/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
juge75 362320 2010. december 22. 22:16
Válasz erre
Hát törölgetné a szemüvegét...
romeo 362319 2010. december 22. 22:04
Válasz erre
Meg a makettezők kedvéért, hogy lehessen magyar felségjellel :)
silent8 362318 2010. december 22. 22:02
Válasz erre
De csak a mi kedvünkért, hogy kishazánk el legyen látva helikopterekkel.
Daala 362317 2010. december 22. 22:01
Válasz erre
A CH-46 Seaknight-nak jobban örülnék, na az tényleg egy kategória a minyóval méretben...Azokat nem akarják kivonni az amik?
silent8 362316 2010. december 22. 21:54
Válasz erre
Hát igen. Ez sem lenne meglepő. Bár lehet, hogy a Bercsényisek azért örülnének neki! :)
silent8 362315 2010. december 22. 21:53
Válasz erre
Hát majd a talpra gyorskötözővel felrakják. És majd a mentőtiszt meg kiszól, hogy a defibrilátort adja föl a talp végéről. Ja és ha már ott van akkor szóljon a géppuskásnak, hogy hátrafelé is figyeljen csöppet. :)
romeo 362314 2010. december 22. 21:49
Válasz erre
top_jon
top_jon

A végén ennél fogunk kikötni :)
piratvitorla 362313 2010. december 22. 21:22
Válasz erre
Majd csak nézi, hogy "Jééé, ez összement. Hogy fogjuk ebbe bepakolni az összes kutató-mentő felszerelést?"
silent8 362312 2010. december 22. 21:09
Válasz erre
Szerinted örülne neki?
juge75 362311 2010. december 22. 21:06
Válasz erre
Hát az tényleg meglepi lenne...
silent8 362310 2010. december 22. 20:49
Válasz erre
Nem szoltak még neki, mert meglepi lesz. Reggel megy be a minyóhoz, és már a Huey áll helyette!  
juge75 362309 2010. december 22. 20:46
Válasz erre
Hát Zolikám, nem szóltak neked?
:-)
piratvitorla 362308 2010. december 22. 20:43
Válasz erre
Szia
Majd időben szólnak, ha tanulhatod szét-összerakni a Minigunt :)
Kellemes ünnepeket! (én 31-én makettezek, tudod hol :) )
silent8 362307 2010. december 22. 19:33
Válasz erre
romeo 362306 2010. december 22. 19:32
Válasz erre
Daala 362305 2010. december 22. 19:22
Válasz erre
Egyesek de jól értesültek...Király, hogy műszakiként én még nem is hallottam erről...
silent8 362304 2010. december 22. 17:21
Válasz erre
Eszméletlen ez a film. /Apokalipszis Most/
A jó öreg Huey.
Na mondjuk ezek már tényleg nem mutatnának jól a honvédségnél.
De tény, hogy eltalálták a heli formályát.
Freddy 362303 2010. december 22. 16:57
Válasz erre
silent8 362302 2010. december 22. 16:30
Válasz erre
Hát remélem nem, mert akkor meg az lesz a baj, hogy közepes szállító nem lesz.
Mivel viszik majd a jó öreg uaz terepjárókat? :))Egyébként a Mi-8-asokat muszály lesz, mert azoknak lejár az üzemidejük. Aztán ezek helyére is muszály lesz korszerűbb tipus után nézni.
romeo 362301 2010. december 22. 16:30
Válasz erre
Csak a 6200 és 6215-ös Mi-8T lesz kivonva.
Freddy 362300 2010. december 22. 16:25
Válasz erre
És vajon akkor a Mi-8/17-eket kivonják majd?
sulyid 362299 2010. december 22. 14:08
Válasz erre
silent8 362298 2010. december 22. 14:02
Válasz erre
Javítanék, nem nevében, hanem minden makettező társamtól elnézést kérek :):):)
Egyszer csak meglesz.
silent8 362297 2010. december 22. 13:49
Válasz erre
sulyid!

Teljesen igazad van! Nehéz teherszállító! Most jártam utána!

Teljesen igazatok van!
silent8 362296 2010. december 22. 13:47
Válasz erre
Szia sulyid!
Nem zavar! Ezért írtam, hogy tudtommal! De látom,kár volt megjegyezzem, mert mindenkit megsértettem, ezzel a kijelentésemmel. :):) Minden makettező társam nevében elnézést kérek, hogy a CH-53-as helikoptert közepes teherszállítónak neveztem ki! :):):)
sulyid 362295 2010. december 22. 13:43
Válasz erre
Nehogy zavarjon hogy a ch-53 hivatalosan nehéz szállító a minyó pedig közepes... a ch 53 párja a mi 26...
silent8 362294 2010. december 22. 13:39
Válasz erre
Ja és mielőtt megkérdeznéd Mi-17-t is láttam közvetlen közelről! Magyarország, Kecskemét.! :):):)
silent8 362293 2010. december 22. 13:37
Válasz erre
És, hogy védjem magam! :):)
A Mi-17-es egyébként is az közepes teherszállító, ami egy CH-53-nak felel meg. Egész pontosan ezt írtam. Itt a hangsúly a közepes teherszállítón van. És tudtommal a CH-53-is közepes teherszállító! Na remélem kimagyaráztam magam. :):):)
silent8 362292 2010. december 22. 13:33
Válasz erre
De, ha nem így van akkor elnézést. Tényleg nem akartam hülyeséget írni csak így tudtam.
silent8 362291 2010. december 22. 13:31
Válasz erre
Szia Igen!

Angliában. Fairfordban. Közvetlen közelről!
Csak azért írtam, mert mind a kettő közepes teherszállítóként vagy jegyezve.
Nem azt írtam, hogy a MI-17 az egy CH-53. mert egyértelmű, hogy különböző repülési jellemzőkkel, és teherbírással bír, de mind a 2 tudtommal, közepes teherszállító.
Erre értettem amit írtam. :)
p-51 362290 2010. december 22. 13:21
Válasz erre
800px-US_Navy_030324-N-4048T-019_At_sea_aboard_USS_Kearsarge_(LHD_3)_A_Marine_Aviation_Maintenance_Mechanic_visually_checks_rotor_locks_on_an_CH-53E_Sea_Stallion_helicopter_prior_to_flight
800px-US_Navy_030324-N-4048T-019_At_sea_aboard_USS_Kearsarge_(LHD_3)_A_Marine_Aviation_Maintenance_Mechanic_visually_checks_rotor_locks_on_an_CH-53E_Sea_Stallion_helicopter_prior_to_flight

ch-53
p-51 362289 2010. december 22. 13:14
Válasz erre
ch53fight
ch53fight

Egy Mi-8/17 szerinted a CH-53-nak felel meg?
Láttál te már CH-53-at?
silent8 362288 2010. december 22. 13:10
Válasz erre
Szia Solo!

Valahol napvilágot látott, hogy Uh-1-esek kerülnek hozzánk? Ez most komoly?
Ha igaz nem is baj, mert a Honvédségnél 6-8 fős csoportok szállítására nagy a Mi-17-es.
Egyébként is az közepes teherszállító, ami egy CH-53-nak felel meg. Azmeg elég drága, hogy 6 fős egységet közepes helikopterrel szállítsanak. Így legalább a köztes hiány pótolva lesz.
Szívesen látnék egy pár UH-1N-t ék jellel. :) 
Solo 362287 2010. december 22. 12:28
Válasz erre
UH-1Y sajna biztos nem lesz. Azokat most kapja meg a tengerészgyalogság. Az így felszabadult UH-1N-ek lehetnének a mieink. Nem egy mai konstrukció, de olcsó megoldás lenne. Alkatrész is van dögivel a piacon. A mai UH-1N-ek már nem olyan fapadosak. Remélem megkapjuk a FLIR-eket is az orrába. Egy nagy hibája van igazából. Lassú, mint a csiga. A németek mostanában cserélik le az UH-1H-kat és nagyon szomorúak miatta.
balaton 362286 2010. december 22. 11:17
Válasz erre
tapa-tapa-tapa-tapa... :DDD
Örüljünk, hiszen van makettváltozata! ;)
Nyugger 362285 2010. december 22. 10:51
Válasz erre
Szia silent8,
Vannak infók UH-1 bejöveteléről, melynek egy része alkatrésznek jön. Ezért nem hiszem, hogy Y változat lesz vagy lenne. No, de majd meglátjuk, hogy lufi-e az egész dolog vagy nem.
silent8 362284 2010. december 22. 09:57
Válasz erre
Sziasztok!

Bocs, hogy beleszólok, de lemaradtam valamiről?
Esetleg a Honvédség UH-1Y-t rendszeresít? 
:):)
Takker83 362283 2010. december 22. 09:41
Válasz erre
Hát, ha az új változat lenne egy Y-n az egész jól mutatna a fa alatt...

Van erről valami bővebb pletykátok :D ?
üdv Takker
Nyugger 362282 2010. december 22. 08:35
Válasz erre
Igen, igen... ez lesz aztán a dinamikus előrelépés. Ha már lemondtunk a félelmetes Robinsonról, akkor legyen egy kis vietnámi filing. Új év, új kihívások ! Mennyit is lépünk vissza az időben? Akkor nem Dakota, Iroquois
Egy kis idézet: és nem jó, ha egy katonai szervezet telephelye egy rendezett MÉH telep látszatát kelti.
romeo 362281 2010. december 22. 08:28
Válasz erre
0001
0001

Én úgy hallottam, hogy a 4 rotorlapátú változat lesz... :)
Solo 362280 2010. december 22. 08:18
Válasz erre
UH-1N
UH-1N

Vártam, hátha más is megerősíti a pletykát. Tovább nem bírom. :)

Tüttürűtű!
Kutyafülû 362279 2010. december 17. 20:23
Válasz erre
Köszönöm az infót, balaton és juge75!
juge75 362278 2010. december 17. 17:57
Válasz erre
Én úgy tudom, szabványosan alul-felül kötelezően.
balaton 362277 2010. december 17. 16:03
Válasz erre
99%, hogy igen. Én még nem láttam olyan gépet, amin csak a vízszintes vezérsík felső része lett volna nemzeti színű.
Igaz, amikor az F-4 változat volt a fő típus, igencsak változatos festésekkel repültek, de pont ez benne a szép :)
Kutyafülû 362275 2010. december 17. 14:30
Válasz erre
Kedves Mindenki!

Heppes Aladár által repült Bf-109 F-4-en dolgozom éppen. Érdeklődöm, mert eddig nem találtam fotót az érintett területről, hogy a vízszintes vezérsíkra és magassági kormányra a nemzeti trikolort alulra is felfestették-e vagy csak felülre? Köszönöm a segítségeteket, esetleges referenciafotó-elérhetőségeket.

Üdv: Kutyafülű
hrm 362274 2010. december 14. 06:56
Válasz erre
Guriga!
Hogyan sikerült kapcsolatba kerülni ezzel az úriemberrel? Talán ezen a szálon lehetne elindulni.
De az is segíthet esetleg, ha pontos leírást adsz a képekről, arról, hogy mit ábrázoltak. Esetleg így ráismerhet valaki.
Végül: nem feltétlenül gazember az illető, lehet hogy szerencsétlenül alakultak a dolgok és ő ugyancsak elvesztette az elérhetőségeidet. Ebben az esetben viszont én hirdettem volna a neten és talán a hazai szakújságokban.
hrm 362273 2010. december 14. 06:45
Válasz erre
Felhívás egy tervezett kiadvány kapcsán:

A Magyar Királyi Honvéd Légierő gépparkjával, történetével, eredményeivel és problémáival, az ezekben rejlő összefüggésekkel foglalkozó új kiadvány(sorozat) összeállításához várjuk az érdeklődők szakmai (elsősorban haditechnika-történeti jellegű) kérdéseit. Amennyiben lehetséges (az adatok nagyon hiányosak, az iratok zöme eltűnt) a választ igyekszünk beépíteni a tervezett kiadvány tartalmába. A kérdéseket (a tárgyhoz kérjük odaírni, hogy "Magyar Királyi Honvéd Légierő") a következő címre szíveskedjenek elküldeni: hirmania@indamail.hu
Horvath_Balazs 362272 2010. december 13. 19:14
Válasz erre
Sziasztok! Magam részéről a magyar HS 129-esekről a legtöbb infót (eddig) az MBI típusfüzetében találtam, Bernád Dénes tollából. Eszerint négy ilyen gép érkezett, de nem kaptak magyar jelzést.

A magyar repülés története c. könyv nagyon hasznos (nekem pl. olyan, mint másnak a Biblia), de a megjelenése óta eltelt évtizedekben szerencsére kiderült még pár dolog...
Kamovos 362271 2010. december 13. 09:37
Válasz erre
Szia Balaton Barátom!

A Ju 188-at írjva vagyon a Csanádi-Nagyváradi-Winkler: Magyar Repülés Története című könyv 210. oldalán is!
De a Heinschel Hs-129B-ről említést sem tesznek!

Üdv: kamovos Szia Balaton Barátom!

A Ju 188-at írjva vagyon a Csanádi-Nagyváradi-Winkler: Magyar Repülés Története című könyv 210. oldalán is!
De a Heinschel Hs-129B-ről említést sem tesznek!

Üdv: kamovos
mcs 362270 2010. december 12. 22:57
Válasz erre
Hello Balaton!

Akkor két esélyes a dolog vagy volt vagy nem.. :D esetleg bővebb infó van a nevezett könyvben róla? Vagy ki lehet ennek még nagy "tudora" ?
mcs
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.