/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
balaton 362126 2010. november 11. 17:03
Válasz erre
A helyzet nem ilyen egyszerű. Egy példa: Akciós ár ide vagy oda, Magyarországon eddig 2-3db Uaz-452 talált gazdára. De minden típusra jellemző amúgy, hogy az összes eladás elenyésző százaléka valósul meg idehaza. Tudom, nem olcsó, már azt is szememre vetették, hogy a bezzeg a Revell csak kétezer forint. Akkor tessék megvenni a Revelltől. Ja, hogy ezt nem gyártja? Bocs :))) Azért az Uaz példája is mutatja, hogy próbálunk a lehetőségekhez mérten árban kedvezni a magyar makettezőknek.
Senkit sem akarok megbántani, csupán tényként közlöm, hogy "tuti vevő" mindig gyorsan akad, de ugyanolyan gyorsan el is tűnik.
Én biztosan nem mernék 1/35-ben belevágni, mert külföldön eladni csak minimális db-ot lehet, idehaza is csak 2-3 lelkes Csepel-rajongót érdekel.
lacipapa 362125 2010. november 11. 17:00
Válasz erre
Halló-halló törzsbusz,jelentkezz!
Laci
balaton 362124 2010. november 11. 16:54
Válasz erre
Törzsbusz fedőnevű fórumtársunk készítette el 1/35-ben. Az esetleges sorozatgyártásról is őt kéne kérdezni.
farkas469 362123 2010. november 11. 16:51
Válasz erre
A cs350es már elkészült 1/43-ben. Láttam elemeket az 1/35-ös Csepelnek is.
Cs350-es fotók a képtár.hu upiupi mappáman.
Üdv.
lacipapa 362122 2010. november 11. 16:44
Válasz erre
lacipapa 362121 2010. november 11. 16:43
Válasz erre
Mitöl vagy ilyen optimista,vagy tudsz valamit?Akkor ne titkold,légyszives!
farkas469 362120 2010. november 11. 16:41
Válasz erre
1/35-ben készül Csepel mügyantából az alföldön... szerintem 1 év kell még.
Lorco 362119 2010. november 11. 15:46
Válasz erre
Egy 1:35-ös Csepelre én is feltenném a forintjaimat de tudom én, hogy ez csak álom-álom...
lacipapa 362118 2010. november 11. 15:32
Válasz erre
Ne-mána!a ferdeszeműek nem valószinű,hogy csinálnak csepelt,Nebulót,Góbét,hogy a többi ,iparunk egykori remekeit elkésziti.Ezekkel csak nekünk kellene kiállni.Tudom ,válság,meg ócó,de ha nem lépünk nem,haladunk.Azt is tudom,hogy könnyen osztom más pénzét,de ha lennének ezek a remekművek,amiket Ti is csináltok,akkor a mi forintjaink itt maradnának!Azt Ti is tudjátok,hogy aki előbb kipakol a piacon,az hamarabb lesz a pénzénél!Na,de ezek csak az én gondolataim,nem biztos ,hogy nekem van igazam.
További jó munkát és türelmet kivánok,
Laci
Kamovos 362117 2010. november 11. 15:32
Válasz erre
Szia Romeo!

Ha ismeretlen lenne a típus számunkra, akkor egyet is értenék veled!

De azért azt megkell hagyni, hogy ennek a gépcsaládnak már 2 típusát üzemeltettük szinte végkimerülésig, és nem csalódtunk benne!

Gondolom, ez utóbbi fejlesztés sem lehet gyengébb az elődjeinél, azokra pedig nem volt panasz!

Tudtommal!

Én optimista vagyok a típussal szemben, és örülök, hogy ilyen kiképző gépekre (ha csak pár darabra is) még telik!

Üdv: kamovos
balaton 362116 2010. november 11. 14:09
Válasz erre
Kedves Lacipapa!

Köszönjük. Ám nem mindenki tenné fel utolsó gatyáját is egy makettre :)))
Talán majd 5-10 év múlva, amikor az új gyártóüzemet már Kínában avatjuk fel. Lenyomjuk az árakat :D
lacipapa 362115 2010. november 11. 12:53
Válasz erre
Tisztelt Gábor (balaton)!
Nagyon szép amiket csináltok,de sajna'1:48-as repülősöknek és 1:35-ös hjm-eveseknek ,nem készitetek semmit.
Bazi jól nézne ki egy Botond,CsepelD344-es család,hogy a többiekről ne is beszéljek.
Jó reklámmal biztos siker lenne.A gatyám rámenne is vennék belőlük és még vagyunk igy egy páran.
Laci
balaton 362114 2010. november 11. 07:42
Válasz erre
Valami kell, ha már az amerikai F-22 kiesett a versenyből csekély képességei miatt :DDD

