/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 361954 2010. augusztus 8. 14:55
Válasz erre
VOLVO
VOLVO

Miért van egy viszonylag új vontatón régi honvédségi rendszám?
Daala 361952 2010. július 25. 21:33
Válasz erre
Mire gondolsz?
A Csőrike 2-t már kiveséztük a Repülőnapok topikban.
Hawk 361951 2010. július 25. 20:51
Válasz erre
Sziasztok!
Azt hiszem egy "legenda" újraéledt :)
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/sajtotajekoztato_a_nemzetkozi_repulonaprol/
Üdv!
piratvitorla 361950 2010. július 23. 00:08
Válasz erre
Sziasztok!
Egy nyugállományú alezredes pilóta (Mig-21+Mig-29) mondta: "Ahol gyalulnak ott forgács is van!"
üdv
Kamovos 361949 2010. július 22. 20:20
Válasz erre
Sziasztok!

Ha már légi balesetekről beszélünk.

Azt azért szögezzük le, hogy az esetek túlnyomó többségében, emberi mulasztás áll a háttérben.

Két eset említenék mikor ugyan az a pilóta volt a felelős!
Vagy mégsem?

Emberünk mindkét esetben szabadságról tért vissza, melynek utolsó szakaszában regeneráló üdülésen vett részt Mátraházán.
Gondolom ezt az üdülőt és az ottani kultúr tevékenységet sokan ismeritek ti is!

Első esetnél kiképzési repülés, kötelék repülés végrehajtása 100 méteren!
Bal kísérőként vett részt a feladatban, mikor is jobb fordulónál belecsúszott a vezérgép jobb hátuljába, és az összeakadt lapátok miatt mindketten földre kényszerültek!

Személyi sérülés, kisseb húzódások, és zúzódások!
Vér nem folyt csont nem törött!
Egyik gépünk javíthatatlan lett, a másikat ki javították és repült tovább rendszerből történő kivonásáig.

Az esemény bekövetkezte után, a helikopterek teljes dokumentációját begyűjtötték kivizsgálásra!

A baleset helyszínére ki érkező műszaki állománnyal együtt ért oda a parancsnok technikai helyettese is!
Első kérdése az volt, mi történt?
Emberünk egyből azt válaszolta!
„El basztam főnök”

Ez a mondat volt az, ami miatt semmilyen dokumentációt nem vizsgáltak át műszaki vonalon.

Kivizsgálás során, megállapításra került, hogy a bal kísérő nem tartotta be a kötelékrepülésre vonatkozó 50 méter előttem 50 méter mellettem távolságot.

Második esetnél, (az előzmények ugyan azok)

A reptér kijelölt részén, ejtőernyősöket ugratott 1000-ről.
Többszöri felszállását hajtotta végre mikor észlelte, hogy Seregélyes légterében az alakulatunktól korábban kivált kollégánk permetezést hajt végre.

Gondolta meg tréfálja volt kollégáját!

Az ejtőernyősök gépelhagyása után, magassági előnyét kihasználva, rotációs üzemmódban süllyedni kezdet és nagymagasságú „rácsapást” hajtott végre.

No és akkor itt jön a DE!

Autórotációs üzemmódnál zárni kell a motorok hűtő zsaluit, mert különben visszahűlnek, és nem tudják leadni a repüléshez szükséges teljesítményt!

Ennek megfelelően le is hűltek!
Mikor a rácsapás azon része következet, hogy felkell húzni a gépet mindkét motor berotyogott.
A helikopter földnek ütközött ahonnan elpattanva kb 500m-rel odébb ismét földnek ütközött majd ismét levegőbe pattanva emelkedni kezdett.

A helikopter minkét farok tartójának a felső bekötési pontjai letörtek és föl le csapkodtak a levegőben melynek következtében a forgószárny lapátok minden egyes találkozásnál le vágtak a függőleges vezérsíkból egy-egy darabot.

Emberünk beszeretett volna jönni a reptérre a sérült géppel, de volt kollégánk földre parancsolta.

Személyi sérülés nem történt!
A helikopter javítható volt!

Pilóta a felelősségét a helyszínen elismerte!

A vizsgálat megállapította, hogy a helikoptervezető nem tartotta be az adott rep technikára előírt légi üzemeltetési szabályokat.
Az események további részei, ugyan úgy zajlottak mint a fenti esetben.

Mindkét esetben műszaki, és hajózó konferenciát tartottak, és min a hajózó, mind a műszaki állomány előtt ismertették az események körülményeit, a kivizsgálás eredményeit!

Ha nem ezeket a feladatott kapja szabadság után egyből?
Hanem mondjuk függeszkedés, ellenőrző repülés, iskola köröket, útvonalrepülést?
Vagy a repülés előtti felkészüléseket komolyabban vették volna, és átbeszélik a kötelékrepüléssel kapcsolatos rendszabályokat!
Akkor biztos elkerülhető lehetett volna az esemény.

Tehát még mielőtt valakire élből ráfogjuk, hogy ő volt a hibás!
Még akkor is, ha ő azt mondja!
Gondoljuk bele abba is, hogy mik voltak az előzmények!
A feladat szabó átgondolta-e, hogy kivel, milyen előzetes felkészítések után hajtatja végre a feladatott.
Illetve, hogy az előzetes felkészítést, nem önállóan, hanem felkészítővel hajtják végre!
Illetve, hogy a felkészülést ténylegesen ellenőrizte-e valaki?

Kicsit hosszúra sikeredet, pedig lenne még ugyan ezzel az emberrel ugyan ilyen előzményekkel olyan történetem is, ahol 3 gépet mentett meg a pillanatnyi lélekjelenléte!

Üdv: kamovos
ambasa 361948 2010. július 22. 16:19
Válasz erre
Szia Momi!

nézd, mi aki ebben a közegben mozgunk, azok nagyjából, innen-onnan felszedett információmorzsákból tisztában lehetnek a történtekkel, de mivel nincs nyilvános hivatalos vizsgálati eredmény, ezért ezek csak pletykáknak számítanak, ezért is írtam, hogy a többi nem publikus.
Egyébként született ha nem is nyilvános, de nem titkos (magyarul a katonák által hozzáférhető) kivizsgálási jegyzőkönyv amit mivel nem láttam csak hallomásból ismerem, az állapított meg felelőst.

Amúgy igazad van jogod lenne megtudni (bár nem hiszem, hogy sokra mennél vele, pont a vizsgálat állítólagos megállapításával kapcsolatban), de ahogy ezt a napokban a MiG-15UTI-val és a hatósággal kapcsolatban már máshol leírtam, nagyon messze vagyunk még a "szolgáltató államtól"

Részletek, ha kíváncsi vagy rá, majd személyesen a REBEKA-n, vagy a HD-n.

TG
piratvitorla 361947 2010. július 22. 15:33
Válasz erre
Sziasztok!
Itt sosem 1 felelős van (mint sokszor az utakon is): hiába X pilóta meg Y hibázott, ki (nem) biztosította a repült időt hozzá, vagy bármelyik másik feltételt (irányítás, műszaki okok, jogi hiányosságok!) És ugye vannak elkerülhetelen tényezők is: időjárás(pl. szélnyírás), madarak, ill. az esetek teljesen véletlenül szerencsétlenül is történhetnek (több tényező szerencsétlenül egyszerre következik be...)
1 példa amit rep. biztonsági szakemberek mondanak:
A pohárba mindig kerül 1 kis víz. Egyszer csak elér a pohár pereméig. Például a műszaki nem húz meg 1 csavart: a pohár máris túlcsordult, leesik a repülő. Ki a hibás? (nem a műszaki töltötte tele a poharat).

És ezek a dolgok az összes hasonló eseményre vonatkoznak! (2008: Mi8P, Mig-29B, L-39, 2003: Jak-52, 199.(?)Mig-23UB/Szu-22M3, 1998(?) Mig-29B Stb-stb.
A repülőesemények vizsgálata mindig 2 szálon fut:
1 közigazgatási/büntetőjogi: ki a felelős?
2. szakmai: mik az okok, hogy ne ismétlődjön meg az eset (ez a fontosabb!)
üdv
Solo 361946 2010. július 22. 15:30
Válasz erre
Helló!

Nyugodt lehetsz, akiket érint azok feldolgozzák. A magyar média és úgy általában az átlag magyar gondolkodás miatt én nem bánom, hogy nem kapnak nagyobb nyilvánosságot az esetek. A hatóság által kihozott "hivatalos" vélemény miatt még inkább örülök, hogy nem publikus.

A Loch Lomond jöhet. :)

Ui: szeretnék jól leszállni, ha lenne mivel. :)
momi 361945 2010. július 22. 15:23
Válasz erre
Szia Solo!

Nem vitatkozni akarok,de NE hasonlítsd össze a közúti forgalmat a REPÜLÉSsel!
Ez más világ,más szabályokkal és vérrel írt törvényekkel. Tanulni kell minden esetből. Ezért dolgozzák fel a világon az összes polgári repbalesetet is. Mit és hogyan kell változtatni,hogy soha többé ne fordulhasson elő! Tanulni kell minden esetből. A katonai repülés terén ugyanez van. Csak nálunk kicsit félre értelmezik a dolgokat,sajnos. A mi hatóságunk nem áll a helyzet magaslatán,enyhén szólva.
Na félre a morgással,majd egy üveg Loch Lomond melett beszélgetünk Zalaegerszegen.
A skótot én hozom a poharakat hozzá meg Te!
További jó makettezést! Jó leszállást!

momi
Janek2140 361944 2010. július 22. 13:27
Válasz erre
Solo 361943 2010. július 22. 13:17
Válasz erre
javítsá: Minden halálos kimenetelű közúti balesetnek tudod az okát?
Solo 361942 2010. július 22. 13:16
Válasz erre
Helló!

Talán jogod lenne megtudni, de gondolj arra is, hogy esetleg a kivizsgálás szerint valaki hibázott. A katonai repülésben (de a civilben is) minden hiba végzetes lehet. Azzal, hogy még a nyilvánosság előtt is meghurcolják a hibázókat, nem hoznak vissza senkit a halálból. Egy bonyolult repülési feladat során elkövetett hiba nem köztörvényes bűn. Aki hibázott biztos megkapta a neki járó büntetést. Minden halálos kimenetelű közúti baleset felelősének tudod az okát? Azok miért nem érdekelnek ennyire?

Amit én tudok a balesetről: Géppár lövészetet hajtottak végre, koordináták alapján kellett a célt megtalálniuk. Az erős oldalszél miatt összecsúsztak. Az egyik gép sajnos nem olyan szerencsésen ért földet, mint a másik. Ennyi.
piratvitorla 361941 2010. július 22. 09:56
Válasz erre
Szia
Szerinted a többi rep. eseménnyel mi a helyzet? (ugyanez, legalábbis lényegét tekintve...)
üdv
momi 361940 2010. július 22. 08:52
Válasz erre
Szia Ambasa!

Mi és hogyan történt? Nem tudjuk.
Kivizsgálás eredménye? Nem tudjuk.
Ki a felelős? Nem tudjuk
2010-ben mit utdunk az eseményről? Semmit
Túlélők mit mondtak? Semmit sem mondtak.
HM hivatalos nyilatkozata: Hírzárlat. No comment!

Most újból felteszema kérdést. Mi és hogyan történt 2001 04.12.-én?
Mint adófizető állampolgár, talán jogom lenne megtudni nem?

momi
romeo 361939 2010. július 21. 16:27
Válasz erre
A cseh hadsereg a pilóták felkészítésére Gripen vadászgépeket és L-159-es gépeket használ. Tapasztalatainkat felajánlottuk a magyar légierőnek is" - mondta újságíróknak Necas. Hozzátette: magyar érdeklődés esetén a részleteket a két védelmi miniszter tárgyalná meg. Csehország 14 darab L-159-es gépet tudna bérbe adni a magyaroknak.

Miért kellene bérelni, vásároljuk meg őket pl. lízingre, hogy egyszer majd a magyar légierő állományába kerüljenek.
ambasa 361938 2010. július 14. 18:06
Válasz erre
Egyet értek veled, a géphez két ember halála kapcsolódik, elég ízléstelen kiállítani, ráadásnak ha már ott teljesen ép korai D 108-as akkor minek neki egy roncs V-s. A látogatók többsége úgysem fogja tudni megkülönböztetni, viszont így vásári mutatvánnyá fog silányulni egy katasztrófa amit a magyar átlag embert ismerve majd félig fog megjegyezni és pletykák sora fog megindulni, amely később legendákká nőnek. Eléggé meggondolatlan lépés volt a HM részéről pont ennek a gépnek a magánkézbe adása (és nagyon finoman fogalmaztam).

TG
romeo 361937 2010. július 14. 18:06
Válasz erre
Dr. Simicskó István HM parlamenti államtitkár július 13-án hivatalában fogadta David Lidingtont, a brit Külügyminisztérium Európa-ügyi államminiszterét. Tájékoztatta vendégét, hogy a Többnemzeti Helikopter Kezdeményezés kérdésében hamarosan megszületik a hivatalos magyar álláspont. Kiemelte, hogy a kezdeményezés eredményeként két-három szállító helikopter afganisztáni telepítése fontos részét képezi a szerepvállalásunknak.

Ja, de akkor mi marad itthon?
Üdv!
zoli1989 361936 2010. július 14. 17:23
Válasz erre
Milyen tuti Volga áll ott a háttérbe :)
Monox 361935 2010. július 14. 00:09
Válasz erre
Ha már... Ma így néz ki 715-ös. Eléggé nevetséges, hogy fel van lapátolva. Véleményem szerint ezt a helikoptert nem lenne szabad kiállításra adni. Képek alant:

www.panoramio.com/photo/37810643 www.panoramio.com/photo/37810644
www.panoramio.com/photo/37810649 www.panoramio.com/photo/37810654
www.panoramio.com/photo/37810836
sulyid 361934 2010. július 13. 19:36
Válasz erre
Köszi ez nagyon kimerítő válasz volt a kérdésemre.Most már mindent tudok amit tudni akartam.
ambasa 361933 2010. július 13. 19:25
Válasz erre
"A baleset miatt felfüggesztik a MI 24-es harci helikopterekkel való repülést
2001. 04. 12., 16:57|

A légierő vezérkara beszűnteti a MI 24-es harci helikopterekkel való repülést mindaddig, amíg a vizsgálat során kiderül: műszaki hiba vagy egyéb körülmény okozta-e a délelőtti balesetet. Ekkor összeütközött és lezuhant két MI-24 típusú katonai helikopter Gyulafirátót térségében, a Magyar Honvédség gyakorlóterén. Az egyik lezuhant helikopter személyzete életét vesztette, a másik két katona megsérült, főként bőrsérüléseket szenvedtek, egyiküknél csigolyaperem-repedést is diagnosztizáltak.

A szerencsétlenség 10.47 órakor, kiképzés közben történt. A gépek a lőtéren kényszerleszállást hajtottak végre, amelynek során az egyik helikopter kigyulladt. A kényszerleszállás után kigyulladt helikopternek a személyzete vesztette életét. A két súlyos sérült a körülményekhez képest jól van - közölte Józsa Zoltán, a veszprémi megyei kórház traumatológiai osztályának ügyeletes orvosa. A katonák főként bőrsérüléseket szenvedtek, egyiküknél gerincsérülést, pontosabban csigolyaperem-repedést is diagnosztizáltak. A harminc év körüli sérülteket ellátták és néhány napig megfigyelés alatt tartják. A katonák várhatóan a baleset maradandó nyoma nélkül hagyhatják el a kórházat.

A Honvédelmi Minisztérium sajtóirodájának vezetője, Joós György arról nem akart tájékoztatni, hogy a helikopterbaleset két áldozata hány éves volt, illetve mióta repültek ezzel a típussal. Joós elmondta: a Katonai Légügyi Hivatal parancsnoka által vezetett vizsgálat fogja kideríteni, hogy mi okozta a szerencsétlenséget.

A helikopterek egy május végi lengyelországi hadgyakorlatra készültek: a párban repülő helikopterek az úgynevezett fotógéppuska használatát gyakorolták. Joós ismertetése szerint a fotógéppuska a célzókészülékbe épített fényképezőgép, amely a célkeresztbe kerülő céltárgyról készít felvételt, amikor a géppuska elsütő billentyűjét megnyomják. A vizsgálat érdekében a repülőtéren teljes zárlatot rendeltek el. A fotósokat és az operatőröket azért nem engedik a helyszínre felvételeket készíteni, mert a szerencsétlenség katonai területen történt - mondta Joós György.

A csütörtökön délelőtti szerencsétlenségben lezuhant két MI-24 típusú katonai helikopter a Veszprém megyei Gyulafirátót térségében, a Magyar Honvédség központi gyakorlóterén gyakorlatozott. A gépeken két-két főnyi személyzet - helikoptervezető és fedélzeti lövész - tartózkodott. Az egyik helikopter személyzete életét vesztette, a másik két katona súlyos, nem életveszélyes sérüléseket szenvedett. A Magyar Honvédség parancsnoka bizottságot hozott létre az esemény kivizsgálására.

Egy kilétét a nyilvánosság előtt felfedni nem kívánó nyugdíjas repülőtiszt közölte: a baleset 300 méter magasan történt. Az egyik gép azonnal lezuhant és kigyulladt, a másik leszállásra alkalmatlan területen landolt és teljesen összetört. Talián György százados, a Veszprém Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság ügyeletese elmondta: a riasztást 11 órakor kapták, 14 perccel később négy tűzoltó autó 15 fős személyzettel megkezdte az addigra már teljesen kiégett helikopter oltását.

Talla István vezérőrnagy, a légierő vezérkari főnöke csütörtökön Gyulafirátóton tartott sajtótájékoztatóján közölte, hogy a Honvédelmi Minisztérium elrendelte a két halálos áldozatot követelő szerencsétlenség kivizsgálását, ami a Katonai Légügyi Hivatal feladata.

A tábornok nem nyilatkozott sem a Mi-24-esek műszaki állapotáról, sem az elhunyt, illetve megsérült katonák gyakorlottságáról; annyit közölt, hogy a balesetben egy százados és egy főhadnagy vesztette életét. Őket a honvédség saját halottjának tekinti.

Az MTI úgy értesült, hogy az elhunytak oktatók voltak, a két kórházban ápolt sérült pedig tanuló pilóta.

Az esetről a veszprémi rádióban beszámolt egy 17 éves diák, aki a megyeszékhelyen hetedik emeleti lakásuk ablakából szemlélte a helikopterek gyakorlatozását. Elmondta, hogy érdeklődik a repülés iránt, csütörtökön délelőtt ezért is figyelte a gépeket. Távcsövén keresztül látta, amint két helikopter kötelékben repült, de egyikük lemaradt, és igyekezett pótolni hátrányát.

A fiatalember elmondta, hogy éppen ekkor fordult el az ablaktól, de hamarosan egy robbanást hallott, és mire ismét a szeméhez emelte a messzelátót, már az egyik helikopter égő roncsait fedezhette fel.

Összeállítás a Magyarországon 1990 óta történt katonai légibalesetekről

Magyarország 1978-ban rendszeresítette a pilóták által megbízhatónak, erősnek és egyszerűen kezelhetőnek tartott Mi-24 típusú, szovjet gyártmányú harci helikoptereket. 1985-ig összesen 40 darabot vásároltak belőlük - mondta el a Kővári László repülési szakértő.

Közlése szerint ebből a negyven darabból állították fel a Bakony Harci Helikopter Ezred Főnix és Kerecsen elnevezésű századát. Később, az 1990-es évek közepén újabb 20 darab használt Mi-24-est kapott ajándékba a Magyar Honvédség a volt Német Demokratikus Köztársaság hadseregének állományából. Ezeket azonban végül nem rendszeresítették. Kővári László elmondta, hogy a Mi-24-es helikopterek repülésbiztonsági statisztikája Magyarországon rendkívül jó: történt ugyan összeütközés és kényszerleszállás is, de mindössze egy baleset végződött a két fős személyzet halálával: 1983-ban a 113-as számú Mi-24-es zuhant le.

A Mi-24-es harci helikopter kiválóan alkalmas a páncélos járművek elleni harcra, amelyhez irányított rakétákkal is fel van szerelve, de kutató-mentő, valamint deszant feladatok ellátására is használható, hiszen a gép teherterében nyolcan férnek el.

A szakértő elmondta, hogy a NATO egyedül ezt a szovjet gyártmányú harci helikoptertípust tartja - természetesen megfelelő korszerűsítéssel - alkalmasnak a közös feladatokban való részvételre.

(MTI)"
ambasa 361932 2010. július 13. 19:19
Válasz erre
Na most látom, hogy az első és a harmadik ugyan az, na sebaj.

TG
ambasa 361931 2010. július 13. 19:18
Válasz erre
"2001. április 12-én 10:47-kor egyszerű időjárási körülmények között Gyulafirátót közelében a központi lőtéren gyakorló fotolövészet közben, lőirányon összeütközött az 579-es oldalszámú Mi–24D a 715-es oldalszámú Mi–24V-vel. Az előbbi gépben ülő Sápi Zoltán százados gépparancsnok és Nagy László főhadnagy operátor a géppel együtt lezuhantak, repülőhalált haltak, a gép kiégett. A 715-ös jelentős sérüléseivel Rolkó Zoltán százados gépparancsnok és Stumpf Péter főhadnagy operátor kényszerleszállt, ők is súlyosan sérültek."

Forrás: wikipedia.hu

"Hét évvel ezelőtt, 2001. április 12-e is átlagos napnak indult a szentkirályszabadjai Bakony harcihelikopter bázison. Megszokott eligazítás során készültek fel a pilóták az aznapi kiképzési feladatra. Az egyik tervezett küldetés az év folyamán tervezett NATO gyakorlaton sorra kerülő feladat gyakorlása, kismagasságon végrehajtott fotó lövészet volt. A feladatot két Mi-24D típusú harcihelikopter hajtotta végre a hajmáskéri lőtér területe felett. A vezérgépben Sápi Zoltán százados gépparancsnok és Nagy László főhadnagy fegyverzet-operátor foglaltak helyet. A kísérő gépben Rolkó Zoltán százados gépparancsnok és Stumpf Péter főhadnagy fegyverzet-operátor repült. A gyakorlás közben a lőtér lőirányában a két helikopter összeütközött és mindkettő lezuhant. A vezérgép személyzete életét vesztette, a kísérő személyzet könnyebb sérülésekkel vészelte át a katasztrófát."

Forrás: Jetfly

"2001. április 12-én 10:47-kor egyszerű időjárási körülmények között Gyulafirátót közelében a központi lőtéren gyakorló fotolövészet közben, lőirányon összeütközött az 579-es oldalszámú Mi?24D a 715-es oldalszámú Mi?24V-vel. Az előbbi gépben ülő Sápi Zoltán százados gépparancsnok és Nagy László főhadnagy operátor a géppel együtt lezuhantak, repülőhalált haltak, a gép kiégett. A 715-ös jelentős sérüléseivel Rolkó Zoltán százados gépparancsnok és Stumpf Péter főhadnagy operátor kényszerleszállt, ők is súlyosan sérültek."

Forrás: mindenkilapja.hu

Tudtommal a gép a faroktartó, a hmű-vek és a páncél lemezek kivételéve elégett. Ennél több részlet nem publikus.

TG
sulyid 361930 2010. július 13. 12:18
Válasz erre
Most már azt is tudom hogy nappal történt de azt még nem hogy hogyan.
sulyid 361929 2010. július 13. 11:50
Válasz erre
Valaki felhomályosítana róla hogy hogyan történt az a híres/hírhedt baleset a 715-össel és a 579-essel.Én csak annyit tudok hogy éjszaka ütközött a két gép de azt nem hogy hogyan.Tényleg nincsen kép a 579-esről a beleset utánról?A 715-öst pont mostanság állították ki a balaton környékén.A 715-ösről készült képet alapján szerintem a 715-ös hátulról megfejelte a 579-est.
Miggyuri 361928 2010. július 13. 06:42
Válasz erre
Kösz Urak!
Sok jó kép van közöttük!
Miggyuri
borisz 361927 2010. július 12. 23:20
Válasz erre
Tibcsi 361926 2010. július 12. 19:35
Válasz erre
Miggyuri 361925 2010. július 12. 17:12
Válasz erre
Képeket keresek magyar Mi-2-es belső teréről. Lehet rendőrségi, határőr vagy a seregé is. Külső képek miatt sem fakadnék sírva.
Miggyuri
Kamovos 361924 2010. július 11. 08:03
Válasz erre
Szia Freddy

Köszi a Jó hírt!
Akkor szerencsére sikerült megjavítani!

Üdv: kamovos
Freddy 361923 2010. július 10. 23:01
Válasz erre
Ma olyan (délután) háromnegyed hat felé láttam repülni az M7-M1 elágazás környékén. Vezettem, úgyhogy nem nagyon volt időm bámészkodni, de elég alacsonyan jött, és elég jellegzetes a sziluettje.
kamovos 361922 2010. július 10. 21:42
Válasz erre
HA-MDR AN-2 00
HA-MDR AN-2 00
HA-MDR AN-2 01
HA-MDR AN-2 01
HA-MDR AN-2 02
HA-MDR AN-2 02
HA-MDR AN-2 03
HA-MDR AN-2 03
HA-MDR AN-2 04
HA-MDR AN-2 04
HA-MDR AN-2 05
HA-MDR AN-2 05
HA-MDR AN-2 06
HA-MDR AN-2 06
HA-MDR AN-2 08
HA-MDR AN-2 08
HA-MDR AN-2 09
HA-MDR AN-2 09
HA-MDR AN-2 10
HA-MDR AN-2 10
HA-MDR AN-2 11
HA-MDR AN-2 11
HA-MDR AN-2 12
HA-MDR AN-2 12
HA-MDR AN-2 13
HA-MDR AN-2 13
HA-MDR AN-2 14
HA-MDR AN-2 14
HA-MDR AN-2 15
HA-MDR AN-2 15

Pár régiség AN-2.

Sajnos Ez már többet nem fog repülni!

Üdv: kamovos
kamovos 361921 2010. július 10. 21:27
Válasz erre
HA-LIX LI-2 01
HA-LIX LI-2 01
HA-LIX LI-2 02
HA-LIX LI-2 02
HA-LIX LI-2 03
HA-LIX LI-2 03
HA-LIX LI-2 04
HA-LIX LI-2 04
HA-LIX LI-2 05
HA-LIX LI-2 05
HA-LIX LI-2 06
HA-LIX LI-2 06
HA-LIX LI-2 07
HA-LIX LI-2 07
HA-LIX LI-2 08
HA-LIX LI-2 08
HA-LIX LI-2 09
HA-LIX LI-2 09
HA-LIX LI-2 10
HA-LIX LI-2 10
HA-LIX LI-2 11
HA-LIX LI-2 11
HA-LIX LI-2 12
HA-LIX LI-2 12
HA-LIX LI-2 13
HA-LIX LI-2 13
HA-LIX LI-2 14
HA-LIX LI-2 14
HA-LIX LI-2 15
HA-LIX LI-2 15
HA-LIX LI-2 16
HA-LIX LI-2 16
HA-LIX LI-2 17
HA-LIX LI-2 17
HA-LIX LI-2 18
HA-LIX LI-2 18
HA-LIX LI-2 20
HA-LIX LI-2 20
HA-LIX LI-2 21
HA-LIX LI-2 21
HA-LIX LI-2 22
HA-LIX LI-2 22
HA-LIX LI-2 23
HA-LIX LI-2 23
HA-LIX LI-2 24
HA-LIX LI-2 24
HA-LIX LI-2 25
HA-LIX LI-2 25
HA-LIX LI-2 26
HA-LIX LI-2 26
HA-LIX LI-2 27
HA-LIX LI-2 27
HA-LIX LI-2 28
HA-LIX LI-2 28
HA-LIX LI-2 29
HA-LIX LI-2 29
HA-LIX LI-2 30
HA-LIX LI-2 30
HA-LIX LI-2 31
HA-LIX LI-2 31
HA-LIX LI-2 32
HA-LIX LI-2 32
HA-LIX LI-2 33
HA-LIX LI-2 33
HA-LIX LI-2 34
HA-LIX LI-2 34
HA-LIX LI-2 35
HA-LIX LI-2 35
HA-LIX LI-2 36
HA-LIX LI-2 36
HA-LIX LI-2 37
HA-LIX LI-2 37
HA-LIX LI-2 38
HA-LIX LI-2 38
HA-LIX LI-2 39
HA-LIX LI-2 39
HA-LIX LI-2 40
HA-LIX LI-2 40
HA-LIX LI-2 41
HA-LIX LI-2 41
HA-LIX LI-2 42
HA-LIX LI-2 42
HA-LIX LI-2 43
HA-LIX LI-2 43
HA-LIX LI-2 44
HA-LIX LI-2 44
HA-LIX LI-2 45
HA-LIX LI-2 45
HA-LIX LI-2 46
HA-LIX LI-2 46
HA-LIX LI-2 47
HA-LIX LI-2 47
HA-LIX LI-2 48
HA-LIX LI-2 48
HA-LIX LI-2 49
HA-LIX LI-2 49
HA-LIX LI-2 50
HA-LIX LI-2 50

Pár régiség Li-2.

Sajnos neki tönkrement a bal motor indító mechanizmusa és ezért nem tudot a programon részt venni.
Pedig a fiuk iszonyatossan dolgoztak a tűző napon!

Üdv: kamovos
kamovos 361920 2010. július 10. 21:13
Válasz erre
HA-PAO Po-2 01
HA-PAO Po-2 01
HA-PAO Po-2 02
HA-PAO Po-2 02
HA-PAO Po-2 03
HA-PAO Po-2 03
HA-PAO Po-2 04
HA-PAO Po-2 04
HA-PAO Po-2 05
HA-PAO Po-2 05
HA-PAO Po-2 06
HA-PAO Po-2 06
HA-PAO Po-2 07
HA-PAO Po-2 07
HA-PAO Po-2 08
HA-PAO Po-2 08
HA-PAO Po-2 09
HA-PAO Po-2 09
HA-PAO Po-2 09
HA-PAO Po-2 09
HA-PAO Po-2 10
HA-PAO Po-2 10
HA-PAO Po-2 12
HA-PAO Po-2 12
HA-PAO Po-2 13
HA-PAO Po-2 13
HA-PAO Po-2 14
HA-PAO Po-2 14
HA-PAO Po-2 15
HA-PAO Po-2 15
HA-PAO Po-2 16
HA-PAO Po-2 16
HA-PAO Po-2 17
HA-PAO Po-2 17
HA-PAO Po-2 18
HA-PAO Po-2 18
HA-PAO Po-2 19
HA-PAO Po-2 19
HA-PAO Po-2 20
HA-PAO Po-2 20
HA-PAO Po-2 21
HA-PAO Po-2 21
HA-PAO Po-2 22
HA-PAO Po-2 22
HA-PAO Po-2 23
HA-PAO Po-2 23
HA-PAO Po-2 24
HA-PAO Po-2 24
HA-PAO Po-2 25
HA-PAO Po-2 25
HA-PAO Po-2 26
HA-PAO Po-2 26
HA-PAO Po-2 27
HA-PAO Po-2 27
HA-PAO Po-2 28
HA-PAO Po-2 28
HA-PAO Po-2 29
HA-PAO Po-2 29

Pár régiség PO-2.

Üdv: kamovos
kamovos 361919 2010. július 10. 21:04
Válasz erre
HA-NEM 01
HA-NEM 01
HA-NEM 02
HA-NEM 02
HA-NEM 03
HA-NEM 03
HA-NEM 04
HA-NEM 04
HA-NEM 05
HA-NEM 05
HA-NEM 06
HA-NEM 06
HA-NEM 07
HA-NEM 07
HA-NEM 08
HA-NEM 08
HA-NEM 09
HA-NEM 09
HA-NEM 10
HA-NEM 10
HA-TOM Extra 300 01
HA-TOM Extra 300 01
HA-TOM Extra 300 02
HA-TOM Extra 300 02
HA-TOM Extra 300 03
HA-TOM Extra 300 03
HA-TOM Extra 300 04
HA-TOM Extra 300 04
HA-TOM Extra 300 05
HA-TOM Extra 300 05
HA-TOM Extra 300 06
HA-TOM Extra 300 06
HA-TOM Extra 300 07
HA-TOM Extra 300 07
HA-TOM Extra 300 08
HA-TOM Extra 300 08
HA-TOM Extra 300 09
HA-TOM Extra 300 09
HA-TOM Extra 300 10
HA-TOM Extra 300 10
HA-TOM Extra 300 11
HA-TOM Extra 300 11
HA-TOM Extra 300 12
HA-TOM Extra 300 12
HA-TOM Extra 300 13
HA-TOM Extra 300 13
HA-TOM Extra 300 14
HA-TOM Extra 300 14
HA-TOM Extra 300 15
HA-TOM Extra 300 15
HA-TOM Extra 300 16
HA-TOM Extra 300 16
HA-TOM Extra 300 17
HA-TOM Extra 300 17
HA-TOM Extra 300 18
HA-TOM Extra 300 18
HA-TOM Extra 300 19
HA-TOM Extra 300 19
HA-TOM Extra 300 20
HA-TOM Extra 300 20
HA-TOM Extra 300 21
HA-TOM Extra 300 21

Polgári repüllők Börgöndről 1

Üdv: kamovos
kamovos 361918 2010. július 10. 20:51
Válasz erre
Apollo 01
Apollo 01
Apollo 02
Apollo 02
Apollo 03
Apollo 03
Apollo 04
Apollo 04
Apollo 05
Apollo 05
Apollo 06
Apollo 06
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 01
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 01
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 02
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 02
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 03
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 03
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 04
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 04
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 05
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 05
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 07
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 07
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 08
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 08
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 09
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 09
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 10
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 10
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 11
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 11
HA-PAC 01
HA-PAC 01
HA-PAC 02
HA-PAC 02
HA-PAC 03
HA-PAC 03
HA-PAC 04
HA-PAC 04
HA-PAC 05
HA-PAC 05
HA-PAC 06
HA-PAC 06
HA-PAC 07
HA-PAC 07
HA-PAC 08
HA-PAC 08
HA-PAC 09
HA-PAC 09
HA-PAC 10
HA-PAC 10
HA-PAC 11
HA-PAC 11
HA-PAC 12
HA-PAC 12
HA-TOS 01
HA-TOS 01
HA-TOS 02
HA-TOS 02
HA-TOS 03
HA-TOS 03
HA-TOS 04
HA-TOS 04
100_1232
100_1232
HA-YNBD 02
HA-YNBD 02
HA-YNBD 03
HA-YNBD 03
HA-YNBD 04
HA-YNBD 04
HA-YNBD 05
HA-YNBD 05
HA-YNBD 06
HA-YNBD 06
HA-YNBD 07
HA-YNBD 07
HA-YNBD 08
HA-YNBD 08

Polgári repüllők Börgöndről 2

Üdv: kamovos
Daala 361917 2010. július 9. 19:57
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek, aki küldött rajzokat a Mi-17-es felhívásunkra és köszönöm azoknak is, akik csak ötleteket adtak!
Továbbítom majd ezeket az ötleteket, nem tudom meg lesz-e valósítva a projekt!
Üdv.: Daala
Lacy 361916 2010. július 9. 16:06
Válasz erre
Sziasztok,
a második fotó a Kaukázus térségen aramviri vörös zászló renddel kitüntetett repülőtiszti főiskolán készült, a hatvanas évek végén.
Kamovos 361915 2010. július 9. 15:44
Válasz erre
Szia Balaton Barátom!

Hát majdnem!

Börgöndön volt 2db belőle.
A Mi-1, Ka 26-nál nem kifejezetten indító kocsinak volt nálunk használva!
A Mi-1 és a Ka-26 levegőről indult, ellentétben a Mi-2-vel, amire indító motor generátor van felépítve, és erős áramszükségletük miatt reptereken nem aksiról, hanem indító kocsikról indították őket.
De saját aksiról is indíthatók!

Ahogy pedig a 2. Képedet nézem másút viszont indító kocsiként is funkcionált!

Üdv: kamovos
romeo 361914 2010. július 9. 13:29
Válasz erre
balaton 361913 2010. július 9. 11:53
Válasz erre
Gaz-69 APA-kocsi 02
Gaz-69 APA-kocsi 02
Gaz-69 APA-kocsi 01
Gaz-69 APA-kocsi 01

Mintha Kamovos azt mondta volna, hogy indítókocsi és 2db volt az országban. (Nem lehet, hogy épp ő ül a Gaz lökhárítóján? :)))
romeo 361912 2010. július 9. 11:34
Válasz erre
BIG_0007763237
BIG_0007763237

Üdv!

Mire használták ezt az átalakított GAZ-69-et?
Köszönöm!
Nyugger 361911 2010. július 7. 20:36
Válasz erre
Jak-52-12pgnj 2003
Jak-52-12pgnj 2003

Tibcsi,

A PG-ben nagyjavított 08-s,09-s,és a 12-s Jak-52-t nyugodtam megépítheted a 2 srófos
zöld-barna terepfestett változatban. A 05-s gép a román n.j. után már terepszinben 3 sróffal repült. Bár azt halkan jegyzem meg, hogy sokszor cseréltek légcsavart a gépek között ezért egészen nem zárható ki a terep 05-ös 2 tollal változat, csak fotót még nem láttunk róla.
Tibcsi 361910 2010. július 7. 18:30
Válasz erre
Köszi, akkor kénytelen leszek a "bohócmintás" festéssel megépíteni a 05-öst...

Üdv.
romeo 361909 2010. július 7. 18:21
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Utánanéztem én is a gyűjteményemben, de magyar terepmintás "kéttolú" fotót a 05-ről nem találtam.
Üdv!
Tibcsi 361908 2010. július 7. 17:20
Válasz erre
18
18

Nem egészen. :) A képen is látható festésre gondoltam kétágú sróffal.
Figaro 361907 2010. július 7. 16:01
Válasz erre
jak52_11_1996
jak52_11_1996
Jak-52 06
Jak-52 06
pic127449
pic127449

Szia!

Ezekre gondolsz?

Figaro
Tibcsi 361906 2010. július 7. 14:48
Válasz erre
Sziasztok,

Létezett olyan zöld-barna kamós (magyar) Jak-52, amin még a régi kétágú légcsavar volt? A 05-ös esetleg létezett ebben a formában?

Tibcsi
sulyid 361905 2010. július 5. 13:38
Válasz erre
Ja ezt az oldalt én is ismerem,milyen hülye voltam hogy nem ezzel kezdtem.Köszi az ötletet.
romeo 361904 2010. július 5. 13:10
Válasz erre
Sulyid!

A lajstrom alatt keresd a régebbi fotókast.
Üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.