/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Nyugger 360738 2009. július 2. 22:17
Válasz erre
Az első gép érkezésekor július 27-én a média részére lesz lehetőség a bejutásra. A
következő kecskeméti rendezvényen biztosan látható lesz a C-17-es magyar lajstrommal. Monox, ne temesd még az An-26-os típust, nem ellenfele a 'nagy testvérnek' és az nem az ő utódja! Teljesen más a rendeltetése és a feladatköre.
Monox 360737 2009. július 2. 21:14
Válasz erre
Van. Legfeljebb akkor amikor a nagy eseményre való tekintettel kivonják az AN-26-ost...
Ákos 360736 2009. július 2. 20:21
Válasz erre
Bármi esély, hogy a nagyközönség is megcsodálhassa őket (egyszerűbben szólva: nyílt nap)?
Ákos 360735 2009. július 2. 20:20
Válasz erre
Tök jó a Pápa felirat meg a lo vis ék...
balaton 360734 2009. július 2. 19:34
Válasz erre
SSgt_Chris 360733 2009. július 2. 18:53
Válasz erre
SAC C-17A
SAC C-17A

Immár a levegőben: SAC001
borisz 360732 2009. június 28. 17:37
Válasz erre
Rengeteg eltérés van a két gép közt. Jóformán csak külsőre hasonlítanak.
Tornado2000ECR 360731 2009. június 28. 17:22
Válasz erre
Lehet de arról sem szabad megfeledkezni hogy az emlegetett L-159 a nálunk már régóta üzemelő L-39 Albatros rokon változata.
borisz 360730 2009. június 28. 12:51
Válasz erre
Több lenne venni, rendszeresíteni és üzemben tartani egy másik típust, mint a griffekkel többet repülni.
romeo 360729 2009. június 28. 12:19
Válasz erre
Üdv Borisz!

Biztosítani kellene a pilóták olcsóbb kondirepülését, és erre megfelene az L-159.
HADvezér 360728 2009. június 27. 15:13
Válasz erre
Szia Makettes!
Igen csak alul volr felfestve a csillag, Magyar Rpüléstörténeti Társaság LI-2 Füzetét ajánlom figyelmedbe. A matrica nincs még kész, csak a grafikai munkák vanak fent a neten. A nyár végére tervezzük kiadni.
Üdv:HADvezér
makettes 360727 2009. június 27. 14:49
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintetek elképzelhető ,hogy a Li-2 szárnyán csak alul volt felségjel?
A HAD is ilyen matricaívet adott ki 6 db. csillaggal, Szolnokon is így van festve a Li-2-es? Sajnos még erről a részről nem láttam igazi jó fotót.
üdv. makettes
mig23papa 360725 2009. június 27. 13:31
Válasz erre
balaton

Nem kell számolgatni, meg kell kérdezni az illetékesektől a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvényre hivatkozva.
Amúgy tanulmányozhatod is az egészet, itten-e :
www.dura.hu/html/linkek/6922_1992_lxiii.pdf
mig23papa 360724 2009. június 27. 13:26
Válasz erre
PETI

Heló!

Valóban egyetértünk, de az államkassza nem üres, van ott elég pénz, csak nem jól van elosztva. Részletezzem, mire gondoltam?

Amúgy nem makettre költöm a kevés pénzecskémet, annak ellenére , hogy itt a makettinfón lődörgök.
balaton 360723 2009. június 27. 13:12
Válasz erre
:DDD
Ja, elég csak az ellenség vezérkarát likvidálni.
balaton 360722 2009. június 27. 13:10
Válasz erre
Egyetértek. Nem tudnom, mennyi üzemidőtartalék van a Migekben, de érdemes lett volna azokat tuningolni. Ha a románoknak bevált az izraelben korszerűsített Mig-21, akkor a 29-es...?
PETI 360721 2009. június 27. 12:32
Válasz erre
Korszerűsített MiG-29, Albatrosz és a német felajánlás (ex-NDK MiG-29-esek). Már meg is oldódott volna a középtávú fejlesztés, aztán tényleg lehetne nézelődni valami újabb és komolyabb technika után, olyan 2020 körül...
Levix 360720 2009. június 27. 11:55
Válasz erre
Én mindig mondtam, 12 ninja azt szevasz! Nem kell ide hadsereg, csak elég dobócsillag ;).
Petibá 360719 2009. június 27. 11:48
Válasz erre
A Skylark UAV rendszerbeállítása hetek kérdése...

Petibá
borisz 360718 2009. június 27. 11:47
Válasz erre
Lehet én vagyok a naiv, de szerintem elrepülne itt a nagyjavított, korszerűsített MIG-29 is, azok mellé talán lenne értelme az ALCA-nak. A gripen mintha a két gép közt lenne, nem?
Egyébként, UAV-t miért nem vesznek? Úgy örülnek, hogy a gripen felderíteni is jó. Egy nagyobb modellrepülő nem ugyan ezt teszi meg, csak olcsóbban?
borisz 360717 2009. június 27. 11:42
Válasz erre
Rómeó!
Csak azt mond meg nekem, minek és miből ide L-159?
balaton 360716 2009. június 27. 11:10
Válasz erre
De a legjobb valami jó kis Szuhoj vadászgép nyugati elektronikával és fegyverzettel :)
balaton 360715 2009. június 27. 11:09
Válasz erre
Kiszámolta már valaki, mennyi a Gripenek ára/db?
Lehet, hogy rosszul tudom, de mintha megduplázta volna az amúgy sem alacsony árát a nato-kompatibilissá alakítás és a légiutántöltő. Ha valakinek vannak pontos infói, közölhetné. Milyen gépet lehetne vásárolni az árából? Én 120 és 150 millió dolláros árat is olvastam a Raptorra. Vagy várhattunk volna még pár évet és megrendelni a F-35-öst?
PETI 360714 2009. június 27. 09:58
Válasz erre
Szevasz mig23papa!

Egy dolog, hogy Te mit tudsz kifizetni a (makett)boltban és másik kérdés, hogy
ha üres az államkassza, akkor miből kapják az emberek a fizetést, nyugdíjat,
családi és egyéb támogatásokat.
Szerintem egyetértünk, a két hozzászólásod nagyjából fedi, amit én írtam.
Magyarul: nem kéne kiszórni mindent, reform címszóval. A katonákat soha nem hallgatják
meg a politikusok. A miniszterek meg szerintem még a típusokat is csak nagyjából ismerik, vagy sehogy...

Üdv
mig23papa 360713 2009. június 27. 09:16
Válasz erre
PETI

Számold össze a 70-es években mekkora légierőnk volt, mennyi géppel. Érdekes azt hogyan tudtuk üzemeltetni?
mig23papa 360712 2009. június 27. 09:13
Válasz erre
PETI

Lehet, hogy ez az ország fizetésképtelen, de én eddig még mindíg kitudtam fizetni amit a boltban vettem, tehát nem rajtam múlik a kérdés. Állambácsinak is csak olyant kéne venni amit kitud fizetni, de előtte nem kéne kidobálnia a még használható holmijait. Ebből is látszik, hogy gazdag ország vagyunk. Vagy inkább szegény ország, gazdag emberekkel? :-))
mig23papa 360711 2009. június 27. 09:08
Válasz erre
bero89

Ilyenkor célszerű egyből megnevezni a forrást ahol olvastad, esetleg annak a linkjét egyből be is dobni ide.
A Link gomb használatát sem győzöm elégszer hangsúlyozni, ha már egyszer kitalálták ezt a jó dolgot, próbáld meg bátran.
romeo 360710 2009. június 26. 22:38
Válasz erre
Üdv Tornado2000ECR!

Ezt nem tudtam! Akkor talán az L-159 lenne mégis a jó megoldás, arról olvastam, hogy a csehek kedvezményes áron adnák.
Tornado2000ECR 360709 2009. június 26. 22:34
Válasz erre
Hát igen ebben lehet valami de abból tudunk élni amink van.
Rag 360708 2009. június 26. 22:33
Válasz erre
PETI 360707 2009. június 26. 22:33
Válasz erre
balaton!

"Ráadásul így nem csoda, ha mindenhol utálnak minket. Mi meg csodálkozunk, hogy miért."
Ezzel egyetértek. Sajnos van okuk rá, hogy utáljanak. Ezért mi is teszünk sajnos...
Tornado2000ECR 360706 2009. június 26. 22:32
Válasz erre
Az üzemben tartása egy típusnak rengeteg dolog függvénye ezt a repülő műszaki kollégák jobban tudják.Előre is bocsánat ha valakit megsértek, nem áll szándékomban .
PETI 360705 2009. június 26. 22:30
Válasz erre
romeo!

Ez szép és jó, de vegyük észre, hogy azt sem tudjuk üzemeltetni, amink van. Illetve volt, mert már sok gépünk nem is maradt. Hány ország engedi ezt meg magának, ami itt
megy? PG ledózerolva, gépek kivonva... Némelyik nagyjavítva került a levesbe.
Tornado2000ECR 360704 2009. június 26. 22:29
Válasz erre
Csak azért írtam mert azok nem felelnének meg a hazai igényeknek.Nyolvanas évek elején gyártott gépek.
Tornado2000ECR 360703 2009. június 26. 22:28
Válasz erre
Szervusz ,jó estét .Csak annyi a hozzáfűzni valóm hogy a Finn gépek Mk 51. alváltozatúak míg a kanadai Mk 100. Annyi a különbség mint a Trabant meg a Mercedes közt.
romeo 360702 2009. június 26. 22:24
Válasz erre
Peti!

Nem szántam viccnek! Csak egy példa: a finnek üzemképes HAWK gyakorlógépeket kínálnak eladásra. A magyar pilótanövendékek ilyenen repülnek Kanadában.
balaton 360701 2009. június 26. 22:15
Válasz erre
"anno a csehek adtak volna múzeumba Szu-7-est
nekünk. Mi volt a magyar válasz? "Nálunk nem repült, tehát nem kell."
Ez olyan lehangoló. Ráadásul így nem csoda, ha mindenhol utálnak minket. Mi meg csodálkozunk, hogy miért.

Vegyenek három századnyi F-22-est, oszt jónapot! :DDD
PETI 360699 2009. június 26. 22:04
Válasz erre
romeo!
Ezt gondolom viccnek szántad... :)
Amúgy megvan a véleményem a hazai "adomány felhasználásról".
Lásd: NDK Mi-24, szovjet MiG-29.
Más téma, de jellemző: anno a csehek adtak volna múzeumba Szu-7-est
nekünk. Mi volt a magyar válasz? "Nálunk nem repült, tehát nem kell."
Ez fémjelzi igazán az egész gondolkodást.
Egyszer már abból kellene építkezni, amink van és nem segítségre várni.
Üdv
romeo 360698 2009. június 26. 21:30
Válasz erre
Üdv Peti!

Hát igen, ilyenkor illene a gazdagabb NATO "testvéreknek" közbelépni és adni pl. néhány darab Hawkot.
PETI 360697 2009. június 26. 21:26
Válasz erre
bero!
Most nem volt időm részletesen elolvasni, csak átfutottam, de nem venném készpénznek
az ott leírtakat!
Egyébként pedig én is úgy gondolom, hogy ennek az országnak most elúszott egy néhány év alatt az összes lehetősége, még ennél jóval kisebb értékű beszerzéseket illetően is. Mégpedig azért gondolom ezt, mert az államcsőd csak és kizárólag az IMF hitelnek "köszönhetően" került (még) el bennünket. Ez az ország fizetésképtelen.
Üdv
romeo 360696 2009. június 26. 21:24
Válasz erre
Üdv Bero!

A Wikipédiával azért óvatosan kell bánni, sok hülyeség is megjelenik ott!
Még nincs eldöntve a repülőgép-beszerzés.
A következő elképzelések léteznek:
1. 12-14 db L-159 ALCA és L-159T1 megvásárlása, bérlése, lízingelése
2. további néhány JAS-39 bérlése
3. a meglévő JAS-39-hez további üzemóra vásárlás
4. a jelenleg Kecskeméten bérelt L-159B bérlésének meghosszabbítása
bero 360695 2009. június 26. 21:19
Válasz erre
Peti!

Az elöbb elküldtem a linket ahol olvastam. Ha nem müködik írj és leírom a címet!
bero 360694 2009. június 26. 21:17
Válasz erre
http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_L%C3%A9gier%C5%91#K.C3.A9pek_a_Magyar_L.C3.A9gier.C5.91r.C5.91l
bero 360693 2009. június 26. 21:14
Válasz erre
mig23papa!

Ebbe igazad van,nem is aztmondtam hogy így lesz csak olvastam és kérdeztem hogy ki mit tud róla.
PETI 360692 2009. június 26. 21:11
Válasz erre
mig23papa 360691 2009. június 26. 21:08
Válasz erre
bero89

erről nemtud senki semmit,akkor lesz biztos ha a fejed felett repkednek, amúgy ha mégis bekövetkezne, akkor az illetékeseket kapásból feljelentheted különösen nagyértékre elkövetett hűtlen kezelés alapos gyanúja miatt
SSgt_Chris 360690 2009. június 26. 19:26
Válasz erre
A tippem, hogy ez egy H-25-ös Rába üza. kocsi, így ebből a profilból.
borisz 360689 2009. június 26. 18:32
Válasz erre
Na, ez a másik. Ezeket sem tudom, miből tartják majd el.
Akkor inkább UAV-k kellenének. Igazából... mindenhova kéne pénz, de ami lenne, az is eltűnik.:S
balaton 360688 2009. június 26. 18:22
Válasz erre
Újabb 14db Gripen vásárlása vagy lízingelése kiverné a biztosítékot az országban. Miközben semmire nincs pénz.
borisz 360687 2009. június 26. 18:03
Válasz erre
Az ALCA beszerzésnek nem lenne sok értelme, a pénzhiány miatt, bár ezeknek a madaraknak a vásárlását rebesgetik egy ideje. A gripenben több értelmet látok.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.