/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Rumcájsz_52 360890 2009. augusztus 7. 19:58
Válasz erre
Itt éppen elszállítják javításra a "11"-es MiG-23-at, még eredeti teflonszürke a szine. Javítás után már saját szárnyán jött haza, és terepszínű festést kapott.
Üdv R.
Tibcsi 360889 2009. augusztus 7. 19:55
Válasz erre
Vitték. És sokáig nem került vissza...
Tibcsi 360888 2009. augusztus 7. 19:54
Válasz erre
Anno a TopGun-ban is megjelent. Sokat nem tudok róla... Mire vagy kíváncsi?
RonnieFrown 360887 2009. augusztus 7. 19:53
Válasz erre
Ezt a kepet mintha valamelyik regi Top Gunban lattam volna. A 11-es nem a bolgaroknal hanem az oroszoknal lett javitva valamilyen okbol ha jol emlekszem es itt eppen viszik, vagy hozzak. Mig23papa talan tobbet tud a dologrol.
romeo 360886 2009. augusztus 7. 19:41
Válasz erre
MiG-23
MiG-23

Üdv!

Tuadna valaki hozzászólni ehhez a képhez?
Köszi!
romeo 360885 2009. augusztus 7. 19:39
Válasz erre
MiG-23MF fegyverzet Pápa
MiG-23MF fegyverzet Pápa
MiG-23MF fegyverzet Pápa (1)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (1)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (2)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (2)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (3)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (3)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (4)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (4)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (5)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (5)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (6)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (6)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (7)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (7)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (8)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (8)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (9)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (9)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (10)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (10)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (11)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (11)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (12)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (12)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (13)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (13)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (14)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (14)

Üdv!

MiG-23 fegyverzete, Pápa.
Nyugger 360884 2009. augusztus 7. 10:56
Válasz erre
A MiG-21MF fotóknál copyright RobertS ? Lengyelországi lővészeten készültek a képek, a kecskeméti ezred gépei, copyright inkább K.N.F. mert az Ő fotói ! A katonai sajtóban jelent meg valamikor a genszterváltás előtt, később nem mert még csillagosok a gépek és ez nagyon - nagyon zavart néhány illetékest.
Apropó, mi van a beigért Sz. Róbert/S/ féle könyvvel ?
romeo 360883 2009. augusztus 7. 08:14
Válasz erre
0004exb6
0004exb6
11-067_resize
11-067_resize
00032f24
00032f24
000042
000042
4404-23-2_resize
4404-23-2_resize
Untitled-Scanned-27-1_resize
Untitled-Scanned-27-1_resize
Untitled-Scanned-29-2_resize
Untitled-Scanned-29-2_resize

Üdv!

Néhány régebbi fotó.
romeo 360882 2009. augusztus 6. 12:15
Válasz erre
090802
090802

Ahogy elnézem a 335-ös Mi-24P Afganisztáni misszióra gyakorol.

kép: www.aranysas.hu/hatterek.php
Boeing 360881 2009. augusztus 6. 10:14
Válasz erre
Daala 360880 2009. augusztus 5. 11:02
Válasz erre
Berakjuk a szőrpárnát és a padlószőnyeget bármelyik tehergépbe és máris kész a majdnem párnás gép.
Solo 360879 2009. augusztus 5. 09:06
Válasz erre
Gondolod eddig csak ezzel a pár párnás géppel szállították a fejeseket? :)
Ha mindenképpen katonai géppel akarnak menni, akkor viszik őket azzal ami éppen van. A cikkben szereplő szőrpárnás verzióval. :) Vittük mi a Mádl Feri bácsit is sima Mi-17-el, mikor a párnás gép lerohadt Szolnokon. :)
romeo 360878 2009. augusztus 5. 08:30
Válasz erre
Mivel fogják szállítani a fejeseket?
romeo 360877 2009. augusztus 4. 22:22
Válasz erre
2009. július 23-án a 10446-os oldalszámú helikopter utolsó repülésével elbúcsúzott a Mi-8-as utasszállító típusváltozata a katonai szolgálattól hazánkban.

