/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
mig23papa 360906 2009. augusztus 10. 16:49
Válasz erre
romeo

nincs mit, ha lesznek újabb infók, mondom
romeo 360905 2009. augusztus 10. 14:59
Válasz erre
PZL_SW-4_Puszczyk_2
PZL_SW-4_Puszczyk_2

Tisztelt helikopteresek!

A magyar oktatóhelikopter egyik esélyese a lengyel PZL SW4-es típus (info: "valahol az éterben")
romeo 360904 2009. augusztus 10. 11:21
Válasz erre
Üdv Mig23papa!

Köszönöm a 11-es MiG-23-ról szóló felvilágosítást!
SSgt_Chris 360903 2009. augusztus 9. 18:46
Válasz erre
Akkor a 0024-es képből következtetve egy műhely Ural?
mig23papa 360902 2009. augusztus 9. 15:10
Válasz erre
0024
0024
0063
0063
0123
0123
0126
0126
il-76
il-76
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-2
Untitled-2
Untitled-5
Untitled-5
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-2
Untitled-2
Untitled-3
Untitled-3
Untitled-4
Untitled-4
Untitled-5
Untitled-5
Untitled-6
Untitled-6
Untitled-7
Untitled-7
Untitled-8
Untitled-8

RonnieFrown

Heló mindenki. Talán többet tudok, de tényleg ideje lenne megkeresnem az illetékeseket,és elbeszélgetni velük is a kérdésről. Egyelőre amit tudok az esetről, (amikor történtek, nem voltam jelen), másodkézből tudom amit tudok.

A 11-es gép leszállás közben gyulladt ki, (vagy előtte, és azért kellett előbb leszállnia). A hivatalos verzió az, hogy hajtómű átégése miatt gyulladt ki,de az is előfordulhat, hogy azért mert a verebek és egyéb kedves kismadarak, befészkelték magukat a gép rejtett zugaiba, és ez az anyag gyulladt ki a törzsben, törzs farokrészben. de a kettő egyöttes hatása is lehetséges. Az viszont biztos, hogy mikor időnként kitakarítottuk a fészkeket a gépekből, eszméletlen mennyiségű gaz került elő a leglehehetlenebb helyekről. Már speckampós drótokat kellett fabrikálni hogy betudjunk érni a legtöbb helyre.
A gépet Soproni Károly ,akkor még százados vezette, a sikeres leszállás után léptették elő soronkívül őrnaggyá.

A gépet elszállították a Szovjetúnióba, mert még garanciás volt a hajtómű, egy IL-76 jött érte. A csillagos faroknak a háttérben,nemtudom mi szerepe volt. Beszéltem egy volt kollégával, aki még hozzáfér a géphez, (Pápa hangár udvarban van) meg a formulárokhoz is , és megnéz pár dolgot. Ha minden igaz akkor az így van dokumentálva:
Ipari javítás : / SZU. / 1991. 10. 10.

A gép már tarkán, de még csillaggal érkezett vissza, de nem sokáig lehetett csillaggal, mert éppen akkoriban festették át a gépeket ékesre, és tuti, hogy ugyanazt a gépet kaptuk vissza amit kivittek. Milyen farokkal jött vissza, haver megnézi a napokban, a hangárudvarban, talán kiderül.

Mellékelem az összes képemet erről a témáról. A közeli kép azért életlenebb, mer tamikor szkenneltem a teljes képről szkenneltem csak a farokrészt külön, ezért lett életlenebb.

Az IL-76 kabinfotókat is beteszem ide. Az IL-76 körbejárásáról van videó is, akit érdekel, megbeszélhetjül emailban.
migi 360901 2009. augusztus 8. 10:52
Válasz erre
0123
0123

Ez a kép már élesebb ,
balaton 360900 2009. augusztus 8. 10:39
Válasz erre
Ez milyen terepjáró, mögötte?
migi 360899 2009. augusztus 8. 10:35
Válasz erre
0126
0126

Sajnos a kép életlen , de ezt a hátsórészt kaptuk Sármellékről .
Lacy 360898 2009. augusztus 8. 10:29
Válasz erre
Sziasztok,
a 11-es Mig-23MF: ugyanaz amit elvittek, mint amit visszakaptunk.

Igen megsérült. A törzs hátsórészt lecserélték egy a sármelléki oroszoktól kapott Mig-23M törzs hátsórészre. Ezért más külsőre mint a többi.

De már ezzel vitték el az oroszokhoz javításra.
Tibor 360897 2009. augusztus 8. 10:24
Válasz erre
photo93
photo93

Bocsi, de az egyik alapvető különbség a fotón látható "pukli".
Tibor 360896 2009. augusztus 8. 10:17
Válasz erre
Szevasz!
Nem megkérdőjelezve mindazt amit leírtál a 11-es oldalszámú MiG-23-ról, de biztos, hogy a visszakapott gép ugyanaz, mint amit kiküldtünk? Tudniillik a jelenleg is meglévő és többek között Zoltán Gyula által körbefotózott gép néhány dologban eltér a többi 23MF-től.
Üdv.: Tibor
Monox 360895 2009. augusztus 8. 09:55
Válasz erre
A nagyjavítás maga kb. egy évig tartott. Visszatérése során a repülőgép Ukrajna felett 1991.10.10.-én meghibásodott és kényszerleszállt. Az akkor már folyamatban lévő Szovjet felbomlás okán vita támad a nagyjavítást végző gyár és Ukrajna között a gép javítását illetően ezért a gépet majdnem egy évig egy ukrán bázison félretolva tárolták. 1992-ben (más forrás szerint 1993-ban) térhetett csak haza (ráadásul ómagyar csillagos felségjellel!), utána folytatta a repülést 1996.12.04-ig.
Doki400 360894 2009. augusztus 8. 03:30
Válasz erre
Szia! Ha jól tudom leszállás után(vagy közben)kigyulladt a hajtómüve (ha igaz a forszázs tér hosszában elrepedt) Javításra a Szu.-ba vitték és jó darabig ott vendégeskedett. Szintén hallomásból tudom hogy visszaérkezés után az egyik legstabilabb gép lett.
romeo 360891 2009. augusztus 7. 20:04
Válasz erre
Köszi a válaszokat!

Az érdekelt, hogy nagyjavításra vitték-e, vagy valami más esemény.
Rumcájsz_52 360890 2009. augusztus 7. 19:58
Válasz erre
Itt éppen elszállítják javításra a "11"-es MiG-23-at, még eredeti teflonszürke a szine. Javítás után már saját szárnyán jött haza, és terepszínű festést kapott.
Üdv R.
Tibcsi 360889 2009. augusztus 7. 19:55
Válasz erre
Vitték. És sokáig nem került vissza...
Tibcsi 360888 2009. augusztus 7. 19:54
Válasz erre
Anno a TopGun-ban is megjelent. Sokat nem tudok róla... Mire vagy kíváncsi?
RonnieFrown 360887 2009. augusztus 7. 19:53
Válasz erre
Ezt a kepet mintha valamelyik regi Top Gunban lattam volna. A 11-es nem a bolgaroknal hanem az oroszoknal lett javitva valamilyen okbol ha jol emlekszem es itt eppen viszik, vagy hozzak. Mig23papa talan tobbet tud a dologrol.
romeo 360886 2009. augusztus 7. 19:41
Válasz erre
MiG-23
MiG-23

Üdv!

Tuadna valaki hozzászólni ehhez a képhez?
Köszi!
romeo 360885 2009. augusztus 7. 19:39
Válasz erre
MiG-23MF fegyverzet Pápa
MiG-23MF fegyverzet Pápa
MiG-23MF fegyverzet Pápa (1)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (1)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (2)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (2)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (3)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (3)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (4)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (4)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (5)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (5)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (6)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (6)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (7)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (7)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (8)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (8)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (9)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (9)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (10)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (10)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (11)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (11)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (12)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (12)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (13)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (13)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (14)
MiG-23MF fegyverzet Pápa (14)

Üdv!

MiG-23 fegyverzete, Pápa.
Nyugger 360884 2009. augusztus 7. 10:56
Válasz erre
A MiG-21MF fotóknál copyright RobertS ? Lengyelországi lővészeten készültek a képek, a kecskeméti ezred gépei, copyright inkább K.N.F. mert az Ő fotói ! A katonai sajtóban jelent meg valamikor a genszterváltás előtt, később nem mert még csillagosok a gépek és ez nagyon - nagyon zavart néhány illetékest.
Apropó, mi van a beigért Sz. Róbert/S/ féle könyvvel ?
romeo 360883 2009. augusztus 7. 08:14
Válasz erre
0004exb6
0004exb6
11-067_resize
11-067_resize
00032f24
00032f24
000042
000042
4404-23-2_resize
4404-23-2_resize
Untitled-Scanned-27-1_resize
Untitled-Scanned-27-1_resize
Untitled-Scanned-29-2_resize
Untitled-Scanned-29-2_resize

Üdv!

Néhány régebbi fotó.
romeo 360882 2009. augusztus 6. 12:15
Válasz erre
090802
090802

Ahogy elnézem a 335-ös Mi-24P Afganisztáni misszióra gyakorol.

kép: www.aranysas.hu/hatterek.php
Boeing 360881 2009. augusztus 6. 10:14
Válasz erre
Daala 360880 2009. augusztus 5. 11:02
Válasz erre
Berakjuk a szőrpárnát és a padlószőnyeget bármelyik tehergépbe és máris kész a majdnem párnás gép.
Solo 360879 2009. augusztus 5. 09:06
Válasz erre
Gondolod eddig csak ezzel a pár párnás géppel szállították a fejeseket? :)
Ha mindenképpen katonai géppel akarnak menni, akkor viszik őket azzal ami éppen van. A cikkben szereplő szőrpárnás verzióval. :) Vittük mi a Mádl Feri bácsit is sima Mi-17-el, mikor a párnás gép lerohadt Szolnokon. :)
romeo 360878 2009. augusztus 5. 08:30
Válasz erre
Mivel fogják szállítani a fejeseket?
romeo 360877 2009. augusztus 4. 22:22
Válasz erre
2009. július 23-án a 10446-os oldalszámú helikopter utolsó repülésével elbúcsúzott a Mi-8-as utasszállító típusváltozata a katonai szolgálattól hazánkban.

forrás: www.hm.gov.hu/hirek/hazai_hirek/bucsuznak_az_utasszallitok
Monox 360876 2009. augusztus 4. 09:18
Válasz erre
Az infó az itt már korábban emlegetett taszári "mindenes"-től, Tarlósi Józseftől származott, aki aktív részese volt a gépek múzeumi gondozásának, amíg azok Taszáron voltak. Nála érdeklődtem, hogy mi lett a gép sorsa, ennyit tudott kideríteni. Ha az infó "magyarosan hagyományőrző" lett volna és semmi valóság alapja nincs, hát elnézést kérek mindenkitől. Egyben szomorú is vagyok, mert így viszont nagy valószínűséggel sosem fogjuk megtudni, hogy mi történt vele és hogy hol végezte.
A-3 360875 2009. augusztus 3. 21:04
Válasz erre
Nyugger korábban közölt infója jár legközelebb az igazsághoz, miszerint a gép a festésbartel áldozata lett. Nemrég beszéltem Sz. Lacival aki szivén viselte a gép sorsát de a "magyaros hagyományőrzés" ellen nem talált ellenszert. Talán ha megtalálnád azt a bizonyos festékkeverőt, ő eltudná mondani, hogy mi lett a gép további sorsa.
Nyugger 360874 2009. augusztus 3. 19:57
Válasz erre
Értekeztem volt PG-s ill. volt Dunai Repülőgépgyár Rt.-s ismerősökkel,de nem stimmel ez a beszállítás. 2003 után csak helikopteres munkájuk volt /egy kevés/ nem látták ezt a gépet az üzem területén. Ebből a típusból 046-s UTI-MiG-15-s volt a tanhangár mellett de az sötétkékre volt ill. van jelenleg is festve.
Monox 360873 2009. július 31. 07:06
Válasz erre
Annyit sikerült eddig kinyomozni a taszári 15UTI-ról, hogy vissza szállították a PG-be valakik. Miután ott is hült helye van már mindennek ezért tovább nem jutottam. Tehát a jenkik úgy tűnik nincsenek benne, viszont azt valószínűleg nem fogjuk megtudni mi is történt vele.
VO101_Papi 360872 2009. július 28. 13:15
Válasz erre
Tegnap repültek egy hármas köteléket Pápára, egyébként hó végéig nem repülnek
friderikusz 360871 2009. július 28. 11:46
Válasz erre
Van köztetek kecskeméti lakos? Repülnek az utóbbi hetekben a gripenek? Itt nálunk van az egyik gyakorló légterük de az elmult három hétben nagy a csend.Holnap készülnék kecskemétre egy kicsit leskelődni. Üdv.
Nyugger 360870 2009. július 27. 22:26
Válasz erre
Ja, bocs a Mi-2-8911-es volt 2008-ban. Még a végén megtévesztem az olvtársakat!
balaton 360869 2009. július 27. 22:20
Válasz erre
Legfőbb HAD-urunk! Mikor lesz magyar matrica a géphez? :)
Horvath_Balazs 360868 2009. július 27. 22:00
Válasz erre
Bocs, de ha jól emlékszem, a Mi-1-est a 2007-es repnapra festették újra.
Nyugger 360867 2009. július 27. 21:40
Válasz erre
2008-ban Kecskeméten a repnapra a következő gépeket festették újra: MiG-23MF-10, MiG-21bis-ap-1900, MiG-21MF-4408, MiG-21UM-7011, Szu-22M3-01, Ka-26-505, Mi-1-06. Régi,
taszári festéssel volt kiállítva a Cápeti és szállító trérelen volt a MiG-21bis-ap-5721. Ez utóbbit a repülőnap után festették le és manapság a Cápetivel egyetemben Szolnokon vannak a Repüléstörténeti Gyűjteményben.
Rag 360866 2009. július 27. 21:20
Válasz erre
Cápetit meg a Szuhojt nem festették le tavaly?
Nyugger 360865 2009. július 27. 21:14
Válasz erre
A 10-es MiG-23MF-et 2008-ban festették Kecskeméten, a taszári gépeket pedig 2003-ban.
Rag 360864 2009. július 27. 21:00
Válasz erre
a 10-est
Rag 360863 2009. július 27. 20:59
Válasz erre
Akkoriban festettek egy mig-23-ast is nem ?
mig23papa 360862 2009. július 27. 17:03
Válasz erre
Nyugger

Akkor baromi drága lehetett az a festék, nem? Pár vödör festéket én is adtam volna érte.
mig23papa 360861 2009. július 27. 17:00
Válasz erre
PETI

Jóvanna, innen nem látom kristálytisztán merre " csavarogsz " :-))

Egyszer azért csak hazaérsz, ugye?
Cébés 360860 2009. július 27. 16:40
Válasz erre
Megelőztél! :))) Még jó hogy benéztem ide...
romeo 360859 2009. július 27. 14:14
Válasz erre
090714-F-0000J-388
090714-F-0000J-388

Igaz nem a mi tulajdonunk, de azért magyar felségjelzés van rajta.
Nyugger 360858 2009. július 26. 21:47
Válasz erre
UTI-MiG-15 031210
UTI-MiG-15 031210
UTI-MiG-15 031210 0
UTI-MiG-15 031210 0

Szóval inkább farmer az amerikai, de az említett UTI-MiG-15 eltünéséhez nekik semmi közük. 2003 dec.11-én készültek a csatolt képek, akkor már csak minimális jenki jelenlét volt a bázison. A valamikori Szuhoj hangárban volt ez a gép, ha jól emlékszem akkor az eredi oldalszáma a 033-s volt. Az, hogy ez a gép valaha is repült volna mert az ügyes műszakiak, helyben talált alkatrészek stb. bizonyosan nem városi legenda de a gép 2003-s állapota után csak azt mondhatom, hogy fényévnyi távolságban volt a repülőképességtől, függetlenül az amerikai bejövetelétől. Ha van dombovári vagy taszári olvtárs a csapatban akkor talán Ők megerősíthetik az a legendát, hogy a 3 /Cápeti, 5721, 01-s Szu22m3/ újrafestett gép festékanyagáért, cserében 'tünt el' a gép. Nos, ki az a bizonyos paraszt ?
Fodi 360857 2009. július 26. 10:54
Válasz erre
Én nem ismerem a sztorit, de az én fejemben is megfordult, hogy azért lehetett ott magyar szereplő is, szem becsuk, zseb kinyit.
elmo 360856 2009. július 26. 09:55
Válasz erre
Miert vagytok olyan biztosak abban, hogy az amik nyirtak ki azt a 15-os projectet...! (nem csak a dan sajt budos!) Ahoz a dologhoz nekik nem sok kozuk volt.
Monox 360855 2009. július 25. 21:54
Válasz erre
Egyébként ez valóban egy igen gané dolog volt. Sokkal épebb MAGYAR MiG-15 UTI-t akartak rendbe tenni, de aztán egyik pillanatról a másikra úgy eltünt az ügy mintha sosem létezett volna. Két fotót láttam, az oldalszámra nem emléxem, de Zsák Ferenc biztostan el tud erről modani mindent. Paraszt jenkik...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.