<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
mig23papa | Adatlap | 360906 | 2009. augusztus 10. 16:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 360905 | 2009. augusztus 10. 14:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 360904 | 2009. augusztus 10. 11:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Mig23papa! Köszönöm a 11-es MiG-23-ról szóló felvilágosítást! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSgt_Chris | Adatlap | 360903 | 2009. augusztus 9. 18:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Akkor a 0024-es képből következtetve egy műhely Ural? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 360902 | 2009. augusztus 9. 15:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown Heló mindenki. Talán többet tudok, de tényleg ideje lenne megkeresnem az illetékeseket,és elbeszélgetni velük is a kérdésről. Egyelőre amit tudok az esetről, (amikor történtek, nem voltam jelen), másodkézből tudom amit tudok. A 11-es gép leszállás közben gyulladt ki, (vagy előtte, és azért kellett előbb leszállnia). A hivatalos verzió az, hogy hajtómű átégése miatt gyulladt ki,de az is előfordulhat, hogy azért mert a verebek és egyéb kedves kismadarak, befészkelték magukat a gép rejtett zugaiba, és ez az anyag gyulladt ki a törzsben, törzs farokrészben. de a kettő egyöttes hatása is lehetséges. Az viszont biztos, hogy mikor időnként kitakarítottuk a fészkeket a gépekből, eszméletlen mennyiségű gaz került elő a leglehehetlenebb helyekről. Már speckampós drótokat kellett fabrikálni hogy betudjunk érni a legtöbb helyre. A gépet Soproni Károly ,akkor még százados vezette, a sikeres leszállás után léptették elő soronkívül őrnaggyá. A gépet elszállították a Szovjetúnióba, mert még garanciás volt a hajtómű, egy IL-76 jött érte. A csillagos faroknak a háttérben,nemtudom mi szerepe volt. Beszéltem egy volt kollégával, aki még hozzáfér a géphez, (Pápa hangár udvarban van) meg a formulárokhoz is , és megnéz pár dolgot. Ha minden igaz akkor az így van dokumentálva: Ipari javítás : / SZU. / 1991. 10. 10. A gép már tarkán, de még csillaggal érkezett vissza, de nem sokáig lehetett csillaggal, mert éppen akkoriban festették át a gépeket ékesre, és tuti, hogy ugyanazt a gépet kaptuk vissza amit kivittek. Milyen farokkal jött vissza, haver megnézi a napokban, a hangárudvarban, talán kiderül. Mellékelem az összes képemet erről a témáról. A közeli kép azért életlenebb, mer tamikor szkenneltem a teljes képről szkenneltem csak a farokrészt külön, ezért lett életlenebb. Az IL-76 kabinfotókat is beteszem ide. Az IL-76 körbejárásáról van videó is, akit érdekel, megbeszélhetjül emailban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 360901 | 2009. augusztus 8. 10:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
balaton | Adatlap | 360900 | 2009. augusztus 8. 10:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez milyen terepjáró, mögötte? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 360899 | 2009. augusztus 8. 10:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 360898 | 2009. augusztus 8. 10:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, a 11-es Mig-23MF: ugyanaz amit elvittek, mint amit visszakaptunk. Igen megsérült. A törzs hátsórészt lecserélték egy a sármelléki oroszoktól kapott Mig-23M törzs hátsórészre. Ezért más külsőre mint a többi. De már ezzel vitték el az oroszokhoz javításra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 360897 | 2009. augusztus 8. 10:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bocsi, de az egyik alapvető különbség a fotón látható "pukli". | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 360896 | 2009. augusztus 8. 10:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Szevasz! Nem megkérdőjelezve mindazt amit leírtál a 11-es oldalszámú MiG-23-ról, de biztos, hogy a visszakapott gép ugyanaz, mint amit kiküldtünk? Tudniillik a jelenleg is meglévő és többek között Zoltán Gyula által körbefotózott gép néhány dologban eltér a többi 23MF-től. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 360895 | 2009. augusztus 8. 09:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
A nagyjavítás maga kb. egy évig tartott. Visszatérése során a repülőgép Ukrajna felett 1991.10.10.-én meghibásodott és kényszerleszállt. Az akkor már folyamatban lévő Szovjet felbomlás okán vita támad a nagyjavítást végző gyár és Ukrajna között a gép javítását illetően ezért a gépet majdnem egy évig egy ukrán bázison félretolva tárolták. 1992-ben (más forrás szerint 1993-ban) térhetett csak haza (ráadásul ómagyar csillagos felségjellel!), utána folytatta a repülést 1996.12.04-ig. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Doki400 | Adatlap | 360894 | 2009. augusztus 8. 03:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ha jól tudom leszállás után(vagy közben)kigyulladt a hajtómüve (ha igaz a forszázs tér hosszában elrepedt) Javításra a Szu.-ba vitték és jó darabig ott vendégeskedett. Szintén hallomásból tudom hogy visszaérkezés után az egyik legstabilabb gép lett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 360891 | 2009. augusztus 7. 20:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi a válaszokat! Az érdekelt, hogy nagyjavításra vitték-e, vagy valami más esemény. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 360890 | 2009. augusztus 7. 19:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Itt éppen elszállítják javításra a "11"-es MiG-23-at, még eredeti teflonszürke a szine. Javítás után már saját szárnyán jött haza, és terepszínű festést kapott. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 360889 | 2009. augusztus 7. 19:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vitték. És sokáig nem került vissza... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 360888 | 2009. augusztus 7. 19:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Anno a TopGun-ban is megjelent. Sokat nem tudok róla... Mire vagy kíváncsi? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 360887 | 2009. augusztus 7. 19:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezt a kepet mintha valamelyik regi Top Gunban lattam volna. A 11-es nem a bolgaroknal hanem az oroszoknal lett javitva valamilyen okbol ha jol emlekszem es itt eppen viszik, vagy hozzak. Mig23papa talan tobbet tud a dologrol. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 360886 | 2009. augusztus 7. 19:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 360885 | 2009. augusztus 7. 19:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! MiG-23 fegyverzete, Pápa. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 360884 | 2009. augusztus 7. 10:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
A MiG-21MF fotóknál copyright RobertS ? Lengyelországi lővészeten készültek a képek, a kecskeméti ezred gépei, copyright inkább K.N.F. mert az Ő fotói ! A katonai sajtóban jelent meg valamikor a genszterváltás előtt, később nem mert még csillagosok a gépek és ez nagyon - nagyon zavart néhány illetékest. Apropó, mi van a beigért Sz. Róbert/S/ féle könyvvel ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 360883 | 2009. augusztus 7. 08:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 360882 | 2009. augusztus 6. 12:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Boeing | Adatlap | 360881 | 2009. augusztus 6. 10:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 360880 | 2009. augusztus 5. 11:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Berakjuk a szőrpárnát és a padlószőnyeget bármelyik tehergépbe és máris kész a majdnem párnás gép. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 360879 | 2009. augusztus 5. 09:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Gondolod eddig csak ezzel a pár párnás géppel szállították a fejeseket? :) Ha mindenképpen katonai géppel akarnak menni, akkor viszik őket azzal ami éppen van. A cikkben szereplő szőrpárnás verzióval. :) Vittük mi a Mádl Feri bácsit is sima Mi-17-el, mikor a párnás gép lerohadt Szolnokon. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 360878 | 2009. augusztus 5. 08:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mivel fogják szállítani a fejeseket? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 360877 | 2009. augusztus 4. 22:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
2009. július 23-án a 10446-os oldalszámú helikopter utolsó repülésével elbúcsúzott a Mi-8-as utasszállító típusváltozata a katonai szolgálattól hazánkban. forrás: www.hm.gov.hu/hirek/hazai_hirek/bucsuznak_az_utasszallitok | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 360876 | 2009. augusztus 4. 09:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Az infó az itt már korábban emlegetett taszári "mindenes"-től, Tarlósi Józseftől származott, aki aktív részese volt a gépek múzeumi gondozásának, amíg azok Taszáron voltak. Nála érdeklődtem, hogy mi lett a gép sorsa, ennyit tudott kideríteni. Ha az infó "magyarosan hagyományőrző" lett volna és semmi valóság alapja nincs, hát elnézést kérek mindenkitől. Egyben szomorú is vagyok, mert így viszont nagy valószínűséggel sosem fogjuk megtudni, hogy mi történt vele és hogy hol végezte. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A-3 | Adatlap | 360875 | 2009. augusztus 3. 21:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger korábban közölt infója jár legközelebb az igazsághoz, miszerint a gép a festésbartel áldozata lett. Nemrég beszéltem Sz. Lacival aki szivén viselte a gép sorsát de a "magyaros hagyományőrzés" ellen nem talált ellenszert. Talán ha megtalálnád azt a bizonyos festékkeverőt, ő eltudná mondani, hogy mi lett a gép további sorsa. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 360874 | 2009. augusztus 3. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Értekeztem volt PG-s ill. volt Dunai Repülőgépgyár Rt.-s ismerősökkel,de nem stimmel ez a beszállítás. 2003 után csak helikopteres munkájuk volt /egy kevés/ nem látták ezt a gépet az üzem területén. Ebből a típusból 046-s UTI-MiG-15-s volt a tanhangár mellett de az sötétkékre volt ill. van jelenleg is festve. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 360873 | 2009. július 31. 07:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Annyit sikerült eddig kinyomozni a taszári 15UTI-ról, hogy vissza szállították a PG-be valakik. Miután ott is hült helye van már mindennek ezért tovább nem jutottam. Tehát a jenkik úgy tűnik nincsenek benne, viszont azt valószínűleg nem fogjuk megtudni mi is történt vele. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VO101_Papi | Adatlap | 360872 | 2009. július 28. 13:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tegnap repültek egy hármas köteléket Pápára, egyébként hó végéig nem repülnek | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
friderikusz | Adatlap | 360871 | 2009. július 28. 11:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Van köztetek kecskeméti lakos? Repülnek az utóbbi hetekben a gripenek? Itt nálunk van az egyik gyakorló légterük de az elmult három hétben nagy a csend.Holnap készülnék kecskemétre egy kicsit leskelődni. Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 360870 | 2009. július 27. 22:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja, bocs a Mi-2-8911-es volt 2008-ban. Még a végén megtévesztem az olvtársakat! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
balaton | Adatlap | 360869 | 2009. július 27. 22:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Legfőbb HAD-urunk! Mikor lesz magyar matrica a géphez? :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360868 | 2009. július 27. 22:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bocs, de ha jól emlékszem, a Mi-1-est a 2007-es repnapra festették újra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 360867 | 2009. július 27. 21:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
2008-ban Kecskeméten a repnapra a következő gépeket festették újra: MiG-23MF-10, MiG-21bis-ap-1900, MiG-21MF-4408, MiG-21UM-7011, Szu-22M3-01, Ka-26-505, Mi-1-06. Régi, taszári festéssel volt kiállítva a Cápeti és szállító trérelen volt a MiG-21bis-ap-5721. Ez utóbbit a repülőnap után festették le és manapság a Cápetivel egyetemben Szolnokon vannak a Repüléstörténeti Gyűjteményben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rag | Adatlap | 360866 | 2009. július 27. 21:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Cápetit meg a Szuhojt nem festették le tavaly? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 360865 | 2009. július 27. 21:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
A 10-es MiG-23MF-et 2008-ban festették Kecskeméten, a taszári gépeket pedig 2003-ban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rag | Adatlap | 360864 | 2009. július 27. 21:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
a 10-est | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rag | Adatlap | 360863 | 2009. július 27. 20:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Akkoriban festettek egy mig-23-ast is nem ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 360862 | 2009. július 27. 17:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger Akkor baromi drága lehetett az a festék, nem? Pár vödör festéket én is adtam volna érte. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 360861 | 2009. július 27. 17:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI Jóvanna, innen nem látom kristálytisztán merre " csavarogsz " :-)) Egyszer azért csak hazaérsz, ugye? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cébés | Adatlap | 360860 | 2009. július 27. 16:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Megelőztél! :))) Még jó hogy benéztem ide... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 360859 | 2009. július 27. 14:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 360858 | 2009. július 26. 21:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Szóval inkább farmer az amerikai, de az említett UTI-MiG-15 eltünéséhez nekik semmi közük. 2003 dec.11-én készültek a csatolt képek, akkor már csak minimális jenki jelenlét volt a bázison. A valamikori Szuhoj hangárban volt ez a gép, ha jól emlékszem akkor az eredi oldalszáma a 033-s volt. Az, hogy ez a gép valaha is repült volna mert az ügyes műszakiak, helyben talált alkatrészek stb. bizonyosan nem városi legenda de a gép 2003-s állapota után csak azt mondhatom, hogy fényévnyi távolságban volt a repülőképességtől, függetlenül az amerikai bejövetelétől. Ha van dombovári vagy taszári olvtárs a csapatban akkor talán Ők megerősíthetik az a legendát, hogy a 3 /Cápeti, 5721, 01-s Szu22m3/ újrafestett gép festékanyagáért, cserében 'tünt el' a gép. Nos, ki az a bizonyos paraszt ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fodi | Adatlap | 360857 | 2009. július 26. 10:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Én nem ismerem a sztorit, de az én fejemben is megfordult, hogy azért lehetett ott magyar szereplő is, szem becsuk, zseb kinyit. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
elmo | Adatlap | 360856 | 2009. július 26. 09:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Miert vagytok olyan biztosak abban, hogy az amik nyirtak ki azt a 15-os projectet...! (nem csak a dan sajt budos!) Ahoz a dologhoz nekik nem sok kozuk volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 360855 | 2009. július 25. 21:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Egyébként ez valóban egy igen gané dolog volt. Sokkal épebb MAGYAR MiG-15 UTI-t akartak rendbe tenni, de aztán egyik pillanatról a másikra úgy eltünt az ügy mintha sosem létezett volna. Két fotót láttam, az oldalszámra nem emléxem, de Zsák Ferenc biztostan el tud erről modani mindent. Paraszt jenkik... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
nincs mit, ha lesznek újabb infók, mondom