|
|
HA-LIX LI-2 01
|
|
|
HA-LIX LI-2 02
|
|
|
HA-LIX LI-2 03
|
|
|
HA-LIX LI-2 04
|
|
|
HA-LIX LI-2 05
|
|
|
HA-LIX LI-2 06
|
|
|
HA-LIX LI-2 07
|
|
|
HA-LIX LI-2 08
|
|
|
HA-LIX LI-2 09
|
|
|
HA-LIX LI-2 10
|
|
|
HA-LIX LI-2 11
|
|
|
HA-LIX LI-2 12
|
|
|
HA-LIX LI-2 13
|
|
|
HA-LIX LI-2 14
|
|
|
HA-LIX LI-2 15
|
|
|
HA-LIX LI-2 16
|
|
|
HA-LIX LI-2 17
|
|
|
HA-LIX LI-2 18
|
|
|
HA-LIX LI-2 20
|
|
|
HA-LIX LI-2 21
|
|
|
HA-LIX LI-2 22
|
|
|
HA-LIX LI-2 23
|
|
|
HA-LIX LI-2 24
|
|
|
HA-LIX LI-2 25
|
|
|
HA-LIX LI-2 26
|
|
|
HA-LIX LI-2 27
|
|
|
HA-LIX LI-2 28
|
|
|
HA-LIX LI-2 29
|
|
|
HA-LIX LI-2 30
|
|
|
HA-LIX LI-2 31
|
|
|
HA-LIX LI-2 32
|
|
|
HA-LIX LI-2 33
|
|
|
HA-LIX LI-2 34
|
|
|
HA-LIX LI-2 35
|
|
|
HA-LIX LI-2 36
|
|
|
HA-LIX LI-2 37
|
|
|
HA-LIX LI-2 38
|
|
|
HA-LIX LI-2 39
|
|
|
HA-LIX LI-2 40
|
|
|
HA-LIX LI-2 41
|
|
|
HA-LIX LI-2 42
|
|
|
HA-LIX LI-2 43
|
|
|
HA-LIX LI-2 44
|
|
|
HA-LIX LI-2 45
|
|
|
HA-LIX LI-2 46
|
|
|
HA-LIX LI-2 47
|
|
|
HA-LIX LI-2 48
|
|
|
HA-LIX LI-2 49
|
|
|
HA-LIX LI-2 50
|
Pár régiség Li-2.
Sajnos neki tönkrement a bal motor indító mechanizmusa és ezért nem tudot a programon részt venni.
Pedig a fiuk iszonyatossan dolgoztak a tűző napon!
Üdv: kamovos |
|
|
HA-PAO Po-2 01
|
|
|
HA-PAO Po-2 02
|
|
|
HA-PAO Po-2 03
|
|
|
HA-PAO Po-2 04
|
|
|
HA-PAO Po-2 05
|
|
|
HA-PAO Po-2 06
|
|
|
HA-PAO Po-2 07
|
|
|
HA-PAO Po-2 08
|
|
|
HA-PAO Po-2 09
|
|
|
HA-PAO Po-2 09
|
|
|
HA-PAO Po-2 10
|
|
|
HA-PAO Po-2 12
|
|
|
HA-PAO Po-2 13
|
|
|
HA-PAO Po-2 14
|
|
|
HA-PAO Po-2 15
|
|
|
HA-PAO Po-2 16
|
|
|
HA-PAO Po-2 17
|
|
|
HA-PAO Po-2 18
|
|
|
HA-PAO Po-2 19
|
|
|
HA-PAO Po-2 20
|
|
|
HA-PAO Po-2 21
|
|
|
HA-PAO Po-2 22
|
|
|
HA-PAO Po-2 23
|
|
|
HA-PAO Po-2 24
|
|
|
HA-PAO Po-2 25
|
|
|
HA-PAO Po-2 26
|
|
|
HA-PAO Po-2 27
|
|
|
HA-PAO Po-2 28
|
|
|
HA-PAO Po-2 29
|
Pár régiség PO-2.
Üdv: kamovos |
|
|
HA-NEM 01
|
|
|
HA-NEM 02
|
|
|
HA-NEM 03
|
|
|
HA-NEM 04
|
|
|
HA-NEM 05
|
|
|
HA-NEM 06
|
|
|
HA-NEM 07
|
|
|
HA-NEM 08
|
|
|
HA-NEM 09
|
|
|
HA-NEM 10
|
|
|
HA-TOM Extra 300 01
|
|
|
HA-TOM Extra 300 02
|
|
|
HA-TOM Extra 300 03
|
|
|
HA-TOM Extra 300 04
|
|
|
HA-TOM Extra 300 05
|
|
|
HA-TOM Extra 300 06
|
|
|
HA-TOM Extra 300 07
|
|
|
HA-TOM Extra 300 08
|
|
|
HA-TOM Extra 300 09
|
|
|
HA-TOM Extra 300 10
|
|
|
HA-TOM Extra 300 11
|
|
|
HA-TOM Extra 300 12
|
|
|
HA-TOM Extra 300 13
|
|
|
HA-TOM Extra 300 14
|
|
|
HA-TOM Extra 300 15
|
|
|
HA-TOM Extra 300 16
|
|
|
HA-TOM Extra 300 17
|
|
|
HA-TOM Extra 300 18
|
|
|
HA-TOM Extra 300 19
|
|
|
HA-TOM Extra 300 20
|
|
|
HA-TOM Extra 300 21
|
Polgári repüllők Börgöndről 1
Üdv: kamovos |
|
|
Apollo 01
|
|
|
Apollo 02
|
|
|
Apollo 03
|
|
|
Apollo 04
|
|
|
Apollo 05
|
|
|
Apollo 06
|
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 01
|
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 02
|
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 03
|
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 04
|
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 05
|
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 07
|
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 08
|
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 09
|
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 10
|
|
|
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 11
|
|
|
HA-PAC 01
|
|
|
HA-PAC 02
|
|
|
HA-PAC 03
|
|
|
HA-PAC 04
|
|
|
HA-PAC 05
|
|
|
HA-PAC 06
|
|
|
HA-PAC 07
|
|
|
HA-PAC 08
|
|
|
HA-PAC 09
|
|
|
HA-PAC 10
|
|
|
HA-PAC 11
|
|
|
HA-PAC 12
|
|
|
HA-TOS 01
|
|
|
HA-TOS 02
|
|
|
HA-TOS 03
|
|
|
HA-TOS 04
|
|
|
100_1232
|
|
|
HA-YNBD 02
|
|
|
HA-YNBD 03
|
|
|
HA-YNBD 04
|
|
|
HA-YNBD 05
|
|
|
HA-YNBD 06
|
|
|
HA-YNBD 07
|
|
|
HA-YNBD 08
|
Polgári repüllők Börgöndről 2
Üdv: kamovos |
|
Köszönöm mindenkinek, aki küldött rajzokat a Mi-17-es felhívásunkra és köszönöm azoknak is, akik csak ötleteket adtak!
Továbbítom majd ezeket az ötleteket, nem tudom meg lesz-e valósítva a projekt!
Üdv.: Daala |
Sziasztok,
a második fotó a Kaukázus térségen aramviri vörös zászló renddel kitüntetett repülőtiszti főiskolán készült, a hatvanas évek végén. |
Szia Balaton Barátom!
Hát majdnem!
Börgöndön volt 2db belőle.
A Mi-1, Ka 26-nál nem kifejezetten indító kocsinak volt nálunk használva!
A Mi-1 és a Ka-26 levegőről indult, ellentétben a Mi-2-vel, amire indító motor generátor van felépítve, és erős áramszükségletük miatt reptereken nem aksiról, hanem indító kocsikról indították őket.
De saját aksiról is indíthatók!
Ahogy pedig a 2. Képedet nézem másút viszont indító kocsiként is funkcionált!
Üdv: kamovos |
|
|
|
|
Gaz-69 APA-kocsi 02
|
|
|
Gaz-69 APA-kocsi 01
|
Mintha Kamovos azt mondta volna, hogy indítókocsi és 2db volt az országban. (Nem lehet, hogy épp ő ül a Gaz lökhárítóján? :))) |
|
|
BIG_0007763237
|
Üdv!
Mire használták ezt az átalakított GAZ-69-et?
Köszönöm! |
|
|
Jak-52-12pgnj 2003
|
Tibcsi,
A PG-ben nagyjavított 08-s,09-s,és a 12-s Jak-52-t nyugodtam megépítheted a 2 srófos
zöld-barna terepfestett változatban. A 05-s gép a román n.j. után már terepszinben 3 sróffal repült. Bár azt halkan jegyzem meg, hogy sokszor cseréltek légcsavart a gépek között ezért egészen nem zárható ki a terep 05-ös 2 tollal változat, csak fotót még nem láttunk róla. |
Köszi, akkor kénytelen leszek a "bohócmintás" festéssel megépíteni a 05-öst...
Üdv. |
Szia Tibcsi!
Utánanéztem én is a gyűjteményemben, de magyar terepmintás "kéttolú" fotót a 05-ről nem találtam.
Üdv! |
|
|
18
|
Nem egészen. :) A képen is látható festésre gondoltam kétágú sróffal. |
|
|
jak52_11_1996
|
|
|
Jak-52 06
|
|
|
pic127449
|
Szia!
Ezekre gondolsz?
Figaro |
|
Sziasztok,
Létezett olyan zöld-barna kamós (magyar) Jak-52, amin még a régi kétágú légcsavar volt? A 05-ös esetleg létezett ebben a formában?
Tibcsi |
Ja ezt az oldalt én is ismerem,milyen hülye voltam hogy nem ezzel kezdtem.Köszi az ötletet. |
Sulyid!
A lajstrom alatt keresd a régebbi fotókast.
Üdv! |
|
|
|
Tudnátok felrakni pár képet a mi-8-asok(és mi-17-esek) és a mi-24-esek régebbi és a mostani festéséről? |
|
|
Toldi, és a petrencés rúd a gép farka, mi? :D |
Lehetne szürke marha is. Magyar is, erős, mint a fene, igénytelen, kötődik az Alföldhöz. A gép farka lehetne az állat farka is akár.
Van még egy ötletem. Két 17esen van egy-egy minta, amin az országot cipeli a helikoffer. Esetleg lehetne az egyik gépre lógatni egy Magyarországot?:D
Esetleg... Botond, Toldi, vagy Kinizsi? |
Üdv!
A militarymachine-re kikerült még egy CR. 42 szakirodalom (olasz/angol, 50 oldal). Ez nem festési, hanem gép ismertetési. Eredeti szerkezeti rajzokkal (1:48, 1:72), kabinfotókkal, -rajzokkal - igaz, kicsit rossz minőségben. Tárgyalja a magyar alkalmazást is; 5 kép van a magyar gépekről, közte a WM motorral építettről.
military-machine.blogspot.com/2010/06/fiat-cr-42.html |
|
juge75: nagyon koszi. ezzel már tudok valamit kezdeni. |
|
|
b131 felségjel
|
Na, ha jól számolsz te is, valami hasonló jön ki.
Jó munkát kívánok! |
Szitakötő bárhol van, kérész is, node a Tiszavirág csak Magyarországon és csak a Tiszán!
Sőt, jelképe lett a Tisza-menti településeknek is (ezt mintázza majd a gyaloghíd is. |
|
|
Kép 075
|
|
|
Kép 076
|
Fesztávolság 1/7-e, ott van az ék csúcsa, húzol egy párhuzamost a hossz tengellyel, ezután a ki és belépő élek közötti szakaszt leméred az adott pontokon (az előbb említett fesztáv hetedénél húzott egyenesen lévő két pont távolsága, szakasza.
a kapott számot elfelezed , elösztod kettővel, megvan az és (egyenlő szárú háromszög) alapja.
A rajz óriási segítséget ad, csak segítségkép leírtam, hogyan használják. |
|
|
|
|
bü-131 magyar 1
|
|
|
bü-131 magyar 2
|
Figyelj!
Az van meg (de szerintem hozzáférhető) hogy milyen arányokkal kell fel festeni.
Ez alul és felül is azonos helyen kell lennie (hacsak nem mérték el). |
|
juge75: nagyon koszi, de ezek megvannak nekem is. amit nem tudok megtalálni az a felulnézet. Hol vannak és mekkorák az ékek. Persze a legjobb volna ha valakinek 1/72-be megvolnának azok a matricák amiket te is felraktál ide... vagy tudnám az ékek méreteit a Bucker-re 1/72 be. |
|
|
bü1
|
|
|
bü-131_MKD 48003_decals
|
|
|
bü-131_MKD 72003_decals
|
|
|
Buchto
|
|
|
BuI235
|
Szabványosított festés volt erre vonatkozóan, arányosan a gép szárnyához.
Képek: László Jávor, Ferenc Zsák, and Péter Mujzer. |
|
Bu-131re alul és felul nézeti rajza van valakinek? Olyan kéne ahol az ék felségjelek kivehetoek. Kosz |
Igaz. Mondjuk én tényleg csak pár árnyalattal élénkebbre gondoltam. De ez így is iszonyatjó. És a gép alakja is adja magát szinte |
Nem jó!
Akkor már sokan néznék méhecskének, pár az is szorgoskodik, pakol, mint a szállító helikopteresek. |
Szerintem nyert! Ötletes, hungarikum. Bár mivel bemutató festés szerintem élénkebb sárga jobban illene. |
|
|
tanc1
|
|
|
tiszavirag
|
|
|
mi17 tiszavir+íg
|
Szerintem, mivel magyar és Tisza mellett van az alakulat, egy hasonlóan hungarikumnak számító rovar jött szóba, konkrétan a Tiszavirág. |
|
|
Gondolom az átfestés nem az egyik Mi-17N-re vonatkozik, pedig jól nézne ki a kis radarburkolattal az elején, kvázi fullánkként. Így maradhatna egy bamba poszméh. Nagydarab, gömböc, mély hangja van. Mondjuk a megjelenése és a színei nem épp attraktívok. |
Szerintem a katica jobb lenne, mert jobban passzolna gép formájához, illetve volt már egy Zümink. Az már más, hogy kicsit fura lenne egy harcigéphez, de talán épp ezért tetszene sokunknak. |
|
A Fürkészdarázs után szabadon... Egy igazi szorgos méhecskéhez mit szólnátok..? Amint éppen ereszkedik lefelé...? |
Szia Daala
A Lúdanyó, hogy tetszik?
Emlékeim szerint az egyik Mi-8-nak is volt ilyen beceneve.
Üdv: kamovos |
Egyetértek! Szép és egyedi lenne. Kedves jószágok a Mi-17-esek, ez illene hozzájuk. |
|
|
i21_Coccinella_septempunctata
|
Szia!
Az én ötletem a hétpettyes katicabogár. Szerintem a helikopter törzsből nagyon jól meg lehetne festeni, a színei nagyon látványosak és mindenki kedveli őket. |
|
A farkas sem rossz...minden ötletet továbbítani fogok a kollégáknak. |
|
|
Elefánt?
Amennyi terhet vittek.. |
|
A 6-osnak nincs éles pereme,csak A3rajzról lett lekicsinyítve a kép,és ezért hat így.
Mind a 2 fotó alapján készült. |
Köszi, igen jó képek. Bár részletmániákus szemmel nézve kicsit zavar, hogy a hatosnak éles pereme van. A fotó szerint ezt is fújták. A V-214-ről van fotó is, vagy csak leírás alapján készült? |
|
Esetleg tigris? |
Pár régiség Li-2.
Sajnos neki tönkrement a bal motor indító mechanizmusa és ezért nem tudot a programon részt venni.
Pedig a fiuk iszonyatossan dolgoztak a tűző napon!
Üdv: kamovos