<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
sulyid | Adatlap | 362555 | 2011. január 29. 22:37 | ||
Érdekes hogy te nem szereted a csirkecombot míg apám aki minyót szerelt mielőtt átkerült és csupa jót mond csak a csirkecombról. Előzmény: (362552) kamovos 2011. január 29. 20:32 | |||||
romeo | Adatlap | 362554 | 2011. január 29. 22:11 | ||
Vargapeter | Adatlap | 362553 | 2011. január 29. 20:33 | ||
706-nak terveztem... :) | |||||
kamovos | Adatlap | 362552 | 2011. január 29. 20:32 | ||
Szia Romeo! Igen üzemeltettem a Mi-2 helikoptert is! Valami okos ember kitalálta, hogy kivonják a Kamovjainkat, ezért mindet lekellet konzerválnunk! /Szorult volna anyjába a feje neki / A típus átképzésünk és a vizsgánk Börhöndön történt a tantermi épületben, a kiképzés a Lengyel Országban ki képzet mérnöki állomány végezte. Velünk együtt kapták a kiképzést mentősök egy része, is és talán még rendőrök is voltak. /Ez az épület volt előtte az osztály sorállomány épülete is, itt sikeresen lehúztam egy egész hónapot, később hajózó állományt költöztették az emeletére, lent pedig tanterem volt / Egy évig üzemeltettük őket, és ismét kikonzerváltuk a Kamovokat. Mindenki nagy örömére! De a csirkecombok is megmaradtak, 14db Kamov és 12 csirkecombunk volt, amit vegyesen üzemeltettünk. /Eredetileg 22 db Kamovunk volt. 1 a Balatonba veszet. 1 a ködben erdőbe fáknak repült. /Erdő nincsen zöldág nélkül című könyven lehet olvasni a történetét. / 4 db-ot eladtak. /közvetlen felújítás utáni gépek voltak. / 1 db-ot kapott Edu, Az ég katonái című filméért ez lett a TV-s Kamov. 2 Sárbogárd körzetében 100m-en összeütközött, ezek közül 1 javíthatatlanná vált, így maradt meg a 14db. Műszaki meghibásodásból kifolyólag, nem vesztettünk egyetlen gépet sem. A 14 gépből egye gépet vesztettünk még, szintén helikoptervezető hibából Ez Seregélyes és börgöndi reptér között történt, ejtőernyős ugratás után. / Mindenki nagyon szerette a Kamovokat, üzembiztos, megbízható helikopterei voltak a seregnek. A típus nálunk forrta ki magát! Voltak gyerekbetegségei, de ezeket ki nőtte. A hűtő ventillátorok álló terelő lapátsor közepében volt egy piros színű áramvonalazó lemez. Ez takarta a hűtő ventillátorok kuplungját, ami ettől túl melegedet és megcsúszott, így hűtés nélkül maradt a motor. A régi típusú hűtő ventillátorok okoztak még problémát. Ezek elemekből álltak és időnként szétrepültek. Az áramvonalazó kúpok eltávolítása, és az új típusú ventillátorokkal megszűntek a hibák. Üzemeltetés szempontjából igénytelenek voltak, a koruk miatt viszont sok gondoskodást, oda figyelést igényeltek. Üzemidő meghosszabbítás miatt Börgöndön jártak a Kamovgyár mérnökei, hogy átvizsgálják a gépeink műszaki állapotát. A vizsgálatok után azt mondták, hogy még sehol nem találkoztak ilyen, a korukhoz képest kifogástalan állapotú Kamovokkal. Aztán repültek nekik egy kis bemutatót, és fel is vitték őket repülni is! Ezek után pedig azt mondták, hogy nagyon jó volt a bemutató repülés, de nem igazán erre tervezték, lupingra pedig végleg nem! A csirkecombokat nem szerettük! Bár az üzemeltetésük lényegesebben egyszerűbb volt, mint a kamovoké! Mivel újak voltak így kevesebb volt velük a gond, és a munka. Viszont a 4-es szériájú szabadon futós gépeket halál fejel a műszerfalon jelölték meg! Ezek a szabadonfutók hajlamosak voltak a megcsúszásra, és sajnos a mieink meg is csúsztak! Ezek a gépek mind bekerültek a hangárba, és ott a Lenyel szerviz munkásokkal együtt kicseréltük mindet! Nem volt valami erős gép, 1500mm-es Pk nem is tudott vele felszállni nyáron, teljes töltés mellet. Ezért elrendelte, hogy a póttartályokat minden gépről építsük le, és csak HDM feladat függvényében lehetett feltenni és feltölteni őket! Ez a dolog mindaddig ment, még egy parancsnoki repülésen a CSRP PK Megfigyelőjének a repülési tervében nem szerepelt egymás után 2 útvonal terv! Igencsak felzaklatta, hogy nem repülhette le egyszerre, mert nem volt hozzá üzemanyag. / egy útvonal 1 óra 20 perc, a helikopter óránkénti fogyasztása közel 300 liter volt, a fő tartáj pedig csak 600 literes volt. / Ennek az esetnek köszönhetően ismét felépíthettük mind két póttartály a helyére véglegesen. Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362551 | 2011. január 29. 19:30 | ||
Szia Ha kicsit sötétebb lesz akkor OK. Gondolom a 706 vagy a 707 lesz (a 701 és a 704 festése jelenlegi állapotban másmilyen...) Jó makettezést Zoli | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362550 | 2011. január 29. 18:26 | ||
Hat latod, en csak a szobaban roptetem oket! :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362549 | 2011. január 29. 17:39 | ||
Az már csak részletkérdés. :) | |||||
Solo | Adatlap | 362548 | 2011. január 29. 17:34 | ||
Inkább úgy fogalmaznék, hogy néha közel engednek hozzá. :) De nagyon sok ismerősöm rendszeresen vezeti, szereli stb. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362547 | 2011. január 29. 17:28 | ||
Solo meg vezeti őket, bibibííí! Hááháááhááá! :)) | |||||
Szállító | Adatlap | 362546 | 2011. január 29. 17:26 | ||
Nekem meg apám szerelte is ezeket a helikoptereket! Bi bi bííí! :D Egy barátom meg minyós fegyvezeti tiszt Szolnokon! Bi bi bííí! Hááháááhhhááá! | |||||
Solo | Adatlap | 362545 | 2011. január 29. 15:49 | ||
Szerintem mindenképpen sötétítsd egy kicsit. Lehet , hogy pár év múlva így néznének ki, de addigra már úgyis modernizálva és nagyjavítva lesznek. :) | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362544 | 2011. január 29. 14:48 | ||
H406 chocolate brown az elo-arnyekolas, H79 sandy brown jott utana, ami majdnem jo, de tul homok szine volt, ugyhogy az egeszet atkodoltem H71 Middle Stone-nal, igy kapott egy kis sarga beutest! A zoldet nem tudom, ugy kevergettem... Jonak tunt az is, csak utana tulpaneleztem sajna! Erdemes lenne szerintetek atkodolni sotetebbel? Peter | |||||
Solo | Adatlap | 362543 | 2011. január 29. 13:59 | ||
A zöld szerintem is nagyon világos. A barna kb. jó. Mit használtál? | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362542 | 2011. január 29. 11:37 | ||
Igaz, a szin jo, csak a panelezessel tulfakitottam... Gondoltam ra, hogy atkodolom a panelvonalakat sotetebbel... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362541 | 2011. január 29. 11:34 | ||
A barna jónak tűnik, a zöld kissé világos (vagy túl sárgás). | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362540 | 2011. január 29. 11:22 | ||
Rendben, majd teszek fel, lakkozas elott! Magyar lesz, ezert kerdezem a szineket! Hobbyboss keszlete, Pavla kiegeszitokkel! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 362539 | 2011. január 29. 11:11 | ||
Szia! Erről a magyar majd rakhatsz fel több képet is. Érdekelne :) Hobbyboss vagy Zvezda? | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362538 | 2011. január 29. 11:03 | ||
Tibcsi | Adatlap | 362537 | 2011. január 29. 08:02 | ||
A barnára jó lehet a Gunze H79. | |||||
romeo | Adatlap | 362536 | 2011. január 28. 19:20 | ||
Üdv Kamovos! Nem tudom, hogy üzemeltetted-e a Mi-2 típust, de ha igen, szeretném megkérdezni a magánvéleményed, hogy a Ka-26 vs Mi-2 közül melyik típus volt "jobb", -a megbízhatóság és üzemeltetés szempontjából? Köszönöm! | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362535 | 2011. január 27. 10:20 | ||
Koszi... Kar, pont az a sargas barna a legnagyobb kerdes! | |||||
Solo | Adatlap | 362534 | 2011. január 27. 10:16 | ||
A HAD a következő színeket ajánlja: Barna: Humbrol 81 erre nem találtam Gunze megfelelőt Zöld: Humbrol 149 ~ Gunze H302 Kék: Humbrol 65 ~ Gunze H67 | |||||
kamovos | Adatlap | 362533 | 2011. január 27. 09:48 | ||
Szia Vargapeter! Nos pont a 706 volt az egyik pingpongasztalos gépünk! 3 különböző színnel létezett legalább! A képeket Horváth Balázs barátom honlapján nézheted meg a rajzokra klikkelve megtalálöd őket! horac.freeweb.hu/ Üdv: kamovos | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362532 | 2011. január 27. 09:41 | ||
Megegyszer koszonet a kepert Solo-nak! | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362531 | 2011. január 27. 09:38 | ||
Szia Kamovos. Koszi, igazad van, bar mar rengeteg segitseget kertem a topikban a Mi-17-esemhez, ahol irtam hogy a 706-os vagy a 707-es szamu erdekel... Lassan a festeshez erek, es mivel az eredeti keszletet a 706-osrol talalt kepek alapjan alakitottam at, igy annak a szinere lennek kivancsi! A kepen lathato gepet szeretnem megvalositani, bar teny, nem tudom pontosan mikor keszult a kep, melyik javitas utan! Eppen azert irtam ide, mert nagyon sok infot kaptam mar, igy nem is felteteleztem, hogy ne lenne itt olyan ember, aki tudna a valaszt! Igy akkor tudnatok segiteni? Hatha van a Gunze akril szinek kozott olyan, ami hasonlit, es nem 3 vagy tobb uvegbol kell kijatszani a megfelelot! Esetleg valaki hasznalta mar stb... Koszonom, Peter v.peter90@hotmail.com | |||||
kamovos | Adatlap | 362530 | 2011. január 27. 09:04 | ||
Szia Vargapeter! Bem az a baj, hogy senki nem jártas Magyar színekben! Mert azért itt elég szépszámmal akadnak, akik esetleg repülik, repülték, illetve gondozták, ápolták, üzemeltették, üzemeltetik ma is a típust! A Mi-17 több színben is pompázott már eddig! Amikor egy gépet megszeretnénk festeni, akkor ahhoz kellene az oldalszám, és az év is! Ezek az gépek többszörös időszakos átvizsgáláson, és az ezzel járó javításokon estek át, ekkor festéseket is végrehajtottak rajtuk! Nem teljes, csak részleges! Nem beszélve azokról amik nagyjavítóban is jártak! Vagy a 2 db Mi-17PP amik már legalább a 3.színüket viselik és mára már leépítették róluk a pingpong asztalokat is! Üdv: kamovos | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362529 | 2011. január 27. 08:45 | ||
Sziasztok, Szoval Magyar szinekben senki nem jartas? Peter | |||||
sulyid | Adatlap | 362528 | 2011. január 25. 20:20 | ||
Oké én meg mindjárt ráírok a lányára hogy nézze már meg hogy hogy feszít a faterja.:) | |||||
Daala | Adatlap | 362527 | 2011. január 25. 20:13 | ||
Én meg az épület vele átellenes oldalán dolgozom:) - majd meg is mondom neki, hogy mekkora sztár lett itt is;)) | |||||
sulyid | Adatlap | 362526 | 2011. január 25. 20:11 | ||
Kalibát te a szádra ne vedd mert a lánya az osztálytársam és jóban vagyok vele:) | |||||
Daala | Adatlap | 362525 | 2011. január 25. 20:06 | ||
Kaliba Fecó nagy Rambósan feszít az ajtóban..;))) | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362524 | 2011. január 25. 17:20 | ||
Sziasztok, Magyar szinekben tudnatok segiteni? Gunze akrilt hasznalok... Letezik valami kozeli arnyalat, amit nem kell agyonkeverni? 1/72 Mi-17-eshez kell, ha ez szamit :) Koszonom, Peter v.peter90@hotmail.com | |||||
balaton | Adatlap | 362523 | 2011. január 25. 16:53 | ||
romeo | Adatlap | 362522 | 2011. január 25. 15:10 | ||
Azon tűnődtem, hogy a magyar UH-1N-en a hadijel színes, vagy szürke lesz-e... | |||||
romeo | Adatlap | 362521 | 2011. január 24. 09:54 | ||
romeo | Adatlap | 362520 | 2011. január 23. 21:39 | ||
Szolnok 2005 www.targeta.co.uk/szolnok_2005.htm | |||||
romeo | Adatlap | 362519 | 2011. január 23. 21:38 | ||
romeo | Adatlap | 362518 | 2011. január 23. 21:38 | ||
Pápa 2005 www.targeta.co.uk/hungarian_relics.htm | |||||
romeo | Adatlap | 362517 | 2011. január 23. 21:37 | ||
Horvath_Balazs | Adatlap | 362515 | 2011. január 23. 16:02 | ||
Legjobb tudomásom szerint még most is Seregélyesen van a gép, ezek a fotók ugyancsak ott készültek. | |||||
migi | Adatlap | 362514 | 2011. január 23. 15:22 | ||
Freddy | Adatlap | 362513 | 2011. január 23. 14:14 | ||
Két kis magyar madár 1/72-ben, az öreg KP Delfin HAD-matricával, és a Balaton Modell WM-23-asa. Annyira nem lettek jók, hogy cikket írjak róluk, de ide felrakom. A WM-23-ason a lakk elkezdte enni a festéket, az látszik az oldalán sajnos- á, nem voltam ideges (pedig akril a festék, olajalapú a lakk, és lakkozás előtt napokat száradt). | |||||
romeo | Adatlap | 362512 | 2011. január 20. 18:48 | ||
Gyerekek, ha nem töténik valami nagy dolog, akkor nemsoká már csak 4, aztán csak 2db Mi-24 fog repülni -ez katasztrófa! A jelenleg hadrendben lévőket, a Mi-24D változatot leszámítva fel kellene újítani és a 4 db "tartalék" Mi-24P-t hadrendbe kellene állítani. állománytábla szerint 12 db Mi-24-esünk van... | |||||
balaton | Adatlap | 362511 | 2011. január 20. 18:10 | ||
Remélem, azokat nem egy "felfegyverzett" UH-1 típus váltja, oldalán 1-1 rakétakonténerrel :))) Az üzemeltetése olcsóbb, mint a nagy Mi-24-nek. | |||||
Solo | Adatlap | 362510 | 2011. január 20. 17:51 | ||
Még mindig nem tudni mi lesz a Mi-24-el. Ha megtartjuk őket, akkor lassan arra is kellene valami terv. Ha nem, akkor felszabadul jó "sok" műszaki és hajózó, akiket át lehet képezni UH-1-re. Bízzunk benne, hogy nem így lesz. Jobban örülnék ha a mozdonyok is rendszerben maradnának. :) | |||||
Daala | Adatlap | 362509 | 2011. január 20. 16:31 | ||
Akkor lesz egy harmadik század? Pedig azt hittem, hogy mi fogjuk az UH-1-eseket is üzemeltetni...:((( | |||||
Solo | Adatlap | 362508 | 2011. január 20. 13:58 | ||
Jó kérdés. Remélem jó sokat. :) | |||||
romeo | Adatlap | 362507 | 2011. január 20. 13:56 | ||
mirazsmarci | Adatlap | 362506 | 2011. január 20. 13:51 | ||
Üdv! Arról lehet tudni valamit, hogy hány UH-1-est akarnak beszerezni? | |||||
Szállító | Adatlap | 362505 | 2011. január 20. 13:44 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |