/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
borisz 360607 2009. június 7. 19:31
Válasz erre
Horvath_Balazs 360606 2009. június 7. 18:44
Válasz erre
Jut eszembe: vajon Mezőfalván, az "inkurrencia raktárban" lehet még valami repülőeszköz?
Zsolt75 360605 2009. június 7. 18:43
Válasz erre
Ha minden igaz akkor az oroszok vették meg ezeket a gépeket.
borisz 360604 2009. június 7. 18:19
Válasz erre
Horvath_Balazs 360603 2009. június 7. 18:01
Válasz erre
Miért "érdekes"? Tényleg ott vannak; szigorú, és roppant intelligens őr vigyázza őket.
romeo 360602 2009. június 7. 17:49
Válasz erre
1532601
1532601
1532602
1532602
1532603
1532603
1532604
1532604

Ezeknek már sajnos "annyi"!

Érdekes, hogy a képek alatt Tököl 2009 szöveg van.
romeo 360601 2009. június 7. 09:15
Válasz erre
1
1

Üdv!
juge75 360600 2009. június 6. 13:13
Válasz erre
beolvasás0004
beolvasás0004
beolvasás0005
beolvasás0005
beolvasás0006
beolvasás0006
beolvasás0007
beolvasás0007
beolvasás0008
beolvasás0008

Szentesi-féle típuskönyvből.
romeo 360599 2009. június 1. 10:58
Válasz erre
Mi-8_201
Mi-8_201

Üdv!

Az átfestett 10439-es Mi-8T is.

link: www.repulomuzeum.hu/Egyebek/MasfelUjGep/MasfelUjGep.htm
romeo 360598 2009. június 1. 10:54
Válasz erre
Mi-4_201
Mi-4_201

Üdv!

Új festést kapott a szolnoki Mi-4!

bővebben: www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/Mi-4fest/Mi-4fest.htm
Petee 360597 2009. május 29. 19:57
Válasz erre
Jó kis kép!
Petee 360596 2009. május 29. 19:55
Válasz erre
Jó kis kép!
romeo 360595 2009. május 29. 18:01
Válasz erre
0001
0001

Üdv!
sulyid 360594 2009. május 29. 13:20
Válasz erre
Hellosztok!
Az utóbbi 3 napban szinte éjjel-nappal repültek a minyók és a mi 24-esek Szolnokon.Voltak velük kisebb fajta helikopterek de nem tudtam kivenni hogy milyen típusúak csak annyira jöttem rá hogy nyugati gyártmányúak.Gyönyörű látványt nyujtanak a repülő mi 24-esek az egyik este itt repült el egy minyó.Elképesztő látvány volt az éjszaka repülő minyó.Persze bevoltak kapcsolva rajta az éjszakai azonosításhoz kellő piros lámpák.
Solo 360593 2009. május 29. 10:56
Válasz erre
Működőképes egész biztos nincs ennyi, de elfelejted, hogy a rendszeresített/meglévő helikopterek száma nem azt jelenti, hogy éppen mennyi működik. Amíg hivatalosan nem törlik őket a rendszerből (feldarabolják, eladják), addig számolni kell őket. Például Mi-24-ből több van ,mint a hivatalosan rendszeresített darabszám. Igaz, hogy ezek nagy része nem repül, de repülésre alkalmasnak számítanak. Egy lejárt üzemidejű Mi-8 nem fog békében kiképzési vagy hadműveleti feladatot repülni, de háborúban néha mások a szabályok.
romeo 360592 2009. május 29. 10:10
Válasz erre
1
1
2
2

Üdv!

Egy cseh oldalon találtam: Mi-24 és Mi-8/-17 mennyisége a visegrádi országokban.
Érdekesek a magyar adatok, szerintem ennyi már nincs.
Horvath_Balazs 360587 2009. május 28. 21:25
Válasz erre
A bal oldali póttartály mellső részére még egy vaskos bőrborítást is szoktak tenni, szintén az ejtőernyősök testi épségének biztosítása miatt.
Ákos 360586 2009. május 28. 21:03
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek!
Daala 360584 2009. május 28. 20:18
Válasz erre
Ákos!
Megerősítem az előző hozzászólásokat, ez az EJE-rács!
Van a tartós 17-eseken is!
PETI 360583 2009. május 28. 20:01
Válasz erre
romeo 360582 2009. május 28. 20:00
Válasz erre
Üdv Ákos!

