/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
mirazsmarci 361414 2010. január 17. 21:37
Válasz erre
De természetesen licensz alapján gyártaná a DR. rt őket, a további 150 Su-34-essel együtt az új hangárban, ahol 3000 embert foglalkoztatnak...
sanyi 361413 2010. január 17. 21:29
Válasz erre
Ott a pont:) Én még vennék 48 B-2-est is, mi van ha Dunán indul az árhullám...
p-51 361412 2010. január 17. 21:07
Válasz erre
szerintem az ec-135 lett volna jó. meg az rc-135, meg a kc-135.
meg 100 db f-22-es tiszaiárvízelleni automatikával, ami homokzsákokat dob le Tószeg mellett, ha a szenzorai hóolvadást észlelnek a Kárpátokban.
mirazsmarci 361411 2010. január 17. 20:59
Válasz erre
Én nem lepődnék meg azon, ha esetleg ennyiért bérelnénk. Simán bemesélnék a népnek, hogy ez egy komoly harci helikopter, amelyet a Commanche- alapján fejlesztettek ki, csak ez jobb. Így az ára darabonként 6 milliárd lenne, de mi ügyesen béreljük 30 évig, majd maradékáron 1 milliárdért megvesszük őket.
PETI 361410 2010. január 17. 20:56
Válasz erre
Vajon a Robinsonból kerül majd Kecelre, miután harci helikopter és szállító pilóták generációi sajátítják el rajtuk a repülés minden fortélyát? Milyen büszkén fogom mutatni a gyerekeimnek, hogy íme: ez a típus szolgálta a haza forgószárnyas fiainak első szárnyalásait az új időkben! A megfáradt és kedves technika pedig békésen megpihen a katonai helikopterek nagy és egyre befogadóbb családjában...
Solo 361409 2010. január 17. 20:51
Válasz erre
Szerintem ennyi pénzért nem bérelni fogjuk őket. Azt nem tudom, hogy milyen festésük lesz vagy hogy lesznek regisztrálva. Szerintem lesz rajtuk ék felségjel.
Solo 361407 2010. január 17. 20:50
Válasz erre
Még nem lehet tudni semmit. Olvastam egy dokumentumot, hogy milyen kritériumoknak kell majd megfelelni az új tipusnak, de szerintem nem végleges. Sok mindent le fognak húzni a listáról ha megtudják mennyibe kerülnek. :) A tipusok, amiket felsoroltam a piacon ma kapható közepes szállító helik. A legolcsóbb a Mi-171 lenne, de a politikusaink nem biztos, hogy kelet felé fognak kacsingatni. Kivéve ha a Mig-29-eseket el tudjuk csereberélni valahogy. Az EH-101/NH-90 nagyon drága. A Cougar nem rossz választás lenne. Fegyverzetben mind messze elmarad a Mi-171-től.
Egy másik lehetséges szempont, hogy legyen képes csapásmérésre is, kiváltandó a Mi-24-t. Erre még a Mi-171 sem igazán képes. Egy tipussal szerintem lehetetlen megoldani a dolgot.
Szerintem a legjobb megoldás az lenne ha UH-1Y-t és AH-1Z-t vennénk.
Mindkettőből van új gyártású. A két gép kb 80%-ban azonos alkatrészekből épült, ez az üzemeltetés szempontjából kedvező. Lenne egy felfegyverezhető szállító és egy pöpec harci gépünk is.
Az egyetlen probléma, hogy az UH-1-be nem fér elég utas. Nagyjaink mindenképpen egy kb. 30 fős befogadóképességű heliben gondolkodnak.
mirazsmarci 361408 2010. január 17. 20:50
Válasz erre
Szerintem maga a légierő is lassan átalakul valamilyen szolgáltató Kft-vé :) Adás-vétel-csere, bérlés, hívják bizalommal ügyfélszolgálatunkat, katonáink készségesen állnak rendelkezésükre:)
romeo 361406 2010. január 17. 20:33
Válasz erre
Üdv Solo!

Szerinted a Robinsonra felkerül hadijel, vagy majd egy Kft.-től vásárolnak repülési időt?
PETI 361405 2010. január 17. 20:27
Válasz erre
Hogyne repülne? Kit érdekel a sereg? Ilyen szinten már a budaörsi reptér is az ország egyik vegyes szállító reptere lehetne... A polgáriakra gondoltam, azokra a gépekre, amiket egyébként részben Börgöndről kaptak az RSZ pilóták, később meg magánkézben repültek-repülnek tovább. És azért a legjobb példa a Kamov, mert ebből látszik, hogy ha akarat lenne, akkor az ilyen régi madarak is repülhetnének.
A 3 R-44 egyébként azért lesz jó, mert nyilván kettő üzemképtelen lesz, de meg lehet mutatni a népnek, hogy van, egy meg repülhet egy óvatosat a repülőnapon. De komolyan, mért nem mindjárt 4-et veszünk? :)
RonnieFrown 361404 2010. január 17. 20:16
Válasz erre
Tevedsz mert a Ka-26 a seregben mar regen nincs jol. Azt, hogy mivel mit lehetett volna teljesen mindegy, nem lett. Hogy mi a megoldas az is teljesen lenyegtelen mivel mar eldolt, hogy ez lesz. Pilotakepzesre es utasrepultetesre kivaloan alkalmas masra viszont nem jo az biztos es nem is hasznaljak kulonosebben masra a polgari repulesben sem. Hogy aztan ez miert jo a honvedsegnek? Hmm...talan az ilyen megoldasok miatt is hivjak a Magyar Legierot az orszag legnagyobb es legdragabb repuloklubjanak.
Pietrino 361403 2010. január 17. 20:03
Válasz erre
"A közepes szállító helikopter tender nyertesének szerintem mindenki örülni fog. Bármi legyen is az. :)
Mi-171/Cougar/EH-101/NH-90 Egyik jobb, mint a másik. :) "

Erről lehet valami bővebbet tudni valahol, valakitől?
Köszönöm! :)
PETI 361402 2010. január 17. 19:53
Válasz erre
Ember, a Ka-26 köszöni szépen, kiválóan van! Túléli a MiG-29-est is, meg a Minyót, Mi-24-est is Magyarországon.
Az elszart Mi-2-eseinken pedig mennyi pilcsit lehetett volna képezni? Ez megint kapkodás, ami azért van, mert a közepes szállítók kirepülték az össz idejüket (majdnem) és a semmirevaló vezetőink most kapkodnak, mert már baj van!
L-39-est is említed: a sztori hasonló, csak azzal a különbséggel, hogy ott tényleg kirepülték a gépek egy részét. De lett volna lehetőség cserére is, és Alcára is. Csak éppen senkit nem érdekelt soha… Most meg már pénz sincsen rá.
Szerinted ez a vizibicikli lesz a megoldás?
Solo 361401 2010. január 17. 19:34
Válasz erre
Látom pár embernél kiverte a biztosítékot a Robinson. :)

Én is jobban örültem volna egy EC-135-nek, de figyelembe kell venni, hogy az R44 sokkal olcsóbban üzemeltethető. A Repülés Felkészítési Osztály kezdeményezte a beszerzést alapképzés céljából és a parancsnokságon szolgáló pilóták szinten tartására. Az, hogy ilyen sokba kerültek az a magyar közbeszerzési "szabályoknak" köszönhető. Minden kb. háromszor annyiba kerül, mintha a boltban vennéd meg.

Mi annó Jak-52 -> Mi-2 -> Mi-8/17 utat jártuk be. Jakon elég sokan kiestek alapvető reptechnikai okok miatt. Mi-2-n már nem volt nagy szórás, de mindenképpen hasznos volt a Mi-8 előtt. Most már csak Jak van. Ha valaki visszajön Kanadából, mert nagy sebességűre nem tartották alkalmasnak, akkor vagy elmegy An-26-ra vagy Mi-8/17-re. Mindenképpen jobb ha nem egyből a 11 tonnás Minyóban ismerkedik meg a helikoptervezetés érdekességeivel. Olcsóbb is. A legfontosabb tényező viszont az, hogy nem vesz el repidőt a már kiképzett állománytól. Gyakorolhatják azt, amin esetleg majd az életük múlik a hadműveleti területen.
Mindenképpen kellett valami kisebb tipus. Nekünk R-44-re telik. :)
A közepes szállító helikopter tender nyertesének szerintem mindenki örülni fog. Bármi legyen is az. :)
Mi-171/Cougar/EH-101/NH-90 Egyik jobb, mint a másik. :)
romeo 361400 2010. január 17. 18:57
Válasz erre
Szolnokon már működik Robinson szimulátor.
romeo 361399 2010. január 17. 18:41
Válasz erre
Itt egy alapos összefoglaló a Robinson 44-ről, MH Összhaderőnbemi Parancsnokság Repülő Felkészítési Osztály. Tehát már meg is jelent.
link: images.google.sk/imgres
SIG 361398 2010. január 17. 13:17
Válasz erre
Én egyetlen dolgot nem értek. A lengyelekkel miért nem lehet szorosabbra fűzni a szálakat, mindenféle haditechnika terén, hiszen - elvileg - ők még bírnak is minket. Náluk még van ipar, mi meg talán egy kicsit fejlesztgethetnénk. Tudom ez leírva nagyon egyszerű, de most azt látom, hogy az a kevés ami van, az is elfolyik. Az alap cikkben említett urak, már a 90-es években is csillliárdosok voltak. Akkor, amikor mi ezt a szót még nem is hallottuk. Tudom nagyon fontos, hogy az életszínvonaluk ne szenvedjen csorbát...
romeo 361397 2010. január 17. 13:07
Válasz erre
800px-Robinson_r44_raven_g-ravn_arp
800px-Robinson_r44_raven_g-ravn_arp

Én már kibékültem a Robonsonnal, a kérdés csak az, hogy ki lesz az üzemeltető.
RonnieFrown 361396 2010. január 17. 12:36
Válasz erre
Ember! A VSZ idoknek 20 eve vege!
A Ka-26, Mi-2, L-29, L-39 mind a szemetben van. A Mi-8 es a Mi-24 nagy resze a szemetben van! 2010-et irunk nem 1975-ot!
Motorozas elott pedig bizony meg kell tanulni biciklizni. A vadaszok 1970-ben Z-226-rol mentek a Delfinre. Elotte nagy reszuk vitorlazott az MHSZ-ben.
A Mi-2-re 1994-ben a Jak-52 utan ultek at.
Harci technika ide vagy oda, a repuloeszkozoket emberek tervezik embereknek, es a vilagon sehol sem idiotakat ultetnek repulogepekbe.
p-51 361395 2010. január 17. 12:02
Válasz erre
Kamovos!
Nagy vonalakban egyetértek veled, de a kiképzés nem csak arról szól, hogy olyan terhelések érik a tanulót, mint egy bevetésen, hanem arról, hogy megtanul egy járművet kezelni, a műszereit begyakorlottan használni. Ezért van a világ boldogabb helyein kétlépcsős kiképzés, két különböző géppel. Első lépcső kis teljesítmény, ahol repülni tanul az ember, második, ahol már terhelés is éri. Az, hogy mostanában a pc-9 meg a t-6 marketingje azt mondja, hogy ezt lehet egy géppel, egy másik szemlélet. Ezek a kisgépek akkor értelmes döntés részei, ha még egy lépcső következik a harci típus előtt. Ha nem, (és sajnos én is így látom) akkor pénzkidobás volt.

Üdv!
Kamovos 361394 2010. január 17. 11:52
Válasz erre
Szia RonnieFrown!

A kiképzés lefolytatásával még 1-et is értenék veled!

De!

Azt azért ne feledjük!
A Ka-26-os helikopter vezetők a Ka-26 kétkormányossal tanultak repülni!
A Mi-2 es helikopter vezetők a 2 kormányos MI-2-en tanultak vezetni!
Mi-8, Mi-9, Mi-17, Mi-17PP, Mi-24, heliopter vezezők alap típusa, a Mi-8 volt!
Ezek az emberek tökéletesen elsajátították a technika vezetését!

Az L-29-esen a vadászok tanultak!

Most 1 ilyen pöcsköszörü, hol tudja azokat az emelkedéseket, sűlyedéseket, manővereket produkálni, ami majd akkor éri, ha megkapja a harci technikát!

Nekem nehogy valaki azt mondja, hogy majd a biciklíről megtanolják hogyan kell versenymotorozni!
Mert az ilyen hülye demagóg dolgoktól előnti a szar az agyam!

Ez egy agyrém!

Ennek csak egyetlen célja lehet!

Az pedig az, hogy a jól sikerült Gripen biznisz már amúgyis fogja rendesen a honvédelmi költségvetést, és most ezekre a szutykora, még több lóvét kidobnak, hogy később véletlen sem lehessen venni valamit mert akkor már nem lessz miből!

Nézetek már szét a piacon mennyiért lehet helikoptereket vásárolni?
Mert ezek azért elég húzós árban vannak!
Még akkor is ha adnak hozzá 2-3 villáskulcsot 3 1 csavarhúzot!

Üdv: kamovos
Ui: mos jól telelett a zacsim!
RonnieFrown 361393 2010. január 17. 11:29
Válasz erre
Nem kell kiborulni, civil pilotak szinte mindenutt a vilagon ezen kapjak az alapkepzest es mar valami tapasztalat utan ulnek at az egy es kethajtomuves gazturbinas tipusokra. Arrol nem is beszelve, hogy a Jak-52 is ugyanilyen "jatekrepulo" mondjuk egy Tucano, vagy egy PC-21-hez kepest. Arra sem art gondolni, hogy zero repult oraval biro fakezu novendekeket mibe ultetsz bele. Meg lehet tanulni nullarol a Mi-24-ben is helikoptert vezetni, de valoszinuleg ket-haromszor tobb repidobol ami nem csupan ket-haromszor lesz dragabb. Persze egy legiero megengedheti maganak, hogy egybol komolyabb gazturbinas tipusokon adjak az alapkepzest, aminek tobbek kozott az is az oka, hogy a leendo helikoptervezeto marad a legieron belul es kesobb, hasonlo kategoriaju katonai celokra fejlesztett tipusokon fog repulni igy megeri a dragabb alapkepzes. Ez a Magyar Legiero ez ilyen. A Jak-52 az sportrepulogep es manapsag mar az L-39 is annak szamit a vilagban. Alba mar nincs ugyhogy most lesz R-44. Meg mindig jobb mint a semmi.
Kamovos 361392 2010. január 17. 11:19
Válasz erre
Szia mig23papa

Természetesen
El fogadnám
És rögtön fel is ajánlanám valamelyik óvodának a játszóterére!

Üdv: kamovos
p-51 361391 2010. január 17. 10:43
Válasz erre
Hát szerintem is eltolták, 240 millióért lehetne inkább venni 3-4 Ferrarit, vagy Aston Martint.
mig23papa 361390 2010. január 17. 09:57
Válasz erre
Kamovos

Ha kapnál tőlem egyet ajándékba, azért elfogadnád?
Hawk 361389 2010. január 17. 01:41
Válasz erre
A Robinsonokhoz a távirányítót adják, vagy külön meg kell venni hozzá? Mert egyik képen, sem cikkben nem látom :D
Most gondoljuk bele, milyen aranyos lesz, magyar színekben oldalán az ékkell:DxD
Meg majd mikor a Mi-17/24 rotorszele feldönti a Robinsonkát :D
borisz 361388 2010. január 16. 22:44
Válasz erre
Csatlakozva a robinson témához, nekem az a véleményem, hogy kell "játékhelikopter", no de ennyiért?
Miggyuri 361387 2010. január 16. 21:24
Válasz erre
Vmikor a 90-es évek elején, a Top Gunban mutattak egy fotót egy felfegyverzett sárkányrepülőről. Lehet, hogy nem repülési magazin volt, hanem jóskártya?
Miggyuri
Nyugger 361386 2010. január 16. 20:51
Válasz erre
Megint születőben vagy egy egyedi rekord ! Nem biztos, hogy gépek ára miatt. Mint katonai üzemeltetők, ebbe a klubba fogunk belépni! -Domimika: 4 db R22 és 2 db R44, -Észto.: 4 db R44, -Libanon: 4 db R44. Feltéve ha egyáltalán a sereg fogja üzemeltetni a gépeket és nem egy xz Kft. Bár az igaz, hogy az alapképzésnél nullánál több ez a 3 helikopter, sem a költségek sem a rep.óra tartalékok miatt nem lenne szabad Mi-17-es típussal kezdőket oktatni.
Kamovos 361385 2010. január 16. 20:16
Válasz erre
Szia mig23papa

Gerinces állat vagyok tartom a véleményem!
Garázsom sajna nincs! :(

Hobbi helikopternek lehet, hogy megfelel!
De korszerűtlen elavult!

Üdv: kamovos
balaton 361384 2010. január 16. 20:07
Válasz erre
Olvasgasd a Boris által benlinkelt youtube kommenteket és megtudod, miről van szó :D
romeo 361383 2010. január 16. 19:58
Válasz erre
Kíváncsian várom, hogy ki nyeri meg a csapatszálljtó helikopter beszerzést 2011-től, remélem egy olcsó kínai típus lesz.
mig23papa 361382 2010. január 16. 19:50
Válasz erre
SIG

És a lejtőn nincs megállás :-)
mig23papa 361381 2010. január 16. 19:49
Válasz erre
Kamovos

Talán más lenne a véleményed ha állna egy ilyen a garázsodban?
mig23papa 361380 2010. január 16. 19:47
Válasz erre
balaton 361379 2010. január 16. 18:49
Válasz erre
Különbség van sajnos aközött, hogy mi tetszene magyar felségjellel és mit tudunk megvenni, üzemeltetni. A Robinson olcsó és kevesebbet fogyaszt, mint egy MD-500, vagy EC-135. És nekem van egy sanda gyanúm, hogy a döntéshozók nem a makettezők szempontjait veszik figyelembe. De kiképzőgépnek szerintem jó. Nem mintha értenék hozzá...
Ellenben olyan már nincs, hogy futárhelikopter? Bocs, ha hülyeséget írok, de pl. a Mi-2 helye még üres.
A lengyel "SW-4" feltűnően hasonlít a francia "Mókusra" :)
SIG 361378 2010. január 16. 18:37
Válasz erre
Ismét nem arról van szó, hogy mire van szükség, hanem, hogy mit tud beszerezni a "ösmerős", "havercsávó" vagy "span"... Nincs bajom velük, de veszedelmes éd elég meredek dolgokat tettek már eddig is...
romeo 361377 2010. január 16. 18:30
Válasz erre
EC135_8264
EC135_8264
71
71

Én jobban örültem volna pl. az EC-135-nek, vagy a lengyel sw-4-nek.
balaton 361376 2010. január 16. 18:23
Válasz erre
heli
heli

Még jó, hogy nem ezt találták megfelelőnek. :D

Egyébként a kis kávédaráló jó megoldás az alapok elsajátítására.
balaton 361375 2010. január 16. 18:18
Válasz erre
Sok érdekes és új információ, de ki kell, hogy javítsam a youtube-os kommentelőket, ugyanis nem 93db Mig-29 érkezett 800 millió dollárért, hanem 800 millió Mig-93 érkezett, 1929-ben és nem Pápára, hanem a mezőkövesdi reptérre :D
romeo 361374 2010. január 16. 18:17
Válasz erre
Helicopter-Robinson-R22
Helicopter-Robinson-R22

A cikkben szóba kerül a Robinson r-22 is, remélem nez ez lesz, mert ez már igazán "törpe kategória".
romeo 361373 2010. január 16. 18:11
Válasz erre
romeo 361372 2010. január 16. 18:02
Válasz erre
800px-Robinson_R-44_Clipper
800px-Robinson_R-44_Clipper
800px-Robinson_R-44_Clipper.
800px-Robinson_R-44_Clipper.

Az észt hadsereg is használja a robinsont, más hadsereget nem találtam.
Samee 361371 2010. január 16. 18:00
Válasz erre
Szia,

Köszi a megerősítést, utánagondolva nekem is a biztosíték rémlett.

Üdv:
Szemi
balaton 361370 2010. január 16. 18:00
Válasz erre
Kamovos 361369 2010. január 16. 17:58
Válasz erre
A Csehek bezzeg megvették az oroszoktól a MI-117-est!
Mindkét oldalt dupla deszant ajtó, hátúl pedig rámpa!
Én biztos erre költenék inkább!
Lassan nem lessz szálító helikopterünk sem!

Üdv: kamovos
Ui. mentem ebet sétáltatni!
romeo 361368 2010. január 16. 17:57
Válasz erre
Ez a helikopter a Jak-52 társa lesz, csak új helikopterpilóták oktatására fogják használni.
Kamovos 361367 2010. január 16. 17:52
Válasz erre
Nálam ez a pöcsköszörü kategoria, és nem helikopter!
Valahol a boszorkány seprűvel van 1 szinten!
romeo 361366 2010. január 16. 17:51
Válasz erre
robinson_r44
robinson_r44

Ez az 44-es Robinson oktatási célokra
romeo 361365 2010. január 16. 17:48
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.