/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
romeo 361091 2009. október 27. 17:21
Válasz erre
A 7 db Mi-17-ből 2 db megy Afganisztánba, ez tőlünk nagyon nagyvonalú!
Boeing 361090 2009. október 27. 15:05
Válasz erre
Helikoptereket küld Afganisztánba a Magyar Honvédség
www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-311496
sanyi 361089 2009. október 17. 17:56
Válasz erre
Hali!
Ezt most találtam:
http://air.scale-model-kits.com/products/Fieseler-FI.156-Storch-PRS72-010.html
Üdv
Sanyi
juge75 361086 2009. október 16. 21:38
Válasz erre
Én haderőnemként értettem, és mint ilyen külön választom a légierőt, a szárazföldi csapatokon belül: a csapatlégvédelmet és a honi légvédelmet.
Csak hogy tudd, valami fogalmam nekem is van ezekről, katona családból származom.
Édesapám (Juhász László nyugállományú légvédelmi tüzér alezredes) 35 évet szolgált légvédelmi tüzérként, sorkatonától-őrnagyig végigvitte a szamár létrát.
Én Nagyorosziba és a légvédelmi tüzérek életébe születtem és nőttem fel.
Ezzel nem vitatom, hogy alárendeltségi viszonya megváltozott ezen fegyver nemeknek.
Csak a tablót néztem, amin NATO és Légierő van kihangsúlyozva, és nem Magyar Honvédség.

Üdvözlettel: Juhász Gábor
Levix 361085 2009. október 16. 21:20
Válasz erre
A Cápeti mögötti pocakos műszaki nagggyon jó!
Tibcsi 361084 2009. október 16. 21:02
Válasz erre
borisz 361083 2009. október 16. 19:02
Válasz erre
romeo 361082 2009. október 16. 18:38
Válasz erre
A P-ből még van 4 db tartalék, ezeket kellene felujítani!
borisz 361081 2009. október 16. 18:30
Válasz erre
Monox 361080 2009. október 16. 18:07
Válasz erre
Szolnokról származik a hír, miszerint a Mi-24-esekenek február környékén elfogy az üzemidejük. Ez vélhetően a D és V típusokat érint(het)i. Az P típusból 2 db van hadrendben, ezekben biztosan van még üzeidő, de két gépet biztosan nem fognak reptetni. A legfiatalabb V típus jövőre tölti be a 30 életévét, úgyhogy...
Tibor 361079 2009. október 16. 15:15
Válasz erre
Szevasz Juge!
Kedves vagy, hogy eligazítasz a légierő dolgaiban, csak egy baj van, hogy nincs igazad.
Én a Magyar Légierőről írtam, így nagy kezdőbetűkkel, amely egy katonai szervezetet, ha tetszik haderőnemet takar. Annyi közöm volt hozzá, hogy aktív szolgálatom utolsó éveit az MH Légierő Parancsnokságon (Veszprém) töltöttem és 2004.-ben onnan jöttem el nyugdíjba.
Mond meg nékem, hogy a győri légvédelmi rakétások, vagy éppen a veszprémi légtérellenőrző ezred kinek az alárendeltségébe tartozott, tartozik szervezetileg?
Maradjunk annyiban, hogy a rendszerváltás utáni nagy átalakulásokban a Honi Légvédelem megszűnt és helyette megalakult a Légierő. A Honi Légvédvédelmi Csapatok kiegészültek a csapatrepülőkkel és a korábban a Szárazföldi Csapatokhoz tartozott légvédelmi rakéta egységekkel. Aztán felszámolásra kerültek a volt honi légvédelmi rakéta csapatok, jónéhány légtérellenőrző (radar) alegység, vadászrepülő egység és légvédelmi rakéte egység. Összevonásra kerültek a helikopter egységek. Végül a Légierő Vezérkar is összeolvadt a Szárazföldi Vezérkarral és létrejött az Összhaderőnemi Parancsnokság Székesfehérváron.
Ez van. Aktív tiszti szolgálatomat az utolsó (átalakulás utáni évek) kivételével a honi légvédelemnél töltöttem, aztán jött a légierő.
Üdv.: Tibor
romeo 361078 2009. október 16. 12:56
Válasz erre
440BB05A
440BB05A

orosz oldalon találtam.
Tibcsi 361077 2009. október 16. 11:17
Válasz erre
juge75 361076 2009. október 16. 10:59
Válasz erre
Tibor!
A légvédelmi komplexumok nem a légierő, hanem a légvédelem részei.
Nem a levélnek a fája, hanem a fának a levele.
Kakukk 361075 2009. október 16. 10:51
Válasz erre
Jó ötlet ez a tabló,csak az a baj h mindegyik gép más ember munkája,sőt ahogy látom van amelyik egy fotóról lett kivágva...
romeo 361074 2009. október 16. 09:33
Válasz erre
Üdv Monox!

Abból gondolom, hogy ez Mi-24V, vagy már ezeket is lassan kivonják?
Eddig úgy tudtam, hogy csak a Mi-24D van a listán.
romeo 361073 2009. október 16. 09:32
Válasz erre
Üdv Monox!

Abból gondolom, hogy ez Mi-24V, vagy már ezeket is lassan kivonják?
Eddig úgy tudtam, hogy csak a Mi-24D van a listán.
Vadász 361072 2009. október 16. 06:24
Válasz erre
Így születnek a legendák.
Titkon remélem, hogy előkerülnek ezekről a gépekről fotók, de ennek akkora az esélye...
Majd a makettezők forrásként fognak rá hívatkozni, és egyből lesz bizonyíték a magyar Brada Br 65-re, Fiat BR 20-ra SM-79-re, Ju-188-ra, stb.
Miért nem elég a tényeknél maradni?

Vadász
Tibor 361071 2009. október 16. 05:53
Válasz erre
HE-70K RAJZ
HE-70K RAJZ

Szervusztok, jó reggelt!
Igazad van Juge75, de én még lesújtóbb véleménnyel vagyok erről a két tablóról. Ha a Magyar Légierő 10. éves NATO tagságáról szól (a fejléc szerint), akkor mit keresnek rajta a 30-as, 40-es, 50-es stb. évek repgép típusai? Vagy mióta légierős gép a polgári jelzésű AN-2? Mi alapján készült pl. a Ju-188 oldalnézeti rajz, vagy a Potez 63-11 rajza? Had ne folytassam. Ha a rajzokat alaposan megnézitek, többségük innen-onnan összevagdosott rajzok. Pl. nem tudom Punka Gyuri engedélyezte-e a Hungarian Air Force Sqadron kiadvány rajzai egy részének felhasználását?
Ha már a készítője a Magyar Légierő 10 éves Nato tagságáról akart megemlékezni, akkor hol vannak a légvédelmi rakéta komplexumok és a légtér ellenőrző (radar) eszközök, amelyek részei a Magyar Légierőnek.
Szerintem ez a két lap egy át nem gondolt, összecsapott valami. Kár, hogy egy-két rajzom(amiket elég régen már itt a Makettinfon publikáltam) is szerepel rajta. (Pl.: He-70K, MiG-17PF)
Üdv.: Tibor
Monox 361070 2009. október 16. 00:10
Válasz erre
Romeo, miből gondolod,hogy ez még valaha is repülni fog?
juge75 361069 2009. október 15. 21:41
Válasz erre
Csak tudnám, mi köze a ZIS--ágyúnak, A Gaz-67-nek és a légvédelmi vezetési pontnak, parancsnoki járműnek BTR-60 PU a légi erőhöz?
romeo 361068 2009. október 15. 21:31
Válasz erre
10-Eves-NATO-Le-Plak-A4em_Sample-blue-OHP-2 copy
10-Eves-NATO-Le-Plak-A4em_Sample-blue-OHP-2 copy
10-Eves-NATO-Le-Plak-A4em_Sample-blue-OHP-1 copy
10-Eves-NATO-Le-Plak-A4em_Sample-blue-OHP-1 copy

Ez egyszerűen gyönyörű!
forrás: airartgrafika.blogspot.com/
romeo 361067 2009. október 15. 19:11
Válasz erre
051_9205w
051_9205w

Ez már repül?
romeo 361066 2009. október 14. 09:14
Válasz erre
Monox 361065 2009. október 13. 20:36
Válasz erre
A fotók a taszári ezred búcsúzátatóján készültek, amikor a gépeket "ideiglenesen" átadták Pápának. A vezetés így beszélt, de Taszáron mindenki tudta már akkor is, hogy ami ma innen elrepül, az visszatérni sosem fog. Ezért volt a ceremónia is, ahol ezek a fotók készültek.
JetRanger206 361064 2009. október 13. 18:43
Válasz erre
Sziasztok, van valakinek a magyar Mi-2-sekről képei, mert nekem csak a szolnoki múzeumi képek vannak meg.

nagy_david92@vipmail.hu vagy ide is felteheti akinek van!

Köszi előre is, JetRanger206
romeo 361063 2009. október 13. 18:07
Válasz erre
Sajnos nem tudok a fotók eredetöről semmit.
SSgt_Chris 361062 2009. október 13. 16:28
Válasz erre
Tippelek! :-) Szerintem Taszár, erre a háttérben "legelésző" UH-60-asokról következtetek. Amúgy ugyanakkor készült a 2 fotó?
romeo 361061 2009. október 13. 16:17
Válasz erre
1
1
2
2

Üdv!

