<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
romeo | Adatlap | 361995 | 2010. október 24. 21:35 | ||
ambasa | Adatlap | 361994 | 2010. október 24. 21:02 | ||
Üdv! Ez nem elvetendő ötlet, bár szerintem a Honvédségnek nem csak kiképzésre van szüksége könnyű helikopterekre, hanem futárfeladatokra is. Ezért szüksége lenne valamilyen gázturbinás könnyű helikopterre, de abban egyet értek, hogy erre nem az R-44 a legmegfelelőbb választás (mondjuk azt sem gondolom, hogy a mai csoda glass cockpit és hasonló méregdrága gépekkel kellene kielégítheti a realitások talaján maradva ezt az igényt). TG | |||||
romeo | Adatlap | 361993 | 2010. október 24. 20:48 | ||
Üdv! Én az alapkiképzést repülőgépre és helikopterre külsős céggel végeztetném, így meg lehetne szabadulni a harcászatilag semmit sem érő Jak-52-es gépektől is. | |||||
ambasa | Adatlap | 361992 | 2010. október 24. 19:29 | ||
Üdv! A mellett, hogy én sem tartottan jó döntésnek a Robinsonok beszerzését, de szerintem mielőtt itt egyesek örömtüzeket gyújtanak ezzel kapcsolatban, gondolják végig, hogy tartok tőle ez nem azt jelenti, hogy komolyabb könnyű futár/kiképző gépet rendszeresít a MH, hanem azt, hogy semmilyent, és továbbra is a Mi-17-ek értékes üzemóráját fogjuk pazarolni olyan feladatokra, amelyre egy jóval olcsóbb üzemköltségű gép is megfelelne. Úgyhogy ez szerintem igen csak piruszi győzelem. TG | |||||
ronnyfrown | Adatlap | 361991 | 2010. október 24. 18:04 | ||
En ismerek olyat aki R44-rol ment Mi-8-ra. A tipust az ukranoknal csinalta. Elmondasa szerint az egyetlen kihivas a kapcsolok es a muszerek orosz feliratozasanak a megtanulasa volt. | |||||
sulyid | Adatlap | 361990 | 2010. október 24. 17:59 | ||
Ugyan én nem vagyok szakmabeli de az apám mi-8-as majd később mi-2-es szerelő volt és ő azt mondja hogy a r44 az tökéletes kiképző gép lenne. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 361989 | 2010. október 24. 17:36 | ||
Én sem bánom, de mindenesetre kíváncsi lennék egy szakmabeli személy (mondjuk egy helikopterpilóta) véleményére is. Vajon mennyire felelt volna meg az R44-es alapkiképző gépként, tudva azt, hogy utána a növendék a Mi-8, Mi-17, Mi-24 típusok valamelyikén folytatta volna a repülést? | |||||
romeo | Adatlap | 361988 | 2010. október 24. 16:23 | ||
Üdv! Örülök, hogy nem lesz Robinson! | |||||
juge75 | Adatlap | 361984 | 2010. október 23. 06:23 | ||
Mert nincs két egyforma festésű gép. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 361983 | 2010. október 22. 21:39 | ||
Nyugger | Adatlap | 361982 | 2010. október 21. 19:27 | ||
Vajh mennyi lesz a felmondott szerződés - rendelés miatti kifizetés ? | |||||
rod666 | Adatlap | 361981 | 2010. október 21. 13:42 | ||
Az ellenség félrevezetése céljából. :) | |||||
romeo | Adatlap | 361980 | 2010. október 21. 12:47 | ||
De akkor miért véltoztatták a kiképző század nevét Vegyes Repülő Kiképző Századra? Nem az miat, hogy vegyes, Jak-52 és Robinson R-44 géppark lesz? | |||||
pilotka | Adatlap | 361979 | 2010. október 21. 10:31 | ||
Nem lesznek magyar Robinsonok...! (pszt...tudom!) | |||||
Daala | Adatlap | 361978 | 2010. október 21. 09:18 | ||
Szerintem soha. | |||||
romeo | Adatlap | 361977 | 2010. október 21. 08:48 | ||
Mikor lesz már fotó magyar felségjelű Robinsonról? Üdv! | |||||
romeo | Adatlap | 361976 | 2010. október 18. 19:33 | ||
Freddy | Adatlap | 361975 | 2010. október 17. 22:58 | ||
Üdv! MisterCraft RWD-8a ,,Magyar recon" készlet megvan valakinek? Két szett oldalszámot adnak hozzá, egy fehéret és egy feketét, azzal a szöveggel, hogy a források alapján nem lehet eldönteni. Namost ha ez a két lehetőség van, akkor szerintem el lehet: a Bonhardt-Sárhidai-Winkler könyvben van két nem túl acélos fotó is a gépről, amiken a felségjel fehérje elég jól kivehető, az -elvileg- ugyanolyan fehér szám helyén viszont nem látszik semmi. Ez alapján szerintem a fekete lesz a jó. Van-e, aki esetleg máshogy tudja? Honnan vehették a fehéret? | |||||
romeo | Adatlap | 361974 | 2010. október 17. 18:45 | ||
Horvath_Balazs | Adatlap | 361973 | 2010. október 17. 14:21 | ||
Köszi szépen a fotókat, számomra ezek igazi kincsek! | |||||
romeo | Adatlap | 361972 | 2010. október 17. 13:33 | ||
romeo | Adatlap | 361971 | 2010. október 16. 18:09 | ||
Botrányos, hogy a macedón légierő(!) már modernizálta a mi-24-eseit, mi meg nem. forrás: legiero.blog.hu/2010/10/15/logikus_dontes_2010_ben | |||||
romeo | Adatlap | 361970 | 2010. október 16. 17:01 | ||
Üdv! 2 dokumentumfilm Mi-24, Mi-8, Mi-17 helikről, sok Magyar Néphadsereg retro bejátszással. Mi-8: www.honvedelem.hu/media/item/371/-szallito-helikopterek-mh-86-szolnok-helikopter-bazis Mi-24: www.honvedelem.hu/media/item/370/-harci-helikopterek-mh-86-szolnok-helikopter-bazis | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 361969 | 2010. október 15. 06:37 | ||
Szerintem ez a 936-os gép. | |||||
romeo | Adatlap | 361968 | 2010. október 14. 23:44 | ||
romeo | Adatlap | 361967 | 2010. október 14. 23:43 | ||
A miniszter emlékeztetett arra, hogy az előző kormány kilépett a helikopterfelújításra vonatkozó, úgynevezett vilniusi többnemzeti kezdeményezésből. Nyáron az új kormány úgy döntött, hogy Magyarország visszalép ebbe a kezdeményezésbe. Ennek köszönhetően hét felújított helikopterhez jut az ország, 2012-től pedig három darab szállító helikoptert fog Afganisztánba telepíteni Üdv! forrás: www.mr1-kossuth.hu/hirek/legfrissebb-hirek/martonyi-ki-kell-epiteni-az -europai-raketavedelmet.html | |||||
Lacy | Adatlap | 361966 | 2010. október 2. 18:29 | ||
Sziasztok, nem tudom volt-e már: www.youtube.com/watch | |||||
Levix | Adatlap | 361965 | 2010. szeptember 24. 18:10 | ||
www.clavework-graphics.co.uk/aircraft/fantasy/F011_Javelin_Hungary.png Magyar Whatif Gloster Javelin. | |||||
farkas469 | Adatlap | 361964 | 2010. szeptember 13. 11:01 | ||
Horvath_Balazs | Adatlap | 361963 | 2010. szeptember 1. 18:13 | ||
Gondolom, majd ha megkapják a katonai jelzéseiket. Egyelőre Budaörsön pihennek, ha jól tudom. | |||||
romeo | Adatlap | 361962 | 2010. szeptember 1. 15:04 | ||
Mikor lesz már végre nyilvános fotó magyar katonai R-44 Robinsonról? | |||||
romeo | Adatlap | 361961 | 2010. augusztus 16. 22:37 | ||
Weizi | Adatlap | 361960 | 2010. augusztus 16. 22:19 | ||
Szia Romeo! Én idén már nem láttam egyet sem!Eddig! Még repnapon sem,pedig ott volt sürgés-forgás! | |||||
romeo | Adatlap | 361959 | 2010. augusztus 16. 21:59 | ||
romeo | Adatlap | 361958 | 2010. augusztus 13. 23:06 | ||
Köszi! Ennyire részletesen nem hallottam a dologról. | |||||
ambasa | Adatlap | 361957 | 2010. augusztus 13. 07:20 | ||
Üdv! Nem egészen, illetve attól függ kire gondolsz? Ez egy kitből a PG/DRRT-ben összerakott S-52 Hummingbird, amit a cég el akart adni többek között a Honvédségnek is. Csak hogy akkor még rendszerben volt a Mi-2 ami feleslegessé tette ezt. Ráadásul a gép motorja sem volt igazán alkalmas egy helikopter meghajtására. Magáról a gépről, a DRRT egyik igazgatójának a tollából még cikk is jelent meg. Ezzel párhuzamosan volt ugyan itt próbálkozás az EXEC típusú helikopterekkel is amelyből ha jól emlékszem (ha nem majd kijavítanak) kb 2-3 db épült. TG | |||||
romeo | Adatlap | 361956 | 2010. augusztus 12. 21:43 | ||
Monox | Adatlap | 361955 | 2010. augusztus 8. 15:21 | ||
Talán az egyszerűbb adminisztráció miatt kicserélték az adott rendszámú jármű két rendszám közötti részét... | |||||
romeo | Adatlap | 361954 | 2010. augusztus 8. 14:55 | ||
Daala | Adatlap | 361952 | 2010. július 25. 21:33 | ||
Mire gondolsz? A Csőrike 2-t már kiveséztük a Repülőnapok topikban. | |||||
Hawk | Adatlap | 361951 | 2010. július 25. 20:51 | ||
Sziasztok! Azt hiszem egy "legenda" újraéledt :) www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/sajtotajekoztato_a_nemzetkozi_repulonaprol/ Üdv! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 361950 | 2010. július 23. 00:08 | ||
Sziasztok! Egy nyugállományú alezredes pilóta (Mig-21+Mig-29) mondta: "Ahol gyalulnak ott forgács is van!" üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 361949 | 2010. július 22. 20:20 | ||
Sziasztok! Ha már légi balesetekről beszélünk. Azt azért szögezzük le, hogy az esetek túlnyomó többségében, emberi mulasztás áll a háttérben. Két eset említenék mikor ugyan az a pilóta volt a felelős! Vagy mégsem? Emberünk mindkét esetben szabadságról tért vissza, melynek utolsó szakaszában regeneráló üdülésen vett részt Mátraházán. Gondolom ezt az üdülőt és az ottani kultúr tevékenységet sokan ismeritek ti is! Első esetnél kiképzési repülés, kötelék repülés végrehajtása 100 méteren! Bal kísérőként vett részt a feladatban, mikor is jobb fordulónál belecsúszott a vezérgép jobb hátuljába, és az összeakadt lapátok miatt mindketten földre kényszerültek! Személyi sérülés, kisseb húzódások, és zúzódások! Vér nem folyt csont nem törött! Egyik gépünk javíthatatlan lett, a másikat ki javították és repült tovább rendszerből történő kivonásáig. Az esemény bekövetkezte után, a helikopterek teljes dokumentációját begyűjtötték kivizsgálásra! A baleset helyszínére ki érkező műszaki állománnyal együtt ért oda a parancsnok technikai helyettese is! Első kérdése az volt, mi történt? Emberünk egyből azt válaszolta! „El basztam főnök” Ez a mondat volt az, ami miatt semmilyen dokumentációt nem vizsgáltak át műszaki vonalon. Kivizsgálás során, megállapításra került, hogy a bal kísérő nem tartotta be a kötelékrepülésre vonatkozó 50 méter előttem 50 méter mellettem távolságot. Második esetnél, (az előzmények ugyan azok) A reptér kijelölt részén, ejtőernyősöket ugratott 1000-ről. Többszöri felszállását hajtotta végre mikor észlelte, hogy Seregélyes légterében az alakulatunktól korábban kivált kollégánk permetezést hajt végre. Gondolta meg tréfálja volt kollégáját! Az ejtőernyősök gépelhagyása után, magassági előnyét kihasználva, rotációs üzemmódban süllyedni kezdet és nagymagasságú „rácsapást” hajtott végre. No és akkor itt jön a DE! Autórotációs üzemmódnál zárni kell a motorok hűtő zsaluit, mert különben visszahűlnek, és nem tudják leadni a repüléshez szükséges teljesítményt! Ennek megfelelően le is hűltek! Mikor a rácsapás azon része következet, hogy felkell húzni a gépet mindkét motor berotyogott. A helikopter földnek ütközött ahonnan elpattanva kb 500m-rel odébb ismét földnek ütközött majd ismét levegőbe pattanva emelkedni kezdett. A helikopter minkét farok tartójának a felső bekötési pontjai letörtek és föl le csapkodtak a levegőben melynek következtében a forgószárny lapátok minden egyes találkozásnál le vágtak a függőleges vezérsíkból egy-egy darabot. Emberünk beszeretett volna jönni a reptérre a sérült géppel, de volt kollégánk földre parancsolta. Személyi sérülés nem történt! A helikopter javítható volt! Pilóta a felelősségét a helyszínen elismerte! A vizsgálat megállapította, hogy a helikoptervezető nem tartotta be az adott rep technikára előírt légi üzemeltetési szabályokat. Az események további részei, ugyan úgy zajlottak mint a fenti esetben. Mindkét esetben műszaki, és hajózó konferenciát tartottak, és min a hajózó, mind a műszaki állomány előtt ismertették az események körülményeit, a kivizsgálás eredményeit! Ha nem ezeket a feladatott kapja szabadság után egyből? Hanem mondjuk függeszkedés, ellenőrző repülés, iskola köröket, útvonalrepülést? Vagy a repülés előtti felkészüléseket komolyabban vették volna, és átbeszélik a kötelékrepüléssel kapcsolatos rendszabályokat! Akkor biztos elkerülhető lehetett volna az esemény. Tehát még mielőtt valakire élből ráfogjuk, hogy ő volt a hibás! Még akkor is, ha ő azt mondja! Gondoljuk bele abba is, hogy mik voltak az előzmények! A feladat szabó átgondolta-e, hogy kivel, milyen előzetes felkészítések után hajtatja végre a feladatott. Illetve, hogy az előzetes felkészítést, nem önállóan, hanem felkészítővel hajtják végre! Illetve, hogy a felkészülést ténylegesen ellenőrizte-e valaki? Kicsit hosszúra sikeredet, pedig lenne még ugyan ezzel az emberrel ugyan ilyen előzményekkel olyan történetem is, ahol 3 gépet mentett meg a pillanatnyi lélekjelenléte! Üdv: kamovos | |||||
ambasa | Adatlap | 361948 | 2010. július 22. 16:19 | ||
Szia Momi! nézd, mi aki ebben a közegben mozgunk, azok nagyjából, innen-onnan felszedett információmorzsákból tisztában lehetnek a történtekkel, de mivel nincs nyilvános hivatalos vizsgálati eredmény, ezért ezek csak pletykáknak számítanak, ezért is írtam, hogy a többi nem publikus. Egyébként született ha nem is nyilvános, de nem titkos (magyarul a katonák által hozzáférhető) kivizsgálási jegyzőkönyv amit mivel nem láttam csak hallomásból ismerem, az állapított meg felelőst. Amúgy igazad van jogod lenne megtudni (bár nem hiszem, hogy sokra mennél vele, pont a vizsgálat állítólagos megállapításával kapcsolatban), de ahogy ezt a napokban a MiG-15UTI-val és a hatósággal kapcsolatban már máshol leírtam, nagyon messze vagyunk még a "szolgáltató államtól" Részletek, ha kíváncsi vagy rá, majd személyesen a REBEKA-n, vagy a HD-n. TG | |||||
piratvitorla | Adatlap | 361947 | 2010. július 22. 15:33 | ||
Sziasztok! Itt sosem 1 felelős van (mint sokszor az utakon is): hiába X pilóta meg Y hibázott, ki (nem) biztosította a repült időt hozzá, vagy bármelyik másik feltételt (irányítás, műszaki okok, jogi hiányosságok!) És ugye vannak elkerülhetelen tényezők is: időjárás(pl. szélnyírás), madarak, ill. az esetek teljesen véletlenül szerencsétlenül is történhetnek (több tényező szerencsétlenül egyszerre következik be...) 1 példa amit rep. biztonsági szakemberek mondanak: A pohárba mindig kerül 1 kis víz. Egyszer csak elér a pohár pereméig. Például a műszaki nem húz meg 1 csavart: a pohár máris túlcsordult, leesik a repülő. Ki a hibás? (nem a műszaki töltötte tele a poharat). És ezek a dolgok az összes hasonló eseményre vonatkoznak! (2008: Mi8P, Mig-29B, L-39, 2003: Jak-52, 199.(?)Mig-23UB/Szu-22M3, 1998(?) Mig-29B Stb-stb. A repülőesemények vizsgálata mindig 2 szálon fut: 1 közigazgatási/büntetőjogi: ki a felelős? 2. szakmai: mik az okok, hogy ne ismétlődjön meg az eset (ez a fontosabb!) üdv | |||||
Solo | Adatlap | 361946 | 2010. július 22. 15:30 | ||
Helló! Nyugodt lehetsz, akiket érint azok feldolgozzák. A magyar média és úgy általában az átlag magyar gondolkodás miatt én nem bánom, hogy nem kapnak nagyobb nyilvánosságot az esetek. A hatóság által kihozott "hivatalos" vélemény miatt még inkább örülök, hogy nem publikus. A Loch Lomond jöhet. :) Ui: szeretnék jól leszállni, ha lenne mivel. :) | |||||
momi | Adatlap | 361945 | 2010. július 22. 15:23 | ||
Szia Solo! Nem vitatkozni akarok,de NE hasonlítsd össze a közúti forgalmat a REPÜLÉSsel! Ez más világ,más szabályokkal és vérrel írt törvényekkel. Tanulni kell minden esetből. Ezért dolgozzák fel a világon az összes polgári repbalesetet is. Mit és hogyan kell változtatni,hogy soha többé ne fordulhasson elő! Tanulni kell minden esetből. A katonai repülés terén ugyanez van. Csak nálunk kicsit félre értelmezik a dolgokat,sajnos. A mi hatóságunk nem áll a helyzet magaslatán,enyhén szólva. Na félre a morgással,majd egy üveg Loch Lomond melett beszélgetünk Zalaegerszegen. A skótot én hozom a poharakat hozzá meg Te! További jó makettezést! Jó leszállást! momi | |||||
Janek2140 | Adatlap | 361944 | 2010. július 22. 13:27 | ||
Nekem is a Volga tűnt fel :-) | |||||
Solo | Adatlap | 361943 | 2010. július 22. 13:17 | ||
javítsá: Minden halálos kimenetelű közúti balesetnek tudod az okát? | |||||
Solo | Adatlap | 361942 | 2010. július 22. 13:16 | ||
Helló! Talán jogod lenne megtudni, de gondolj arra is, hogy esetleg a kivizsgálás szerint valaki hibázott. A katonai repülésben (de a civilben is) minden hiba végzetes lehet. Azzal, hogy még a nyilvánosság előtt is meghurcolják a hibázókat, nem hoznak vissza senkit a halálból. Egy bonyolult repülési feladat során elkövetett hiba nem köztörvényes bűn. Aki hibázott biztos megkapta a neki járó büntetést. Minden halálos kimenetelű közúti baleset felelősének tudod az okát? Azok miért nem érdekelnek ennyire? Amit én tudok a balesetről: Géppár lövészetet hajtottak végre, koordináták alapján kellett a célt megtalálniuk. Az erős oldalszél miatt összecsúsztak. Az egyik gép sajnos nem olyan szerencsésen ért földet, mint a másik. Ennyi. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
A Robinsonok helyett el tudnák képzelni többrendeltetésű helikoptert is (oktatás, tűztámogatás, felderítés, tűzvezetés, futárfeladatok).
Pl.: EC-635,-645,, FENNEk stb.