/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
balaton 361734 2010. március 9. 15:47
Válasz erre
WM-321_01
WM-321_01

Ez fantasztikus! El is mentettem a képeket. Ha lesznek még ilyenek, ne fossz meg minket a látványtól!
Ha lenne időm, én is összeraknék egy magyar Szu-27-est :)
Egyelőre csak ez a 2. világháborús WM-321 felderítőgépem van ;)
Tibcsi 361733 2010. március 9. 14:15
Válasz erre
VO101_Papi 361732 2010. március 9. 11:54
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Rakhatsz rá bombatartót, négyzárasat is 50 kg-os bombákkal, Heppes az első bevetésein F4-el vadászbombázott, bár az nem biztos, hogy azokat a 0+39-el repülte, ezen a gépen a fotókon nem látszik mi van feltéve rá. Póttartályos magyar F4-ről én még képet nem láttam így azt inkább hanyagold.

üdv: Papi
Tibcsi 361731 2010. március 9. 08:54
Válasz erre
Sziasztok,

Magyar Légierő ez is, bár Királyi. :)

Van egy ICM Bf-109F-4-es makettem és hozzá a HAD által kiadott "Heppes Aladár-os" (V.0+39) matrica. A kérdésem az lenne, hogy az "Öreg Puma" gépére tehetek bombatartót, vagy póttartályt (függesztőt)? Ha bombatartót igen, akkor a négyzárasat is, vagy csak az egyeset?

Kösz: Tibcsi
GRIFX 361730 2010. március 5. 09:36
Válasz erre
mig23papa Ez nagyon jó hír! :)
Pontosabban azt az illetőt keresem, aki rendelkezik a „Sámán” lógó használati jogával.
Elérhetőség: babos93@citromail.hu
makettes 361729 2010. március 5. 09:26
Válasz erre
Sziasztok!
72-es mindkettő madárka.
Kamovos 361728 2010. március 5. 09:21
Válasz erre
Szia Sanjurjo

Azért ha a kettő közül, vásárlás szempontjából, én választhatnék, én az F-18-ra szavaznék!

Ha meg csak úgy adnák fizetés nélkül, akkor nembánom, csak legyen belőle legalább 100 db még ha vegyesen is adnák! :)

Üdv: kamovos
Sanjurjo 361727 2010. március 5. 08:32
Válasz erre
Sziasztok!

Hát akárki, akármit mond jobban is jártunk volna az F 16-ossal, vagy F 18-assal a valóságban is, mint a Gripennel. Bár az is igaz egyik jó barátom szokot vigasztalni ezzel, ha felmerül közöttünk is a Gripen vita, hogy szakmailag lehet, hogy nem volt jó döntés de unikum minden repülőnapon, hisz nem sok saab vadászra került fel eddig még a svéden kívül más felségjel, mig egy F 16-os, vagy F 18-as tizenkettő egy tucat légierő színeiben láthatuk már.
Egyébként ez a vágy álom kategória nekem is tetszik, én szívesen megnéznék, egy Eurofigther, vagy F 35-ös makettet is magyar színekben, valószínű valóságban úgy se fogunk egyet se ékjellel látni:(.

Sziasztok!
Miggyuri 361726 2010. március 5. 05:22
Válasz erre
Ha jól emléxem, egy időben a "what if" makettezés, illetve ötletelés egész komoly divat volt. A Toff ajánlatai közt a mai napig láthatók, ehhez készült matricák.
zoli1989 361725 2010. március 4. 23:43
Válasz erre
Szia!

Szépek! Tetszenek a magyar ékkel. Csak azok a vastag fekete panelekvonalak...
Amúgy mekkorák? 48?
Hawk 361724 2010. március 4. 23:11
Válasz erre
Jó lenne őket Szolnokon látni :-)
Üdv!
Hawk
Kamovos 361723 2010. március 3. 20:04
Válasz erre
Egy új kategória ütötte fel a fejét! :D

"Magyar Honvédség nem rendszeresített technikai eszközei"!

Vagy!

"Nekünk is lehetne ilyen”

Magyar Honvédségnél nem rendszeresített, de általunk a szívesen rendszeresítet technikai eszközök!

Üdv: kamovos
Tibcsi 361722 2010. március 3. 18:25
Válasz erre
Nagyon jók! Én egy F-14-est akartam magyarra megépíteni. De eddig még nem volt szívem hozzá. :))
makettes 361721 2010. március 3. 18:18
Válasz erre
F-16H_ Falcon
F-16H_ Falcon
F-16H_ Falcon a
F-16H_ Falcon a
F-18H Hornet
F-18H Hornet
F-18H_ Hornet a
F-18H_ Hornet a

Sziasztok!
Egy barátom elkészítette a Gripen "vetélytársait" ,F-16 és F-18 a magyar légierőben.
üdv.
Rambo 361720 2010. február 28. 21:25
Válasz erre
Rajzom van bőven, engem archív fotók érdekelnének.
De azért köszönöm! :)
mig23papa 361719 2010. február 28. 20:51
Válasz erre
GRIFX

heló

Kit keresel konkrétan, és milyen kérdéssel, szinte mindenkinek megvan nálam az elérhetősége.
GRIFX 361718 2010. február 28. 16:12
Válasz erre
elérhetőség: babos93@citromail.hu
GRIFX 361717 2010. február 28. 16:11
Válasz erre
Sziasztok
Valaki nem tud elérhetőséget a Sámán repülőszázaddal kapcsolatos személyről?
Fontos lenne…
Köszönöm
maverick 361716 2010. február 28. 13:32
Válasz erre
13_1
13_1
13_2
13_2
13_3
13_3
13_4
13_4

Szia Rambo!

Találtam párat remélem hasznosak!

Üdv Mave
Rambo 361715 2010. február 28. 13:04
Válasz erre
Üdv!
Keresek magyar Fw 190 F8-ról képet.
Előre is köszönöm!
Kamovos 361714 2010. február 25. 17:49
Válasz erre
Nem csak repüllők!

www.youtube.com/watch
Kamovos 361713 2010. február 25. 17:18
Válasz erre
Kamovos 361712 2010. február 25. 17:11
Válasz erre
Kamovos 361711 2010. február 25. 17:11
Válasz erre
Horvath_Balazs 361709 2010. február 21. 07:57
Válasz erre
Engedjetek meg egy apró pontosítást. Tudomásom szerint -a két P kivételével- mindegyik magyar Mi-24-es az eredeti szovjet (szürke-szürke-világoskék) kamuflázzsal érkezett hozzánk, és a nagyjavítások során kaptak új festést. A 005, 006, 007, 008-as gépek első nagyjavítása azonban nem a PG-ben, hanem még a Szovjetunióban történt, ezért ezen a négy gépen a szürke festésből is kétfajta szerepelt. A második nagyjavításuk természetesen már Tökölön történt.

A PG-ből kikerült gépek a jól ismert "magyartarka" színeket (homokbarna-zöld-világoskék) kapták. A 113-as sajnos nem jutott el a nagyjavításig...

Hogy melyik gép mikor kapta meg az ék felségjelet, az szerintem kicsit bonyolultabb történet, nem szólva arról, hogy elvileg az átmeneti (körbe foglalt) ék is felkerült néhány 24-esre a legendárium szerint.
Kamovos 361707 2010. február 20. 23:14
Válasz erre
Szia Horvathp!

Igen látom, csak nekem már optikai tuning kell az apróbb képekhez! :)
Meg már tele porozták a szemem az álommanók is!
Lehet, fellövöm a pizsit is!

Üdv: kamovos
Joccak
Kamovos 361704 2010. február 20. 22:59
Válasz erre
Szia Horvathp!

Az 500-as és a 700 szériánál ne feled elkészíteni az orr szenzorokat is!
Sajnos ezeket az Italeri nem adja! :(

Üdv: kamovos
horvathp 361702 2010. február 20. 22:53
Válasz erre
Kép 0761
Kép 0761

Igen sajnos ismerem ezt a hibáját, ráadásul a rotorlapátok tövénél sincs törés.
Amúgy a magyar gépek fotóival nem lesz gondom, mert mindegyikről van.
Eléggé bele vagyok habarodva ezekbe a gépekbe. :)
Már van egy Heller 24D-m összerakva ez az 576-os, ez volt az első makettem. Amit most csinálok az meg valószínű a 716-os lesz. Meg megvan a Revell/Monogram 1/48
Solo 361700 2010. február 20. 22:43
Válasz erre
Drága Kamovos barátom. Az oroszok 3 fővel repülték, ez tuti. Egyfelől Mi-8 berögződés, másfelől a nem túl képzett gépparancsnokok felügyelete végett. Harmadrészről a fedélzeten tartózkodó kvázi civil (lövész) emberkék fékentartása végett. Itthon nem nagyon volt szükség rá. Ha te nem láttál valamit, az nem azt jelenti, hogy nem is létezett. :)
Kamovos 361699 2010. február 20. 22:31
Válasz erre
Szia Horvathp!

Sajnos ilyen infók vannak!

Én egy makett kiállításon azt hallottam, egy általam ismeretlen embertől, hogy ő Börgöndön, fedélzeti rádiós volt a Mi-2 helikopteren!
Hát mit mondjak erre, ez így elég érdekes, így hát csak mosolyogtam magamban rajta!

Bár milyen segítségre szükséged lenne, kérdez nyugodtan!
Biztos lesz aki segít!
Amiben tudok én is segítek!

Üdv: kamovos
horvathp 361698 2010. február 20. 22:20
Válasz erre
Köszönöm a segítséget.

Csak hallottam, hogy néha még egy fő is repült a gépen. Ő a pilóta mögött kuporgott, a műszereknél. :)
De hát akkor ez téves infó.
Kamovos 361697 2010. február 20. 22:11
Válasz erre
Szia Horvathp!

A hír sajnos igaz! :(
Ezek a hibák fenn állnak!

Ha kíváncsi vagy az enyémekre, nézzél be a honlapomra, ott találsz Mi-24-ből párat!
www.kamovos.gportal.hu

Kár, hogy már megvan az Italeri!
Én ha most vennék Hobby Boss-t vennék!

Üdv: kamovos
Kamovos 361696 2010. február 20. 22:02
Válasz erre
Szia Horvathp!

Ha tényleg hiteleset kívánsz építeni, akkor mindenképpen vedd figyelembe az oldalszámot!
Valamint a dátumot!
Mert nem mindegy melyik gépet hogy fested, és az adott festéshez milyen felségjellel választasz!

A 0-sá, szériánál, szürke-szürke, alul kék, csillagos volt a 80-as években (005)!
Talán a 100-as szériánál is így volt, erről már csak sárga, homok alul kék festésű képem van ék alakú hadi jellel (1991. Sármellék 116)!
Az 500-as szériáról már csak sárga, zöld, alul kék ék alakú hadijellel van képem (1992. Taszár 578)! :(
A 700-as széria, világos homok, világos barna, alul kék csillagos a (1991. Taszár 717)!

Üdv: kamovos
ambasa 361695 2010. február 20. 21:36
Válasz erre
Bocs, az első kép az Italeri (később Revell) makett.

TG
ambasa 361694 2010. február 20. 21:35
Válasz erre
mi-24 hobbboss
mi-24 hobbboss
mi-24 hobbboss
mi-24 hobbboss

Üdv!

közben eszembe jutott valami (ha tévedek elnézést), de úgy tudom, hogy az Italeri a Mi-24 makettjánál téves forgásirányban készítette el a rotoragyat és a forgószárnylapátokat. Az óramutató forgásának ellenkezően készítette el a helyes óramutató forgásának megfelelő helyett (felülről nézve).

Itt is utalnak a problémára:
makettinfo.hu/index.php

Ha ismered a problémát, akkor elnézést!

TG
ambasa 361693 2010. február 20. 21:23
Válasz erre
Üdv Kamovos!

igen, én is ilyeneket hallottam.

TG
ambasa 361692 2010. február 20. 21:20
Válasz erre
Üdv!

szerintem, ha magyar gépet akarsz, akkor ezt a harmadik embert (ahogy Kamovos is írja) ne erőltesd! Volt a kezem alatt az összes magyar Mi-24 a két P-s a '113-as" és a négy "0-ás" és a gép kivételével. Ezek közül egyben láttam olyan ülést az általam ismert 35 gépből.

TG
Kamovos 361691 2010. február 20. 21:18
Válasz erre
Szia Ambasa!

Bocsi, az előző hszedet nem láttam mikor az enyémet bemásoltam!
De ezek szerint egyre gondoltunk!

Üdv: kamovos
Kamovos 361690 2010. február 20. 21:15
Válasz erre
Szia Ambasa

Emlékeim szerint a 113 kötelékrepülést hajtott végre!
Kísérőként repült, és a vezérgép alacsony repülése miatt ütköztek a földnek!
A vezérgép parancsnokát talán Smitnek hívták

Kik repülésen nem igen szoktak beállításokat végre hajtani, az inkább berepes munka!
A hiénázást, jobban eltudom képzelni!
Akinek pedig van rá lehetősége, és nem él vele az egy pöc…
Ha 2 kormányos géppel mentünk HDM feladatra akkor és is ezt tettem!
Sajnos nálunk ez ritka volt, mert az UTI-k általában a kik repülésen vettek részt
Ritka kevés alkalom volt a DHM repülésük, de azt mindig kihasználtuk
Otthon meg természetes volt, hogy kik repülésen botoltunk, amikor csak lehetett!

Üdv: kamovos
ambasa 361689 2010. február 20. 21:12
Válasz erre
Üdv Kamovos!

De, géppárban repültek, de szerintem ennél jobban ne feszegessük a kérdést, nem lenne etikus pletykákat terjeszteni (van olyan kollégám aki akkor ott hivatásos volt, tőle tudok részleteket), viszont a baleseti jegyzőkönyvet meg nem olvastam. A 82-es tragikus év volt a 87. hche. történetében.

TG
ambasa 361688 2010. február 20. 21:04
Válasz erre
Üdv!

Az operátor az a fegyverzetkezelő, aki az első kabinban ül, amit írtál ott az ő halálára utaltál, ő nem azonos a fedélzeti technikussal. Akit fegyverzettechnikai mérnöknek neveznek, az (feltételezésem szerint) ha nem "hiénázott" (az vesse rá az első követ aki nem így tenne), akkor akár hibafeltárási okból is tartózkodhatott a fedélzeten.

TG
Kamovos 361687 2010. február 20. 21:02
Válasz erre
Szia Horvathp

Ez a 113-a véletlen nem kötelékben repül kísérőként?

A Magyar Honvédségben üzemeltetett Mi-24-es helikopterek személyzete 2 fő!

A helikopter vezetőfülke elő ülésében, a fegyver rendszert kezelő ül!
A hátsó ülésben a helikoptervezető, aki, a helikopter parancsnoka!

A deszant térben lévők, nem a helikopter személyzetéhez tartoznak!
Amint írtam a 3. személy a feladattól függően tartózkodhat a fedélzeten!

Számtalan esetnem fordult elő utas repültetés a gépekkel, kiképzési repülés alkalmával is!
Diszpécserek, időjelzők, földi kiszolgáló személyzetből, sorállományból, aki kiérdemelték munkájukkal!
Esetenként a gép mechanikusa is, aki a földi személyzethez tartozik, bár ők egyéb feladatoknál kötelező jelleggel is repültek, sőt régi időben nálunk 5 évente Rep orvosi, és 5 évente ejtőernyős ugrást is végre kellett hajtaniuk, de ez utóbbit szerencsére az évek folyamán elfelejtették számon kérni!
Viszont, nem csak indítani, és motor melegíteni kellett, de, fel kellet tudni szállni, hogy HKSZ, Mozgósítás, esetén amelyik gépre nem jutott helikopter vezető azt is széttelepítsék a reptéren!
Ez is ritka volt, mert nálunk, jól fel volt töltve a hajózó állomány

Üdv: kamovos
Kamovos 361686 2010. február 20. 20:39
Válasz erre
Szia Ambasa!

Hát igen!
Az Oroszoknál soha nem lehet tudni, hogy mit miért csinálnak! :)

A MI-24-es is képes külső függesztéket vinni!
Ebben az esetben, tényleg jól jön ha valaki a padlón hasalva látja mi történik, és adott esetben a
kötélvágót, vagy a külső függesztmény zárját üzemeltetni tudja.
Saját kezűleg, vagy a fedélzeti telefon segítségével, jelez a helikoptervezetőnek!
Tehát ki jelenthetjük, hogy nálunk a 3. személy a feladat függvényében van jelen!
Azt, hogy ilyen feladat végrehajtása esetén, Szentkirályon, ki volt, vagy Szolnokon, ki ez a személy, nem tudom!
Nálunk Börgöndön, csörlőzési feladat végrehajtásánál, mindig a földi személyzetből a sárkányhajtómű mechanikus, (gép gazdája) hajtotta vége a feladatot!

Afganisztánban azért voltak érdekes dolgok!
A deszant térben, az ajtók felsőrészének felnyitása után mindkét oldalról lehet osztani géppuskával
Emellett a deszant tér oldal ablakainak kivétele estén további géppuskát lehet üzemeltetni!
Természetesen a külső függesztékek figyelembe vétele mellett!

Bár a Mi-24 hajtóművei, jelentős teljesítmény felesleggel rendelkeznek, de a fegyverzet és egyéb terheléseket minden feladat tervezésekor többször is átszámolják!
A feladat végre hajtására történő felkészüléseknél, minden részletet figyelembe vesznek!
Pl: tekintetbe veszik a nagy magasságú hegyek közötti, a ritka levegőjű légtérben való manőverezésnél, a hajtóművekre eső terhelés mértékét is.
A feladat végrehajtásához szükséges üzemanyag mennyiségét!
Soha nem biztos, hogy teljes üzemanyag feltöltéssel fog felszállni a helikopter.
Ez is feladat függő lehet

A mezőgazdasági helikoptereken, gondolok itt a Ka-26-ra, soha nincs teljes olaj, és üzemanyag feltöltéssel!
Helyette a vegyszer tartályt tapossák tele, hiszen egy vegyszer tartálynyi anyag kiszórása, rövid ideig tart, ezért nincs szükség teljes töltésre!

Hát pont ez van a Harci feladatokat végrehajtó repülő eszközökkel is!
Mindig a feladat végre hajtása az, ami meghatározza a fegyverzetet, és a feltöltöttséget!

Börgöndön az 1500mm-es (akkori parancsnok) levetette a MI-2 helikopterekről a póttartályt, mert teljesen feltöltött állapotban, nyáron, a forró betonról nehéz volt a felszállás, hajlamos volt a visszaülésre (többnyire csak nála) és úgy álltak a reptéren is, amíg a CSRP-ről valaki meg nem kérdezte, mi ez a baromság, és miért veszélyeztetik a harckészültséget!
Békeidőben is, rep utáni után, teljes töltéssel álltak a gépek a reptéren, kivéve a Ka-26-ot nyáron, mert a benzinnek akkora volt a hő tágulása, hogy elérhette a tartályszelőzőt, és ha túlcsordult, akkor képes volt a folyadékszál megszakadásáig, akár 100 liter benzin is távozni a főtartályból!
Ezért mindig csak rep előttiben töltöttük tele.
A MI-2 póttartályokat is rep előttiben felszoktuk tölteni, főleg ha HDM feladatra, egyedül ment a helikoptervezető, vagy kik repülésen útvonallal kezdett!

Üdv: kamovos
horvathp 361685 2010. február 20. 20:32
Válasz erre
Tudtommal a 113-as lezuhanásakor egy ember vesztette életét és ő épp a fed. technikus volt.

1982. június 22-én 08:47-kor hadműveleti repülés közben a Cseket-hegy közelében a földnek ütközött a 113-as oldalszámú Mi–24D harci helikopter. A becsapódás során az első ülésben ülő Bognár Ferenc főhadnagy fegyverzetkezelő operátor meghalt, Kószó Imre százados pilóta gépparancsnok és Ádász Zoltán százados fegyverzettechnikai mérnök súlyosan megsebesült.

Csak a Wikipédián összevissza van írva.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Rep%C3%BCl%C5%91esem%C3%A9nyek_%C3%A9s_katasztr%C3%B3f%C3%A1k_a_magyar_rep%C3%BCl%C5%91csapatokn%C3%A1l_%281948-t%C3%B3l%29#MiG.E2.80.9321
ambasa 361684 2010. február 20. 19:40
Válasz erre
Üdv Kamovos!

szakmabeli vagyok, de nem teljesen úgy ahogy gondolod, úgyhogy amit személyzetről írsz, azt el kell fogadnom, mivel ehhez nem értek, viszont a szakmai múltadat ismerve, ezt Te nálam jóval jobban ismered.

A szovjetek három fős üzemeltetését nem feszegetném, mert ugyan a legtöbb orosz oldal 3 főt ír, de a warfare.ru már kettőt. Ugyan akkor az Afganisztánba elvesztett Mi-24-ek esetében általában ha van halott, akkor 1, vagy 2 főt említenek (felületes átnézés alatt nem találtam 3 főt egyszerre), ennek lehet oka, hogy szabályzatot átlépve vagy ember hiány, vagy biztonság, vagy terhelési okokból csak két fővel repültek. Ugyanakkor amikor azt hiszem tavaly lezuhant egy cseh, vagy lengyel gép, ott az áldozatok száma 3 fő volt.

A harmadik személyt ahol meg említik ott is csak úgy szerepel, mint opció. Igazából szerepét a levegőben csak teher beemelésnél tudom elképzelni. Amúgy üléssel együtt 100kg+ többletsúly csak a levegőben. Persze ez utóbbi csak vélemény.

TG
Kamovos 361683 2010. február 20. 19:00
Válasz erre
Szia Ambasa!

Amit írtál, az szerintem úgy igaz ahogy állítod!
Az Orosz típusú, 3fős személyzettel történő üzemeltetést nem ismerem!
De lehet, hogy náluk kísért a Mi-8 múltja!
A Mi-8 helikoptereken, a 3.fő a fed technikus!

Minálunk a Mi-1, Mi-2, Ka-26-nak, 1 fő volt, MI-8 és változatainak 3 fő, (Mi-9, Mi-17PP nem, mert a fedélzeti technikák kezelői is a géphez tartoztak, és ugyan úgy írták a rep időt mint a helikopter vezetők, tudtommal) Mi-24-nek 2 fő.
A fed technikusnak, nem csak a repülés időtartama alatt akad feladata a Mi-8 típusokon!
A fed technikusnak, a repüléshez szükséges előkészítési feladatokat is, végre kell tudni hajtania, és esetenként ő is hajtja végre!
A helikopter vezetőknek nem!

Börgöndön, a Mi-1, Mi-2, Ka-26 helikopter vezetőknek is, tudni kellet mindazt, amit a földi kiszolgáló személyzetnek, fed technikusnak tudni kell, és végre is kellett hajtaniuk bizonyos feladatok végre hajtása esetén!

Ha szakmabeli vagy, (márpedig úgy tűnik) akkor azt is tudod, hogy melyik kiszolgálási változatról, és milyen előkészítési feladatokról beszélek!

Üdv: kamovos
ambasa 361682 2010. február 20. 18:42
Válasz erre
Bocs, kimaradt, hogy a képek az említett WWP Mi-24 in detail könyvből valók. Megesküdni nem esküszöm meg rá, de a 4, képen a deszanttérben lévő helyéről kiszerelt ülés lehet az a bizonyos ülés, mivel jól láthatóan a repülőgép-vezető ülése a helyén van.

Viszont az, hogy a "113"-as katasztrófájánál 3 haltak meg még nem feltétlenül jelenti, hogy mi is 3 fős személyzettel repültük a gépet, de persze az ellenkezőjét se.

TG
ambasa 361681 2010. február 20. 18:28
Válasz erre
Mi-24DVP átjáró 01
Mi-24DVP átjáró 01
Mi-24DVP átjáró 02
Mi-24DVP átjáró 02
Mi-24DVP átjáró 03
Mi-24DVP átjáró 03
Mi-24DVP átjáró 04
Mi-24DVP átjáró 04
Mi-24DVP átjáró 05
Mi-24DVP átjáró 05
Mi-24DVP átjáró 06
Mi-24DVP átjáró 06
Mi-24DVP átjáró 07
Mi-24DVP átjáró 07
Mi-24DVP átjáró 08
Mi-24DVP átjáró 08

Üdv!

akkor még egyszer. Az orosz oldalakon a (és másutt is) a Mi-24D/V személyzete 3 fő. A Mi-24A/U (legalább is a késői) 2 fő, igaz a deszanttérben van egy Mi-8-ashoz hasonló ugratóülés, viszont nincs teljes átjáró, csak egy ablak a repülőgép-vezető kabinja és a deszanttér között.
Mindkét nagyjavításakor a lentebb említett magyar gépből én szereltem ki az említett ülést, de más magyar gépen nem találkoztam vele.
Az ülés gazdáját lehet nevezni bárminek, talán a hajózószerelő illene rá leginkább szerintem, mivel a Mi-8-as fedélzeti technikusától eltérően valóban nem nincs semmilyen kezelőszerv előtte. Menetiránynak háttal a deszanttér felé nézve ül.

TG
horvathp 361680 2010. február 20. 17:14
Válasz erre
Mi-24-2
Mi-24-2

Köszönöm Kamovos!
Még kezdő fórumozó vagyok. :)

Mi is szoktuk repülni 3 fővel.
Erről van is egy szomorú bizonyíték.
Kamovos 361679 2010. február 20. 17:01
Válasz erre
Szia horvathp!

Az Email_címed: felirat felett kék mezőben Össze hozzászólás mutatása szövegre kattintva, látni fogod az összes, off hszt is!

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.