/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
migfun 360944 2009. augusztus 26. 12:49
Válasz erre
"Azt a légierőnél sem értik, hogy miért nem az üzemidő-hosszabbításon átesett egyéb gépeket vitték ki Oroszországba korszerűsítésre a Solar Kft. képviselői. " (MTI)
Ne haragudjon meg senki, de milyen légierő vezetés az, amelyik nem tudja, hogy melyik helikopterét viszik modernizálni. Abból a rentgetegből... Mintha fordítva ülnének a lovon. Ezek szerint úgy történt, hogy a Solar Kft. szólt, hogy modernizálna két helikoptert, a légierő vezetése meg azt mondta; de jó, vigyetek kettőt, mindegy, melyiket.
romeo 360943 2009. augusztus 26. 12:23
Válasz erre
Na ez sdzorosan kapcsolódik a fotóhoz:

Kétségessé vált azoknak a Mi-17-es helikoptereknek a szolgálata, amelyeket egy Gyurcsány Ferenc rokonságával egykor kapcsolatban álló vállalkozó cége korszerűsíttetett a Magyar Honvédségnek csaknem egymilliárd forintért - írta a szerdai Magyar Nemzet.

Bővebben: www.hirextra.hu/2009/08/26/mi-lesz-a-dragan-felujitott-helikopterek-sorsa/
romeo 360942 2009. augusztus 25. 14:34
Válasz erre
458-96
458-96

Üdv!

Modernizált Mi-17N.
romeo 360941 2009. augusztus 25. 13:53
Válasz erre
yak130air
yak130air
Yak130_2
Yak130_2
yak-130
yak-130
Yak130_4
Yak130_4

Ha mondjuk az L-159 ALCA helyett a Jak-130-ast vennénk meg fel lehetne használni az R-73 és Sz-8 rakétafegyverzetet a MiG-29 arzenáljából.
balaton 360940 2009. augusztus 25. 12:05
Válasz erre
10-12db? Sok lesz az. Elég 3-4db, amiből kettőt azonnal lekonzerválnak :DDD
Rag 360939 2009. augusztus 25. 11:41
Válasz erre
Igen , szerintem is ezek a szempontok az elsődlegesek. Bár kétségtelen, hogy a Eurocopter csilivilibb. Az kell ide. :D
SSgt_Chris 360938 2009. augusztus 24. 17:27
Válasz erre
Vagy talán 10-12db MH-6 Little Bird oszt jó van. Fegyverzetet lehet rá tenni, vihet katonákat is... Pici is, keveset fogyaszt, és már van vele tapasztalat. :-D Pl.: rendőrségi MD-500-asok.
Na, de nem megkövezni ám az elvetemült ötletért!
Rag 360937 2009. augusztus 24. 14:29
Válasz erre
Akkor már valami blackhawk szerű inkább..
balaton 360936 2009. augusztus 24. 00:19
Válasz erre
Ja értem, a Tigerre gondolsz. Valóban illene a sorba...
balaton 360935 2009. augusztus 24. 00:19
Válasz erre
borisz 360934 2009. augusztus 24. 00:14
Válasz erre
Teljesen jó lenne a gripen és a mistral mellé...
balaton 360933 2009. augusztus 23. 23:45
Válasz erre
Április elsején érkezik 60db Comanche :DDD

Szerintem nincs baj a Mi-24-el. A Tiger nem tud magával vinni + embereket.
Rag 360932 2009. augusztus 23. 23:02
Válasz erre
romeo 360931 2009. augusztus 23. 19:59
Válasz erre
Üdv Borisz!

Én meg azt hallottam, hogy a jelenleg tartalékban lévő 4 db Mi-24P (gépágyús) lesz felújítva és hadrenbe állítva.
borisz 360930 2009. augusztus 23. 19:29
Válasz erre
Ha már helikopter: valaki azt mondta nekem, hogy a Mi-24est esetleg eurocopter tgre-vel váltanák. Mi ezzel a helyzet?
Solo 360929 2009. augusztus 23. 18:05
Válasz erre
Köszi. :)

Nem pontos az adatbázis. :)
romeo 360928 2009. augusztus 23. 17:57
Válasz erre
Üdv Solo!

Innen tudtam meg: www.harcihelikopter.fw.hu/
Rá kell menni a lajstromra, majd a Mi-8-ra.
Solo 360927 2009. augusztus 23. 17:07
Válasz erre
Helló!

Megosztanád velünk honnan szeded ezeket a szuper információkat?:)

Magánban is jó nekem. Nagyon kíváncsi vagyok rá. :)
gripsolokukacfreemailponthu
Daala 360926 2009. augusztus 23. 16:51
Válasz erre
Pápán is van Kutmentő!
romeo 360925 2009. augusztus 23. 16:08
Válasz erre
Köszi Sárkányos!

Nem feszítem tovább a húrt a darabszámról, de örülök, hogy az infom téves!
sárkányos 360924 2009. augusztus 23. 15:43
Válasz erre
Szeva romeo! Nem tudom ,hogy honnan szeded az infót de nem csak egy Mi-8T repül a honvédségnél. Nekem elég közeli infóm van!
romeo 360923 2009. augusztus 23. 15:32
Válasz erre
Információim alapján kijelenthetem, hogy a Mi-8T típusból már csak a 6200 oldalszámú repül a honvédségnél. Ha tévedtem kérlek cáfoljátok meg! Köszönöm!
Hawk 360922 2009. augusztus 21. 00:32
Válasz erre
DSCF4473
DSCF4473
DSCF4476
DSCF4476
DSCF4483
DSCF4483
DSCF4484
DSCF4484
DSCF4486
DSCF4486
DSCF4507
DSCF4507
DSCF4508
DSCF4508
DSCF4510
DSCF4510
DSCF4515
DSCF4515
DSCF4521
DSCF4521
DSCF4522
DSCF4522

Még frissen pár kép :)
BBalázs 360921 2009. augusztus 20. 11:05
Válasz erre
Előbb húztak el felettünk a Mig 29-eseink, gyönyörű gépek lenyűgöző hanggal. Nem hiszem el, hogy jövőre kivonják a megmaradtakat... bűn!
A Gripent sosem fogom megszeretni. Nemrég voltam Kecskeméten (alkalmatlan lettem :) ) de ott is mondták, hogy a felújitott (4. generiációs?) Migek sokkal jobbak, mint a svéd madarak...
Bár nem értek a témához, küllemre tuti alázzák őket (tudom, hogy nem ez a fontos)!
Hawk 360920 2009. augusztus 20. 10:25
Válasz erre
És még annyi!
Aki teheti este jöjjön ki Szolnokon a Tisza partra 16:45 től a honvédség megmutatja magát!
Hawk 360919 2009. augusztus 20. 10:17
Válasz erre
Borisz!
Költözz Kengyelre itt minden nap láthatsz szinte, de hogy hallhatsz az biztos :D Vmelyik nap itt repült egy baromi közel a faluhoz... TÖBB ILYET :D:D:D
borisz 360918 2009. augusztus 19. 16:40
Válasz erre
Láttam ma egy MI-24est,kb Tököl felett lehetett.
Nagyon jó volt látni^^
Zépisti 360917 2009. augusztus 19. 10:23
Válasz erre
Sziasztok!

Dübörögnek a gépek itt a kecskeméti bázison,gondolom mennek gyakorolni holnapra...

Zépisti
romeo 360916 2009. augusztus 17. 20:15
Válasz erre
légi (1)
légi (1)
légi (2)
légi (2)
légi (3)
légi (3)
légi (4)
légi (4)
légi (5)
légi (5)
légi
légi

Üdv!
bgyasoldier 360915 2009. augusztus 15. 18:11
Válasz erre
Szia!

Ez azt jelenti, hogy az avatás 10 órakor kezdődik? A Red Bull Air Racere tudtok vmi jó helyet mondani, vagy az egész dunapartról látványos ?

Köszi
Nyugger 360914 2009. augusztus 13. 19:44
Válasz erre
Hősök terén, ünnepélyes keretek között kerül sor a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen végzett fiatal tisztjeinek nyilvános avatására augusztus 20-án. Most jön a lényeg: 10 ó. 48 perckor a MH repülőeszközeinek átrepülése a tér felett. Feltételezhetően az elöző napon gyakorlás, útvonal hasonló mint az elmúlt években.
A-3 360911 2009. augusztus 10. 19:49
Válasz erre
Jelenleg a Lengyel Sasok gondozásában repűl a Varsóhoz közeli Góraszka repülőterén. Áprilisi látogatásunkkor az időszakos műszaki munkákat végezték a madárkán. Későbbiekben néhány képet én is felteszek a látogatásunkkról.
Más téma!
Böngészve az Aeromarkt hírdetéseit "örömmel" fedeztem fel azt, hogy a hazánkból elkótyavetyélt L-39 ZO-kat Svájcban árúlják üzemidőtől függően 300000-500000 dolárért, a hátralévő üzemidő 1760 és 2497 óra között mozog. Van valakinek infója, hogy mennyibe kerűl a bérelt Alka légiórája?
Nyugger 360910 2009. augusztus 10. 19:19
Válasz erre
Jak-18  SP-YYY
Jak-18 SP-YYY
Jak-18  SP-YYY 0
Jak-18 SP-YYY 0

Ime az említett Jak-18-as.
balaton 360909 2009. augusztus 10. 19:19
Válasz erre
Szép darab, még nem is hallottam róla.
A-3 360908 2009. augusztus 10. 18:38
Válasz erre
Tisztelt romeo!
A képed a helikopterről remek, de ennek a felvételnek van egy hamisíthatatlan magyar reptörténeti értéke is. A kép bal oldalán belógó vezérsík egy Esztergomban készűlt JAK-18 as, FŰRJ, részét képezi. Ha elő tudjuk teremteni a szükséges anyagi fedezetet a gép szeptemberben ellátogat néhány napra hozzánk Tökölre.
Üdv!
A-3
Daala 360907 2009. augusztus 10. 17:44
Válasz erre
Hát ez sokkal jobban néz ki, mint az a gnóm Robinson!
mig23papa 360906 2009. augusztus 10. 16:49
Válasz erre
romeo

nincs mit, ha lesznek újabb infók, mondom
romeo 360905 2009. augusztus 10. 14:59
Válasz erre
PZL_SW-4_Puszczyk_2
PZL_SW-4_Puszczyk_2

Tisztelt helikopteresek!

A magyar oktatóhelikopter egyik esélyese a lengyel PZL SW4-es típus (info: "valahol az éterben")
romeo 360904 2009. augusztus 10. 11:21
Válasz erre
Üdv Mig23papa!

Köszönöm a 11-es MiG-23-ról szóló felvilágosítást!
SSgt_Chris 360903 2009. augusztus 9. 18:46
Válasz erre
Akkor a 0024-es képből következtetve egy műhely Ural?
mig23papa 360902 2009. augusztus 9. 15:10
Válasz erre
0024
0024
0063
0063
0123
0123
0126
0126
il-76
il-76
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-2
Untitled-2
Untitled-5
Untitled-5
Untitled-1
Untitled-1
Untitled-2
Untitled-2
Untitled-3
Untitled-3
Untitled-4
Untitled-4
Untitled-5
Untitled-5
Untitled-6
Untitled-6
Untitled-7
Untitled-7
Untitled-8
Untitled-8

RonnieFrown

Heló mindenki. Talán többet tudok, de tényleg ideje lenne megkeresnem az illetékeseket,és elbeszélgetni velük is a kérdésről. Egyelőre amit tudok az esetről, (amikor történtek, nem voltam jelen), másodkézből tudom amit tudok.

A 11-es gép leszállás közben gyulladt ki, (vagy előtte, és azért kellett előbb leszállnia). A hivatalos verzió az, hogy hajtómű átégése miatt gyulladt ki,de az is előfordulhat, hogy azért mert a verebek és egyéb kedves kismadarak, befészkelték magukat a gép rejtett zugaiba, és ez az anyag gyulladt ki a törzsben, törzs farokrészben. de a kettő egyöttes hatása is lehetséges. Az viszont biztos, hogy mikor időnként kitakarítottuk a fészkeket a gépekből, eszméletlen mennyiségű gaz került elő a leglehehetlenebb helyekről. Már speckampós drótokat kellett fabrikálni hogy betudjunk érni a legtöbb helyre.
A gépet Soproni Károly ,akkor még százados vezette, a sikeres leszállás után léptették elő soronkívül őrnaggyá.

A gépet elszállították a Szovjetúnióba, mert még garanciás volt a hajtómű, egy IL-76 jött érte. A csillagos faroknak a háttérben,nemtudom mi szerepe volt. Beszéltem egy volt kollégával, aki még hozzáfér a géphez, (Pápa hangár udvarban van) meg a formulárokhoz is , és megnéz pár dolgot. Ha minden igaz akkor az így van dokumentálva:
Ipari javítás : / SZU. / 1991. 10. 10.

A gép már tarkán, de még csillaggal érkezett vissza, de nem sokáig lehetett csillaggal, mert éppen akkoriban festették át a gépeket ékesre, és tuti, hogy ugyanazt a gépet kaptuk vissza amit kivittek. Milyen farokkal jött vissza, haver megnézi a napokban, a hangárudvarban, talán kiderül.

Mellékelem az összes képemet erről a témáról. A közeli kép azért életlenebb, mer tamikor szkenneltem a teljes képről szkenneltem csak a farokrészt külön, ezért lett életlenebb.

Az IL-76 kabinfotókat is beteszem ide. Az IL-76 körbejárásáról van videó is, akit érdekel, megbeszélhetjül emailban.
migi 360901 2009. augusztus 8. 10:52
Válasz erre
0123
0123

Ez a kép már élesebb ,
balaton 360900 2009. augusztus 8. 10:39
Válasz erre
Ez milyen terepjáró, mögötte?
migi 360899 2009. augusztus 8. 10:35
Válasz erre
0126
0126

Sajnos a kép életlen , de ezt a hátsórészt kaptuk Sármellékről .
Lacy 360898 2009. augusztus 8. 10:29
Válasz erre
Sziasztok,
a 11-es Mig-23MF: ugyanaz amit elvittek, mint amit visszakaptunk.

Igen megsérült. A törzs hátsórészt lecserélték egy a sármelléki oroszoktól kapott Mig-23M törzs hátsórészre. Ezért más külsőre mint a többi.

De már ezzel vitték el az oroszokhoz javításra.
Tibor 360897 2009. augusztus 8. 10:24
Válasz erre
photo93
photo93

Bocsi, de az egyik alapvető különbség a fotón látható "pukli".
Tibor 360896 2009. augusztus 8. 10:17
Válasz erre
Szevasz!
Nem megkérdőjelezve mindazt amit leírtál a 11-es oldalszámú MiG-23-ról, de biztos, hogy a visszakapott gép ugyanaz, mint amit kiküldtünk? Tudniillik a jelenleg is meglévő és többek között Zoltán Gyula által körbefotózott gép néhány dologban eltér a többi 23MF-től.
Üdv.: Tibor
Monox 360895 2009. augusztus 8. 09:55
Válasz erre
A nagyjavítás maga kb. egy évig tartott. Visszatérése során a repülőgép Ukrajna felett 1991.10.10.-én meghibásodott és kényszerleszállt. Az akkor már folyamatban lévő Szovjet felbomlás okán vita támad a nagyjavítást végző gyár és Ukrajna között a gép javítását illetően ezért a gépet majdnem egy évig egy ukrán bázison félretolva tárolták. 1992-ben (más forrás szerint 1993-ban) térhetett csak haza (ráadásul ómagyar csillagos felségjellel!), utána folytatta a repülést 1996.12.04-ig.
Doki400 360894 2009. augusztus 8. 03:30
Válasz erre
Szia! Ha jól tudom leszállás után(vagy közben)kigyulladt a hajtómüve (ha igaz a forszázs tér hosszában elrepedt) Javításra a Szu.-ba vitték és jó darabig ott vendégeskedett. Szintén hallomásból tudom hogy visszaérkezés után az egyik legstabilabb gép lett.
romeo 360891 2009. augusztus 7. 20:04
Válasz erre
Köszi a válaszokat!

Az érdekelt, hogy nagyjavításra vitték-e, vagy valami más esemény.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.