/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
romeo 362051 2010. október 28. 18:10
Válasz erre
Ez most szigorúan magánvélemény!
Amit a kulisszák mögött hallottam : Mi-171 vagy Cougar : )
sulyid 362050 2010. október 28. 17:37
Válasz erre
Szerintem vagy NH90 vagy mi 171..
romeo 362049 2010. október 28. 16:40
Válasz erre
S-92
S-92
UH-60
UH-60
Mi171_H221_01
Mi171_H221_01
NH-90
NH-90
EH-101
EH-101
AS 532 Cougar
AS 532 Cougar

A minap Simicskó úr a helikopterállomány bővítésérő beszéltr.
Jelenleg nagyjából ezek a közepes szállítóhelikopterek jöhetnek szóba.
mirazsmarci 362048 2010. október 28. 09:54
Válasz erre
Nem igazán követem a divatot, az amerikai életérzés sohasem állt közel hozzám.Az egykori gyarmatosítók kiírtják az őslakosokat, és ma ők a demokrácia bajnokai.
De mint korábban írtam, szerintem a keleti-és nyugati (elsősorban Európai) technikát kellene párhuzamosan üzemeltetni. Lehet hogy az orosz ellátás akadozik, de az amerikaiak meg kerek perec azt mondják hogy nem szállítunk nektek ezentúl semmit, mert nem úgy táncolsz ahogy mi fütyülünk.
romeo 362047 2010. október 27. 21:17
Válasz erre
Sajnos nem tudom, egy csomagban kaptam őket.
Horvath_Balazs 362046 2010. október 27. 19:32
Válasz erre
Ez a két fotó nem az 1997-es kecsói repnapra megjelent kiadványban szerepelt?
juge75 362045 2010. október 27. 06:08
Válasz erre
Freddy 362044 2010. október 27. 00:39
Válasz erre
Na, azért...
Értem én, hogy divat lett Amerikát utálni (alappal, vagy anélkül), de ne felejtsük már el az elmúlt 150 év orosz politikáját. A megbízhatóságukról meg sokat tudnának mesélni azok a délkelet-ázsiai országok, ahol szovjet gépeket rendszeresítettek- rendszeres csúszások a szállításban, bőven időn túl teljesített szerződések, stb.
mirazsmarci 362043 2010. október 26. 22:03
Válasz erre
Üdv!

Nem azt mondom, hogy az oroszok megbízhatóbbak az átlagnál, de a velük lojálisabb országok irányában szerintem egyenesebbek mint az USA (akik ugyebár a demokrácia címszóval gyarmatosítanak, és az éppen aktuális politikai és gazdasági érdekeiket tartják szem előtt).
doky3 362041 2010. október 26. 19:59
Válasz erre
Khm... izé, bocsánat az oroszok mennyivel megbízhatóbbak?:)))
romeo 362040 2010. október 26. 13:07
Válasz erre
L-39ZO,  MH
L-39ZO, MH

l-39zo, mh
romeo 362039 2010. október 26. 12:54
Válasz erre
Mi-17
Mi-17

Mi-17, MH

Kár, hogy nem látszik a szám...
búza 362038 2010. október 26. 09:09
Válasz erre
Szia Nyugger!
Jó programot állítottál össze,gondolom Balázsnak is megfelel!
A magyar 21-es történetét valóban meg kellene már írni- magyarul. Tudomásom szerint Sainz olvtárs ezt már angolul megtette, de úgy eltűnt vele, mint aranyóra a lagziban. Egy biztos, hogy én nem vállalkoznék rá, esetleg nyugdíjas koromban, de az még odébb van.
Ami a 0565-öst illeti: szerintem simán lefújták az alját is a felső barnával és úgy festették rá az éket. Eszet nem keresnék benne, lehet trehányság, rosszul kiadott parancs, elfogyott a kék festék, bármi más.
A festési variációkról annyit, hogy múltkor Migivel csak az UTI-knak - U-400, -600, UM - kb tíz féle festését számoltuk össze és ebben nem volt benne a 1720 terepfestése, amiről ugye nincs azóta sem kép, csak egy feljegyzés, és az a festés sem, amiről csak a svanc fotója maradt meg, tipus azonosítása nélkül. Szóval nagy falat, de támogatom, ahogy tudom!
Üdv: Búza
Horvath_Balazs 362037 2010. október 25. 22:22
Válasz erre
Uraim, ha megengeditek, akkor a rajz témájú eszmecserétekhez majd örömmel csatlakoznék! (Rumcájsz_52 olvtárs fotóit felhasználva most próbálom rajzos formában rekonstruálni a 1418-as gép egykori "kaméleon" festését.)
mirazsmarci 362036 2010. október 25. 21:59
Válasz erre
Szerintem meg nem szabad ennyire az amerikai technikára hagyatkozni, mert megbízhatatlanok, és egy esetleges konfliktusban nem a mi oldalunkon állnának (mármint az USA). Inkább Szuhojokra lenne szükség, a jövő amúgy is a világ keleti oldalának áll (oroszok, Kína, India, és az arabokat még nem is említem).
Nyugger 362034 2010. október 25. 21:58
Válasz erre
MiG-21UM-0565
MiG-21UM-0565

Szevasz Búza,
Első lépésként megvesszük a Vándor Karesz könyvének 2. kötetét,majd a MiG-21-es típus aktuális kérdésein belül megbeszéljük, hogyan is tudnánk végre jó és hiteles rajzokat készíteni a festésí variációkról. Aztán már 'csak' a verziók magyarországi történetét kell megírni. Ez utóbbi sokkal egyszerűbb, szerintem. Addig is eldöntendő,
hogy a csatolt képen /MiG-21UM-0565/ csak elmaszatolták a csillagot az ék felfestése előtt vagy mi a manótól ilyen a szárny alsó része?
búza 362032 2010. október 25. 21:14
Válasz erre
Szia Nyugger!
Légyszives menj vissza az offokhoz is!
Üdv: Búza
p-51 362017 2010. október 25. 19:41
Válasz erre
Halálcsillag...
3 x-wing fighter simán kinyírja a halálcsillagot.
Kell venni 3 x-wing fightert
romeo 362016 2010. október 25. 19:31
Válasz erre
Mi-35P
Mi-35P

Ez itt a modernizált Mi-35P.
Freddy 362005 2010. október 25. 18:09
Válasz erre
Jó, hát ha a közeljövőben háború lesz, végtelen pénzünk van és végtelen szintű technikát megvehetünk, akkor a Halálcsillag a nyerő választás:)
sulyid 362003 2010. október 25. 18:01
Válasz erre
Tudod én számolok vele hogy a közeljövőben kitörhet 1 háború így szerintem szükségesek a nehézvadászok a légtér védelmére és kiegészítésnek / vadászbombázónak a f16-osok.
Freddy 362001 2010. október 25. 17:54
Válasz erre
(Túljutva az egész kérdés reálisannézve-hánylélegeztetőgépet-akkoraGripentdobjukki-álmodikanyomor-faktorán:) Nagy teljesítményű vadászgép szerintem fölösleges, az F-16-osok simán ellátják a légtér védelmét is.
sulyid 361999 2010. október 25. 17:43
Válasz erre
Ha már magyar és légierő akkor ide is kiírom az én elképzeléseimet a magyar légierőről:)

"Ha én lennék a hadügyminiszter kb így nézne ki a magyar légierő:

Pápa:
– 3 db c17 ( mint a valóságban ).
– 14 db F15A/B amelyek közül 2+2 mindig keszit ad.
– 4 db mi 17-es kutató/mentő helikopter melyből 2 ad keszit.
Taszár:
– 8 db f16 block 30/32-as/-es persze modernizálva.
– Javító és berepülő üzem a légierő számára.
Kecskemét:
– 20 db f16 block 30/32 (természetesen ezek is modernizálva) 2+2 keszit ad.
– 4 db BAE Hawk kiképző gép.
– 2 db mi 17-es kutató/mentő heli.
Szolnok :
– 24 db Mi-24 SuperHind Mk.V
– 12 db Mi 17-es agyon modernizálva és nyugati elektronikával.
– 6 db Embraer Tucano.
– Ja és még 4-6 db kiképző és futár heli.

