<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
juge75 | Adatlap | 362617 | 2011. február 3. 19:31 | ![]() | |
luger | Adatlap | 362616 | 2011. február 3. 19:20 | ![]() | |
szerintem is nehéz ügy:( | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362615 | 2011. február 3. 18:46 | ![]() | |
luger | Adatlap | 362614 | 2011. február 3. 18:36 | ![]() | |
ja még annyit hogy ez egy 2. világháborús pilóta | |||||
luger | Adatlap | 362613 | 2011. február 3. 18:35 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 362612 | 2011. február 1. 16:03 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 362611 | 2011. február 1. 13:53 | ![]() | |
Szia Romeo! Igen 3 felségjel volt rajta! Egy a fülke alatt, és 1-1 az oldalán ahogy a képen van! Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 362610 | 2011. február 1. 12:57 | ![]() | |
A eredeti Re-2000 homok alapon zöld, a Magyar Mávag Héja pedig zöld alapon barna foltos. | |||||
miles | Adatlap | 362609 | 2011. február 1. 10:27 | ![]() | |
Elnar, Freddy, eles, köszönöm a hozzászólást. Tehát a válasz, ha jól értelmezem: konkrétan nem igazán tudjuk. Az olasz esetben, ami legalábbis a Caprónikat, és a "Reggi-"ket illeti szinte teljesen biztos, hogy meghagyták az eredeti szint. Az a szin pedig valamiféle világosszürke, mondjuk züldes árnyalatban. Én olvasatomban a mémet RLM világoszöldesszürkére RLM 02-re hasonlit. Bizonyos esetekben szürkébb. Múzeumi Falco-n sima világosszürke, de a múzeumokban nem lehet megbizni. Ez tehát azt jelenti, hogy Taljánországban nem volt egységes festési előirás, standard, mint a németeknél. A németeknél valószinűleg az épp adott minisztériumi előirást követve festették a gépeket, ami jó esetben szintén a 02-es. Magyarországra érkezett gépeken nem tudjuk, volt-e valamilyen előirás. A külső festési sémát ismerjük, pontos szineit kevésbé. A belsőt én nem, de valószinűleg szintén világosszürke volt, ilyet kaphattak a magyar gyártású MÁVAG gépek, a WM sorozat gépei is. Ugyanakkor nem tűnik logikusnak, hogy a magyar rejtőszinekre átfestett gépek belső teréhez hozzányúltak volna, ezt szerintetek sem támasztja semmi alá. :) Köszönöm mégegyszer! :) | |||||
romeo | Adatlap | 362608 | 2011. február 1. 10:23 | ![]() | |
Üdv Kamovos! De volt az utaskabin oldalán is. fotó: repulomuzeum.hu | |||||
eles | Adatlap | 362607 | 2011. február 1. 09:15 | ![]() | |
Miles! Az olasz gépek az éppen aktuális olasz sztenderdfestéssel, vagy ennek az aktuális gyártó értelmezése szerinti változataival kerültek magyar alkalmazásba (ez bizony foltost jelent: homokszín alapon zöld és csokibarna foltok-legalább is a sztenderd szerint). Ez olyannnyira szabály volt, hogy az Olaszországot soha nem látott MÁVAG Héjákat is így festették (sőt még a hangárjaikat is). A belső festés inkább zöld(es) szürke. A Reggiane- nál kissé szürkébb. Nálunk nem volt érintett a MACCHI, aminél szürke. Hogy jöttek-e olasz gépek egyszínű sötétzölddel! HÁT...! A végén lehet (de ezek nem Capronik voltak a'tuti). üdv ,LS | |||||
Kamovos | Adatlap | 362606 | 2011. február 1. 09:11 | ![]() | |
Szia Murmuc! Mivel üzem meleg hajtó műves gépről lehet csak szó, így lekellet volna adniuk, a megfelelő teljesítmény a felszálláshoz! Nem teljesen emlékszem erre az esetre! Minden esetre, ha túl volt terhelve, akkor azért eshetett vissza. A korházi leszálló helyeken nincsen meg a lehetőség arra, hogy meg tudja kicsit gurítani, és repgépszerűen tudjon felszállni. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 362605 | 2011. február 1. 09:02 | ![]() | |
Szia Romeo! Nincs bibi! A felségjelzés nem az utas kabin alján volt! 3-as és 5-ösz törzskeretek között a keretantenna mögött Kb 40 cm-re volt felfestve. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 362604 | 2011. február 1. 08:52 | ![]() | |
Szia Csapó! Mint már lent is írtam! Nekem ez nem szakterületem, nem értek hozzá! Ezért nem tudok állást foglalni, sem cáfolni sem bizonyítani! Az eszközt, amit beépítettünk nem ismerem! Csak annyit tudok róla, amit leírtam! Csak a méreteit láttam, és csak a súlyát éreztem. Nem tudom milyen frekvenciákon volt képes dolgozni! Az viszont biztos, hogy nem hétköznapi HIFI torony volt! :) Különben nem okozott volna ekkora riadalmat. Valamint az is biztos, hogy nagy hírverést sem volt belőle! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 362603 | 2011. február 1. 08:29 | ![]() | |
Szia Solo! Amit írtál, teljesen korrekt! Természetesen a kamovnál is így működik! Felszállás, leszállás végre hajtása, és az általános repülés során is, csak az EKG-t mozgatják! Mindaddig még nem áll neki figurázni! Ekkor kezd hiányozni az a plusz erő, ami a Mi-8, Mi-17, Mi-24-nél rendelkezésedre áll! Ezeknél az eseteknél tudja a 82-86%-ot feltekerni a korrekcióval, és ez az, amire azt írtam, hogy rögtön elkezdenek pörögni a motorok. Amihez még a kamovon sem volt szabad repülés közben hozzá nyúlni, az alapjárati osztott gázkar szabályozó! Sajnos te ezt az érzést már nem tapasztalhattad meg! Üdv: kamovos | |||||
Miggyuri | Adatlap | 362602 | 2011. január 31. 20:14 | ![]() | |
sőt, fehér is | |||||
Elnar | Adatlap | 362601 | 2011. január 31. 18:09 | ![]() | |
Az olasz gépek még külső tarkát sem kaptak legtöbbször /Caproni/. Elég valószínűtlen lett volna, hogy belülről átfestik. | |||||
Freddy | Adatlap | 362600 | 2011. január 31. 16:29 | ![]() | |
Én úgy tudom, belül meghagyták a német színt. | |||||
miles | Adatlap | 362599 | 2011. január 31. 12:59 | ![]() | |
Jó, most antenna kissé félretéve. :) Tudja-e valaki, hogy a 30-as évek végén érkezett, de magyar szabvány által átfestett gépeknek milyen volt a kabinbelső szine? RLM 02, esetleg valami más? Mondjuk világosszürke, stb. (pl. Weihe, Stösser, Ju 86, egyéb) Ugyanennek kiegészitése, hogy az olasz technika kapott-e belső tér átfestést, mondjuk a Héják, CR-32-esek, többiek? | |||||
Levix | Adatlap | 362598 | 2011. január 31. 12:33 | ![]() | |
Azért ebbe jobban ne menjünk bele mert városi legenda lesz belőle. RH antennáról lehetne szó, de annak a hossza sokszorosa lenne a Kamovnak, akár 100-200 méter, de az RH rádió adók is 10-120 méteres hullámsávot használnak. Hoppá! És ha csak a franciákat zavarta, akkor iszonyat módon koncentrált nyaláb lett volna, ami egy körsugárzóval elképzelhetetlen. Irányított RH antenna egy Kamovon? Ez akkor baromság, amit elképzelni is csak egy vicclapban lehet. De gondoljatok abba bele, hogy a katonai gépeken gigaherzes frekvenciák vannak, nem 40 wattos teljesítménnyel mégsem fordul elő gyakran, hogy az egy gép károsítana egy másik gépet több ezer méterről sem! | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 362597 | 2011. január 31. 12:15 | ![]() | |
Az MN által használt R-130-as rádió 40W-os kimenő teljesítménnyel, földi telepítésű 10m-es teleszkóp antennával tudott 350km-t, üzembiztosan. Ha magasabbra települtünk vele, pl. a Pajzs 79-en a Bakonyban, ahol a kaposvári Füredi 1-esekkel voltam kint, simán nyomtuk 400-450km-t. Ha a technikát felviszik repmagaságba (200-300m), akkor úgy fog szórni, mintha egy olyan magas antenna dolgozna. Tehát elvileg egy 150W körüli adó már szórhat ekkorát, annélkül, hogy egészségkárosító lenne. Bár abban az időben emlékeim szerint az egészségmegőrzés nem volt igazán lényegi pont! | |||||
Csapó | Adatlap | 362596 | 2011. január 31. 11:23 | ![]() | |
Sziasztok Megkérdeztem nyugdíjas ismerősömet aki a HM-nél dolgozott hasonló területen. Röviden: az URH nem terjed messzire a föld görbülete miatt (csak egyenesen irányban terjed), rövid hullámú zavaró kütyü lehetett, de ekkora teljesítmény kisugárzása amiröl beszélünk (többszáz kilóméteres)megölte volna a Kamovban üllöket. A rádiótornyokat is kikapcsolják mielött felmásznak rájuk a szereléshez. Ráadásúl akkora tápegység kellett volna(az akkori csöves technikárol beszélünk, de még a mai technikával is )a hatalmas energia létrehozásához és a hűtéshez, ami ebben a helikopterben egyszerűen elképzelhetetlen. Gondolj bele egy radaros kocsi mekkora energiát vesz fel működés közben, ez hogy férne el egy kamovban, és ez a radar se sugároz több száz kilóméterre pedig mennyivel nagyobb méretű mint a történetben szereplő helikopterbe berakott doboz.Kissebb teljesítményű, kisérleti, a környéket zavaró berendezés elképzelhető, de európát megbénító berendezés biztos hogy nem létezett. Nem kötekedni, csak utánajárni szerettem volna. Üdvözlettel: Csapó Ferenc | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362595 | 2011. január 31. 11:16 | ![]() | |
Ismerve a korszakot a világoskék, vagy világoszöld a valószínűbb. Esetleg sárga. | |||||
Solo | Adatlap | 362594 | 2011. január 31. 11:03 | ![]() | |
Helló! "Nekik nem mindegy, hogy a korekció tekerésekor azonnal felpörög a motor, akár 110-120%-ra, vagy várhatsz 15-20 másodpercet még történik valami a hajtómű fordulattal!" Ezt nem igazán értem. :) Mi-2, Mi-8, Mi-17 esetében is a felszállás előtt korrekciót teljesen rátekerjük. Pár másodperc múlva a hajtómű felpörög alapjáratra(Mi-17 esetén 3-6 másodperc). Ezután a korrekcióhoz nem nyúlunk. Csak az EVK-t húzzuk, eresztjük. Az tény, hogy a Mi-2 hajtóműve látványosan gyenge volt. Nyáron két pilótával már óvatosan kellett húzni az állásszöget, mert pillanatok alatt a megengedett minimum alá esett a forgószárnyfordulat. A Mi-8 és Mi-17 között az a legnagyobb különbség, hogy a Mi-17-en majdhogynem akárhogy rángathatod az állásszöget, a hajtómű simán tartja a forgószárny fordulatot. Nagy melegben, nagy terheléssel persze azt is csak ésszel. | |||||
juge75 | Adatlap | 362593 | 2011. január 31. 10:33 | ![]() | |
Lehetett világos kék vagy világos, halvány vörös is. | |||||
juge75 | Adatlap | 362592 | 2011. január 31. 10:32 | ![]() | |
Na, most, hogy fekete-fehérbe változtattam a Jak-ot, látható a kép szerint is, nem vörös volt az orr kúp (légcsavar agy áramvonalazó burkolat) | |||||
Kamovos | Adatlap | 362591 | 2011. január 31. 10:28 | ![]() | |
Szia Varjúbácsi! Ez az ez eset, még a 80-as évek elején történt! Ha emlékeim nem csalnak meg, így kb 25-30 év távlatából! Pontosan nem emlékszem, hogy 82, vagy 83 volt-e, de inkább 82 lehetett! Üdv: kamovos | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 362590 | 2011. január 31. 09:44 | ![]() | |
Abból hogy még itt voltak az ivánok, úgy gondolom, hogy az eset valamikor 1990 előtt történt. Nem ismerem a reprádiókat és műszereket, de mint RTV műszerész feltételezem, hogy a repberendezések a RH sávban dolgoztak. Abban az időben az URH technika - még a hadialkalmazás is - a maihoz képest gyerekcipőben járt, ezért az ebben a sávban dolgozó adó-vevők távolsága egymástól nem lehetett túl nagy. A távolságokat anno többszörös átjátszó rendszerrel fedték le. A RH hullámsáv viszont minden további nélkül használható nagy távolságok áthidalására, (pl:Szabad Európa rádió Teenager party :-) ) és követi a Föld domborzatát. Ha a zavaróadó RH-n dolgozott, lefedhető vele minden ismert katonai forgalmi, és vezető csatorna | |||||
romeo | Adatlap | 362589 | 2011. január 31. 09:04 | ![]() | |
Migi,Tibcsi,Freddy! Köszönöm a segítséget a Jak-9P-hez! | |||||
migi | Adatlap | 362588 | 2011. január 31. 07:33 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 362587 | 2011. január 31. 06:05 | ![]() | |
Urak! Köszönöm a segítséget MiG-17PF-ügyben! Miggyuri | |||||
migi | Adatlap | 362586 | 2011. január 31. 00:43 | ![]() | |
Keresgéltem még egy kicsit ,és ha jól látom akkor ez is a 17 es gépről készült ,és ezen jól látható hogy más szinű mind a két alkatrész , valószinüleg piros . | |||||
Freddy | Adatlap | 362585 | 2011. január 30. 23:04 | ![]() | |
Szerintem a kabinkeret piros azon a képen. De legalábbis valamilyen más színű. | |||||
Kamovos | Adatlap | 362584 | 2011. január 30. 22:54 | ![]() | |
Szia Miles! Mint említettem, az eszköz technikai paramétereit nem ismerem! Ezért ilyen jellegű kérdésekre nem tudok választ adni! Lévén, hogy nem is a szakterületem része. Csak azt tudom elmondani, ami akkor, ott történt, és amit tapasztaltunk, illetve akkor a tudomásunkra hoztak! Üdv: kamovos | |||||
Levix | Adatlap | 362583 | 2011. január 30. 22:36 | ![]() | |
:))) Ez kész. Nagyfrekvencia? Át az Alpokon? A Föld görbületére fittyet hányva? Állat. | |||||
miles | Adatlap | 362582 | 2011. január 30. 22:15 | ![]() | |
Van benne ráció. :) Egyébként, mit jelent ez esetben az, hogy minden sávot? Az URH-t is? Az otthoni rádióból is csak fehérzaj jött? | |||||
Kamovos | Adatlap | 362581 | 2011. január 30. 21:53 | ![]() | |
Bocsi az eleje nem neked szól! | |||||
Kamovos | Adatlap | 362580 | 2011. január 30. 21:52 | ![]() | |
Szia Nyugger! Az eset ahogy mi akkor megéltük! Azon a napon rep tilalom volt! Műszaki munka nem lévén a Re-32 szolgálati utasítást ulti fejezet tanulmányozásával foglalatoskodtunk, és sakkoztunk. Jött a Töf az UAZ-al, és egy Avia. 2000 Pcs. azonnal készítsünk elő 2 Kamovot 1-et HDM feladatra 1-et tartaléknak. A már leírtak alapján megtörtén a készülék elhelyezése, egy mélynövésű, civil ruhás ember idegesítette a kezelőt és osztotta neki az észt de vadul Ő határozta meg a feladatot, hogy minden frekit le kell fednie! Erre szólt közbe a helikopter vezetője, hogy azért nem ártana, ha ő tudna kommunikálni a toronnyal! Nem túl udvariasan azt a választ kapta: Ne pofázzál bele! Te csak vezesd a helikopteredet. A jobb első ülésbe beült ő is, és úgy szálltak fel. Felszállás után Kb 20 percre elnémult minden. Ettől számítva Kb 3-3 és fél óra múlva kaptuk a parancsot a CSRP-ről, hogy a tartalék gépet küldjük a másik után! Kapcsoltassák ki a szerkezetet, majd ARK 0-val térjenek haza a gépekkel, mert le akarják a Franciák lőni. A két Kamovunk minden keresgélés nélkül szerencsésen egymásra talált a Duna felett! Némi mutogatás után, kikapcsolták a szerkezetet, és a fed rádión, felvették az ÖKT. Majd 1500 méterről azonnal lerotáltak a fű alá, és iszkiri haza. Leszállás után a szerkezetet kiépítettük és elvitték az Aviával. Az általad leírtak alapján is nagy riadalom lehetett, viszont, az én állításomat erősítetted meg! Az viszont biztos, hogy az Oroszok tudtak a dologról! Ők ugyanis nem szokták szó nélkül hagyni, ha rep tilalmat rendelnek el a Magyarok, és ők sem repülhetnek emiatt! Esetenként, bizonyos légterek használatára még nekünk kellet tőlük engedélyt kérni! Ekkor sem hagytak magunkra! Egy ilyen esetben például 2 alkalommal is rácsapást hajtottak végre 2 Mig-23 gépárral, miközben mi a Kamoval ép átrepkedtünk felettük, mint egy ön felet molylepke. A rácsapások alkalmával csekély mód megültünk de fent maradtunk! :) Kár, hogy a célfotókból nem kaptunk egy darabot sem.:) Minél több forrás áll rendelkezésünkre annál nagyobb az esély adott esetek értelmezésére, vizsgálatára. Egyébként, az általad leírtak ebben a formában soha nem jutottak el hozzánk. Én is most olvasok róla így először! A benne szereplő adatok pontossága vitatható, de felesleges az időkön vitázni, ép úgy, mint azon, hogy a homokórában melyik szem perget le előbb! De 20-30 percen meg végkép nem érdemes vitát indítani. Utána számolni viszont lehet, hisz minden adat rendelkezésünkre áll! A Kamov üzemanyag tartálya 600 liter. De simán bele lehet taposni 650-et is. Viszont! 100 liter tartaléknak kell maradni. Repülés előtti előkészítés végrehajtásának egyik munka pontja, a motorok indítása, és a helikopter üzem meleg állapotba hozása. Ezt a feladatot a helikopter mechanikusa hajtja vége! A motorok leállítása után, megtörténik az üzemanyag tartály teljes feltöltése. Ezután történhet csak meg a helikopter átadása a helikoptervezetőnek! A Ka-26 Helikopter fogyasztása két motorra számolva 100-120 liter! Az olaj tartályok 25 literessek és az olaj nem csökkenhet 15 liter alá! Az olaj fogyasztása 3 dl óránként. Az üzemeltetési utasítás alapján 2, 2 és fél óra repült óra után, ismételt feladatra történő előkészítést kell végrehajtani! Természetesen, ha erre van mód, ilyen Pl: kiképzési repüléseken! HDM Feladatot nem szakítunk meg ismételt feladatra történő előkészítés végrehajtására! Ezt figyelembe véve! Biztonságos repüléshez 550 liter üzemanyaggal lehet számolni! Ami azt jelenti, hogy 5 egész órát repülhet teljesen szabályosan! Az olaj fogyasztását tekintve az 5 órára számolva még mindig marad bő 23 liter Mindezek után megállapíthatjuk, hogy akár igaz is lehetne a négy óra, hiszen ha 30 perc alatt ér oda, akkor még mindig belefér a hazaút, és megmarad a 100 liter tartalék is! Mi csak annyit tudtunk meg később, hogy műholdakkal, háromszögeléssel mérték be a Kamovunk repülési útvonalát. Valamint a már előzőleg leírtakat. Üdv: kamovos Szia piratvitorla! Én sem vagyok nagy rádiós szakember! De, milyen frekin is működnek az irányadók? Ezek a frekvenciák változtathatók? Amikor felszállnak a gépek, van egy alap paraméter, amire lehangolják a repteknika rádió iránytűjét, és ez alapján repülnek, arra az irányadóra, Pl Solt amit felszálláskor be állítottak! Eddig jól mondom? Mi történik, ha ezt a frekit megváltoztatjuk? Hát az, hogy rádió iránytűnek megszűnik a jele! Ekkor mit tud tenni a pilóta? Hasára csap és végig zongorázza a létező összes sávot? Ezalatt az idő alatt, egy Míg-21 mekkora távolságot tesz meg? Ha pedig talál egy irányt, akkor honnan tudja, hogy az éppen merre van odalent, hová megy, ha követi a talált irányt? A távoli és közeli, hát ez az amire egy helikopternek nem igazán van szüksége nappali jó idős repülési viszonyok között. Persze, nem árt, ha van legalább egy! Vagy legalább a Majak villog! De szerencsére van térképük és ismerik az országot is! Ja és a mágneses iránytű is a fedélzeten van! Szóval, ha akar, hazatalál! Még akkor is, ha a vadászok hozzá vannak szoktatva a földi rávezetésre, irányításra. Vagy nem? A Mobil telefont nem értem! Valahogy nekem nem illeszkedik abba a korba! Nekem sem volt. De azt meg végkép nem tudom elképzelni, hogy a készenléti Mig-21 mobiltelefonos irányítással fogja be a célt, mikor idelent halott a lokátor! Amúgy szerintem a feladat lényege, pont az lehetett, hogy a repüléshez szükséges rádió technikai eszközöket le bénítsák teljesen! Ami az események alapján valószínűleg sikerült is! Amit eltudok, az eszközről mondani: Ez egy halvány kék színű négyszögletes téglatest formájú doboz volt. A súlya akkora volt, hogy hatan tudták leemelni és betenni a kasfalba. A mérete akkora volt, hogy mindkét széksort, felkellet hajtani, mert szélességben teljesen kitöltötte a Kamov utasterét úgy, hogy a tenyerem nem fért be mellé állítva! A kezelőnek a szerkezetre épített széken volt helye, de ez is bele lógott a hátsó ajtó ívébe! A kezelő szervét nem lehetett látni, lévén, hogy titkos berendezésvolt! A kezelőszerveket takaró borítást valószínűleg, hogy csak felszállás után nyithatta fel, mert mi semmit nem láttunk belőle. Mivel az utasítás teljes frekvenciafedésre szólt, így szerintem semmilyen eszköz nem volt képes működni! Így például mi a RSZP-k sem látott semmit! A Kamov utasterébe beépítet eszköz, semmilyen rádiótechnikai paraméterét nem ismerem! Mint ahogy az általad említett eszközök technikai paramétereit sem ismerem! