/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
búza 362377 2010. december 30. 20:41
Válasz erre
búza 362376 2010. december 30. 20:39
Válasz erre
A héjához képest pedig ez:
1939. decemberében a magyar kormány 70 darab Reggiane Re.2000 vadászgépet vásárolt Olaszországból. A gépeket a MÁVAG-nak szállították le, ahol azokat átalakították, új jelölése Héja I lett. Az eredeti Piaggio P.XI motorokat magyar gyártmányú Weiss Manfréd Gnome–Rhône 14K csillagmotorra cserélték le, mely Hamilton Standard háromágú állítható légcsavart hajtott. A WM K-14 motort a francia Gnome–Rhône 14K licence alapján gyártották. Mivel ez a motor könnyebb volt az eredetinél, a törzset 400 mm-el meg kellett hosszabbítani, hogy a gép súlypontja a tervezett helyre kerüljön vissza. Mellesleg a Piaggio motort szintén a Gnome-Rhône 14K licence alapján gyártották, de megbízhatósága elmaradt az eredeti mögött.

Hamarosan döntés történt további Héja vadászgép legyártására. Ezek MÁVAG Héja II jelölést kaptak. Az új Héja II teljesen magyar gyártmány volt, itthon gyártott sárkánnyal, motorral és fegyverzettel. Ez a változat több ponton is különbözött az eredeti konstrukciótól. A fegyverzetet lecserélték 2 darab a gép orrába felül beépített motorhajtású 12,7 mm-es Gebauer géppuskákra egyenként 300 lőszerrel. A gép hossza 8,39 m lett, legnagyobb vízszintes sebessége 4200 m-en 485 km/h volt. A repülési idő 2 óra 30 perc volt. Az első MÁVAG Héja II 1942. október 30-án szállt fel, és a gyár összesen 203 Héját gyártott le a Magyar Királyi Honvéd Légiflotta számára. Az utolsó gépet 1944. augusztus 1-jén szállították le, ezután a gyártást leállították.
búza 362375 2010. december 30. 20:38
Válasz erre
Szia!
A Wikipedia szerint ez:

Re.2000 Serie I
Sorozatban gyártott modell, 157 épült. A Serie I módosított szélvédőt és apróbb felszerelésbeli változtatásokat kapott.
Re.2000 Serie II
Hajóra szánt változat, 10 épült. A Serie II 1,025 LE-s Piaggio P.XIbis motort és fékezőhorgot kapott repülőgép-hordozóra történő leszállás céljából.
Re.2000 (GA) Serie III
Távolsági vadászrepülőgép, 12 épült. A Serie III pilótafülkéjét áttervezték, megnövelték az üzemanyagtartály kapacitását lehetőséget biztosítottak külső üzemanyagtartály felszerelésére és 2000 kg bombateherre.
Üdv: Búza
tavidir 362374 2010. december 30. 20:24
Válasz erre
Sziasztok! Új vagyok még itt, egyből egy kérdéssel kezdeném,az érdekelne, hogy a RE 2000 Héja (mávag) és a  Re2000GA változat között mi a külőmbség? Köszi és Üdv!
Caprice 362373 2010. december 30. 19:31
Válasz erre
Sajnálom, de a történtek után én már semmi nem csodálkozom.
romeo 362372 2010. december 30. 19:28
Válasz erre
Caprice 362371 2010. december 30. 19:25
Válasz erre
Ne mond hogy ezen te csodálkozol...
romeo 362370 2010. december 30. 19:20
Válasz erre
Gyerekek, azért döbbenetes, hogy a HM honlapján egy mondat erejéig sem említik a MiG-29
tegnapi sztoriját...
Wrecker 362369 2010. december 30. 14:57
Válasz erre
Emberek !

Ezek szerint van valami esélye, hogy jut néhány haditechnikai gyűjteménybe is !
Persze ha a kutyának se kell...
piratvitorla 362368 2010. december 30. 13:12
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintem a nem üzemképes gépek közül jópárban már semmi használható alkatrész sincs (bányagépek).
A "szétszaggatott" gépekkel nem tudom mit lehet kezdeni, állítólag az orosz mérnökök is csak fogták a fejüket (pl. nyitott futós orsó, műrep. ezerrel).
A néhány (amit megéri eladni/megvenni) árából meg majd jól nagyjavítunk/modernizálunk pár helit valamelyik haveri KFT-n keresztül sokszoros áron. Pár év múlva meg azok is mennek a levesbe...
Aztán az Ancsák is majd jól szétesnek a levegőben... Azokkal se sok mindenki repül a környező országokban...(C27/CASA/C130). Egy típusváltás már rég visszatermelte volna az árát.
üdv
Csumakker 362367 2010. december 30. 12:33
Válasz erre
Talán minimálisan költeni kellett volna rájuk. A négy repképes gépet mondjuk sikerül eladni valamelyiknek,a négy ország közül.És a maradék 21 db? Van a piacon elég használt gép,a leendő vevő szerintem visszafordul a kapuból,ha meglátja a gépek állapotát.
romeo 362366 2010. december 30. 11:04
Válasz erre
A lap úgy tudja, hogy az immár használatból kivont vadászgépeket Magyarország értékesítené, az eladás előkészítése a Honvédelmi Minisztériumnál államtitkári szinten zajlik. A NATO-szövetségesek közül Lengyelország, Szlovákia és Bulgária, a szervezetbe belépni készülők közül pedig Szerbia vásárolhat a gépekből.

A Magyar Nemzet írása szerint mind a négy országban hosszú távon rendszerben akarják tartani ezt a típust, melyet már két évtizede használnak és megfelelő logisztikai háttérrel rendelkeznek az üzemeltetésükhöz. Körülük Szerbia igénye a legsürgetőbb, mert az 1999-es háború és a balesetek miatt mára csak négy MiG-29-esük maradt.

A Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint a jövő év első harmadában írják ki az értékesítésre vonatkozó pályázatot. Jelenleg négy gép van repülőképes állapotban, nyolc további gép több hónapos munkát igényelne az elszállításhoz. A maradék tizenhárom gépet a lap értesülése szerint csak nagyon drágán lehetne eladható állapotba hozni.
www.origo.hu/print/itthon/20101230-magyar-nemzet-eladnak-a-kiszolgalt-mig29eseket.html
piratvitorla 362365 2010. december 28. 16:40
Válasz erre
Sziasztok!
Én még azon se csodálkoznék, ha rájönnének: mégse menjen kukába a típus!
Zoli
Weizi 362362 2010. december 28. 15:57
Válasz erre
balaton 362361 2010. december 28. 15:48
Válasz erre
Az attól is függ, honnan ékezik az a "légtérsértő" ;)
Weizi 362360 2010. december 28. 14:14
Válasz erre
A gépek holnapig lesznek szolgálatban,és ezzel a magyar pályafutásuk bevégeztetett.Hogy lesz-e ma repülés,azt már én sem tudom.Eddig is képlékeny volt ez a nap (Bár még nincsen vége).Ha holnapig lenne egy légtérsértő,akkor biztosan repülne.
Ori 362359 2010. december 28. 13:15
Válasz erre
Van valami hír Kecskemétről? Állítólag ma adnak utoljára keszit a 29-eseink. Más források szerint már ma sem. Állítólag a hadügyminiszter letiltotta a típus legutolsó repülést, ami ma lett volna.
romeo 362358 2010. december 28. 11:36
Válasz erre
MiG-29
MiG-29

Azt hiszem, itt hiba történt. Helyesen MiG-29B 22db, MiG-29UB 6db.
romeo 362357 2010. december 28. 10:17
Válasz erre
Üdv!
Itt megtalálható az összes használt MiG mennyisége a Magyar légierőben:
www.repulomuzeum.hu/Egyebek/MiG-ek_bye.htm
romeo 362356 2010. december 28. 09:10
Válasz erre
Mi-2_608
Mi-2_608
Mi-2_605
Mi-2_605

Nagyon jó fotók jelentek meg magyar Mi-2-ről itt:
www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/MI-1/MI-2.htm
silent8 362354 2010. december 23. 22:03
Válasz erre
Balaton!
Eszméletlen vagy! :)))
Most ezért a nemzetbiztonság üldözni fog. Szigorúan bizalmas adatokat, és fényképeket adtál ki. A te helyedben már menekülnék! :)))
juge75 362352 2010. december 23. 21:25
Válasz erre
balaton 362350 2010. december 23. 21:19
Válasz erre
APC 02
APC 02

Le vagy maradva! Már Afganisztánban folyik a csapatpróbája. :DDD
Csumakker 362349 2010. december 23. 17:46
Válasz erre
Valóban csak tréfa volt,ha már a tipusok között mazsoláztunk )
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
juge75 362348 2010. december 23. 17:36
Válasz erre
Igen és Cirokkó-néven fut a projekt (Magyar Honvéd-ban jelent meg a fotó, 1990-es évek).
:-)
silent8 362347 2010. december 23. 17:16
Válasz erre
Igen valószínű. És az alienek meg lesznek a géppuskások? Nem?
Ja és vlahol már írták, de megismétlem:  Hé Apone, szedje össze a többiektől a tárakat!
Na mindegy, de akkor már a btr80-as helyett rendszeresíteni kell azt az új apc-t ami a képen van!/nem tudom a tipusát/
balaton 362346 2010. december 23. 16:43
Válasz erre
dropship_apc
dropship_apc

Viccet félretéve, szerintem egyértelmű, hogy ezt fogjuk rendszeresíteni. Egy BTR-80 elfér a rakterében, nekünk pont jó :D
Murmuc 362344 2010. december 23. 15:08
Válasz erre
Feltöltötte anno: Sainz
Feltöltötte anno: Sainz

Üdv Mindenkinek!
Megszületett a döntés, és már a berepülési fázis is elindult!
piratvitorla 362343 2010. december 23. 14:52
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintem meg vegyünk Mi-26-ost és akkor a meglévő technikához lesz hangár is :)
A lenti Mi-17LPZS korrektnek tűnik.
Kellemes ünnepeket
Zoli
Kamovos 362341 2010. december 23. 14:22
Válasz erre
Repüllőhelitank
Repüllőhelitank

Sziasztok!

