<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Kamovos | Adatlap | 361619 | 2010. február 10. 10:31 | ||
Kamovos | Adatlap | 361618 | 2010. február 10. 10:07 | ||
Szia Freddy. Nem feltétlen biztos, hogy a szállítható személyek száma határozza meg, hogy mekkora legyen az a helikopter! Amikor azt olvasod, hogy csapat szállító, az nem csak a személyekre vonatkozik! A helikopterek utánpótlást is szállíthatnak! Ezen kívül nálunk kitalálták az UAZ-ok szállítását is. Azt pedig nem hiszem, hogy kibírnám röhögés nélkül ahogy a Cugarba próbálják az UAZ-t betenni ! :) :D :D:D A Mi-2 helikoptereket a Mi-1 helyett hozták! A Mi-2 helikoptereket Börgöndön a futár helikopter ezred állományában üzemeltették. Ebből következik, hogy utas szállításra, futár feladatokra használták, és nem csapat szállításra, független attól, hogy ezen kívül, egyéb feladatokat is ellátott. Azoknak a Mi-2-eknek, amik hozzánk jöttek a beltéri kialakítása nem is teszi lehetővé a csapat szállítást, sem pedig az anyagszállítást. A Szolnokra történ áttelepítésük után pedig már nem is nagyon volt rájuk szükség. Ez pedig azt bizonyítja, hogy a Mi-8-nál kisebbre nincs szükségünk. Amikor azt mondod, hogy, Egy ideális világban persze vécére is Mi-26-ossal járnánk, de ebben az ideális világban más fizeti az üzemanyagot és az egyéb üzemeltetési költségeket:) akkor tartsad szemelőt, hogy a hadműveleti feladatok a kiképzés részei! Tehát nem felesleges repkedés! Ha ezen a vonalon gondolkodnánk tovább, akkor be kéne tiltani az 1óra 20 perces útvonalrepüléseket, az iskola köröket, és a függeszkedést, hiszen akkor csak a helikopter személyzete van a helikopteren, és csak üresen repkednek vele, mint egy ön felet molylepke. De ez a meg közelítés tökéletesen hibás, mert ez mind a helikopter személyzet kiképzésének részei! Üdv: kamovos | |||||
Monox | Adatlap | 361617 | 2010. február 10. 08:29 | ||
Én nagyon tisztelem, a Mi-8/17-es típust, de ahogyan halllom, mind a Horvát, mind pedig a Cseh légierőben igencsak nagy gondok vannak a Mi-171 típus megbízhatóságával. A Horvátok 10 gépéből 4 üzemképes, a többi hosszabb ideje a földön áll. Az Orosz légierőben nemrég hadrendbe állított mintegy 40 új gép közül is igen sok áll a földön, miközben a gyártó a rossz hozzáálással és a karbantartás elmulasztásával védekezik. Azt hiszem, hogy a Mi-8/17-esek legendás strapabírása és kiszolgálási igénytelensége már a múlté. A Szlovák és a Román opció is ezért esett a kútba, hogy a Bolgárok miért döntöttek a Cougar melett, erről nincsenek információk. Ha be is szereznénk belőle, szerintem nagyon hamar az történne velük, mint a MiG-29-esekkel hajdanán... | |||||
Freddy | Adatlap | 361616 | 2010. február 9. 22:53 | ||
Hatékonyság. A Mi-8/17-be 20-30 katona fér. De nem mindenhová kell ekkora gép, ha csak 10 embert kell vinni, oda elég egy kisebb típus is. (Jó, utasok száma helyett legyen szállított tömeg, mindegy). Mi-2-es volt ilyen, de azt már tudtommal kivonták. Egy ideális világban persze vécére is Mi-26-ossal járnánk, de ebben az ideális világban más fizeti az üzemanyagot és az egyéb üzemeltetési költségeket:) | |||||
Kamovos | Adatlap | 361615 | 2010. február 9. 22:34 | ||
Szia Freddy Kissebet? Minek? A Mi-8 csapatszálító nem séta repültető! Mi-17? Hánydarab van? Mennyi repidejük van? Mennyi a hártaralévő naptári üzemidejük? Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 361614 | 2010. február 9. 22:25 | ||
Mi-8 helyett gondolom, valami kisebbet akarnak. Ebben a kategóriában megmaradna a Mi-17. | |||||
Kamovos | Adatlap | 361613 | 2010. február 9. 22:02 | ||
Hát nem mondom, hogy rossz a típus! De a Mi-171 azért praktikussab! Bolgár barátainknak pedig, nem kívánnék többet a típushoz, csak annyit amennyit az 1500mm-es mondta annak idején, mikor megszüntették a börgöndi repteret! "Sok siker, erőt egészséget, katonaszerencsét, a magánéletben is!" :) Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 361612 | 2010. február 9. 21:55 | ||
Hát igen! A baloldali ajtón kívül, dupla méretű ajtó a fobboldalon! Hátúl egyben lenyílórámpa! Ezek azért a Puma változatokhoz (Puma, Super Puma, Cugar) képest, azért elég meggyőző érvek! Ha még azt is hozzá vesszük, hogy az utóbbi típusokra nincs kiképezve senki, akkor nem sokat kéne vacilálni tovább! Üdv: kamovos | |||||
zoli1989 | Adatlap | 361611 | 2010. február 9. 21:52 | ||
romeo | Adatlap | 361610 | 2010. február 9. 21:49 | ||
zoli1989 | Adatlap | 361609 | 2010. február 9. 21:49 | ||
romeo | Adatlap | 361608 | 2010. február 9. 21:36 | ||
Igen a horvátoknál is rendszerben van. | |||||
Kamovos | Adatlap | 361607 | 2010. február 9. 21:31 | ||
Szia Romeo Hát ha a szomszédainknak megfelel akkor nekünk is! Erre legalább már van kiképzett személyzet! Nekem tetszene! Gondolom a szolnoki kollégáknak is! :) Üdv: kamovos | |||||
sulyid | Adatlap | 361606 | 2010. február 9. 21:13 | ||
romeo | Adatlap | 361605 | 2010. február 9. 21:12 | ||
A Mi-8 helyett jó lenne a Mi-171? | |||||
romeo | Adatlap | 361604 | 2010. február 9. 20:40 | ||
Na végre valami beindult: Ugyancsak cél, hogy középtávon biztosítani tudják a magyar pilóták megnövekedett repülési időigényét is. Ennek érdekében - a helikopter program keretében a Mi-17-es szállítóhelikoptereket és a Mi-24-es harci helikoptereket felújítják. A Mi-8-as szállítóhelikoptereket pedig új típussal váltják ki. A műveletek támogatása érdekében nagyon fontos a Magyar Honvédség merevszárnyas légi szállító képességének fenntartása is. Ezért az An-26-os repülőgépek üzemidejének meghosszabbítását, modernizálását, valamint 2014-től cseréjük megkezdését tervezik www.honvedelem.hu/cikk/0/18311/ertekelo_es_feladatszabo_ertekezlet.html | |||||
Han | Adatlap | 361603 | 2010. február 9. 20:28 | ||
Üdvözletem! Egy kis Gripen vásárlás Kern Tamás, politológus tollából: www.kommentar.info.hu/kern_tamas_a_gripen-project.pdf | |||||
Sempi | Adatlap | 361602 | 2010. február 7. 13:36 | ||
romeo | Adatlap | 361601 | 2010. február 7. 10:08 | ||
romeo | Adatlap | 361600 | 2010. február 6. 10:37 | ||
Üdv! Friss! Most olvastam a hírt, hogy a hadrenből kivonták a következő üzemanyagszállító járműveket: 1. TZ-500 2. TZA-7,5 MAZ-500A 3. ATZ-10,5 MAZ5334 Tudna valaki feltenni ezekről magyar fotókat. Köszönöm! | |||||
mig-29 | Adatlap | 361599 | 2010. február 2. 18:10 | ||
romeo | Adatlap | 361598 | 2010. február 1. 14:12 | ||
Üdv! Nagyon sok Magyar Néphadsereg repülős fotó itt: www.repulomuzeum.hu/Adomanyok/Holler_Janos/Holler_Janos.htm | |||||
migi | Adatlap | 361595 | 2010. január 31. 14:56 | ||
Szia UHU Igaz hogy nem nekem irtad , de azért én is válaszolók a témában , Szerettem volna itt nyitni egy olyan topikot ami az 50 évek Magyar repülésével foglalkozik, sajnos 1,5 2 hét után még választ se kaptam , de hátha sikerül . üdv: migi | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 361594 | 2010. január 31. 14:48 | ||
Kedves Uhu! Nagyon szívesen! Ha magyar repülés/repüléstörténet/festések tárgyában van kérdésed, keress meg nyugodtan - nem garantált, hogy tudok válaszolni, de igyekszem segíteni. E-mail címem: horac13 kukac freemail pont hu. A honlapunk pedig a www.avia-info.hu címen érhető el. | |||||
Uhu | Adatlap | 361593 | 2010. január 31. 14:41 | ||
Sziasztok! Köszönöm az információt, így már teljesebb a kép. Csak azért kérdeztem, mert rendes mindenki által hozzáférhető(!) forrás ritka, és ami van, azt úgy kell összhalászni innen-onnan. Nagyon várnám(nk), ha lenne a 45-öt utáni légierőről egy használható könyv, vagy egyéb forrás. Csak remélni tudom, hogy jelenik meg valamikor ilyen. Egyébként a Közlekedési Múzeumnak van egy szép Argus motorja felújítva, egykor valamelyik Arado-é lehetett! Üdv Uhu | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 361592 | 2010. január 31. 09:50 | ||
Amit írtál, az szinte biztosan igaz: "én úgy tudom, hogy az Aradok alul-felül világos szürkék voltak". A makett viszont egy csehszlovák gyártású Avia C-2B-t ábrázol, ami a fotók alapján fémszínű volt. | |||||
migi | Adatlap | 361591 | 2010. január 31. 09:46 | ||
Sziasztok Balázs köszönöm a dicséretet . UHU : A forrásom több is volt egyik a KP cég 1/72 Magyar gép festési utasitása , a másik származását nem ismerem ,azon ez a gép van többnézeti rajzon ,alu festéssel .Horváth Balázzsal beszélgettünk erről a témáról és úgy gondoljuk hogy az itthon fel újjitott gépek lehettek a szürkék ,amit a Csehektől kaptunk azok jöttek fémszinben . | |||||
Podva | Adatlap | 361590 | 2010. január 31. 09:19 | ||
Hai A Repülési Lexikon rajzait erős fenntartással kell kezelni A legújabb források szerint a cseh importból származó Aradók Alu színűek voltak. Üdv Podva | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 361589 | 2010. január 31. 05:53 | ||
Nagyon szép lett, gratulálok! | |||||
romeo | Adatlap | 361588 | 2010. január 30. 22:03 | ||
Uhu | Adatlap | 361587 | 2010. január 30. 21:26 | ||
Szia migi! Nagyon tetszik az Arado-96B-d, de megtudnád mondani, hogy milyen forrásból dolgoztál. Ez azért kérdem, mert én úgy tudom, hogy az Aradok alul-felül világos szürkék voltak. Pl. Repülési Lexikon Jubileum Kiadó - Gibás színes képei alapján. Egyelőre több infon nincs az Ar-96B-k festéséről, ezért kérdezném, hogy milyen dokumentumot, korabeli fénykép forrást használtál fel az építés során. Üdv Uhu | |||||
mig-29 | Adatlap | 361586 | 2010. január 28. 17:07 | ||
turpiurfi79 | Adatlap | 361584 | 2010. január 28. 14:45 | ||
Szia Laci! Ez gyors volt,pár napja még távolibbnak tünt a vége. Szép lett,nekem tettszik. | |||||
migi | Adatlap | 361583 | 2010. január 28. 14:19 | ||
Igen igazad van ,mindenkitől elnézést , csak 100 évet tévedtem ,nem egy nagy ügy . Akkor helyesen : 1948-49 állapotú gép. | |||||
Freddy | Adatlap | 361582 | 2010. január 28. 14:08 | ||
a festés az 1848-49 álapotú gépet szeretné bemutatni . Ez vitte Kossuth apánkat Pestre? Szép, látványos gép lett egyébként:) | |||||
migi | Adatlap | 361581 | 2010. január 28. 14:05 | ||
Horvath_Balazs | Adatlap | 361579 | 2010. január 27. 19:42 | ||
Szerintem a Small Air Forces Observer c. kiadvány 77. számából származik. home.mit.bme.hu/~tade/pages/hungavia.htm | |||||
migi | Adatlap | 361578 | 2010. január 27. 19:38 | ||
Kamovos | Adatlap | 361577 | 2010. január 24. 15:46 | ||
Szia Juge75 Igen ezt én is láttam! Ezért kerestem a Lengyel SM-1 et! Pont az SM-1-ek voltak fegyverezve és azokról meg nem találtam semmit! Peddig építek párat a Magyaron kívül az tutko. Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 361576 | 2010. január 24. 15:37 | ||
Igen, ez valóban lengyel! | |||||
juge75 | Adatlap | 361575 | 2010. január 24. 15:35 | ||
juge75 | Adatlap | 361574 | 2010. január 24. 13:47 | ||
A nyitott ajtó ablakán át jól kivehető Lengyel felségjel..! | |||||
Kalóz | Adatlap | 361573 | 2010. január 24. 13:03 | ||
mig-29 | Adatlap | 361572 | 2010. január 24. 10:32 | ||
Kamovos | Adatlap | 361571 | 2010. január 23. 19:44 | ||
romeo | Adatlap | 361570 | 2010. január 23. 19:41 | ||
Kamovos | Adatlap | 361569 | 2010. január 23. 19:39 | ||
Szia Nyugger! A Mi-1M-ek 1983-tól vándoroltak el börgöndről. Mert 1982-ben ha szorványossan is de repültek. Volt század repülés is! Üdv: kamovos | |||||
Nyugger | Adatlap | 361568 | 2010. január 23. 19:25 | ||
A 80-as évek végefele készülhetett a budaörsi repülőtéren az RSZ hangár utáni nyűgöző területtől nyugatra, a mai bevásárlóközpontok irányába. Ez a gép is a megszüntetett Farkasvölgyi MéM RSZ oktató központban volt... | |||||
p-51 | Adatlap | 361567 | 2010. január 23. 19:07 | ||
Sziasztok! Én úgy tudom, hogy az invázió 68-ban volt, nem 69-ben. Mármint a két piros csíkos csehszlovákiai. Üdv: p-51 | |||||
PETI | Adatlap | 361566 | 2010. január 23. 19:05 | ||
Ott a pont! :) Köszi a felajánlást, majd kereslek ezügyben. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Hát igen a modernizálás időnként a technika rovására is kihat
Vitathatatlan tény, hogy a Mi-8 változatok többszörösen bizonyították, hogy kiváló munkára képesek!
Jó és megbízható helikopterek!
Erre az alapra építették a Mi-171-et is, a sárkány szerkezet megváltoztatása, nem befolyásolja a helikopter jósági tényezőjét, sőt csak javított rajta a felhasználási lehetőségeket!
A hajtóművek, a reduktor, a lapátok, a farok légcsavar, a levegőrendszer, maradtak, a hidraulika módosításra került a hátsó rámpa miatt.
De ez csak a 2 hidraulika munkahenger azok visszacsapó szelepeivel, és vezérlő szelepével valamint a hozzájuk tartozó csővezetékekkel bővült.
Az elektronika, korszerűsítésre került, hát itt lehetnek hibák.
Az F-104 is így járt annak idején a Németeknél.
Abban viszont a gyártónak igaza lehet, hogy az üzemeltetési technológia figyelmen kívül hagyása üzemeltetési problémákat eredményezhet!
Azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy egy már jól bevált idősebb technikáknál is, az üzemeltető századok időnként az üzemeltetési utasításban foglaltakon kívül, gyári utasításra, bületin munkákat kel, hogy végre hajtsanak!
Azért mert az üzemeltetés során olyan események következhettek be, amik bizonyos az üzemeltetés technológiában nem lévő ellenőrzéseket pótolnak!
Ere legjobb példa volt mikor a Ka-26-os helikopterek puha falu üzemanyag tartájait feltöltött állapotban kívülről kézzel végig kellet simítani, hogy nem szivárog-e, ez igen furcsán hangzott, még tényleg végig nem simítottuk őket, és ki nem derült, hogy könnyeznek a gumi tartályok!
Pedig ezek jól bevált és megbízható tartályok voltak hosszú éveken keresztül.
Azt pedig sajnos nem tudhatjuk, hogy a szomszédos országokban, hogyan történik az üzemeltetés, és azt sem tudjuk, melyik gép milyen meghibásodás miatt vesztegel a földön!
Tehát akár még igazuk is lehet!
Üdv: kamovos