<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
horvathp | Adatlap | 361677 | 2010. február 20. 16:52 | ||
Miért nem látom az összes hozzászólást? | |||||
Kamovos | Adatlap | 361676 | 2010. február 20. 16:42 | ||
horvathp | Adatlap | 361673 | 2010. február 20. 16:14 | ||
Igen! Arról kellene pár kép. Próbálom kicsit tuningolni az 1/72-es Italerit. :) | |||||
horvathp | Adatlap | 361672 | 2010. február 20. 16:11 | ||
juge75 | Adatlap | 361667 | 2010. február 20. 08:33 | ||
Magyarul: a fedélzeti technikus munkahelye kellene. | |||||
ambasa | Adatlap | 361666 | 2010. február 19. 20:00 | ||
Üdv! Itt találsz néhányat, bár jónéhány alkatrész hiányzik, de balra látható a vezérlés, viszont jobb oldalról a "hi-fi torony" ki van szerelve, annak csak a bakjai és a kábelei látszanak: www.primeportal.net/hangar/david_lueck/mi-24d/index.php A WWP füzetekben van egy Mi-24-es kiadvány, ott biztosan találsz ilyen jellegű fotókat is. www.wwpbooks.com/index.php TG | |||||
PETI | Adatlap | 361665 | 2010. február 19. 19:04 | ||
Nagyon jók! Egy szép időszak volt, sajnos már a múlté... | |||||
horvathp | Adatlap | 361664 | 2010. február 19. 18:59 | ||
Üdv! Segítségre lenne szükségem. Mi-24-es képek kellenének, a pilótafülke és a desszanttér közötti részről. Előre is köszönöm. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 361663 | 2010. február 18. 19:06 | ||
Nagyon jó képek! | |||||
juge75 | Adatlap | 361661 | 2010. február 18. 13:02 | ||
p-51 | Adatlap | 361658 | 2010. február 17. 20:12 | ||
én is :) | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 361657 | 2010. február 17. 18:37 | ||
Csak poénkodtunk! Egyébként elég valószínű, hogy azok lehettek, Eger felett is többször láttam/hallottam őket. | |||||
p-51 | Adatlap | 361655 | 2010. február 17. 13:21 | ||
Ilyenkor magabiztosan, lazán azt kell kiírnod, hogy a helyzetjelző lámpák helyzetéből ismerted fel, hogy Gripenek, meg a hajtómű közepes fordulatszámához tartozó hangból. | |||||
Csobi21 | Adatlap | 361654 | 2010. február 17. 13:00 | ||
Jól van na,csak tippeltem. Akkor pontosabban 3 katonai repülő volt! | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 361653 | 2010. február 16. 23:14 | ||
Vagy Észak-Koreai MiG-19-es :) | |||||
vlevi | Adatlap | 361651 | 2010. február 16. 19:25 | ||
Este 7-kor honnan látod, hogy Gripen? Lehetnek akár iráni F-14-esek is :) | |||||
Csobi21 | Adatlap | 361650 | 2010. február 16. 18:54 | ||
Balmazújváros felett ezekben a percekben 3, ismétlem 3 Gripen fogócskázik! | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 361649 | 2010. február 15. 17:07 | ||
sajnos ez ennyire nem egyértelmű, most is csak azért lesz, mert az egyik Gripen pilot mozgolódik mert nagyon unta már a banánt, hogy nem történik semmi, igaz, nincs megfelelő létszám sem, részben ezért maradtak a 29-sek is még idén | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 361648 | 2010. február 15. 16:30 | ||
Ez gondolom amugy is lenne, a bombáktól függetlenül. Maverick miatt | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 361647 | 2010. február 15. 16:28 | ||
bocsi, air to ground, levegő-föld | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 361646 | 2010. február 15. 16:24 | ||
VO101_Papi | Adatlap | 361645 | 2010. február 15. 16:17 | ||
A fegyverzetet külön közbeszerzésen vásárolták, az AMRAAM-ek már itt vannak az országban, de az adminisztráció miatt nem kecsón, de ezt csak suttyomban jegyzem meg, nehogy picsán rugjanak érte. A bomba beszerzéseket felfüggesztették a gazdasági helyzet miatt, viszont az AG képzés indul, amerikai segítséggel. | |||||
túrósbatyu | Adatlap | 361644 | 2010. február 15. 15:06 | ||
Sziasztok, köszi a válaszokat. Azt hittem a fegyverzetről a gépekkel együtt egy csomagban állapodtak meg és már rég úton vannak. Tiszta BKV:)Lehet, hogy a magyar gépekre szánt AMRAAM-ok is egyelőre csak papíron léteznek:) üdv Gábor | |||||
romeo | Adatlap | 361643 | 2010. február 15. 12:59 | ||
Lézerirányítású boma beszerzés egyenlőre elmarad a hozzá szükséges Litening-III konténerek már megérkeztek (5db). Jelenleg a Litening konténert csak felderítésre - célmegfigyelésre lehet használni. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 361642 | 2010. február 15. 10:33 | ||
Hali, ezeken kívül már csak AMRAAMek lesznek, ha egyszer odaérnek:), nemhogy lézer, de jelenleg semmilyen bomba nem áll beszerzés alatt Papi | |||||
túrósbatyu | Adatlap | 361641 | 2010. február 15. 10:29 | ||
Sziasztok, tudnátok segíteni abban,hogy milyen fegyverzetet kaptak a magyar Gripenek? Most csinálok egyet 1/72-ben, mit rakjak a szárnyai alá? Pl.: mivel együtt fogják használni a célmegjelelő konténert? Eddig sidewindert, póttartályt, maverick-et és a célmegjelelő konténert láttam fényképeken, pedig úgy emlékszem, hogy pl AMRAAM-okról, lézervezérlésű bombákról is volt szó anno. Előre is köszi: Gábor | |||||
joci232 | Adatlap | 361640 | 2010. február 15. 10:24 | ||
köszi itt találtam bőven:D | |||||
Tibcsi | Adatlap | 361639 | 2010. február 15. 10:15 | ||
Joci, A Mig-21 topikban biztosan találsz képeket, de a Szolnoki repülőmúzeum oldalán is. Kamuflázsos MF (9309): www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/9309lt.htm Ezüst MF (9512): www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/9512lt.htm De Horváth Balázs honlapján (www.avia-info.hu/) is biztosan lesznek fotók. :) | |||||
joci232 | Adatlap | 361638 | 2010. február 15. 09:36 | ||
Sziasztok! kérhetnék képeket magyar mig 21 MF-ről? lehet Magyar Néphadsereges és lehet a Magyar Légierős-is lényeg hogy magyar Mig 21 MF legyen | |||||
romeo | Adatlap | 361637 | 2010. február 14. 19:08 | ||
Petibá | Adatlap | 361636 | 2010. február 14. 18:05 | ||
sulyid | Adatlap | 361635 | 2010. február 14. 17:47 | ||
Mennyire igazad van:)De mikor lesz már végre anyahajónk a magyar tengeren?:):D | |||||
Levix | Adatlap | 361634 | 2010. február 14. 17:25 | ||
Véletlenül beleakadtam a Toff oldalán egy régi írásomba. Mennyire láttam a jövőt, szinte hihetetlen :) www.toff.hu/huaf2010.html 2010-ben a Magyar Légierő teljes egészében a Gripenekre épít. Kiképző gépeink nincsenek, mert az ifjú pilótákat a régiekből klónozzák és szimulátoron képezik ki. Ezzel a ruházat beszerzése is egyszerűbbé válik, hiszen csak egy méretet kell beszerezni. A 2006-ban megszületett első 10 Szabó "Klón" Zoltán (Hivatalosan: MN TOPI-KSz001-010) 2024-ben lesz bevethető. ... | |||||
Monox | Adatlap | 361633 | 2010. február 14. 11:05 | ||
Készülünk a németországi Speyerbe. Nézve a múzeumi kínálatot, annyira érdekes, hogy az egyik kiállított gép egy Mi-24P, gyári száma pedig 340337. A mi 335-ös és 336-os oldalszámú Mi-24P gépeink után következő gépről van szó... (340335 és 240336 gy.sz.) www.airliners.net/photo/Germany---Air/Mil-Mi-24P/1106451/&sid=6810e77f57015ae7ee689a6e0c4e3652 | |||||
romeo | Adatlap | 361631 | 2010. február 13. 21:10 | ||
bgyasoldier | Adatlap | 361630 | 2010. február 13. 19:37 | ||
Szia! A 2003-as Arsenal könyv szerint a GUV konténer van hozzá nekünk. ebbe többféle géppuskát, gépágyút lehet bepakolni. Valamint van/volt KMGU-2 aknaszóró konténerünk is.De valószínű, hogy egyiket se használjuk már. | |||||
romeo | Adatlap | 361629 | 2010. február 13. 18:19 | ||
romeo | Adatlap | 361628 | 2010. február 12. 21:33 | ||
romeo | Adatlap | 361627 | 2010. február 10. 18:20 | ||
Fefedeztem egy új magyar repülősoldalt. jets.hu/news | |||||
sulyid | Adatlap | 361626 | 2010. február 10. 17:15 | ||
Én meg mind a kettőbe.:) | |||||
Kalóz | Adatlap | 361625 | 2010. február 10. 16:31 | ||
romeo | Adatlap | 361624 | 2010. február 10. 15:36 | ||
sulyid | Adatlap | 361623 | 2010. február 10. 14:54 | ||
Szerintem vegyünk kamovokat meg modernizáljuk a minyókat,vagy vegyünk MI 171-eseket. | |||||
Kamovos | Adatlap | 361622 | 2010. február 10. 11:29 | ||
Szia Freddy! Igazad van! Ha a MI-2, nem lett volna leírva, akkor lenhetne kisseb gépünk! (Kb: 20-25 év nálunk 1 helikopter élete a Mi-1-é 30 volt!) Sajnos a Mi-2 helikopterek mára már szintén kirepülték volna a rep idejüket és a naptári üzem idejük is lejárt volna, tehát ha lennének akkor szintén cserére szorulnának! A Lengyelek le álltak a Mi-2 gyártásával, a Sokol miatt tehát Mi-2 már nem lehet! A Mi-2 kategóriában szerencsére azért elég nagy a választék! Ha sikerül kitalálni, hogy futár és személyszállításra, hány főt szeretnénk szállítani, akkor könnyebb lehet a dolgunk! No meg persze, hogy Amerikai, vagy Európai helikoptert szeretnénk! De ez a Robinzon dolog számomra már akkor halott volt mikor először meghallottam! Korszerűtlen dugattyús motoros technikát üzemeltetni nem egy okos dolog a mai világban! Főképpen akkor mikor minden rep technikánk keroval üzemel! Emiatt, a 3 pöcsköszörű miatt, mindenhol a hová megy telepíteni kel külön benzines üzemanyag tárolót. Vagy, előtte elkel küldeni oda, ahol majd tölteni kell, egy üzemanyagos kocsit! És itt figyelembe kell venni a benzin üzemű légi járművek üzemanyag ellátására vonatkozó szigorú szabályokat! (ülepítési idő, üza minta vételezése töltés előtt, ennek tárolása stb.) Hajtóműves helikopternél ilyen gond nincs, mert ott a kero mindenhol. Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 361621 | 2010. február 10. 10:54 | ||
Nagyon sok fotó a tegnapi szolnoki bemutatóról itt: jetbirds.gportal.hu/gindex.php | |||||
Freddy | Adatlap | 361620 | 2010. február 10. 10:47 | ||
Értem, hogy mire gondolsz, és ebben igazad is van. A szállítható szemények száma volt legfelül az adatok között, azért írtam annak alapján, nem pedig a teher alapján, persze, azt is lehet vinni. Ha tényleg _minden_ szállítási feladat egyben a kiképzés része is- ami első olvasásra azért elég necces, a magyar állam általános viszonyait ismerve inkább adminisztratív intézkedésnek tűnik a kiképzésre fordítható kevés repült óra kipótlására, akkor esetleg tényleg nem kellhet más helikopter, de én nehezen tudom elképzelni, hogy a magyar haderőnek megéri minden szállítási feladatát egy ekkora, ráadásul még a ,,majd küld az orosz naftát, van Szibériában"-jelszavú időkben tervezett és rendszeresített géppel csinálnia. Mindamellett, hogy a Mi-8/17 család bizonyítottan a legjobb a kategóriájában, és ily módon hosszú távon is helye kell, hogy legyen a magyar légierőben, szerintem nem teljesen eretnek gondolat valami kisebbet és olcsóbbat is beszerezni mellé (nem helyette! mellé!), ha már mindenképpen újítani akarunk. A politikusok legalábbis biztosan így gondolják. Persze szépen ki kell számolgatni, hogy mennyibe kerülne az új típus, mennyire éri meg egy új üzemeltetési környezetet idehozni (mondjuk ez nem feltétlenül kell,az oroszok is gyártanak Mi-8-nál kisebb helikoptereket), mennyire üzemeltethető együtt a két típus (elektronikai korszerűsítéseket nyilván megérné annyira kompatibilisre csinálnia a korszerűsített Mi-17-esekkel, amennyire csak lehet), meg millió egyéb szempont is van, de ennek utána kell számolni, ha biztosat akarunk mondani, nem lehet csípőből lesöpröni a dolgot. | |||||
Kamovos | Adatlap | 361619 | 2010. február 10. 10:31 | ||
Szia Monox! Hát igen a modernizálás időnként a technika rovására is kihat Vitathatatlan tény, hogy a Mi-8 változatok többszörösen bizonyították, hogy kiváló munkára képesek! Jó és megbízható helikopterek! Erre az alapra építették a Mi-171-et is, a sárkány szerkezet megváltoztatása, nem befolyásolja a helikopter jósági tényezőjét, sőt csak javított rajta a felhasználási lehetőségeket! A hajtóművek, a reduktor, a lapátok, a farok légcsavar, a levegőrendszer, maradtak, a hidraulika módosításra került a hátsó rámpa miatt. De ez csak a 2 hidraulika munkahenger azok visszacsapó szelepeivel, és vezérlő szelepével valamint a hozzájuk tartozó csővezetékekkel bővült. Az elektronika, korszerűsítésre került, hát itt lehetnek hibák. Az F-104 is így járt annak idején a Németeknél. Abban viszont a gyártónak igaza lehet, hogy az üzemeltetési technológia figyelmen kívül hagyása üzemeltetési problémákat eredményezhet! Azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy egy már jól bevált idősebb technikáknál is, az üzemeltető századok időnként az üzemeltetési utasításban foglaltakon kívül, gyári utasításra, bületin munkákat kel, hogy végre hajtsanak! Azért mert az üzemeltetés során olyan események következhettek be, amik bizonyos az üzemeltetés technológiában nem lévő ellenőrzéseket pótolnak! Ere legjobb példa volt mikor a Ka-26-os helikopterek puha falu üzemanyag tartájait feltöltött állapotban kívülről kézzel végig kellet simítani, hogy nem szivárog-e, ez igen furcsán hangzott, még tényleg végig nem simítottuk őket, és ki nem derült, hogy könnyeznek a gumi tartályok! Pedig ezek jól bevált és megbízható tartályok voltak hosszú éveken keresztül. Azt pedig sajnos nem tudhatjuk, hogy a szomszédos országokban, hogyan történik az üzemeltetés, és azt sem tudjuk, melyik gép milyen meghibásodás miatt vesztegel a földön! Tehát akár még igazuk is lehet! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 361618 | 2010. február 10. 10:07 | ||
Szia Freddy. Nem feltétlen biztos, hogy a szállítható személyek száma határozza meg, hogy mekkora legyen az a helikopter! Amikor azt olvasod, hogy csapat szállító, az nem csak a személyekre vonatkozik! A helikopterek utánpótlást is szállíthatnak! Ezen kívül nálunk kitalálták az UAZ-ok szállítását is. Azt pedig nem hiszem, hogy kibírnám röhögés nélkül ahogy a Cugarba próbálják az UAZ-t betenni ! :) :D :D:D A Mi-2 helikoptereket a Mi-1 helyett hozták! A Mi-2 helikoptereket Börgöndön a futár helikopter ezred állományában üzemeltették. Ebből következik, hogy utas szállításra, futár feladatokra használták, és nem csapat szállításra, független attól, hogy ezen kívül, egyéb feladatokat is ellátott. Azoknak a Mi-2-eknek, amik hozzánk jöttek a beltéri kialakítása nem is teszi lehetővé a csapat szállítást, sem pedig az anyagszállítást. A Szolnokra történ áttelepítésük után pedig már nem is nagyon volt rájuk szükség. Ez pedig azt bizonyítja, hogy a Mi-8-nál kisebbre nincs szükségünk. Amikor azt mondod, hogy, Egy ideális világban persze vécére is Mi-26-ossal járnánk, de ebben az ideális világban más fizeti az üzemanyagot és az egyéb üzemeltetési költségeket:) akkor tartsad szemelőt, hogy a hadműveleti feladatok a kiképzés részei! Tehát nem felesleges repkedés! Ha ezen a vonalon gondolkodnánk tovább, akkor be kéne tiltani az 1óra 20 perces útvonalrepüléseket, az iskola köröket, és a függeszkedést, hiszen akkor csak a helikopter személyzete van a helikopteren, és csak üresen repkednek vele, mint egy ön felet molylepke. De ez a meg közelítés tökéletesen hibás, mert ez mind a helikopter személyzet kiképzésének részei! Üdv: kamovos | |||||
Monox | Adatlap | 361617 | 2010. február 10. 08:29 | ||
Én nagyon tisztelem, a Mi-8/17-es típust, de ahogyan halllom, mind a Horvát, mind pedig a Cseh légierőben igencsak nagy gondok vannak a Mi-171 típus megbízhatóságával. A Horvátok 10 gépéből 4 üzemképes, a többi hosszabb ideje a földön áll. Az Orosz légierőben nemrég hadrendbe állított mintegy 40 új gép közül is igen sok áll a földön, miközben a gyártó a rossz hozzáálással és a karbantartás elmulasztásával védekezik. Azt hiszem, hogy a Mi-8/17-esek legendás strapabírása és kiszolgálási igénytelensége már a múlté. A Szlovák és a Román opció is ezért esett a kútba, hogy a Bolgárok miért döntöttek a Cougar melett, erről nincsenek információk. Ha be is szereznénk belőle, szerintem nagyon hamar az történne velük, mint a MiG-29-esekkel hajdanán... | |||||
Freddy | Adatlap | 361616 | 2010. február 9. 22:53 | ||
Hatékonyság. A Mi-8/17-be 20-30 katona fér. De nem mindenhová kell ekkora gép, ha csak 10 embert kell vinni, oda elég egy kisebb típus is. (Jó, utasok száma helyett legyen szállított tömeg, mindegy). Mi-2-es volt ilyen, de azt már tudtommal kivonták. Egy ideális világban persze vécére is Mi-26-ossal járnánk, de ebben az ideális világban más fizeti az üzemanyagot és az egyéb üzemeltetési költségeket:) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |