/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
SIG 360512 2009. május 19. 22:51
Válasz erre
beolvasás00010
beolvasás00010
beolvasás00011
beolvasás00011
beolvasás00012
beolvasás00012
beolvasás00013
beolvasás00013
beolvasás00014
beolvasás00014
beolvasás00015
beolvasás00015

Halihó ! Van egy pár 23-as képem, amit még Pápán csináltam, de ami Téged érdekelne, abba pont bezavar a torony és az oszlopok. Azért ha gondolod, tégy velük bármit. Üdv...
Rag 360511 2009. május 19. 21:22
Válasz erre
pontosan az a kép ami itt szerepel, novembernél, a 4. - csak ez valószínűleg meg van vágva, az eredeti képen teljes valójában tündököl :)

mindenesetre köszönöm a segítséget, én is néztem itt csak nem mentem vissza 2002-ig :)
egyébként ha vannak szép fotók 23-asról akkor szívesen fogadnám ,amik itt szerepeltek azokat ugyan lementettem :)
Tibcsi 360510 2009. május 19. 14:59
Válasz erre
Monox 360509 2009. május 19. 11:56
Válasz erre
Csak hasonlót tudnék mutatni.
Rag 360508 2009. május 18. 21:10
Válasz erre
Üdv!

Szeretnék kérdezni/ kérni valamit, amennyiben lehetséges. Az Aranysas mostani (májusi) számában a 'Kazahsztáni anziksz II.' cikknél van egy fotó egy startolás előtti ( vagy annak tűnő) mig-23-asról, szemből, ha valakinek ez esetleg a tulajdonában van akkor be tudná ide tenni nekem? Nagyon megtetszett ez a kép és jól mutatna háttérként, de lehet a falra is kikerülne kinyomtatva :)

Segítségeteket előre is köszönöm!
romeo 360507 2009. május 18. 20:31
Válasz erre
Üdv Juge75!

Nem vagyok katona, csak érdekel a volt néphadsereg, mai honvédség haditechnikája, hobbiból.
juge75 360506 2009. május 18. 19:48
Válasz erre
Romeo, te ha jól sejtem katona vagy?
Bercsényi?
Nyugger 360505 2009. május 18. 17:39
Válasz erre
sulyid 360504 2009. május 18. 16:01
Válasz erre
Apa meg itt tartotta karban a 9415-öst aztám meg átment logisztikusba:)(ez is szolnokon volt):)
juge75 360503 2009. május 18. 14:55
Válasz erre
Én is itt voltam sorkatona, bár a dandár állományában, de szolgálatot a főiskolai üti alárendeltségében adtam.
juge75 360502 2009. május 18. 14:53
Válasz erre
beolvasás0008
beolvasás0008
beolvasás0009
beolvasás0009
beolvasás0010
beolvasás0010
beolvasás0011
beolvasás0011
beolvasás0012
beolvasás0012
beolvasás0013
beolvasás0013
beolvasás0014
beolvasás0014
beolvasás0015
beolvasás0015

Szeretnék kedveskedni mindazoknak, akik itt szolgáltak vagy tanultak/tanítottak!
romeo 360501 2009. május 18. 14:50
Válasz erre
Üdv Nyugger!

Mi-17: -704 nagyjavítás, végrehajtva
Mi-17N: -703,-705 modernizáció N változatra, végrehajtva

1db Mi-17: ? nagyjavítás, folyamatban
2db Mi-17: ? modernizáció N változatra, folyamatban
romeo 360500 2009. május 18. 14:19
Válasz erre
Solo 360499 2009. május 17. 10:14
Válasz erre
Helló!

Szerintem még van több működő Mi-8 is. :)
Ne felejtsd el azokat sem, amik kutató-mentő szolgálatot adnak.:) Az + két darab.
sulyid 360498 2009. május 15. 21:10
Válasz erre
Az oldalon fent lévő német mosószeres történetnél ott volt apám is:D
sulyid 360497 2009. május 15. 20:38
Válasz erre
Elolvastam a szolnoki repülőmúzeum holnapján lévő cikket a 10434-esről hát tényleg 1 gonosz gép volt:)
sulyid 360496 2009. május 15. 19:19
Válasz erre
Üdv!

A 10434-esel nagyon sok beemelést végeztek 1988-1991 között.Apám tartotta karban azt a gépet.A 9415-öst is ő tartotta karban 4-5 évig.
migi 360495 2009. május 15. 18:54
Válasz erre
Szia
Érdekes hogy milyen kicsi ez a repülős kép anyag ami szabad kézen forog körbe körbe , előbb utóbb mindig találkozik a készitő a képével , Örülök hogy azért valakik ( már mint ti az ott dolgozók ) gondoltak a jövőre és elmentették ezeket a képanyagokat .
Daala 360494 2009. május 15. 18:44
Válasz erre
Ja, a második képen lévő PG-s festésű Mi-2 fotóra utaltam...
Daala 360493 2009. május 15. 18:43
Válasz erre
migi!
A 9415-ös fotót én követtem el még 1999-ben. Sárkányos voltam a századnál és többek között ezt a gépet is reptettem... A háttérben lévő századépület mos a harci helikoptereseké.
A 10434-es Mi-8 sokáig statikus bemutató gép volt leállása után az An-26-os állóhelyen, asszem most a jurassic-ban van...
Tibor 360491 2009. május 15. 18:27
Válasz erre
Szevasz Migi!
Maximális köszönetem a Mi-24 fotókért.
Üdv.
migi 360490 2009. május 15. 17:22
Válasz erre
00
00
Mi-8_10434
Mi-8_10434

Akkor én is hozzá járulók valamivel az épitéshez.
sulyid 360489 2009. május 15. 17:13
Válasz erre
Átadom az üzeneteket:)(most éppen futni van)Majd megszeretnélek kérni rá hogy segítsél nekem a mi 8-as megépítésében.
sulyid 360488 2009. május 15. 17:07
Válasz erre
Ok előre is kössz.Azt tervezem hogy megépítem a mi 8-ast.
migi 360487 2009. május 15. 16:56
Válasz erre
juge75 360486 2009. május 15. 16:27
Válasz erre
Körbenézek Daala-nál és küldöm ha van, jó?
juge75 360485 2009. május 15. 16:27
Válasz erre
"Bundás"-Csabai Sanyi üdvözli!
juge75 360484 2009. május 15. 16:26
Válasz erre
Apudnak külön köszönet a Mi-2 légijármű könyvéért, akkoriban ő sokat segtett!
Tudni fogja, miről van szó!
Meredek dolog volt.
juge75 360483 2009. május 15. 16:24
Válasz erre
Nagyon szívesen segítek, apropó sikerült letölteni a kiadványokat?
sulyid 360482 2009. május 15. 16:00
Válasz erre
A mi 2-esnek a száma 9415.Nincsen róla valakinek képe?
sulyid 360481 2009. május 15. 15:51
Válasz erre
Csodás én is megtanultam elírni a dolgokat:)
Javítás:azt a gépet
sulyid 360480 2009. május 15. 15:50
Válasz erre
Köszönöm.Apám legutoljára 1991-ben látta(akkor váltott át mi 2-es karbantartóba)
mig23papa 360479 2009. május 15. 15:16
Válasz erre
Mi-8-10434
Mi-8-10434
mi-8_30
mi-8_30

sulyid

Nem tudom most mi lehet a géppel, de találtam 2 képet tedd a többihez.
sulyid 360478 2009. május 15. 15:04
Válasz erre
Sziasztok!
Arról szeretnék érdeklődni hogy nem tudtok-e valamit a 10434-es számú mi 8-ról.Apám azt a képet tartotta rendben éveken keresztül(helikopter szerelő volt)(a mi 8-as után egy mi 2-est(!)tartott rendben)
Muzzy 360477 2009. május 15. 14:05
Válasz erre
Migi!
Az a két fekete csík arra szolgált, hogy a be-és kiszálláskor az ember tudja, hova rakja a lábát, kezét, hogy a megfelelő nyílásokat (fogódzókat, lábtarókat) eltalálja!
Ezt más gépeken is használták, már IIVH idejében is voltak ilyen jelzések. Pl Hellcatokon.
Muzzy
Monox 360476 2009. május 15. 13:29
Válasz erre
Elnézést kérek az elkapkodott beírásért! Valóban a 105-ös gép van a PG-ben. Annak ellenére tévedtem, hogy a másik gépről több aránylag jó fotó is készült az eredeti festésről.
Tibor 360475 2009. május 15. 03:59
Válasz erre
Szevasz!
Az e-mail címem: borsodyt@t-email.hu
Előre is kösz.
Tibor
juge75 360474 2009. május 14. 23:23
Válasz erre
005 és 105.
juge75 360473 2009. május 14. 23:21
Válasz erre
Levix 360472 2009. május 14. 23:09
Válasz erre
Kővári a háttérben aktatáskával! Gyanús! Mintha photoshop lenne, persze tudom nem az. :) Viszont a melette levő kép érdekes. Ahol rásüt a nap a gépre rögtön pirosas lesz az alap szín és a sötétebb sem zöld már hanem barna.
Horvath_Balazs 360471 2009. május 14. 21:40
Válasz erre
Szerintem az említett fotón a 105-ös gép van, a kép pedig 1986-ban készülhetett, mert ekkor volt a PG-ben nagyjavításon a háttérben látható 640-es lengyel Minyó is.
migi 360470 2009. május 14. 19:18
Válasz erre
00
00
01
01

Énnekem más a véleményem : nézd meg a 05 gépnél a sorszám világos alapra van festve ,és a másik képen az 5 szám már a sötét szinbe ér , de ha megnézed a gép kabinja alatt azt a két fekete vonala alatti mintákat akkor is látszik a külömbség .
Tibor kérnek tőled egy email cimet ,
Tibor 360469 2009. május 14. 19:12
Válasz erre
Szia!
Persze, minden érdekel, ami magyar Mi-24. Most különösen az eredeti orosz kamóval festett gépek izgatnak, mivel éppen egy D-t építgetek a 100-as sorozatból.
Előre is kösz.
Üdv.: Tibor
migi 360468 2009. május 14. 19:07
Válasz erre
02
02
02
02

Gabi egy csoportkép a kolegákról , és a másik képen látszik mennyire külömböztek egymástól a minták .
migi 360467 2009. május 14. 18:41
Válasz erre
Látod ezért nagyon jók ezek az oldalok mindenki tesz le valamit a tudása szerint, ki képet, ki a történetet ,és ebből már kész történelem kerekedik ki .Én még ezekről a korház gépekről se halottam soha , de igy már tudjuk miért vannak a képeken .
migi 360466 2009. május 14. 18:37
Válasz erre
Nálam a 105 sorszám alatt szerepel , ezzel a festéssel kellenének még képek ?
Levix 360465 2009. május 14. 13:53
Válasz erre
sainzzel több levelet váltottam a napokban. Megírom neki, hogy hiányzik :).
romeo 360464 2009. május 14. 13:04
Válasz erre
Üdv!

2 db Mi-17 van nagyjavításon illetve modernizáción, a többinek üzemképesnek kellene lenni.
Muzzy 360463 2009. május 14. 12:55
Válasz erre
Migi!
Amit beraktál képeket az a MiL gyár és a PG közös vállakozásában 0 szériában gyártott "korház" gépeket ábrázol A prototipus után (Az is a PG-ben lett kialakítva) 5(vagy esetleg 6) gép alapgép érkezett a PG-be, és itt került beépítésre a korház berendezés és az egyéb átalakítások és festés. A munkákl vége felé készülhetett a fénykp, mert már az egyig kép készre van festve. (régi szép emlékek, amikor ezeken a gépeken dolgoztam... :))
Egyébként egy koplett műtőasztal volt világítással és 220/50HZ átalakított elektromos rendszerrel, ugyanis az orvosi berendezéseket nehezebb lett volna a helikopzter villamos rendszeréhez alakítan. Volt benne agy honda áramfejlesztő, amit a földön lehetett használni.
Egyébként ezeken a gépeken MI-8MTV jelölés volt, 6000 méteres csúcsmagassággal, amit ki is próbáltak a berepülés során.
Muzzy
Nyugger 360462 2009. május 14. 12:46
Válasz erre
Ezekkel szerintem mindenki tisztában van, de ha már a Mi-8-ra feltételezem pontos adatot adtál meg akkor kiváncsi lennék a Mi-17-re is, pl hadrendben van de 1 éve áll, vagy jelenleg nagyjavításon van... stb.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.