Én úgy tudom a rács az ejtőernyős ugrásoknál az ugró esetleges beakadását gátolta a fegyvertartő piklonokba.
Horvath_Balazs 360581 2009. május 28. 19:58
Válasz erre
A tolóajtón keresztül történő ejtőernyős ugráskor az ernyő zsinórzata ill. rosszabb esetben maga a delikvens is a fegyvertartók közé gabalyodhatna, ha ez a rács nem lenne felszerelve.
Ákos 360580 2009. május 28. 19:54
Válasz erre
photo102
photo102

Érdekes kérdést kaptam ma Belgiumból. Egy srác magyar Mi-8-ast épít.
A kérdés tárgya az, hogy ez a védőrács vajon mi ellen védett a magyar gépeken? És vajon előfordult mindegyik gépen, vagy csak némelyiken?
Én annyira nem vagyok szakértő a témában, talán tud valaki segíteni.
Előre is köszönöm!
mig23papa 360579 2009. május 28. 19:14
Válasz erre
Keresek kellőképpen „őrült” repülőst akit nagyon érdekelnek a MI-8, és MI-24 helikopterekkel kapcsolatos leírások, sok szabadideje van, és jól ismeri az orosz nyelvet.
Gaál Csaba (egykori helikoptervezető) barátom jóvoltából a következő leírások kerültek a birtokomba úgy , hogy szerencsém volt azokat beszkennelnem.
MI-8 Fegyverzet
MI-24 Hajtómű
MI-24 Műszerberendezés
MI-24 Rádió elektro oxigén
MI-24 Sárkány

Mivel ezek az eredeti oroszországban tartott tanfolyamok jegyzetei, ezért orosz nyelven íródtak. Ha valaki elég erőt érezne a lefordításukhoz, az nagy segítséget jelentene ahhoz, hogy ezt a páratlan anyagot mindenki számára közkinccsé tehessük.

Természetesen bárki hozzájuthat akkor is ha nem kívánja azt lefordítani.

Néhány oldalt mellékelnék is , hogy látni lehessen milyen esztétikusan elkészített anyagról van szó.

A képek a Segítség! topic 14531 számú bejegyzésében találhatok.
trek84 360578 2009. május 28. 19:00
Válasz erre
árak
heller 1/100 super mystere # 79841 - 400ft
airfix douglas sbd dauntless 1/72 - 700ft
a-1 skyraider, heller nr. 79840 - 500ft
1/144 revell yf-22 lightning ii - 400ft
1/144 revell northrop yf-23 - 400ft
italeri 1/72 oh-6a cayuse # 1028 - 300ft
1/48 academy dassault mirage iiir - 800ft
Levix 360577 2009. május 28. 11:11
Válasz erre
És kinek akarod ezeket eladni a Honvédségnek, az An-26 helyett :)?
trek84 360576 2009. május 28. 07:08
Válasz erre
DSC00596
DSC00596
DSC00597
DSC00597

Sziasztok!
Eladó Összerakott repülők.
Akit érdekel írjon.Az árról megegyezünk.
ati86@freemail.hu
balaton 360575 2009. május 27. 19:54
Válasz erre
Nem szeretnék az illetékeseknek tippeket adni, de lehet gépet bérelni haveri vállalkozástól horror áron, az állam fizeti.
De kivonhatják őket, az önjáró tüzérség is "jogutód" nélkül szűnt meg. :(
Rag 360574 2009. május 27. 19:51
Válasz erre
Szintén az utóbbi repnapon láthatóak voltak az 'esélyes' utódok

Így vagy úgy sajnálom az an-26-osokat, a mig-29-eseket, de ugyanúgy a 21-eseket is. ( Én sajnos "még" nem éltem meg hogy láthassam a szu-22-eseket, mig-23-asokat repülni :( )
Levix 360573 2009. május 27. 15:19
Válasz erre
Az egyszerűen nem lehet, hogy kivonják váltótípus nélkül az An-26-ost. A C-17-esre ne is gondoljatok, az NINCS. De ha kivonják, hát akkor majd megyünk vonattal :). Csókolom Szolnok - Kandahar lessz szíves, ja és retúr! Ja és lesz poggyász is, úgy 10 vagonnyi.
Muzzy 360572 2009. május 27. 14:50
Válasz erre
Levix!
Nem tudod milyen találékonyak tudunk lenni, ha az érdekünk úgy hozza, főleg, ha meg kell valamit indokolni! :(
Az utolsó mondatod első fele igaz lesz, csak attól félek a második fele már nem fog megvalósulni! :( (és nem a típusról beszélek, hanem a létről)
Muzzy
Levix 360571 2009. május 27. 14:42
Válasz erre
Azért az nem olyan egyszerű, hogy egy C-17-est igénylünk mondjuk Bp.-Prága. Nem erre lett kitalálva hanem a stratégiai szállításra. Közel-kelet, Afganisztán ilyesmi. Kizárt, hogy ki lehet váltani az An-26-ost a C-17-essel. Persze ki lehet vonni az Ancsákat, csak kell helyette C-130, Casa 295 vagy ilyesmi.
Rag 360570 2009. május 27. 14:04
Válasz erre
Valószínűleg ezeknek az embereknek marhára mindegy ( hogy mi lesz az országgal ) és azért lopnak... ha nem lopna senki akkor nyilván jobb lenne dehát ez idill..
Monox 360569 2009. május 27. 12:03
Válasz erre
Minthacsak ráéreztem volna amikor két hozzászólással alább a Forma 1-et érintettem.
Mai friss Index lap:

sportgeza.hu/forma1/2009/05/27/a_kormanynak_nem_kell_a_magyar_nagydij/
Daala 360567 2009. május 26. 20:49
Válasz erre
Szerettem a 6223-asnak ezt a festését! Gépmosáskor sokkal könnyebben le lehetett mosni a kormot és a koszt a nemzetiszínű részről! :))
Monox 360566 2009. május 26. 20:32
Válasz erre
Rag!

Ez egyszerű: nem kellene annyit kilopni belőle. Ilyen adórendszer mellett nem is kétséges, hogy az volt. Amint a Formai-1 is az, de kizárólag Magyarországon.

Levix!

Ha van igényelhető szállítási kapacitás, akkor igényeljünk! Ki a f.sz bánja, hogy 10x annyiba kerül, mint az AN-26-ossal ugyanaz? Van 10 millió birka aki megfizeti nem? Ennél jobb alkalom és ürügy nem is létezhet az "elavult szovjet technika" kivonására.
A hideg futkos a hátamon, hogy a legfőbb katonai vezetés tervezkedik...
sulyid 360565 2009. május 26. 19:58
Válasz erre
ott van a háttérben a háztömbünk:)
romeo 360564 2009. május 26. 18:47
Válasz erre
sulyid 360563 2009. május 26. 18:17
Válasz erre
Szép a festése.A kép szolnokon készült.
romeo 360562 2009. május 26. 17:47
Válasz erre
Mi-8T
Mi-8T

Üdv!
sulyid 360561 2009. május 26. 16:49
Válasz erre
Rag 360560 2009. május 26. 16:33
Válasz erre
Akkor a fesztiválok miért nem maradnak el? ( hasonló műfaj ám az is, és ezt is rá lehetne fogni a válságra )

A másik hogy én egyszerűen elképzelni nem tudom, hogy a tavalyi repnap hogy lehetett veszteséges, annyian voltunk mint ... :)
Levix 360559 2009. május 26. 15:33
Válasz erre
Naaa! A C-17-es NEM magyar lesz. Csak a felségjel! Ezzel nem a ML rendelkezik! MI is csak igényelhetjük a szállítási kapacitást. Egyáltalán nem helyettesítheti az An-26-ost illetve annak leváltásán továbbra is gondolkodni kell.
bgyasoldier 360558 2009. május 26. 12:59
Válasz erre
Szia Bero!

Jövőre tavasszal választás, új kormány, szerinted ki fog repnapszervezéssel foglalkozni? a mostani majd sz.rik bele, az ujnak meg már nem lesz ideje szervezni. Én nem nagyon reménykedek hogy lesz jövőre :(
Nyugger 360557 2009. május 26. 12:01
Válasz erre
Dániában elmaradó Skrydstrup-i air show oka a gazdaság helyzete ill. az afgán szerepvállalás költsége, aztán belgiumban is elmarad a tradicionális Heli Day, Biersetben. Csak annyi az eltérés, hogy ezekben az országokban évente 2-3 helyszínen is tartanak repülőnapot, mig nálunk az 1-ből 1 marad el.
Petee 360556 2009. május 26. 11:55
Válasz erre
Ha kivonják őket,akkor pótolni illene valamivel,mondjuk pár C-27-essel.
Muzzy 360555 2009. május 26. 11:51
Válasz erre
Monox!
Ez azért lesz érdekes, mer eddíg éppen stratégiai légiszállítási klapacitásunk nem volt, viszont ha igazad lesz, akkor szállítani kis tételt rövid távra minden, csak nem gazdaságos!
Muzzy
bero 360554 2009. május 26. 11:41
Válasz erre
Előfordulhat hogy kivonják az AN26-ot a hadrendből.De kissebb szállítási feladatokra az is jó
bero 360553 2009. május 26. 11:38
Válasz erre
Az biztos hogy sokan jönnének ide repülőnapra mert tavaly si voltak szép számban,de ha nem hát nem
bero 360552 2009. május 26. 11:37
Válasz erre
Amerikába már egy pár f16,f15 és a10-est kivontak a hadrendből ezt a jetfly.hu olvastam
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.