<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Kamovos | Adatlap | 362581 | 2011. január 30. 21:53 | ![]() | |
Bocsi az eleje nem neked szól! Előzmény: (362580) Kamovos 2011. január 30. 21:52 | |||||
Kamovos | Adatlap | 362580 | 2011. január 30. 21:52 | ![]() | |
Szia Nyugger! Az eset ahogy mi akkor megéltük! Azon a napon rep tilalom volt! Műszaki munka nem lévén a Re-32 szolgálati utasítást ulti fejezet tanulmányozásával foglalatoskodtunk, és sakkoztunk. Jött a Töf az UAZ-al, és egy Avia. 2000 Pcs. azonnal készítsünk elő 2 Kamovot 1-et HDM feladatra 1-et tartaléknak. A már leírtak alapján megtörtén a készülék elhelyezése, egy mélynövésű, civil ruhás ember idegesítette a kezelőt és osztotta neki az észt de vadul Ő határozta meg a feladatot, hogy minden frekit le kell fednie! Erre szólt közbe a helikopter vezetője, hogy azért nem ártana, ha ő tudna kommunikálni a toronnyal! Nem túl udvariasan azt a választ kapta: Ne pofázzál bele! Te csak vezesd a helikopteredet. A jobb első ülésbe beült ő is, és úgy szálltak fel. Felszállás után Kb 20 percre elnémult minden. Ettől számítva Kb 3-3 és fél óra múlva kaptuk a parancsot a CSRP-ről, hogy a tartalék gépet küldjük a másik után! Kapcsoltassák ki a szerkezetet, majd ARK 0-val térjenek haza a gépekkel, mert le akarják a Franciák lőni. A két Kamovunk minden keresgélés nélkül szerencsésen egymásra talált a Duna felett! Némi mutogatás után, kikapcsolták a szerkezetet, és a fed rádión, felvették az ÖKT. Majd 1500 méterről azonnal lerotáltak a fű alá, és iszkiri haza. Leszállás után a szerkezetet kiépítettük és elvitték az Aviával. Az általad leírtak alapján is nagy riadalom lehetett, viszont, az én állításomat erősítetted meg! Az viszont biztos, hogy az Oroszok tudtak a dologról! Ők ugyanis nem szokták szó nélkül hagyni, ha rep tilalmat rendelnek el a Magyarok, és ők sem repülhetnek emiatt! Esetenként, bizonyos légterek használatára még nekünk kellet tőlük engedélyt kérni! Ekkor sem hagytak magunkra! Egy ilyen esetben például 2 alkalommal is rácsapást hajtottak végre 2 Mig-23 gépárral, miközben mi a Kamoval ép átrepkedtünk felettük, mint egy ön felet molylepke. A rácsapások alkalmával csekély mód megültünk de fent maradtunk! :) Kár, hogy a célfotókból nem kaptunk egy darabot sem.:) Minél több forrás áll rendelkezésünkre annál nagyobb az esély adott esetek értelmezésére, vizsgálatára. Egyébként, az általad leírtak ebben a formában soha nem jutottak el hozzánk. Én is most olvasok róla így először! A benne szereplő adatok pontossága vitatható, de felesleges az időkön vitázni, ép úgy, mint azon, hogy a homokórában melyik szem perget le előbb! De 20-30 percen meg végkép nem érdemes vitát indítani. Utána számolni viszont lehet, hisz minden adat rendelkezésünkre áll! A Kamov üzemanyag tartálya 600 liter. De simán bele lehet taposni 650-et is. Viszont! 100 liter tartaléknak kell maradni. Repülés előtti előkészítés végrehajtásának egyik munka pontja, a motorok indítása, és a helikopter üzem meleg állapotba hozása. Ezt a feladatot a helikopter mechanikusa hajtja vége! A motorok leállítása után, megtörténik az üzemanyag tartály teljes feltöltése. Ezután történhet csak meg a helikopter átadása a helikoptervezetőnek! A Ka-26 Helikopter fogyasztása két motorra számolva 100-120 liter! Az olaj tartályok 25 literessek és az olaj nem csökkenhet 15 liter alá! Az olaj fogyasztása 3 dl óránként. Az üzemeltetési utasítás alapján 2, 2 és fél óra repült óra után, ismételt feladatra történő előkészítést kell végrehajtani! Természetesen, ha erre van mód, ilyen Pl: kiképzési repüléseken! HDM Feladatot nem szakítunk meg ismételt feladatra történő előkészítés végrehajtására! Ezt figyelembe véve! Biztonságos repüléshez 550 liter üzemanyaggal lehet számolni! Ami azt jelenti, hogy 5 egész órát repülhet teljesen szabályosan! Az olaj fogyasztását tekintve az 5 órára számolva még mindig marad bő 23 liter Mindezek után