/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
romeo 362155 2010. november 13. 19:16
Válasz erre
Üdv Bgyasoldier!

A cseh fél nagyon el akarná adni őket, mivel a tárolásuk évente nagyon sokba kerül, továbbá referenciának is jó lenne, ha pl. a Magyar Légierő használná őket, így nagyobb az esély a többi gép eladására is. Mivel az L-159-esek 2012-ben érkeznének, az akkori költségvetés lesz fontos.
bgyasoldier 362154 2010. november 13. 19:03
Válasz erre
Romeo, Keri!

Köszönöm szépen a válaszokat. Jó választás lenne, ezeket a gépeket beszerezni, de jövőre is 33 milliárddal csökken a honvédelmi költségvetés, így is esélyes lenne? De szívből kívánom a pilótáinknak, hogy összejöjjön ;) Egyébként ALCA létezik makettben?
Monox 362153 2010. november 13. 16:49
Válasz erre
Nyugger!

Miért van az, hogy a legtöbb Jurassic Parkban álló gépnek hiányoznak a futói?
És... lehet-e tudni arról, hogyha nemsokára megállnak a MiG-ek, lesz-e búcsúzás...
És... ha igen mikor?
Caprice 362152 2010. november 12. 22:13
Válasz erre
Kívánom, hogy így legyen:) ÜDv
Kamovos 362151 2010. november 12. 17:02
Válasz erre
Szia Daala !

Legyen szerencséd 3-4 század átvételénél kint a Finneknél!

Üdv: kamovos
Daala 362148 2010. november 12. 16:33
Válasz erre
Majd akkor hiszem el a finn Minyókat,, ha kinézek a századépület ablakán és elgurulnak, vagy az állóhelyen állnak!
(esetleg elmenni Finnországba átvenni őket:-))
doky3 362147 2010. november 12. 11:18
Válasz erre
Ok, értelek, de ezt csak Mi tudjuk, "ott fent" nem?
slypi 362146 2010. november 12. 10:50
Válasz erre
Üdv!

1939-44 közötti Magyar szárnyak néhány száma: pumaszallas.hu/multimedia-olvasosarok/olvasosarok-magyarszarnyak.html
Caprice 362145 2010. november 12. 10:49
Válasz erre
A két mi-8 tudtommal nagyon öreg. Mit fogunk kezdeni velük?
romeo 362143 2010. november 12. 08:22
Válasz erre
Üdv Doky3!

Állítólag már november végén "leállnak" a MiG-29-esek, hivatalosan decemberben lesznek kivonva.
romeo 362142 2010. november 12. 08:20
Válasz erre
Üdv Daala!

Szekeresék alatt tervben volt 10 db szállítóhelikopter beszerzése 2011-2015 közt, évente 2 db, azóta nem hallani sszinte semmit.
Egyelőre Finnországtól kapunk 2 db Mi-8 kutató-mentőt.
romeo 362141 2010. november 12. 08:17
Válasz erre
Üdv Bgyasoldier!

Az L-159T1 az eredetei L-159 ALCA (könnyű támadó repülőgép) átépítése kétüléses gyakorló változatra - a cseh légierő összesen 4 db eredeti ALCA-t építetett át T1 változatra -no ebből a négyből kapnánk kettőt.
Az L-159B (jelenleg Kecsón repül)pedig egy eredeti széria gyakorlógép.
lacipapa 362140 2010. november 11. 23:11
Válasz erre
Szervusz!
Ez a GÉP!-NYÖNYÖRŰ!Ha lehetséges , szeretnék belőle egy példányt!Amikor odajutottál feltétlenül értesits.
lacipapa1947(kukac)gémai(pont)com
További jó munkát, Hampuk László
törzsbusz 362139 2010. november 11. 22:07
Válasz erre
HPIM1272
HPIM1272
HPIM9373
HPIM9373
HPIM1695
HPIM1695
HPIM1701
HPIM1701

Üdv lacipapa!

