/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Kamovos 361619 2010. február 10. 10:31
Válasz erre
Szia Monox!

Hát igen a modernizálás időnként a technika rovására is kihat
Vitathatatlan tény, hogy a Mi-8 változatok többszörösen bizonyították, hogy kiváló munkára képesek!
Jó és megbízható helikopterek!
Erre az alapra építették a Mi-171-et is, a sárkány szerkezet megváltoztatása, nem befolyásolja a helikopter jósági tényezőjét, sőt csak javított rajta a felhasználási lehetőségeket!
A hajtóművek, a reduktor, a lapátok, a farok légcsavar, a levegőrendszer, maradtak, a hidraulika módosításra került a hátsó rámpa miatt.
De ez csak a 2 hidraulika munkahenger azok visszacsapó szelepeivel, és vezérlő szelepével valamint a hozzájuk tartozó csővezetékekkel bővült.
Az elektronika, korszerűsítésre került, hát itt lehetnek hibák.
Az F-104 is így járt annak idején a Németeknél.

Abban viszont a gyártónak igaza lehet, hogy az üzemeltetési technológia figyelmen kívül hagyása üzemeltetési problémákat eredményezhet!

Azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy egy már jól bevált idősebb technikáknál is, az üzemeltető századok időnként az üzemeltetési utasításban foglaltakon kívül, gyári utasításra, bületin munkákat kel, hogy végre hajtsanak!
Azért mert az üzemeltetés során olyan események következhettek be, amik bizonyos az üzemeltetés technológiában nem lévő ellenőrzéseket pótolnak!

Ere legjobb példa volt mikor a Ka-26-os helikopterek puha falu üzemanyag tartájait feltöltött állapotban kívülről kézzel végig kellet simítani, hogy nem szivárog-e, ez igen furcsán hangzott, még tényleg végig nem simítottuk őket, és ki nem derült, hogy könnyeznek a gumi tartályok!
Pedig ezek jól bevált és megbízható tartályok voltak hosszú éveken keresztül.

Azt pedig sajnos nem tudhatjuk, hogy a szomszédos országokban, hogyan történik az üzemeltetés, és azt sem tudjuk, melyik gép milyen meghibásodás miatt vesztegel a földön!
Tehát akár még igazuk is lehet!

Üdv: kamovos
Kamovos 361618 2010. február 10. 10:07
Válasz erre
Szia Freddy.

Nem feltétlen biztos, hogy a szállítható személyek száma határozza meg, hogy mekkora legyen az a helikopter!
Amikor azt olvasod, hogy csapat szállító, az nem csak a személyekre vonatkozik!
A helikopterek utánpótlást is szállíthatnak!
Ezen kívül nálunk kitalálták az UAZ-ok szállítását is.
Azt pedig nem hiszem, hogy kibírnám röhögés nélkül ahogy a Cugarba próbálják az UAZ-t betenni ! :) :D :D:D

A Mi-2 helikoptereket a Mi-1 helyett hozták!
A Mi-2 helikoptereket Börgöndön a futár helikopter ezred állományában üzemeltették.
Ebből következik, hogy utas szállításra, futár feladatokra használták, és nem csapat szállításra, független attól, hogy ezen kívül, egyéb feladatokat is ellátott.
Azoknak a Mi-2-eknek, amik hozzánk jöttek a beltéri kialakítása nem is teszi lehetővé a csapat szállítást, sem pedig az anyagszállítást.
A Szolnokra történ áttelepítésük után pedig már nem is nagyon volt rájuk szükség.
Ez pedig azt bizonyítja, hogy a Mi-8-nál kisebbre nincs szükségünk.

Amikor azt mondod, hogy, Egy ideális világban persze vécére is Mi-26-ossal járnánk, de ebben az ideális világban más fizeti az üzemanyagot és az egyéb üzemeltetési költségeket:) akkor tartsad szemelőt, hogy a hadműveleti feladatok a kiképzés részei!
Tehát nem felesleges repkedés!
Ha ezen a vonalon gondolkodnánk tovább, akkor be kéne tiltani az 1óra 20 perces útvonalrepüléseket, az iskola köröket, és a függeszkedést, hiszen akkor csak a helikopter személyzete van a helikopteren, és csak üresen repkednek vele, mint egy ön felet molylepke.
De ez a meg közelítés tökéletesen hibás, mert ez mind a helikopter személyzet kiképzésének részei!

Üdv: kamovos
Monox 361617 2010. február 10. 08:29
Válasz erre
Én nagyon tisztelem, a Mi-8/17-es típust, de ahogyan halllom, mind a Horvát, mind pedig a Cseh légierőben igencsak nagy gondok vannak a Mi-171 típus megbízhatóságával. A Horvátok 10 gépéből 4 üzemképes, a többi hosszabb ideje a földön áll. Az Orosz légierőben nemrég hadrendbe állított mintegy 40 új gép közül is igen sok áll a földön, miközben a gyártó a rossz hozzáálással és a karbantartás elmulasztásával védekezik. Azt hiszem, hogy a Mi-8/17-esek legendás strapabírása és kiszolgálási igénytelensége már a múlté. A Szlovák és a Román opció is ezért esett a kútba, hogy a
Bolgárok miért döntöttek a Cougar melett, erről nincsenek információk. Ha be is szereznénk belőle, szerintem nagyon hamar az történne velük, mint a MiG-29-esekkel hajdanán...
Freddy 361616 2010. február 9. 22:53
Válasz erre
Hatékonyság.
A Mi-8/17-be 20-30 katona fér. De nem mindenhová kell ekkora gép, ha csak 10 embert kell vinni, oda elég egy kisebb típus is. (Jó, utasok száma helyett legyen szállított tömeg, mindegy). Mi-2-es volt ilyen, de azt már tudtommal kivonták.

Egy ideális világban persze vécére is Mi-26-ossal járnánk, de ebben az ideális világban más fizeti az üzemanyagot és az egyéb üzemeltetési költségeket:)
Kamovos 361615 2010. február 9. 22:34
Válasz erre
Szia Freddy

Kissebet?
Minek?
A Mi-8 csapatszálító nem séta repültető!
Mi-17?
Hánydarab van?
Mennyi repidejük van?
Mennyi a hártaralévő naptári üzemidejük?

Üdv: kamovos
Freddy 361614 2010. február 9. 22:25
Válasz erre
Mi-8 helyett gondolom, valami kisebbet akarnak. Ebben a kategóriában megmaradna a Mi-17.
Kamovos 361613 2010. február 9. 22:02
Válasz erre
Hát nem mondom, hogy rossz a típus!
De a Mi-171 azért praktikussab!

Bolgár barátainknak pedig, nem kívánnék többet a típushoz, csak annyit amennyit az 1500mm-es mondta annak idején, mikor megszüntették a börgöndi repteret!
"Sok siker, erőt egészséget, katonaszerencsét, a magánéletben is!" :)
Üdv: kamovos
Kamovos 361612 2010. február 9. 21:55
Válasz erre
Hát igen!

A baloldali ajtón kívül, dupla méretű ajtó a fobboldalon!
Hátúl egyben lenyílórámpa!
Ezek azért a Puma változatokhoz (Puma, Super Puma, Cugar) képest, azért elég meggyőző érvek!
Ha még azt is hozzá vesszük, hogy az utóbbi típusokra nincs kiképezve senki, akkor nem sokat kéne vacilálni tovább!

Üdv: kamovos
zoli1989 361611 2010. február 9. 21:52
Válasz erre
_IGP2974
_IGP2974

Szlovák modernizált SAR Mi-17 kabinja:
romeo 361610 2010. február 9. 21:49
Válasz erre
701
701

Bulgária pl. szakított az orosz hagyománnyal és COUGAR-okat vásárolt.
zoli1989 361609 2010. február 9. 21:49
Válasz erre
_IGP7818
_IGP7818

Cseheknek is van.
romeo 361608 2010. február 9. 21:36
Válasz erre
IMG_1547 ILA2008 - Mil Mi-171 PC-9 Staffel Krila Oluje Croatia
IMG_1547 ILA2008 - Mil Mi-171 PC-9 Staffel Krila Oluje Croatia

Igen a horvátoknál is rendszerben van.
Kamovos 361607 2010. február 9. 21:31
Válasz erre
Szia Romeo

Hát ha a szomszédainknak megfelel akkor nekünk is!
Erre legalább már van kiképzett személyzet!
Nekem tetszene!
Gondolom a szolnoki kollégáknak is! :)

Üdv: kamovos
sulyid 361606 2010. február 9. 21:13
Válasz erre
romeo 361605 2010. február 9. 21:12
Válasz erre
A Mi-8 helyett jó lenne a Mi-171?
romeo 361604 2010. február 9. 20:40
Válasz erre
Na végre valami beindult:
Ugyancsak cél, hogy középtávon biztosítani tudják a magyar pilóták megnövekedett repülési időigényét is. Ennek érdekében - a helikopter program keretében a Mi-17-es szállítóhelikoptereket és a Mi-24-es harci helikoptereket felújítják. A Mi-8-as szállítóhelikoptereket pedig új típussal váltják ki. A műveletek támogatása érdekében nagyon fontos a Magyar Honvédség merevszárnyas légi szállító képességének fenntartása is. Ezért az An-26-os repülőgépek üzemidejének meghosszabbítását, modernizálását, valamint 2014-től cseréjük megkezdését tervezik
www.honvedelem.hu/cikk/0/18311/ertekelo_es_feladatszabo_ertekezlet.html
Han 361603 2010. február 9. 20:28
Válasz erre
Üdvözletem!
Egy kis Gripen vásárlás Kern Tamás, politológus tollából:
www.kommentar.info.hu/kern_tamas_a_gripen-project.pdf
Sempi 361602 2010. február 7. 13:36
Válasz erre
Plakát
Plakát

A versenyt a Sámán Online Makett Klub szervezi!
romeo 361601 2010. február 7. 10:08
Válasz erre
TZA-7,5 .
TZA-7,5 .
TZ-500
TZ-500
ATZ-10,5
ATZ-10,5

Itt a kivont típusok.
romeo 361600 2010. február 6. 10:37
Válasz erre
Üdv!
Friss!
Most olvastam a hírt, hogy a hadrenből kivonták a következő üzemanyagszállító járműveket:
1. TZ-500
2. TZA-7,5 MAZ-500A
3. ATZ-10,5 MAZ5334

Tudna valaki feltenni ezekről magyar fotókat.
Köszönöm!
mig-29 361599 2010. február 2. 18:10
Válasz erre
Gripen
Gripen
harrier
harrier

Sziasztok!

Van még egy eladó Revell Harrier Gr5 1:72
ár:1500Huf+posta

Illetve Gripen felvarró emléklappal
ár:1500Huf+posta

kaszab.t@freemail.hu
romeo 361598 2010. február 1. 14:12
Válasz erre
Holler_Janos_075
Holler_Janos_075
Holler_Janos_069
Holler_Janos_069

Üdv!

Nagyon sok Magyar Néphadsereg repülős fotó itt:
www.repulomuzeum.hu/Adomanyok/Holler_Janos/Holler_Janos.htm
migi 361595 2010. január 31. 14:56
Válasz erre
Szia UHU
Igaz hogy nem nekem irtad , de azért én is válaszolók a témában , Szerettem volna itt nyitni egy olyan topikot ami az 50 évek Magyar repülésével foglalkozik, sajnos 1,5 2 hét után még választ se kaptam , de hátha sikerül .
üdv: migi
Horvath_Balazs 361594 2010. január 31. 14:48
Válasz erre
Kedves Uhu! Nagyon szívesen!

Ha magyar repülés/repüléstörténet/festések tárgyában van kérdésed, keress meg nyugodtan - nem garantált, hogy tudok válaszolni, de igyekszem segíteni.
E-mail címem: horac13 kukac freemail pont hu.
A honlapunk pedig a www.avia-info.hu címen érhető el.
Uhu 361593 2010. január 31. 14:41
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm az információt, így már teljesebb a kép. Csak azért kérdeztem, mert rendes mindenki által hozzáférhető(!) forrás ritka, és ami van, azt úgy kell összhalászni innen-onnan. Nagyon várnám(nk), ha lenne a 45-öt utáni légierőről egy használható könyv, vagy egyéb forrás. Csak remélni tudom, hogy jelenik meg valamikor ilyen. Egyébként a Közlekedési Múzeumnak van egy szép Argus motorja felújítva, egykor valamelyik Arado-é lehetett!
Üdv Uhu
Horvath_Balazs 361592 2010. január 31. 09:50
Válasz erre
Amit írtál, az szinte biztosan igaz: "én úgy tudom, hogy az Aradok alul-felül világos szürkék voltak".

A makett viszont egy csehszlovák gyártású Avia C-2B-t ábrázol, ami a fotók alapján fémszínű volt.
migi 361591 2010. január 31. 09:46
Válasz erre
Sziasztok
Balázs köszönöm a dicséretet .
UHU : A forrásom több is volt egyik a KP cég 1/72 Magyar gép festési utasitása , a másik származását nem ismerem ,azon ez a gép van többnézeti rajzon ,alu festéssel .Horváth Balázzsal beszélgettünk erről a témáról és úgy gondoljuk hogy az itthon fel újjitott gépek lehettek a szürkék ,amit a Csehektől kaptunk azok jöttek fémszinben .
Podva 361590 2010. január 31. 09:19
Válasz erre
Hai

A Repülési Lexikon rajzait erős fenntartással kell kezelni A legújabb források szerint a cseh importból származó Aradók Alu színűek voltak.

Üdv Podva
Horvath_Balazs 361589 2010. január 31. 05:53
Válasz erre
romeo 361588 2010. január 30. 22:03
Válasz erre
Szia Migi!

Nagyon szép a 48-as felségjellel!
Uhu 361587 2010. január 30. 21:26
Válasz erre
Szia migi!
Nagyon tetszik az Arado-96B-d, de megtudnád mondani, hogy milyen forrásból dolgoztál. Ez azért kérdem, mert én úgy tudom, hogy az Aradok alul-felül világos szürkék voltak. Pl. Repülési Lexikon Jubileum Kiadó - Gibás színes képei alapján.
Egyelőre több infon nincs az Ar-96B-k festéséről, ezért kérdezném, hogy milyen dokumentumot, korabeli fénykép forrást használtál fel az építés során.

Üdv Uhu
mig-29 361586 2010. január 28. 17:07
Válasz erre
Alaba felvarró
Alaba felvarró

Figyelem!

Még van 2 db Alba Last Flight-es felvarró emléklappal
ár:1500Huf+110Huf posta

és Puma felvarró 8 cm-es (9db)
ár: 700Huf+100Huf Posta

30/249-4843
turpiurfi79 361584 2010. január 28. 14:45
Válasz erre
Szia Laci!
Ez gyors volt,pár napja még távolibbnak tünt a vége.
Szép lett,nekem tettszik.
migi 361583 2010. január 28. 14:19
Válasz erre
Igen igazad van ,mindenkitől elnézést , csak 100 évet tévedtem ,nem egy nagy ügy .
Akkor helyesen : 1948-49 állapotú gép.
Freddy 361582 2010. január 28. 14:08
Válasz erre
a festés az 1848-49 álapotú gépet szeretné bemutatni .

Ez vitte Kossuth apánkat Pestre?
Szép, látványos gép lett egyébként:)
migi 361581 2010. január 28. 14:05
Válasz erre
Kép 432
Kép 432
Kép 433
Kép 433
Kép 434
Kép 434
Kép 435
Kép 435
Kép 436
Kép 436
Kép 437
Kép 437

ELkészültem a Special Hobby 1/48as Ar-96B kittével , a festés az 1848-49 álapotú gépet szeretné bemutatni .
Horvath_Balazs 361579 2010. január 27. 19:42
Válasz erre
Szerintem a Small Air Forces Observer c. kiadvány 77. számából származik.

home.mit.bme.hu/~tade/pages/hungavia.htm
migi 361578 2010. január 27. 19:38
Válasz erre
lap6
lap6

Megtudná mondani valaki ez a rajz melyik könyvből való ?
Kamovos 361577 2010. január 24. 15:46
Válasz erre
Szia Juge75

Igen ezt én is láttam!
Ezért kerestem a Lengyel SM-1 et!

Pont az SM-1-ek voltak fegyverezve és azokról meg nem találtam semmit!
Peddig építek párat a Magyaron kívül az tutko.

Üdv: kamovos
romeo 361576 2010. január 24. 15:37
Válasz erre
juge75 361575 2010. január 24. 15:35
Válasz erre
mi-1jelölt
mi-1jelölt

Itt egy nagyított részlet.
juge75 361574 2010. január 24. 13:47
Válasz erre
A nyitott ajtó ablakán át jól kivehető Lengyel felségjel..!
Kalóz 361573 2010. január 24. 13:03
Válasz erre
Igazad van, egy évet tévedtem. Régen volt:)))
Kalóz
mig-29 361572 2010. január 24. 10:32
Válasz erre
Alaba felvarró
Alaba felvarró

ELADÓ

Az L-39 Alabtros kivonásának alkalmából készült felvarró!
Minden megrendelőnek a kivonás alkalmából készült emléklapot mellékelek.
Ár:1500 Huf + posta
érd.: kaszab.t@freemail.hu
Kamovos 361571 2010. január 23. 19:44
Válasz erre
Szia Peti!

Csak bátra!

Üdv: kamovos
romeo 361570 2010. január 23. 19:41
Válasz erre
Kamovos 361569 2010. január 23. 19:39
Válasz erre
Szia Nyugger!

A Mi-1M-ek 1983-tól vándoroltak el börgöndről.
Mert 1982-ben ha szorványossan is de repültek.
Volt század repülés is!

Üdv: kamovos
Nyugger 361568 2010. január 23. 19:25
Válasz erre
A 80-as évek végefele készülhetett a budaörsi repülőtéren az RSZ hangár utáni nyűgöző területtől nyugatra, a mai bevásárlóközpontok irányába. Ez a gép is a megszüntetett Farkasvölgyi MéM RSZ oktató központban volt...
p-51 361567 2010. január 23. 19:07
Válasz erre
Sziasztok!
Én úgy tudom, hogy az invázió 68-ban volt, nem 69-ben. Mármint a két piros csíkos csehszlovákiai.
Üdv:
p-51
PETI 361566 2010. január 23. 19:05
Válasz erre
Ott a pont! :)
Köszi a felajánlást, majd kereslek ezügyben.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.