<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
balaton | Adatlap | 361734 | 2010. március 9. 15:47 | ||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 361733 | 2010. március 9. 14:15 | ||||||||||||||||||
Kösz, Papi! :) | |||||||||||||||||||||
VO101_Papi | Adatlap | 361732 | 2010. március 9. 11:54 | ||||||||||||||||||
Szia Tibcsi! Rakhatsz rá bombatartót, négyzárasat is 50 kg-os bombákkal, Heppes az első bevetésein F4-el vadászbombázott, bár az nem biztos, hogy azokat a 0+39-el repülte, ezen a gépen a fotókon nem látszik mi van feltéve rá. Póttartályos magyar F4-ről én még képet nem láttam így azt inkább hanyagold. üdv: Papi | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 361731 | 2010. március 9. 08:54 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, Magyar Légierő ez is, bár Királyi. :) Van egy ICM Bf-109F-4-es makettem és hozzá a HAD által kiadott "Heppes Aladár-os" (V.0+39) matrica. A kérdésem az lenne, hogy az "Öreg Puma" gépére tehetek bombatartót, vagy póttartályt (függesztőt)? Ha bombatartót igen, akkor a négyzárasat is, vagy csak az egyeset? Kösz: Tibcsi | |||||||||||||||||||||
GRIFX | Adatlap | 361730 | 2010. március 5. 09:36 | ||||||||||||||||||
mig23papa Ez nagyon jó hír! :) Pontosabban azt az illetőt keresem, aki rendelkezik a „Sámán” lógó használati jogával. Elérhetőség: babos93@citromail.hu | |||||||||||||||||||||
makettes | Adatlap | 361729 | 2010. március 5. 09:26 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! 72-es mindkettő madárka. | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361728 | 2010. március 5. 09:21 | ||||||||||||||||||
Szia Sanjurjo Azért ha a kettő közül, vásárlás szempontjából, én választhatnék, én az F-18-ra szavaznék! Ha meg csak úgy adnák fizetés nélkül, akkor nembánom, csak legyen belőle legalább 100 db még ha vegyesen is adnák! :) Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||
Sanjurjo | Adatlap | 361727 | 2010. március 5. 08:32 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Hát akárki, akármit mond jobban is jártunk volna az F 16-ossal, vagy F 18-assal a valóságban is, mint a Gripennel. Bár az is igaz egyik jó barátom szokot vigasztalni ezzel, ha felmerül közöttünk is a Gripen vita, hogy szakmailag lehet, hogy nem volt jó döntés de unikum minden repülőnapon, hisz nem sok saab vadászra került fel eddig még a svéden kívül más felségjel, mig egy F 16-os, vagy F 18-as tizenkettő egy tucat légierő színeiben láthatuk már. Egyébként ez a vágy álom kategória nekem is tetszik, én szívesen megnéznék, egy Eurofigther, vagy F 35-ös makettet is magyar színekben, valószínű valóságban úgy se fogunk egyet se ékjellel látni:(. Sziasztok! | |||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 361726 | 2010. március 5. 05:22 | ||||||||||||||||||
Ha jól emléxem, egy időben a "what if" makettezés, illetve ötletelés egész komoly divat volt. A Toff ajánlatai közt a mai napig láthatók, ehhez készült matricák. | |||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 361725 | 2010. március 4. 23:43 | ||||||||||||||||||
Szia! Szépek! Tetszenek a magyar ékkel. Csak azok a vastag fekete panelekvonalak... Amúgy mekkorák? 48? | |||||||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 361724 | 2010. március 4. 23:11 | ||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361723 | 2010. március 3. 20:04 | ||||||||||||||||||
Egy új kategória ütötte fel a fejét! :D "Magyar Honvédség nem rendszeresített technikai eszközei"! Vagy! "Nekünk is lehetne ilyen” Magyar Honvédségnél nem rendszeresített, de általunk a szívesen rendszeresítet technikai eszközök! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 361722 | 2010. március 3. 18:25 | ||||||||||||||||||