Tök véletlen látogattam el ide. Bárcsak több időm volna, már rég kész lenne a D-344-es 1/35-ben, miután Én ügyködöm vele. valamilyen szinten egyetértek Balaton kollégával, bár hozzá teszem, hogy 1/35-ben elsősorban magam kedvére kívánom megcsinálni, de öntve lesz tehát az az egy-két (?) vevő ráakadhat. Tehát nem elsősrban üzleti alapon. Ha nem vittek volna bele az 1/43-ba (amit nem bánok, ezt viszont talán üzleti alapon is)már a különböző változatok megjelentetésén doplgoznék az 1/35-ös méretben. Vak ígéret, de igyekeznék a jövő tavaszi szolnoki makettversenyre elkészülni véle. Ha csak ezt csinálnám, dec végére kész lenne
Keri 362138 2010. november 11. 21:54
Válasz erre
L–159B: Kétüléses kiképző-gyakorló változat.
L–159T1: Harci feladatokra alkalmas kétüléses kiképző-gyakorló változat teljes elektronikával felszerelve.
Sempi 362137 2010. november 11. 21:47
Válasz erre
a Wikipédián már azt mutatják, hogy a csehek melett mi is használunk kettőt, és további 14-et megrendeltünk :)
en.wikipedia.org/wiki/Aero_L-159_Alca
bgyasoldier 362136 2010. november 11. 21:20
Válasz erre
Szia!

Mi a különbség a 159B és a 159T1 között? mindkettő kétüléses kiképző változat nem?
búza 362135 2010. november 11. 21:01
Válasz erre
Szia Nyugger!
És akkor még nem beszéltünk a frissen nagyjavított Szuhojokról. Szerintem a politikusoknak fogalmuk sincs a valós helyzetről, csak dumálnak össze-vissza. Hofi jut eszembe a "Hányat fial a disznó?" című történettel. Csak az a baj, hogy az az ötvenes évek elejéről szólt, de még ma is aktuális, párttól, kormánytól függetlenül.
Üdv: Búza
Nyugger 362134 2010. november 11. 20:33
Válasz erre
Eladó, csak tessék....
Eladó, csak tessék....
Az eredeti
Az eredeti
A vendég
A vendég

'MiG-ek jó állapotban vannak, van értékük, pénzt lehet csinálni belőlük'
Jut eszembe, hogy alig 10 éve kivont MiG-21bis ill. MiG-21UM gépek közül mennyit teccetek eladni jó pénzért ? Akkor elvileg 15 üzemképes gépet állítottak le, 4 21UM-ben 450-700 repóra tartalék volt, mi is lett sorsuk ? A jelenleg aktív MiG-29B/UB gépek csak folyamatos üzemidő hosszabbításon 'estek át' ipari szintű javítás nélkül hamarosan nem lehet/ne/ már tovább üzemeltetni.
balaton 362133 2010. november 11. 19:37
Válasz erre
...hogy? Hogy jutalmazz néhány tiszteletpéldánnyal? :DDD Vagy nem így értetted? :D
doky3 362132 2010. november 11. 19:20
Válasz erre
www.origo.hu/itthon/20101111-eladna-a-kormany-a-mig-29es-vadaszgepeket.html
Ki venné meg őket? A MiG is alig tudja eladni a saját gépeit, nemhogy lejárt üzemidejűekkel bajlódjon, vagy ez csak a már "felújított", de mégis kivonásra kerülő gépekről szól? Cserébe kapnánk esetleg haditechnikai eszközöket? Akkor most szabadulni akarunk a függéstől, vagy nem?
A Jurassic Parkban levőkkel mi lesz?
Nem tudják mikor vonják ki a gépeket?
Hónapok óta 2010.dec.31. a kivonás dátuma, több helyen is elhangzott. A kivont-tartalékolt "értékesített" eszközöket ne is említsük...ÁÁÁ
Beszélnek össze-vissza mint a sebesült katona.
Daala 362131 2010. november 11. 19:19
Válasz erre
Akkor már megint nem veszünk ÚJ szállítóhelikoptereket? Miért megint a vadászos kollégák járnak jól?
p-51 362130 2010. november 11. 18:36
Válasz erre
Csatlakozok Kamovos véleményéhez, és annyit hozzátennék még, hogy az Albánál szebb gép a kategóriában nem létezik. Ha már nem lehet a legjobb, legalább legyen a legszebb.
Üdv
juge75 362129 2010. november 11. 17:57
Válasz erre
Építés alatt.
Többet nem mondhatok, mert meg kellene hogy...
:-)
balaton 362128 2010. november 11. 17:07
Válasz erre
Maz-os topikban a 32. oldal visszafelé. Még csak terv volt a 35-ös Csepel, de az 1/43-mas képek jó kedvcsinálók.
balaton 362127 2010. november 11. 17:04
Válasz erre
Valamelyik topikban tett is fel képeket róla kb. 1 évvel ezelőtt. Talán a Maz, Kraz, Kamaz-ban...
balaton 362126 2010. november 11. 17:03
Válasz erre
A helyzet nem ilyen egyszerű. Egy példa: Akciós ár ide vagy oda, Magyarországon eddig 2-3db Uaz-452 talált gazdára. De minden típusra jellemző amúgy, hogy az összes eladás elenyésző százaléka valósul meg idehaza. Tudom, nem olcsó, már azt is szememre vetették, hogy a bezzeg a Revell csak kétezer forint. Akkor tessék megvenni a Revelltől. Ja, hogy ezt nem gyártja? Bocs :))) Azért az Uaz példája is mutatja, hogy próbálunk a lehetőségekhez mérten árban kedvezni a magyar makettezőknek.
Senkit sem akarok megbántani, csupán tényként közlöm, hogy "tuti vevő" mindig gyorsan akad, de ugyanolyan gyorsan el is tűnik.
Én biztosan nem mernék 1/35-ben belevágni, mert külföldön eladni csak minimális db-ot lehet, idehaza is csak 2-3 lelkes Csepel-rajongót érdekel.
lacipapa 362125 2010. november 11. 17:00
Válasz erre
Halló-halló törzsbusz,jelentkezz!
Laci
balaton 362124 2010. november 11. 16:54
Válasz erre
Törzsbusz fedőnevű fórumtársunk készítette el 1/35-ben. Az esetleges sorozatgyártásról is őt kéne kérdezni.
farkas469 362123 2010. november 11. 16:51
Válasz erre
A cs350es már elkészült 1/43-ben. Láttam elemeket az 1/35-ös Csepelnek is.
Cs350-es fotók a képtár.hu upiupi mappáman.
Üdv.
lacipapa 362122 2010. november 11. 16:44
Válasz erre
lacipapa 362121 2010. november 11. 16:43
Válasz erre
Mitöl vagy ilyen optimista,vagy tudsz valamit?Akkor ne titkold,légyszives!
farkas469 362120 2010. november 11. 16:41
Válasz erre
1/35-ben készül Csepel mügyantából az alföldön... szerintem 1 év kell még.
Lorco 362119 2010. november 11. 15:46
Válasz erre
Egy 1:35-ös Csepelre én is feltenném a forintjaimat de tudom én, hogy ez csak álom-álom...
lacipapa 362118 2010. november 11. 15:32
Válasz erre
Ne-mána!a ferdeszeműek nem valószinű,hogy csinálnak csepelt,Nebulót,Góbét,hogy a többi ,iparunk egykori remekeit elkésziti.Ezekkel csak nekünk kellene kiállni.Tudom ,válság,meg ócó,de ha nem lépünk nem,haladunk.Azt is tudom,hogy könnyen osztom más pénzét,de ha lennének ezek a remekművek,amiket Ti is csináltok,akkor a mi forintjaink itt maradnának!Azt Ti is tudjátok,hogy aki előbb kipakol a piacon,az hamarabb lesz a pénzénél!Na,de ezek csak az én gondolataim,nem biztos ,hogy nekem van igazam.
További jó munkát és türelmet kivánok,
Laci
Kamovos 362117 2010. november 11. 15:32
Válasz erre
Szia Romeo!

Ha ismeretlen lenne a típus számunkra, akkor egyet is értenék veled!

De azért azt megkell hagyni, hogy ennek a gépcsaládnak már 2 típusát üzemeltettük szinte végkimerülésig, és nem csalódtunk benne!

Gondolom, ez utóbbi fejlesztés sem lehet gyengébb az elődjeinél, azokra pedig nem volt panasz!

Tudtommal!

Én optimista vagyok a típussal szemben, és örülök, hogy ilyen kiképző gépekre (ha csak pár darabra is) még telik!

Üdv: kamovos
balaton 362116 2010. november 11. 14:09
Válasz erre
Kedves Lacipapa!