Mint makettező persze örülnék, ha egy újabb típust készíthetnék el magyar színekben. :)
Sempi 362113 2010. november 10. 22:13
Válasz erre
Ez nem jelenti azt hogy rossz is a gép. Ha jól tudom a Gripen-t 3.-ként kezdük el használni? Mi már csak ilyenek vagyunk (lettünk). Jobb megoldás mint 1 Alcát bérelni, de tényleg volnának fontosabb helyei a pénznek.
pl: mikor utoljára gyakorlatozott a Klapka lövészdandár, akkor halogató harcot gyakoroltak, azaz feltartóztattak a főerő megérkezéséig, csakhogy jelenleg az a pár harckocsi a főerő...
romeo 362112 2010. november 10. 22:01
Válasz erre
Hát nem is tudom, mi lennénk a világ 2. országa, amely ezt a típust használja...
Ez nem valami sikertörténet.
sulyid 362111 2010. november 10. 20:14
Válasz erre
Reménykedjünk hogy minél hamarabb megköttetik az üzlet...
romeo 362110 2010. november 10. 19:55
Válasz erre
L-159 ALCA
L-159 ALCA
L-159T1
L-159T1

Üdv!

Tárgyalások folynak Csehország és Magyarország közt 12 db L-159 ALCA és 2 db L-159T1 eladásáról. Ha az üzlet létrejön, 2012-ben érkeznének.
Szerintem a hír nemsokára a sajtóban is megjelenik.
Monox 362109 2010. november 9. 14:58
Válasz erre
És javarészt azoknak is megvan a földi életpályájuk, legalábbis tervezet szinten.
romeo 362108 2010. november 9. 14:54
Válasz erre
Üdv!

A HM akkor juthat némi pluszpénzhez, ha az idén szilveszterkor kivonandó MIG-29-es vadászgépeket értékesíteni tudja. A dolog szépséghibája, hogy az eredeti 28 gépből ma jó ha négy röpképes.

forrás: www.napi.hu/default.asp
Freddy 362106 2010. november 2. 18:16
Válasz erre
Az EU egy birodalom (akar lenni), és egy birodalomnak szüksége van hadseregre. Mellesleg csak egy ezredről van szó, amit az Afganisztánban akciózó csapatok használnának, illetve hogy ne 27 partnerrel kelljen egyeztetni, ha valahol valami természeti katasztrófa van.
(A nemzeti hadseregek elsorvasztását én se támogatnám persze, de itt szerintem nem erről van szó.)
romeo 362105 2010. november 2. 16:14
Válasz erre
Közös európai helikopterflotta a láthatáron

htka.hu/2010/11/01/kozos-europai-helikopterflotta-a-lathataron/

A nemzeti hadseregek leplezett európai elsorvasztása...
fridi 362104 2010. november 1. 18:12
Válasz erre
Ez érdekes mert légtérfoglalás nem volt aznapra.Csak a Kecskeméti 24 órás légtér.
romeo 362103 2010. október 30. 20:33
Válasz erre
Hali, a "helikopter-beszerzéssel" kapcsolatban olvassátok el a következő hozzászólásokat:
htka.hu/2010/10/30/gorog-tamogatasbol-ujulhatnak-meg-a-magyar-helikopterek/
romeo 362102 2010. október 30. 20:21
Válasz erre
Hét, az éjjel nem sokat aludtam...
Solo 362101 2010. október 30. 20:17
Válasz erre
Gondolom egész nap ilyeneken agyalsz. :)
5 gépünket nagyjavítják/modernizálják. Ennyivel leszünk gazdagabbak. :)
Ne legyen igazam.
romeo 362100 2010. október 30. 19:53
Válasz erre
Namost egy kis számtan: ha azt mondják, hogy 7 helikopterrel lesz gazdagabb a légierő, és ha ebből leszámítom a 2 db finn Mi-8-ast marad 5 db Mi-17 -vajon ezeket honnan fogjuk beszerezni?
romeo 362099 2010. október 30. 19:35
Válasz erre
0613610
0613610
0375399
0375399

A finn haderőben utolsókénk a HS-11 és HS-13 Mi-8-as repült (lásd fotók), ha létrejön az üzlet ezek lesznek nálunk. Közben Finnország 20 db NH-90-est rendszeresített...
Üdv!
Lala 362098 2010. október 29. 22:33
Válasz erre
Volt repülés tegnap!
Repült az Alca +2 Gripo+ egy Mig is repült délután..
üdv!
Solo 362097 2010. október 29. 20:46
Válasz erre
Ha egyáltalán nem repültek akkor tippem sincs mi lehetett. Hétfőn utánanézek hátha valami külföldi gép járt erre.
fridi 362096 2010. október 29. 20:41
Válasz erre
Tegnap nem repültek a kecskemétiek, tehát nem lehetett az Alca. 
Valóban van egy Alca Kecskeméten (ugyan az mint tavaly a fekete/arany színű gyári gép) 
200 repült óra van bérelve jelenleg.De ezen a héten szerdán ,csütörtökön, és pénteken nem volt repülés.
romeo 362095 2010. október 29. 20:39
Válasz erre
1792943
1792943
0531176
0531176
1250000
1250000

Ha valóban lenne 2 finn Mi-8, akkor így néznek ki.
Caprice 362094 2010. október 29. 20:28
Válasz erre
Nagyon öregek azok a gépek. Szerintem nem túl sok.
fridi 362093 2010. október 29. 20:28
Válasz erre
Úgy 6-8 millió dollár a Mi-8 asok használt ára.
zoli1989 362092 2010. október 29. 20:24
Válasz erre
A két finn Mi-8-ban mennyi üzemidő tartalék lehet még?
Korábbi cikkben 2 évet olvastam. Ezután kuka, vagy üzemidőhosszabbítás még lehetséges ? Mert ha előbbi, akkor nem lenne túl nagy segítség az a 2 heli sem...
PETI 362091 2010. október 29. 20:13
Válasz erre
Mennyibe kerül most használtan beszerezni Mi-8/17 gépeket?
Solo 362090 2010. október 29. 20:06
Válasz erre
Régen úgy volt, de manapság nem telik tartalékra. :) :(
romeo 362089 2010. október 29. 19:59
Válasz erre
(1-1 gép adja nem 2-2)
Elnézést, úgy tudtam, hogy párhuzamosan + 1-1 van tartalékban.
romeo 362088 2010. október 29. 19:58
Válasz erre
(1-1 gép adja nem 2-2)
Elnézést, úgy tudtam, hogy párhuzamosan + 1-1 van tartalékban.
Solo 362087 2010. október 29. 19:36
Válasz erre
Nem lesz ebből + Mi-17. A 701-705-ig mindet modernizálják/nagyjavítják. A 706, 707 kitudja meddig lesz jó. Nem tudom ki és menyiért nagyjavítana egy házilag átalakított gépet. Ha szerencsénk van meglesz a két finn Mi-8, amik szépen ellesznek kutató-mentő szolgálatban (1-1 gép adja nem 2-2). Vagyis hosszú távon lesz 5db Mi-17 abból 3! Afganisztánban. Itthon ha szerencsénk van és valahogy sikerül nagyajavítani a 706,707-et marad össz vissz 6db helikopter amiből min. 2 állandóan szolgálatban van. Ahogy nézem nem sok a fejlődés...
Itt csak az segít ha valamiből veszünk legalább egy tucatot.
romeo 362086 2010. október 29. 19:33
Válasz erre
Mivel fog majd "közlekedni" a Bercsényi meg a 25/88-as?
romeo 362085 2010. október 29. 19:30
Válasz erre
Szia Daala!

Az árvizes mutatványt gyakoroltátok már Mi-24-el is : )
romeo 362084 2010. október 29. 19:27
Válasz erre
Ja és a 4 darabból ami nalunk maradna 2 Szolnokon 2 pedig Pápán adna kutató-mentőt, mert addigra már kivonják a 6200 és 6215-ös MI-8T gépeket is...
juge75 362083 2010. október 29. 19:26
Válasz erre
Vagy ők jobban állnak most anyagilag, mint mi?
juge75 362082 2010. október 29. 19:26
Válasz erre
Na ez a kész átverés show a valóságban.
romeo 362081 2010. október 29. 19:24
Válasz erre
Gyerekek!

Hogy a fenébe akakrunk pénzt Görögországtól, hisz ott teljesen bedőlt a gazdaság...
Caprice 362080 2010. október 29. 19:23
Válasz erre
juge75 362079 2010. október 29. 19:19
Válasz erre
Akkor a felelősök repülnek helyettük! :-)
Daala 362078 2010. október 29. 19:05
Válasz erre
Vagy hajtómű...
Daala 362077 2010. október 29. 19:04
Válasz erre
És mi van ha 25 órást vagy 100 órást kell csinálni rajtuk, nem hiszem, hogy annyi tartalék (lapát, reduktor, flcs agy) stb. lesz a helyszínen...
Daala 362076 2010. október 29. 19:01
Válasz erre
Mi marad, ha árvíz lesz?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.