/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Ori 362414 2011. január 4. 23:47
Válasz erre
romeo: egy zöld színű magyar An-2es is áll néhány méterre tőle ebben a múzeumben. HA-ANA, állítólag ez volt az első magyar AN2-es.
Uhu 362413 2011. január 4. 22:45
Válasz erre
Kedves Murmuc!Nem tudom a többieknél felkeltetted e az érdeklődést, de nálam igen ezzel a könyvel. A gyűjteményemben már meg van, de ha jól emlékszem, kb.4000-5000,-Ft körüli árban vettem egy antikváriumban. Szerintem ennyiért áruld Te is, bár ha javasolhatom, ilyen tartalmú és ritka könyvtől ne válj meg! Inkább legyen örök emléknek Nálad. Bár ha rengeteg ilyened van, akkor nyugodtan árusítsd! Üdv: Uhu
Murmuc 362412 2011. január 3. 18:53
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Szerintetek mennyit ér ma Dr Abody (Anderlik) Előd 1942-ben kiadott "A repülőgép és a repülés" című könyve?
Fontolgatom az értékesítését.
mirazsmarci 362411 2011. január 3. 12:15
Válasz erre
Tavidir!

Itt elérhető vagyok: mirazsmarci@freemail.hu
romeo 362410 2011. január 2. 00:59
Válasz erre
Germany Hermeskeil Air Museum
Germany Hermeskeil Air Museum
Germany Hermeskeil Air Museum (1)
Germany Hermeskeil Air Museum (1)

Üdv!
Magyar Mi-1.
tavidir 362408 2011. január 1. 17:01
Válasz erre
Persze! csak az árakon döbentem meg!

A héja meg érdekel, hogyan üssük nyélbe? Utalni tudok, Bp. Érd környékeén tudom átvenni. vagy posta
ÜdV
mirazsmarci 362407 2011. január 1. 16:31
Válasz erre
Ezen az oldalon én egy kész Messzert láttam..
Szerintem ezt a régebbi készletet már nemigen gyártják.
Én 1500-ért adom.

Üdv
tavidir 362406 2011. január 1. 16:20
Válasz erre
Hű, megnéztem a Supermodel oldalát... 
ennek megkérik az árát! :O 
www.unbeatablesale.com/tam225.html
tavidir 362405 2011. január 1. 16:16
Válasz erre
Aha, és mennyi az ára ? meglátjuk még a jöwőt , addig csak szeretnék ismerkedni a műfajjal! Ismerek egy embert közel 30 évi gyűjtés gyümölcse van polcon dobozban, és ő is arra vár, hogy eccer nekikezd... :))
mirazsmarci 362404 2011. január 1. 16:03
Válasz erre
Szia!

Ez eredetileg a Supermodel gyártmánya, ezt egy számomra ismeretlen magyar vállalkozó szellemű lemásolta műgyantából, és magyar matricákat adott hozzá.
Hogy mivel kezded, az tőled függ, az tény hogy a Special Hobby szebb, de meglehetősen magas ára miatt nem feltétlenül első makettnek ajánlott.
tavidir 362403 2011. január 1. 15:44
Válasz erre
Ja És BUÉK! sok sok makett építéssel fűszerezve!
tavidir 362402 2011. január 1. 15:43
Válasz erre
Ez milyen gyártmány? ezzel akár kezdhetném is?
tavidir 362401 2011. január 1. 15:40
Válasz erre
szia! Köszi a tanácsokat, de nem is ezzel akartam kezdeni, csak nyugodtabb lennék, ha a polcomon figyelne! :) Kezdéshez veszek néhány olcsóbb típust, amin lehet gyakorolni. Ismerek 
mirazsmarci 362400 2011. január 1. 15:10
Válasz erre
Héja
Héja

Üdv!
Vadászgépekben gazdag Újévet mindenkinek!
Itt egy fotó a Héjáról:
piratvitorla 362399 2011. január 1. 09:51
Válasz erre
Sziasztok
A Special Hobbyéba még én se mertem belevágni a fejszémet, pedig párszor már elővettem a szekrényből.
A Héja festéséhez is kell nem kevés gyakorlat a viszonylag kicsi zöld foltok miatt...
Zoli
tankos_srac 362398 2010. december 31. 22:33
Válasz erre
Ez nem kimondottan egy kezdő makett. Műgyanta, fotómaratás, vákuumos kabintető, a panelvonalak sem stimmelnek mindenütt, a futószárakat meg kell erősíteni + a festés sem ecsetbarát. Ha meg is veszed, ne ezzel kezd a tanulást, ahhoz szerintem kár lenne érte. (De ez csak magánvélemény, azt csinálsz, amihez kedved van.)

Üdv
ts
tavidir 362397 2010. december 31. 16:50
Válasz erre
Igen, rátaláltam, megvárom még MIRAZSMARCI ajánlatát, utánna döntök, és megrendelem.

Köszi! most belevetem magam a makettezés elméleti dogaiba, és összeszedni a szerszámokat
migi 362396 2010. december 31. 16:19
Válasz erre
Ha hinni lehet az oldalnak most is van a replokába .
www.replica.hu/index.php
tavidir 362395 2010. december 31. 15:23
Válasz erre
Ja még lemaradt,  5 webáruházban néztem csak, ott nem volt
tavidir 362394 2010. december 31. 15:18
Válasz erre
van fotód róla? küld el légyszíves a mailra! Megnézek minden ajánlatot!
Nem tudom, de nekem az a cseh gyátmány is teccik! ( Legato)
tavidir 362393 2010. december 31. 15:16
Válasz erre
Szép munka! Ilyesmire gondoltam én is! Igaz én még full kezdő vagyok a makettezésban, de be szeretném szerezni apránként a darabokat. Addig is nézegetem mások munkáit, és jókat tanulok belőle.
mirazsmarci 362392 2010. december 31. 12:56
Válasz erre
Szia!

Nekem van egy Re-2000 Héjám, magyar matricákkal, ha érdekel. Az öntvény eredetileg Supermodel gyártmány. Nem tudom hogy mennyire különbözik a magyar gyártású változatoktól, de összehasonlíthatom a Special hobbiéval.

Üdv
tankos_srac 362391 2010. december 31. 10:55
Válasz erre
www.makettinfo.hu/index.php
Igaz, hogy hónapokkal ezelőtt, de a Replicában még volt. Annyira azért nem fehér holló...
búza 362390 2010. december 31. 10:16
Válasz erre
Szia hrm!
Nem kizárt, sőt! Ezért írtam, hogy nem értek hozzá, persze akkor meg minek pofázom bele? Az egészet a Wikipédia írta én csak bemásoltam. Annyi volt tiszta, hogy a két gép hasonlít ugyan, de nem egyforma.
Üdv és bocs!
Búza
piratvitorla 362389 2010. december 31. 08:46
Válasz erre
Most jött be az alsó link, erről írtam...
üdv
piratvitorla 362388 2010. december 31. 08:45
Válasz erre
Sziasztok!
Ha jól emlékszem A Special Hobby kiadta a MÁVAG Héját 1/72-ben.
Csehországban szidtam is magam, mert korábban megvettem tőlük az olasz gyártásút.
Talán még neten is láttam azóta.
Az olasz gyönyörű makett, gyantával, maratással. Gondolom a másik is hasonló. Ára se vészes, pláne ha a minőséget nézzük...
üdv
Horvath_Balazs 362387 2010. december 31. 05:57
Válasz erre
tavidir 362386 2010. december 30. 23:35
Válasz erre
Köszi, akkor lehet marad egyelőre a magyar felségjelű. később hátha kiadja valaki a Mávag félét is, de még keresem, mert mondta valaki, hogy létezik, csak fehér holló.
notarius 362385 2010. december 30. 22:16
Válasz erre
Alapjában véve a MÁVAG-Héja és a Re-2000 között a látványos különbség a motor és a motorburkolat. Ha MÁVAG-ot akarsz építeni, akkor az motorburkolattól előre cserélni kell mindent, ha csak magyar felségjelű Re-2000-est építesz, akkor külsőre a 2000GA is jó lesz.
tavidir 362384 2010. december 30. 22:09
Válasz erre
Oké,  várok még a vásárral, de csak egy picit, mert viszket ott alul :)) Most olvasom épp Kováts Lajos- Sólymok, Héják, Nebulók c. könyvét,adatot ott is közölnek bőséggel, de méretekre még nem leltem.
Várom a nagyágyúk tanácsait! :)
notarius 362383 2010. december 30. 22:04
Válasz erre
notarius 362382 2010. december 30. 22:01
Válasz erre
Ezt hol találtad? Kicsit mellélőtt, aki írta, főleg az első bekezdést. Az eredeti olasz beszerzésű 70(72) példány a P.IX motorokkal repült.
hrm 362381 2010. december 30. 21:56
Válasz erre
Búza!
Bocs, de több csacsiság szerepel az általad leírtakban!
búza 362380 2010. december 30. 21:28
Válasz erre
Nem értek hozzá, de a Héja 1/72-ben kb. 5, 1/32-ben 12,5 mm-el hosszabb. A másik motor miatt valószínűleg más lehet a burkolat, stb. Várd meg az igazi szakétők hozzászólását is!
tavidir 362379 2010. december 30. 20:53
Válasz erre
Italieri Re.2000 GA - ebből szeretnék én Héját varázsolni, nem találtam jobbat!
tavidir 362378 2010. december 30. 20:50
Válasz erre
Köszi a részletes ismertetőt, a mávag építésűt kerestem makettben, de csak a GA verziót találtam. Tehát, megvehetem nyugodtan, kivülről nem sok külőmbség láccik? 
búza 362377 2010. december 30. 20:41
Válasz erre
búza 362376 2010. december 30. 20:39
Válasz erre
A héjához képest pedig ez:
1939. decemberében a magyar kormány 70 darab Reggiane Re.2000 vadászgépet vásárolt Olaszországból. A gépeket a MÁVAG-nak szállították le, ahol azokat átalakították, új jelölése Héja I lett. Az eredeti Piaggio P.XI motorokat magyar gyártmányú Weiss Manfréd Gnome–Rhône 14K csillagmotorra cserélték le, mely Hamilton Standard háromágú állítható légcsavart hajtott. A WM K-14 motort a francia Gnome–Rhône 14K licence alapján gyártották. Mivel ez a motor könnyebb volt az eredetinél, a törzset 400 mm-el meg kellett hosszabbítani, hogy a gép súlypontja a tervezett helyre kerüljön vissza. Mellesleg a Piaggio motort szintén a Gnome-Rhône 14K licence alapján gyártották, de megbízhatósága elmaradt az eredeti mögött.

Hamarosan döntés történt további Héja vadászgép legyártására. Ezek MÁVAG Héja II jelölést kaptak. Az új Héja II teljesen magyar gyártmány volt, itthon gyártott sárkánnyal, motorral és fegyverzettel. Ez a változat több ponton is különbözött az eredeti konstrukciótól. A fegyverzetet lecserélték 2 darab a gép orrába felül beépített motorhajtású 12,7 mm-es Gebauer géppuskákra egyenként 300 lőszerrel. A gép hossza 8,39 m lett, legnagyobb vízszintes sebessége 4200 m-en 485 km/h volt. A repülési idő 2 óra 30 perc volt. Az első MÁVAG Héja II 1942. október 30-án szállt fel, és a gyár összesen 203 Héját gyártott le a Magyar Királyi Honvéd Légiflotta számára. Az utolsó gépet 1944. augusztus 1-jén szállították le, ezután a gyártást leállították.
búza 362375 2010. december 30. 20:38
Válasz erre
Szia!
A Wikipedia szerint ez:

Re.2000 Serie I
Sorozatban gyártott modell, 157 épült. A Serie I módosított szélvédőt és apróbb felszerelésbeli változtatásokat kapott.
Re.2000 Serie II
Hajóra szánt változat, 10 épült. A Serie II 1,025 LE-s Piaggio P.XIbis motort és fékezőhorgot kapott repülőgép-hordozóra történő leszállás céljából.
Re.2000 (GA) Serie III
Távolsági vadászrepülőgép, 12 épült. A Serie III pilótafülkéjét áttervezték, megnövelték az üzemanyagtartály kapacitását lehetőséget biztosítottak külső üzemanyagtartály felszerelésére és 2000 kg bombateherre.
Üdv: Búza
tavidir 362374 2010. december 30. 20:24
Válasz erre
Sziasztok! Új vagyok még itt, egyből egy kérdéssel kezdeném,az érdekelne, hogy a RE 2000 Héja (mávag) és a  Re2000GA változat között mi a külőmbség? Köszi és Üdv!
Caprice 362373 2010. december 30. 19:31
Válasz erre
Sajnálom, de a történtek után én már semmi nem csodálkozom.
romeo 362372 2010. december 30. 19:28
Válasz erre
Caprice 362371 2010. december 30. 19:25
Válasz erre
Ne mond hogy ezen te csodálkozol...
romeo 362370 2010. december 30. 19:20
Válasz erre
Gyerekek, azért döbbenetes, hogy a HM honlapján egy mondat erejéig sem említik a MiG-29
tegnapi sztoriját...
Wrecker 362369 2010. december 30. 14:57
Válasz erre
Emberek !

Ezek szerint van valami esélye, hogy jut néhány haditechnikai gyűjteménybe is !
Persze ha a kutyának se kell...
piratvitorla 362368 2010. december 30. 13:12
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintem a nem üzemképes gépek közül jópárban már semmi használható alkatrész sincs (bányagépek).
A "szétszaggatott" gépekkel nem tudom mit lehet kezdeni, állítólag az orosz mérnökök is csak fogták a fejüket (pl. nyitott futós orsó, műrep. ezerrel).
A néhány (amit megéri eladni/megvenni) árából meg majd jól nagyjavítunk/modernizálunk pár helit valamelyik haveri KFT-n keresztül sokszoros áron. Pár év múlva meg azok is mennek a levesbe...
Aztán az Ancsák is majd jól szétesnek a levegőben... Azokkal se sok mindenki repül a környező országokban...(C27/CASA/C130). Egy típusváltás már rég visszatermelte volna az árát.
üdv
Csumakker 362367 2010. december 30. 12:33
Válasz erre
Talán minimálisan költeni kellett volna rájuk. A négy repképes gépet mondjuk sikerül eladni valamelyiknek,a négy ország közül.És a maradék 21 db? Van a piacon elég használt gép,a leendő vevő szerintem visszafordul a kapuból,ha meglátja a gépek állapotát.
romeo 362366 2010. december 30. 11:04
Válasz erre
A lap úgy tudja, hogy az immár használatból kivont vadászgépeket Magyarország értékesítené, az eladás előkészítése a Honvédelmi Minisztériumnál államtitkári szinten zajlik. A NATO-szövetségesek közül Lengyelország, Szlovákia és Bulgária, a szervezetbe belépni készülők közül pedig Szerbia vásárolhat a gépekből.

A Magyar Nemzet írása szerint mind a négy országban hosszú távon rendszerben akarják tartani ezt a típust, melyet már két évtizede használnak és megfelelő logisztikai háttérrel rendelkeznek az üzemeltetésükhöz. Körülük Szerbia igénye a legsürgetőbb, mert az 1999-es háború és a balesetek miatt mára csak négy MiG-29-esük maradt.

A Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint a jövő év első harmadában írják ki az értékesítésre vonatkozó pályázatot. Jelenleg négy gép van repülőképes állapotban, nyolc további gép több hónapos munkát igényelne az elszállításhoz. A maradék tizenhárom gépet a lap értesülése szerint csak nagyon drágán lehetne eladható állapotba hozni.
www.origo.hu/print/itthon/20101230-magyar-nemzet-eladnak-a-kiszolgalt-mig29eseket.html
piratvitorla 362365 2010. december 28. 16:40
Válasz erre
Sziasztok!
Én még azon se csodálkoznék, ha rájönnének: mégse menjen kukába a típus!
Zoli
Weizi 362362 2010. december 28. 15:57
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.