Tudja valaki, hogy hol készülhettek ezek a fotók -Taszár vagy Pápa?
Köszönöm!
Daala 361059 2009. október 11. 22:12
Válasz erre
Sajnos ma már nem repül ez a Minyó se...:((
romeo 361058 2009. október 11. 20:51
Válasz erre
borisz 361057 2009. október 11. 19:59
Válasz erre
Szia!
Rajtszámot tudsz adni a madarakhoz?
romeo 361056 2009. október 10. 21:37
Válasz erre
16581
16581
16569
16569

Mi-24
romeo 361055 2009. október 10. 21:35
Válasz erre
11285
11285
11391
11391

Üdv!
Sanjurjo 361054 2009. október 2. 11:57
Válasz erre
Sziasztok!

mig23papa

Köszönöm az infót, most már legalább képet is láttok az irányításáról,így, hogy a botkormányon van ez a nem is annyira joystick formájú gomb, már érthető, hogy tudta gépet és a rakétát is egyszerre vezérelni a pilóta, egy biztos, minden tiszteletem ezeké a katonáké, mert nem kis gyakorlat kellett hozzá, ráadásul harchelyzetben a célba érésig, ki volt téve az indító vadászgép az ellenség légvédelmi tűzének...gondolom.
Mondjuk annyira meg nem kell meglepődni ezen kézi vezérlésen, mert ahogy olvastam az első generációs páncéltörő rakétákat is hasonló módon, (igaz ott főleg vezetékes irányítással) a kezelő katona gombbal joystic-kal (nevezzük akárminek) vezérelte, igaz a földön egy fedezékből, vagy rosszabb esetben egy a cél felé robogó lövészpáncélosból, az se lehetett egyszerű, de egy három dimenzióban mozgó száguldó vadászgépből ez számomra ember felettinek tűnnik, ezért, mint írtam minden tiszteletem az ilyen fegyverekkel gyakorlatozó, harcoló embereké...
romeo 361053 2009. október 2. 09:32
Válasz erre
1587333
1587333

Elkészült a 3. C-17-es is.
PETI 361052 2009. október 1. 19:07
Válasz erre
Tényleg bedobhatnád őket ide, szerintem mindeknit érdekelne..
mig23papa 361051 2009. október 1. 17:14
Válasz erre
Petya

Mért nem teszed be ide azokat a képeket?
mig23papa 361050 2009. október 1. 17:11
Válasz erre
0012
0012

Sanjurjo

Elhiszem amit mondasz, bár én meg épp a közelmúltban beszélgettem azzal a pilótával (Horváth Milkós Macska) aki annak idején kipróbálta elsők között ezt a rakétát.
Neki nem volt semmi gondja az irányítással, bár szerinte is szokni kell ezt a fajtát is. A nappali alkalmazás valószínű azért fontos , mert látni kell a célt a pilcsinek, az irányítása meg valóban egy kis joystic-kal történt, ( a mellékelt képen sárga nyillal jelölve)a nagyerejű fényforrás meg valószínű a rakéta kiáramló gázsugara lehetett. Miki szerint nagyon szépen lehetett irányítani a rakétát, és egy háznyi lyukat is tudott csinálni.
Nyugger 361049 2009. október 1. 16:13
Válasz erre
Igen, mert mivel is repülnének?
romeo 361048 2009. október 1. 16:05
Válasz erre
Üdv!

A MiG-29 kivonásával megszűnik a Dongó század is?
Nyugger 361047 2009. október 1. 15:49
Válasz erre
Sanyi!
Puma század repüli a Gripent, a maradék MiG-29-k pedig a Dongó század gépei.
A Puma is macska ...csak kisebb... /bocs/
sanyi 361046 2009. október 1. 15:14
Válasz erre
Üdv!
Egyébként érdekes téma ez a Tiger Meet résztvétel. Javítsatok ki ha tévedek, de van /volt?/ egy Puma századunk 29-essel ami a miénk és át lehetne pingálni. Jó, nem tigris, de rokonok és nem biztos hogy kidobnának minket a NATO-ból. Szép befejezése lenne a gép magyar karrierének...
Petya 361045 2009. október 1. 14:59
Válasz erre
Elnézést, sikerült elírni, Mi-24-esekről van szó...
MoMi 361044 2009. október 1. 14:39
Válasz erre
Szia Petya!

Honnan veszed, hogy Mi-28 van a fotókon!

momi
Petya 361043 2009. október 1. 13:25
Válasz erre
Szevasztok!
Elnézést, ha nagyon Off kategória lenne, de találtam kettő eredeti fekete-fehér fényképet, melyen a Magyar Honvédgés Mi 28-asai vannak.
Ha valakit érdekel, keressen meg e-mailben, megválnék tőlük!

Petya
Podva 361042 2009. október 1. 08:56
Válasz erre
Köszi Pilotka
Nem volt előttem a rajz, így összekevertem elnézést kérek miatta.
Árnyalja a képet, hogy a Mark I kiadó Ar-96 os füzetében a színes 3 nézeti rajzokon ennek a különbségnek nyoma sincs...
Üdv Podva
oszi95 361041 2009. október 1. 06:45
Válasz erre
pilotka!

Köszönöm a 3nézeti rajzokat!
Nyugger 361040 2009. szeptember 30. 19:37
Válasz erre
bocs: jas 39c
Nyugger 361039 2009. szeptember 30. 19:36
Válasz erre
A cseh JAS 39D svanca nem festve van, ha nem matricázva. Ez volt az első Tiger Meet találkozó melyen résztvettünk. Ha komolyan vesszük a dolgot /politikusok figyelem!/ akkor az elkövetkezendő két évben a próbaidő alatt lesz még elég lehetőségünk bizonyítani az alkalmasságunkat egy majd 50 éve létező szervezetnek.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.