/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Horvath_Balazs 361230 2009. december 26. 16:03
Válasz erre
Csak a két felújított P kapott magyar jelzést, a többi -ha igaz- a mai napig német színekben vár a sorsára.
mig23papa 361229 2009. december 26. 14:31
Válasz erre
Horvath_Balazs

Okés értelek, és tudod mindegyikről melyik német oldalszámból melyik magyar oldalszámú lett? Vagy nyomozzak én is egy kicsit.
Horvath_Balazs 361228 2009. december 26. 11:32
Válasz erre
Szia Laci! Köszi szépen az infókat, de nem a régebbi magyar gépekről volt szó, hanem azokról, amiket a németektől kaptunk.

A D-k jelzései:
96+02, 96+04, 96+05, 96+07, 96+10, 96+11, 96+18, 96+20, 96+24, 96+25,
96+27, 96+28, 96+32, 96+36

A hat P-é pedig:
96+41, 96+42, 96+44, 96+45 (ebből lett a 335-ös), 96+46 (ebből pedig a 336-os), 96+48

Legalábbis én így tudom...
mig23papa 361227 2009. december 26. 10:26
Válasz erre
Mi-24 1.
Mi-24 1.
Mi-24 2.
Mi-24 2.
Mi-24 3.
Mi-24 3.

Horvath_Balazs

Pontos adatok a képeken láthatók.
Monox 361226 2009. december 25. 20:47
Válasz erre
Meg szerintem a technológiai és harcászati hatásfoka miatt is.
borisz 361225 2009. december 25. 20:29
Válasz erre
Nyugger 361224 2009. december 25. 19:21
Válasz erre
Ha van értelme valamit nagy javíttatni akkor az a P altípus.
Monox 361223 2009. december 25. 19:11
Válasz erre
Mi lehet az oka annak, hogy a P-ket még Szolnokon parkoltatják, miközben már (nyílván a még hiányzókat is) az "inkurrencia raktárban" van? Még mindig lehet bízni abba, hogy egyszercsak nagyjavítva lesznek?
Nyugger 361222 2009. december 25. 19:04
Válasz erre
Sziasztok,
Balázs ez így van. Monox, az NDK-ban nem volt hadrendben a Mi-24V típusú helikopter.
Horvath_Balazs 361221 2009. december 25. 18:53
Válasz erre
Legjobb tudomásom szerint 14 db D és 6 db P érkezett.
Monox 361220 2009. december 25. 18:45
Válasz erre
Rég volt már el is felejtődik előttem a német Mi-24-esek ügye. Hogy is volt? Hány érkezett belőlük és hány féle változat?
Márcsak azért mert Mezőfalván láttam belőlük 8db V változatot, miközben pár éve még Szolnokan látott 6 db ex-német gép mind P változatú volt.
romeo 361219 2009. december 23. 20:38
Válasz erre
mig23papa 361218 2009. december 23. 20:36
Válasz erre
romeo

Minek venni, hoz a jézuska, nem?
borisz 361217 2009. december 23. 20:03
Válasz erre
romeo 361216 2009. december 23. 19:56
Válasz erre
Super Tucano
Super Tucano

A Jak-52-esek helyett vehetnénk Super Tucanókat.
romeo 361215 2009. december 23. 15:49
Válasz erre
romeo 361214 2009. december 23. 15:49
Válasz erre
Daala 361213 2009. december 23. 15:48
Válasz erre
Igen
romeo 361212 2009. december 23. 15:15
Válasz erre
photo8
photo8

Üdv!

Szeretném megkérdezni, hogy a Mi-17 tartóján KMGU-2 aknaszóró konténer látható?
Köszönöm!

forrás: www.hunavia.hu
Daala 361211 2009. december 23. 12:43
Válasz erre
csörő helyett csörlő!
Daala 361210 2009. december 23. 12:42
Válasz erre
Hordágyat vinni, segíteni, csörőfigyelőnek megy a műszaki is, bár nem értem eje kiképzés nélkül mi van, ha ugrani kell, vagy vészhelyzet van?
juge75 361208 2009. december 23. 01:40
Válasz erre
Neked jó, a személyzetnek kevésbé.
mig23papa 361207 2009. december 22. 23:37
Válasz erre
Nyugger

A Mi-17P-k magyarországi alkalmazásáról.
A típus a Magyar Néphadsereg/Honvédség hadrendjében csak a 87. harcihelikopter
ezred állományában teljesített/teljesít szolgálatot.
Szerkezeti sajátosságainál fogva "egyéb" feladatokra (személy- és teherszállítás,
külső súlyos repülés, ejtőernyős ugratás, lövészet, csörlés, stb.) nem
használható, mivel nem rendelkezik hasznos tehertérrel, fegyverzettel. Kiképzési
repüléseknél viszont jól jött a nagyobb szerkezeti tömege, így kiváló an megfelelt
a maximális felszállósúllyal történő repülések gyakorlására, nagytávolságú útvonalak
végrehajtására. Természetesen többször is sor került rendeltetésszerű alkalmazására,
de ez az üzemidejének csak igen kis hányadát teszi ki. Ezen feladatok
során bebizonyította, hogy harcászati alkalmazása esetén egy igen jó hatásfokú
"fegyver", békében pedig kiválóan megfelel a rádiólokátor kezelők zavarviszonyok
közötti gyakoroltatására: Mint a táblázatból is látható, a beszerzett két
helikopter az ezred gépállományának .Jegújabb" tagjai, mégis már hat éve nem
üzemelnek. Ennek egyik oka az, hogy az első nagyjavításhoz előírt óraszámot kirepülték,
de nagyjavításukra nem került sor, a másik pedig a Magyar Honvédség
megváltozott helye és szerepe a nemzetközi katonapolitikában. Azok az eszközök,
amelyek ellen létrehozták, ma már nem tartoznak a leküzdendő célok közé. 2004
januárjában mindkét helikoptert elszállították a Dunai Repülőgépgyár Rt tököli
üzemébe, ahol felújításuk megkezdődött.
A Magyar NéphadseregbenlHonvédségben rendszeresített Mi-17
helikopeterek
Típus Gyári szám Oldalszám Első gyári Magyarországra
repülés dátuma érkezett
Mi-17 104M Ol 701 1987.11.25. 1987.12.29.
Mi-17 104M 02 702 1987.l1.26. 1988.01.03.
Mi-17 104M 03 703 1987.11.27. 1987.12.20.
Mi-17 104M 04 704 1987.11.26. 1987.12.29.
Mi-17 104M 05 705 1987.11.27. 1987.12.29.
Mi-17P 220P Ol 706 1989.10.27. 1990.02.06.
Mi-17P 220P 02 707 1989.10.28. 1990.02.06.
Daala 361206 2009. december 22. 22:25
Válasz erre
Kíváncsi vagyok, milyen önvédelem lesz rá felszerelve, nem szívesen merészkednék rá kutató mentő személyzetként, ha nincs kellően bevédve...főleg Afganisztánban
Lacy 361205 2009. december 22. 21:31
Válasz erre
Aha, az jó hír! Köszönöm.
romeo 361204 2009. december 22. 21:26
Válasz erre
A 702-es Afganisztánba készül.
Nyugger 361203 2009. december 22. 21:10
Válasz erre
Szia Lacy,

Nincs sérülése nincs selejtezve, csak a naptári üz.ideje ment ki, igaz már jó régen. Ha minden igaz 2010-ben nagyjavításra megy, az a bizonyos NATO támogatású...
Lacy 361202 2009. december 22. 20:44
Válasz erre
Szia Nyugger, szép képek.

A 702-es oldalszámú Mi-17-essel mi történt, hogy ilyen látványosan le van selejtezve idő előtt?

Valami sérülése volt?
Nyugger 361201 2009. december 22. 20:17
Válasz erre
Sziasztok,

Egy 'kis' frissítés Mi-8T és Mi-17 témában a Hunavian. Majdnem naprakész, érdekes felvételek a Mi-17-es flottáról valamint a helyi Jurassic park-ról!

Boldog Karácsonyt Mindenkinek !

Üdv.
Nyugger
sulyid 361200 2009. december 21. 21:06
Válasz erre
VO101_Papi 361199 2009. december 21. 20:47
Válasz erre
Kedves Sulyid!

Erre a válaszodra, ha az apád lennék úgy vágnálak pofán, hogy taknyod-nyálad összefolyna, de szerencsédre nem vagyok az kisköcsög.

üdv

a többiektől elnézést, de nálam kiverte a biztosítékot
borisz 361198 2009. december 21. 20:41
Válasz erre
Tornado2000ECR 361197 2009. december 21. 20:20
Válasz erre
Amennyire emlékszem négy db jött a legelső változatból akkoriban , 00-ás sorozat volt.
sulyid 361196 2009. december 21. 20:17
Válasz erre
Egyszerűbb lenne leírni pár sórba hogy pl:
197?- x db y alváltozatú mi 24-es érkezett az országba
migi 361195 2009. december 21. 19:40
Válasz erre
www.aerofriends.hu/denes-batyam-konyvei
sulyid 361194 2009. december 21. 19:36
Válasz erre
És mégis honnan a f***ból szerezzem meg a könyvet?
Kamovos 361193 2009. december 21. 19:25
Válasz erre
Szia Sulyid!

Na ezt hívják kutató munkának! :)
A fórrás adot!
Csak L kell olvasni, és jegyzetelni! :D

Üdv: kamovos
Kamovos 361192 2009. december 21. 19:24
Válasz erre
Szia Csobi21!

Bocsi!
L néztem a hszedet!
Azt hittem az utolsó repnapra írtad!
Bocsi mégegyszer! :(

Üdv: kamovos
sulyid 361191 2009. december 21. 18:41
Válasz erre
Nekem nem ilyen részletes kell.Csak egyszerűen a főbb események megjelölése(pl mikor,milyen altipusúak jöttek...stb).
Csobi21 361190 2009. december 21. 17:08
Válasz erre
Igen a Tisza-parton voltam! Miért kérded?
Kamovos 361189 2009. december 21. 16:56
Válasz erre
Szia Sulidi

Kenyeres Dénes
Életem és katonai pályám

olvasd L!

Üdv:kamovos
sulyid 361188 2009. december 21. 15:47
Válasz erre
Légyszives leírnátok nekem a magyar mi 24-esek történetét?
Kamovos 361187 2009. december 19. 20:24
Válasz erre
Bocsi!

Az előbbi Hsz jól benéztem!
Kamovos 361186 2009. december 19. 20:14
Válasz erre
Szia Csobi21!

Te ott voltál?

Üdv: kamovos
Nyugger 361185 2009. december 19. 20:14
Válasz erre
Persze kérdéses, hogy a nagyhatalmú -és itt nem Istenre gondolok- mely színezetű párthoz tartozik és mennyire engedi mások ötletét is bevinni egy búcsú rendezvényre, vagy akár egy repülőnapra. Meglátjuk, és az UTI-MIG-15-öt is.
A-3 361184 2009. december 19. 18:51
Válasz erre
Egyben társaimmal biztosíthatlak, a "stílusos" MIG-29-es búcsúztató, ha a nagyhatlamú is úgy akarja, létre fog jönni! Ha minden jól megy rövíd időn belül bekövetkezik az első hajtóműindítása a HA-UTI-nak ami óriási előrelépés az engedélyeztetés folyamatában. Meggyőződésem, hogy a Magyar Légtér nem fog magyar MIG nélkűl maradni bármennyire is sajnálom a 29-est!
romeo 361183 2009. december 19. 17:41
Válasz erre
Nyugger 361182 2009. december 19. 12:13
Válasz erre
Romeo,
Ezt a hírt az Albák kivonása óta tudjuk, akkor, és ott hangzott el. Az más kérdés, hogy szerintem ez csak óhajtás... vagy biztosítani is tudják hozzá a feltételeket?
romeo 361181 2009. december 19. 12:05
Válasz erre
Jó hír!

Repülő-műszakis ismerősöm üzeni, hogy a MIG-29 kb. 2010 nyaráig használatban marad Kecskeméten.
romeo 361180 2009. december 19. 09:26
Válasz erre
_DSC1520
_DSC1520
_DSC1533
_DSC1533
_DSC1615
_DSC1615

Üdv!

Még több fotó itt:
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/tel_tabornok_es_az_ev_utolso_repulese/
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.