/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 361276 2010. január 4. 19:37
Válasz erre
A fotók alapján feladom a reményt, hogy lesz-e még valaha 12 üzemképes gépünk.
Nyugger 361275 2010. január 4. 09:22
Válasz erre
Sziasztok,
Egy kis frissítés, tanulságos...hunavia.freeweb.hu/TYPE/Mi-24/Mi-24_base_index.htm
sys 361274 2010. január 2. 22:27
Válasz erre
Ez csúnya volt, még magas labdára is. (Úgy is mondhatnám: genyóság:))
sulyid 361273 2010. január 2. 18:59
Válasz erre
búza 361272 2010. január 2. 18:26
Válasz erre
Természetesen vannak. Ott van mindjárt pl. a felségjel! :-)

BÚÉK! Búza
sulyid 361271 2010. január 1. 17:14
Válasz erre
B.U.É.K.

Vannak különbségek a volt NDK-s és a Honvédség gépei között?
búza 361270 2009. december 28. 19:27
Válasz erre
Csak a cikk van meg és már nem emlékeztem a lapra, de most már beugrott! A gép a 9307 volt. Szegény Acsai hősből hősi halott lett később Brüchnerrel együtt a 0265-ben.
romeo 361269 2009. december 28. 19:05
Válasz erre
búza 361268 2009. december 28. 19:03
Válasz erre
Szia romeo!
Ország-világ? Egyébként nem Inokai, hanem Inoka. Már akkor is elírták!
Üdv: búza
romeo 361267 2009. december 28. 19:00
Válasz erre
679_1_big000
679_1_big000

Üdv!
romeo 361266 2009. december 28. 18:54
Válasz erre
189_2_big
189_2_big

Üdv!
pecso 361265 2009. december 28. 16:42
Válasz erre
joozsyka 361263 2009. december 28. 16:36
Válasz erre
joozsyka 361262 2009. december 28. 16:35
Válasz erre
pecso 361261 2009. december 28. 15:40
Válasz erre
Arado
Arado

Sziasztok!
Magyar Ar-96-oshoz keresek festési útmutatót, vagy képeket, színkódokat, hogyan fessem meg. A neten csak ezt a képet találtam.
lucky 361260 2009. december 28. 10:34
Válasz erre
Sennás 361258 2009. december 27. 14:16
Válasz erre
Bf109e2oClock
Bf109e2oClock
B17 Liberty Belle.jpeg
B17 Liberty Belle.jpeg
Super Tucano
Super Tucano
CH-53E-Super-Stallion
CH-53E-Super-Stallion
ka-52
ka-52
Mig21bis 5531
Mig21bis 5531
CF-188B
CF-188B
1038802
1038802
1087564
1087564
Air Force One
Air Force One

Talán ez lenne.Az utolsó három "nagy vasak".
sulyid 361253 2009. december 27. 11:36
Válasz erre
Szépen kapcsold be az "Off hozzászólások mutatását" és meglátod a válaszokat.
Sennás 361252 2009. december 27. 10:35
Válasz erre
Gyerekek miért nem látom mit irtok nem tartozik mindenkire?Tényleg nem érdekell senkit ez a Top10?
romeo 361249 2009. december 26. 20:57
Válasz erre
super-tucano-2
super-tucano-2

A Super Tucano műszerfala.
Sennás 361248 2009. december 26. 20:52
Válasz erre
Tényleg Uraim!Aki már régóta itt van,csináltatok már olyat hogy mindenki a kedvenc géptipusaiból lökött össze TOP10-et?Légcsavaros,Sugaras-támadó,elfogós,vagy teher hell.ből csapatszáll.,támadós STB csak a amelyik szerintetek a LEGSZEBB! ITT ez a lényeg nem feltétlen a Legjobb kell.
Sennás 361247 2009. december 26. 20:42
Válasz erre
romeo 361246 2009. december 26. 20:39
Válasz erre
SuperTucano-10
SuperTucano-10
SuperTucano-26
SuperTucano-26
SuperTucano-11
SuperTucano-11

Azért csak ez a legszebb.
Sennás 361245 2009. december 26. 20:30
Válasz erre
T-6A_Texan_II
T-6A_Texan_II
-PZL-130_Orlik
-PZL-130_Orlik

Azért egy Texannal is lehetne vágni pár kört vagy ez a lengyel Orlik TC II. valami P&W Canada hajtóművel közel 750paci!Ilyet nemlehetne venni 2db-ot utánna licenszben gyártani?
romeo 361244 2009. december 26. 20:15
Válasz erre
romeo 361243 2009. december 26. 20:11
Válasz erre
Kamovos 361242 2009. december 26. 20:04
Válasz erre
Szia Balázs!

Magán célú felhasználásra, nosztalgiának tökéletesek!
Tény, hogy az üzemképességi mutatóik elég magassak!
De azért egy hajtóműves üzemeltetés olcsóbb! :)

Amúgy imádom a kamovokat az igénytelenségük miatt!

Üdv: kamovos
Sennás 361241 2009. december 26. 19:54
Válasz erre
Csávó egyre jár az agyunk!Hejes a bőgés!Tudsz valami szép festést?
Horvath_Balazs 361240 2009. december 26. 19:47
Válasz erre
Csak nagyon halkan merem hozzáfűzni a témához, hogy bármennyire is nagy divat nálunk szidni a keleti gyártmányú repülőeszközöket, "Nyugaton" a civilek nyakra-főre vásárolják maguknak a Jak-18T, Jak-50, Jak-52, Jak-55 stb. gépeket. Ők valahogy másként értékelik ezeket a típusokat...
Kamovos 361239 2009. december 26. 19:39
Válasz erre
Nem Mi-24!
Nem AH-64!
DE helikopter
Nem is harci feladatokra, hanem mezőgazdasági feladatokra készült!
Mindezek ellenére 7 fő földi vagy légi deszantolását lehetet vele végrehajtani!
Ezen kívül, még számos olyan feladat végre hajtására volt képe, amit a nálánál nagyobbak sokkal gazdaságtalanabbul drágábban tudtak volna végrehajtani.
Mi mégis 22db-ot rendszeresítettünk a Ka-26-ból!
A Mi-1-ek mellé!
Az adott feladatok végrehajtására tökéletesen meg felet!
Csak, kicsit korszerűtlen volt a 2db 10literes csillag motorjával, amiknek az együttes óránkénti fogyasztása 120l volt!

Miért pont a repülőknél lett volna másként!
Ide hozták a Jakokat kiképző gépnek!

Üdv: kamovos
borisz 361238 2009. december 26. 19:34
Válasz erre
romeo 361237 2009. december 26. 19:01
Válasz erre
Nekem is ez az egyik legszebb, de a PILATUS PC-9 is nagyon tetszik.
romeo 361236 2009. december 26. 19:00
Válasz erre
Nekem is ez az egyik legszebb, de a PILATUS PC-9 is nagyon tetszik.
Kamovos 361235 2009. december 26. 18:38
Válasz erre
Szia István!

Boldog névnapot!

2001-ben selejtezték!
Bővebbet nem tudok! :(

Üdv: kamovos
István 361234 2009. december 26. 18:23
Válasz erre
Sziasztok
Most hogy nézegettem a mig23papa által feltett táblázatot és az tűnt fel hogy a 108 oldalszámú Mi 24D relatíve hamar befejezte pályafutását és kevés rep idővel a többiekhez képest valaki tudja e hogy mi volt ennek az oka.
Üdv
Sennás 361233 2009. december 26. 18:07
Válasz erre
Romeo mintha a szívemből szoltál volna. Légcsavarosok között ez a legszebb!
Nyugger 361232 2009. december 26. 18:00
Válasz erre
4 x Mi-24P LHSN
4 x Mi-24P LHSN

Igen, Szolnokon van a 4 db ex.DDR Mi-24P helikopter
Tibor 361231 2009. december 26. 16:32
Válasz erre
Magyar Mi-24
Magyar Mi-24

Sziasztok!
Úgy tudom, az ex. NDK-sokból csak két P lett nagyjavítva és hadrendbe állítva. (335 és 336) A többi valahol Szolnokon (?) leledzik.
Egyébként felteszek táblázatokat amin rajta vannak az ex. NDK-sok is (Forrást ne kérdezd, valahonnan az internet dzsungeléből)
Üdv.
Horvath_Balazs 361230 2009. december 26. 16:03
Válasz erre
Csak a két felújított P kapott magyar jelzést, a többi -ha igaz- a mai napig német színekben vár a sorsára.
mig23papa 361229 2009. december 26. 14:31
Válasz erre
Horvath_Balazs

Okés értelek, és tudod mindegyikről melyik német oldalszámból melyik magyar oldalszámú lett? Vagy nyomozzak én is egy kicsit.
Horvath_Balazs 361228 2009. december 26. 11:32
Válasz erre
Szia Laci! Köszi szépen az infókat, de nem a régebbi magyar gépekről volt szó, hanem azokról, amiket a németektől kaptunk.

A D-k jelzései:
96+02, 96+04, 96+05, 96+07, 96+10, 96+11, 96+18, 96+20, 96+24, 96+25,
96+27, 96+28, 96+32, 96+36

A hat P-é pedig:
96+41, 96+42, 96+44, 96+45 (ebből lett a 335-ös), 96+46 (ebből pedig a 336-os), 96+48

Legalábbis én így tudom...
mig23papa 361227 2009. december 26. 10:26
Válasz erre
Mi-24 1.
Mi-24 1.
Mi-24 2.
Mi-24 2.
Mi-24 3.
Mi-24 3.

Horvath_Balazs

Pontos adatok a képeken láthatók.
Monox 361226 2009. december 25. 20:47
Válasz erre
Meg szerintem a technológiai és harcászati hatásfoka miatt is.
borisz 361225 2009. december 25. 20:29
Válasz erre
Nyugger 361224 2009. december 25. 19:21
Válasz erre
Ha van értelme valamit nagy javíttatni akkor az a P altípus.
Monox 361223 2009. december 25. 19:11
Válasz erre
Mi lehet az oka annak, hogy a P-ket még Szolnokon parkoltatják, miközben már (nyílván a még hiányzókat is) az "inkurrencia raktárban" van? Még mindig lehet bízni abba, hogy egyszercsak nagyjavítva lesznek?
Nyugger 361222 2009. december 25. 19:04
Válasz erre
Sziasztok,
Balázs ez így van. Monox, az NDK-ban nem volt hadrendben a Mi-24V típusú helikopter.
Horvath_Balazs 361221 2009. december 25. 18:53
Válasz erre
Legjobb tudomásom szerint 14 db D és 6 db P érkezett.
Monox 361220 2009. december 25. 18:45
Válasz erre
Rég volt már el is felejtődik előttem a német Mi-24-esek ügye. Hogy is volt? Hány érkezett belőlük és hány féle változat?
Márcsak azért mert Mezőfalván láttam belőlük 8db V változatot, miközben pár éve még Szolnokan látott 6 db ex-német gép mind P változatú volt.
romeo 361219 2009. december 23. 20:38
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.