Szia
Szerinted a többi rep. eseménnyel mi a helyzet? (ugyanez, legalábbis lényegét tekintve...)
üdv |
Szia Ambasa!
Mi és hogyan történt? Nem tudjuk.
Kivizsgálás eredménye? Nem tudjuk.
Ki a felelős? Nem tudjuk
2010-ben mit utdunk az eseményről? Semmit
Túlélők mit mondtak? Semmit sem mondtak.
HM hivatalos nyilatkozata: Hírzárlat. No comment!
Most újból felteszema kérdést. Mi és hogyan történt 2001 04.12.-én?
Mint adófizető állampolgár, talán jogom lenne megtudni nem?
momi |
A cseh hadsereg a pilóták felkészítésére Gripen vadászgépeket és L-159-es gépeket használ. Tapasztalatainkat felajánlottuk a magyar légierőnek is" - mondta újságíróknak Necas. Hozzátette: magyar érdeklődés esetén a részleteket a két védelmi miniszter tárgyalná meg. Csehország 14 darab L-159-es gépet tudna bérbe adni a magyaroknak.
Miért kellene bérelni, vásároljuk meg őket pl. lízingre, hogy egyszer majd a magyar légierő állományába kerüljenek. |
Egyet értek veled, a géphez két ember halála kapcsolódik, elég ízléstelen kiállítani, ráadásnak ha már ott teljesen ép korai D 108-as akkor minek neki egy roncs V-s. A látogatók többsége úgysem fogja tudni megkülönböztetni, viszont így vásári mutatvánnyá fog silányulni egy katasztrófa amit a magyar átlag embert ismerve majd félig fog megjegyezni és pletykák sora fog megindulni, amely később legendákká nőnek. Eléggé meggondolatlan lépés volt a HM részéről pont ennek a gépnek a magánkézbe adása (és nagyon finoman fogalmaztam).
TG |
Dr. Simicskó István HM parlamenti államtitkár július 13-án hivatalában fogadta David Lidingtont, a brit Külügyminisztérium Európa-ügyi államminiszterét. Tájékoztatta vendégét, hogy a Többnemzeti Helikopter Kezdeményezés kérdésében hamarosan megszületik a hivatalos magyar álláspont. Kiemelte, hogy a kezdeményezés eredményeként két-három szállító helikopter afganisztáni telepítése fontos részét képezi a szerepvállalásunknak.
Ja, de akkor mi marad itthon?
Üdv! |
Milyen tuti Volga áll ott a háttérbe :) |
|
Köszi ez nagyon kimerítő válasz volt a kérdésemre.Most már mindent tudok amit tudni akartam. |
"A baleset miatt felfüggesztik a MI 24-es harci helikopterekkel való repülést
2001. 04. 12., 16:57|
A légierő vezérkara beszűnteti a MI 24-es harci helikopterekkel való repülést mindaddig, amíg a vizsgálat során kiderül: műszaki hiba vagy egyéb körülmény okozta-e a délelőtti balesetet. Ekkor összeütközött és lezuhant két MI-24 típusú katonai helikopter Gyulafirátót térségében, a Magyar Honvédség gyakorlóterén. Az egyik lezuhant helikopter személyzete életét vesztette, a másik két katona megsérült, főként bőrsérüléseket szenvedtek, egyiküknél csigolyaperem-repedést is diagnosztizáltak.
A szerencsétlenség 10.47 órakor, kiképzés közben történt. A gépek a lőtéren kényszerleszállást hajtottak végre, amelynek során az egyik helikopter kigyulladt. A kényszerleszállás után kigyulladt helikopternek a személyzete vesztette életét. A két súlyos sérült a körülményekhez képest jól van - közölte Józsa Zoltán, a veszprémi megyei kórház traumatológiai osztályának ügyeletes orvosa. A katonák főként bőrsérüléseket szenvedtek, egyiküknél gerincsérülést, pontosabban csigolyaperem-repedést is diagnosztizáltak. A harminc év körüli sérülteket ellátták és néhány napig megfigyelés alatt tartják. A katonák várhatóan a baleset maradandó nyoma nélkül hagyhatják el a kórházat.
A Honvédelmi Minisztérium sajtóirodájának vezetője, Joós György arról nem akart tájékoztatni, hogy a helikopterbaleset két áldozata hány éves volt, illetve mióta repültek ezzel a típussal. Joós elmondta: a Katonai Légügyi Hivatal parancsnoka által vezetett vizsgálat fogja kideríteni, hogy mi okozta a szerencsétlenséget.
A helikopterek egy május végi lengyelországi hadgyakorlatra készültek: a párban repülő helikopterek az úgynevezett fotógéppuska használatát gyakorolták. Joós ismertetése szerint a fotógéppuska a célzókészülékbe épített fényképezőgép, amely a célkeresztbe kerülő céltárgyról készít felvételt, amikor a géppuska elsütő billentyűjét megnyomják. A vizsgálat érdekében a repülőtéren teljes zárlatot rendeltek el. A fotósokat és az operatőröket azért nem engedik a helyszínre felvételeket készíteni, mert a szerencsétlenség katonai területen történt - mondta Joós György.
A csütörtökön délelőtti szerencsétlenségben lezuhant két MI-24 típusú katonai helikopter a Veszprém megyei Gyulafirátót térségében, a Magyar Honvédség központi gyakorlóterén gyakorlatozott. A gépeken két-két főnyi személyzet - helikoptervezető és fedélzeti lövész - tartózkodott. Az egyik helikopter személyzete életét vesztette, a másik két katona súlyos, nem életveszélyes sérüléseket szenvedett. A Magyar Honvédség parancsnoka bizottságot hozott létre az esemény kivizsgálására.
Egy kilétét a nyilvánosság előtt felfedni nem kívánó nyugdíjas repülőtiszt közölte: a baleset 300 méter magasan történt. Az egyik gép azonnal lezuhant és kigyulladt, a másik leszállásra alkalmatlan területen landolt és teljesen összetört. Talián György százados, a Veszprém Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság ügyeletese elmondta: a riasztást 11 órakor kapták, 14 perccel később négy tűzoltó autó 15 fős személyzettel megkezdte az addigra már teljesen kiégett helikopter oltását.
Talla István vezérőrnagy, a légierő vezérkari főnöke csütörtökön Gyulafirátóton tartott sajtótájékoztatóján közölte, hogy a Honvédelmi Minisztérium elrendelte a két halálos áldozatot követelő szerencsétlenség kivizsgálását, ami a Katonai Légügyi Hivatal feladata.
A tábornok nem nyilatkozott sem a Mi-24-esek műszaki állapotáról, sem az elhunyt, illetve megsérült katonák gyakorlottságáról; annyit közölt, hogy a balesetben egy százados és egy főhadnagy vesztette életét. Őket a honvédség saját halottjának tekinti.
Az MTI úgy értesült, hogy az elhunytak oktatók voltak, a két kórházban ápolt sérült pedig tanuló pilóta.
Az esetről a veszprémi rádióban beszámolt egy 17 éves diák, aki a megyeszékhelyen hetedik emeleti lakásuk ablakából szemlélte a helikopterek gyakorlatozását. Elmondta, hogy érdeklődik a repülés iránt, csütörtökön délelőtt ezért is figyelte a gépeket. Távcsövén keresztül látta, amint két helikopter kötelékben repült, de egyikük lemaradt, és igyekezett pótolni hátrányát.
A fiatalember elmondta, hogy éppen ekkor fordult el az ablaktól, de hamarosan egy robbanást hallott, és mire ismét a szeméhez emelte a messzelátót, már az egyik helikopter égő roncsait fedezhette fel.
Összeállítás a Magyarországon 1990 óta történt katonai légibalesetekről
Magyarország 1978-ban rendszeresítette a pilóták által megbízhatónak, erősnek és egyszerűen kezelhetőnek tartott Mi-24 típusú, szovjet gyártmányú harci helikoptereket. 1985-ig összesen 40 darabot vásároltak belőlük - mondta el a Kővári László repülési szakértő.
Közlése szerint ebből a negyven darabból állították fel a Bakony Harci Helikopter Ezred Főnix és Kerecsen elnevezésű századát. Később, az 1990-es évek közepén újabb 20 darab használt Mi-24-est kapott ajándékba a Magyar Honvédség a volt Német Demokratikus Köztársaság hadseregének állományából. Ezeket azonban végül nem rendszeresítették. Kővári László elmondta, hogy a Mi-24-es helikopterek repülésbiztonsági statisztikája Magyarországon rendkívül jó: történt ugyan összeütközés és kényszerleszállás is, de mindössze egy baleset végződött a két fős személyzet halálával: 1983-ban a 113-as számú Mi-24-es zuhant le.
A Mi-24-es harci helikopter kiválóan alkalmas a páncélos járművek elleni harcra, amelyhez irányított rakétákkal is fel van szerelve, de kutató-mentő, valamint deszant feladatok ellátására is használható, hiszen a gép teherterében nyolcan férnek el.
A szakértő elmondta, hogy a NATO egyedül ezt a szovjet gyártmányú harci helikoptertípust tartja - természetesen megfelelő korszerűsítéssel - alkalmasnak a közös feladatokban való részvételre.
(MTI)" |
Na most látom, hogy az első és a harmadik ugyan az, na sebaj.
TG |
"2001. április 12-én 10:47-kor egyszerű időjárási körülmények között Gyulafirátót közelében a központi lőtéren gyakorló fotolövészet közben, lőirányon összeütközött az 579-es oldalszámú Mi–24D a 715-es oldalszámú Mi–24V-vel. Az előbbi gépben ülő Sápi Zoltán százados gépparancsnok és Nagy László főhadnagy operátor a géppel együtt lezuhantak, repülőhalált haltak, a gép kiégett. A 715-ös jelentős sérüléseivel Rolkó Zoltán százados gépparancsnok és Stumpf Péter főhadnagy operátor kényszerleszállt, ők is súlyosan sérültek."
Forrás: wikipedia.hu
"Hét évvel ezelőtt, 2001. április 12-e is átlagos napnak indult a szentkirályszabadjai Bakony harcihelikopter bázison. Megszokott eligazítás során készültek fel a pilóták az aznapi kiképzési feladatra. Az egyik tervezett küldetés az év folyamán tervezett NATO gyakorlaton sorra kerülő feladat gyakorlása, kismagasságon végrehajtott fotó lövészet volt. A feladatot két Mi-24D típusú harcihelikopter hajtotta végre a hajmáskéri lőtér területe felett. A vezérgépben Sápi Zoltán százados gépparancsnok és Nagy László főhadnagy fegyverzet-operátor foglaltak helyet. A kísérő gépben Rolkó Zoltán százados gépparancsnok és Stumpf Péter főhadnagy fegyverzet-operátor repült. A gyakorlás közben a lőtér lőirányában a két helikopter összeütközött és mindkettő lezuhant. A vezérgép személyzete életét vesztette, a kísérő személyzet könnyebb sérülésekkel vészelte át a katasztrófát."
Forrás: Jetfly
"2001. április 12-én 10:47-kor egyszerű időjárási körülmények között Gyulafirátót közelében a központi lőtéren gyakorló fotolövészet közben, lőirányon összeütközött az 579-es oldalszámú Mi?24D a 715-es oldalszámú Mi?24V-vel. Az előbbi gépben ülő Sápi Zoltán százados gépparancsnok és Nagy László főhadnagy operátor a géppel együtt lezuhantak, repülőhalált haltak, a gép kiégett. A 715-ös jelentős sérüléseivel Rolkó Zoltán százados gépparancsnok és Stumpf Péter főhadnagy operátor kényszerleszállt, ők is súlyosan sérültek."
Forrás: mindenkilapja.hu
Tudtommal a gép a faroktartó, a hmű-vek és a páncél lemezek kivételéve elégett. Ennél több részlet nem publikus.
TG |
Most már azt is tudom hogy nappal történt de azt még nem hogy hogyan. |
Valaki felhomályosítana róla hogy hogyan történt az a híres/hírhedt baleset a 715-össel és a 579-essel.Én csak annyit tudok hogy éjszaka ütközött a két gép de azt nem hogy hogyan.Tényleg nincsen kép a 579-esről a beleset utánról?A 715-öst pont mostanság állították ki a balaton környékén.A 715-ösről készült képet alapján szerintem a 715-ös hátulról megfejelte a 579-est. |
Kösz Urak!
Sok jó kép van közöttük!
Miggyuri |
|
|
Képeket keresek magyar Mi-2-es belső teréről. Lehet rendőrségi, határőr vagy a seregé is. Külső képek miatt sem fakadnék sírva.
Miggyuri |
Szia Freddy
Köszi a Jó hírt!
Akkor szerencsére sikerült megjavítani!
Üdv: kamovos |
Ma olyan (délután) háromnegyed hat felé láttam repülni az M7-M1 elágazás környékén. Vezettem, úgyhogy nem nagyon volt időm bámészkodni, de elég alacsonyan jött, és elég jellegzetes a sziluettje. |
|
HA-MDR AN-2 00
|
|
HA-MDR AN-2 01
|
|
HA-MDR AN-2 02
|
|
HA-MDR AN-2 03
|
|
HA-MDR AN-2 04
|
|
HA-MDR AN-2 05
|
|
HA-MDR AN-2 06
|
|
HA-MDR AN-2 08
|
|
HA-MDR AN-2 09
|
|
HA-MDR AN-2 10
|
|
HA-MDR AN-2 11
|
|
HA-MDR AN-2 12
|
|
HA-MDR AN-2 13
|
|
HA-MDR AN-2 14
|
|
HA-MDR AN-2 15
|
Pár régiség AN-2.
Sajnos Ez már többet nem fog repülni!
Üdv: kamovos |
|
HA-LIX LI-2 01
|
|
HA-LIX LI-2 02
|
|
HA-LIX LI-2 03
|
|
HA-LIX LI-2 04
|
|
HA-LIX LI-2 05
|
|
HA-LIX LI-2 06
|
|
HA-LIX LI-2 07
|
|
HA-LIX LI-2 08
|
|
HA-LIX LI-2 09
|
|
HA-LIX LI-2 10
|
|
HA-LIX LI-2 11
|
|
HA-LIX LI-2 12
|
|
HA-LIX LI-2 13
|
|
HA-LIX LI-2 14
|
|
HA-LIX LI-2 15
|
|
HA-LIX LI-2 16
|
|
HA-LIX LI-2 17
|
|
HA-LIX LI-2 18
|
|
HA-LIX LI-2 20
|
|
HA-LIX LI-2 21
|
|
HA-LIX LI-2 22
|
|
HA-LIX LI-2 23
|
|
HA-LIX LI-2 24
|
|
HA-LIX LI-2 25
|
|
HA-LIX LI-2 26
|
|
HA-LIX LI-2 27
|
|
HA-LIX LI-2 28
|
|
HA-LIX LI-2 29
|
|
HA-LIX LI-2 30
|
|
HA-LIX LI-2 31
|
|
HA-LIX LI-2 32
|
|
HA-LIX LI-2 33
|
|
HA-LIX LI-2 34
|
|
HA-LIX LI-2 35
|
|
HA-LIX LI-2 36
|
|
HA-LIX LI-2 37
|
|
HA-LIX LI-2 38
|
|
HA-LIX LI-2 39
|
|
HA-LIX LI-2 40
|
|
HA-LIX LI-2 41
|
|
HA-LIX LI-2 42
|
|
HA-LIX LI-2 43
|
|
HA-LIX LI-2 44
|
|
HA-LIX LI-2 45
|
|
HA-LIX LI-2 46
|
|
HA-LIX LI-2 47
|
|
HA-LIX LI-2 48
|
|
HA-LIX LI-2 49
|
|
HA-LIX LI-2 50
|
Pár régiség Li-2.
Sajnos neki tönkrement a bal motor indító mechanizmusa és ezért nem tudot a programon részt venni.
Pedig a fiuk iszonyatossan dolgoztak a tűző napon!
Üdv: kamovos |
|
HA-PAO Po-2 01
|
|
HA-PAO Po-2 02
|
|
HA-PAO Po-2 03
|
|
HA-PAO Po-2 04
|
|
HA-PAO Po-2 05
|
|
HA-PAO Po-2 06
|
|
HA-PAO Po-2 07
|
|
HA-PAO Po-2 08
|
|
HA-PAO Po-2 09
|
|
HA-PAO Po-2 09
|
|
HA-PAO Po-2 10
|
|
HA-PAO Po-2 12
|
|
HA-PAO Po-2 13
|
|
HA-PAO Po-2 14
|
|
HA-PAO Po-2 15
|
|
HA-PAO Po-2 16
|
|
HA-PAO Po-2 17
|
|
HA-PAO Po-2 18
|
|
HA-PAO Po-2 19
|
|
HA-PAO Po-2 20
|
|
HA-PAO Po-2 21
|
|
HA-PAO Po-2 22
|
|
HA-PAO Po-2 23
|
|
HA-PAO Po-2 24
|
|
HA-PAO Po-2 25
|
|
HA-PAO Po-2 26
|
|
HA-PAO Po-2 27
|
|
HA-PAO Po-2 28
|
|
HA-PAO Po-2 29
|
Pár régiség PO-2.
Üdv: kamovos |
|
HA-NEM 01
|
|
HA-NEM 02
|
|
HA-NEM 03
|
|
HA-NEM 04
|
|
HA-NEM 05
|
|
HA-NEM 06
|
|
HA-NEM 07
|
|
HA-NEM 08
|
|
HA-NEM 09
|
|
HA-NEM 10
|
|
HA-TOM Extra 300 01
|
|
HA-TOM Extra 300 02
|
|
HA-TOM Extra 300 03
|
|
HA-TOM Extra 300 04
|
|
HA-TOM Extra 300 05
|
|
HA-TOM Extra 300 06
|
|
HA-TOM Extra 300 07
|
|
HA-TOM Extra 300 08
|
|
HA-TOM Extra 300 09
|
|
HA-TOM Extra 300 10
|
|
HA-TOM Extra 300 11
|
|
HA-TOM Extra 300 12
|
|
HA-TOM Extra 300 13
|
|
HA-TOM Extra 300 14
|
|
HA-TOM Extra 300 15
|
|
HA-TOM Extra 300 16
|
|
HA-TOM Extra 300 17
|
|
HA-TOM Extra 300 18
|
|
HA-TOM Extra 300 19
|
|
HA-TOM Extra 300 20
|
|
HA-TOM Extra 300 21
|
Polgári repüllők Börgöndről 1
Üdv: kamovos |
|
Apollo 01
|
|
Apollo 02
|
|
Apollo 03
|
|
Apollo 04
|
|
Apollo 05
|
|
Apollo 06
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 01
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 02
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 03
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 04
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 05
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 07
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 08
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 09
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 10
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 11
|
|
HA-PAC 01
|
|
HA-PAC 02
|
|
HA-PAC 03
|
|
HA-PAC 04
|
|
HA-PAC 05
|
|
HA-PAC 06
|
|
HA-PAC 07
|
|
HA-PAC 08
|
|
HA-PAC 09
|
|
HA-PAC 10
|
|
HA-PAC 11
|
|
HA-PAC 12
|
|
HA-TOS 01
|
|
HA-TOS 02
|
|
HA-TOS 03
|
|
HA-TOS 04
|
|
100_1232
|
|
HA-YNBD 02
|
|
HA-YNBD 03
|
|
HA-YNBD 04
|
|
HA-YNBD 05
|
|
HA-YNBD 06
|
|
HA-YNBD 07
|
|
HA-YNBD 08
|
Polgári repüllők Börgöndről 2
Üdv: kamovos |
Köszönöm mindenkinek, aki küldött rajzokat a Mi-17-es felhívásunkra és köszönöm azoknak is, akik csak ötleteket adtak!
Továbbítom majd ezeket az ötleteket, nem tudom meg lesz-e valósítva a projekt!
Üdv.: Daala |
Sziasztok,
a második fotó a Kaukázus térségen aramviri vörös zászló renddel kitüntetett repülőtiszti főiskolán készült, a hatvanas évek végén. |
Szia Balaton Barátom!
Hát majdnem!
Börgöndön volt 2db belőle.
A Mi-1, Ka 26-nál nem kifejezetten indító kocsinak volt nálunk használva!
A Mi-1 és a Ka-26 levegőről indult, ellentétben a Mi-2-vel, amire indító motor generátor van felépítve, és erős áramszükségletük miatt reptereken nem aksiról, hanem indító kocsikról indították őket.
De saját aksiról is indíthatók!
Ahogy pedig a 2. Képedet nézem másút viszont indító kocsiként is funkcionált!
Üdv: kamovos |
|
|
Gaz-69 APA-kocsi 02
|
|
Gaz-69 APA-kocsi 01
|
Mintha Kamovos azt mondta volna, hogy indítókocsi és 2db volt az országban. (Nem lehet, hogy épp ő ül a Gaz lökhárítóján? :))) |
|
BIG_0007763237
|
Üdv!
Mire használták ezt az átalakított GAZ-69-et?
Köszönöm! |
|
Jak-52-12pgnj 2003
|
Tibcsi,
A PG-ben nagyjavított 08-s,09-s,és a 12-s Jak-52-t nyugodtam megépítheted a 2 srófos
zöld-barna terepfestett változatban. A 05-s gép a román n.j. után már terepszinben 3 sróffal repült. Bár azt halkan jegyzem meg, hogy sokszor cseréltek légcsavart a gépek között ezért egészen nem zárható ki a terep 05-ös 2 tollal változat, csak fotót még nem láttunk róla. |
Köszi, akkor kénytelen leszek a "bohócmintás" festéssel megépíteni a 05-öst...
Üdv. |
Szia Tibcsi!
Utánanéztem én is a gyűjteményemben, de magyar terepmintás "kéttolú" fotót a 05-ről nem találtam.
Üdv! |
|
18
|
Nem egészen. :) A képen is látható festésre gondoltam kétágú sróffal. |
|
jak52_11_1996
|
|
Jak-52 06
|
|
pic127449
|
Szia!
Ezekre gondolsz?
Figaro |
Sziasztok,
Létezett olyan zöld-barna kamós (magyar) Jak-52, amin még a régi kétágú légcsavar volt? A 05-ös esetleg létezett ebben a formában?
Tibcsi |
Ja ezt az oldalt én is ismerem,milyen hülye voltam hogy nem ezzel kezdtem.Köszi az ötletet. |
Sulyid!
A lajstrom alatt keresd a régebbi fotókast.
Üdv! |
|
Tudnátok felrakni pár képet a mi-8-asok(és mi-17-esek) és a mi-24-esek régebbi és a mostani festéséről? |
|
Toldi, és a petrencés rúd a gép farka, mi? :D |
Lehetne szürke marha is. Magyar is, erős, mint a fene, igénytelen, kötődik az Alföldhöz. A gép farka lehetne az állat farka is akár.
Van még egy ötletem. Két 17esen van egy-egy minta, amin az országot cipeli a helikoffer. Esetleg lehetne az egyik gépre lógatni egy Magyarországot?:D
Esetleg... Botond, Toldi, vagy Kinizsi? |
Üdv!
A militarymachine-re kikerült még egy CR. 42 szakirodalom (olasz/angol, 50 oldal). Ez nem festési, hanem gép ismertetési. Eredeti szerkezeti rajzokkal (1:48, 1:72), kabinfotókkal, -rajzokkal - igaz, kicsit rossz minőségben. Tárgyalja a magyar alkalmazást is; 5 kép van a magyar gépekről, közte a WM motorral építettről.
military-machine.blogspot.com/2010/06/fiat-cr-42.html |
juge75: nagyon koszi. ezzel már tudok valamit kezdeni. |
|
b131 felségjel
|
Na, ha jól számolsz te is, valami hasonló jön ki.
Jó munkát kívánok! |
Szitakötő bárhol van, kérész is, node a Tiszavirág csak Magyarországon és csak a Tiszán!
Sőt, jelképe lett a Tisza-menti településeknek is (ezt mintázza majd a gyaloghíd is. |
|
Kép 075
|
|
Kép 076
|
Fesztávolság 1/7-e, ott van az ék csúcsa, húzol egy párhuzamost a hossz tengellyel, ezután a ki és belépő élek közötti szakaszt leméred az adott pontokon (az előbb említett fesztáv hetedénél húzott egyenesen lévő két pont távolsága, szakasza.
a kapott számot elfelezed , elösztod kettővel, megvan az és (egyenlő szárú háromszög) alapja.
A rajz óriási segítséget ad, csak segítségkép leírtam, hogyan használják. |
|
|
bü-131 magyar 1
|
|
bü-131 magyar 2
|
Figyelj!
Az van meg (de szerintem hozzáférhető) hogy milyen arányokkal kell fel festeni.
Ez alul és felül is azonos helyen kell lennie (hacsak nem mérték el). |
Szerinted a többi rep. eseménnyel mi a helyzet? (ugyanez, legalábbis lényegét tekintve...)
üdv