Az f15-ösök látnák el az ország légterének védelmét.
Az f16-osok lennének a vadászbombázók melyek háború esetén támogatnák a csapatokat.
A Embraer Tucanok és a Hawk-okon képeznék ki a pilótákat. "

Szivesen várom a véleményeket:)
romeo 361998 2010. október 25. 09:29
Válasz erre
ambasa 361997 2010. október 24. 22:19
Válasz erre
Üdv!

Elképzelni mindent lehet, de pont ezek azok a gépek, amelyet sem megvenni, sem üzemeltetni nem tudnánk szerintem és nem tudásbeli okokból. A Fennec talán kivétel.

Ha a realitások talaján akarunk maradni, akkor nagyjából használt Bell 206, MD-500, Ecureuil, Bo 105, A109 jöhet szóba. Ezek megvásárlása felújítással is elfogadható áron belül maradna, és az általad ajánlott gépek közül egy árából bőven kijönne a minimálisan kívánatos 4-6 darab. Ha megnézem a használt helikopterek piacát egy általam megnevezett gép 0,5-1,3 millió Euró között kapható, ez felújítással együtt legyen 2 millió, de ha azt számolom, hogy az albánok 12 darab ex Heer Bo 105-öt kaptak felújítással együtt 10 millió Euróért 2006-ban, miközben az általad ajánlott gépek új ára 20-30 milliónál kezdődnek, talán jelen helyzetben jobb lenne beérnünk, valami egyszerűbbel, mint ezekkel a csodamasinákkal.

TG

TG
Samee 361996 2010. október 24. 22:16
Válasz erre
És még logisztikai szempontból sem lennének rossz választás, ugyanis polgári változataikat rendszeresítették a mentősök. Mondjuk aztán ki tudja h mekkora a rendszerazonosság.
romeo 361995 2010. október 24. 21:35
Válasz erre
eurocopter_ec635_3
eurocopter_ec635_3
0369134
0369134
EC645 DTN
EC645 DTN
AS550 Fennec light military helicopter
AS550 Fennec light military helicopter
06c7dcde-d3db-4ec5-9a93-99950a29380c.Full
06c7dcde-d3db-4ec5-9a93-99950a29380c.Full

A Robinsonok helyett el tudnák képzelni többrendeltetésű helikoptert is (oktatás, tűztámogatás, felderítés, tűzvezetés, futárfeladatok).
Pl.: EC-635,-645,, FENNEk stb.
ambasa 361994 2010. október 24. 21:02
Válasz erre
Üdv!

Ez nem elvetendő ötlet, bár szerintem a Honvédségnek nem csak kiképzésre van szüksége könnyű helikopterekre, hanem futárfeladatokra is. Ezért szüksége lenne valamilyen gázturbinás könnyű helikopterre, de abban egyet értek, hogy erre nem az R-44 a legmegfelelőbb választás (mondjuk azt sem gondolom, hogy a mai csoda glass cockpit és hasonló méregdrága gépekkel kellene kielégítheti a realitások talaján maradva ezt az igényt).

TG
romeo 361993 2010. október 24. 20:48
Válasz erre
Üdv!

Én az alapkiképzést repülőgépre és helikopterre külsős céggel végeztetném, így meg lehetne szabadulni a harcászatilag semmit sem érő Jak-52-es gépektől is.
ambasa 361992 2010. október 24. 19:29
Válasz erre
Üdv!
A mellett, hogy én sem tartottan jó döntésnek a Robinsonok beszerzését, de szerintem mielőtt itt egyesek örömtüzeket gyújtanak ezzel kapcsolatban, gondolják végig, hogy tartok tőle ez nem azt jelenti, hogy komolyabb könnyű futár/kiképző gépet rendszeresít a MH, hanem azt, hogy semmilyent, és továbbra is a Mi-17-ek értékes üzemóráját fogjuk pazarolni olyan feladatokra, amelyre egy jóval olcsóbb üzemköltségű gép is megfelelne. Úgyhogy ez szerintem igen csak piruszi győzelem.

TG
ronnyfrown 361991 2010. október 24. 18:04
Válasz erre
En ismerek olyat aki R44-rol ment Mi-8-ra. A tipust az ukranoknal csinalta. Elmondasa szerint az egyetlen kihivas a kapcsolok es a muszerek orosz feliratozasanak a megtanulasa volt.
sulyid 361990 2010. október 24. 17:59
Válasz erre
Ugyan én nem vagyok szakmabeli de az apám mi-8-as majd később mi-2-es szerelő volt és ő azt mondja hogy a r44 az tökéletes kiképző gép lenne.
Horvath_Balazs 361989 2010. október 24. 17:36
Válasz erre
Én sem bánom, de mindenesetre kíváncsi lennék egy szakmabeli személy (mondjuk egy helikopterpilóta) véleményére is. Vajon mennyire felelt volna meg az R44-es alapkiképző gépként, tudva azt, hogy utána a növendék a Mi-8, Mi-17, Mi-24 típusok valamelyikén folytatta volna a repülést?
romeo 361988 2010. október 24. 16:23
Válasz erre
Üdv! Örülök, hogy nem lesz Robinson!
juge75 361984 2010. október 23. 06:23
Válasz erre
Mert nincs két egyforma festésű gép.
Horvath_Balazs 361983 2010. október 22. 21:39
Válasz erre
Nyugger 361982 2010. október 21. 19:27
Válasz erre
Vajh mennyi lesz a felmondott szerződés - rendelés miatti kifizetés ?
rod666 361981 2010. október 21. 13:42
Válasz erre
Az ellenség félrevezetése céljából. :)
romeo 361980 2010. október 21. 12:47
Válasz erre
De akkor miért véltoztatták a kiképző század nevét Vegyes Repülő Kiképző Századra?
Nem az miat, hogy vegyes, Jak-52 és Robinson R-44 géppark lesz?
pilotka 361979 2010. október 21. 10:31
Válasz erre
Nem lesznek magyar Robinsonok...! (pszt...tudom!)
Daala 361978 2010. október 21. 09:18
Válasz erre
Szerintem soha.
romeo 361977 2010. október 21. 08:48
Válasz erre
Mikor lesz már fotó magyar felségjelű Robinsonról?
Üdv!
romeo 361976 2010. október 18. 19:33
Válasz erre
Mi-24
Mi-24

Érdekes a 70-es a Mi-24 oldalán.
Üdv!
Freddy 361975 2010. október 17. 22:58
Válasz erre
Üdv!

MisterCraft RWD-8a ,,Magyar recon" készlet megvan valakinek?
Két szett oldalszámot adnak hozzá, egy fehéret és egy feketét, azzal a szöveggel, hogy a források alapján nem lehet eldönteni.

Namost ha ez a két lehetőség van, akkor szerintem el lehet: a Bonhardt-Sárhidai-Winkler könyvben van két nem túl acélos fotó is a gépről, amiken a felségjel fehérje elég jól kivehető, az -elvileg- ugyanolyan fehér szám helyén viszont nem látszik semmi. Ez alapján szerintem a fekete lesz a jó.

Van-e, aki esetleg máshogy tudja? Honnan vehették a fehéret?
romeo 361974 2010. október 17. 18:45
Válasz erre
Mi-8T,  6215
Mi-8T, 6215

Üdv!
Horvath_Balazs 361973 2010. október 17. 14:21
Válasz erre
Köszi szépen a fotókat, számomra ezek igazi kincsek!
romeo 361972 2010. október 17. 13:33
Válasz erre
01
01
02
02

mi-8t
romeo 361971 2010. október 16. 18:09
Válasz erre
LogicalDecision10_5
LogicalDecision10_5
LogicalDecision10_5
LogicalDecision10_5

Botrányos, hogy a macedón légierő(!) már modernizálta a mi-24-eseit, mi meg nem.

forrás: legiero.blog.hu/2010/10/15/logikus_dontes_2010_ben
romeo 361970 2010. október 16. 17:01
Válasz erre
Üdv!

2 dokumentumfilm Mi-24, Mi-8, Mi-17 helikről, sok Magyar Néphadsereg retro bejátszással.

Mi-8: www.honvedelem.hu/media/item/371/-szallito-helikopterek-mh-86-szolnok-helikopter-bazis
Mi-24: www.honvedelem.hu/media/item/370/-harci-helikopterek-mh-86-szolnok-helikopter-bazis
Horvath_Balazs 361969 2010. október 15. 06:37
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.