/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Kalóz 361561 2010. január 23. 17:55
Válasz erre
A faroktartón a két csík mintha az 1969-es inváziós erőket jelezné, nem? A repgépék legalább is hasonlót viseltek:
Kalóz
mig-29 361560 2010. január 23. 17:51
Válasz erre
3000000086_2
3000000086_2

Eladó 20db 8cm átmérőjű Puma felvarró
ÁR 700 huf/db
Érd.: kaszab.t@freemail.hu
romeo 361559 2010. január 23. 17:42
Válasz erre
A vaterán találtam, azt hittem magyar katonai, ezek szerint nem.
Kamovos 361558 2010. január 23. 17:13
Válasz erre
SM-1 03
SM-1 03

Bocsi!
A 3. kép nem jól lett be illesztve!
Ez a 3. kép

Jól láthatóo a dudor és az alsó ablak mérete, formája más.
Pont ahogy mondtad!
Ezek az SM-1 esek!

Üdv: kamovos
Kamovos 361557 2010. január 23. 17:09
Válasz erre
SM-1 01
SM-1 01
SM-1 02
SM-1 02
SM-1 01
SM-1 01

Szia Nyugger!

A Dudor is, és az ablak is eltérés!
Valószínű, hogy az lengyel gyártású Mil-1 (WSK Swidnik SM-1) és nem Mi-1M!

Üdv: kamovos
Nyugger 361556 2010. január 23. 16:40
Válasz erre
Gyáriszámra sem, oldalszámra sem stimmel. Az egyenruhás figura szerintem egy lengyel katona. A végső érvem a mi Mi-1-s helikoptereinken nem volt a kabin előtt az a 'dudor', valamint a bal alsó ablak kialakítása is eltér az MN-ben használt Mi-1-től. A háttérnek van egy kis Népstadionos hangulata, de szerintem nem magyar a gép.
Kamovos 361555 2010. január 23. 16:33
Válasz erre
Szia Makettes!

Lehetni lehetett!
De ezen fehér számok vannak!
A mieinken pedig pirosak voltak, fehér szegéjjel!
Ezen kívül a festése is érdekes!
A farok tartón végig futó csík szerintem Szovjet jellemző.

Ezzel nem azt állítom, hogy csak egy színű zöld Mi-1 volt nálunk, mert nekem is van sötét zöld, és keki színűről is képem!
Terepszínű nem volt!

Üdv: kamovos
makettes 361554 2010. január 23. 16:12
Válasz erre
Szerintem nem volt 11-es oldalszámú Mi-1 helikopterünk..
Szerintetek?
SIG 361553 2010. január 23. 16:01
Válasz erre
Szia Romeo ! Ez a Te fotód vagy a vateráról szedted le ?
Solo 361552 2010. január 23. 15:53
Válasz erre
Jimmyvel még nem kevertek össze. :) Pali bá stimmel. :)
romeo 361551 2010. január 23. 13:52
Válasz erre
589-01
589-01

A 11-es magyar Mi-1.
romeo 361550 2010. január 23. 13:51
Válasz erre
789-01
789-01

Magyar Mi-8T KUB légvédelmi rakétakonténert emel.
Nyugger 361549 2010. január 23. 12:35
Válasz erre
Nem megbántva a riport alanyát, a magyar nyugdijas, az örökös L-39-s pilóta kiválóan alkalmas ott, e feladat ellátására.
zoli1989 361548 2010. január 23. 12:04
Válasz erre
Sziasztok!

Szerdán érdekes téma volt a Bumerángban. Nemtudom hallotta-e valaki?
Ezt a fórumot találtam talán még legjobban megfelelőnek, így ide írom.

www.bumerang.hu/

Itt vissza lehet hallgatni. Jobb oldali oszlop 09:52 A nap legjobb dobásai alatt. 7 megás mp3 fájl, szóval nemvészes.
Daala 361547 2010. január 23. 11:49
Válasz erre
Lehet hogy a Kocsis Jimmy, de nem vagyok biztos benne...
Horvath_Balazs 361546 2010. január 23. 10:49
Válasz erre
A bal 1-ben ülő úr roppant ismerős... ;-)
Daala 361545 2010. január 23. 09:37
Válasz erre
Solo!
A jobb ülésben biztos hogy a Zubik Pali bácsi ül oktatóként, a balost sajnos nem ismerem fel...
Kamovos 361543 2010. január 22. 20:53
Válasz erre
Szia Peti!

Hát nem is tudom miért, de valahogy nekem is a szívemhez nőttek!

Ha esetleg építésbe fogsz kérdezzél nyugodtan.

Üdv: kamovos
PETI 361542 2010. január 22. 20:30
Válasz erre
A Kamovot és a Mi-2-t is nagyon kedvelem! Sajnos katonai alkalmazásuk idején még az oviban tevékenykedtem... Meg az áltsuliban, ahol sajnos nem ezekről a gépekről tanultunk az órákon. :(
Kamovos 361541 2010. január 22. 20:07
Válasz erre
Szia Peti.

Nekem simán működik a video.

A börgöndi alakulat, Vezetésbiztosító, és futár helikopter ezred volt.

1982-ben vonták ki a Mi-1-es futár helikoptereket.
Ezek pótlására érkeztek, a MI-2-es helikopterek.

A Ka-26-os helikoptereket is ki akarták vonni.
1 év időtartamra le is voltak konzerválva, és át voltak adva a javító osztálynak.
A Ka-26 század állomány, a mentőszolgálat tagjaival együtt Börgöndön kapták az átképzést!

1 év után, újra elő lettek véve és ki lettek konzerválva a Ka-26-os helikopterek.
A Ka-26-os és a MI-2 helikopterek vegyesen üzemeltek századon belül!
Kiképzési repüléseken is többször előfordul, hogy vegyes üzemeltetés volt!
Előfordult, hogy két század repültetett egyszerre, és az is, hogy egy mechanikus mindkét típus repültette!

Üdv: kamovos
Zépisti 361540 2010. január 22. 20:07
Válasz erre
Igen a Dongó stimmel.A PUMA érdekelne...A matrica helye ami igazán kérdés.
PETI 361539 2010. január 22. 19:59
Válasz erre
Szia!
Én Dongóról tudok, MiG-21MF-eken volt felfestve, de át lettek fújva, mert megtiltották. Pumáról nem tudok. A Dongó felfestéséről van hiteles forrás, ha érdekel.
Üdv
Zépisti 361538 2010. január 22. 19:54
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni!Olyan fotót keresek amelyen látható ,hogy hova ragasztották fel a kecskeméti migekre(MiG-21)anno a PUMA századjelvényt.Arról van információ,hogy az újonnan alakult PUMA századnak hivatalosan nem engedték a századjelvény felfestését a huszonegyesekre de néhány gépre felkerült a matrica változat.A lajstromszám mellé a kabin alá valahova.Jó lenne tudni a pontos helyét és a kérdéses gép(ek) lajstrom számát is.

Köszi a segítséget!

Zépisti

PUMA Makettklub Kecskemét
PETI 361537 2010. január 22. 19:45
Válasz erre
Valaki elárulná, hogy mért lesz mindenből kettő?
PETI 361536 2010. január 22. 19:45
Válasz erre
1525250
1525250
1350446
1350446

Tessék, URN! Egyik szebb, mint a másik. Egy ilyet is kell csinálnom, úgy érzem! :)
Jó lett volna magyar felségjellel is látni őket!
PETI 361535 2010. január 22. 19:44
Válasz erre
1525250
1525250
1350446
1350446

Tessék, URN! Egyik szebb, mint a másik. Egy ilyet is kell csinálnom, úgy érzem! :)
Jó lett volna magyar felségjellel is látni őket!
Solo 361534 2010. január 22. 19:39
Válasz erre
Régi szép idők.. :)
Régi szép idők.. :)

Nekem van egy jó kis archív fotóm. :)
Vajon ki van a képen? :)
PETI 361533 2010. január 22. 19:31
Válasz erre
Még egy kérdés: az URN és az URP-G alváltozatokat nem ajánlották fel a lengyelek nekünk? Mért nem rendszeresítettük őket? A lengyeleknél még most is hadrendben vannak!
PETI 361532 2010. január 22. 19:27
Válasz erre
Daala!
Milyen fotóid vannak magyar Mi-2-eskről? Sajnos keveseknek adatott meg, hogy ott legyenek a gépek közelében... :(
PETI 361531 2010. január 22. 19:25
Válasz erre
Sajnos akadozik ez a videó, nem lehet lejátszani. Nálad megy rendesen?
Kamovos 361530 2010. január 22. 19:08
Válasz erre
Szia Peti

Csirke comb a levegőben!

www.vesz.u0.hu/fahegy.php

Itt megfigyelheted az orron azt ani a 2 képen látható!
Daala 361529 2010. január 22. 19:00
Válasz erre
A teherzár leengedése sűrített levegővel történt, ellentétben a Mi-8-as fermájával, ami ugye lenyíló csuklós szerkezet. Bambiztunk is Mi-2-vel, a legkisebb Bambi buckettel nyomtuk és zászlót is függesztettünk. Kecsón szét is szakadt az amerikai zászló...
Kamovos 361528 2010. január 22. 18:53
Válasz erre
Mi-2-2
Mi-2-2

Munka közben.
A Katasztrófavédelem Mi-2-ese a 2001-es Siófok-Kilitin megrendezett repülőnapon JETfly Internetes magazinból

Üdv: kamovos
Kamovos 361526 2010. január 22. 18:45
Válasz erre
Hát...
Ha Tényleg pontosan akarunk fogalmazni. :)
Akkor a RE/1067 118 ábrája 10 alkatrészének a megnevezése.
Függesztőzár.
:D

Üdv: kamovos
Solo 361525 2010. január 22. 18:24
Válasz erre
A teherzár a pontos megnevezése. A "bombazár" kicsit félreérthető. :)
PETI 361524 2010. január 22. 15:56
Válasz erre
Na, én is most értem vissza, látom pakoltál fel cuccokat. Ez a harciasabb Mi-2-eseken lehet valami célmegjelölő. De nem tudom pontosan.
Kamovos 361523 2010. január 22. 14:57
Válasz erre
06
06
07
07

No és erről hallottál e valami?

Üdv: kamovos
Kamovos 361522 2010. január 22. 14:56
Válasz erre
Mi-2
Mi-2
Bombazár
Bombazár
Bombazár eleje (Munka henger)
Bombazár eleje (Munka henger)
Csörlő
Csörlő

Szia Peti!

No itt vagyok
Kamovos 361521 2010. január 22. 14:38
Válasz erre
Szia Peti

Lényege a külső függesztmények szállítása!
Esetenként, tehén is lehet!

Üdv: kamovos
Kamovos 361520 2010. január 22. 14:35
Válasz erre
Szia Peti!

Most eszem 1-et és teszek fel képet!

Üdv: kamovos
PETI 361519 2010. január 22. 14:12
Válasz erre
Has alatti bombazár? Ezt egy kicsit részleteznéd? Nem is hallottam még róla.
Kamovos 361518 2010. január 22. 14:05
Válasz erre
Sziasztok!

1 típusunk volt!
1982 decemberében jöttek az első gépek, a kint kiképzet Magyar helikopter vezetőkkel,
Lengyelországból.
Swindnikben készültek, és onnénd voltak a polgári szerviz munkások is pár évig.
Nem egyszere jöttek, és nem volt azonos színűk sem!
Nem fegyveres változatok!
Csak a has alatti bombazárat vettük meg!
A bal hátsó ajtó feletti csörlőt pedi nem mindegyikhez vették meg!
Legalábbis nem volt feltéve, aztán, hogy a MÜALO mit rejtegetett nem tudom!

Üdv: kamovos
PETI 361517 2010. január 22. 13:54
Válasz erre
borisz, küldenél egy mélcímet?
PETI 361516 2010. január 22. 13:51
Válasz erre
Lehet, hogy Pesten van az a gép.
PETI 361515 2010. január 22. 13:50
Válasz erre
Lehet, hogy Pesten van az a gép.
PETI 361514 2010. január 22. 13:50
Válasz erre
Lehet, hogy Pesten van az a gép.
borisz 361513 2010. január 22. 13:44
Válasz erre
Összetett keresés/ gyártók/miail mil
borisz 361512 2010. január 22. 13:44
Válasz erre
Most veszem észre, mert WSK-Swindnik ként van...
Érdekes a 10031nek Debrecent ír, mióta lehet ott? Nincs egy éve, hogy a kilencedik kerületben láttam.
PETI 361511 2010. január 22. 13:42
Válasz erre
borisz 361510 2010. január 22. 13:41
Válasz erre
Megvan, kösz.
Nem volt a listán Mi-2...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.