Nagyon jók! Én egy F-14-est akartam magyarra megépíteni. De eddig még nem volt szívem hozzá. :)) | |||||||||||||||||||||
makettes | Adatlap | 361721 | 2010. március 3. 18:18 | ||||||||||||||||||
Rambo | Adatlap | 361720 | 2010. február 28. 21:25 | ||||||||||||||||||
Rajzom van bőven, engem archív fotók érdekelnének. De azért köszönöm! :) | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 361719 | 2010. február 28. 20:51 | ||||||||||||||||||
GRIFX heló Kit keresel konkrétan, és milyen kérdéssel, szinte mindenkinek megvan nálam az elérhetősége. | |||||||||||||||||||||
GRIFX | Adatlap | 361718 | 2010. február 28. 16:12 | ||||||||||||||||||
elérhetőség: babos93@citromail.hu | |||||||||||||||||||||
GRIFX | Adatlap | 361717 | 2010. február 28. 16:11 | ||||||||||||||||||
Sziasztok Valaki nem tud elérhetőséget a Sámán repülőszázaddal kapcsolatos személyről? Fontos lenne… Köszönöm | |||||||||||||||||||||
maverick | Adatlap | 361716 | 2010. február 28. 13:32 | ||||||||||||||||||
Szia Rambo! Találtam párat remélem hasznosak! Üdv Mave | |||||||||||||||||||||
Rambo | Adatlap | 361715 | 2010. február 28. 13:04 | ||||||||||||||||||
Üdv! Keresek magyar Fw 190 F8-ról képet. Előre is köszönöm! | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361714 | 2010. február 25. 17:49 | ||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361713 | 2010. február 25. 17:18 | ||||||||||||||||||
repulo.indavideo.hu/video/Taszar/
repulo.indavideo.hu/video/Egy_film_Baratokrol_es_Batrakrol_1resz/ repulo.indavideo.hu/video/Egy_film_Baratokrol_es_Batrakrol_2resz/ repulo.indavideo.hu/video/Egy_film_Baratokrol_es_Batrakrol_3resz/ repulo.indavideo.hu/video/Bucsurepules-Papa_20000824_1resz/ repulo.indavideo.hu/video/Bucsurepules_Papa_20000824__2resz/ repulo.indavideo.hu/video/Bucsurepules_Papa_20000824__3resz/ | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361712 | 2010. február 25. 17:11 | ||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361711 | 2010. február 25. 17:11 | ||||||||||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 361709 | 2010. február 21. 07:57 | ||||||||||||||||||
Engedjetek meg egy apró pontosítást. Tudomásom szerint -a két P kivételével- mindegyik magyar Mi-24-es az eredeti szovjet (szürke-szürke-világoskék) kamuflázzsal érkezett hozzánk, és a nagyjavítások során kaptak új festést. A 005, 006, 007, 008-as gépek első nagyjavítása azonban nem a PG-ben, hanem még a Szovjetunióban történt, ezért ezen a négy gépen a szürke festésből is kétfajta szerepelt. A második nagyjavításuk természetesen már Tökölön történt. A PG-ből kikerült gépek a jól ismert "magyartarka" színeket (homokbarna-zöld-világoskék) kapták. A 113-as sajnos nem jutott el a nagyjavításig... Hogy melyik gép mikor kapta meg az ék felségjelet, az szerintem kicsit bonyolultabb történet, nem szólva arról, hogy elvileg az átmeneti (körbe foglalt) ék is felkerült néhány 24-esre a legendárium szerint. | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361707 | 2010. február 20. 23:14 | ||||||||||||||||||
Szia Horvathp! Igen látom, csak nekem már optikai tuning kell az apróbb képekhez! :) Meg már tele porozták a szemem az álommanók is! Lehet, fellövöm a pizsit is! Üdv: kamovos Joccak | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361704 | 2010. február 20. 22:59 | ||||||||||||||||||
Szia Horvathp! Az 500-as és a 700 szériánál ne feled elkészíteni az orr szenzorokat is! Sajnos ezeket az Italeri nem adja! :( Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||
horvathp | Adatlap | 361702 | 2010. február 20. 22:53 | ||||||||||||||||||
Igen sajnos ismerem ezt a hibáját, ráadásul a rotorlapátok tövénél sincs törés. Amúgy a magyar gépek fotóival nem lesz gondom, mert mindegyikről van. Eléggé bele vagyok habarodva ezekbe a gépekbe. :) Már van egy Heller 24D-m összerakva ez az 576-os, ez volt az első makettem. Amit most csinálok az meg valószínű a 716-os lesz. Meg megvan a Revell/Monogram 1/48 | |||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 361700 | 2010. február 20. 22:43 | ||||||||||||||||||
Drága Kamovos barátom. Az oroszok 3 fővel repülték, ez tuti. Egyfelől Mi-8 berögződés, másfelől a nem túl képzett gépparancsnokok felügyelete végett. Harmadrészről a fedélzeten tartózkodó kvázi civil (lövész) emberkék fékentartása végett. Itthon nem nagyon volt szükség rá. Ha te nem láttál valamit, az nem azt jelenti, hogy nem is létezett. :) | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361699 | 2010. február 20. 22:31 | ||||||||||||||||||
Szia Horvathp! Sajnos ilyen infók vannak! Én egy makett kiállításon azt hallottam, egy általam ismeretlen embertől, hogy ő Börgöndön, fedélzeti rádiós volt a Mi-2 helikopteren! Hát mit mondjak erre, ez így elég érdekes, így hát csak mosolyogtam magamban rajta! Bár milyen segítségre szükséged lenne, kérdez nyugodtan! Biztos lesz aki segít! Amiben tudok én is segítek! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||
horvathp | Adatlap | 361698 | 2010. február 20. 22:20 | ||||||||||||||||||
Köszönöm a segítséget. Csak hallottam, hogy néha még egy fő is repült a gépen. Ő a pilóta mögött kuporgott, a műszereknél. :) De hát akkor ez téves infó. | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361697 | 2010. február 20. 22:11 | ||||||||||||||||||
Szia Horvathp! A hír sajnos igaz! :( Ezek a hibák fenn állnak! Ha kíváncsi vagy az enyémekre, nézzél be a honlapomra, ott találsz Mi-24-ből párat! www.kamovos.gportal.hu Kár, hogy már megvan az Italeri! Én ha most vennék Hobby Boss-t vennék! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361696 | 2010. február 20. 22:02 | ||||||||||||||||||
Szia Horvathp! Ha tényleg hiteleset kívánsz építeni, akkor mindenképpen vedd figyelembe az oldalszámot! Valamint a dátumot! Mert nem mindegy melyik gépet hogy fested, és az adott festéshez milyen felségjellel választasz! A 0-sá, szériánál, szürke-szürke, alul kék, csillagos volt a 80-as években (005)! Talán a 100-as szériánál is így volt, erről már csak sárga, homok alul kék festésű képem van ék alakú hadi jellel (1991. Sármellék 116)! Az 500-as szériáról már csak sárga, zöld, alul kék ék alakú hadijellel van képem (1992. Taszár 578)! :( A 700-as széria, világos homok, világos barna, alul kék csillagos a (1991. Taszár 717)! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||
ambasa | Adatlap | 361695 | 2010. február 20. 21:36 | ||||||||||||||||||
Bocs, az első kép az Italeri (később Revell) makett. TG | |||||||||||||||||||||
ambasa | Adatlap | 361694 | 2010. február 20. 21:35 | ||||||||||||||||||
Üdv! közben eszembe jutott valami (ha tévedek elnézést), de úgy tudom, hogy az Italeri a Mi-24 makettjánál téves forgásirányban készítette el a rotoragyat és a forgószárnylapátokat. Az óramutató forgásának ellenkezően készítette el a helyes óramutató forgásának megfelelő helyett (felülről nézve). Itt is utalnak a problémára: makettinfo.hu/index.php Ha ismered a problémát, akkor elnézést! TG | |||||||||||||||||||||
ambasa | Adatlap | 361693 | 2010. február 20. 21:23 | ||||||||||||||||||
ambasa | Adatlap | 361692 | 2010. február 20. 21:20 | ||||||||||||||||||
Üdv! szerintem, ha magyar gépet akarsz, akkor ezt a harmadik embert (ahogy Kamovos is írja) ne erőltesd! Volt a kezem alatt az összes magyar Mi-24 a két P-s a '113-as" és a négy "0-ás" és a gép kivételével. Ezek közül egyben láttam olyan ülést az általam ismert 35 gépből. TG | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361691 | 2010. február 20. 21:18 | ||||||||||||||||||
Szia Ambasa! Bocsi, az előző hszedet nem láttam mikor az enyémet bemásoltam! De ezek szerint egyre gondoltunk! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361690 | 2010. február 20. 21:15 | ||||||||||||||||||
Szia Ambasa Emlékeim szerint a 113 kötelékrepülést hajtott végre! Kísérőként repült, és a vezérgép alacsony repülése miatt ütköztek a földnek! A vezérgép parancsnokát talán Smitnek hívták Kik repülésen nem igen szoktak beállításokat végre hajtani, az inkább berepes munka! A hiénázást, jobban eltudom képzelni! Akinek pedig van rá lehetősége, és nem él vele az egy pöc… Ha 2 kormányos géppel mentünk HDM feladatra akkor és is ezt tettem! Sajnos nálunk ez ritka volt, mert az UTI-k általában a kik repülésen vettek részt Ritka kevés alkalom volt a DHM repülésük, de azt mindig kihasználtuk Otthon meg természetes volt, hogy kik repülésen botoltunk, amikor csak lehetett! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||
ambasa | Adatlap | 361689 | 2010. február 20. 21:12 | ||||||||||||||||||
Üdv Kamovos! De, géppárban repültek, de szerintem ennél jobban ne feszegessük a kérdést, nem lenne etikus pletykákat terjeszteni (van olyan kollégám aki akkor ott hivatásos volt, tőle tudok részleteket), viszont a baleseti jegyzőkönyvet meg nem olvastam. A 82-es tragikus év volt a 87. hche. történetében. TG | |||||||||||||||||||||
ambasa | Adatlap | 361688 | 2010. február 20. 21:04 | ||||||||||||||||||
Üdv! Az operátor az a fegyverzetkezelő, aki az első kabinban ül, amit írtál ott az ő halálára utaltál, ő nem azonos a fedélzeti technikussal. Akit fegyverzettechnikai mérnöknek neveznek, az (feltételezésem szerint) ha nem "hiénázott" (az vesse rá az első követ aki nem így tenne), akkor akár hibafeltárási okból is tartózkodhatott a fedélzeten. TG | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361687 | 2010. február 20. 21:02 | ||||||||||||||||||
Szia Horvathp Ez a 113-a véletlen nem kötelékben repül kísérőként? A Magyar Honvédségben üzemeltetett Mi-24-es helikopterek személyzete 2 fő! A helikopter vezetőfülke elő ülésében, a fegyver rendszert kezelő ül! A hátsó ülésben a helikoptervezető, aki, a helikopter parancsnoka! A deszant térben lévők, nem a helikopter személyzetéhez tartoznak! Amint írtam a 3. személy a feladattól függően tartózkodhat a fedélzeten! Számtalan esetnem fordult elő utas repültetés a gépekkel, kiképzési repülés alkalmával is! Diszpécserek, időjelzők, földi kiszolgáló személyzetből, sorállományból, aki kiérdemelték munkájukkal! Esetenként a gép mechanikusa is, aki a földi személyzethez tartozik, bár ők egyéb feladatoknál kötelező jelleggel is repültek, sőt régi időben nálunk 5 évente Rep orvosi, és 5 évente ejtőernyős ugrást is végre kellett hajtaniuk, de ez utóbbit szerencsére az évek folyamán elfelejtették számon kérni! Viszont, nem csak indítani, és motor melegíteni kellett, de, fel kellet tudni szállni, hogy HKSZ, Mozgósítás, esetén amelyik gépre nem jutott helikopter vezető azt is széttelepítsék a reptéren! Ez is ritka volt, mert nálunk, jól fel volt töltve a hajózó állomány Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361686 | 2010. február 20. 20:39 | ||||||||||||||||||
Szia Ambasa! Hát igen! Az Oroszoknál soha nem lehet tudni, hogy mit miért csinálnak! :) A MI-24-es is képes külső függesztéket vinni! Ebben az esetben, tényleg jól jön ha valaki a padlón hasalva látja mi történik, és adott esetben a kötélvágót, vagy a külső függesztmény zárját üzemeltetni tudja. Saját kezűleg, vagy a fedélzeti telefon segítségével, jelez a helikoptervezetőnek! Tehát ki jelenthetjük, hogy nálunk a 3. személy a feladat függvényében van jelen! Azt, hogy ilyen feladat végrehajtása esetén, Szentkirályon, ki volt, vagy Szolnokon, ki ez a személy, nem tudom! Nálunk Börgöndön, csörlőzési feladat végrehajtásánál, mindig a földi személyzetből a sárkányhajtómű mechanikus, (gép gazdája) hajtotta vége a feladatot! Afganisztánban azért voltak érdekes dolgok! A deszant térben, az ajtók felsőrészének felnyitása után mindkét oldalról lehet osztani géppuskával Emellett a deszant tér oldal ablakainak kivétele estén további géppuskát lehet üzemeltetni! Természetesen a külső függesztékek figyelembe vétele mellett! Bár a Mi-24 hajtóművei, jelentős teljesítmény felesleggel rendelkeznek, de a fegyverzet és egyéb terheléseket minden feladat tervezésekor többször is átszámolják! A feladat végre hajtására történő felkészüléseknél, minden részletet figyelembe vesznek! Pl: tekintetbe veszik a nagy magasságú hegyek közötti, a ritka levegőjű légtérben való manőverezésnél, a hajtóművekre eső terhelés mértékét is. A feladat végrehajtásához szükséges üzemanyag mennyiségét! Soha nem biztos, hogy teljes üzemanyag feltöltéssel fog felszállni a helikopter. Ez is feladat függő lehet A mezőgazdasági helikoptereken, gondolok itt a Ka-26-ra, soha nincs teljes olaj, és üzemanyag feltöltéssel! Helyette a vegyszer tartályt tapossák tele, hiszen egy vegyszer tartálynyi anyag kiszórása, rövid ideig tart, ezért nincs szükség teljes töltésre! Hát pont ez van a Harci feladatokat végrehajtó repülő eszközökkel is! Mindig a feladat végre hajtása az, ami meghatározza a fegyverzetet, és a feltöltöttséget! Börgöndön az 1500mm-es (akkori parancsnok) levetette a MI-2 helikopterekről a póttartályt, mert teljesen feltöltött állapotban, nyáron, a forró betonról nehéz volt a felszállás, hajlamos volt a visszaülésre (többnyire csak nála) és úgy álltak a reptéren is, amíg a CSRP-ről valaki meg nem kérdezte, mi ez a baromság, és miért veszélyeztetik a harckészültséget! Békeidőben is, rep utáni után, teljes töltéssel álltak a gépek a reptéren, kivéve a Ka-26-ot nyáron, mert a benzinnek akkora volt a hő tágulása, hogy elérhette a tartályszelőzőt, és ha túlcsordult, akkor képes volt a folyadékszál megszakadásáig, akár 100 liter benzin is távozni a főtartályból! Ezért mindig csak rep előttiben töltöttük tele. A MI-2 póttartályokat is rep előttiben felszoktuk tölteni, főleg ha HDM feladatra, egyedül ment a helikoptervezető, vagy kik repülésen útvonallal kezdett! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||
horvathp | Adatlap | 361685 | 2010. február 20. 20:32 | ||||||||||||||||||
Tudtommal a 113-as lezuhanásakor egy ember vesztette életét és ő épp a fed. technikus volt. 1982. június 22-én 08:47-kor hadműveleti repülés közben a Cseket-hegy közelében a földnek ütközött a 113-as oldalszámú Mi–24D harci helikopter. A becsapódás során az első ülésben ülő Bognár Ferenc főhadnagy fegyverzetkezelő operátor meghalt, Kószó Imre százados pilóta gépparancsnok és Ádász Zoltán százados fegyverzettechnikai mérnök súlyosan megsebesült. Csak a Wikipédián összevissza van írva. http://hu.wikipedia.org/wiki/Rep%C3%BCl%C5%91esem%C3%A9nyek_%C3%A9s_katasztr%C3%B3f%C3%A1k_a_magyar_rep%C3%BCl%C5%91csapatokn%C3%A1l_%281948-t%C3%B3l%29#MiG.E2.80.9321 | |||||||||||||||||||||
ambasa | Adatlap | 361684 | 2010. február 20. 19:40 | ||||||||||||||||||
Üdv Kamovos! szakmabeli vagyok, de nem teljesen úgy ahogy gondolod, úgyhogy amit személyzetről írsz, azt el kell fogadnom, mivel ehhez nem értek, viszont a szakmai múltadat ismerve, ezt Te nálam jóval jobban ismered. A szovjetek három fős üzemeltetését nem feszegetném, mert ugyan a legtöbb orosz oldal 3 főt ír, de a warfare.ru már kettőt. Ugyan akkor az Afganisztánba elvesztett Mi-24-ek esetében általában ha van halott, akkor 1, vagy 2 főt említenek (felületes átnézés alatt nem találtam 3 főt egyszerre), ennek lehet oka, hogy szabályzatot átlépve vagy ember hiány, vagy biztonság, vagy terhelési okokból csak két fővel repültek. Ugyanakkor amikor azt hiszem tavaly lezuhant egy cseh, vagy lengyel gép, ott az áldozatok száma 3 fő volt. A harmadik személyt ahol meg említik ott is csak úgy szerepel, mint opció. Igazából szerepét a levegőben csak teher beemelésnél tudom elképzelni. Amúgy üléssel együtt 100kg+ többletsúly csak a levegőben. Persze ez utóbbi csak vélemény. TG | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361683 | 2010. február 20. 19:00 | ||||||||||||||||||
Szia Ambasa! Amit írtál, az szerintem úgy igaz ahogy állítod! Az Orosz típusú, 3fős személyzettel történő üzemeltetést nem ismerem! De lehet, hogy náluk kísért a Mi-8 múltja! A Mi-8 helikoptereken, a 3.fő a fed technikus! Minálunk a Mi-1, Mi-2, Ka-26-nak, 1 fő volt, MI-8 és változatainak 3 fő, (Mi-9, Mi-17PP nem, mert a fedélzeti technikák kezelői is a géphez tartoztak, és ugyan úgy írták a rep időt mint a helikopter vezetők, tudtommal) Mi-24-nek 2 fő. A fed technikusnak, nem csak a repülés időtartama alatt akad feladata a Mi-8 típusokon! A fed technikusnak, a repüléshez szükséges előkészítési feladatokat is, végre kell tudni hajtania, és esetenként ő is hajtja végre! A helikopter vezetőknek nem! Börgöndön, a Mi-1, Mi-2, Ka-26 helikopter vezetőknek is, tudni kellet mindazt, amit a földi kiszolgáló személyzetnek, fed technikusnak tudni kell, és végre is kellett hajtaniuk bizonyos feladatok végre hajtása esetén! Ha szakmabeli vagy, (márpedig úgy tűnik) akkor azt is tudod, hogy melyik kiszolgálási változatról, és milyen előkészítési feladatokról beszélek! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||
ambasa | Adatlap | 361682 | 2010. február 20. 18:42 | ||||||||||||||||||
Bocs, kimaradt, hogy a képek az említett WWP Mi-24 in detail könyvből valók. Megesküdni nem esküszöm meg rá, de a 4, képen a deszanttérben lévő helyéről kiszerelt ülés lehet az a bizonyos ülés, mivel jól láthatóan a repülőgép-vezető ülése a helyén van. Viszont az, hogy a "113"-as katasztrófájánál 3 haltak meg még nem feltétlenül jelenti, hogy mi is 3 fős személyzettel repültük a gépet, de persze az ellenkezőjét se. TG | |||||||||||||||||||||
ambasa | Adatlap | 361681 | 2010. február 20. 18:28 | ||||||||||||||||||
Üdv! akkor még egyszer. Az orosz oldalakon a (és másutt is) a Mi-24D/V személyzete 3 fő. A Mi-24A/U (legalább is a késői) 2 fő, igaz a deszanttérben van egy Mi-8-ashoz hasonló ugratóülés, viszont nincs teljes átjáró, csak egy ablak a repülőgép-vezető kabinja és a deszanttér között. Mindkét nagyjavításakor a lentebb említett magyar gépből én szereltem ki az említett ülést, de más magyar gépen nem találkoztam vele. Az ülés gazdáját lehet nevezni bárminek, talán a hajózószerelő illene rá leginkább szerintem, mivel a Mi-8-as fedélzeti technikusától eltérően valóban nem nincs semmilyen kezelőszerv előtte. Menetiránynak háttal a deszanttér felé nézve ül. TG | |||||||||||||||||||||
horvathp | Adatlap | 361680 | 2010. február 20. 17:14 | ||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 361679 | 2010. február 20. 17:01 | ||||||||||||||||||
Szia horvathp! Az Email_címed: felirat felett kék mezőben Össze hozzászólás mutatása szövegre kattintva, látni fogod az összes, off hszt is! Üdv: kamovos |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Ez fantasztikus! El is mentettem a képeket. Ha lesznek még ilyenek, ne fossz meg minket a látványtól!
Ha lenne időm, én is összeraknék egy magyar Szu-27-est :)
Egyelőre csak ez a 2. világháborús WM-321 felderítőgépem van ;)