<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
tavidir | Adatlap | 362401 | 2011. január 1. 15:40 | ||
szia! Köszi a tanácsokat, de nem is ezzel akartam kezdeni, csak nyugodtabb lennék, ha a polcomon figyelne! :) Kezdéshez veszek néhány olcsóbb típust, amin lehet gyakorolni. Ismerek Előzmény: (362398) tankos_srac 2010. december 31. 22:33 | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 362400 | 2011. január 1. 15:10 | ||
Üdv! Vadászgépekben gazdag Újévet mindenkinek! Itt egy fotó a Héjáról: | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362399 | 2011. január 1. 09:51 | ||
Sziasztok A Special Hobbyéba még én se mertem belevágni a fejszémet, pedig párszor már elővettem a szekrényből. A Héja festéséhez is kell nem kevés gyakorlat a viszonylag kicsi zöld foltok miatt... Zoli | |||||
tankos_srac | Adatlap | 362398 | 2010. december 31. 22:33 | ||
Ez nem kimondottan egy kezdő makett. Műgyanta, fotómaratás, vákuumos kabintető, a panelvonalak sem stimmelnek mindenütt, a futószárakat meg kell erősíteni + a festés sem ecsetbarát. Ha meg is veszed, ne ezzel kezd a tanulást, ahhoz szerintem kár lenne érte. (De ez csak magánvélemény, azt csinálsz, amihez kedved van.) Üdv ts | |||||
tavidir | Adatlap | 362397 | 2010. december 31. 16:50 | ||
Igen, rátaláltam, megvárom még MIRAZSMARCI ajánlatát, utánna döntök, és megrendelem. Köszi! most belevetem magam a makettezés elméleti dogaiba, és összeszedni a szerszámokat | |||||
migi | Adatlap | 362396 | 2010. december 31. 16:19 | ||
tavidir | Adatlap | 362395 | 2010. december 31. 15:23 | ||
Ja még lemaradt, 5 webáruházban néztem csak, ott nem volt | |||||
tavidir | Adatlap | 362394 | 2010. december 31. 15:18 | ||
van fotód róla? küld el légyszíves a mailra! Megnézek minden ajánlatot! Nem tudom, de nekem az a cseh gyátmány is teccik! ( Legato) | |||||
tavidir | Adatlap | 362393 | 2010. december 31. 15:16 | ||
Szép munka! Ilyesmire gondoltam én is! Igaz én még full kezdő vagyok a makettezésban, de be szeretném szerezni apránként a darabokat. Addig is nézegetem mások munkáit, és jókat tanulok belőle. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 362392 | 2010. december 31. 12:56 | ||
Szia! Nekem van egy Re-2000 Héjám, magyar matricákkal, ha érdekel. Az öntvény eredetileg Supermodel gyártmány. Nem tudom hogy mennyire különbözik a magyar gyártású változatoktól, de összehasonlíthatom a Special hobbiéval. Üdv | |||||
tankos_srac | Adatlap | 362391 | 2010. december 31. 10:55 | ||
www.makettinfo.hu/index.php Igaz, hogy hónapokkal ezelőtt, de a Replicában még volt. Annyira azért nem fehér holló... | |||||
búza | Adatlap | 362390 | 2010. december 31. 10:16 | ||
Szia hrm! Nem kizárt, sőt! Ezért írtam, hogy nem értek hozzá, persze akkor meg minek pofázom bele? Az egészet a Wikipédia írta én csak bemásoltam. Annyi volt tiszta, hogy a két gép hasonlít ugyan, de nem egyforma. Üdv és bocs! Búza | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362389 | 2010. december 31. 08:46 | ||
Most jött be az alsó link, erről írtam... üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362388 | 2010. december 31. 08:45 | ||
