<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
romeo | Adatlap | 362075 | 2010. október 29. 17:55 | ||
A 4 darabból a 703-as és 705-ös lenne felújítva, a másik kettő pedig éjszakaira modernizálva (ezek már átestek felújításon), 3 darabon pedig felujítás és modernizáció is kellene - no ezek mennének afgánba. Előzmény: (362074) romeo 2010. október 29. 17:17 | |||||
romeo | Adatlap | 362074 | 2010. október 29. 17:17 | ||
Gyerekek! Szerintem ez kamu, a mi 7 helinkről van szó, 3 még nem volt felujításon meg modernizáción sem, no ezek mennek majd Afgánba felujítás után, ezenkívül még van 4 darabunka ebből 2 volt modernizálva 703 -705 éjjeli változatra 2 pedig felujitva oroszban. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 362073 | 2010. október 29. 15:54 | ||
Namost én úgytudom hogy a finneknek Mi-8 van. De végülis pár évig így is megteszi szerintem. | |||||
sulyid | Adatlap | 362072 | 2010. október 29. 15:40 | ||
Akkor hajrá.. | |||||
romeo | Adatlap | 362071 | 2010. október 29. 15:39 | ||
És ezzel Simicskó úr helikopterállomány-bővítése meg is oldódik... | |||||
romeo | Adatlap | 362070 | 2010. október 29. 15:27 | ||
Akkor most a meglévő 7 db Mi-17-es mellé még kapnánk 7 darabot? | |||||
romeo | Adatlap | 362069 | 2010. október 29. 15:25 | ||
Görög támogatásból újulhatnak meg magyar helikopterek A felajánlásból a magyar honvédség 3 Mi-17-es helikoptert újítana fel és szállítana Afganisztánba, míg négy gép (egy része Finnország felajánlásából) Magyarországon maradhatna, így összesen 7 helikopterrel lenne gazdagabb a magyar haderő. fidesz.hu/index.php | |||||
Daala | Adatlap | 362068 | 2010. október 29. 10:32 | ||
Szerintem legyen Mi-171 vagy 172, a tököm tele van már az állandó hátsóajtó levétellel és cipeléssel! :-)) De lehetne Sikorsky H-92 is! | |||||
Gknight | Adatlap | 362067 | 2010. október 29. 09:23 | ||
Mi-171. Bizonyított, erős konstrukció, a földi személyzet "átképzése" a nagy mértékű azonosság miatt gyerekjáték, kialakult üzemeltetési gyakorlattal rendelkezik a honvédség, ismert paraméterek. Bár milyen más döntés felesleges nagyzolás szerintem. Aztán úgyis az nyer, aki többet ken ahová kell, lásd Grippen... | |||||
romeo | Adatlap | 362066 | 2010. október 29. 08:34 | ||
bgyasoldier | Adatlap | 362065 | 2010. október 29. 06:44 | ||
Sziasztok! A cougart gyártják még, vagy használtan szerezhetnénk be? Az NH-90-ről komoly panaszokat hallani, föleg Németországból... | |||||
zoli1989 | Adatlap | 362064 | 2010. október 28. 20:42 | ||
Hát az NH-90 mindenképp esélytelen... Nem túl bizalomgerjesztő híreket lehetett róla olvasni korábban. Hiperszuper modern ez tény, de fene tudja hogy egy szállítóhelinél ez jó-e ? (úgy néz ki hogy nem :D ) Én tippem Mi-171 :) | |||||
PETI | Adatlap | 362063 | 2010. október 28. 20:16 | ||
Szerintem meg mind a 2 rossz vicc... Ide Minyó kell és kész. Meg kéne már érteni. Üdv | |||||
Murmuc | Adatlap | 362062 | 2010. október 28. 19:45 | ||
Köszi! Így már értem. Láttam már elég alacsony manővert így csak saccolni tudom a magasságát, de a forduló intenzív volt, de lehet hogy igazad van a fordulóponttal kapcsolatban. Az biztos ritka jelenség ez errefelé!:) Mégegyszer köszi! | |||||
Solo | Adatlap | 362061 | 2010. október 28. 19:38 | ||
Ha tényleg 100m-en ment akkor az szabálytalan volt, de lehet, hogy több volt az csak neked tűnt annyinak. :) Ha Pécs volt a fordulópont, akkor muszáj fordulnia. Az pedig bedöntéssel jár. :) A típus itt van nálunk kölcsönbe, repülnek rajta a magyar hajózók. | |||||
Murmuc | Adatlap | 362060 | 2010. október 28. 19:34 | ||
Üdv solo! Kb 100-méteres repülési magasság, város felett(?), Bedöntött manőverrel! Milyen útvonalat repült? Ami engem igazán érdekel hogy mit keresett itt ez a típus? | |||||
Solo | Adatlap | 362059 | 2010. október 28. 19:28 | ||
Mit kell erről még tudni? :) Biztos valamilyen útvonalat repült. | |||||
Solo | Adatlap | 362058 | 2010. október 28. 19:26 | ||
Murmuc | Adatlap | 362057 | 2010. október 28. 19:22 | ||
Üdv Mindenkinek! Ma Pécs felett áthúzott egy (hangjáról ítélve) L-159-es ALCA! Tud erről többet valaki, mert egy árva fikarcnyi infót sem találtam erről? | |||||
Solo | Adatlap | 362056 | 2010. október 28. 19:14 | ||
Solo | Adatlap | 362055 | 2010. október 28. 19:06 | ||
A németek már most sírnak, hogy az UH-1 helyett a hiperszuper NH-90-el kell majd repülniük. Sok a gyerekbetegsége, túlkomplikált, drága. Ha nem orosz technikát veszünk, akkor a Cougar az ideális megoldás. Nem túl nagy, de nagy a teherbírása. Viszonylag sok katona is elfér benne. Kiforrott, ha kéred bármit beleraknak neked. A török harci kutató-mentő konfigurációjú Cougar például semmivel sem rosszabb, mint egy NH-90. Sajnos annyira logikus megoldás lenne, hogy nem valószínű, hogy ő lesz a befutó. :) A sereg már csak ilyen. | |||||
romeo | Adatlap | 362054 | 2010. október 28. 18:33 | ||
Monox | Adatlap | 362053 | 2010. október 28. 18:28 | ||
Ha a kettő közül kell választani biztosan nem az orosz gép lesz a nyerő. (ti. kenőpénz és egyéb dolgok hiánya...) A Cougart használják a Románok a Bolgárok és még sokan mások is, senkinek nincs rossz szava rá... | |||||
sulyid | Adatlap | 362052 | 2010. október 28. 18:17 | ||
Háát szerintem a Cougar az egy jó vicc a NH90-hez képest. | |||||
romeo | Adatlap | 362051 | 2010. október 28. 18:10 | ||
Ez most szigorúan magánvélemény! Amit a kulisszák mögött hallottam : Mi-171 vagy Cougar : ) | |||||
sulyid | Adatlap | 362050 | 2010. október 28. 17:37 | ||
Szerintem vagy NH90 vagy mi 171.. | |||||
romeo | Adatlap | 362049 | 2010. október 28. 16:40 | ||
mirazsmarci | Adatlap | 362048 | 2010. október 28. 09:54 | ||
Nem igazán követem a divatot, az amerikai életérzés sohasem állt közel hozzám.Az egykori gyarmatosítók kiírtják az őslakosokat, és ma ők a demokrácia bajnokai. De mint korábban írtam, szerintem a keleti-és nyugati (elsősorban Európai) technikát kellene párhuzamosan üzemeltetni. Lehet hogy az orosz ellátás akadozik, de az amerikaiak meg kerek perec azt mondják hogy nem szállítunk nektek ezentúl semmit, mert nem úgy táncolsz ahogy mi fütyülünk. | |||||
romeo | Adatlap | 362047 | 2010. október 27. 21:17 | ||
Sajnos nem tudom, egy csomagban kaptam őket. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 362046 | 2010. október 27. 19:32 | ||
Ez a két fotó nem az 1997-es kecsói repnapra megjelent kiadványban szerepelt? | |||||
juge75 | Adatlap | 362045 | 2010. október 27. 06:08 | ||
Freddy | Adatlap | 362044 | 2010. október 27. 00:39 | ||
Na, azért... Értem én, hogy divat lett Amerikát utálni (alappal, vagy anélkül), de ne felejtsük már el az elmúlt 150 év orosz politikáját. A megbízhatóságukról meg sokat tudnának mesélni azok a délkelet-ázsiai országok, ahol szovjet gépeket rendszeresítettek- rendszeres csúszások a szállításban, bőven időn túl teljesített szerződések, stb. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 362043 | 2010. október 26. 22:03 | ||
Üdv! Nem azt mondom, hogy az oroszok megbízhatóbbak az átlagnál, de a velük lojálisabb országok irányában szerintem egyenesebbek mint az USA (akik ugyebár a demokrácia címszóval gyarmatosítanak, és az éppen aktuális politikai és gazdasági érdekeiket tartják szem előtt). | |||||
doky3 | Adatlap | 362041 | 2010. október 26. 19:59 | ||
Khm... izé, bocsánat az oroszok mennyivel megbízhatóbbak?:))) | |||||
romeo | Adatlap | 362040 | 2010. október 26. 13:07 | ||
romeo | Adatlap | 362039 | 2010. október 26. 12:54 | ||
búza | Adatlap | 362038 | 2010. október 26. 09:09 | ||
Szia Nyugger! Jó programot állítottál össze,gondolom Balázsnak is megfelel! A magyar 21-es történetét valóban meg kellene már írni- magyarul. Tudomásom szerint Sainz olvtárs ezt már angolul megtette, de úgy eltűnt vele, mint aranyóra a lagziban. Egy biztos, hogy én nem vállalkoznék rá, esetleg nyugdíjas koromban, de az még odébb van. Ami a 0565-öst illeti: szerintem simán lefújták az alját is a felső barnával és úgy festették rá az éket. Eszet nem keresnék benne, lehet trehányság, rosszul kiadott parancs, elfogyott a kék festék, bármi más. A festési variációkról annyit, hogy múltkor Migivel csak az UTI-knak - U-400, -600, UM - kb tíz féle festését számoltuk össze és ebben nem volt benne a 1720 terepfestése, amiről ugye nincs azóta sem kép, csak egy feljegyzés, és az a festés sem, amiről csak a svanc fotója maradt meg, tipus azonosítása nélkül. Szóval nagy falat, de támogatom, ahogy tudom! Üdv: Búza | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 362037 | 2010. október 25. 22:22 | ||
Uraim, ha megengeditek, akkor a rajz témájú eszmecserétekhez majd örömmel csatlakoznék! (Rumcájsz_52 olvtárs fotóit felhasználva most próbálom rajzos formában rekonstruálni a 1418-as gép egykori "kaméleon" festését.) | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 362036 | 2010. október 25. 21:59 | ||
Szerintem meg nem szabad ennyire az amerikai technikára hagyatkozni, mert megbízhatatlanok, és egy esetleges konfliktusban nem a mi oldalunkon állnának (mármint az USA). Inkább Szuhojokra lenne szükség, a jövő amúgy is a világ keleti oldalának áll (oroszok, Kína, India, és az arabokat még nem is említem). | |||||
Nyugger | Adatlap | 362034 | 2010. október 25. 21:58 | ||
Szevasz Búza, Első lépésként megvesszük a Vándor Karesz könyvének 2. kötetét,majd a MiG-21-es típus aktuális kérdésein belül megbeszéljük, hogyan is tudnánk végre jó és hiteles rajzokat készíteni a festésí variációkról. Aztán már 'csak' a verziók magyarországi történetét kell megírni. Ez utóbbi sokkal egyszerűbb, szerintem. Addig is eldöntendő, hogy a csatolt képen /MiG-21UM-0565/ csak elmaszatolták a csillagot az ék felfestése előtt vagy mi a manótól ilyen a szárny alsó része? | |||||
búza | Adatlap | 362032 | 2010. október 25. 21:14 | ||
Szia Nyugger! Légyszives menj vissza az offokhoz is! Üdv: Búza | |||||
p-51 | Adatlap | 362017 | 2010. október 25. 19:41 | ||
Halálcsillag... 3 x-wing fighter simán kinyírja a halálcsillagot. Kell venni 3 x-wing fightert | |||||
romeo | Adatlap | 362016 | 2010. október 25. 19:31 | ||
Freddy | Adatlap | 362005 | 2010. október 25. 18:09 | ||
Jó, hát ha a közeljövőben háború lesz, végtelen pénzünk van és végtelen szintű technikát megvehetünk, akkor a Halálcsillag a nyerő választás:) | |||||
sulyid | Adatlap | 362003 | 2010. október 25. 18:01 | ||
Tudod én számolok vele hogy a közeljövőben kitörhet 1 háború így szerintem szükségesek a nehézvadászok a légtér védelmére és kiegészítésnek / vadászbombázónak a f16-osok. | |||||
Freddy | Adatlap | 362001 | 2010. október 25. 17:54 | ||
(Túljutva az egész kérdés reálisannézve-hánylélegeztetőgépet-akkoraGripentdobjukki-álmodikanyomor-faktorán:) Nagy teljesítményű vadászgép szerintem fölösleges, az F-16-osok simán ellátják a légtér védelmét is. | |||||
sulyid | Adatlap | 361999 | 2010. október 25. 17:43 | ||
Ha már magyar és légierő akkor ide is kiírom az én elképzeléseimet a magyar légierőről:) "Ha én lennék a hadügyminiszter kb így nézne ki a magyar légierő: Pápa: – 3 db c17 ( mint a valóságban ). – 14 db F15A/B amelyek közül 2+2 mindig keszit ad. – 4 db mi 17-es kutató/mentő helikopter melyből 2 ad keszit. Taszár: – 8 db f16 block 30/32-as/-es persze modernizálva. – Javító és berepülő üzem a légierő számára. Kecskemét: – 20 db f16 block 30/32 (természetesen ezek is modernizálva) 2+2 keszit ad. – 4 db BAE Hawk kiképző gép. – 2 db mi 17-es kutató/mentő heli. Szolnok : – 24 db Mi-24 SuperHind Mk.V – 12 db Mi 17-es agyon modernizálva és nyugati elektronikával. – 6 db Embraer Tucano. – Ja és még 4-6 db kiképző és futár heli. Az f15-ösök látnák el az ország légterének védelmét. Az f16-osok lennének a vadászbombázók melyek háború esetén támogatnák a csapatokat. A Embraer Tucanok és a Hawk-okon képeznék ki a pilótákat. " Szivesen várom a véleményeket:) | |||||
romeo | Adatlap | 361998 | 2010. október 25. 09:29 | ||
ambasa | Adatlap | 361997 | 2010. október 24. 22:19 | ||
Üdv! Elképzelni mindent lehet, de pont ezek azok a gépek, amelyet sem megvenni, sem üzemeltetni nem tudnánk szerintem és nem tudásbeli okokból. A Fennec talán kivétel. Ha a realitások talaján akarunk maradni, akkor nagyjából használt Bell 206, MD-500, Ecureuil, Bo 105, A109 jöhet szóba. Ezek megvásárlása felújítással is elfogadható áron belül maradna, és az általad ajánlott gépek közül egy árából bőven kijönne a minimálisan kívánatos 4-6 darab. Ha megnézem a használt helikopterek piacát egy általam megnevezett gép 0,5-1,3 millió Euró között kapható, ez felújítással együtt legyen 2 millió, de ha azt számolom, hogy az albánok 12 darab ex Heer Bo 105-öt kaptak felújítással együtt 10 millió Euróért 2006-ban, miközben az általad ajánlott gépek új ára 20-30 milliónál kezdődnek, talán jelen helyzetben jobb lenne beérnünk, valami egyszerűbbel, mint ezekkel a csodamasinákkal. TG TG | |||||
Samee | Adatlap | 361996 | 2010. október 24. 22:16 | ||
És még logisztikai szempontból sem lennének rossz választás, ugyanis polgári változataikat rendszeresítették a mentősök. Mondjuk aztán ki tudja h mekkora a rendszerazonosság. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |