<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Makettezõ | Adatlap | 361457 | 2010. január 19. 20:58 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 361456 | 2010. január 19. 20:53 | ![]() | |
Az infó remélhetőleg pontos - az egykori tulajdonosa írta meg nekem, hová került a gép. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 361454 | 2010. január 19. 19:24 | ![]() | |
Kedves torpokoska! Lehet, hogy nem rám haragszol, de valakire biztosan:). Igazából nincs mit hozzá fűznöm a kommented jórészéhez, mert azok sosem foglakoztattak, pölö AK, para, unimog, meg még mit tudom én micsoda. Persze minden szálat lehet tovább vesézni, mint pölö Tubes, szerencsére nem én döntök:). A 21-es példámat lehet, hogy félreértetted, mert nem a gépek képességeiről szólt, hanem a hajózók gondolkodás módjáról, ami nem az én agyszüleményem, hanem olyan emberé, aki részt vett ezen a gyakorlaton és a levegőben ezt tapasztalta. Igazából a Lancerek pilótái nem tudják kihozni, illetve inkább nem tudnak élni a gépeik adta lehetőséggel (egy egész kis kellemes lokátor, sisakcélzó, Python rakéták) én erre gondoltam. Mellesleg engem nem bosszant a dicsekvés, hanem örülök neki, hogy azok között a körülmények között van néhány lelkes ember, aki próbál megfelelni a szakmájának. Lacy! Az alkatrész ellátási problémák nem legendák, hanem tények, az okokat fejtegetni szerintem kevesek vagyunk, de nagyjából egyet értünk. Százával max a kínai, és indiai légierőben állnak rendszerben orosz, vagy koppintott típusok, a többi ország szerintem a darabszámok tekintetében nem mérvadó. Év végi hír, hogy az indiai szuhojok komoly problémákkal küzdenek a megfelelő háttértámogatás miatt, és sok gép a földre kényszerült. Nem a típus képességeivel van a gond. Ettől még rendelhetnek, az ő bajuk, ott inkább arra megy a játszma, hogy a régióban felvegyék a versenyt Kínával, ezért vesznek meg minden "szart". A "K" verziót ügye csomagban vették a hordozóval 12+4 darabot, szerintem az újabb megrendelést Te kevered az orosz megrendeléssel, ha nem akkor bocsi. A Gripenek üzemeltetésével nem lesz gond, amíg svéd tulajdonban vannak, max nem lesz repidő elég, meg üzemanyag, a gépek addig biztos jó állapotban lesznek. De hogy aztán mi lesz, sok jóra én sem számítok. | |||||
torpokoska | Adatlap | 361451 | 2010. január 19. 19:02 | ![]() | |
nem, nem arról folyik a beszélgetés, hanem arról, hogy a Honvédség kap egy új eszközt és 5 (öt) év múlva felét sem tudja kiállítani ha szükség lenne rá, de megtudja magyarázni, hogy miért nem ( aszály volt, sok eső esett, meg úgy sincs háború stb.) | |||||
p-51 | Adatlap | 361450 | 2010. január 19. 18:55 | ![]() | |
Már megint erről a sok RÉGI, HASZNÁLT, orosz/szovjet MiG/Su technikáról beszélgettek? Makettben nagyon szépek. Lacy! Délkelet-Ázsiában azért vannak százával ilyen gépek, mert csak az oroszok voltak hajlandók odaadni nekik a licencgyártás jogát. F-14/15/16/18-at azért nem gyártanak ott. Ahol meg nem gyártják licencben, ott nem 100-asával állítják hadrendbe. Csak a koreaiak kaptak a 16-osra licencet. | |||||
Lacy | Adatlap | 361449 | 2010. január 19. 17:59 | ![]() | |
VO101_Papi, elvek szintjén nagyjából egyet értek veled, csak némi legenda oszlatás: Ezek a milliárdos vasmadarak jórészt azért tartanak ott ahol, mert a gyártó ország olyan nagyívben tesz arról, hogy megfelelő alkatrészellátás legyen Az orosz típusokhoz az kap alkatrészt aki egyrészt rendel, másrészt fizet! Erre jó példa a német gépek üzemeltetése, illetve a lengyelek akik még hosszú évekig aktív típusként tekintenek a Mig-29-esre. Nem is beszélve fél dél-kelet Ázsiáról, ahol százával állnak hadrendben az új orosz típusok. Biztos, hogy nem az oroszok a legprecízebb alkatrész szállítók, de csak a saját felső vezetésünk által keltett legenda, hogy nem szállítanak, amit bekajál a sok egyszerű ember! nem véletlen, hogy az indiaiak is másfelé kutatnak új típus után, és nem a már rendszeresített Szu-30-ból vesznek India tavaly újabb megrendeléseket adott le a Su-30MKI típusra, és a légierő fő fegyvereként tekint rá. A meglévő közel hatvan Mig-29-eseikre pedig korszerűsítési szerződést kötöttek! Szerintem az indiaiak is már úgy bánják a "K" verzió megvásárlását, hogy nofene. A múlt hónapban újabb megrendelést adtak le a a Mig-29-es haditengerészeti változatra! | |||||
Makettezõ | Adatlap | 361448 | 2010. január 19. 17:53 | ![]() | |
Sziasztok! Tökéletesen egyetértek veled, valószínű ez lesz,ha a Mig 29-est nem tudták megfelelően üzemeltetni ,akkor a Gripent hogyan akarják? Nagyon sajnálatos dolgok ezek. Ez az ország soha nem tudott és nem is fog tudni megfelelő színvonalú, ezközállományú légierőt fenntartani , példa erre a Mig 21, Szu 22 idő előtti kivonása, stb. Nálunk mindenben az anyagi érdekek, korrupció állnak az élen, még a légierőnél is.Itt már nincs klasszikusnak nevezhető hadsereg, légierő, semmi. Üdv:Viktor | |||||
túrósbatyu | Adatlap | 361445 | 2010. január 19. 16:13 | ![]() | |
Sziasztok, köszi az észrevételeket. Szerintem akkor sem helyes hagyni lepusztulni, lenullázni gépeket. Ha már látszott, hogy nem tudják pl. a 29-eseket fenntartani,miért nem adták el őket még használható állapotukban? Ha valami nem fenntartható, akkor szerintem a legkisebb veszteséggel kell kijönni a dologból, nem megvárni, amíg a nyakunkba hull a trutyi. Az egész pedig az átgondolt beszerzésekkel kellene, hogy kezdődjön. Ne legyen igazam, de szerintem 10-15 év múlva a Gripenek fele is ott fog álldogálni a kecskeméi reptér végében, jó esetben leponyvázva... . U.i. Nem akarok én itt vitákat szítani, csak leírtam a véleményemet. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 361443 | 2010. január 19. 15:11 | ![]() | |
Kedves túrosbatyu, és mindenki! A hozzászólásod eleje gondolom költői kérdés volt, vagy csak rossz helyre címezted:). A második felére reagálnék, bár "Én nem vagyok se katona,se repülési szakértő, sem politikus..." de az ebben a rendszerben repülő, és dolgozó barátaim révén van némi rálátásom az általad emlegetett gépekre, gondolom a 29-ekre gondoltál, mivel azok jöttek az említett években. A 29-esek beszerzése véleményem szerint gazdaságilag hibás lépés volt, csak két érv szólt mellette akkoriban, a délszláv háború (kellett az elrettentéshez), illetve az, hogy akkoriban még nyugati technikát nekünk nem igazán akartak még eladni, igaz megfizetni sem tudtuk volna. Szerencsére a 29-es addig kitartott nagyobb gond nélkül, ameddig háborús fenyegetettség volt délen, de azóta csak pénztemető. Ezek a milliárdos vasmadarak jórészt azért tartanak ott ahol, mert a gyártó ország olyan nagyívben tesz arról, hogy megfelelő alkatrészellátás legyen, hogy emiatt nagyon sok gép esett a kanibalizmus áldozatává - nem véletlen, hogy az indiaiak is másfelé kutatnak új típus után, és nem a már rendszeresített Szu-30-ból vesznek még, a ruszkik ennél a típusnál is tartják a jó szokásukat és tesznek rá-. Arról a néhányról nem beszélek amit az intenzív bemutató repülés tett elhasználtá, tönkre (Vári Gyula, stb). Mivel a 29-nek az üzemeltetése sokkalta több hosszú távon, mint akár a Gripeneké, ezért nem éri meg a szűkös - és most mindegy miért szűkös- erőforrásokat rá pazarolni évek óta, ezért tartanak itt ahol (reptér zugai). 29-ből pénzt csinálni? Nehéz kérdés, a gyártó engedélye nélkül nem nagyon lehet. Arról nem beszélve, hogy ugyan milyen rendszereket lehetne kiárulni belőle, megmondom, semmit. Esetleg orosz hozzájárulással eladni, de ki vesz manapság akár új 29B-ket, nemhogy használtakat, senki, a kutyának nem kell baromi drágán egy a 70-es évek technikáját felvonultató gép, amihez nincs megfelelő alkatrész ellátottság sem. Szerintem az indiaiak is már úgy bánják a "K" verzió megvásárlását, hogy nofene. Állagmegóvás, minek? Azért, hogy a kicsi lelkünknek jobb legyen, mert nem kopik meg a festése? Felesleges pénzkidobás. Jelenleg ez a legolcsóbb megoldás, hogy nem csinálnak velük semmit. Inkább menjen bele az új típus üzemeltetésébe, mert ott is gáz van. Nincs pölö köztes típus a frissen képzet pilótáknak (Alba, Alca), menjen oda a pénz, béreljünk Alcát -ha már venni nem tudunk- ha nem megy máshogy. A hajózók elmondása szerint nagyon kellene az Alca, a 29 előszobájának tökéletes volt az Alba, de mivel azoknak lejárt a naptári üzemidejük az sincs. Albánál is sok érdekeset olvasgatok, pölö miért repülnek itt és ott a volt gépeink, mi miért nem tudjuk ezt megoldani? Azért, mert egy civil arra bízza az életét amire akarja, de a katonai felhasználásban ez már nem pálya, gép ennyire lett tervezve (a mi albáink a 70-es évek végén készültek), ennyi ideig lehet felelősséggel reptetni rajta az embert kész pont. Bocsi, hogy hosszú lettem, de ez már rég kikívánkozott belőlem, és még nincs vége, Robinson, hajózó képzés, egyebek, de majd később. | |||||
Monox | Adatlap | 361442 | 2010. január 19. 14:08 | ![]() | |
"Én nem vagyok se katona,se repülési szakértő, sem politikus..." Itt anyitja a dolognak :) | |||||
túrósbatyu | Adatlap | 361441 | 2010. január 19. 14:01 | ![]() | |
Sziasztok, köszi az infokat. Ezek szerint ez is egy hamvában holt terv maradt. Viszont a lengyel kapcsolatokat tényleg érdemes lenne felvetni. Valószínűleg sokkal olcsóbban lehetne gépeket beszerezni és üzemeltetni, ha nem 1-2-3 darabokat rendelnek meg belőlük, hanem több ország összedugná a fejét és egyszerre írnának ki tendereket a beszerzésre. Akár a közös gyártás és üzemeltetés is szóba jöhetne. Nem ez lenne a NATO egyik értelme? Más. Mindig elképedek, ahogy itt is írjátok milyen állapotokban vannak nemcsak a leselejtezett, de a még használatban lévő gépek is. Hogy lehet az, hogy a 10-20 éve beszerzett, milliárdos értékű vasmadarakról úgy lemondanak, hogy utána valamelyik reptér egy elhagyatott zugában hagyják őket szétrohadni? Mondjuk megvesszük 15-20millió dollárért, aztán 15 év használat(?)után nullát ér a gép? Egyszerűen nem hiszem el, hogy nem lehet ezekre a gépekre vigyázni (állagmegóvás), vagy legalább pénzt csinálni belőlük,pl. bizonyos rendszereiket eladni. No mindegy. Én nem vagyok se katona,se repülési szakértő, sem politikus üdv:Gábor | |||||
ambasa | Adatlap | 361440 | 2010. január 19. 12:24 | ![]() | |
Sajnos nem tudom Horác oldaláról a pontos linket betenni, de ott ez található: Lajstromjel: HA-XBO Hol található most? Riga Gyártó: Sikorsky Típus: Sikorsky S-52 Hungarian Bird Altípus: Sikorsky S-52-93 Hungarian Bird Gyári szám: 09 Tipusrajz: 1 db Fajta: Helikopter Hazai/Külföldi: Hazai Üzemeltetés jellege: Polgári Üzemeltetés kezdete: 1993 Üzemeltetés vége: 2004 Megszűnés oka: Eladták Felvéve/módosítva: 2009. 09. 18. Valahol van még egy cikk a Haditecnikában is róla, de most egyszerűen nem találom. TG | |||||
balaton | Adatlap | 361439 | 2010. január 19. 10:58 | ![]() | |
Én úgy tudom, hogy csak 1 példányt szereltek össze a Dunai Repülőgépgyár Rt-nél. Ez nem volt egy mai madár már akkor sem. en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_S-52 Ez készült nálunk: www.airepuroaviacion.com/eng_description_pure_aviation_hummingbird_helicopter.htm Ugyanaz a típusszám, csak a fülke módosult... | |||||
túrósbatyu | Adatlap | 361438 | 2010. január 19. 10:40 | ![]() | |
Sziasztok, még zsenge tinédzser voltam, de valamikor a'90-es évek elején volt Budapesten egy haditechnikai kiállítás. Ott ki volt téve egy kicsi, de formás négyszemélyes,terepszínű helikopter,az orrán valami "hungarian bird" vagy hasonló felirattal. Ki gyártota és mi lett a sorsa? Kiképző helikopternek az is jó lett volna. üdv: Gábor | |||||
Miggyuri | Adatlap | 361437 | 2010. január 19. 05:42 | ![]() | |
Szeptemberben még csak egy MiG-21 bisz árválkodott Magyargencsen. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 361436 | 2010. január 18. 22:43 | ![]() | |
A kétüléses Szuhojok valahol Tatán vannak (elvileg). | |||||
PETI | Adatlap | 361435 | 2010. január 18. 21:28 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 361434 | 2010. január 18. 21:15 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 361433 | 2010. január 18. 21:14 | ![]() | |
Ipar Németországban van. PONT. Az ipar. A népgazdaságról meg inkább ne beszéljünk. Inkább tényleg a makettekről! | |||||
PETI | Adatlap | 361432 | 2010. január 18. 21:03 | ![]() | |
Sziasztok! Magyar Légierő: nem tudjátok, hogy a magyargencsi parkban ott van-e már a két helikopi? Vagy megint téves infó jutott hozzám, hogy lesznek ott ilyesmik... Másik: a két kétüllléses Szuhoj hol lehet? | |||||
Kamovos | Adatlap | 361431 | 2010. január 18. 20:13 | ![]() | |
bocs! | |||||
búza | Adatlap | 361430 | 2010. január 18. 20:12 | ![]() | |
Uraim! Maradnánk a MAKETT témánál ha már a Makettinfón publikálunk? Üdv: Búza | |||||
Kamovos | Adatlap | 361429 | 2010. január 18. 20:10 | ![]() | |
Ja Bocsi! Ha nem lépünk be! Még mindig maradt volna piac keleten! + kicsit lejebb is! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 361428 | 2010. január 18. 20:09 | ![]() | |
P-51! Fehérváron több üzem működött! Ezek a népgazdaság majd 1/3-át termelték És 3TSZ is volt! Nehézfém Öntőde Fémmunkás ARÉV Tejüzem Köfém Videoton Szerszám Ipari Művek Ikarusz Malomok Ezeken kívül még volt pár, mert ha minden igaz akkor 19 üzem dolgozott! Szóval nem tudom miért állítod, hogy nem volt iparunk! Én pedig csak fehérvárról beszéltem! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 361427 | 2010. január 18. 20:00 | ![]() | |
Szia Nyugger! Valóban ez nem az a fórum, és nem is szeretném szét OFF-olni! A Robinzonok is kellőképpen le amortizálták az amúgy is ritkuló agysejtjeimet! Azon vagyok, tavaly óta, hogy ott lehessek az RBK-ban! Remélem februárba sikerül ott lennem! Van némi üzleti tevékenységem, amiben sáros maradtam tavalyról! De hát, ember tervez... Üdv: kamovos | |||||
p-51 | Adatlap | 361426 | 2010. január 18. 19:52 | ![]() | |
Nem emlékszem, hogy lett volna iparunk... Az EU meg akkor is korlátozta volna a kereskedelmünket, ha nem lépünk be. | |||||
Nyugger | Adatlap | 361424 | 2010. január 18. 19:40 | ![]() | |
Szia Kamovos, Még szerencse, hogy a makettezést nem tiltja az ismeretlen, a puszta létezésünkre törő szervezet... Megértem napjainkban divatos kitörésedet de mint írtam ez nem az a fórum ahol ezt kellene megtárgyalni. Csak halkan merem megírni, hogy szerintem a Turáni átok még mindig létezik, vagy ha nem is létezett, mi mégis aszerint élünk. Gyere el az RBK-ra! Üdv. Nyugger | |||||
Kamovos | Adatlap | 361423 | 2010. január 18. 19:08 | ![]() | |
Szia Nyugger! 1 nagy fekélyes sebe Európának. Nos. A fekélyes sebeket, el kell távolítani, mer nem kívánatos a szervezet számára! Vagyis Magyarországot el kell törölni! A rendőrségünket szétverték! A határőrségünket szétverték! A katonaságot szétverték! Iparunkat szétverték! Mezőgazdaságunkat szétverték! A külföldi bankok eladósították az államot, az embereket! Az EU lekorlátozta kereskedelmünket kifelé befelé egyaránt! Az EU be akarta tiltatni a mák termelést! A franciák támadnak, a libamájtermelésünk miatt! Az angolok ránk akarták kenni, hogy tőlünk származik a marha kergekór, a sertés influenza! A Tokaji márka nevet el akarták bitorolni tőlünk! Az Ikarusz Buszok nagybani gyártását le korlátozták! (Lehet, hogy már nem is gyártjuk!) A VIDI-t 1Ft-ért adták el egy hazaáruló vérszívónak! Övé az Ikarusz is! Lehetne sorolni, hogy mik azok amik csípik a szemüket és indok, hogy teljesen tönkretegyenek, eltöröljenek minket! A magyar embereket csak rabszolgának, beszélő szerszámokként tartják számon! No ezt értem fekélyes seb alatt! Ha kíváncsi vagy rá azt is leírom, mit tennék Hazánk felszabadítása érdekében a sok hazaárulóval, akik ide juttatták az Országot! Gyorsan olvassad, mert hamar törlik! Üdv: kamovos | |||||
Nyugger | Adatlap | 361422 | 2010. január 18. 14:30 | ![]() | |
Kamovos, Érdekes dolog minden mondat végére felkiáltójelet tenni. Érvelésként ? Nos, ez nem gyözött meg engem, továbbra is érthetetlen számomra ez a fekély. Történelmünk megvitatásáról: bármikor, bárkivel, de csak a tényekről a fantasy rész nem érdekel, és a csak a megfelelő fórumon. | |||||
kamovos | Adatlap | 361421 | 2010. január 18. 10:07 | ![]() | |
Ja! Bocsi a vége le maradt! Nem sértődünk! Érvelünk! Üdv: kamovos | |||||
kamovos | Adatlap | 361420 | 2010. január 18. 10:06 | ![]() | |
Szia Nyugger! Amit irtál nekem! Azt gondold át még egyszer! Amit én írtam azt pedig értelmezd! Ha ismered a történelmünket, akkor tudhatnád miért vagyunk számukra fekélyes seb! Fogalmazhattam volna másként is, az igaz, de a téynek makacs dolgok! Szóval gondolkodjál! Érdeklődve várom válaszod! Én majd délután jövök! Üdv: kamovos | |||||
Nyugger | Adatlap | 361419 | 2010. január 18. 08:36 | ![]() | |
Peti, Max. 2-s kötelékben... /3 db-1 db!/ Kamovos: 'Ui:Ez az ország sajnos 1 nagy fekélyes sebe európának, minden téren!' Azért ezt itt így ne ! Kicsit több nemzettudatot elvárnánk. Persze lehet, hogy a lassan kötelező negatív látást én nem értem meg,de viszont valamelyest jól ismerem a történelmünket. Nincs okom szégyenkezni. Más: mi volt a beceneve a katonai Ka-26-nak a Néphadseregi érában ? Üdv. Nyugger | |||||
Kamovos | Adatlap | 361418 | 2010. január 17. 22:11 | ![]() | |
Szia Mig23papa! + oldást nem tudok! Elképzelésem a magyar légierőről? Sajnos 1 hadsereg nem csak a légierőből áll! Itt 1 egész hasereget kéne felfegyverezni, és a teljes politikus gárda váltására lenne szükség! Eleve nem engedném, hogy a hadsereg dolgaiba bárki bele szoljon, a katonai vezetésen kívül! Üdv: kamovos Ui:Ez az ország sajnos 1 nagy fekélyes sebe európának, minden téren! | |||||
mig23papa | Adatlap | 361417 | 2010. január 17. 21:46 | ![]() | |
Kamovos Ovodának felajánlani nélküled is tudom. Nem adhatod tovább senkinek sem. Amúgy várnám már tőled is a megoldást a helikopter ügyben. | |||||
balaton | Adatlap | 361416 | 2010. január 17. 21:45 | ![]() | |
Ne aprózzuk el! 150db Viper Mk.II és egy Galactica osztályú csillagközi romboló :D | |||||
PETI | Adatlap | 361415 | 2010. január 17. 21:41 | ![]() | |
És az égen Robinsonok szelnék a levegőt, hármas kötelékben! | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 361414 | 2010. január 17. 21:37 | ![]() | |
De természetesen licensz alapján gyártaná a DR. rt őket, a további 150 Su-34-essel együtt az új hangárban, ahol 3000 embert foglalkoztatnak... | |||||
sanyi | Adatlap | 361413 | 2010. január 17. 21:29 | ![]() | |
Ott a pont:) Én még vennék 48 B-2-est is, mi van ha Dunán indul az árhullám... | |||||
p-51 | Adatlap | 361412 | 2010. január 17. 21:07 | ![]() | |
szerintem az ec-135 lett volna jó. meg az rc-135, meg a kc-135. meg 100 db f-22-es tiszaiárvízelleni automatikával, ami homokzsákokat dob le Tószeg mellett, ha a szenzorai hóolvadást észlelnek a Kárpátokban. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 361411 | 2010. január 17. 20:59 | ![]() | |
Én nem lepődnék meg azon, ha esetleg ennyiért bérelnénk. Simán bemesélnék a népnek, hogy ez egy komoly harci helikopter, amelyet a Commanche- alapján fejlesztettek ki, csak ez jobb. Így az ára darabonként 6 milliárd lenne, de mi ügyesen béreljük 30 évig, majd maradékáron 1 milliárdért megvesszük őket. | |||||
PETI | Adatlap | 361410 | 2010. január 17. 20:56 | ![]() | |
Vajon a Robinsonból kerül majd Kecelre, miután harci helikopter és szállító pilóták generációi sajátítják el rajtuk a repülés minden fortélyát? Milyen büszkén fogom mutatni a gyerekeimnek, hogy íme: ez a típus szolgálta a haza forgószárnyas fiainak első szárnyalásait az új időkben! A megfáradt és kedves technika pedig békésen megpihen a katonai helikopterek nagy és egyre befogadóbb családjában... | |||||
Solo | Adatlap | 361409 | 2010. január 17. 20:51 | ![]() | |
Szerintem ennyi pénzért nem bérelni fogjuk őket. Azt nem tudom, hogy milyen festésük lesz vagy hogy lesznek regisztrálva. Szerintem lesz rajtuk ék felségjel. | |||||
Solo | Adatlap | 361407 | 2010. január 17. 20:50 | ![]() | |
Még nem lehet tudni semmit. Olvastam egy dokumentumot, hogy milyen kritériumoknak kell majd megfelelni az új tipusnak, de szerintem nem végleges. Sok mindent le fognak húzni a listáról ha megtudják mennyibe kerülnek. :) A tipusok, amiket felsoroltam a piacon ma kapható közepes szállító helik. A legolcsóbb a Mi-171 lenne, de a politikusaink nem biztos, hogy kelet felé fognak kacsingatni. Kivéve ha a Mig-29-eseket el tudjuk csereberélni valahogy. Az EH-101/NH-90 nagyon drága. A Cougar nem rossz választás lenne. Fegyverzetben mind messze elmarad a Mi-171-től. Egy másik lehetséges szempont, hogy legyen képes csapásmérésre is, kiváltandó a Mi-24-t. Erre még a Mi-171 sem igazán képes. Egy tipussal szerintem lehetetlen megoldani a dolgot. Szerintem a legjobb megoldás az lenne ha UH-1Y-t és AH-1Z-t vennénk. Mindkettőből van új gyártású. A két gép kb 80%-ban azonos alkatrészekből épült, ez az üzemeltetés szempontjából kedvező. Lenne egy felfegyverezhető szállító és egy pöpec harci gépünk is. Az egyetlen probléma, hogy az UH-1-be nem fér elég utas. Nagyjaink mindenképpen egy kb. 30 fős befogadóképességű heliben gondolkodnak. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 361408 | 2010. január 17. 20:50 | ![]() | |
Szerintem maga a légierő is lassan átalakul valamilyen szolgáltató Kft-vé :) Adás-vétel-csere, bérlés, hívják bizalommal ügyfélszolgálatunkat, katonáink készségesen állnak rendelkezésükre:) | |||||
romeo | Adatlap | 361406 | 2010. január 17. 20:33 | ![]() | |
Üdv Solo! Szerinted a Robinsonra felkerül hadijel, vagy majd egy Kft.-től vásárolnak repülési időt? | |||||
PETI | Adatlap | 361405 | 2010. január 17. 20:27 | ![]() | |
Hogyne repülne? Kit érdekel a sereg? Ilyen szinten már a budaörsi reptér is az ország egyik vegyes szállító reptere lehetne... A polgáriakra gondoltam, azokra a gépekre, amiket egyébként részben Börgöndről kaptak az RSZ pilóták, később meg magánkézben repültek-repülnek tovább. És azért a legjobb példa a Kamov, mert ebből látszik, hogy ha akarat lenne, akkor az ilyen régi madarak is repülhetnének. A 3 R-44 egyébként azért lesz jó, mert nyilván kettő üzemképtelen lesz, de meg lehet mutatni a népnek, hogy van, egy meg repülhet egy óvatosat a repülőnapon. De komolyan, mért nem mindjárt 4-et veszünk? :) | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 361404 | 2010. január 17. 20:16 | ![]() | |
Tevedsz mert a Ka-26 a seregben mar regen nincs jol. Azt, hogy mivel mit lehetett volna teljesen mindegy, nem lett. Hogy mi a megoldas az is teljesen lenyegtelen mivel mar eldolt, hogy ez lesz. Pilotakepzesre es utasrepultetesre kivaloan alkalmas masra viszont nem jo az biztos es nem is hasznaljak kulonosebben masra a polgari repulesben sem. Hogy aztan ez miert jo a honvedsegnek? Hmm...talan az ilyen megoldasok miatt is hivjak a Magyar Legierot az orszag legnagyobb es legdragabb repuloklubjanak. | |||||
Pietrino | Adatlap | 361403 | 2010. január 17. 20:03 | ![]() | |
"A közepes szállító helikopter tender nyertesének szerintem mindenki örülni fog. Bármi legyen is az. :) Mi-171/Cougar/EH-101/NH-90 Egyik jobb, mint a másik. :) " Erről lehet valami bővebbet tudni valahol, valakitől? Köszönöm! :) | |||||
PETI | Adatlap | 361402 | 2010. január 17. 19:53 | ![]() | |
Ember, a Ka-26 köszöni szépen, kiválóan van! Túléli a MiG-29-est is, meg a Minyót, Mi-24-est is Magyarországon. Az elszart Mi-2-eseinken pedig mennyi pilcsit lehetett volna képezni? Ez megint kapkodás, ami azért van, mert a közepes szállítók kirepülték az össz idejüket (majdnem) és a semmirevaló vezetőink most kapkodnak, mert már baj van! L-39-est is említed: a sztori hasonló, csak azzal a különbséggel, hogy ott tényleg kirepülték a gépek egy részét. De lett volna lehetőség cserére is, és Alcára is. Csak éppen senkit nem érdekelt soha… Most meg már pénz sincsen rá. Szerinted ez a vizibicikli lesz a megoldás? | |||||
Solo | Adatlap | 361401 | 2010. január 17. 19:34 | ![]() | |
Látom pár embernél kiverte a biztosítékot a Robinson. :) Én is jobban örültem volna egy EC-135-nek, de figyelembe kell venni, hogy az R44 sokkal olcsóbban üzemeltethető. A Repülés Felkészítési Osztály kezdeményezte a beszerzést alapképzés céljából és a parancsnokságon szolgáló pilóták szinten tartására. Az, hogy ilyen sokba kerültek az a magyar közbeszerzési "szabályoknak" köszönhető. Minden kb. háromszor annyiba kerül, mintha a boltban vennéd meg. Mi annó Jak-52 -> Mi-2 -> Mi-8/17 utat jártuk be. Jakon elég sokan kiestek alapvető reptechnikai okok miatt. Mi-2-n már nem volt nagy szórás, de mindenképpen hasznos volt a Mi-8 előtt. Most már csak Jak van. Ha valaki visszajön Kanadából, mert nagy sebességűre nem tartották alkalmasnak, akkor vagy elmegy An-26-ra vagy Mi-8/17-re. Mindenképpen jobb ha nem egyből a 11 tonnás Minyóban ismerkedik meg a helikoptervezetés érdekességeivel. Olcsóbb is. A legfontosabb tényező viszont az, hogy nem vesz el repidőt a már kiképzett állománytól. Gyakorolhatják azt, amin esetleg majd az életük múlik a hadműveleti területen. Mindenképpen kellett valami kisebb tipus. Nekünk R-44-re telik. :) A közepes szállító helikopter tender nyertesének szerintem mindenki örülni fog. Bármi legyen is az. :) Mi-171/Cougar/EH-101/NH-90 Egyik jobb, mint a másik. :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Mi az, hogy minden szart megvesznek a kínaiak és indiaiak? A Szuhoj a világ egyik legjobb ha nem a legjobb(Szu 27,34, 35,37) vadászgéptipusa.Viszonylag olcsó, de remek technológiával megáldott tipus, nem a szar Grippen vagy F 14,15,16,18 jenki nyavaja..
Üdv:Viktor