Köszönjük. Ám nem mindenki tenné fel utolsó gatyáját is egy makettre :)))
Talán majd 5-10 év múlva, amikor az új gyártóüzemet már Kínában avatjuk fel. Lenyomjuk az árakat :D
lacipapa 362115 2010. november 11. 12:53
Válasz erre
Tisztelt Gábor (balaton)!
Nagyon szép amiket csináltok,de sajna'1:48-as repülősöknek és 1:35-ös hjm-eveseknek ,nem készitetek semmit.
Bazi jól nézne ki egy Botond,CsepelD344-es család,hogy a többiekről ne is beszéljek.
Jó reklámmal biztos siker lenne.A gatyám rámenne is vennék belőlük és még vagyunk igy egy páran.
Laci
balaton 362114 2010. november 11. 07:42
Válasz erre
Valami kell, ha már az amerikai F-22 kiesett a versenyből csekély képességei miatt :DDD

Mint makettező persze örülnék, ha egy újabb típust készíthetnék el magyar színekben. :)
Sempi 362113 2010. november 10. 22:13
Válasz erre
Ez nem jelenti azt hogy rossz is a gép. Ha jól tudom a Gripen-t 3.-ként kezdük el használni? Mi már csak ilyenek vagyunk (lettünk). Jobb megoldás mint 1 Alcát bérelni, de tényleg volnának fontosabb helyei a pénznek.
pl: mikor utoljára gyakorlatozott a Klapka lövészdandár, akkor halogató harcot gyakoroltak, azaz feltartóztattak a főerő megérkezéséig, csakhogy jelenleg az a pár harckocsi a főerő...
romeo 362112 2010. november 10. 22:01
Válasz erre
Hát nem is tudom, mi lennénk a világ 2. országa, amely ezt a típust használja...
Ez nem valami sikertörténet.
sulyid 362111 2010. november 10. 20:14
Válasz erre
Reménykedjünk hogy minél hamarabb megköttetik az üzlet...
romeo 362110 2010. november 10. 19:55
Válasz erre
L-159 ALCA
L-159 ALCA
L-159T1
L-159T1

Üdv!

Tárgyalások folynak Csehország és Magyarország közt 12 db L-159 ALCA és 2 db L-159T1 eladásáról. Ha az üzlet létrejön, 2012-ben érkeznének.
Szerintem a hír nemsokára a sajtóban is megjelenik.
Monox 362109 2010. november 9. 14:58
Válasz erre
És javarészt azoknak is megvan a földi életpályájuk, legalábbis tervezet szinten.
romeo 362108 2010. november 9. 14:54
Válasz erre
Üdv!

A HM akkor juthat némi pluszpénzhez, ha az idén szilveszterkor kivonandó MIG-29-es vadászgépeket értékesíteni tudja. A dolog szépséghibája, hogy az eredeti 28 gépből ma jó ha négy röpképes.

forrás: www.napi.hu/default.asp
Freddy 362106 2010. november 2. 18:16
Válasz erre
Az EU egy birodalom (akar lenni), és egy birodalomnak szüksége van hadseregre. Mellesleg csak egy ezredről van szó, amit az Afganisztánban akciózó csapatok használnának, illetve hogy ne 27 partnerrel kelljen egyeztetni, ha valahol valami természeti katasztrófa van.
(A nemzeti hadseregek elsorvasztását én se támogatnám persze, de itt szerintem nem erről van szó.)
romeo 362105 2010. november 2. 16:14
Válasz erre
Közös európai helikopterflotta a láthatáron

htka.hu/2010/11/01/kozos-europai-helikopterflotta-a-lathataron/

A nemzeti hadseregek leplezett európai elsorvasztása...
fridi 362104 2010. november 1. 18:12
Válasz erre
Ez érdekes mert légtérfoglalás nem volt aznapra.Csak a Kecskeméti 24 órás légtér.
romeo 362103 2010. október 30. 20:33
Válasz erre
Hali, a "helikopter-beszerzéssel" kapcsolatban olvassátok el a következő hozzászólásokat:
htka.hu/2010/10/30/gorog-tamogatasbol-ujulhatnak-meg-a-magyar-helikopterek/
romeo 362102 2010. október 30. 20:21
Válasz erre
Hét, az éjjel nem sokat aludtam...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.