentáltam a származását.
Monox 360349 2009. április 7. 22:24
Válasz erre
Azt hiszem megint egy siralmas köz(rö)hely tárgyával állunk szemben. Lassan 10 éve állnak a gépek a szabadban erre valaki elkezd aggodni a környezetszennyezés miatt... Kérdem, eddig hol volt aki ezt fel tette? Tudom, ült az iskolapadban...

Ákos, ne legyenek illúzióid. A 48-as és a 6115-ös is megy a lángvágó alá. Bár a Hadt. Múzeum említve van a cikkben, az már viszont nincs, hogy az ő kifejezett kérésükre sem adták át a 6115-öst. Érdekelne viszont, hogy az a pár gép ami esetleg megmarad az mi alapján lett kiválasztva?

És még valami: a HM Arzenál ZRT. tulajdonosával miért lehet csak ukránul beszélni...?
Nyugger 360348 2009. április 7. 19:14
Válasz erre
Az a jó öreg 24+28-s, ez a gép is már a harmadik kiállítási helyén van. Jozef Koch múzeum Augsburg majd Tannheim ausztria következett és most pedig Ruppichteroth-ban van /Németország/.
Ákos 360347 2009. április 7. 15:53
Válasz erre
Nem titkos, MiG-21 volt, abból is következik, az eredeti hozzászólásom egy MiG-21-es cikkre írtam. Nagyjából így nézett ki:
cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/4/8/1226841.jpg
Nyugger 360346 2009. április 7. 14:02
Válasz erre
Ákos,

Nagyon titkos a repülőgép tipusa? Jól értem egy üzemképes gép ment ausztriába :
'hiszen üzemórán belüli, karbantartott,lekonzervált, hangárban tárolt gépet kapott'
Ákos 360345 2009. április 7. 11:31
Válasz erre
Ahogy írtam, magángyűjteményben van jelenleg. Ott voltam, mikor szerelték össze. Annak idején megkértek, hogy amíg a dologból nem lesz látogatható múzeum, addig ne írjak róla közelebbit, illetve ne publikáljak fotót.
A fizetésről annyit, hogy az általad felsorolt L-39 és Mi-24 típusokat hadrendbe állítottuk. Ez azért más kategória, az osztrák nem akar repülni vele. Megtehetné, hiszen üzemórán belüli, karbantartott, lekonzervált, hangárban tárolt gépet kapott. A mi pápai gépeink ahhoz képest ócskavas állapotúak, hiszen az ezredforduló óta a szabad ég alatt állnak.
Nyugger 360344 2009. április 7. 09:57
Válasz erre
Ákos,

Hol látható ausztriában ez a gép? Érdekes, nekünk keményen kellett fizetni az ajándék L-39ZO és Mi-24D/P gépek szállításáért /is/, osztráknak meg ingyen és még elszállítják is ? Német magángyűjtő vett a selejtezett gépek közül a MiG-21bis-1874-t, szétszedést a Pápaiak végezték, szállítást és az összerakást a német.
Nyugger 360343 2009. április 7. 09:27
Válasz erre
romeo,

Örülök a képnek, de hol és mikor jelent meg? Ez az állapot, a gépek elhelyezkedése már lassan egy éve nem aktuális.
Ákos 360342 2009. április 7. 09:23
Válasz erre
Most elkótyavetyélik (zártkörű meghívásos pályázat = Te, Józsi, elviheted őket, de legyen hivatalos), de mikor egy osztrák magángyűjtő szeretett volna egyet belőlük, azt mondták, 5 mill, plusz szervezze meg a szétszerelését és az elszállítását. Inkább kért egyet a németektől, akik Peenemündéből ingyen vitték el neki, és szerelték össze nála csak a katonák ellátását kellett állnia.
Remélem, legalább a sasos és a nemzetiszín hátú 21-eseket megmentették a lángvágótól.
Van egy kis magyar repüléstörténeti jelentőségük.
romeo 360341 2009. április 7. 08:19
Válasz erre
1
1

Üdv!
SIG 360340 2009. április 1. 22:02
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a Delta különkiadását :) Dánke vagyok...
búza 360339 2009. április 1. 21:18
Válasz erre
Szia Muzzy!
Arató Zoli, Nagy Zsolt most ACE, Ferenczy Tibi nálunk a Lufthansa berkekben, Holes Karcsi valahol a PG. romjain! Több név nekem sem jut eszembe.
Üdv: Búza
zoli1989 360337 2009. április 1. 21:11
Válasz erre
Mi-24V
Mi-24V
Mi-24D
Mi-24D

Hát pl. meg lehet különböztetni a szárnyak végén lévő rakétaindítósínekről.
A Mi-24D-nek két-két sín van rajta, míg a V változatnak másabb típusú, mindkét oldalon két rögzítőpontú fegyferfelfüggesztője van. Illetve más típusú fegyverzet.
Én erről tudok, most így hirtelen.
Horvath_Balazs 360336 2009. április 1. 21:03
Válasz erre
Nagy vonalakban, és kicsit konyhanyelven megfogalmazva:

D:

-függesztményként Falanga rakéták (indítósínekkel) + UB-32 blokkok
-a Falanga rakéták irányítására szolgáló berendezés az orr alatt, jobb oldalon ("szögletes csepp" formájú, a törzs aljával megegyező színű)
-plusz fényszóró nincs

V:

-függesztményként Sturm rakéták (indítótubusokkal) + B-8V20 blokkok
-a Sturm rakéták irányítására szolgáló berendezés az orr alatt, jobb oldalon (kb. csepp formájú, az eleje fekete)
-plusz fényszóró a törzs bal oldalán oldalt-alul
Muzzy 360335 2009. április 1. 20:57
Válasz erre
Szia SIG!
Jé de jó látni pár régi ismerőst!
Középen a Kiskövesdi, a Mészi, és hátul a Kővári Laci!
Többek nevére már sajnos nem emlékszem!
Muzzy
SIG 360334 2009. április 1. 20:32
Válasz erre
Akkor cserébe légyszi mond el, hogy mik a tuti külső jegyek a Dé és Vé között.
Horvath_Balazs 360333 2009. április 1. 19:47
Válasz erre
SIG 360332 2009. április 1. 19:22
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04

Hello ! Én nem vágom pontosan, de ezek talán D-k ? Íme egy kis "brigád" feeling Soltész Rezsővel és a jobb szélén, kék egyenruhában a főtechnikussal :)
Horvath_Balazs 360330 2009. április 1. 17:21
Válasz erre
Ez az, erre a festésre gondoltam, csak Mi-24D-vel.
Boeing 360329 2009. április 1. 14:59
Válasz erre
A vadászgépeinknek van megadva konkrét gyakorló zóna? Csak azért, mert majd minden nap dünnyögnek fölöttem. Nem szoktak bejönni a város fölé, épp hogy mellette vannak mindig, 1x volt a házunk felett is egy tavaly nyáron.
Most is itt zúg 1, itt Füzesabony felett. De én nem bánom. :D
romeo 360328 2009. április 1. 13:36
Válasz erre
1
1

Üdv!

Helikopterek modernizációja + vásárlás.
juge75 360327 2009. április 1. 09:32
Válasz erre
Géppárban: 715, 717
Földön: 716
juge75 360326 2009. április 1. 09:30
Válasz erre
MI-24 1v
MI-24 1v
MI-24 2v
MI-24 2v

Orosz festés, ék felségjel.
(Fotó: Kiséri Nagy Ferenc)
juge75 360325 2009. április 1. 09:28
Válasz erre
MI-8 1v
MI-8 1v

Múzeum, Szolnok.
Baloldalon szélen a néhai Béler Gyula, akinek nyomdokaiban ma Nagy Bandi és Magó Karcsi került.
Tornado2000ECR 360324 2009. március 31. 21:06
Válasz erre
Szervusz, jómagam a volt harcihelikopter ezredben szolgáltam a repülés irányítás részen szerintem maradjanak meg a harci gépek is ugyanakkora szükség van rájuk.
juge75 360323 2009. március 31. 20:57
Válasz erre
No tévedtem, a mi-1 haragoszöld volt, mint a kamovok, a minyók szép világosabb zöldek, küldök 1 képet!
juge75 360322 2009. március 31. 20:50
Válasz erre
kép3 v
kép3 v

Valamikor, 1992-körül alkottam ezeket.
A 21pf KP MF-ből lett átalakítva, saját kabinnal, a 23-as MF Academy.
juge75 360321 2009. március 31. 20:32
Válasz erre
Körülnézek a kedvedért!
juge75 360320 2009. március 31. 20:24
Válasz erre
Nekem még az elődjüktől is van anyagom. :-)
Néhai Béler Gyula.
Akkoriban a múzeum két részben volt, belül a statikus, a Hemo-ban a többi (makettek, fényképek, relikviák.
Én is ott voltam sorkatona.
Fodi 360319 2009. március 31. 19:15
Válasz erre
Húú, ez nagyon vad. :) Lehet, hogy kellene szereznem egy új makettet. :D
Horvath_Balazs 360318 2009. március 31. 19:02
Válasz erre
Köszönöm, Andrással igen jó kapcsolatban vagyok, számos fotó neki és Magó Karcsinak köszönhetően került elő és vált publikussá.

Úgy tudom, a Mi-1-eseinknél (legalább) kétféle festés volt; az egyiknél zöld, a másiknál barnásszöld volt a felső szín.
juge75 360317 2009. március 31. 18:55
Válasz erre
Balázs!
Keresd meg Nagy Andrást, Szolnokon.
Amúgy ez kísérleti festés.
Kék és zöld volt minden gép, ugyanolyan, mint a MI-1 festése. Ebből a verzióból volt a múzeumban is, meg volt rogyva a feneke, mert durván tették oda.
Horvath_Balazs 360316 2009. március 31. 18:46
Válasz erre
Mil-Mi-8-10417-2
Mil-Mi-8-10417-2

Magyar Minyó-festések témájában ugyancsak lenne még mit felderíteni - bár a honlapunk szerencsére szépen bővült ilyen tárgyú archív képekkel az utóbbi időben.:) Jó lenne látni végre egy normális minőségű színes fotót zöld/világosszürke festésű magyar Mi-8-ról, és szívem csücske a korai, de már nagyjavítás utáni szovjet ill. PG-s többszínű kamuflázs, ami nem túl közismert (lásd a fenti képet).
Horvath_Balazs 360315 2009. március 31. 18:37
Válasz erre
Ha már ilyen téma jött elő: van olyan fénykép valamelyikőtök gyűjteményében, amin magyar Mi-24D látható ék felségjellel, de még szovjet mintájú terepszínnel? Vagy esetleg a korai változatú (körbe foglalt) ékkel?
SG83 360314 2009. március 31. 17:37
Válasz erre
mindenkinek nagyon köszi a segítséget!
Daala 360313 2009. március 31. 08:37
Válasz erre
Mi-24-ben nem vagyok otthon, alig van anyagom. Inkább Mi-8/17.
fklaci 360312 2009. március 31. 08:16
Válasz erre
juge75 360311 2009. március 31. 04:12
Válasz erre
Szemelj ki magadnak 1-et, és döntsd el, nagyjavítás előtti új, használt vagy nagyjavítás utáni festést szeretnél.
Én például a 11-esen rengeteg árnyalatot találtam, ami abból is adódott, hogy a gépek orrán és svanc-án ponyváztak.
Régi vagy új (ék) felségjellel építed?
SG83! Mi-24 témában keresd meg Magó Karcsit, Nagy Andrást vagy DAALA-t.
Segíteni fognak!
SIG 360310 2009. március 31. 03:05
Válasz erre
Untitled-10
Untitled-10
Untitled-75
Untitled-75

Hello ! Nekem ez a kettő lenne a témában. Az 581-es is hasonló, mint az 577-es és van még képem a következőkről: 578, 579 és 713... Ha kellenek akkor szólj. Üdv...
SG83 360309 2009. március 30. 22:50
Válasz erre
Ezer köszönet!

Ha esetleg még találsz, azt megköszönöm!
Horvath_Balazs 360308 2009. március 30. 22:38
Válasz erre
577-13
577-13

Ezt találtam így hirtelen. Arra sajnos már nem emlékszem, hogy a fotó honnan származik.
SG83 360307 2009. március 30. 21:43
Válasz erre
Érdekelne az 574-es, az 577-es, az 580-as vagy az 582-es. Konkrétan azt szeretném tudni, hogy repült-e úgy valamelyik, hogy még a régi sárga alapú felirat volt rajta, de már beépítették az IFF antennákat az infrazavaró elé meg alulra, illetve a 2. készlet rádió antennáját. Meg azt sem ártana tudni, hogy melyik gépeken szerepelt a Vörös Sárkány üzembentartó század emblémája... Eddig egyedül az 577-esről láttam képet ilyen konfigurációban, de azon nem volt rajta a sárkány.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.