/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 361400 2010. január 17. 18:57
Válasz erre
Szolnokon már működik Robinson szimulátor.
romeo 361399 2010. január 17. 18:41
Válasz erre
Itt egy alapos összefoglaló a Robinson 44-ről, MH Összhaderőnbemi Parancsnokság Repülő Felkészítési Osztály. Tehát már meg is jelent.
link: images.google.sk/imgres
SIG 361398 2010. január 17. 13:17
Válasz erre
Én egyetlen dolgot nem értek. A lengyelekkel miért nem lehet szorosabbra fűzni a szálakat, mindenféle haditechnika terén, hiszen - elvileg - ők még bírnak is minket. Náluk még van ipar, mi meg talán egy kicsit fejlesztgethetnénk. Tudom ez leírva nagyon egyszerű, de most azt látom, hogy az a kevés ami van, az is elfolyik. Az alap cikkben említett urak, már a 90-es években is csillliárdosok voltak. Akkor, amikor mi ezt a szót még nem is hallottuk. Tudom nagyon fontos, hogy az életszínvonaluk ne szenvedjen csorbát...
romeo 361397 2010. január 17. 13:07
Válasz erre
800px-Robinson_r44_raven_g-ravn_arp
800px-Robinson_r44_raven_g-ravn_arp

Én már kibékültem a Robonsonnal, a kérdés csak az, hogy ki lesz az üzemeltető.
RonnieFrown 361396 2010. január 17. 12:36
Válasz erre
Ember! A VSZ idoknek 20 eve vege!
A Ka-26, Mi-2, L-29, L-39 mind a szemetben van. A Mi-8 es a Mi-24 nagy resze a szemetben van! 2010-et irunk nem 1975-ot!
Motorozas elott pedig bizony meg kell tanulni biciklizni. A vadaszok 1970-ben Z-226-rol mentek a Delfinre. Elotte nagy reszuk vitorlazott az MHSZ-ben.
A Mi-2-re 1994-ben a Jak-52 utan ultek at.
Harci technika ide vagy oda, a repuloeszkozoket emberek tervezik embereknek, es a vilagon sehol sem idiotakat ultetnek repulogepekbe.
p-51 361395 2010. január 17. 12:02
Válasz erre
Kamovos!
Nagy vonalakban egyetértek veled, de a kiképzés nem csak arról szól, hogy olyan terhelések érik a tanulót, mint egy bevetésen, hanem arról, hogy megtanul egy járművet kezelni, a műszereit begyakorlottan használni. Ezért van a világ boldogabb helyein kétlépcsős kiképzés, két különböző géppel. Első lépcső kis teljesítmény, ahol repülni tanul az ember, második, ahol már terhelés is éri. Az, hogy mostanában a pc-9 meg a t-6 marketingje azt mondja, hogy ezt lehet egy géppel, egy másik szemlélet. Ezek a kisgépek akkor értelmes döntés részei, ha még egy lépcső következik a harci típus előtt. Ha nem, (és sajnos én is így látom) akkor pénzkidobás volt.

Üdv!
Kamovos 361394 2010. január 17. 11:52
Válasz erre
Szia RonnieFrown!

A kiképzés lefolytatásával még 1-et is értenék veled!

De!

Azt azért ne feledjük!
A Ka-26-os helikopter vezetők a Ka-26 kétkormányossal tanultak repülni!
A Mi-2 es helikopter vezetők a 2 kormányos MI-2-en tanultak vezetni!
Mi-8, Mi-9, Mi-17, Mi-17PP, Mi-24, heliopter vezezők alap típusa, a Mi-8 volt!
Ezek az emberek tökéletesen elsajátították a technika vezetését!

Az L-29-esen a vadászok tanultak!

Most 1 ilyen pöcsköszörü, hol tudja azokat az emelkedéseket, sűlyedéseket, manővereket produkálni, ami majd akkor éri, ha megkapja a harci technikát!

Nekem nehogy valaki azt mondja, hogy majd a biciklíről megtanolják hogyan kell versenymotorozni!
Mert az ilyen hülye demagóg dolgoktól előnti a szar az agyam!

Ez egy agyrém!

Ennek csak egyetlen célja lehet!

Az pedig az, hogy a jól sikerült Gripen biznisz már amúgyis fogja rendesen a honvédelmi költségvetést, és most ezekre a szutykora, még több lóvét kidobnak, hogy később véletlen sem lehessen venni valamit mert akkor már nem lessz miből!

Nézetek már szét a piacon mennyiért lehet helikoptereket vásárolni?
Mert ezek azért elég húzós árban vannak!
Még akkor is ha adnak hozzá 2-3 villáskulcsot 3 1 csavarhúzot!

Üdv: kamovos
Ui: mos jól telelett a zacsim!
RonnieFrown 361393 2010. január 17. 11:29
Válasz erre
Nem kell kiborulni, civil pilotak szinte mindenutt a vilagon ezen kapjak az alapkepzest es mar valami tapasztalat utan ulnek at az egy es kethajtomuves gazturbinas tipusokra. Arrol nem is beszelve, hogy a Jak-52 is ugyanilyen "jatekrepulo" mondjuk egy Tucano, vagy egy PC-21-hez kepest. Arra sem art gondolni, hogy zero repult oraval biro fakezu novendekeket mibe ultetsz bele. Meg lehet tanulni nullarol a Mi-24-ben is helikoptert vezetni, de valoszinuleg ket-haromszor tobb repidobol ami nem csupan ket-haromszor lesz dragabb. Persze egy legiero megengedheti maganak, hogy egybol komolyabb gazturbinas tipusokon adjak az alapkepzest, aminek tobbek kozott az is az oka, hogy a leendo helikoptervezeto marad a legieron belul es kesobb, hasonlo kategoriaju katonai celokra fejlesztett tipusokon fog repulni igy megeri a dragabb alapkepzes. Ez a Magyar Legiero ez ilyen. A Jak-52 az sportrepulogep es manapsag mar az L-39 is annak szamit a vilagban. Alba mar nincs ugyhogy most lesz R-44. Meg mindig jobb mint a semmi.
Kamovos 361392 2010. január 17. 11:19
Válasz erre
Szia mig23papa

Természetesen
El fogadnám
És rögtön fel is ajánlanám valamelyik óvodának a játszóterére!

Üdv: kamovos
p-51 361391 2010. január 17. 10:43
Válasz erre
Hát szerintem is eltolták, 240 millióért lehetne inkább venni 3-4 Ferrarit, vagy Aston Martint.
mig23papa 361390 2010. január 17. 09:57
Válasz erre
Kamovos

Ha kapnál tőlem egyet ajándékba, azért elfogadnád?
Hawk 361389 2010. január 17. 01:41
Válasz erre
A Robinsonokhoz a távirányítót adják, vagy külön meg kell venni hozzá? Mert egyik képen, sem cikkben nem látom :D
Most gondoljuk bele, milyen aranyos lesz, magyar színekben oldalán az ékkell:DxD
Meg majd mikor a Mi-17/24 rotorszele feldönti a Robinsonkát :D
borisz 361388 2010. január 16. 22:44
Válasz erre
Csatlakozva a robinson témához, nekem az a véleményem, hogy kell "játékhelikopter", no de ennyiért?
Miggyuri 361387 2010. január 16. 21:24
Válasz erre
Vmikor a 90-es évek elején, a Top Gunban mutattak egy fotót egy felfegyverzett sárkányrepülőről. Lehet, hogy nem repülési magazin volt, hanem jóskártya?
Miggyuri
Nyugger 361386 2010. január 16. 20:51
Válasz erre
Megint születőben vagy egy egyedi rekord ! Nem biztos, hogy gépek ára miatt. Mint katonai üzemeltetők, ebbe a klubba fogunk belépni! -Domimika: 4 db R22 és 2 db R44, -Észto.: 4 db R44, -Libanon: 4 db R44. Feltéve ha egyáltalán a sereg fogja üzemeltetni a gépeket és nem egy xz Kft. Bár az igaz, hogy az alapképzésnél nullánál több ez a 3 helikopter, sem a költségek sem a rep.óra tartalékok miatt nem lenne szabad Mi-17-es típussal kezdőket oktatni.
Kamovos 361385 2010. január 16. 20:16
Válasz erre
Szia mig23papa

Gerinces állat vagyok tartom a véleményem!
Garázsom sajna nincs! :(

Hobbi helikopternek lehet, hogy megfelel!
De korszerűtlen elavult!

Üdv: kamovos
balaton 361384 2010. január 16. 20:07
Válasz erre
Olvasgasd a Boris által benlinkelt youtube kommenteket és megtudod, miről van szó :D
romeo 361383 2010. január 16. 19:58
Válasz erre
Kíváncsian várom, hogy ki nyeri meg a csapatszálljtó helikopter beszerzést 2011-től, remélem egy olcsó kínai típus lesz.
mig23papa 361382 2010. január 16. 19:50
Válasz erre
SIG

És a lejtőn nincs megállás :-)
mig23papa 361381 2010. január 16. 19:49
Válasz erre
Kamovos

Talán más lenne a véleményed ha állna egy ilyen a garázsodban?
mig23papa 361380 2010. január 16. 19:47
Válasz erre
balaton 361379 2010. január 16. 18:49
Válasz erre
Különbség van sajnos aközött, hogy mi tetszene magyar felségjellel és mit tudunk megvenni, üzemeltetni. A Robinson olcsó és kevesebbet fogyaszt, mint egy MD-500, vagy EC-135. És nekem van egy sanda gyanúm, hogy a döntéshozók nem a makettezők szempontjait veszik figyelembe. De kiképzőgépnek szerintem jó. Nem mintha értenék hozzá...
Ellenben olyan már nincs, hogy futárhelikopter? Bocs, ha hülyeséget írok, de pl. a Mi-2 helye még üres.
A lengyel "SW-4" feltűnően hasonlít a francia "Mókusra" :)
SIG 361378 2010. január 16. 18:37
Válasz erre
Ismét nem arról van szó, hogy mire van szükség, hanem, hogy mit tud beszerezni a "ösmerős", "havercsávó" vagy "span"... Nincs bajom velük, de veszedelmes éd elég meredek dolgokat tettek már eddig is...
romeo 361377 2010. január 16. 18:30
Válasz erre
EC135_8264
EC135_8264
71
71

Én jobban örültem volna pl. az EC-135-nek, vagy a lengyel sw-4-nek.
balaton 361376 2010. január 16. 18:23
Válasz erre
heli
heli

Még jó, hogy nem ezt találták megfelelőnek. :D

Egyébként a kis kávédaráló jó megoldás az alapok elsajátítására.
balaton 361375 2010. január 16. 18:18
Válasz erre
Sok érdekes és új információ, de ki kell, hogy javítsam a youtube-os kommentelőket, ugyanis nem 93db Mig-29 érkezett 800 millió dollárért, hanem 800 millió Mig-93 érkezett, 1929-ben és nem Pápára, hanem a mezőkövesdi reptérre :D
romeo 361374 2010. január 16. 18:17
Válasz erre
Helicopter-Robinson-R22
Helicopter-Robinson-R22

A cikkben szóba kerül a Robinson r-22 is, remélem nez ez lesz, mert ez már igazán "törpe kategória".
romeo 361373 2010. január 16. 18:11
Válasz erre
romeo 361372 2010. január 16. 18:02
Válasz erre
800px-Robinson_R-44_Clipper
800px-Robinson_R-44_Clipper
800px-Robinson_R-44_Clipper.
800px-Robinson_R-44_Clipper.

Az észt hadsereg is használja a robinsont, más hadsereget nem találtam.
Samee 361371 2010. január 16. 18:00
Válasz erre
Szia,

Köszi a megerősítést, utánagondolva nekem is a biztosíték rémlett.

Üdv:
Szemi
balaton 361370 2010. január 16. 18:00
Válasz erre
Kamovos 361369 2010. január 16. 17:58
Válasz erre
A Csehek bezzeg megvették az oroszoktól a MI-117-est!
Mindkét oldalt dupla deszant ajtó, hátúl pedig rámpa!
Én biztos erre költenék inkább!
Lassan nem lessz szálító helikopterünk sem!

Üdv: kamovos
Ui. mentem ebet sétáltatni!
romeo 361368 2010. január 16. 17:57
Válasz erre
Ez a helikopter a Jak-52 társa lesz, csak új helikopterpilóták oktatására fogják használni.
Kamovos 361367 2010. január 16. 17:52
Válasz erre
Nálam ez a pöcsköszörü kategoria, és nem helikopter!
Valahol a boszorkány seprűvel van 1 szinten!
romeo 361366 2010. január 16. 17:51
Válasz erre
robinson_r44
robinson_r44

Ez az 44-es Robinson oktatási célokra
romeo 361365 2010. január 16. 17:48
Válasz erre
Kamovos 361364 2010. január 16. 17:45
Válasz erre
Aki keres, az Emil!

www.fn.hu/belfold/20100116/szazmilliokert_helikoptereket_vesz_hm/

A puma mióta könnyű helikopter?
Kamovos 361363 2010. január 16. 17:40
Válasz erre
Hála az újságíró fröcsögésének, mindent megtudtunk a cikkből, csak azt nem, hogy kitől és milyen közepes helikoptereket vesznek!

Amúgy melyik lehet az a közepes helikopter aminek darabja 80 milla dollárban?

Mert a csirke combok anno 2 milkába kerültek, és azok számítottak közepes helikoternek.

Üdv: kamovos
A-3 361362 2010. január 16. 17:39
Válasz erre
Remélem nem azért festették erre a színre mert ezt a gépet akarják kiküldeni misszióba. /Nemrég cikkeztek arról, hogy magyar MI-17-eseket kűldenek Afganisztánba./
romeo 361361 2010. január 16. 17:29
Válasz erre
Százmilliókért vesz helikoptereket a HM
forrás: www.hirszerzo.hu/cikk.szazmilliokert_vesz_helikoptereket_a_hm_.136997.html
Rumcájsz_52 361360 2010. január 16. 17:19
Válasz erre
Szia Samee
Az esemény 1984 ápr.-ban a Gránit harcászati gyakorlaton történt, egy magyar 21MF géppár lokátorral felderitett egy Szu-24 géppárt, de csak egy pillanatra, mert ekkor , közvetlenül a képernyőn való céljel-megjelenés után a 21-ek lokátora "meghalt". Mindkét berendezésben ugyanannak az erősitőblokknak a biztositéka égett ki a Szuhojok aktiv védekezése következtében. A védekezés abból állt, hogy a 21-ek lokátor-besugárzását a Szu-24-ek időbeli fázis-eltolással és többszörös erősséggel sugározták vissza. Egy korszerűbb lokátor a saját kisugárzáshoz képest túl erős jel ellen védve van, igy csak hamis távolsági adatot jelzett volna a fázis-eltolás miatt /harcászatilag ez is hatásos védekezés/, a 21-é azonban nem volt ilyen "firkás" berendezés, igy üzemképtelenné vált.
Üdv R.
Kamovos 361358 2010. január 15. 19:25
Válasz erre
Sziasztok!

Nekem is tetszik a rejtőszíne!
Kár, hogy nincs belőle vagy 300db!

Üdv: kamovos
Daala 361357 2010. január 15. 18:53
Válasz erre
Én már tavaly januárban tettem fel képet a Rotorcraft topikba ugyanerről a gépről az új festéssel. Még gyakorló bomba is van rajta.
Daala 361356 2010. január 15. 18:48
Válasz erre
Az oldalszám sem a megszokott magyar formájú, keskenyebb és szögletesebb.
borisz 361354 2010. január 15. 17:58
Válasz erre
Nekem tetszik.
Nyílméreg békára emlékeztet.
p-51 361352 2010. január 15. 17:26
Válasz erre
romeo 361351 2010. január 15. 16:50
Válasz erre
Mert Oroszországban lett nemrég felujítva.
Tibor 361350 2010. január 15. 15:35
Válasz erre
Szia!
Miért orosz ez a festés? Magyarázd már meg!
Üdv.
zoli1989 361349 2010. január 15. 15:27
Válasz erre
romeo 361348 2010. január 15. 15:22
Válasz erre
nagy_KNM_7378
nagy_KNM_7378

Szép az új orosz festés.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.