<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Nyugger | Adatlap | 362567 | 2011. január 30. 17:24 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 362566 | 2011. január 30. 16:31 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 362565 | 2011. január 30. 16:21 | ![]() | |
Üdv Miggyuri! 8 darab volt. fotó: Kurilla Tibor | |||||
migi | Adatlap | 362564 | 2011. január 30. 16:16 | ![]() | |
Szia Gyuri A 933 ast nem tudom de a többi gép képein amin látható a szárny felsőrésze azokon látható a csillag , és a törzsön is volt , összesen akkor 8 db üdv: migi | |||||
Miggyuri | Adatlap | 362563 | 2011. január 30. 15:54 | ![]() | |
Urak! A magyar szolgálatban állt MiG-7PF magyar felségejlzéseiről érdeklődnék. Hány darab volt és milyen elosztásban (szárny felső felületén volt-e?) Kollága kérdezet tőlem, de nem tudok egyértelmű válasz adni.Konkrétan a 933-as géphez keres adatokat. Üdv: Miggyuri | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362562 | 2011. január 30. 15:36 | ![]() | |
Sziasztok! Továbblépek: "Minyónak ott a kér erős hajtóműve, jelentős teljesítmény felesleggel!" Még ott is több másodperc mire "felpörög a rendszer". A tizenhetesen azért már nem nagyon van ilyen gond :) Szép napot Zoli | |||||
Murmuc | Adatlap | 362561 | 2011. január 30. 14:26 | ![]() | |
Üdv Kamovos! Megerősítés képen, ha jól tudom a hat évvel ezelőtti Pécsi mentőhelikopteres eset is ez miatt következett be! A PC-s szlengben ezt úgy mondják: "Nem állt fel még a rendszer", de már húzták a kollektív kart! | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 362560 | 2011. január 30. 14:01 | ![]() | |
Elnézést, hogy belekotyogok, de szerintem volt felségjel a törzs alján is, a pilótafülke alatti részen. | |||||
romeo | Adatlap | 362559 | 2011. január 30. 13:06 | ![]() | |
Üdv Kamovos! Köszönöm! Van egy kis bibi, mivel a felségjelzés csak a kabinon volt, így a teherplatós Ka-26 felségjelzés nélkül repült! | |||||
Kamovos | Adatlap | 362558 | 2011. január 30. 11:50 | ![]() | |
Szia Romeo! Igen ezt használtuk! Valóban nagyon sokoldalú gép volt! Egy alkalommal a kasfal padlóján lévő ajtót kicserélték olyanra, amin egy késantenna volt, aztán betettek egy szerkezete és beült hozzá a kezelője. A helikopternek a Duna felett kellet repülni oda vissza miközben ez a szerkezet üzemelt! Sajnos az üzemeltetés során, olyan is beleszólt, akinek nem kellet volna, és nem hagytak szabad csatornát! Ennek, az lett a vége, hogy a környező Országok sem tudták használni a reptereiket Ki tudja hány gép körözött a levegőben! A Franciák kiderítették a forrás helyét, és diplomáciai úton, beígérték, ha, nem kapcsoljuk ki, akkor lelövik! Hát erre aztán volt is nagy riadalom a baromfiudvarban! De mivel nem volt szabad csatorna így egy másik gépünknek kellet felszállnia, és az kezdte el kergetni a Duna felett őket, kézzel lábbal mutogatták nekik, hogy kapcsoljanak ki! A sikeres tesztelés után, többet nem láttuk a szerkezetet, és azt az okos tojást sem aki ott bábáskodott felette. Számtalan sok esetünk volt, amit érdemes lenne megénekelni! Bízvást állíthatom, hogy katonai pályafutásom legmozgalmasabb és legszebb éveit Börgöndön töltöttem! Van egy honlap, /Ka-26 Baráti kör ami a Magyar katonai és mezőgazdasági Ka-26-os helikopterekkel foglakozik, ott is érdemes nézelődni sok értékes képet lehet találni! www.kamov.hu/news.php Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 362557 | 2011. január 30. 11:26 | ![]() | |
Szia sulyid Talán mert nem ismerte, repülte a Kamovot! Tudod nálunk mindenki MI-1 Ka-26 helikoptereken kezdet! Nekik nem mindegy, hogy a korekció tekerésekor azonnal felpörög a motor, akár 110-120%-ra, vagy várhatsz 15-20 másodpercet még történik valami a hajtómű fordulattal! Édesapád hajtóműves gépről, hajtóművesre ült át, ezért nem tudja mi a különbség, Kamov után csirkecombon repülni! A csirke combhoz más gondolkodás mód kell! Minyónak ott a kér erős hajtóműve, jelentős teljesítmény felesleggel! A csirkecombé pedig… hát elég harmat gyengék! Nyári időszakban, teljes töltéssel, ha teleülték, képtelen volt a helyből történő felszállásra! A saját álló helyéről nem tudott felszállni. Ez a HDM feladatoknál jelentett gondot terepen, ahol nem lehetett meg gurítani! Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 362556 | 2011. január 30. 00:04 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 362555 | 2011. január 29. 22:37 | ![]() | |
Érdekes hogy te nem szereted a csirkecombot míg apám aki minyót szerelt mielőtt átkerült és csupa jót mond csak a csirkecombról. | |||||
romeo | Adatlap | 362554 | 2011. január 29. 22:11 | ![]() | |
Vargapeter | Adatlap | 362553 | 2011. január 29. 20:33 | ![]() | |
706-nak terveztem... :) | |||||
kamovos | Adatlap | 362552 | 2011. január 29. 20:32 | ![]() | |
Szia Romeo! Igen üzemeltettem a Mi-2 helikoptert is! Valami okos ember kitalálta, hogy kivonják a Kamovjainkat, ezért mindet lekellet konzerválnunk! /Szorult volna anyjába a feje neki / A típus átképzésünk és a vizsgánk Börhöndön történt a tantermi épületben, a kiképzés a Lengyel Országban ki képzet mérnöki állomány végezte. Velünk együtt kapták a kiképzést mentősök egy része, is és talán még rendőrök is voltak. /Ez az épület volt előtte az osztály sorállomány épülete is, itt sikeresen lehúztam egy egész hónapot, később hajózó állományt költöztették az emeletére, lent pedig tanterem volt / Egy évig üzemeltettük őket, és ismét kikonzerváltuk a Kamovokat. Mindenki nagy örömére! De a csirkecombok is megmaradtak, 14db Kamov és 12 csirkecombunk volt, amit vegyesen üzemeltettünk. /Eredetileg 22 db Kamovunk volt. 1 a Balatonba veszet. 1 a ködben erdőbe fáknak repült. /Erdő nincsen zöldág nélkül című könyven lehet olvasni a történetét. / 4 db-ot eladtak. /közvetlen felújítás utáni gépek voltak. / 1 db-ot kapott Edu, Az ég katonái című filméért ez lett a TV-s Kamov. 2 Sárbogárd körzetében 100m-en összeütközött, ezek közül 1 javíthatatlanná vált, így maradt meg a 14db. Műszaki meghibásodásból kifolyólag, nem vesztettünk egyetlen gépet sem. A 14 gépből egye gépet vesztettünk még, szintén helikoptervezető hibából Ez Seregélyes és börgöndi reptér között történt, ejtőernyős ugratás után. / Mindenki nagyon szerette a Kamovokat, üzembiztos, megbízható helikopterei voltak a seregnek. A típus nálunk forrta ki magát! Voltak gyerekbetegségei, de ezeket ki nőtte. A hűtő ventillátorok álló terelő lapátsor közepében volt egy piros színű áramvonalazó lemez. Ez takarta a hűtő ventillátorok kuplungját, ami ettől túl melegedet és megcsúszott, így hűtés nélkül maradt a motor. A régi típusú hűtő ventillátorok okoztak még problémát. Ezek elemekből álltak és időnként szétrepültek. Az áramvonalazó kúpok eltávolítása, és az új típusú ventillátorokkal megszűntek a hibák. Üzemeltetés szempontjából igénytelenek voltak, a koruk miatt viszont sok gondoskodást, oda figyelést igényeltek. Üzemidő meghosszabbítás miatt Börgöndön jártak a Kamovgyár mérnökei, hogy átvizsgálják a gépeink műszaki állapotát. A vizsgálatok után azt mondták, hogy még sehol nem találkoztak ilyen, a korukhoz képest kifogástalan állapotú Kamovokkal. Aztán repültek nekik egy kis bemutatót, és fel is vitték őket repülni is! Ezek után pedig azt mondták, hogy nagyon jó volt a bemutató repülés, de nem igazán erre tervezték, lupingra pedig végleg nem! A csirkecombokat nem szerettük! Bár az üzemeltetésük lényegesebben egyszerűbb volt, mint a kamovoké! Mivel újak voltak így kevesebb volt velük a gond, és a munka. Viszont a 4-es szériájú szabadon futós gépeket halál fejel a műszerfalon jelölték meg! Ezek a szabadonfutók hajlamosak voltak a megcsúszásra, és sajnos a mieink meg is csúsztak! Ezek a gépek mind bekerültek a hangárba, és ott a Lenyel szerviz munkásokkal együtt kicseréltük mindet! Nem volt valami erős gép, 1500mm-es Pk nem is tudott vele felszállni nyáron, teljes töltés mellet. Ezért elrendelte, hogy a póttartályokat minden gépről építsük le, és csak HDM feladat függvényében lehetett feltenni és feltölteni őket! Ez a dolog mindaddig ment, még egy parancsnoki repülésen a CSRP PK Megfigyelőjének a repülési tervében nem szerepelt egymás után 2 útvonal terv! Igencsak felzaklatta, hogy nem repülhette le egyszerre, mert nem volt hozzá üzemanyag. / egy útvonal 1 óra 20 perc, a helikopter óránkénti fogyasztása közel 300 liter volt, a fő tartáj pedig csak 600 literes volt. / Ennek az esetnek köszönhetően ismét felépíthettük mind két póttartály a helyére véglegesen. Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362551 | 2011. január 29. 19:30 | ![]() | |
Szia Ha kicsit sötétebb lesz akkor OK. Gondolom a 706 vagy a 707 lesz (a 701 és a 704 festése jelenlegi állapotban másmilyen...) Jó makettezést Zoli | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362550 | 2011. január 29. 18:26 | ![]() | |
Hat latod, en csak a szobaban roptetem oket! :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362549 | 2011. január 29. 17:39 | ![]() | |
Az már csak részletkérdés. :) | |||||
Solo | Adatlap | 362548 | 2011. január 29. 17:34 | ![]() | |
Inkább úgy fogalmaznék, hogy néha közel engednek hozzá. :) De nagyon sok ismerősöm rendszeresen vezeti, szereli stb. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362547 | 2011. január 29. 17:28 | ![]() | |
Solo meg vezeti őket, bibibííí! Hááháááhááá! :)) | |||||
Szállító | Adatlap | 362546 | 2011. január 29. 17:26 | ![]() | |
Nekem meg apám szerelte is ezeket a helikoptereket! Bi bi bííí! :D Egy barátom meg minyós fegyvezeti tiszt Szolnokon! Bi bi bííí! Hááháááhhhááá! | |||||
Solo | Adatlap | 362545 | 2011. január 29. 15:49 | ![]() | |
Szerintem mindenképpen sötétítsd egy kicsit. Lehet , hogy pár év múlva így néznének ki, de addigra már úgyis modernizálva és nagyjavítva lesznek. :) | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362544 | 2011. január 29. 14:48 | ![]() | |
H406 chocolate brown az elo-arnyekolas, H79 sandy brown jott utana, ami majdnem jo, de tul homok szine volt, ugyhogy az egeszet atkodoltem H71 Middle Stone-nal, igy kapott egy kis sarga beutest! A zoldet nem tudom, ugy kevergettem... Jonak tunt az is, csak utana tulpaneleztem sajna! Erdemes lenne szerintetek atkodolni sotetebbel? Peter | |||||
Solo | Adatlap | 362543 | 2011. január 29. 13:59 | ![]() | |
A zöld szerintem is nagyon világos. A barna kb. jó. Mit használtál? | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362542 | 2011. január 29. 11:37 | ![]() | |
Igaz, a szin jo, csak a panelezessel tulfakitottam... Gondoltam ra, hogy atkodolom a panelvonalakat sotetebbel... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362541 | 2011. január 29. 11:34 | ![]() | |
A barna jónak tűnik, a zöld kissé világos (vagy túl sárgás). | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362540 | 2011. január 29. 11:22 | ![]() | |
Rendben, majd teszek fel, lakkozas elott! Magyar lesz, ezert kerdezem a szineket! Hobbyboss keszlete, Pavla kiegeszitokkel! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 362539 | 2011. január 29. 11:11 | ![]() | |
Szia! Erről a magyar majd rakhatsz fel több képet is. Érdekelne :) Hobbyboss vagy Zvezda? | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362538 | 2011. január 29. 11:03 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 362537 | 2011. január 29. 08:02 | ![]() | |
A barnára jó lehet a Gunze H79. | |||||
romeo | Adatlap | 362536 | 2011. január 28. 19:20 | ![]() | |
Üdv Kamovos! Nem tudom, hogy üzemeltetted-e a Mi-2 típust, de ha igen, szeretném megkérdezni a magánvéleményed, hogy a Ka-26 vs Mi-2 közül melyik típus volt "jobb", -a megbízhatóság és üzemeltetés szempontjából? Köszönöm! | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362535 | 2011. január 27. 10:20 | ![]() | |
Koszi... Kar, pont az a sargas barna a legnagyobb kerdes! | |||||
Solo | Adatlap | 362534 | 2011. január 27. 10:16 | ![]() | |
A HAD a következő színeket ajánlja: Barna: Humbrol 81 erre nem találtam Gunze megfelelőt Zöld: Humbrol 149 ~ Gunze H302 Kék: Humbrol 65 ~ Gunze H67 | |||||
kamovos | Adatlap | 362533 | 2011. január 27. 09:48 | ![]() | |
Szia Vargapeter! Nos pont a 706 volt az egyik pingpongasztalos gépünk! 3 különböző színnel létezett legalább! A képeket Horváth Balázs barátom honlapján nézheted meg a rajzokra klikkelve megtalálöd őket! horac.freeweb.hu/ Üdv: kamovos | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362532 | 2011. január 27. 09:41 | ![]() | |
Megegyszer koszonet a kepert Solo-nak! | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362531 | 2011. január 27. 09:38 | ![]() | |
Szia Kamovos. Koszi, igazad van, bar mar rengeteg segitseget kertem a topikban a Mi-17-esemhez, ahol irtam hogy a 706-os vagy a 707-es szamu erdekel... Lassan a festeshez erek, es mivel az eredeti keszletet a 706-osrol talalt kepek alapjan alakitottam at, igy annak a szinere lennek kivancsi! A kepen lathato gepet szeretnem megvalositani, bar teny, nem tudom pontosan mikor keszult a kep, melyik javitas utan! Eppen azert irtam ide, mert nagyon sok infot kaptam mar, igy nem is felteteleztem, hogy ne lenne itt olyan ember, aki tudna a valaszt! Igy akkor tudnatok segiteni? Hatha van a Gunze akril szinek kozott olyan, ami hasonlit, es nem 3 vagy tobb uvegbol kell kijatszani a megfelelot! Esetleg valaki hasznalta mar stb... Koszonom, Peter v.peter90@hotmail.com | |||||
kamovos | Adatlap | 362530 | 2011. január 27. 09:04 | ![]() | |
Szia Vargapeter! Bem az a baj, hogy senki nem jártas Magyar színekben! Mert azért itt elég szépszámmal akadnak, akik esetleg repülik, repülték, illetve gondozták, ápolták, üzemeltették, üzemeltetik ma is a típust! A Mi-17 több színben is pompázott már eddig! Amikor egy gépet megszeretnénk festeni, akkor ahhoz kellene az oldalszám, és az év is! Ezek az gépek többszörös időszakos átvizsgáláson, és az ezzel járó javításokon estek át, ekkor festéseket is végrehajtottak rajtuk! Nem teljes, csak részleges! Nem beszélve azokról amik nagyjavítóban is jártak! Vagy a 2 db Mi-17PP amik már legalább a 3.színüket viselik és mára már leépítették róluk a pingpong asztalokat is! Üdv: kamovos | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362529 | 2011. január 27. 08:45 | ![]() | |
Sziasztok, Szoval Magyar szinekben senki nem jartas? Peter | |||||
sulyid | Adatlap | 362528 | 2011. január 25. 20:20 | ![]() | |
Oké én meg mindjárt ráírok a lányára hogy nézze már meg hogy hogy feszít a faterja.:) | |||||
Daala | Adatlap | 362527 | 2011. január 25. 20:13 | ![]() | |
Én meg az épület vele átellenes oldalán dolgozom:) - majd meg is mondom neki, hogy mekkora sztár lett itt is;)) | |||||
sulyid | Adatlap | 362526 | 2011. január 25. 20:11 | ![]() | |
Kalibát te a szádra ne vedd mert a lánya az osztálytársam és jóban vagyok vele:) | |||||
Daala | Adatlap | 362525 | 2011. január 25. 20:06 | ![]() | |
Kaliba Fecó nagy Rambósan feszít az ajtóban..;))) | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362524 | 2011. január 25. 17:20 | ![]() | |
Sziasztok, Magyar szinekben tudnatok segiteni? Gunze akrilt hasznalok... Letezik valami kozeli arnyalat, amit nem kell agyonkeverni? 1/72 Mi-17-eshez kell, ha ez szamit :) Koszonom, Peter v.peter90@hotmail.com | |||||
balaton | Adatlap | 362523 | 2011. január 25. 16:53 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 362522 | 2011. január 25. 15:10 | ![]() | |
Azon tűnődtem, hogy a magyar UH-1N-en a hadijel színes, vagy szürke lesz-e... | |||||
romeo | Adatlap | 362521 | 2011. január 24. 09:54 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 362520 | 2011. január 23. 21:39 | ![]() | |
Szolnok 2005 www.targeta.co.uk/szolnok_2005.htm | |||||
romeo | Adatlap | 362519 | 2011. január 23. 21:38 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 362518 | 2011. január 23. 21:38 | ![]() | |
Pápa 2005 www.targeta.co.uk/hungarian_relics.htm |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
‘Ennek, az lett a vége, hogy a környező Országok sem tudták használni a reptereiket
Ki tudja hány gép körözött a levegőben!
A Franciák kiderítették a forrás helyét, és diplomáciai úton, beígérték, ha, nem kapcsoljuk ki, akkor lelövik! ‘
Én két forrásból ismerem a dolgot.
A francia:
Aznap a francia stratégiai erők parancsnokságára Taverny-be futott be elsőként a hír, valami titkos fegyver miatt nem tudnak leszállni a Mirage-IV-s gépek, bemérték a forrást és megállapították, hogy a Duna vonalában nagy sebességgel repülő helikopterből jön a jel. Az összes tanker levegőben volt a folyamatos itatás miatt, mert úgye hazai területen csak nem illik lezuhanni egy nuki csomaggal. Az ügyeletes pk. jelentette a köztársasági elnöknek mint felettesének a történteket.Erre beindult a gépezet, az elnök megkérdezte a hadügyminisztert, hogy mit is lehetne csinálni, erre ő vázolta a lehetőséget. Repülőt nem tudunk beküldeni mert a taszári és pápai ezredek kb 80 repülőgéppel, azonnal lelőnék a gépeinket, a földi ill. a tengeralattjárokon telepített rakétáink a cél mért sebessége alapján tehetetlenek! Erre átadták külügynek a kényes kérdést. Berendelték a magyar nagykövetet.
Monsieur Ambassadeur! Nehezményezzük, hogy teljes káoszt okoz a hiper titkos fegyverük nekünk és percenkét 75.000 frankot dobunk ki az ablakon mert nem tudnak leszállni a gépeink. A nagykövetünk udvariasan megigérte az azonnali cselekvést, kocsiba ült, akkor tájt nem volt rádiótelefon és elindult a nagykövetségre.
Itt a katonai attaché megértette, hogy nam babra megy a játék. A követség rádióján hamarosan küldött egy titkos üzenetet Budapestre. Tartalma majdnem az ismeretlenség homályába veszett de ügyes rádióamatörök megfejtették : mi a bánat miatt szívatnak minket itt Párizsban?. Némi értetlenség után megküldték a táviratot a Honvéd utcába. Itt aztán gyorsan rájöttek a dologra és kb 4 órai repülés után hazarendelték a Kamovot .Franciaország oly mértékben beijedt, hogy hamarosan ismét csatlakozott a NATO-hoz.
Az orosz változat :
Békés, napi kiképzési repüléseket végeztek a tököli és kalocsai repülők, csak a
leszállásra történő besorolás nem ment. Teljesen értetlenül állt a dolog előtt a két bázis repvezetője. A legképzettebb századaink vannak a levegőben , mindent tudnak a fiúk de mi lesz a leszállással ? Az RT főnök jelentette a zavarás forrását. Innen kezdve minden ment mint a karikacsapás. A DHDSCs ügyeletes marsallja a közvetlen vonalon felhívta az OLP harcálláspontját. Tovaris váltásparancsnok dörgött a telefonba ha azonnal nem fejezik be a zavarást akkor a kalocsai ezred Mi-24-i vagy a tököli MiG-21bisek céllövő versenyt tartanak a Kamovra, bár ez eléggé nehéz lesz gondolta utólag a főtiszt felismerve a cél technika adottságait. A megszeppent váltás pk. értesítette a börgöndi harcálláspontot, hogy gáz van és azonnal rendeljék vissza gépet. Ez sikerült is némi késedelemmel egy kalandos, sajátgép elfogás során.