/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Nyugger 362567 2011. január 30. 17:24
Válasz erre
Bocs Kamovos, de ez ki kivánkozik belőlem... lehet, hogy off.

‘Ennek, az lett a vége, hogy a környező Országok sem tudták használni a reptereiket
Ki tudja hány gép körözött a levegőben!
A Franciák kiderítették a forrás helyét, és diplomáciai úton, beígérték, ha, nem kapcsoljuk ki, akkor lelövik! ‘

Én két forrásból ismerem a dolgot.

A francia:
Aznap a francia stratégiai erők parancsnokságára Taverny-be futott be elsőként a hír, valami titkos fegyver miatt nem tudnak leszállni a Mirage-IV-s gépek, bemérték a forrást és megállapították, hogy a Duna vonalában nagy sebességgel repülő helikopterből jön a jel. Az összes tanker levegőben volt a folyamatos itatás miatt, mert úgye hazai területen csak nem illik lezuhanni egy nuki csomaggal. Az ügyeletes pk. jelentette a köztársasági elnöknek mint felettesének a történteket.Erre beindult a gépezet, az elnök megkérdezte a hadügyminisztert, hogy mit is lehetne csinálni, erre ő vázolta a lehetőséget. Repülőt nem tudunk beküldeni mert a taszári és pápai ezredek kb 80 repülőgéppel, azonnal lelőnék a gépeinket, a földi ill. a tengeralattjárokon telepített rakétáink a cél mért sebessége alapján tehetetlenek! Erre átadták külügynek a kényes kérdést. Berendelték a magyar nagykövetet.
Monsieur Ambassadeur! Nehezményezzük, hogy teljes káoszt okoz a hiper titkos fegyverük nekünk és percenkét 75.000 frankot dobunk ki az ablakon mert nem tudnak leszállni a gépeink. A nagykövetünk udvariasan megigérte az azonnali cselekvést, kocsiba ült, akkor tájt nem volt rádiótelefon és elindult a nagykövetségre.
Itt a katonai attaché megértette, hogy nam babra megy a játék. A követség rádióján hamarosan küldött egy titkos üzenetet Budapestre. Tartalma majdnem az ismeretlenség homályába veszett de ügyes rádióamatörök megfejtették : mi a bánat miatt szívatnak minket itt Párizsban?. Némi értetlenség után megküldték a táviratot a Honvéd utcába. Itt aztán gyorsan rájöttek a dologra és kb 4 órai repülés után hazarendelték a Kamovot .Franciaország oly mértékben beijedt, hogy hamarosan ismét csatlakozott a NATO-hoz.

Az orosz változat :
Békés, napi kiképzési repüléseket végeztek a tököli és kalocsai repülők, csak a
leszállásra történő besorolás nem ment. Teljesen értetlenül állt a dolog előtt a két bázis repvezetője. A legképzettebb századaink vannak a levegőben , mindent tudnak a fiúk de mi lesz a leszállással ? Az RT főnök jelentette a zavarás forrását. Innen kezdve minden ment mint a karikacsapás. A DHDSCs ügyeletes marsallja a közvetlen vonalon felhívta az OLP harcálláspontját. Tovaris váltásparancsnok dörgött a telefonba ha azonnal nem fejezik be a zavarást akkor a kalocsai ezred Mi-24-i vagy a tököli MiG-21bisek céllövő versenyt tartanak a Kamovra, bár ez eléggé nehéz lesz gondolta utólag a főtiszt felismerve a cél technika adottságait. A megszeppent váltás pk. értesítette a börgöndi harcálláspontot, hogy gáz van és azonnal rendeljék vissza gépet. Ez sikerült is némi késedelemmel egy kalandos, sajátgép elfogás során.
romeo 362566 2011. január 30. 16:31
Válasz erre
romeo 362565 2011. január 30. 16:21
Válasz erre
MiG-17PF  MN
MiG-17PF MN
MiG-17PF 913 MN
MiG-17PF 913 MN

Üdv Miggyuri!
8 darab volt.
fotó: Kurilla Tibor
migi 362564 2011. január 30. 16:16
Válasz erre
Szia Gyuri
A 933 ast nem tudom de a többi gép képein amin látható a szárny felsőrésze azokon látható a csillag , és a törzsön is volt , összesen akkor 8 db
üdv: migi
Miggyuri 362563 2011. január 30. 15:54
Válasz erre
Urak!
A magyar szolgálatban állt MiG-7PF magyar felségejlzéseiről érdeklődnék. Hány darab volt és milyen elosztásban (szárny felső felületén volt-e?) Kollága kérdezet tőlem, de nem tudok egyértelmű válasz adni.Konkrétan a 933-as géphez keres adatokat.
Üdv: Miggyuri
piratvitorla 362562 2011. január 30. 15:36
Válasz erre
Sziasztok!
Továbblépek:
"Minyónak ott a kér erős hajtóműve, jelentős teljesítmény felesleggel!"
Még ott is több másodperc mire "felpörög a rendszer".
A tizenhetesen azért már nem nagyon van ilyen gond :)
Szép napot
Zoli
Murmuc 362561 2011. január 30. 14:26
Válasz erre
gp_helik2
gp_helik2

Üdv Kamovos! Megerősítés képen, ha jól tudom a hat évvel ezelőtti Pécsi mentőhelikopteres eset is ez miatt következett be!
A PC-s szlengben ezt úgy mondják: "Nem állt fel még a rendszer", de már húzták a kollektív kart!
Horvath_Balazs 362560 2011. január 30. 14:01
Válasz erre
Elnézést, hogy belekotyogok, de szerintem volt felségjel a törzs alján is, a pilótafülke alatti részen.
romeo 362559 2011. január 30. 13:06
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Köszönöm! Van egy kis bibi, mivel a felségjelzés csak a kabinon volt, így a teherplatós Ka-26 felségjelzés nélkül repült!
Kamovos 362558 2011. január 30. 11:50
Válasz erre
Szia Romeo!

Igen ezt használtuk!

Valóban nagyon sokoldalú gép volt!

Egy alkalommal a kasfal padlóján lévő ajtót kicserélték olyanra, amin egy késantenna volt, aztán betettek egy szerkezete és beült hozzá a kezelője.

A helikopternek a Duna felett kellet repülni oda vissza miközben ez a szerkezet üzemelt!

Sajnos az üzemeltetés során, olyan is beleszólt, akinek nem kellet volna, és nem hagytak szabad csatornát!

Ennek, az lett a vége, hogy a környező Országok sem tudták használni a reptereiket
Ki tudja hány gép körözött a levegőben!
A Franciák kiderítették a forrás helyét, és diplomáciai úton, beígérték, ha, nem kapcsoljuk ki, akkor lelövik!

Hát erre aztán volt is nagy riadalom a baromfiudvarban!

De mivel nem volt szabad csatorna így egy másik gépünknek kellet felszállnia, és az kezdte el kergetni a Duna felett őket, kézzel lábbal mutogatták nekik, hogy kapcsoljanak ki!

A sikeres tesztelés után, többet nem láttuk a szerkezetet, és azt az okos tojást sem aki ott bábáskodott felette.

Számtalan sok esetünk volt, amit érdemes lenne megénekelni!
Bízvást állíthatom, hogy katonai pályafutásom legmozgalmasabb és legszebb éveit Börgöndön töltöttem!

Van egy honlap, /Ka-26 Baráti kör ami a Magyar katonai és mezőgazdasági Ka-26-os helikopterekkel foglakozik, ott is érdemes nézelődni sok értékes képet lehet találni!

www.kamov.hu/news.php

Üdv: kamovos
Kamovos 362557 2011. január 30. 11:26
Válasz erre
Szia sulyid

Talán mert nem ismerte, repülte a Kamovot!

Tudod nálunk mindenki MI-1 Ka-26 helikoptereken kezdet!
Nekik nem mindegy, hogy a korekció tekerésekor azonnal felpörög a motor, akár 110-120%-ra, vagy várhatsz 15-20 másodpercet még történik valami a hajtómű fordulattal!

Édesapád hajtóműves gépről, hajtóművesre ült át, ezért nem tudja mi a különbség, Kamov után csirkecombon repülni!
A csirke combhoz más gondolkodás mód kell!

Minyónak ott a kér erős hajtóműve, jelentős teljesítmény felesleggel!
A csirkecombé pedig… hát elég harmat gyengék!
Nyári időszakban, teljes töltéssel, ha teleülték, képtelen volt a helyből történő felszállásra!
A saját álló helyéről nem tudott felszállni.
Ez a HDM feladatoknál jelentett gondot terepen, ahol nem lehetett meg gurítani!

Üdv: kamovos
romeo 362556 2011. január 30. 00:04
Válasz erre
0978702
0978702
Ka-26 teherplatós
Ka-26 teherplatós

Üdv Kamovos!

találtam fotót a teherpletóval felszerelt Ka-26-ról, ezt használtátok?
Szerintem ez egy nagyon sokoldalú gép volt.
Köszönöm!
sulyid 362555 2011. január 29. 22:37
Válasz erre
Érdekes hogy te nem szereted a csirkecombot míg apám aki minyót szerelt mielőtt átkerült és csupa jót mond csak a csirkecombról.
romeo 362554 2011. január 29. 22:11
Válasz erre
Vargapeter 362553 2011. január 29. 20:33
Válasz erre
kamovos 362552 2011. január 29. 20:32
Válasz erre
Szia Romeo!

Igen üzemeltettem a Mi-2 helikoptert is!

Valami okos ember kitalálta, hogy kivonják a Kamovjainkat, ezért mindet lekellet konzerválnunk!
/Szorult volna anyjába a feje neki /

A típus átképzésünk és a vizsgánk Börhöndön történt a tantermi épületben, a kiképzés a Lengyel Országban ki képzet mérnöki állomány végezte.
Velünk együtt kapták a kiképzést mentősök egy része, is és talán még rendőrök is voltak.
/Ez az épület volt előtte az osztály sorállomány épülete is, itt sikeresen lehúztam egy egész hónapot, később hajózó állományt költöztették az emeletére, lent pedig tanterem volt /

Egy évig üzemeltettük őket, és ismét kikonzerváltuk a Kamovokat.
Mindenki nagy örömére!
De a csirkecombok is megmaradtak, 14db Kamov és 12 csirkecombunk volt, amit vegyesen üzemeltettünk.

/Eredetileg 22 db Kamovunk volt.
1 a Balatonba veszet.
1 a ködben erdőbe fáknak repült. /Erdő nincsen zöldág nélkül című könyven lehet olvasni a történetét. /
4 db-ot eladtak. /közvetlen felújítás utáni gépek voltak. /
1 db-ot kapott Edu, Az ég katonái című filméért ez lett a TV-s Kamov.
2 Sárbogárd körzetében 100m-en összeütközött, ezek közül 1 javíthatatlanná vált, így maradt meg a 14db.
Műszaki meghibásodásból kifolyólag, nem vesztettünk egyetlen gépet sem.
A 14 gépből egye gépet vesztettünk még, szintén helikoptervezető hibából
Ez Seregélyes és börgöndi reptér között történt, ejtőernyős ugratás után. /

Mindenki nagyon szerette a Kamovokat, üzembiztos, megbízható helikopterei voltak a seregnek.
A típus nálunk forrta ki magát!
Voltak gyerekbetegségei, de ezeket ki nőtte.

A hűtő ventillátorok álló terelő lapátsor közepében volt egy piros színű áramvonalazó lemez.
Ez takarta a hűtő ventillátorok kuplungját, ami ettől túl melegedet és megcsúszott, így hűtés nélkül maradt a motor.
A régi típusú hűtő ventillátorok okoztak még problémát.
Ezek elemekből álltak és időnként szétrepültek.

Az áramvonalazó kúpok eltávolítása, és az új típusú ventillátorokkal megszűntek a hibák.

Üzemeltetés szempontjából igénytelenek voltak, a koruk miatt viszont sok gondoskodást, oda figyelést igényeltek.

Üzemidő meghosszabbítás miatt Börgöndön jártak a Kamovgyár mérnökei, hogy átvizsgálják a gépeink műszaki állapotát.

A vizsgálatok után azt mondták, hogy még sehol nem találkoztak ilyen, a korukhoz képest kifogástalan állapotú Kamovokkal.

Aztán repültek nekik egy kis bemutatót, és fel is vitték őket repülni is!
Ezek után pedig azt mondták, hogy nagyon jó volt a bemutató repülés, de nem igazán erre tervezték, lupingra pedig végleg nem!

A csirkecombokat nem szerettük!

Bár az üzemeltetésük lényegesebben egyszerűbb volt, mint a kamovoké!
Mivel újak voltak így kevesebb volt velük a gond, és a munka.

Viszont a 4-es szériájú szabadon futós gépeket halál fejel a műszerfalon jelölték meg!
Ezek a szabadonfutók hajlamosak voltak a megcsúszásra, és sajnos a mieink meg is csúsztak!
Ezek a gépek mind bekerültek a hangárba, és ott a Lenyel szerviz munkásokkal együtt kicseréltük mindet!
Nem volt valami erős gép, 1500mm-es Pk nem is tudott vele felszállni nyáron, teljes töltés mellet.

Ezért elrendelte, hogy a póttartályokat minden gépről építsük le, és csak HDM feladat függvényében lehetett feltenni és feltölteni őket!

Ez a dolog mindaddig ment, még egy parancsnoki repülésen a CSRP PK Megfigyelőjének a repülési tervében nem szerepelt egymás után 2 útvonal terv!
Igencsak felzaklatta, hogy nem repülhette le egyszerre, mert nem volt hozzá üzemanyag.
/ egy útvonal 1 óra 20 perc, a helikopter óránkénti fogyasztása közel 300 liter volt, a fő tartáj pedig csak 600 literes volt. /

Ennek az esetnek köszönhetően ismét felépíthettük mind két póttartály a helyére véglegesen.

Üdv: kamovos
piratvitorla 362551 2011. január 29. 19:30
Válasz erre
Szia
Ha kicsit sötétebb lesz akkor OK.
Gondolom a 706 vagy a 707 lesz (a 701 és a 704 festése jelenlegi állapotban másmilyen...)
Jó makettezést
Zoli
Vargapeter 362550 2011. január 29. 18:26
Válasz erre
Hat latod, en csak a szobaban roptetem oket! :)
Tibcsi 362549 2011. január 29. 17:39
Válasz erre
Az már csak részletkérdés. :)
Solo 362548 2011. január 29. 17:34
Válasz erre
Inkább úgy fogalmaznék, hogy néha közel engednek hozzá. :) De nagyon sok ismerősöm rendszeresen vezeti, szereli stb. :)
Tibcsi 362547 2011. január 29. 17:28
Válasz erre
Solo meg vezeti őket, bibibííí! Hááháááhááá! :))
Szállító 362546 2011. január 29. 17:26
Válasz erre
Nekem meg apám szerelte is ezeket a helikoptereket! Bi bi bííí! :D
Egy barátom meg minyós fegyvezeti tiszt Szolnokon! Bi bi bííí!
Hááháááhhhááá!
Solo 362545 2011. január 29. 15:49
Válasz erre
Szerintem mindenképpen sötétítsd egy kicsit. Lehet , hogy pár év múlva így néznének ki, de addigra már úgyis modernizálva és nagyjavítva lesznek. :)
Vargapeter 362544 2011. január 29. 14:48
Válasz erre
H406 chocolate brown az elo-arnyekolas, H79 sandy brown jott utana, ami majdnem jo, de tul homok szine volt, ugyhogy az egeszet atkodoltem H71 Middle Stone-nal, igy kapott egy kis sarga beutest!
A zoldet nem tudom, ugy kevergettem... Jonak tunt az is, csak utana tulpaneleztem sajna! Erdemes lenne szerintetek atkodolni sotetebbel?
Peter
Solo 362543 2011. január 29. 13:59
Válasz erre
A zöld szerintem is nagyon világos. A barna kb. jó. Mit használtál?
Vargapeter 362542 2011. január 29. 11:37
Válasz erre
Igaz, a szin jo, csak a panelezessel tulfakitottam... Gondoltam ra, hogy atkodolom a panelvonalakat sotetebbel...
Tibcsi 362541 2011. január 29. 11:34
Válasz erre
A barna jónak tűnik, a zöld kissé világos (vagy túl sárgás).
Vargapeter 362540 2011. január 29. 11:22
Válasz erre
Rendben, majd teszek fel, lakkozas elott! Magyar lesz, ezert kerdezem a szineket!
Hobbyboss keszlete, Pavla kiegeszitokkel!
zoli1989 362539 2011. január 29. 11:11
Válasz erre
Szia!

Erről a magyar majd rakhatsz fel több képet is. Érdekelne :) Hobbyboss vagy Zvezda?
Vargapeter 362538 2011. január 29. 11:03
Válasz erre
Mi-17
Mi-17

Sziasztok...
Egyelore ezeket a szineket vittem fel! Kicsit vilagosit a kamera, , meg a lakk is sotetiteni fog rajta! Mit szoltok? 
Peter
Tibcsi 362537 2011. január 29. 08:02
Válasz erre
romeo 362536 2011. január 28. 19:20
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Nem tudom, hogy üzemeltetted-e a Mi-2 típust, de ha igen, szeretném megkérdezni a magánvéleményed, hogy a Ka-26 vs Mi-2 közül melyik típus volt "jobb", -a megbízhatóság és üzemeltetés szempontjából?
Köszönöm!
Vargapeter 362535 2011. január 27. 10:20
Válasz erre
Koszi...
Kar, pont az a sargas barna a legnagyobb kerdes!
Solo 362534 2011. január 27. 10:16
Válasz erre
A HAD a következő színeket ajánlja:

Barna: Humbrol 81 erre nem találtam Gunze megfelelőt
Zöld: Humbrol 149 ~ Gunze H302
Kék: Humbrol 65 ~ Gunze H67
kamovos 362533 2011. január 27. 09:48
Válasz erre
Szia Vargapeter!

Nos pont a 706 volt az egyik pingpongasztalos gépünk!
3 különböző színnel létezett legalább!

A képeket Horváth Balázs barátom honlapján nézheted meg a rajzokra klikkelve megtalálöd őket!

horac.freeweb.hu/

Üdv: kamovos
Vargapeter 362532 2011. január 27. 09:41
Válasz erre
Megegyszer koszonet a kepert Solo-nak!
Vargapeter 362531 2011. január 27. 09:38
Válasz erre
Mi-17 "706"
Mi-17 "706"

Szia Kamovos.

Koszi, igazad van, bar mar rengeteg segitseget kertem a topikban a Mi-17-esemhez, ahol irtam hogy a 706-os vagy a 707-es szamu erdekel... Lassan a festeshez erek, es mivel az eredeti keszletet a 706-osrol talalt kepek alapjan alakitottam at, igy annak a szinere lennek kivancsi! A kepen lathato gepet szeretnem megvalositani, bar teny, nem tudom pontosan mikor keszult a kep, melyik javitas utan!

Eppen azert irtam ide, mert nagyon sok infot kaptam mar, igy nem is felteteleztem, hogy ne lenne itt olyan ember, aki tudna a valaszt!
Igy akkor tudnatok segiteni? Hatha van a Gunze akril szinek kozott olyan, ami hasonlit, es nem 3 vagy tobb uvegbol kell kijatszani a megfelelot! Esetleg valaki hasznalta mar stb...

Koszonom,
Peter
v.peter90@hotmail.com
kamovos 362530 2011. január 27. 09:04
Válasz erre
Szia Vargapeter!

Bem az a baj, hogy senki nem jártas Magyar színekben!

Mert azért itt elég szépszámmal akadnak, akik esetleg repülik, repülték, illetve gondozták, ápolták, üzemeltették, üzemeltetik ma is a típust!

A Mi-17 több színben is pompázott már eddig!

Amikor egy gépet megszeretnénk festeni, akkor ahhoz kellene az oldalszám, és az év is!

Ezek az gépek többszörös időszakos átvizsgáláson, és az ezzel járó javításokon estek át, ekkor festéseket is végrehajtottak rajtuk!
Nem teljes, csak részleges!

Nem beszélve azokról amik nagyjavítóban is jártak!
Vagy a 2 db Mi-17PP amik már legalább a 3.színüket viselik és mára már leépítették róluk a pingpong asztalokat is!

Üdv: kamovos
Vargapeter 362529 2011. január 27. 08:45
Válasz erre
Sziasztok,
Szoval Magyar szinekben senki nem jartas?
Peter
sulyid 362528 2011. január 25. 20:20
Válasz erre
Oké én meg mindjárt ráírok a lányára hogy nézze már meg hogy hogy feszít a faterja.:)
Daala 362527 2011. január 25. 20:13
Válasz erre
Én meg az épület vele átellenes oldalán dolgozom:) - majd meg is mondom neki, hogy mekkora sztár lett itt is;))
sulyid 362526 2011. január 25. 20:11
Válasz erre
Kalibát te a szádra ne vedd mert a lánya az osztálytársam és jóban vagyok vele:)
Daala 362525 2011. január 25. 20:06
Válasz erre
Kaliba Fecó nagy Rambósan feszít az ajtóban..;)))
Vargapeter 362524 2011. január 25. 17:20
Válasz erre
Sziasztok,
Magyar szinekben tudnatok segiteni? Gunze akrilt hasznalok... Letezik valami kozeli arnyalat, amit nem kell agyonkeverni?
1/72 Mi-17-eshez kell, ha ez szamit :)
Koszonom,
Peter
v.peter90@hotmail.com
balaton 362523 2011. január 25. 16:53
Válasz erre
romeo 362522 2011. január 25. 15:10
Válasz erre
Azon tűnődtem, hogy a magyar UH-1N-en a hadijel színes, vagy szürke lesz-e...
romeo 362521 2011. január 24. 09:54
Válasz erre
17_1295727997
17_1295727997
18_1295728009
18_1295728009
loveszet00_1295727459
loveszet00_1295727459

Üdv!
munkában a magyar "door gunnerek"
bővebben: www.honvedelem.hu/cikk/23956/minden-cel-megfekudt-
romeo 362520 2011. január 23. 21:39
Válasz erre
romeo 362519 2011. január 23. 21:38
Válasz erre
romeo 362518 2011. január 23. 21:38
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.