Sziasztok! Ha jól emlékszem A Special Hobby kiadta a MÁVAG Héját 1/72-ben. Csehországban szidtam is magam, mert korábban megvettem tőlük az olasz gyártásút. Talán még neten is láttam azóta. Az olasz gyönyörű makett, gyantával, maratással. Gondolom a másik is hasonló. Ára se vészes, pláne ha a minőséget nézzük... üdv | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 362387 | 2010. december 31. 05:57 | ||
tavidir | Adatlap | 362386 | 2010. december 30. 23:35 | ||
Köszi, akkor lehet marad egyelőre a magyar felségjelű. később hátha kiadja valaki a Mávag félét is, de még keresem, mert mondta valaki, hogy létezik, csak fehér holló. | |||||
notarius | Adatlap | 362385 | 2010. december 30. 22:16 | ||
Alapjában véve a MÁVAG-Héja és a Re-2000 között a látványos különbség a motor és a motorburkolat. Ha MÁVAG-ot akarsz építeni, akkor az motorburkolattól előre cserélni kell mindent, ha csak magyar felségjelű Re-2000-est építesz, akkor külsőre a 2000GA is jó lesz. | |||||
tavidir | Adatlap | 362384 | 2010. december 30. 22:09 | ||
Oké, várok még a vásárral, de csak egy picit, mert viszket ott alul :)) Most olvasom épp Kováts Lajos- Sólymok, Héják, Nebulók c. könyvét,adatot ott is közölnek bőséggel, de méretekre még nem leltem. Várom a nagyágyúk tanácsait! :) | |||||
notarius | Adatlap | 362383 | 2010. december 30. 22:04 | ||
P.IX természetesen P.XI. :) | |||||
notarius | Adatlap | 362382 | 2010. december 30. 22:01 | ||
Ezt hol találtad? Kicsit mellélőtt, aki írta, főleg az első bekezdést. Az eredeti olasz beszerzésű 70(72) példány a P.IX motorokkal repült. | |||||
hrm | Adatlap | 362381 | 2010. december 30. 21:56 | ||
Búza! Bocs, de több csacsiság szerepel az általad leírtakban! | |||||
búza | Adatlap | 362380 | 2010. december 30. 21:28 | ||
Nem értek hozzá, de a Héja 1/72-ben kb. 5, 1/32-ben 12,5 mm-el hosszabb. A másik motor miatt valószínűleg más lehet a burkolat, stb. Várd meg az igazi szakétők hozzászólását is! | |||||
tavidir | Adatlap | 362379 | 2010. december 30. 20:53 | ||
Italieri Re.2000 GA - ebből szeretnék én Héját varázsolni, nem találtam jobbat! | |||||
tavidir | Adatlap | 362378 | 2010. december 30. 20:50 | ||
Köszi a részletes ismertetőt, a mávag építésűt kerestem makettben, de csak a GA verziót találtam. Tehát, megvehetem nyugodtan, kivülről nem sok külőmbség láccik? | |||||
búza | Adatlap | 362377 | 2010. december 30. 20:41 | ||
Természetesen: Héja! | |||||
búza | Adatlap | 362376 | 2010. december 30. 20:39 | ||
A héjához képest pedig ez: 1939. decemberében a magyar kormány 70 darab Reggiane Re.2000 vadászgépet vásárolt Olaszországból. A gépeket a MÁVAG-nak szállították le, ahol azokat átalakították, új jelölése Héja I lett. Az eredeti Piaggio P.XI motorokat magyar gyártmányú Weiss Manfréd Gnome–Rhône 14K csillagmotorra cserélték le, mely Hamilton Standard háromágú állítható légcsavart hajtott. A WM K-14 motort a francia Gnome–Rhône 14K licence alapján gyártották. Mivel ez a motor könnyebb volt az eredetinél, a törzset 400 mm-el meg kellett hosszabbítani, hogy a gép súlypontja a tervezett helyre kerüljön vissza. Mellesleg a Piaggio motort szintén a Gnome-Rhône 14K licence alapján gyártották, de megbízhatósága elmaradt az eredeti mögött. Hamarosan döntés történt további Héja vadászgép legyártására. Ezek MÁVAG Héja II jelölést kaptak. Az új Héja II teljesen magyar gyártmány volt, itthon gyártott sárkánnyal, motorral és fegyverzettel. Ez a változat több ponton is különbözött az eredeti konstrukciótól. A fegyverzetet lecserélték 2 darab a gép orrába felül beépített motorhajtású 12,7 mm-es Gebauer géppuskákra egyenként 300 lőszerrel. A gép hossza 8,39 m lett, legnagyobb vízszintes sebessége 4200 m-en 485 km/h volt. A repülési idő 2 óra 30 perc volt. Az első MÁVAG Héja II 1942. október 30-án szállt fel, és a gyár összesen 203 Héját gyártott le a Magyar Királyi Honvéd Légiflotta számára. Az utolsó gépet 1944. augusztus 1-jén szállították le, ezután a gyártást leállították. | |||||
búza | Adatlap | 362375 | 2010. december 30. 20:38 | ||
Szia! A Wikipedia szerint ez: Re.2000 Serie I Sorozatban gyártott modell, 157 épült. A Serie I módosított szélvédőt és apróbb felszerelésbeli változtatásokat kapott. Re.2000 Serie II Hajóra szánt változat, 10 épült. A Serie II 1,025 LE-s Piaggio P.XIbis motort és fékezőhorgot kapott repülőgép-hordozóra történő leszállás céljából. Re.2000 (GA) Serie III Távolsági vadászrepülőgép, 12 épült. A Serie III pilótafülkéjét áttervezték, megnövelték az üzemanyagtartály kapacitását lehetőséget biztosítottak külső üzemanyagtartály felszerelésére és 2000 kg bombateherre. Üdv: Búza | |||||
tavidir | Adatlap | 362374 | 2010. december 30. 20:24 | ||
Sziasztok! Új vagyok még itt, egyből egy kérdéssel kezdeném,az érdekelne, hogy a RE 2000 Héja (mávag) és a Re2000GA változat között mi a külőmbség? Köszi és Üdv! | |||||
Caprice | Adatlap | 362373 | 2010. december 30. 19:31 | ||
Sajnálom, de a történtek után én már semmi nem csodálkozom. | |||||
romeo | Adatlap | 362372 | 2010. december 30. 19:28 | ||
Igazad van, nem... | |||||
Caprice | Adatlap | 362371 | 2010. december 30. 19:25 | ||
Ne mond hogy ezen te csodálkozol... | |||||
romeo | Adatlap | 362370 | 2010. december 30. 19:20 | ||
Gyerekek, azért döbbenetes, hogy a HM honlapján egy mondat erejéig sem említik a MiG-29 tegnapi sztoriját... | |||||
Wrecker | Adatlap | 362369 | 2010. december 30. 14:57 | ||
Emberek ! Ezek szerint van valami esélye, hogy jut néhány haditechnikai gyűjteménybe is ! Persze ha a kutyának se kell... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362368 | 2010. december 30. 13:12 | ||
Sziasztok! Szerintem a nem üzemképes gépek közül jópárban már semmi használható alkatrész sincs (bányagépek). A "szétszaggatott" gépekkel nem tudom mit lehet kezdeni, állítólag az orosz mérnökök is csak fogták a fejüket (pl. nyitott futós orsó, műrep. ezerrel). A néhány (amit megéri eladni/megvenni) árából meg majd jól nagyjavítunk/modernizálunk pár helit valamelyik haveri KFT-n keresztül sokszoros áron. Pár év múlva meg azok is mennek a levesbe... Aztán az Ancsák is majd jól szétesnek a levegőben... Azokkal se sok mindenki repül a környező országokban...(C27/CASA/C130). Egy típusváltás már rég visszatermelte volna az árát. üdv | |||||
Csumakker | Adatlap | 362367 | 2010. december 30. 12:33 | ||
Talán minimálisan költeni kellett volna rájuk. A négy repképes gépet mondjuk sikerül eladni valamelyiknek,a négy ország közül.És a maradék 21 db? Van a piacon elég használt gép,a leendő vevő szerintem visszafordul a kapuból,ha meglátja a gépek állapotát. | |||||
romeo | Adatlap | 362366 | 2010. december 30. 11:04 | ||
A lap úgy tudja, hogy az immár használatból kivont vadászgépeket Magyarország értékesítené, az eladás előkészítése a Honvédelmi Minisztériumnál államtitkári szinten zajlik. A NATO-szövetségesek közül Lengyelország, Szlovákia és Bulgária, a szervezetbe belépni készülők közül pedig Szerbia vásárolhat a gépekből. A Magyar Nemzet írása szerint mind a négy országban hosszú távon rendszerben akarják tartani ezt a típust, melyet már két évtizede használnak és megfelelő logisztikai háttérrel rendelkeznek az üzemeltetésükhöz. Körülük Szerbia igénye a legsürgetőbb, mert az 1999-es háború és a balesetek miatt mára csak négy MiG-29-esük maradt. A Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint a jövő év első harmadában írják ki az értékesítésre vonatkozó pályázatot. Jelenleg négy gép van repülőképes állapotban, nyolc további gép több hónapos munkát igényelne az elszállításhoz. A maradék tizenhárom gépet a lap értesülése szerint csak nagyon drágán lehetne eladható állapotba hozni. www.origo.hu/print/itthon/20101230-magyar-nemzet-eladnak-a-kiszolgalt-mig29eseket.html | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362365 | 2010. december 28. 16:40 | ||
Sziasztok! Én még azon se csodálkoznék, ha rájönnének: mégse menjen kukába a típus! Zoli | |||||
Weizi | Adatlap | 362362 | 2010. december 28. 15:57 | ||
balaton | Adatlap | 362361 | 2010. december 28. 15:48 | ||
Az attól is függ, honnan ékezik az a "légtérsértő" ;) | |||||
Weizi | Adatlap | 362360 | 2010. december 28. 14:14 | ||
A gépek holnapig lesznek szolgálatban,és ezzel a magyar pályafutásuk bevégeztetett.Hogy lesz-e ma repülés,azt már én sem tudom.Eddig is képlékeny volt ez a nap (Bár még nincsen vége).Ha holnapig lenne egy légtérsértő,akkor biztosan repülne. | |||||
Ori | Adatlap | 362359 | 2010. december 28. 13:15 | ||
Van valami hír Kecskemétről? Állítólag ma adnak utoljára keszit a 29-eseink. Más források szerint már ma sem. Állítólag a hadügyminiszter letiltotta a típus legutolsó repülést, ami ma lett volna. | |||||
romeo | Adatlap | 362358 | 2010. december 28. 11:36 | ||
Azt hiszem, itt hiba történt. Helyesen MiG-29B 22db, MiG-29UB 6db. | |||||
romeo | Adatlap | 362357 | 2010. december 28. 10:17 | ||
Üdv! Itt megtalálható az összes használt MiG mennyisége a Magyar légierőben: www.repulomuzeum.hu/Egyebek/MiG-ek_bye.htm | |||||
romeo | Adatlap | 362356 | 2010. december 28. 09:10 | ||
silent8 | Adatlap | 362354 | 2010. december 23. 22:03 | ||
Balaton! Eszméletlen vagy! :))) Most ezért a nemzetbiztonság üldözni fog. Szigorúan bizalmas adatokat, és fényképeket adtál ki. A te helyedben már menekülnék! :))) | |||||
juge75 | Adatlap | 362352 | 2010. december 23. 21:25 | ||
balaton | Adatlap | 362350 | 2010. december 23. 21:19 | ||
Le vagy maradva! Már Afganisztánban folyik a csapatpróbája. :DDD | |||||
Csumakker | Adatlap | 362349 | 2010. december 23. 17:46 | ||
Valóban csak tréfa volt,ha már a tipusok között mazsoláztunk ) Kellemes ünnepeket mindenkinek! | |||||
juge75 | Adatlap | 362348 | 2010. december 23. 17:36 | ||
Igen és Cirokkó-néven fut a projekt (Magyar Honvéd-ban jelent meg a fotó, 1990-es évek). :-) | |||||
silent8 | Adatlap | 362347 | 2010. december 23. 17:16 | ||
Igen valószínű. És az alienek meg lesznek a géppuskások? Nem? Ja és vlahol már írták, de megismétlem: Hé Apone, szedje össze a többiektől a tárakat! Na mindegy, de akkor már a btr80-as helyett rendszeresíteni kell azt az új apc-t ami a képen van!/nem tudom a tipusát/ |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |