/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Solo 362087 2010. október 29. 19:36
Válasz erre
Nem lesz ebből + Mi-17. A 701-705-ig mindet modernizálják/nagyjavítják. A 706, 707 kitudja meddig lesz jó. Nem tudom ki és menyiért nagyjavítana egy házilag átalakított gépet. Ha szerencsénk van meglesz a két finn Mi-8, amik szépen ellesznek kutató-mentő szolgálatban (1-1 gép adja nem 2-2). Vagyis hosszú távon lesz 5db Mi-17 abból 3! Afganisztánban. Itthon ha szerencsénk van és valahogy sikerül nagyajavítani a 706,707-et marad össz vissz 6db helikopter amiből min. 2 állandóan szolgálatban van. Ahogy nézem nem sok a fejlődés...
Itt csak az segít ha valamiből veszünk legalább egy tucatot.
romeo 362086 2010. október 29. 19:33
Válasz erre
Mivel fog majd "közlekedni" a Bercsényi meg a 25/88-as?
romeo 362085 2010. október 29. 19:30
Válasz erre
Szia Daala!

Az árvizes mutatványt gyakoroltátok már Mi-24-el is : )
romeo 362084 2010. október 29. 19:27
Válasz erre
Ja és a 4 darabból ami nalunk maradna 2 Szolnokon 2 pedig Pápán adna kutató-mentőt, mert addigra már kivonják a 6200 és 6215-ös MI-8T gépeket is...
juge75 362083 2010. október 29. 19:26
Válasz erre
Vagy ők jobban állnak most anyagilag, mint mi?
juge75 362082 2010. október 29. 19:26
Válasz erre
Na ez a kész átverés show a valóságban.
romeo 362081 2010. október 29. 19:24
Válasz erre
Gyerekek!

Hogy a fenébe akakrunk pénzt Görögországtól, hisz ott teljesen bedőlt a gazdaság...
Caprice 362080 2010. október 29. 19:23
Válasz erre
juge75 362079 2010. október 29. 19:19
Válasz erre
Akkor a felelősök repülnek helyettük! :-)
Daala 362078 2010. október 29. 19:05
Válasz erre
Vagy hajtómű...
Daala 362077 2010. október 29. 19:04
Válasz erre
És mi van ha 25 órást vagy 100 órást kell csinálni rajtuk, nem hiszem, hogy annyi tartalék (lapát, reduktor, flcs agy) stb. lesz a helyszínen...
Daala 362076 2010. október 29. 19:01
Válasz erre
Mi marad, ha árvíz lesz?
romeo 362075 2010. október 29. 17:55
Válasz erre
A 4 darabból a 703-as és 705-ös lenne felújítva, a másik kettő pedig éjszakaira modernizálva (ezek már átestek felújításon), 3 darabon pedig felujítás és modernizáció is kellene - no ezek mennének afgánba.
romeo 362074 2010. október 29. 17:17
Válasz erre
Gyerekek!

Szerintem ez kamu, a mi 7 helinkről van szó, 3 még nem volt felujításon meg modernizáción sem, no ezek mennek majd Afgánba felujítás után, ezenkívül még van 4 darabunka ebből 2 volt modernizálva 703 -705 éjjeli változatra 2 pedig felujitva oroszban.
zoli1989 362073 2010. október 29. 15:54
Válasz erre
dscn4303
dscn4303

Namost én úgytudom hogy a finneknek Mi-8 van. De végülis pár évig így is megteszi szerintem.
sulyid 362072 2010. október 29. 15:40
Válasz erre
romeo 362071 2010. október 29. 15:39
Válasz erre
És ezzel Simicskó úr helikopterállomány-bővítése meg is oldódik...
romeo 362070 2010. október 29. 15:27
Válasz erre
Akkor most a meglévő 7 db Mi-17-es mellé még kapnánk 7 darabot?
romeo 362069 2010. október 29. 15:25
Válasz erre
Görög támogatásból újulhatnak meg magyar helikopterek

A felajánlásból a magyar honvédség 3 Mi-17-es helikoptert újítana fel és szállítana Afganisztánba, míg négy gép (egy része Finnország felajánlásából) Magyarországon maradhatna, így összesen 7 helikopterrel lenne gazdagabb a magyar haderő.

fidesz.hu/index.php
Daala 362068 2010. október 29. 10:32
Válasz erre
Szerintem legyen Mi-171 vagy 172, a tököm tele van már az állandó hátsóajtó levétellel és cipeléssel! :-))
De lehetne Sikorsky H-92 is!
Gknight 362067 2010. október 29. 09:23
Válasz erre
Mi-171.
Bizonyított, erős konstrukció, a földi személyzet "átképzése" a nagy mértékű azonosság miatt gyerekjáték, kialakult üzemeltetési gyakorlattal rendelkezik a honvédség, ismert paraméterek.
Bár milyen más döntés felesleges nagyzolás szerintem.

Aztán úgyis az nyer, aki többet ken ahová kell, lásd Grippen...
romeo 362066 2010. október 29. 08:34
Válasz erre
bgyasoldier 362065 2010. október 29. 06:44
Válasz erre
Sziasztok!

A cougart gyártják még, vagy használtan szerezhetnénk be? Az NH-90-ről komoly panaszokat hallani, föleg Németországból...
zoli1989 362064 2010. október 28. 20:42
Válasz erre
Hát az NH-90 mindenképp esélytelen... Nem túl bizalomgerjesztő híreket lehetett róla olvasni korábban. Hiperszuper modern ez tény, de fene tudja hogy egy szállítóhelinél ez jó-e ? (úgy néz ki hogy nem :D )
Én tippem Mi-171 :)
PETI 362063 2010. október 28. 20:16
Válasz erre
Szerintem meg mind a 2 rossz vicc... Ide Minyó kell és kész. Meg kéne már érteni. Üdv
Murmuc 362062 2010. október 28. 19:45
Válasz erre
Köszi! Így már értem. Láttam már elég alacsony manővert így csak saccolni tudom a magasságát, de a forduló intenzív volt, de lehet hogy igazad van a fordulóponttal kapcsolatban. Az biztos ritka jelenség ez errefelé!:) Mégegyszer köszi!
Solo 362061 2010. október 28. 19:38
Válasz erre
Ha tényleg 100m-en ment akkor az szabálytalan volt, de lehet, hogy több volt az csak neked tűnt annyinak. :) Ha Pécs volt a fordulópont, akkor muszáj fordulnia. Az pedig bedöntéssel jár. :) A típus itt van nálunk kölcsönbe, repülnek rajta a magyar hajózók.
Murmuc 362060 2010. október 28. 19:34
Válasz erre
Üdv solo!
Kb 100-méteres repülési magasság, város felett(?), Bedöntött manőverrel! Milyen útvonalat repült? Ami engem igazán érdekel hogy mit keresett itt ez a típus?
Solo 362059 2010. október 28. 19:28
Válasz erre
Mit kell erről még tudni? :) Biztos valamilyen útvonalat repült.
Solo 362058 2010. október 28. 19:26
Válasz erre
szlovén +török
szlovén +török
szlovén
szlovén
török
török
Szlovák Mi-17 1 tonna páncélzattal
Szlovák Mi-17 1 tonna páncélzattal

Szolvén és török Cougar + szlovák Mi-17 közös gyakorlaton nálunk.
Murmuc 362057 2010. október 28. 19:22
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Ma Pécs felett áthúzott egy (hangjáról ítélve) L-159-es ALCA!
Tud erről többet valaki, mert egy árva fikarcnyi infót sem találtam erről?
Solo 362056 2010. október 28. 19:14
Válasz erre
Pumák
Pumák
Socat
Socat
Cougar
Cougar
Cougar2
Cougar2
Cougar3
Cougar3
Cougar4
Cougar4

A románoknak nincs Cougarjuk. Puma és Socat(modernizált harci Puma) van nekik.
Pár kép egy közös gyakorlatról.
Solo 362055 2010. október 28. 19:06
Válasz erre
A németek már most sírnak, hogy az UH-1 helyett a hiperszuper NH-90-el kell majd repülniük. Sok a gyerekbetegsége, túlkomplikált, drága. Ha nem orosz technikát veszünk, akkor a Cougar az ideális megoldás. Nem túl nagy, de nagy a teherbírása. Viszonylag sok katona is elfér benne. Kiforrott, ha kéred bármit beleraknak neked. A török harci kutató-mentő konfigurációjú Cougar például semmivel sem rosszabb, mint egy NH-90. Sajnos annyira logikus megoldás lenne, hogy nem valószínű, hogy ő lesz a befutó. :) A sereg már csak ilyen.
romeo 362054 2010. október 28. 18:33
Válasz erre
A szlovének is Cougart használnak.
Üdv!
Monox 362053 2010. október 28. 18:28
Válasz erre
Ha a kettő közül kell választani biztosan nem az orosz gép lesz a nyerő. (ti. kenőpénz és egyéb dolgok hiánya...) A Cougart használják a Románok a Bolgárok és még sokan mások is, senkinek nincs rossz szava rá...
sulyid 362052 2010. október 28. 18:17
Válasz erre
Háát szerintem a Cougar az egy jó vicc a NH90-hez képest.
romeo 362051 2010. október 28. 18:10
Válasz erre
Ez most szigorúan magánvélemény!
Amit a kulisszák mögött hallottam : Mi-171 vagy Cougar : )
sulyid 362050 2010. október 28. 17:37
Válasz erre
Szerintem vagy NH90 vagy mi 171..
romeo 362049 2010. október 28. 16:40
Válasz erre
S-92
S-92
UH-60
UH-60
Mi171_H221_01
Mi171_H221_01
NH-90
NH-90
EH-101
EH-101
AS 532 Cougar
AS 532 Cougar

A minap Simicskó úr a helikopterállomány bővítésérő beszéltr.
Jelenleg nagyjából ezek a közepes szállítóhelikopterek jöhetnek szóba.
mirazsmarci 362048 2010. október 28. 09:54
Válasz erre
Nem igazán követem a divatot, az amerikai életérzés sohasem állt közel hozzám.Az egykori gyarmatosítók kiírtják az őslakosokat, és ma ők a demokrácia bajnokai.
De mint korábban írtam, szerintem a keleti-és nyugati (elsősorban Európai) technikát kellene párhuzamosan üzemeltetni. Lehet hogy az orosz ellátás akadozik, de az amerikaiak meg kerek perec azt mondják hogy nem szállítunk nektek ezentúl semmit, mert nem úgy táncolsz ahogy mi fütyülünk.
romeo 362047 2010. október 27. 21:17
Válasz erre
Sajnos nem tudom, egy csomagban kaptam őket.
Horvath_Balazs 362046 2010. október 27. 19:32
Válasz erre
Ez a két fotó nem az 1997-es kecsói repnapra megjelent kiadványban szerepelt?
juge75 362045 2010. október 27. 06:08
Válasz erre
Freddy 362044 2010. október 27. 00:39
Válasz erre
Na, azért...
Értem én, hogy divat lett Amerikát utálni (alappal, vagy anélkül), de ne felejtsük már el az elmúlt 150 év orosz politikáját. A megbízhatóságukról meg sokat tudnának mesélni azok a délkelet-ázsiai országok, ahol szovjet gépeket rendszeresítettek- rendszeres csúszások a szállításban, bőven időn túl teljesített szerződések, stb.
mirazsmarci 362043 2010. október 26. 22:03
Válasz erre
Üdv!

Nem azt mondom, hogy az oroszok megbízhatóbbak az átlagnál, de a velük lojálisabb országok irányában szerintem egyenesebbek mint az USA (akik ugyebár a demokrácia címszóval gyarmatosítanak, és az éppen aktuális politikai és gazdasági érdekeiket tartják szem előtt).
doky3 362041 2010. október 26. 19:59
Válasz erre
Khm... izé, bocsánat az oroszok mennyivel megbízhatóbbak?:)))
romeo 362040 2010. október 26. 13:07
Válasz erre
L-39ZO,  MH
L-39ZO, MH

l-39zo, mh
romeo 362039 2010. október 26. 12:54
Válasz erre
Mi-17
Mi-17

Mi-17, MH

Kár, hogy nem látszik a szám...
búza 362038 2010. október 26. 09:09
Válasz erre
Szia Nyugger!
Jó programot állítottál össze,gondolom Balázsnak is megfelel!
A magyar 21-es történetét valóban meg kellene már írni- magyarul. Tudomásom szerint Sainz olvtárs ezt már angolul megtette, de úgy eltűnt vele, mint aranyóra a lagziban. Egy biztos, hogy én nem vállalkoznék rá, esetleg nyugdíjas koromban, de az még odébb van.
Ami a 0565-öst illeti: szerintem simán lefújták az alját is a felső barnával és úgy festették rá az éket. Eszet nem keresnék benne, lehet trehányság, rosszul kiadott parancs, elfogyott a kék festék, bármi más.
A festési variációkról annyit, hogy múltkor Migivel csak az UTI-knak - U-400, -600, UM - kb tíz féle festését számoltuk össze és ebben nem volt benne a 1720 terepfestése, amiről ugye nincs azóta sem kép, csak egy feljegyzés, és az a festés sem, amiről csak a svanc fotója maradt meg, tipus azonosítása nélkül. Szóval nagy falat, de támogatom, ahogy tudom!
Üdv: Búza
Horvath_Balazs 362037 2010. október 25. 22:22
Válasz erre
Uraim, ha megengeditek, akkor a rajz témájú eszmecserétekhez majd örömmel csatlakoznék! (Rumcájsz_52 olvtárs fotóit felhasználva most próbálom rajzos formában rekonstruálni a 1418-as gép egykori "kaméleon" festését.)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.