megállapíthatjuk, hogy akár igaz is lehetne a négy óra, hiszen ha 30 perc alatt ér oda, akkor még mindig belefér a hazaút, és megmarad a 100 liter tartalék is! Mi csak annyit tudtunk meg később, hogy műholdakkal, háromszögeléssel mérték be a Kamovunk repülési útvonalát. Valamint a már előzőleg leírtakat. Üdv: kamovos Szia piratvitorla! Én sem vagyok nagy rádiós szakember! De, milyen frekin is működnek az irányadók? Ezek a frekvenciák változtathatók? Amikor felszállnak a gépek, van egy alap paraméter, amire lehangolják a repteknika rádió iránytűjét, és ez alapján repülnek, arra az irányadóra, Pl Solt amit felszálláskor be állítottak! Eddig jól mondom? Mi történik, ha ezt a frekit megváltoztatjuk? Hát az, hogy rádió iránytűnek megszűnik a jele! Ekkor mit tud tenni a pilóta? Hasára csap és végig zongorázza a létező összes sávot? Ezalatt az idő alatt, egy Míg-21 mekkora távolságot tesz meg? Ha pedig talál egy irányt, akkor honnan tudja, hogy az éppen merre van odalent, hová megy, ha követi a talált irányt? A távoli és közeli, hát ez az amire egy helikopternek nem igazán van szüksége nappali jó idős repülési viszonyok között. Persze, nem árt, ha van legalább egy! Vagy legalább a Majak villog! De szerencsére van térképük és ismerik az országot is! Ja és a mágneses iránytű is a fedélzeten van! Szóval, ha akar, hazatalál! Még akkor is, ha a vadászok hozzá vannak szoktatva a földi rávezetésre, irányításra. Vagy nem? A Mobil telefont nem értem! Valahogy nekem nem illeszkedik abba a korba! Nekem sem volt. De azt meg végkép nem tudom elképzelni, hogy a készenléti Mig-21 mobiltelefonos irányítással fogja be a célt, mikor idelent halott a lokátor! Amúgy szerintem a feladat lényege, pont az lehetett, hogy a repüléshez szükséges rádió technikai eszközöket le bénítsák teljesen! Ami az események alapján valószínűleg sikerült is! Amit eltudok, az eszközről mondani: Ez egy halvány kék színű négyszögletes téglatest formájú doboz volt. A súlya akkora volt, hogy hatan tudták leemelni és betenni a kasfalba. A mérete akkora volt, hogy mindkét széksort, felkellet hajtani, mert szélességben teljesen kitöltötte a Kamov utasterét úgy, hogy a tenyerem nem fért be mellé állítva! A kezelőnek a szerkezetre épített széken volt helye, de ez is bele lógott a hátsó ajtó ívébe! A kezelő szervét nem lehetett látni, lévén, hogy titkos berendezésvolt! A kezelőszerveket takaró borítást valószínűleg, hogy csak felszállás után nyithatta fel, mert mi semmit nem láttunk belőle. Mivel az utasítás teljes frekvenciafedésre szólt, így szerintem semmilyen eszköz nem volt képes működni! Így például mi a RSZP-k sem látott semmit! A Kamov utasterébe beépítet eszköz, semmilyen rádiótechnikai paraméterét nem ismerem! Mint ahogy az általad említett eszközök technikai paramétereit sem ismerem! Azt, hogy másutt mik nem működtek, azt nem tudhatom! De nagy volt a riadalom az biztos! Hogy miért nem lőtték le az Oroszok, vagy mi? Hát szerinted miért? Mert szerintem, ha repülési tilalom van az ország teljes területére elrendelve, akkor annak valami súlyos, nyomós oka kell, hogy legyen. Ezt pedig csak a feladat elrendelő PK tudja! Tekintettel arra, hogy 2000 Pcs volt a feladat végre hajtására, így valószínű nem a D ütegről adták a parancsot! Miért nem MI-24 ment érte? Mert rájuk is érvényes volt a tilalom! Mert talán Szentkirályról később ért volna oda a Mi-24-es helikopter, mint tőlünk a Kamov! Az sem biztos, hogy volt repülésre előkészítve Mi-24! Ha még elő kel készíteni is, és még oda is kell érni, na akkor abból már semmi jó nem jöhetett volna ki. Ha lelövik 3 ember és a tesztelésre felvitt technika oda veszik! Ezt, hogy magyaráztad volna el a sajtónak és a családoknak? Ki nevelte volna fel pl: a hajózó 3 gyerekét? Mibe kerülhetett ennek az eszköznek a kifejlesztése, még eljutott a tesztelés fázisáig? Tehát mi lett volna a másik jobb megoldás? Mert azért abban csak egyet értünk, hogy nem lőjük le az égről a saját embereinket! Ja! Hogy a Franciák és mások miért tudták letenni otthon a gépüket? Talán a kiképzésükben kellene keresni a választ. Vagy ki tudja! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 362579 | 2011. január 30. 21:49 | ![]() | |
Szia Nyugger! Az eset ahogy mi akkor megéltük! Azon a napon rep tilalom volt! Műszaki munka nem lévén a Re-32 szolgálati utasítást ulti fejezet tanulmányozásával foglalatoskodtunk, és sakkoztunk. Jött a Töf az UAZ-al, és egy Avia. 2000 Pcs. azonnal készítsünk elő 2 Kamovot 1-et HDM feladatra 1-et tartaléknak. A már leírtak alapján megtörtén a készülék elhelyezése, egy mélynövésű, civil ruhás ember idegesítette a kezelőt és osztotta neki az észt de vadul Ő határozta meg a feladatot, hogy minden frekit le kell fednie! Erre szólt közbe a helikopter vezetője, hogy azért nem ártana, ha ő tudna kommunikálni a toronnyal! Nem túl udvariasan azt a választ kapta: Ne pofázzál bele! Te csak vezesd a helikopteredet. A jobb első ülésbe beült ő is, és úgy szálltak fel. Felszállás után Kb 20 percre elnémult minden. Ettől számítva Kb 3-3 és fél óra múlva kaptuk a parancsot a CSRP-ről, hogy a tartalék gépet küldjük a másik után! Kapcsoltassák ki a szerkezetet, majd ARK 0-val térjenek haza a gépekkel, mert le akarják a Franciák lőni. A két Kamovunk minden keresgélés nélkül szerencsésen egymásra talált a Duna felett! Némi mutogatás után, kikapcsolták a szerkezetet, és a fed rádión, felvették az ÖKT. Majd 1500 méterről azonnal lerotáltak a fű alá, és iszkiri haza. Leszállás után a szerkezetet kiépítettük és elvitték az Aviával. Az általad leírtak alapján is nagy riadalom lehetett, viszont, az én állításomat erősítetted meg! Az viszont biztos, hogy az Oroszok tudtak a dologról! Ők ugyanis nem szokták szó nélkül hagyni, ha rep tilalmat rendelnek el a Magyarok, és ők sem repülhetnek emiatt! Esetenként, bizonyos légterek használatára még nekünk kellet tőlük engedélyt kérni! Ekkor sem hagytak magunkra! Egy ilyen esetben például 2 alkalommal is rácsapást hajtottak végre 2 Mig-23 gépárral, miközben mi a Kamoval ép átrepkedtünk felettük, mint egy ön felet molylepke. A rácsapások alkalmával csekély mód megültünk de fent maradtunk! :) Kár, hogy a célfotókból nem kaptunk egy darabot sem.:) Minél több forrás áll rendelkezésünkre annál nagyobb az esély adott esetek értelmezésére, vizsgálatára. Egyébként, az általad leírtak ebben a formában soha nem jutottak el hozzánk. Én is most olvasok róla így először! A benne szereplő adatok pontossága vitatható, de felesleges az időkön vitázni, ép úgy, mint azon, hogy a homokórában melyik szem perget le előbb! De 20-30 percen meg végkép nem érdemes vitát indítani. Utána számolni viszont lehet, hisz minden adat rendelkezésünkre áll! A Kamov üzemanyag tartálya 600 liter. De simán bele lehet taposni 650-et is. Viszont! 100 liter tartaléknak kell maradni. Repülés előtti előkészítés végrehajtásának egyik munka pontja, a motorok indítása, és a helikopter üzem meleg állapotba hozása. Ezt a feladatot a helikopter mechanikusa hajtja vége! A motorok leállítása után, megtörténik az üzemanyag tartály teljes feltöltése. Ezután történhet csak meg a helikopter átadása a helikoptervezetőnek! A Ka-26 Helikopter fogyasztása két motorra számolva 100-120 liter! Az olaj tartályok 25 literessek és az olaj nem csökkenhet 15 liter alá! Az olaj fogyasztása 3 dl óránként. Az üzemeltetési utasítás alapján 2, 2 és fél óra repült óra után, ismételt feladatra történő előkészítést kell végrehajtani! Természetesen, ha erre van mód, ilyen Pl: kiképzési repüléseken! HDM Feladatot nem szakítunk meg ismételt feladatra történő előkészítés végrehajtására! Ezt figyelembe véve! Biztonságos repüléshez 550 liter üzemanyaggal lehet számolni! Ami azt jelenti, hogy 5 egész órát repülhet teljesen szabályosan! Az olaj fogyasztását tekintve az 5 órára számolva még mindig marad bő 23 liter Mindezek után megállapíthatjuk, hogy akár igaz is lehetne a négy óra, hiszen ha 30 perc alatt ér oda, akkor még mindig belefér a hazaút, és megmarad a 100 liter tartalék is! Mi csak annyit tudtunk meg később, hogy műholdakkal, háromszögeléssel mérték be a Kamovunk repülési útvonalát. Valamint a már előzőleg leírtakat. Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362578 | 2011. január 30. 21:34 | ![]() | |
Sziasztok Wingspalette: Nem tudom már melyik gép volt (talán Mig-19) amelyikről megjelent egy gyönyörű rajz. Csak az volt a baj, hogy az adott oldalszámmal sose repült a magyar hadseregben. Rájöttem, hogy az egyik csapatnál kiállított gépet rajzolták le, ami fals oldalszámot kapott... Zoli | |||||
migi | Adatlap | 362577 | 2011. január 30. 20:51 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 362576 | 2011. január 30. 20:43 | ![]() | |
Amennyire én tudom, az alapszín jó. De az orrkúp színében nem vagyok biztos, hogy olyan volt. A kabin piros keretében sem. | |||||
romeo | Adatlap | 362575 | 2011. január 30. 20:38 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 362574 | 2011. január 30. 20:36 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 362573 | 2011. január 30. 19:19 | ![]() | |
Üdv Sanyi! A bal oldali MiG-17PF fotón látni a szárnyon a csillagot :) | |||||
sanyi | Adatlap | 362572 | 2011. január 30. 18:57 | ![]() | |
Sziasztok! Ez a rádiózavarás dolog szerintem az esti mese szerepét tölti be... Nem vagyok járatos a rádió témában, de azért ez elég meredeken hangzik. Nem Kamovos szavahihetőségében kételkedek, hanem az egész sztori hangzik úgy mintha a Blikbből lett volna kivágva. | |||||
sanyi | Adatlap | 362571 | 2011. január 30. 18:52 | ![]() | |
wWingspalette... Ilyet a szomszéd 6 éves lánya is tud csinálni photshoppal. Annyi, de annyi kamu van ezen az oldalon hogy az fogalom! Van ami jó, de nagyon sok légből kapott. Említeném pl. a tanzániai MiG-15UTI-t - közben a típus nem is repült az afrikai országban. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362570 | 2011. január 30. 18:41 | ![]() | |
Az mondjuk nekem is fura, hogy a Duna vonalától meg lehet zavarni Franciao.-ban (ha jól értettem) a Mirage-ok repülését... az oroszok itteni repülését el tudom képzelni, hogy megzavarhatta. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362569 | 2011. január 30. 18:27 | ![]() | |
szia Nem vagyok egy rádiós zseni, de nem értem: - Ha a kommunikációs frekiket zavarták akkor még megvannak az eljárások a bejövetelhez (például rádiómeghibásodás esetére, bár itt több gépről van szó). Ráadásul a navigációs berendezéseken keresztül is lehet egyirányú utasításokat adni: pl. távoli irányadón keresztül) - Ha navigációs frekit, abból több külön tartományú berendezés is volt. közeli/távoli irányadó + RSZBN (Tököl) + RSZP leszállító radar. Mindet a különböző frekitartomány miatt egyszerre gáz zavarni. -Vannak vizuális bejöveteli eljárások is. Ha meg bonyolult idő volt akkor meg már régen rossz lehetett, ismerve a 21-es kevés üzemanyagát. Ráadásul kiképzési repülést mindig csak tartalék repterekkel hajtanak végre. - Sármellék, Debrecen, Kunmadaras, Kiskunlacháza, Mezőkövesd? Gyakorlatilag egész nap repülések voltak, de ha nem, a navigációs berendezések (vagy egy részük) biztos ment... A magyar repterekről (különösen Ferihegy!) nem is beszélve. - Ha a Mirage gépek nem tudtak üzemelni (leszállni), a többi francia vas (pl. a tankergépek) hogy tudtak? - Ilyen szitu esetén én biztos a keszi vadászokat vagy a készenlétben lévő Mi24-eseket küldtem volna a sebesség miatt. Nem Kamovot! - Az egész értesítési/döntési folyamat nem hiszem, hogy olyan gyorsan lejátszódot, mint ahogy például a tüzelőanyag fogyása (mig21, Ka-26 stb.). Gondolom például a nagykövet se 15 perc alatt ér el egy világváros egyik pontjáról a másikra, pláne nem a mobiltelefonok korszakában... Nem akarlak megkérdőjelezni, csak az egész kicsit sok dologban túl furcsa... Ráadásul mindent nem lehet egyszerre egy helyről egy berendezéssel zavarni. Üdv Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362568 | 2011. január 30. 17:59 | ![]() | |
Sziasztok! A wp-n én már találtam hibás magyar rajzot, épp a csillagok számát illetően... Zoli | |||||
Nyugger | Adatlap | 362567 | 2011. január 30. 17:24 | ![]() | |
Bocs Kamovos, de ez ki kivánkozik belőlem... lehet, hogy off. ‘Ennek, az lett a vége, hogy a környező Országok sem tudták használni a reptereiket Ki tudja hány gép körözött a levegőben! A Franciák kiderítették a forrás helyét, és diplomáciai úton, beígérték, ha, nem kapcsoljuk ki, akkor lelövik! ‘ Én két forrásból ismerem a dolgot. A francia: Aznap a francia stratégiai erők parancsnokságára Taverny-be futott be elsőként a hír, valami titkos fegyver miatt nem tudnak leszállni a Mirage-IV-s gépek, bemérték a forrást és megállapították, hogy a Duna vonalában nagy sebességgel repülő helikopterből jön a jel. Az összes tanker levegőben volt a folyamatos itatás miatt, mert úgye hazai területen csak nem illik lezuhanni egy nuki csomaggal. Az ügyeletes pk. jelentette a köztársasági elnöknek mint felettesének a történteket.Erre beindult a gépezet, az elnök megkérdezte a hadügyminisztert, hogy mit is lehetne csinálni, erre ő vázolta a lehetőséget. Repülőt nem tudunk beküldeni mert a taszári és pápai ezredek kb 80 repülőgéppel, azonnal lelőnék a gépeinket, a földi ill. a tengeralattjárokon telepített rakétáink a cél mért sebessége alapján tehetetlenek! Erre átadták külügynek a kényes kérdést. Berendelték a magyar nagykövetet. Monsieur Ambassadeur! Nehezményezzük, hogy teljes káoszt okoz a hiper titkos fegyverük nekünk és percenkét 75.000 frankot dobunk ki az ablakon mert nem tudnak leszállni a gépeink. A nagykövetünk udvariasan megigérte az azonnali cselekvést, kocsiba ült, akkor tájt nem volt rádiótelefon és elindult a nagykövetségre. Itt a katonai attaché megértette, hogy nam babra megy a játék. A követség rádióján hamarosan küldött egy titkos üzenetet Budapestre. Tartalma majdnem az ismeretlenség homályába veszett de ügyes rádióamatörök megfejtették : mi a bánat miatt szívatnak minket itt Párizsban?. Némi értetlenség után megküldték a táviratot a Honvéd utcába. Itt aztán gyorsan rájöttek a dologra és kb 4 órai repülés után hazarendelték a Kamovot .Franciaország oly mértékben beijedt, hogy hamarosan ismét csatlakozott a NATO-hoz. Az orosz változat : Békés, napi kiképzési repüléseket végeztek a tököli és kalocsai repülők, csak a leszállásra történő besorolás nem ment. Teljesen értetlenül állt a dolog előtt a két bázis repvezetője. A legképzettebb századaink vannak a levegőben , mindent tudnak a fiúk de mi lesz a leszállással ? Az RT főnök jelentette a zavarás forrását. Innen kezdve minden ment mint a karikacsapás. A DHDSCs ügyeletes marsallja a közvetlen vonalon felhívta az OLP harcálláspontját. Tovaris váltásparancsnok dörgött a telefonba ha azonnal nem fejezik be a zavarást akkor a kalocsai ezred Mi-24-i vagy a tököli MiG-21bisek céllövő versenyt tartanak a Kamovra, bár ez eléggé nehéz lesz gondolta utólag a főtiszt felismerve a cél technika adottságait. A megszeppent váltás pk. értesítette a börgöndi harcálláspontot, hogy gáz van és azonnal rendeljék vissza gépet. Ez sikerült is némi késedelemmel egy kalandos, sajátgép elfogás során. | |||||
romeo | Adatlap | 362566 | 2011. január 30. 16:31 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 362565 | 2011. január 30. 16:21 | ![]() | |
Üdv Miggyuri! 8 darab volt. fotó: Kurilla Tibor | |||||
migi | Adatlap | 362564 | 2011. január 30. 16:16 | ![]() | |
Szia Gyuri A 933 ast nem tudom de a többi gép képein amin látható a szárny felsőrésze azokon látható a csillag , és a törzsön is volt , összesen akkor 8 db üdv: migi | |||||
Miggyuri | Adatlap | 362563 | 2011. január 30. 15:54 | ![]() | |
Urak! A magyar szolgálatban állt MiG-7PF magyar felségejlzéseiről érdeklődnék. Hány darab volt és milyen elosztásban (szárny felső felületén volt-e?) Kollága kérdezet tőlem, de nem tudok egyértelmű válasz adni.Konkrétan a 933-as géphez keres adatokat. Üdv: Miggyuri | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362562 | 2011. január 30. 15:36 | ![]() | |
Sziasztok! Továbblépek: "Minyónak ott a kér erős hajtóműve, jelentős teljesítmény felesleggel!" Még ott is több másodperc mire "felpörög a rendszer". A tizenhetesen azért már nem nagyon van ilyen gond :) Szép napot Zoli | |||||
Murmuc | Adatlap | 362561 | 2011. január 30. 14:26 | ![]() | |
Üdv Kamovos! Megerősítés képen, ha jól tudom a hat évvel ezelőtti Pécsi mentőhelikopteres eset is ez miatt következett be! A PC-s szlengben ezt úgy mondják: "Nem állt fel még a rendszer", de már húzták a kollektív kart! | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 362560 | 2011. január 30. 14:01 | ![]() | |
Elnézést, hogy belekotyogok, de szerintem volt felségjel a törzs alján is, a pilótafülke alatti részen. | |||||
romeo | Adatlap | 362559 | 2011. január 30. 13:06 | ![]() | |
Üdv Kamovos! Köszönöm! Van egy kis bibi, mivel a felségjelzés csak a kabinon volt, így a teherplatós Ka-26 felségjelzés nélkül repült! | |||||
Kamovos | Adatlap | 362558 | 2011. január 30. 11:50 | ![]() | |
Szia Romeo! Igen ezt használtuk! Valóban nagyon sokoldalú gép volt! Egy alkalommal a kasfal padlóján lévő ajtót kicserélték olyanra, amin egy késantenna volt, aztán betettek egy szerkezete és beült hozzá a kezelője. A helikopternek a Duna felett kellet repülni oda vissza miközben ez a szerkezet üzemelt! Sajnos az üzemeltetés során, olyan is beleszólt, akinek nem kellet volna, és nem hagytak szabad csatornát! Ennek, az lett a vége, hogy a környező Országok sem tudták használni a reptereiket Ki tudja hány gép körözött a levegőben! A Franciák kiderítették a forrás helyét, és diplomáciai úton, beígérték, ha, nem kapcsoljuk ki, akkor lelövik! Hát erre aztán volt is nagy riadalom a baromfiudvarban! De mivel nem volt szabad csatorna így egy másik gépünknek kellet felszállnia, és az kezdte el kergetni a Duna felett őket, kézzel lábbal mutogatták nekik, hogy kapcsoljanak ki! A sikeres tesztelés után, többet nem láttuk a szerkezetet, és azt az okos tojást sem aki ott bábáskodott felette. Számtalan sok esetünk volt, amit érdemes lenne megénekelni! Bízvást állíthatom, hogy katonai pályafutásom legmozgalmasabb és legszebb éveit Börgöndön töltöttem! Van egy honlap, /Ka-26 Baráti kör ami a Magyar katonai és mezőgazdasági Ka-26-os helikopterekkel foglakozik, ott is érdemes nézelődni sok értékes képet lehet találni! www.kamov.hu/news.php Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 362557 | 2011. január 30. 11:26 | ![]() | |
Szia sulyid Talán mert nem ismerte, repülte a Kamovot! Tudod nálunk mindenki MI-1 Ka-26 helikoptereken kezdet! Nekik nem mindegy, hogy a korekció tekerésekor azonnal felpörög a motor, akár 110-120%-ra, vagy várhatsz 15-20 másodpercet még történik valami a hajtómű fordulattal! Édesapád hajtóműves gépről, hajtóművesre ült át, ezért nem tudja mi a különbség, Kamov után csirkecombon repülni! A csirke combhoz más gondolkodás mód kell! Minyónak ott a kér erős hajtóműve, jelentős teljesítmény felesleggel! A csirkecombé pedig… hát elég harmat gyengék! Nyári időszakban, teljes töltéssel, ha teleülték, képtelen volt a helyből történő felszállásra! A saját álló helyéről nem tudott felszállni. Ez a HDM feladatoknál jelentett gondot terepen, ahol nem lehetett meg gurítani! Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 362556 | 2011. január 30. 00:04 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 362555 | 2011. január 29. 22:37 | ![]() | |
Érdekes hogy te nem szereted a csirkecombot míg apám aki minyót szerelt mielőtt átkerült és csupa jót mond csak a csirkecombról. | |||||
romeo | Adatlap | 362554 | 2011. január 29. 22:11 | ![]() | |
Vargapeter | Adatlap | 362553 | 2011. január 29. 20:33 | ![]() | |
706-nak terveztem... :) | |||||
kamovos | Adatlap | 362552 | 2011. január 29. 20:32 | ![]() | |
Szia Romeo! Igen üzemeltettem a Mi-2 helikoptert is! Valami okos ember kitalálta, hogy kivonják a Kamovjainkat, ezért mindet lekellet konzerválnunk! /Szorult volna anyjába a feje neki / A típus átképzésünk és a vizsgánk Börhöndön történt a tantermi épületben, a kiképzés a Lengyel Országban ki képzet mérnöki állomány végezte. Velünk együtt kapták a kiképzést mentősök egy része, is és talán még rendőrök is voltak. /Ez az épület volt előtte az osztály sorállomány épülete is, itt sikeresen lehúztam egy egész hónapot, később hajózó állományt költöztették az emeletére, lent pedig tanterem volt / Egy évig üzemeltettük őket, és ismét kikonzerváltuk a Kamovokat. Mindenki nagy örömére! De a csirkecombok is megmaradtak, 14db Kamov és 12 csirkecombunk volt, amit vegyesen üzemeltettünk. /Eredetileg 22 db Kamovunk volt. 1 a Balatonba veszet. 1 a ködben erdőbe fáknak repült. /Erdő nincsen zöldág nélkül című könyven lehet olvasni a történetét. / 4 db-ot eladtak. /közvetlen felújítás utáni gépek voltak. / 1 db-ot kapott Edu, Az ég katonái című filméért ez lett a TV-s Kamov. 2 Sárbogárd körzetében 100m-en összeütközött, ezek közül 1 javíthatatlanná vált, így maradt meg a 14db. Műszaki meghibásodásból kifolyólag, nem vesztettünk egyetlen gépet sem. A 14 gépből egye gépet vesztettünk még, szintén helikoptervezető hibából Ez Seregélyes és börgöndi reptér között történt, ejtőernyős ugratás után. / Mindenki nagyon szerette a Kamovokat, üzembiztos, megbízható helikopterei voltak a seregnek. A típus nálunk forrta ki magát! Voltak gyerekbetegségei, de ezeket ki nőtte. A hűtő ventillátorok álló terelő lapátsor közepében volt egy piros színű áramvonalazó lemez. Ez takarta a hűtő ventillátorok kuplungját, ami ettől túl melegedet és megcsúszott, így hűtés nélkül maradt a motor. A régi típusú hűtő ventillátorok okoztak még problémát. Ezek elemekből álltak és időnként szétrepültek. Az áramvonalazó kúpok eltávolítása, és az új típusú ventillátorokkal megszűntek a hibák. Üzemeltetés szempontjából igénytelenek voltak, a koruk miatt viszont sok gondoskodást, oda figyelést igényeltek. Üzemidő meghosszabbítás miatt Börgöndön jártak a Kamovgyár mérnökei, hogy átvizsgálják a gépeink műszaki állapotát. A vizsgálatok után azt mondták, hogy még sehol nem találkoztak ilyen, a korukhoz képest kifogástalan állapotú Kamovokkal. Aztán repültek nekik egy kis bemutatót, és fel is vitték őket repülni is! Ezek után pedig azt mondták, hogy nagyon jó volt a bemutató repülés, de nem igazán erre tervezték, lupingra pedig végleg nem! A csirkecombokat nem szerettük! Bár az üzemeltetésük lényegesebben egyszerűbb volt, mint a kamovoké! Mivel újak voltak így kevesebb volt velük a gond, és a munka. Viszont a 4-es szériájú szabadon futós gépeket halál fejel a műszerfalon jelölték meg! Ezek a szabadonfutók hajlamosak voltak a megcsúszásra, és sajnos a mieink meg is csúsztak! Ezek a gépek mind bekerültek a hangárba, és ott a Lenyel szerviz munkásokkal együtt kicseréltük mindet! Nem volt valami erős gép, 1500mm-es Pk nem is tudott vele felszállni nyáron, teljes töltés mellet. Ezért elrendelte, hogy a póttartályokat minden gépről építsük le, és csak HDM feladat függvényében lehetett feltenni és feltölteni őket! Ez a dolog mindaddig ment, még egy parancsnoki repülésen a CSRP PK Megfigyelőjének a repülési tervében nem szerepelt egymás után 2 útvonal terv! Igencsak felzaklatta, hogy nem repülhette le egyszerre, mert nem volt hozzá üzemanyag. / egy útvonal 1 óra 20 perc, a helikopter óránkénti fogyasztása közel 300 liter volt, a fő tartáj pedig csak 600 literes volt. / Ennek az esetnek köszönhetően ismét felépíthettük mind két póttartály a helyére véglegesen. Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362551 | 2011. január 29. 19:30 | ![]() | |
Szia Ha kicsit sötétebb lesz akkor OK. Gondolom a 706 vagy a 707 lesz (a 701 és a 704 festése jelenlegi állapotban másmilyen...) Jó makettezést Zoli | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362550 | 2011. január 29. 18:26 | ![]() | |
Hat latod, en csak a szobaban roptetem oket! :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362549 | 2011. január 29. 17:39 | ![]() | |
Az már csak részletkérdés. :) | |||||
Solo | Adatlap | 362548 | 2011. január 29. 17:34 | ![]() | |
Inkább úgy fogalmaznék, hogy néha közel engednek hozzá. :) De nagyon sok ismerősöm rendszeresen vezeti, szereli stb. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362547 | 2011. január 29. 17:28 | ![]() | |
Solo meg vezeti őket, bibibííí! Hááháááhááá! :)) | |||||
Szállító | Adatlap | 362546 | 2011. január 29. 17:26 | ![]() | |
Nekem meg apám szerelte is ezeket a helikoptereket! Bi bi bííí! :D Egy barátom meg minyós fegyvezeti tiszt Szolnokon! Bi bi bííí! Hááháááhhhááá! | |||||
Solo | Adatlap | 362545 | 2011. január 29. 15:49 | ![]() | |
Szerintem mindenképpen sötétítsd egy kicsit. Lehet , hogy pár év múlva így néznének ki, de addigra már úgyis modernizálva és nagyjavítva lesznek. :) | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362544 | 2011. január 29. 14:48 | ![]() | |
H406 chocolate brown az elo-arnyekolas, H79 sandy brown jott utana, ami majdnem jo, de tul homok szine volt, ugyhogy az egeszet atkodoltem H71 Middle Stone-nal, igy kapott egy kis sarga beutest! A zoldet nem tudom, ugy kevergettem... Jonak tunt az is, csak utana tulpaneleztem sajna! Erdemes lenne szerintetek atkodolni sotetebbel? Peter | |||||
Solo | Adatlap | 362543 | 2011. január 29. 13:59 | ![]() | |
A zöld szerintem is nagyon világos. A barna kb. jó. Mit használtál? | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362542 | 2011. január 29. 11:37 | ![]() | |
Igaz, a szin jo, csak a panelezessel tulfakitottam... Gondoltam ra, hogy atkodolom a panelvonalakat sotetebbel... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362541 | 2011. január 29. 11:34 | ![]() | |
A barna jónak tűnik, a zöld kissé világos (vagy túl sárgás). | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362540 | 2011. január 29. 11:22 | ![]() | |
Rendben, majd teszek fel, lakkozas elott! Magyar lesz, ezert kerdezem a szineket! Hobbyboss keszlete, Pavla kiegeszitokkel! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 362539 | 2011. január 29. 11:11 | ![]() | |
Szia! Erről a magyar majd rakhatsz fel több képet is. Érdekelne :) Hobbyboss vagy Zvezda? | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362538 | 2011. január 29. 11:03 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 362537 | 2011. január 29. 08:02 | ![]() | |
A barnára jó lehet a Gunze H79. | |||||
romeo | Adatlap | 362536 | 2011. január 28. 19:20 | ![]() | |
Üdv Kamovos! Nem tudom, hogy üzemeltetted-e a Mi-2 típust, de ha igen, szeretném megkérdezni a magánvéleményed, hogy a Ka-26 vs Mi-2 közül melyik típus volt "jobb", -a megbízhatóság és üzemeltetés szempontjából? Köszönöm! | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362535 | 2011. január 27. 10:20 | ![]() | |
Koszi... Kar, pont az a sargas barna a legnagyobb kerdes! | |||||
Solo | Adatlap | 362534 | 2011. január 27. 10:16 | ![]() | |
A HAD a következő színeket ajánlja: Barna: Humbrol 81 erre nem találtam Gunze megfelelőt Zöld: Humbrol 149 ~ Gunze H302 Kék: Humbrol 65 ~ Gunze H67 | |||||
kamovos | Adatlap | 362533 | 2011. január 27. 09:48 | ![]() | |
Szia Vargapeter! Nos pont a 706 volt az egyik pingpongasztalos gépünk! 3 különböző színnel létezett legalább! A képeket Horváth Balázs barátom honlapján nézheted meg a rajzokra klikkelve megtalálöd őket! horac.freeweb.hu/ Üdv: kamovos | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362532 | 2011. január 27. 09:41 | ![]() | |
Megegyszer koszonet a kepert Solo-nak! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |