/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Fodi 360621 2009. június 8. 18:06
Válasz erre
zoli1989 360620 2009. június 8. 18:02
Válasz erre
IMGP7968
IMGP7968
IMGP7969
IMGP7969

Szia!

;-)

Örültem ám nagyon a PC-6-nak. Ritka gép ez felénk. Mellesleg az egyik kedvencem.
Amikor még nem láttam, csak hallottam hogy jön valami, akkor aztán futnom kellett, mert a kertnek pont olyan részén álltam, ahonnan nem tudtam volna fotózni. (elég alacsonyan és gyorsan jöttetek, és hát a fák takartak volna)
Csak kár hogy szembenapos lett.
mig23papa 360619 2009. június 8. 17:53
Válasz erre
‏‎zoli989

Igen ezek a képek 09:07-kor készültek. Láttál bennünket? Nem fényképeztél le véletlenül bennünket? Nagy szám lenne, így véletlenül.
zoli1989 360618 2009. június 8. 17:44
Válasz erre
Szia!

2008. 08. 21-én a reggeli órákban repültetek a reptér felett ? (kb. 8-10 óra között)
Zsolt75 360617 2009. június 8. 17:13
Válasz erre
"Mondom, ha igaz amit mondtak."

Csak azt tudom mondani amit nekem mondtak. Csak tudnak valamit, hisz az egykori Pg alkalmazottai. Csak közel vannak a tűzhöz. Vagy nem.:)
mig23papa 360616 2009. június 8. 16:05
Válasz erre
P1230577
P1230577
P1230583
P1230583
P1230597
P1230597
P1230598
P1230598
P1230599
P1230599
P1230606
P1230606
P1230614
P1230614

Nyugger

Ezeket a felvételeket 2008 08 21.-én készítettem Tököl felett amikor éppen arra repültem egy Pilatussal. Több értékelhető képet nemtudtam csinálni, olyan gyorsan átsuhantunk a reptér felett, ja és nem szólt a pilcsi, hogy a másik oldalon kéne fényképezni.
mig23papa 360615 2009. június 8. 15:51
Válasz erre
Zsolt75
"A Mig-15-ön dolgozó Urak szerint, nagy javítják őket , aztán repülnek velük. Mondom, ha igaz amit mondtak."

Mit nagyjavítanak az urak szerint?
Nyugger 360613 2009. június 7. 21:57
Válasz erre
zoli1989 360612 2009. június 7. 21:49
Válasz erre
Szia Nyugger!

Ez a kép most Mezőfalva vagy Tököl ?
Nyugger 360611 2009. június 7. 21:41
Válasz erre
Mi-24D  game over......
Mi-24D game over......

Szia Balázs,
Nem naprakész infó: az ex.DDR Mi-24D típusból 12 db, 1 db Mi-9-001, 2-3 db Mi-8T.
Mindenféle okos megjegyzésre, hogy majd nagyjavítják, eladják, repülik stb egy rövid megjegyzésem lenne, csak ocskavasként adhatják el v. tovább a kivont helikoptereket és a vadászokat is! Ezen repülőeszközök helyszín változtatása is CFE bejelentés-köteles. A volt NDK-s repülőeszközök kérdése megint más téma mert ezek értékesítését államközi szerződés szabályozza -szerencsére- nem lehet eladni harmadik félnek.
PETI 360610 2009. június 7. 20:39
Válasz erre
"Végre" az airlinersen is fent vannak...
Zsolt75 360608 2009. június 7. 19:47
Válasz erre
A Mig-15-ön dolgozó Urak szerint, nagy javítják őket , aztán repülnek velük. Mondom, ha igaz amit mondtak.
borisz 360607 2009. június 7. 19:31
Válasz erre
Horvath_Balazs 360606 2009. június 7. 18:44
Válasz erre
Jut eszembe: vajon Mezőfalván, az "inkurrencia raktárban" lehet még valami repülőeszköz?
Zsolt75 360605 2009. június 7. 18:43
Válasz erre
Ha minden igaz akkor az oroszok vették meg ezeket a gépeket.
borisz 360604 2009. június 7. 18:19
Válasz erre
Horvath_Balazs 360603 2009. június 7. 18:01
Válasz erre
Miért "érdekes"? Tényleg ott vannak; szigorú, és roppant intelligens őr vigyázza őket.
romeo 360602 2009. június 7. 17:49
Válasz erre
1532601
1532601
1532602
1532602
1532603
1532603
1532604
1532604

Ezeknek már sajnos "annyi"!

Érdekes, hogy a képek alatt Tököl 2009 szöveg van.
romeo 360601 2009. június 7. 09:15
Válasz erre
1
1

Üdv!
juge75 360600 2009. június 6. 13:13
Válasz erre
beolvasás0004
beolvasás0004
beolvasás0005
beolvasás0005
beolvasás0006
beolvasás0006
beolvasás0007
beolvasás0007
beolvasás0008
beolvasás0008

Szentesi-féle típuskönyvből.
romeo 360599 2009. június 1. 10:58
Válasz erre
Mi-8_201
Mi-8_201

Üdv!

Az átfestett 10439-es Mi-8T is.

link: www.repulomuzeum.hu/Egyebek/MasfelUjGep/MasfelUjGep.htm
romeo 360598 2009. június 1. 10:54
Válasz erre
Mi-4_201
Mi-4_201

Üdv!

Új festést kapott a szolnoki Mi-4!

bővebben: www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/Mi-4fest/Mi-4fest.htm
Petee 360597 2009. május 29. 19:57
Válasz erre
Jó kis kép!
Petee 360596 2009. május 29. 19:55
Válasz erre
Jó kis kép!
romeo 360595 2009. május 29. 18:01
Válasz erre
0001
0001

Üdv!
sulyid 360594 2009. május 29. 13:20
Válasz erre
Hellosztok!
Az utóbbi 3 napban szinte éjjel-nappal repültek a minyók és a mi 24-esek Szolnokon.Voltak velük kisebb fajta helikopterek de nem tudtam kivenni hogy milyen típusúak csak annyira jöttem rá hogy nyugati gyártmányúak.Gyönyörű látványt nyujtanak a repülő mi 24-esek az egyik este itt repült el egy minyó.Elképesztő látvány volt az éjszaka repülő minyó.Persze bevoltak kapcsolva rajta az éjszakai azonosításhoz kellő piros lámpák.
Solo 360593 2009. május 29. 10:56
Válasz erre
Működőképes egész biztos nincs ennyi, de elfelejted, hogy a rendszeresített/meglévő helikopterek száma nem azt jelenti, hogy éppen mennyi működik. Amíg hivatalosan nem törlik őket a rendszerből (feldarabolják, eladják), addig számolni kell őket. Például Mi-24-ből több van ,mint a hivatalosan rendszeresített darabszám. Igaz, hogy ezek nagy része nem repül, de repülésre alkalmasnak számítanak. Egy lejárt üzemidejű Mi-8 nem fog békében kiképzési vagy hadműveleti feladatot repülni, de háborúban néha mások a szabályok.
romeo 360592 2009. május 29. 10:10
Válasz erre
1
1
2
2

Üdv!

Egy cseh oldalon találtam: Mi-24 és Mi-8/-17 mennyisége a visegrádi országokban.
Érdekesek a magyar adatok, szerintem ennyi már nincs.
Horvath_Balazs 360587 2009. május 28. 21:25
Válasz erre
A bal oldali póttartály mellső részére még egy vaskos bőrborítást is szoktak tenni, szintén az ejtőernyősök testi épségének biztosítása miatt.
Ákos 360586 2009. május 28. 21:03
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek!
Daala 360584 2009. május 28. 20:18
Válasz erre
Ákos!
Megerősítem az előző hozzászólásokat, ez az EJE-rács!
Van a tartós 17-eseken is!
PETI 360583 2009. május 28. 20:01
Válasz erre
romeo 360582 2009. május 28. 20:00
Válasz erre
Üdv Ákos!

Én úgy tudom a rács az ejtőernyős ugrásoknál az ugró esetleges beakadását gátolta a fegyvertartő piklonokba.
Horvath_Balazs 360581 2009. május 28. 19:58
Válasz erre
A tolóajtón keresztül történő ejtőernyős ugráskor az ernyő zsinórzata ill. rosszabb esetben maga a delikvens is a fegyvertartók közé gabalyodhatna, ha ez a rács nem lenne felszerelve.
Ákos 360580 2009. május 28. 19:54
Válasz erre
photo102
photo102

Érdekes kérdést kaptam ma Belgiumból. Egy srác magyar Mi-8-ast épít.
A kérdés tárgya az, hogy ez a védőrács vajon mi ellen védett a magyar gépeken? És vajon előfordult mindegyik gépen, vagy csak némelyiken?
Én annyira nem vagyok szakértő a témában, talán tud valaki segíteni.
Előre is köszönöm!
mig23papa 360579 2009. május 28. 19:14
Válasz erre
Keresek kellőképpen „őrült” repülőst akit nagyon érdekelnek a MI-8, és MI-24 helikopterekkel kapcsolatos leírások, sok szabadideje van, és jól ismeri az orosz nyelvet.
Gaál Csaba (egykori helikoptervezető) barátom jóvoltából a következő leírások kerültek a birtokomba úgy , hogy szerencsém volt azokat beszkennelnem.
MI-8 Fegyverzet
MI-24 Hajtómű
MI-24 Műszerberendezés
MI-24 Rádió elektro oxigén
MI-24 Sárkány

Mivel ezek az eredeti oroszországban tartott tanfolyamok jegyzetei, ezért orosz nyelven íródtak. Ha valaki elég erőt érezne a lefordításukhoz, az nagy segítséget jelentene ahhoz, hogy ezt a páratlan anyagot mindenki számára közkinccsé tehessük.

Természetesen bárki hozzájuthat akkor is ha nem kívánja azt lefordítani.

Néhány oldalt mellékelnék is , hogy látni lehessen milyen esztétikusan elkészített anyagról van szó.

A képek a Segítség! topic 14531 számú bejegyzésében találhatok.
trek84 360578 2009. május 28. 19:00
Válasz erre
árak
heller 1/100 super mystere # 79841 - 400ft
airfix douglas sbd dauntless 1/72 - 700ft
a-1 skyraider, heller nr. 79840 - 500ft
1/144 revell yf-22 lightning ii - 400ft
1/144 revell northrop yf-23 - 400ft
italeri 1/72 oh-6a cayuse # 1028 - 300ft
1/48 academy dassault mirage iiir - 800ft
Levix 360577 2009. május 28. 11:11
Válasz erre
És kinek akarod ezeket eladni a Honvédségnek, az An-26 helyett :)?
trek84 360576 2009. május 28. 07:08
Válasz erre
DSC00596
DSC00596
DSC00597
DSC00597

Sziasztok!
Eladó Összerakott repülők.
Akit érdekel írjon.Az árról megegyezünk.
ati86@freemail.hu
balaton 360575 2009. május 27. 19:54
Válasz erre
Nem szeretnék az illetékeseknek tippeket adni, de lehet gépet bérelni haveri vállalkozástól horror áron, az állam fizeti.
De kivonhatják őket, az önjáró tüzérség is "jogutód" nélkül szűnt meg. :(
Rag 360574 2009. május 27. 19:51
Válasz erre
Szintén az utóbbi repnapon láthatóak voltak az 'esélyes' utódok

Így vagy úgy sajnálom az an-26-osokat, a mig-29-eseket, de ugyanúgy a 21-eseket is. ( Én sajnos "még" nem éltem meg hogy láthassam a szu-22-eseket, mig-23-asokat repülni :( )
Levix 360573 2009. május 27. 15:19
Válasz erre
Az egyszerűen nem lehet, hogy kivonják váltótípus nélkül az An-26-ost. A C-17-esre ne is gondoljatok, az NINCS. De ha kivonják, hát akkor majd megyünk vonattal :). Csókolom Szolnok - Kandahar lessz szíves, ja és retúr! Ja és lesz poggyász is, úgy 10 vagonnyi.
Muzzy 360572 2009. május 27. 14:50
Válasz erre
Levix!
Nem tudod milyen találékonyak tudunk lenni, ha az érdekünk úgy hozza, főleg, ha meg kell valamit indokolni! :(
Az utolsó mondatod első fele igaz lesz, csak attól félek a második fele már nem fog megvalósulni! :( (és nem a típusról beszélek, hanem a létről)
Muzzy
Levix 360571 2009. május 27. 14:42
Válasz erre
Azért az nem olyan egyszerű, hogy egy C-17-est igénylünk mondjuk Bp.-Prága. Nem erre lett kitalálva hanem a stratégiai szállításra. Közel-kelet, Afganisztán ilyesmi. Kizárt, hogy ki lehet váltani az An-26-ost a C-17-essel. Persze ki lehet vonni az Ancsákat, csak kell helyette C-130, Casa 295 vagy ilyesmi.
Rag 360570 2009. május 27. 14:04
Válasz erre
Valószínűleg ezeknek az embereknek marhára mindegy ( hogy mi lesz az országgal ) és azért lopnak... ha nem lopna senki akkor nyilván jobb lenne dehát ez idill..
Monox 360569 2009. május 27. 12:03
Válasz erre
Minthacsak ráéreztem volna amikor két hozzászólással alább a Forma 1-et érintettem.
Mai friss Index lap:

sportgeza.hu/forma1/2009/05/27/a_kormanynak_nem_kell_a_magyar_nagydij/
Daala 360567 2009. május 26. 20:49
Válasz erre
Szerettem a 6223-asnak ezt a festését! Gépmosáskor sokkal könnyebben le lehetett mosni a kormot és a koszt a nemzetiszínű részről! :))
Monox 360566 2009. május 26. 20:32
Válasz erre
Rag!

Ez egyszerű: nem kellene annyit kilopni belőle. Ilyen adórendszer mellett nem is kétséges, hogy az volt. Amint a Formai-1 is az, de kizárólag Magyarországon.

Levix!

Ha van igényelhető szállítási kapacitás, akkor igényeljünk! Ki a f.sz bánja, hogy 10x annyiba kerül, mint az AN-26-ossal ugyanaz? Van 10 millió birka aki megfizeti nem? Ennél jobb alkalom és ürügy nem is létezhet az "elavult szovjet technika" kivonására.
A hideg futkos a hátamon, hogy a legfőbb katonai vezetés tervezkedik...
sulyid 360565 2009. május 26. 19:58
Válasz erre
ott van a háttérben a háztömbünk:)
romeo 360564 2009. május 26. 18:47
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.