Én ezt a típust tartanám a legjobbnak a mi helyzetünkben! :D

Üdv: kamovos
zoli1989 362340 2010. december 23. 14:11
Válasz erre
Jó, az UH-1-et értem hogy nem vicc kategória természetesen.
zoli1989 362339 2010. december 23. 14:11
Válasz erre
Nem kell ennyire véresen komolyan venni... Szerintem itt mindenki csak viccelt a típusokat illetően :) (én legalábbis a Chinook felemlegetésével tutira...)
silent8 362338 2010. december 23. 12:35
Válasz erre
hát semmi képp!
Mert kiképzőgép hiányában még képesek és vesznek egy pár harriert! :))
Egyébként Vicc az egész, lejebb írta valaki, hogy lehet UH-1 lesz.
Ebből indult ki a helikopter "beszerzés" :))
balaton 362337 2010. december 23. 12:29
Válasz erre
"Olyan, mint Harriert venne most valaki." Ne adj nekik ötleteket! Ezek képesek rá :D
molnibalage 362336 2010. december 23. 10:01
Válasz erre
Sea King? Minek? Egyáltalán minek venni ennyire kifutó típust? A jövőben nem igen gyártják már sehol. Olyan, mint Harriert venne most valaki.

Az Osprey gondolom csak vicc. :)

Másrészt minek ekkora és ilyen drága gépek? Jelenleg a reális opció a meglevő gépek felúítása és modernizálása, ahogy mások is tették.

airbase.blog.hu/2010/12/14/mi_17_lpzs

"Elfekvő" Mi-8/17 gépek beszerzése felújítása és modernizálása is egy opció. Annyira gáz van, hogy új gép fogadására és rendszerbe állítására sincs idő, pénz meg végképp.

A legvégső eset talán az új Mi-171. Nyugati helikopterre való átállás és új gép vétele a sci-fi kategória a lehetőséges miatt. A képességek és héttér miatt méginkább.
Csumakker 362335 2010. december 23. 09:55
Válasz erre
boeing-bell-v22-osprey-carring-m777
boeing-bell-v22-osprey-carring-m777

Osprey kell nekünk :)
piratvitorla 362334 2010. december 23. 08:22
Válasz erre
Azért én elfogadnék belga, angol vagy német kutató-mentő Seakinget! Van rajta/benne pár cucc!
silent8 362333 2010. december 22. 23:33
Válasz erre
Mi van a finn mi-8-asokkal?
Azokat mikor kapjuk meg?
Elég vicces. Eddig a honvédség azon volt, hogy egy tipus mert a logisztika,meg a bla-bla-bla. Most meg hirtelen, Finn mi-8, meg a mi-17 , meg UH-1 , meg robinson, meg chinook,meg seaknight. Már csak seaking kellene! :)
Solo 362332 2010. december 22. 23:28
Válasz erre
Nincs a bögyömben, de nem siratom meg. Nem katonai gép. Kiképzőnek se az igazi.
Igen, "visszamondták".
silent8 362331 2010. december 22. 23:11
Válasz erre
Visszamondták a kiképzőheliket?
silent8 362330 2010. december 22. 23:10
Válasz erre
silent8 362329 2010. december 22. 23:10
Válasz erre
Úgy érzem nagyon a bögyödben van az a kávédaráló!
juge75 362328 2010. december 22. 23:09
Válasz erre
Mi lenne, Péntekkel együtt hazament Angliába...
:-)
Solo 362327 2010. december 22. 22:37
Válasz erre
silent8 362326 2010. december 22. 22:31
Válasz erre
Na de most tényleg!
Nem arról volt szó, hogy lesz 2 db?
Mivel fogják kiképezni a leendő UH-1-es pilótákat?
:)
Solo 362325 2010. december 22. 22:28
Válasz erre
Milyen Robinson? :)
Felejtsd el. :)
silent8 362324 2010. december 22. 22:26
Válasz erre
Tényleg!
A  robinsonokkal most mi van?
Solo 362323 2010. december 22. 22:24
Válasz erre
Ballagj át az épület másik oldalára. Ott már hallottak róla. :)

Komolyra fordítva a szót, ahogy én tudom, az UH-1 beszerzés még nagyon kezdeti stádiumban van. A lehetőség adott. A politikusok majd döntenek. Akik ismerik a szállítóhelikopterek jelenlegi helyzetét azok tudják, hogy gyors beavatkozásra van szükség. Pénz nincs, ezért kell valami áthidaló megoldás. Már ott tarunk, hogy mindegy mi csak repüljön. Ha a Robinsonnnak tudtunk volna örülni, akkor az UH-1 egy főnyeremény. :)
silent8 362322 2010. december 22. 22:20
Válasz erre
A szemüvegét törölgetné az biztos! A sírástól! :)
zoli1989 362321 2010. december 22. 22:17
Válasz erre
Akkor már inkább Chinook. Az szebb :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.