<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
búza | Adatlap | 362377 | 2010. december 30. 20:41 | ![]() | |
Természetesen: Héja! Előzmény: (362376) búza 2010. december 30. 20:39 | |||||
búza | Adatlap | 362376 | 2010. december 30. 20:39 | ![]() | |
A héjához képest pedig ez: 1939. decemberében a magyar kormány 70 darab Reggiane Re.2000 vadászgépet vásárolt Olaszországból. A gépeket a MÁVAG-nak szállították le, ahol azokat átalakították, új jelölése Héja I lett. Az eredeti Piaggio P.XI motorokat magyar gyártmányú Weiss Manfréd Gnome–Rhône 14K csillagmotorra cserélték le, mely Hamilton Standard háromágú állítható légcsavart hajtott. A WM K-14 motort a francia Gnome–Rhône 14K licence alapján gyártották. Mivel ez a motor könnyebb volt az eredetinél, a törzset 400 mm-el meg kellett hosszabbítani, hogy a gép súlypontja a tervezett helyre kerüljön vissza. Mellesleg a Piaggio motort szintén a Gnome-Rhône 14K licence alapján gyártották, de megbízhatósága elmaradt az eredeti mögött. Hamarosan döntés történt további Héja vadászgép legyártására. Ezek MÁVAG Héja II jelölést kaptak. Az új Héja II teljesen magyar gyártmány volt, itthon gyártott sárkánnyal, motorral és fegyverzettel. Ez a változat több ponton is különbözött az eredeti konstrukciótól. A fegyverzetet lecserélték 2 darab a gép orrába felül beépített motorhajtású 12,7 mm-es Gebauer géppuskákra egyenként 300 lőszerrel. A gép hossza 8,39 m lett, legnagyobb vízszintes sebessége 4200 m-en 485 km/h volt. A repülési idő 2 óra 30 perc volt. Az első MÁVAG Héja II 1942. október 30-án szállt fel, és a gyár összesen 203 Héját gyártott le a Magyar Királyi Honvéd Légiflotta számára. Az utolsó gépet 1944. augusztus 1-jén szállították le, ezután a gyártást leállították. | |||||
búza | Adatlap | 362375 | 2010. december 30. 20:38 | ![]() | |
Szia! A Wikipedia szerint ez: Re.2000 Serie I Sorozatban gyártott modell, 157 épült. A Serie I módosított szélvédőt és apróbb felszerelésbeli változtatásokat kapott. Re.2000 Serie II Hajóra szánt változat, 10 épült. A Serie II 1,025 LE-s Piaggio P.XIbis motort és fékezőhorgot kapott repülőgép-hordozóra történő leszállás céljából. Re.2000 (GA) Serie III Távolsági vadászrepülőgép, 12 épült. A Serie III pilótafülkéjét áttervezték, megnövelték az üzemanyagtartály kapacitását lehetőséget biztosítottak külső üzemanyagtartály felszerelésére és 2000 kg bombateherre. Üdv: Búza | |||||
tavidir | Adatlap | 362374 | 2010. december 30. 20:24 | ![]() | |
Sziasztok! Új vagyok még itt, egyből egy kérdéssel kezdeném,az érdekelne, hogy a RE 2000 Héja (mávag) és a Re2000GA változat között mi a külőmbség? Köszi és Üdv! | |||||
Caprice | Adatlap | 362373 | 2010. december 30. 19:31 | ![]() | |
Sajnálom, de a történtek után én már semmi nem csodálkozom. | |||||
romeo | Adatlap | 362372 | 2010. december 30. 19:28 | ![]() | |
Igazad van, nem... | |||||
Caprice | Adatlap | 362371 | 2010. december 30. 19:25 | ![]() | |
Ne mond hogy ezen te csodálkozol... | |||||
romeo | Adatlap | 362370 | 2010. december 30. 19:20 | ![]() | |
Gyerekek, azért döbbenetes, hogy a HM honlapján egy mondat erejéig sem említik a MiG-29 tegnapi sztoriját... | |||||
Wrecker | Adatlap | 362369 | 2010. december 30. 14:57 | ![]() | |
Emberek ! Ezek szerint van valami esélye, hogy jut néhány haditechnikai gyűjteménybe is ! Persze ha a kutyának se kell... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362368 | 2010. december 30. 13:12 | ![]() | |
Sziasztok! Szerintem a nem üzemképes gépek közül jópárban már semmi használható alkatrész sincs (bányagépek). A "szétszaggatott" gépekkel nem tudom mit lehet kezdeni, állítólag az orosz mérnökök is csak fogták a fejüket (pl. nyitott futós orsó, műrep. ezerrel). A néhány (amit megéri eladni/megvenni) árából meg majd jól nagyjavítunk/modernizálunk pár helit valamelyik haveri KFT-n keresztül sokszoros áron. Pár év múlva meg azok is mennek a levesbe... Aztán az Ancsák is majd jól szétesnek a levegőben... Azokkal se sok mindenki repül a környező országokban...(C27/CASA/C130). Egy típusváltás már rég visszatermelte volna az árát. üdv | |||||
Csumakker | Adatlap | 362367 | 2010. december 30. 12:33 | ![]() | |
Talán minimálisan költeni kellett volna rájuk. A négy repképes gépet mondjuk sikerül eladni valamelyiknek,a négy ország közül.És a maradék 21 db? Van a piacon elég használt gép,a leendő vevő szerintem visszafordul a kapuból,ha meglátja a gépek állapotát. | |||||
romeo | Adatlap | 362366 | 2010. december 30. 11:04 | ![]() | |
A lap úgy tudja, hogy az immár használatból kivont vadászgépeket Magyarország értékesítené, az eladás előkészítése a Honvédelmi Minisztériumnál államtitkári szinten zajlik. A NATO-szövetségesek közül Lengyelország, Szlovákia és Bulgária, a szervezetbe belépni készülők közül pedig Szerbia vásárolhat a gépekből. A Magyar Nemzet írása szerint mind a négy országban hosszú távon rendszerben akarják tartani ezt a típust, melyet már két évtizede használnak és megfelelő logisztikai háttérrel rendelkeznek az üzemeltetésükhöz. Körülük Szerbia igénye a legsürgetőbb, mert az 1999-es háború és a balesetek miatt mára csak négy MiG-29-esük maradt. A Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint a jövő év első harmadában írják ki az értékesítésre vonatkozó pályázatot. Jelenleg négy gép van repülőképes állapotban, nyolc további gép több hónapos munkát igényelne az elszállításhoz. A maradék tizenhárom gépet a lap értesülése szerint csak nagyon drágán lehetne eladható állapotba hozni. www.origo.hu/print/itthon/20101230-magyar-nemzet-eladnak-a-kiszolgalt-mig29eseket.html | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362365 | 2010. december 28. 16:40 | ![]() | |
Sziasztok! Én még azon se csodálkoznék, ha rájönnének: mégse menjen kukába a típus! Zoli | |||||
Weizi | Adatlap | 362362 | 2010. december 28. 15:57 | ![]() | |
balaton | Adatlap | 362361 | 2010. december 28. 15:48 | ![]() | |
Az attól is függ, honnan ékezik az a "légtérsértő" ;) | |||||
Weizi | Adatlap | 362360 | 2010. december 28. 14:14 | ![]() | |
A gépek holnapig lesznek szolgálatban,és ezzel a magyar pályafutásuk bevégeztetett.Hogy lesz-e ma repülés,azt már én sem tudom.Eddig is képlékeny volt ez a nap (Bár még nincsen vége).Ha holnapig lenne egy légtérsértő,akkor biztosan repülne. | |||||
Ori | Adatlap | 362359 | 2010. december 28. 13:15 | ![]() | |
Van valami hír Kecskemétről? Állítólag ma adnak utoljára keszit a 29-eseink. Más források szerint már ma sem. Állítólag a hadügyminiszter letiltotta a típus legutolsó repülést, ami ma lett volna. | |||||
romeo | Adatlap | 362358 | 2010. december 28. 11:36 | ![]() | |
Azt hiszem, itt hiba történt. Helyesen MiG-29B 22db, MiG-29UB 6db. | |||||
romeo | Adatlap | 362357 | 2010. december 28. 10:17 | ![]() | |
Üdv! Itt megtalálható az összes használt MiG mennyisége a Magyar légierőben: www.repulomuzeum.hu/Egyebek/MiG-ek_bye.htm | |||||
romeo | Adatlap | 362356 | 2010. december 28. 09:10 | ![]() | |
silent8 | Adatlap | 362354 | 2010. december 23. 22:03 | ![]() | |
Balaton! Eszméletlen vagy! :))) Most ezért a nemzetbiztonság üldözni fog. Szigorúan bizalmas adatokat, és fényképeket adtál ki. A te helyedben már menekülnék! :))) | |||||
juge75 | Adatlap | 362352 | 2010. december 23. 21:25 | ![]() | |
balaton | Adatlap | 362350 | 2010. december 23. 21:19 | ![]() | |
Le vagy maradva! Már Afganisztánban folyik a csapatpróbája. :DDD | |||||
Csumakker | Adatlap | 362349 | 2010. december 23. 17:46 | ![]() | |
Valóban csak tréfa volt,ha már a tipusok között mazsoláztunk ) Kellemes ünnepeket mindenkinek! | |||||
juge75 | Adatlap | 362348 | 2010. december 23. 17:36 | ![]() | |
Igen és Cirokkó-néven fut a projekt (Magyar Honvéd-ban jelent meg a fotó, 1990-es évek). :-) | |||||
silent8 | Adatlap | 362347 | 2010. december 23. 17:16 | ![]() | |
Igen valószínű. És az alienek meg lesznek a géppuskások? Nem? Ja és vlahol már írták, de megismétlem: Hé Apone, szedje össze a többiektől a tárakat! Na mindegy, de akkor már a btr80-as helyett rendszeresíteni kell azt az új apc-t ami a képen van!/nem tudom a tipusát/ | |||||
balaton | Adatlap | 362346 | 2010. december 23. 16:43 | ![]() | |
Murmuc | Adatlap | 362344 | 2010. december 23. 15:08 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 362343 | 2010. december 23. 14:52 | ![]() | |
Sziasztok! Szerintem meg vegyünk Mi-26-ost és akkor a meglévő technikához lesz hangár is :) A lenti Mi-17LPZS korrektnek tűnik. Kellemes ünnepeket Zoli | |||||
Kamovos | Adatlap | 362341 | 2010. december 23. 14:22 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 362340 | 2010. december 23. 14:11 | ![]() | |
Jó, az UH-1-et értem hogy nem vicc kategória természetesen. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 362339 | 2010. december 23. 14:11 | ![]() | |
Nem kell ennyire véresen komolyan venni... Szerintem itt mindenki csak viccelt a típusokat illetően :) (én legalábbis a Chinook felemlegetésével tutira...) | |||||
silent8 | Adatlap | 362338 | 2010. december 23. 12:35 | ![]() | |
hát semmi képp! Mert kiképzőgép hiányában még képesek és vesznek egy pár harriert! :)) Egyébként Vicc az egész, lejebb írta valaki, hogy lehet UH-1 lesz. Ebből indult ki a helikopter "beszerzés" :)) | |||||
balaton | Adatlap | 362337 | 2010. december 23. 12:29 | ![]() | |
"Olyan, mint Harriert venne most valaki." Ne adj nekik ötleteket! Ezek képesek rá :D | |||||
molnibalage | Adatlap | 362336 | 2010. december 23. 10:01 | ![]() | |
Sea King? Minek? Egyáltalán minek venni ennyire kifutó típust? A jövőben nem igen gyártják már sehol. Olyan, mint Harriert venne most valaki. Az Osprey gondolom csak vicc. :) Másrészt minek ekkora és ilyen drága gépek? Jelenleg a reális opció a meglevő gépek felúítása és modernizálása, ahogy mások is tették. airbase.blog.hu/2010/12/14/mi_17_lpzs "Elfekvő" Mi-8/17 gépek beszerzése felújítása és modernizálása is egy opció. Annyira gáz van, hogy új gép fogadására és rendszerbe állítására sincs idő, pénz meg végképp. A legvégső eset talán az új Mi-171. Nyugati helikopterre való átállás és új gép vétele a sci-fi kategória a lehetőséges miatt. A képességek és héttér miatt méginkább. | |||||
Csumakker | Adatlap | 362335 | 2010. december 23. 09:55 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 362334 | 2010. december 23. 08:22 | ![]() | |
Azért én elfogadnék belga, angol vagy német kutató-mentő Seakinget! Van rajta/benne pár cucc! | |||||
silent8 | Adatlap | 362333 | 2010. december 22. 23:33 | ![]() | |
Mi van a finn mi-8-asokkal? Azokat mikor kapjuk meg? Elég vicces. Eddig a honvédség azon volt, hogy egy tipus mert a logisztika,meg a bla-bla-bla. Most meg hirtelen, Finn mi-8, meg a mi-17 , meg UH-1 , meg robinson, meg chinook,meg seaknight. Már csak seaking kellene! :) | |||||
Solo | Adatlap | 362332 | 2010. december 22. 23:28 | ![]() | |
Nincs a bögyömben, de nem siratom meg. Nem katonai gép. Kiképzőnek se az igazi. Igen, "visszamondták". | |||||
silent8 | Adatlap | 362331 | 2010. december 22. 23:11 | ![]() | |
Visszamondták a kiképzőheliket? | |||||
silent8 | Adatlap | 362330 | 2010. december 22. 23:10 | ![]() | |
silent8 | Adatlap | 362329 | 2010. december 22. 23:10 | ![]() | |
Úgy érzem nagyon a bögyödben van az a kávédaráló! | |||||
juge75 | Adatlap | 362328 | 2010. december 22. 23:09 | ![]() | |
Mi lenne, Péntekkel együtt hazament Angliába... :-) | |||||
Solo | Adatlap | 362327 | 2010. december 22. 22:37 | ![]() | |
silent8 | Adatlap | 362326 | 2010. december 22. 22:31 | ![]() | |
Na de most tényleg! Nem arról volt szó, hogy lesz 2 db? Mivel fogják kiképezni a leendő UH-1-es pilótákat? :) | |||||
Solo | Adatlap | 362325 | 2010. december 22. 22:28 | ![]() | |
silent8 | Adatlap | 362324 | 2010. december 22. 22:26 | ![]() | |
Solo | Adatlap | 362323 | 2010. december 22. 22:24 | ![]() | |
Ballagj át az épület másik oldalára. Ott már hallottak róla. :) Komolyra fordítva a szót, ahogy én tudom, az UH-1 beszerzés még nagyon kezdeti stádiumban van. A lehetőség adott. A politikusok majd döntenek. Akik ismerik a szállítóhelikopterek jelenlegi helyzetét azok tudják, hogy gyors beavatkozásra van szükség. Pénz nincs, ezért kell valami áthidaló megoldás. Már ott tarunk, hogy mindegy mi csak repüljön. Ha a Robinsonnnak tudtunk volna örülni, akkor az UH-1 egy főnyeremény. :) | |||||
silent8 | Adatlap | 362322 | 2010. december 22. 22:20 | ![]() | |
A szemüvegét törölgetné az biztos! A sírástól! :) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 362321 | 2010. december 22. 22:17 | ![]() | |
Akkor már inkább Chinook. Az szebb :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |