/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Csobi21 361179 2009. december 2. 18:14
Válasz erre
Kferro 361178 2009. december 2. 09:59
Válasz erre
Nagyon, nagyon, nagyon, nagyon, nagyon szépen köszönöm! :)
mirazsmarci 361177 2009. december 1. 21:26
Válasz erre
mig23papa 361176 2009. december 1. 20:07
Válasz erre
Csobi21

Ejnye - bejnye, a fényképezőnek állandóan a nyakadba kell lógni.
Csobi21 361175 2009. december 1. 19:05
Válasz erre
Üdv! Ma 10-től délután háromig ment a tánc Tiszacsege felett! 2 az 1 ellen, meg egy az egy ellen nyomták! És most sem volt nálam semmi, amivel meg tudtam volna örökíteni:( De a munkában így is hátráltattak:)
migi 361174 2009. december 1. 18:55
Válasz erre
UTI
UTI

Na akkor ez már biztos segit nyomtasd ki a méretbe és már meg is van ,
Kferro 361173 2009. december 1. 08:54
Válasz erre
Köszi!
El is mentettem, de sajnos ez csak az első kabin műszerfalát mutatja. A hátsóról viszont semmi hasonlót nem találtam.
romeo 361172 2009. december 1. 08:32
Válasz erre
2010-ben is hadrendben maradnak a MiG-ek

– Mi lesz a MiG 29-esek sorsa?
– A vezérkar azt javasolja, hogy a működő gépeket 2010-ben még tartsuk hadrendben. Az eredeti terv szerint január 1-je után nem repültek volna, de van még bennük mintegy 350 óra repülési lehetőség. Ha részt vesznek a készenléti szolgálatban, akkor a Gripenek felszabadulnak. A katonai érvelés egyértelmű: szükség van a MiG 29-esekre. Az üzemeltetés persze pénzbe kerül, mintegy félmilliárd forintba, amihez át kell csoportosítani a költségvetést. Napokon belül meghozom a döntést.

www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/szekeres-imre-egyelore-maradnak-a-mig-ek-272461
migi 361171 2009. november 30. 19:34
Válasz erre
Balbo 361170 2009. november 30. 13:42
Válasz erre
MiG-29 Fulcrum HuAF
MiG-29 Fulcrum HuAF

További sok-sok kép a Magyar Légierőről:
http://spotter.blog.hu
Kferro 361169 2009. november 30. 12:53
Válasz erre
"nem egészen értem, hogy mire gondolsz"
:)
Ha jól sejtem, a panorámafotóid két dimenziós képekből állnak össze 3D-s hatásúvá. Nos, nekem azok a fotók kellenének, amikből összeáll a Mig-15 UTI kabinja. Egy 1/32-es makettet építek, s azért kellene szemből (vagy közel szemből) készült fotót, hogy a méreteit le tudjam szedni.
Köszönöm a #2243-ban feltett kabinfotókat, de azok majd csak akkor lesznek számomra használhatók, ha sikerül valahogy megszereznem a kabin két műszerfalának szembeni fotójá, vagy rajzát.
juge75 361168 2009. november 30. 06:35
Válasz erre
Konkrétan, mi?
Használt Jak-9P-k voltak, nem egy volt aminek repülés közben elszakadt a kormány vezérlő bowden rendszere.
Ugyanez volt a helyzet a Tu-2 bombázókkal is.
Nagyoroszi mellett, a Drégelypalánki lőtérnél anyagfáradás okozott katasztrófát a célzsák vontató repülőgép belezuhant az erdőbe.
Jak-9P, szürke színű volt, amúgy gyönyörű gép.
Kakukk 361167 2009. november 29. 20:54
Válasz erre
Sziasztok!
A magyar Yak-9esekről van valakinek vmi információja?
Levi 361166 2009. november 29. 12:29
Válasz erre
Húúú vagy wow, ezek nagyon jók!

Köszi!
Levi 361165 2009. november 29. 12:29
Válasz erre
Húúú vagy wow, ezek nagyon jók!

Köszi!
migi 361164 2009. november 29. 07:50
Válasz erre
07
07
1
1
12
12
2
2
8
8
9
9

Szia
Remélem ezek a képek segitenek .
Takoca 361163 2009. november 29. 01:19
Válasz erre
nem egészen értem, hogy mire gondolsz
Kferro 361162 2009. november 27. 12:00
Válasz erre
Szuper! Köszönöm!
Még annyit, hogy a két kabinban készült fotók eredetije nincs meg külön 2D-s változatban? A műszerfalról kellene igazán fotó.
Takoca 361161 2009. november 27. 11:28
Válasz erre
Kferro 361160 2009. november 27. 10:58
Válasz erre
Egész véletlenül Mig-15 UTI-ról nincs képed belülről? Nem baj, ha nem panoráma.
Takoca 361159 2009. november 27. 10:44
Válasz erre
Kedves sjoca69 és mig23papa,

OFF
Én csináltam a képeket. Egy speckó állvány fej kell, ami az adott gép/objektívhez van beállítva, hogy az úgynevezett nodális pont körül forogjon a gép. E nélkül nem lehet ilyen szűk helyen gömbfotót csinálni. Bármilyen objektív megfelelő lehet, de még így 18mm -es obival kb 30 képből van meg egy gömb, addig 10mm -es halszem segítségével akár 8 is elég. Ahogy juge75 írta, kell néhány speckó program is.
A fotózás 5-10 perc az utómunka néhány óra

Ha van bármilyen kérdés, szívesen válaszolok.

Egyébként van még egy rakat repülős képem máshonnan is: album.reality.hu

bocs a hosszú off -ért

ON
Puffyn 361158 2009. november 26. 21:01
Válasz erre
Sziasztok!

Igazad van Monox! ! Holnap és jövö hét hétfőn is lesz még alba de az is lehet hogy szombaton is! Ja és ma is volt alba repülés

Puffyn
Kakukk 361157 2009. november 26. 20:13
Válasz erre
ahhh nagyon szépen köszönöm!:)
juge75 361156 2009. november 26. 17:16
Válasz erre
Kakukk 361155 2009. november 26. 15:44
Válasz erre
Sziasztok!
Il-28asról kellene könyv, letölthető formában.Ha valaki találkozott ilyennel akkor kérem adja meg a linket.
thx
juge75 361154 2009. november 26. 11:52
Válasz erre
Speciális programmal, ami össze illeszti a képek azonos információit tartalmazó részeket, kikövetkezteti, hogy mi hová kerül.
A második lehetőség az, hogy állványon lévő és nagylátószögű optikával szerelt f.géppel szépen körbefotózzuk a teret, átfedéssel.
Ebből elkészítve a panoráma képet.
sjoca69 361153 2009. november 26. 11:40
Válasz erre
Sajnos nem tudom, valami digitális technikával. OFF:www.norc.hu/-ON
mig23papa 361152 2009. november 26. 10:35
Válasz erre
sjoca69

Hogyan lehet ilyen képeket csinálni?
sjoca69 361151 2009. november 26. 01:43
Válasz erre
Nyugger 361150 2009. november 25. 21:22
Válasz erre
Te is.....
Te is.....

Sziasztok !
Csak 3 L-39ZO repült ma.
Nem volt tervezve Alba dinamikus, ne is várjunk a típustól ilyet. Alca azt az időt töltötte ki, mig a kötelékek rendeződtek -kb 10 perc- és mint 'bérelt utód' beállt az Albák kötelékébe. A repülése bentről nézve szuper volt. 2010-re mintegy 1000 /egy ezer !/ repóra beszerzés van tervezve. Ha ez bejön akkor min. 2-3 kétüléses Alca-t jelent. /1 db gyári L-159B van, ez repül nálunk évek óta, és 4 db L-159T1 a cseh légierőnek/
Ma nem csak földről fotóztak.
PETI 361149 2009. november 25. 20:48
Válasz erre
Jó idulok!

Monoxnak is, meg mindenkinek: valóban siralmas ez, hogy Alca repüli az Alba dinamikus szólót, ahogy Aug. 20-án is Gripen húzott át szólóban a 29 helyett (akkor még más volt a felállás, tudjuk) Na lényeg, hogy fos egy ország lett ez, amiben élünk, redbullostul, natóstul, szekeresestül... Legalább az utolsó Alba rajba ne randított volna bele az alka! De ezt a fotósok már úgyis kibeszélték előttem...
lucky 361148 2009. november 25. 20:45
Válasz erre
lássuk csak repül és szárnya van
lucky 361147 2009. november 25. 20:45
Válasz erre
lássuk csak repül és szárnya? Nem madár? Igaz nem teljesen egyformák de kicsire nem adunk.
Szóval ua.
Igazad van.:)))
mirazsmarci 361146 2009. november 25. 20:41
Válasz erre
Gyere Peti!
Utána senki nem állíthat meg minket! Megkeressük ezeket az emberszabásúakat, először megfosztjuk tőlük az állampolgárságukat , és a büntetésük sem maradhat el.
Utána szépen felépítjük a Légierőt! (tudod, MiG-29, Su-30,32,35,Mi-28,Tu-160 :))
Monox 361145 2009. november 25. 20:36
Válasz erre
Véletlen volt, hogy épp ma kint voltam Kecskeméten és azt is véletlen tudtam meg a már ott lévő spottercsapattól, hogy most történik a búcsúrepülése a L-39-es típusnak.
Minden szomorúsága ellenére örülök, hogy így alakult és láthattam az eseményt.
Lőttem sok képet, de nem fáradnék a feltöltésekkel, a korábban belinkelt videón és Nyugger által feltöltött fotók beszédesebbek.

Szép volt, látszott, hogy sokat készültek rá. Örültem, hogy láttam a többi gépet is repülni, csak azt nem értem, ha már bemutatót repül, akkor miért az ALCA tette? Miközben a 4 másik Alba is a levegőben tartózkodott, igaz csak 2 áthúzás elejéig.

Egyébként más esetekben is előfordult, hogy a búcsúrepülés után a hónap végéig még repült egy kivonásra itélt és búcsúreptetett típus. Szerintem ez most is így lesz, minden ráérő érdeklődőt biztatok, hogy menjen ki és figyljen, hátha szerencséje lesz és megörökíthati a valóba utolsó leszállást!
ambasa 361144 2009. november 25. 20:31
Válasz erre
Üdv!

20 gép érkezett (a nem repülőképes oktató példányokat nem számolom 3-4?), 1993-ban és 1994-ben álltak hadrendbe, mind a 20 db. Ezekből 1996-2000 körül 12 db lett nagyjavítva.

TG
balaton 361143 2009. november 25. 20:29
Válasz erre
"Aki nem tájékozott, az az Ancsára hiszi, ha az az Alba," Mé', hát nem ugyanaz a kettő? :DDD
PETI 361142 2009. november 25. 20:24
Válasz erre
PETI 361141 2009. november 25. 20:23
Válasz erre
Csá! Írjad marci, én is hasonlókat gondolok!
mirazsmarci 361140 2009. november 25. 20:13
Válasz erre
Sziasztok!
Most kicsit be vagyok csípve, ezért szókimondóbb vagyok!

Ez, ami itt megy magyar honvédség néven, az nevetséges!
Én elővenném az összeset akik ilyen szintre züllesztették a hadseregünket (és a légierőt), teljes vagyonelkobzás, 50 év közmunka (pl Recsk). A médiát meg egyenesen beszüntetném, ez a sok népbutító idétlen semmirekellő, tehetségtelen tévés csak tovább ront az amúgy is szánalmas erkölcsi és morális szinten.
lucky 361139 2009. november 25. 20:05
Válasz erre
Most ment az M1-n a hír.
Szerepelt abban An-26-os, ünnepi festésű Mig-29, és a végén Cápeti ( v Cápali).
Aki nem tájékozott, az az Ancsára hiszi, ha az az Alba, mert pont akkor hangzott el az Albatrosz név amikor az Ancsa szerepelt.
balaton 361138 2009. november 25. 19:55
Válasz erre
Lássuk csak:
A televízióból megtudhatjuk, hogy a BTR-80 az tank, az AK-63 pedig "ak-47 géppisztoly" és már az is világos, hogy a gyakorlógép az vadászgép (Kivéve, amikor kiképző...) :DDD
borisz 361137 2009. november 25. 19:50
Válasz erre
10 vadászgép?:D

Mindenesetre Isten velük...:(
romeo 361136 2009. november 25. 18:36
Válasz erre
Video az L-39 búcsúrepülésről.www.rtlhirek.hu/dock/videogallery/15:76493
romeo 361135 2009. november 25. 18:26
Válasz erre
Üdv!

Nem vásárolunk új gépeket!

Utoljára repültek a honvédség Albatrosz típusú kiképzőgépei. A 10 vadászgép 1990-ben érkezett Németországból, most azért vonják ki a forgalomból őket, mert elöregedtek, nem repülhetnek többet. Helyettük nem vesz a honvédség új gyakorlógépeket hanem külföldről bérelnek majd.
SIG 361134 2009. november 13. 11:43
Válasz erre
Hello ! Nagyon köszönöm a segítséget, jövök Neked eggyel :) Üdv...
Rumcájsz_52 361133 2009. november 13. 08:36
Válasz erre
SIG
A "hangar backshop" kifejezés valószínűleg a repülőgépjavító hangárt kiszolgáló háttér-műhelyeket (futómű-javító,hajtómű-javító,elektromos, műszer-javító és egyéb berendezés-javító) jelenti.
R.
Horvath_Balazs 361132 2009. november 12. 20:11
Válasz erre
Khmmm... Melyik keceli Zlinen vászonborítású valamelyik vezérsík?
PETI 361131 2009. november 11. 21:10
Válasz erre
Mért, szerintem tök szép a vásznazott vezérsík a Zlinen rozsdásan... :( :( :(
SIG 361130 2009. november 11. 20:33
Válasz erre
Sziasztok Urak ! elnézést mindenkitől, nagyon nem a témához kapcsolódik, de azért írok ide, mert sűrgős és itt van éppen élet :) Nem tudja valaki, hogy mire használják azt az angol kifejezést, hogy "hangar backshop" ? Nagy segítség lenne, ha valaki tudná...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.