/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 360775 2009. július 11. 12:49
Válasz erre
További anyag a magyar robotrepülőgépről:
repulnijo.hu/2009/06/09/nevado-palyazat-az-elso-magyar-robotrepulogepre/
romeo 360774 2009. július 11. 12:45
Válasz erre
Magyar robotrepülőgépet mutattak be

forrás: www.netriport.hu/tudomany/cikk/
Horvath_Balazs 360773 2009. július 10. 22:21
Válasz erre
Fieseler-Fi-156-R-104
Fieseler-Fi-156-R-104
Fieseler-Fi-156-R-106
Fieseler-Fi-156-R-106
Fieseler-Fi-156-R-107
Fieseler-Fi-156-R-107
Fieseler-Fi-156-R-112
Fieseler-Fi-156-R-112

Bocsánat a belekotyogásért, de én két fotóról tudok - igaz, ugyanakkor és ugyanott készültek; az egyiken balról, a másikon szemből látható a hasraszállt 030-as MiG-17F.

Fodi, köszi a reklámot! :)
pilotka 360772 2009. július 10. 20:07
Válasz erre
Kerék!
Vannak, majd felteszem őket...bár copyright-osak, de talán megússzuk...
Fodi 360771 2009. július 10. 20:04
Válasz erre
Kerék 360770 2009. július 10. 19:53
Válasz erre
Adjon Isten!
Van-e valakinek Magyar felségjelű Fieseler Fi 156 Storch ról képe?
Üdv: Kerék
Hawk 360768 2009. július 10. 10:58
Válasz erre
Szia!
Az biztos hogy nem múzeum, ez az egy gép van bedobva oda a ouszta közepére körbekerítve, mellette (ami a képen a fényképész mögött levő tér) egy étterem, vagy pihenő vagy valami ilyesmi egység található.
buksi 360767 2009. július 9. 23:35
Válasz erre
köszi
borisz 360766 2009. július 9. 22:12
Válasz erre
Rumcájsz_52 360765 2009. július 9. 22:07
Válasz erre
Szia, buksi
Repült a Néphadsereg szineiben a MiG-17F tipus nagyon rövid ideig /idáig egyetlen
fotó ismert/, és repültek a 17PF-ek tartósan, kb. 74 tavaszáig.
Üdv R.
romeo 360764 2009. július 9. 22:05
Válasz erre
Üdv Buksi!

Igen rendszeresítették a Mig-17F-et (összesen 20db), de nem volt hosszú életű, 1956-ban az oroszok elkobozták, mi meg nem kértük vissza.
Rendszeresítve lett továbbá a MIG-17PF is 12db mennyiségben 1956-tól 1973-ig.
buksi 360763 2009. július 9. 22:02
Válasz erre
Helosztok.
Nálunk rendszeresíteték a mig-17f-et illetve még milyen mig-17 volt nálunk?
Üdv buksi
romeo 360762 2009. július 9. 19:32
Válasz erre
Üdv Migi!

Én személyesen még nem jártam ott, csak fotóim vannak.
migi 360761 2009. július 9. 19:20
Válasz erre
Elnézést de tudatlan vagyok ,hol és minek van az a Li-2 es ott? mi az ott múzeum ?
Ákos 360760 2009. július 9. 11:00
Válasz erre
Ha már csapatmozgások: az elmúlt időkben kétszer is láttam a bemutató festésű Mi-24-est a falum felett, néha másik 24-esek tárasaságában. Sajna mire a teleobjektíves gépet működésre bírtam, eltűnt. Uraiújfalu, Vas megye.
romeo 360759 2009. július 9. 07:57
Válasz erre
Hawk 360758 2009. július 9. 00:48
Válasz erre
DSC00368
DSC00368

És itt a kép :)
Hawk 360757 2009. július 9. 00:43
Válasz erre
Ezt én láttam élőben, van róla fényképem is :D
romeo 360756 2009. július 7. 23:05
Válasz erre
1025338
1025338
1025339
1025339

Bocsán még megvan a Li-2?
SSgt_Chris 360755 2009. július 6. 20:19
Válasz erre
Merem remélni, hogy a valódi festés és már nyomják bele a berepülés repóráit, mert 27.-én jelenése lesz a magyar légtérben! Amúgy az Airliners.net-en is írja a fotós, hogy ezt a képet a SAC HAW első gépének szűzfelszállásán lőtte.
(Amúgy a tavalyi budapesti NATO-csúcson is volt egy másfél méteres Boeing makett és azon is ez a jelzéssor volt. )
Sanjurjo 360754 2009. július 6. 19:44
Válasz erre
Sziasztok!

Most ez már a pápai a C17-eseknek,az autentikus festése, vagy csak valami photoshopos trükk!

Sziasztok!
friderikusz 360753 2009. július 6. 10:33
Válasz erre
Köszi.
Hunyo 360752 2009. július 6. 09:40
Válasz erre
Szia!

Én kérdezősködtem ez ügyben, állítólag valamikor szeptember-október környékén kerül megrendezésre, mikor még jó idő van.

Én ennyit tudok

Üdv:
Hunyo
friderikusz 360751 2009. július 6. 08:17
Válasz erre
Üdv. mindenkinek
Úgy értesültem hogy közös hadgyakorlat lessz a gripent rendszeresítő országokkal (Cseh,Svéd,Magyar,) Kecskeméten a közeljövőben.Csak azt lenne jó tudni hogy mikor?Esetleg valakinek van valami információja? Honnan lehetne ezt megtudni?
balaton 360750 2009. július 4. 10:47
Válasz erre
...és a magyar adófizetők is :(
balaton 360749 2009. július 4. 10:47
Válasz erre
IMF-hitelből egy századnyit vásárolhatnánk :) A szlovákok meg a kardjukba dőlnének :DDD
romeo 360748 2009. július 4. 10:46
Válasz erre
Közös lónak turós a háta! Szívesebben látnék repülőgépeket magyar tulajdonban!
balaton 360747 2009. július 4. 10:30
Válasz erre
A NATO európai országai nem akarnak véletlenül egy ütőképes vadászezredet felállítani így közösen? Azok is jöhetnek ide, Taszáron elférnének :)
F-22 magyar lajstrommal (Kényeztessék a makettezőket.)?
Egyébként jelen állás szerint 250 millió dollár az exportváltozat ára.
Nyugger 360746 2009. július 3. 20:33
Válasz erre
A 110-s An-26-al kapcsolatban, ez a gép fiatalabb mint a jelenleg rendszerben álló társai, 30 javítás bár nem ismert az ok és jav. nem egy gigantikus szám. Ha van itt az olvtársak között egy An-26-os akkor írja már meg a két meghibásodás közötti átlagos rep.órát! A fenntartartási ktg.-e kb ua. mint a társainak, feltéve ha hasonló repórát teljesítenek és nem alkatrészbázisnak használják. Amit nem értek: nem az adott alakulat parancsnoka írja alá a beszerzésí doksit hanem a HM Beszerzési és stb Hivatala. Itt szerintem az a pikáns dolog, hogy amikor ezt a gépet vették akkor 5 db An-26-s állt Szolnokon a naptári idő kifutása miatt. Talán ezekből 1 nagyjavítása olcsóbb lett volna ? Aztán ha ennyire ismert a lopás ténye akkor mit tett az ellenzéki vezetésü Honvédelmi Bizottság ? A MiG-29-es tipus sírjának az alapozását dr OV kezdte el a 'nem veszünk orosz fegyvereket' bejelentésével még a kilencvenes évek végén, a későbbiek csak lapátoltak serényen. Remélem egyszer majd az említett tv megfelelő precizitással feltárja a HM L-410-nek gyosított eladását is.
mig23papa 360745 2009. július 3. 18:31
Válasz erre
SSgt_Chris

Légyszíves dobj egy emailt a mig23papa@freemail.hu címemre, szeretnék kérdezni valamit. Írd bele azt is hogy a SSgt_Chris vagy a makettinfóról.

Üdv : Laci
Ákos 360744 2009. július 3. 18:23
Válasz erre
Köszönöm az infót! És előre a képeket is.

Azért gondoltam, hogy talán lesz nyílt nap, mert az amik szoktak szervezni Taszáron is anno, gondoltam hátha itt is lesz nyílt nap majd ősszel, mikor már berendezkedtek a gépekkel.
Viszont a régebbi pápai nyílt napokat is amolyan félig titokként kezelték (lehet, hogy nem akartak túl nagy tömeget), pedig nyilvánosak voltak, ezért gondoltam megkérdezem tőled, mégis jobban tudod, mint én, mert nem szeretnék lemaradni róla.
SSgt_Chris 360743 2009. július 3. 17:57
Válasz erre
Öööö...biztos nekem szántad a választ? Merthogy én Ákos felvetésére írtam amit írtam, az An-26-os kivonása/megtartásáról szó sem volt...
Másrészt a C-17-es nem kizárólagosan a magyar szállítási igények teljes körű kielégítéséről szól. Sőt leginkább nem. Ez a 3 gép 12 nemzet között osztja majd el a kapacitását, illetve az ezen felül befutó NATO, ENSZ, vagy egyéb humanitárius feladatokra. Tehát magyar vonatkozásba lesz mondjuk lefoglalva 100 óra (most hasra csapva írom ezt), ez mondjuk elég évi 5-6 alkalommal kicuccolni Afganisztánba az utánpótlást, meg ilyesmik.
Tehát a Gripenek éleslövészetére hurcolni a műszakiakat, vagy ide-oda Európán belül, vagy eje ugrás, vagy célt repülni a győri Lérak-nak, há az biztos nem fog egy BigMac, nekem elhiheted. Ez mind megoldatlan lesz, ha az Ancsát kivonják utód nélkül...
Monox 360742 2009. július 3. 17:22
Válasz erre
Már egy párszor elhangzott, hogy nem fenyegeti a veszély az AN-26-ost a kivonás veszélye, próbálom elhinni. Viszont amikor pl. ma a Hír TV (utálom, de anyámat nem lehet levakarni róla) mintegy 10 percen keresztül ecsetelte a 2003-ban (szerintem egy évvel később) megérkezett 110-es AN-26-os Magyarországra való kerülésének hátterét, hogy 600 milliót loptak el (ennyivel volt drágább mintha a gyártól vették volna...ahogyan erről beszélt mindenki mindig) meg arról, hogy több mint 30x volt javítva, meghogy horribilis a fenntartása és a beszerzésért felelős szolnoki ezredparancsnokot korábban már másfél évet kapott...
SSgt_Chris, próbálok neked hinni, de a MiG-29-esnek is így kezdték ásni a sírját 2006-ban a Gripenek megérkezését követően.
SSgt_Chris 360741 2009. július 3. 13:59
Válasz erre
Nem tudom, hogy mikor lesz arra lehetőség, hogy testközelből meg lehessen nézni. Az érkezéskor elég nagy felhajtás lesz, ugye minden bizonnyal az összes résztvevő országból jönnek majd pacsizni és csodálkozni az aktuális fő-fő vezetők+kíséret. Így nálunk is elég szoros a létszám aki bemehet. Csak a dolgozók közeli családtagjai és punktum. Ez kb. olyan rendezvény lesz, mint a Gripenek érkezése/átadása anno Kecskeméten. Szóval nem nyílt nap.
Aztán hogy később, amikor lecseng ez a busójárás, a szürke hétköznapokon lehet e amolyan "gyárlátogatást" tenni, az a jövő zenéje, sok közöm nem lesz a BigMac-hez akkor sem, de ígérem nyitva tartom a fülem.
Addig meg, majd készítek sok fotót (remélem) és megosztom veletek.
Ákos 360740 2009. július 2. 22:35
Válasz erre
Értem.
Érdekes, hogy magyarként Avianoban már jártam, de Pápára nem lehet bejutni.
Yeagger 360739 2009. július 2. 22:28
Válasz erre
Már az erkélyen várom az elsőt!:))
Bár sajna a hangja elbújhat a 21-es mögött! Nem beszélve a 23-asról!
Nyugger 360738 2009. július 2. 22:17
Válasz erre
Az első gép érkezésekor július 27-én a média részére lesz lehetőség a bejutásra. A
következő kecskeméti rendezvényen biztosan látható lesz a C-17-es magyar lajstrommal. Monox, ne temesd még az An-26-os típust, nem ellenfele a 'nagy testvérnek' és az nem az ő utódja! Teljesen más a rendeltetése és a feladatköre.
Monox 360737 2009. július 2. 21:14
Válasz erre
Van. Legfeljebb akkor amikor a nagy eseményre való tekintettel kivonják az AN-26-ost...
Ákos 360736 2009. július 2. 20:21
Válasz erre
Bármi esély, hogy a nagyközönség is megcsodálhassa őket (egyszerűbben szólva: nyílt nap)?
Ákos 360735 2009. július 2. 20:20
Válasz erre
Tök jó a Pápa felirat meg a lo vis ék...
balaton 360734 2009. július 2. 19:34
Válasz erre
SSgt_Chris 360733 2009. július 2. 18:53
Válasz erre
SAC C-17A
SAC C-17A

Immár a levegőben: SAC001
borisz 360732 2009. június 28. 17:37
Válasz erre
Rengeteg eltérés van a két gép közt. Jóformán csak külsőre hasonlítanak.
Tornado2000ECR 360731 2009. június 28. 17:22
Válasz erre
Lehet de arról sem szabad megfeledkezni hogy az emlegetett L-159 a nálunk már régóta üzemelő L-39 Albatros rokon változata.
borisz 360730 2009. június 28. 12:51
Válasz erre
Több lenne venni, rendszeresíteni és üzemben tartani egy másik típust, mint a griffekkel többet repülni.
romeo 360729 2009. június 28. 12:19
Válasz erre
Üdv Borisz!

Biztosítani kellene a pilóták olcsóbb kondirepülését, és erre megfelene az L-159.
HADvezér 360728 2009. június 27. 15:13
Válasz erre
Szia Makettes!
Igen csak alul volr felfestve a csillag, Magyar Rpüléstörténeti Társaság LI-2 Füzetét ajánlom figyelmedbe. A matrica nincs még kész, csak a grafikai munkák vanak fent a neten. A nyár végére tervezzük kiadni.
Üdv:HADvezér
makettes 360727 2009. június 27. 14:49
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintetek elképzelhető ,hogy a Li-2 szárnyán csak alul volt felségjel?
A HAD is ilyen matricaívet adott ki 6 db. csillaggal, Szolnokon is így van festve a Li-2-es? Sajnos még erről a részről nem láttam igazi jó fotót.
üdv. makettes
mig23papa 360725 2009. június 27. 13:31
Válasz erre
balaton

Nem kell számolgatni, meg kell kérdezni az illetékesektől a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvényre hivatkozva.
Amúgy tanulmányozhatod is az egészet, itten-e :
www.dura.hu/html/linkek/6922_1992_lxiii.pdf
mig23papa 360724 2009. június 27. 13:26
Válasz erre
PETI

Heló!

Valóban egyetértünk, de az államkassza nem üres, van ott elég pénz, csak nem jól van elosztva. Részletezzem, mire gondoltam?

Amúgy nem makettre költöm a kevés pénzecskémet, annak ellenére , hogy itt a makettinfón lődörgök.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.