/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
romeo 361244 2009. december 26. 20:15
Válasz erre
romeo 361243 2009. december 26. 20:11
Válasz erre
Kamovos 361242 2009. december 26. 20:04
Válasz erre
Szia Balázs!

Magán célú felhasználásra, nosztalgiának tökéletesek!
Tény, hogy az üzemképességi mutatóik elég magassak!
De azért egy hajtóműves üzemeltetés olcsóbb! :)

Amúgy imádom a kamovokat az igénytelenségük miatt!

Üdv: kamovos
Sennás 361241 2009. december 26. 19:54
Válasz erre
Csávó egyre jár az agyunk!Hejes a bőgés!Tudsz valami szép festést?
Horvath_Balazs 361240 2009. december 26. 19:47
Válasz erre
Csak nagyon halkan merem hozzáfűzni a témához, hogy bármennyire is nagy divat nálunk szidni a keleti gyártmányú repülőeszközöket, "Nyugaton" a civilek nyakra-főre vásárolják maguknak a Jak-18T, Jak-50, Jak-52, Jak-55 stb. gépeket. Ők valahogy másként értékelik ezeket a típusokat...
Kamovos 361239 2009. december 26. 19:39
Válasz erre
Nem Mi-24!
Nem AH-64!
DE helikopter
Nem is harci feladatokra, hanem mezőgazdasági feladatokra készült!
Mindezek ellenére 7 fő földi vagy légi deszantolását lehetet vele végrehajtani!
Ezen kívül, még számos olyan feladat végre hajtására volt képe, amit a nálánál nagyobbak sokkal gazdaságtalanabbul drágábban tudtak volna végrehajtani.
Mi mégis 22db-ot rendszeresítettünk a Ka-26-ból!
A Mi-1-ek mellé!
Az adott feladatok végrehajtására tökéletesen meg felet!
Csak, kicsit korszerűtlen volt a 2db 10literes csillag motorjával, amiknek az együttes óránkénti fogyasztása 120l volt!

Miért pont a repülőknél lett volna másként!
Ide hozták a Jakokat kiképző gépnek!

Üdv: kamovos
borisz 361238 2009. december 26. 19:34
Válasz erre
romeo 361237 2009. december 26. 19:01
Válasz erre
Nekem is ez az egyik legszebb, de a PILATUS PC-9 is nagyon tetszik.
romeo 361236 2009. december 26. 19:00
Válasz erre
Nekem is ez az egyik legszebb, de a PILATUS PC-9 is nagyon tetszik.
Kamovos 361235 2009. december 26. 18:38
Válasz erre
Szia István!

Boldog névnapot!

2001-ben selejtezték!
Bővebbet nem tudok! :(

Üdv: kamovos
István 361234 2009. december 26. 18:23
Válasz erre
Sziasztok
Most hogy nézegettem a mig23papa által feltett táblázatot és az tűnt fel hogy a 108 oldalszámú Mi 24D relatíve hamar befejezte pályafutását és kevés rep idővel a többiekhez képest valaki tudja e hogy mi volt ennek az oka.
Üdv
Sennás 361233 2009. december 26. 18:07
Válasz erre
Romeo mintha a szívemből szoltál volna. Légcsavarosok között ez a legszebb!
Nyugger 361232 2009. december 26. 18:00
Válasz erre
4 x Mi-24P LHSN
4 x Mi-24P LHSN

Igen, Szolnokon van a 4 db ex.DDR Mi-24P helikopter
Tibor 361231 2009. december 26. 16:32
Válasz erre
Magyar Mi-24
Magyar Mi-24

Sziasztok!
Úgy tudom, az ex. NDK-sokból csak két P lett nagyjavítva és hadrendbe állítva. (335 és 336) A többi valahol Szolnokon (?) leledzik.
Egyébként felteszek táblázatokat amin rajta vannak az ex. NDK-sok is (Forrást ne kérdezd, valahonnan az internet dzsungeléből)
Üdv.
Horvath_Balazs 361230 2009. december 26. 16:03
Válasz erre
Csak a két felújított P kapott magyar jelzést, a többi -ha igaz- a mai napig német színekben vár a sorsára.
mig23papa 361229 2009. december 26. 14:31
Válasz erre
Horvath_Balazs

Okés értelek, és tudod mindegyikről melyik német oldalszámból melyik magyar oldalszámú lett? Vagy nyomozzak én is egy kicsit.
Horvath_Balazs 361228 2009. december 26. 11:32
Válasz erre
Szia Laci! Köszi szépen az infókat, de nem a régebbi magyar gépekről volt szó, hanem azokról, amiket a németektől kaptunk.

A D-k jelzései:
96+02, 96+04, 96+05, 96+07, 96+10, 96+11, 96+18, 96+20, 96+24, 96+25,
96+27, 96+28, 96+32, 96+36

A hat P-é pedig:
96+41, 96+42, 96+44, 96+45 (ebből lett a 335-ös), 96+46 (ebből pedig a 336-os), 96+48

Legalábbis én így tudom...
mig23papa 361227 2009. december 26. 10:26
Válasz erre
Mi-24 1.
Mi-24 1.
Mi-24 2.
Mi-24 2.
Mi-24 3.
Mi-24 3.

Horvath_Balazs

Pontos adatok a képeken láthatók.
Monox 361226 2009. december 25. 20:47
Válasz erre
Meg szerintem a technológiai és harcászati hatásfoka miatt is.
borisz 361225 2009. december 25. 20:29
Válasz erre
Nyugger 361224 2009. december 25. 19:21
Válasz erre
Ha van értelme valamit nagy javíttatni akkor az a P altípus.
Monox 361223 2009. december 25. 19:11
Válasz erre
Mi lehet az oka annak, hogy a P-ket még Szolnokon parkoltatják, miközben már (nyílván a még hiányzókat is) az "inkurrencia raktárban" van? Még mindig lehet bízni abba, hogy egyszercsak nagyjavítva lesznek?
Nyugger 361222 2009. december 25. 19:04
Válasz erre
Sziasztok,
Balázs ez így van. Monox, az NDK-ban nem volt hadrendben a Mi-24V típusú helikopter.
Horvath_Balazs 361221 2009. december 25. 18:53
Válasz erre
Legjobb tudomásom szerint 14 db D és 6 db P érkezett.
Monox 361220 2009. december 25. 18:45
Válasz erre
Rég volt már el is felejtődik előttem a német Mi-24-esek ügye. Hogy is volt? Hány érkezett belőlük és hány féle változat?
Márcsak azért mert Mezőfalván láttam belőlük 8db V változatot, miközben pár éve még Szolnokan látott 6 db ex-német gép mind P változatú volt.
romeo 361219 2009. december 23. 20:38
Válasz erre
mig23papa 361218 2009. december 23. 20:36
Válasz erre
romeo

Minek venni, hoz a jézuska, nem?
borisz 361217 2009. december 23. 20:03
Válasz erre
romeo 361216 2009. december 23. 19:56
Válasz erre
Super Tucano
Super Tucano

A Jak-52-esek helyett vehetnénk Super Tucanókat.
romeo 361215 2009. december 23. 15:49
Válasz erre
romeo 361214 2009. december 23. 15:49
Válasz erre
Daala 361213 2009. december 23. 15:48
Válasz erre
Igen
romeo 361212 2009. december 23. 15:15
Válasz erre
photo8
photo8

Üdv!

Szeretném megkérdezni, hogy a Mi-17 tartóján KMGU-2 aknaszóró konténer látható?
Köszönöm!

forrás: www.hunavia.hu
Daala 361211 2009. december 23. 12:43
Válasz erre
csörő helyett csörlő!
Daala 361210 2009. december 23. 12:42
Válasz erre
Hordágyat vinni, segíteni, csörőfigyelőnek megy a műszaki is, bár nem értem eje kiképzés nélkül mi van, ha ugrani kell, vagy vészhelyzet van?
juge75 361208 2009. december 23. 01:40
Válasz erre
Neked jó, a személyzetnek kevésbé.
mig23papa 361207 2009. december 22. 23:37
Válasz erre
Nyugger

A Mi-17P-k magyarországi alkalmazásáról.
A típus a Magyar Néphadsereg/Honvédség hadrendjében csak a 87. harcihelikopter
ezred állományában teljesített/teljesít szolgálatot.
Szerkezeti sajátosságainál fogva "egyéb" feladatokra (személy- és teherszállítás,
külső súlyos repülés, ejtőernyős ugratás, lövészet, csörlés, stb.) nem
használható, mivel nem rendelkezik hasznos tehertérrel, fegyverzettel. Kiképzési
repüléseknél viszont jól jött a nagyobb szerkezeti tömege, így kiváló an megfelelt
a maximális felszállósúllyal történő repülések gyakorlására, nagytávolságú útvonalak
végrehajtására. Természetesen többször is sor került rendeltetésszerű alkalmazására,
de ez az üzemidejének csak igen kis hányadát teszi ki. Ezen feladatok
során bebizonyította, hogy harcászati alkalmazása esetén egy igen jó hatásfokú
"fegyver", békében pedig kiválóan megfelel a rádiólokátor kezelők zavarviszonyok
közötti gyakoroltatására: Mint a táblázatból is látható, a beszerzett két
helikopter az ezred gépállományának .Jegújabb" tagjai, mégis már hat éve nem
üzemelnek. Ennek egyik oka az, hogy az első nagyjavításhoz előírt óraszámot kirepülték,
de nagyjavításukra nem került sor, a másik pedig a Magyar Honvédség
megváltozott helye és szerepe a nemzetközi katonapolitikában. Azok az eszközök,
amelyek ellen létrehozták, ma már nem tartoznak a leküzdendő célok közé. 2004
januárjában mindkét helikoptert elszállították a Dunai Repülőgépgyár Rt tököli
üzemébe, ahol felújításuk megkezdődött.
A Magyar NéphadseregbenlHonvédségben rendszeresített Mi-17
helikopeterek
Típus Gyári szám Oldalszám Első gyári Magyarországra
repülés dátuma érkezett
Mi-17 104M Ol 701 1987.11.25. 1987.12.29.
Mi-17 104M 02 702 1987.l1.26. 1988.01.03.
Mi-17 104M 03 703 1987.11.27. 1987.12.20.
Mi-17 104M 04 704 1987.11.26. 1987.12.29.
Mi-17 104M 05 705 1987.11.27. 1987.12.29.
Mi-17P 220P Ol 706 1989.10.27. 1990.02.06.
Mi-17P 220P 02 707 1989.10.28. 1990.02.06.
Daala 361206 2009. december 22. 22:25
Válasz erre
Kíváncsi vagyok, milyen önvédelem lesz rá felszerelve, nem szívesen merészkednék rá kutató mentő személyzetként, ha nincs kellően bevédve...főleg Afganisztánban
Lacy 361205 2009. december 22. 21:31
Válasz erre
Aha, az jó hír! Köszönöm.
romeo 361204 2009. december 22. 21:26
Válasz erre
A 702-es Afganisztánba készül.
Nyugger 361203 2009. december 22. 21:10
Válasz erre
Szia Lacy,

Nincs sérülése nincs selejtezve, csak a naptári üz.ideje ment ki, igaz már jó régen. Ha minden igaz 2010-ben nagyjavításra megy, az a bizonyos NATO támogatású...
Lacy 361202 2009. december 22. 20:44
Válasz erre
Szia Nyugger, szép képek.

A 702-es oldalszámú Mi-17-essel mi történt, hogy ilyen látványosan le van selejtezve idő előtt?

Valami sérülése volt?
Nyugger 361201 2009. december 22. 20:17
Válasz erre
Sziasztok,

Egy 'kis' frissítés Mi-8T és Mi-17 témában a Hunavian. Majdnem naprakész, érdekes felvételek a Mi-17-es flottáról valamint a helyi Jurassic park-ról!

Boldog Karácsonyt Mindenkinek !

Üdv.
Nyugger
sulyid 361200 2009. december 21. 21:06
Válasz erre
VO101_Papi 361199 2009. december 21. 20:47
Válasz erre
Kedves Sulyid!

Erre a válaszodra, ha az apád lennék úgy vágnálak pofán, hogy taknyod-nyálad összefolyna, de szerencsédre nem vagyok az kisköcsög.

üdv

a többiektől elnézést, de nálam kiverte a biztosítékot
borisz 361198 2009. december 21. 20:41
Válasz erre
Tornado2000ECR 361197 2009. december 21. 20:20
Válasz erre
Amennyire emlékszem négy db jött a legelső változatból akkoriban , 00-ás sorozat volt.
sulyid 361196 2009. december 21. 20:17
Válasz erre
Egyszerűbb lenne leírni pár sórba hogy pl:
197?- x db y alváltozatú mi 24-es érkezett az országba
migi 361195 2009. december 21. 19:40
Válasz erre
www.aerofriends.hu/denes-batyam-konyvei
sulyid 361194 2009. december 21. 19:36
Válasz erre
És mégis honnan a f***ból szerezzem meg a könyvet?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.