forrás: www.hm.gov.hu/hirek/hazai_hirek/bucsuznak_az_utasszallitok
Monox 360876 2009. augusztus 4. 09:18
Válasz erre
Az infó az itt már korábban emlegetett taszári "mindenes"-től, Tarlósi Józseftől származott, aki aktív részese volt a gépek múzeumi gondozásának, amíg azok Taszáron voltak. Nála érdeklődtem, hogy mi lett a gép sorsa, ennyit tudott kideríteni. Ha az infó "magyarosan hagyományőrző" lett volna és semmi valóság alapja nincs, hát elnézést kérek mindenkitől. Egyben szomorú is vagyok, mert így viszont nagy valószínűséggel sosem fogjuk megtudni, hogy mi történt vele és hogy hol végezte.
A-3 360875 2009. augusztus 3. 21:04
Válasz erre
Nyugger korábban közölt infója jár legközelebb az igazsághoz, miszerint a gép a festésbartel áldozata lett. Nemrég beszéltem Sz. Lacival aki szivén viselte a gép sorsát de a "magyaros hagyományőrzés" ellen nem talált ellenszert. Talán ha megtalálnád azt a bizonyos festékkeverőt, ő eltudná mondani, hogy mi lett a gép további sorsa.
Nyugger 360874 2009. augusztus 3. 19:57
Válasz erre
Értekeztem volt PG-s ill. volt Dunai Repülőgépgyár Rt.-s ismerősökkel,de nem stimmel ez a beszállítás. 2003 után csak helikopteres munkájuk volt /egy kevés/ nem látták ezt a gépet az üzem területén. Ebből a típusból 046-s UTI-MiG-15-s volt a tanhangár mellett de az sötétkékre volt ill. van jelenleg is festve.
Monox 360873 2009. július 31. 07:06
Válasz erre
Annyit sikerült eddig kinyomozni a taszári 15UTI-ról, hogy vissza szállították a PG-be valakik. Miután ott is hült helye van már mindennek ezért tovább nem jutottam. Tehát a jenkik úgy tűnik nincsenek benne, viszont azt valószínűleg nem fogjuk megtudni mi is történt vele.
VO101_Papi 360872 2009. július 28. 13:15
Válasz erre
Tegnap repültek egy hármas köteléket Pápára, egyébként hó végéig nem repülnek
friderikusz 360871 2009. július 28. 11:46
Válasz erre
Van köztetek kecskeméti lakos? Repülnek az utóbbi hetekben a gripenek? Itt nálunk van az egyik gyakorló légterük de az elmult három hétben nagy a csend.Holnap készülnék kecskemétre egy kicsit leskelődni. Üdv.
Nyugger 360870 2009. július 27. 22:26
Válasz erre
Ja, bocs a Mi-2-8911-es volt 2008-ban. Még a végén megtévesztem az olvtársakat!
balaton 360869 2009. július 27. 22:20
Válasz erre
Legfőbb HAD-urunk! Mikor lesz magyar matrica a géphez? :)
Horvath_Balazs 360868 2009. július 27. 22:00
Válasz erre
Bocs, de ha jól emlékszem, a Mi-1-est a 2007-es repnapra festették újra.
Nyugger 360867 2009. július 27. 21:40
Válasz erre
2008-ban Kecskeméten a repnapra a következő gépeket festették újra: MiG-23MF-10, MiG-21bis-ap-1900, MiG-21MF-4408, MiG-21UM-7011, Szu-22M3-01, Ka-26-505, Mi-1-06. Régi,
taszári festéssel volt kiállítva a Cápeti és szállító trérelen volt a MiG-21bis-ap-5721. Ez utóbbit a repülőnap után festették le és manapság a Cápetivel egyetemben Szolnokon vannak a Repüléstörténeti Gyűjteményben.
Rag 360866 2009. július 27. 21:20
Válasz erre
Cápetit meg a Szuhojt nem festették le tavaly?
Nyugger 360865 2009. július 27. 21:14
Válasz erre
A 10-es MiG-23MF-et 2008-ban festették Kecskeméten, a taszári gépeket pedig 2003-ban.
Rag 360864 2009. július 27. 21:00
Válasz erre
a 10-est
Rag 360863 2009. július 27. 20:59
Válasz erre
Akkoriban festettek egy mig-23-ast is nem ?
mig23papa 360862 2009. július 27. 17:03
Válasz erre
Nyugger

Akkor baromi drága lehetett az a festék, nem? Pár vödör festéket én is adtam volna érte.
mig23papa 360861 2009. július 27. 17:00
Válasz erre
PETI

Jóvanna, innen nem látom kristálytisztán merre " csavarogsz " :-))

Egyszer azért csak hazaérsz, ugye?
Cébés 360860 2009. július 27. 16:40
Válasz erre
Megelőztél! :))) Még jó hogy benéztem ide...
romeo 360859 2009. július 27. 14:14
Válasz erre
090714-F-0000J-388
090714-F-0000J-388

Igaz nem a mi tulajdonunk, de azért magyar felségjelzés van rajta.
Nyugger 360858 2009. július 26. 21:47
Válasz erre
UTI-MiG-15 031210
UTI-MiG-15 031210
UTI-MiG-15 031210 0
UTI-MiG-15 031210 0

Szóval inkább farmer az amerikai, de az említett UTI-MiG-15 eltünéséhez nekik semmi közük. 2003 dec.11-én készültek a csatolt képek, akkor már csak minimális jenki jelenlét volt a bázison. A valamikori Szuhoj hangárban volt ez a gép, ha jól emlékszem akkor az eredi oldalszáma a 033-s volt. Az, hogy ez a gép valaha is repült volna mert az ügyes műszakiak, helyben talált alkatrészek stb. bizonyosan nem városi legenda de a gép 2003-s állapota után csak azt mondhatom, hogy fényévnyi távolságban volt a repülőképességtől, függetlenül az amerikai bejövetelétől. Ha van dombovári vagy taszári olvtárs a csapatban akkor talán Ők megerősíthetik az a legendát, hogy a 3 /Cápeti, 5721, 01-s Szu22m3/ újrafestett gép festékanyagáért, cserében 'tünt el' a gép. Nos, ki az a bizonyos paraszt ?
Fodi 360857 2009. július 26. 10:54
Válasz erre
Én nem ismerem a sztorit, de az én fejemben is megfordult, hogy azért lehetett ott magyar szereplő is, szem becsuk, zseb kinyit.
elmo 360856 2009. július 26. 09:55
Válasz erre
Miert vagytok olyan biztosak abban, hogy az amik nyirtak ki azt a 15-os projectet...! (nem csak a dan sajt budos!) Ahoz a dologhoz nekik nem sok kozuk volt.
Monox 360855 2009. július 25. 21:54
Válasz erre
Egyébként ez valóban egy igen gané dolog volt. Sokkal épebb MAGYAR MiG-15 UTI-t akartak rendbe tenni, de aztán egyik pillanatról a másikra úgy eltünt az ügy mintha sosem létezett volna. Két fotót láttam, az oldalszámra nem emléxem, de Zsák Ferenc biztostan el tud erről modani mindent. Paraszt jenkik...
PETI 360854 2009. július 25. 21:25
Válasz erre
30 km-re vannak tőlem az újságaim, HAD ne menjek haza kiválogatni! :)
mig23papa 360853 2009. július 25. 21:20
Válasz erre
PETI 360852 2009. július 25. 20:43
Válasz erre
Szia Migpapa!

Erről én is olvastam, valamikor pár éve, asszem egy Aero Magazinban.
mig23papa 360851 2009. július 25. 17:15
Válasz erre
SSgt_Chris

Miért az ami a vezető nemzet jelenleg? Mert ők irányítják a világot, nem csak itt, mindenhol.
Lehet , hogy norvég lesz a HAW következő parancsnoka. de az ami súgja meg neki mit, mikor, hogyan. Úgyan úgy mint a VSZ-ben az orosz diktált, NATO-ban meg az ami.
SSgt_Chris 360850 2009. július 25. 16:59
Válasz erre
Ebben azért nem értek veled egyet, mert az aminak megvan a szállító kapacitása... Van nekik több száz szállítógépük! Szerinted pont ez a 3 gép kell nekik? Ami ráadásul nem is az övék, nem rendelkezhetnek szabadon felettük! Lásd a lentebb linkelt leírást! Nézdd meg a hozzájárulásokat! Hány százalékát adja az ami? És ha az a rész ki is esik akkor még mindig marad 11 állam, ami fenntarthatja a programot, vagy csatlakozhat más ország!
Szerintem, hiba lenne azt gondolni, hogy ők erőltették. Ez főként a maradék kisebb 11 állam kezdeményezése volt, akik részt vesznek a különféle missziókban és az ehhez megfelelő stratégiai szállító kapacitás hijján vannak. Erre az amik nélkül is szükség lett volna. Lásd a SALIS-program, a volt szovjet blokkból bérelt szállítógépekkel (Ruszlan, IL-76). (Ugye nem gondolod, hogy az egy előremutató dolog, ha a NATO tagállamok katonai műveletei, logisztikai utánpótlása ex-szovjet cégek 15-20 éves gépeitől függ?)
Miért az ami a vezető nemzet jelenleg? Talán mert ők fejlesztették a gépet, ergo ők képzik az embereket, ők adják a javítókapacitást. Ez most miért meglepő? Lehet, hogy az első ciklus leteltével mondjuk norvég lesz a HAW következő parancsnoka...

media.photobucket.com/image/c-17%20cocpit/jetbuilderkid/c17cockpit3.jpg itt a cocpit és a botkormány és a HUD
mig23papa 360849 2009. július 25. 16:01
Válasz erre
SSgt_Chris

Taszár és Pápa esete abban hasonlít, hogy mindkettőbe betette az ami a seggét, NATO-val vagy anélkül tök mindegy. A külőmbség az, hogy mivel Taszár már nem kellett nekik, hagyták tönkremenni, Pápa meg kellett nekik, ezért szinte halottaikból támasztották fel újra, nem kevés pénzből, amit nem igazán vsak az amik, és a NATO fizetett. Az hogy mindenki az amcsikra asszociál egyedül, azért van mert az ami a főnök, akár tetszik akár nem. Mi lesz 25-30 év múlva , nemigazán tudja senki sem, néhány évre előre sem lehet tudni tuti biztosan. Az aminak különben is van olyan jó szokása hogy a felsőbbrendűségére alapozva, holnap gondolja magát, és szőröstül-bőröstül eltűnik innen, ahogy éppen a kedve tartja.

Amúgy abban sem agyok biztos hogy a C-17-es pilóta botkormányt markolász-e egyáltalán a kabinban, még nem láttam kabinfotókat.
SSgt_Chris 360848 2009. július 25. 15:18
Válasz erre
Évtizedes távlatokról van szó, nyilván nem azon kell filózni, hogy 20 vagy 22 évesen ülhet valaki a botkormány mögé... Ez kb. lényegtelen dolog ebből a szempontból. Csak arra utaltam, hogy azért mert most nincs magyar gépszemélyzet, az nem zárja azt ki, hogy később legyen...
Daala 360847 2009. július 25. 15:09
Válasz erre
20 évesen azért nem hiszem, hogy odaül, legfeljebb repülőnapon a földön...inkább csak 22 felett.
SSgt_Chris 360846 2009. július 25. 15:01
Válasz erre
www.hm.gov.hu/miniszterium/sac_program Mindenekelőtt zanzásítva itt van az egész lényege, szerintem érthetően leírva.
Magyar pilóták most, az első években valóban nincsenek, de mivel a program 25-30 évre van tervezve, bőven lehetnek még! Lehet, hogy épp ma született csak meg az első magyar C-17-es pilóta, aki majd 20 év múlva kerül a kormány mögé! A lehetőség nincs kizárva, hisz 20 év múlva még mindig 5-10 év lesz hátra a program futamidejéből... (Na de ne rohanjunk ennyire előre...)
És itt el is értünk ahhoz a szerintem lényeges különbséghez, amiben Taszár és Pápa esete különbözik. Taszárt ad-hoc jelleggel hozták létre a délszláv háború miatt, kvázi frontrepülőtér jellegű volt. Már a kezdeteknél tudni lehetett, hogy ez csak a háború lezárásáig fog működni és ennek megfelelően maradandó infrastruktúrát nem is építettek ki. (és kizárólag amerikai célokat és csapatokat szolgált szinte 100%-ban.)
Ezzel szemben Pápa, békeidőben áll fel, 12 nemzet (többségében európai NATO tagok) közös határozatából, pénzéből világosan rögzített célokkal és időtartamra. De valamiért mindenki az amcsikra asszociál egyedül, holott a résztvevők még: Bulgária, Észtország, Hollandia, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Norvégia, Románia és Szlovénia, Finnország és Svédország.
Nem is értem, hogy lehetne a kettőt összehasonlítan?
mig23papa 360844 2009. július 25. 13:07
Válasz erre
SIG

Nem hallottam, de majd megkérdezem a taszári ismerőseimet?
Te hol hallottad ezt?
SIG 360843 2009. július 25. 13:01
Válasz erre
Hallottátok azt a történetet, miszerint mielőtt Taszárra jöttek volna az amcsik, az ottani technikusok már majdnem repülőképes állapotba hoztak egy Mig-15-öt a bázison található alkatrészekből. Majd a "drágák" bezárták a kapukat és lássatok csodát, a 15-ös többé nincs... És különben is, mi közünk van hozzá, hogy mi lett vele...
mig23papa 360842 2009. július 25. 10:12
Válasz erre
Muzzy

Megkeresnéd nekem azokat a Kormány határozatokat, rendeleteket?
Muzzy 360841 2009. július 25. 10:08
Válasz erre
Migpapa!
A mindhárom gép a 12 ország által létrehozott szervezet tulajdonában van! Megkereshetők az erről szóló Kormány határozatok, rendeletek. Az egyetértési nyilatkozat (MoU) magyarul és angolul megjelent a Magyar Közlönyben.
A gépek magyar lajstromban vannak, és a MoU-ban rögzített repült órával rendelkezünk.
Az Ancsák kivonásával kapcsolatban szakmailag világos, hogy két különbözö kapacitású és teljesítő képességű és feladatú repülőgépről van szó.
Muzzy
mig23papa 360840 2009. július 25. 09:51
Válasz erre
VO101_Papi

Nem igazán értem mi alapján repülhet rajta magyar pilcsi, de pl. Kecskeméten az AWACS-on találkoztam azon repülő magyar pilcsivel.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.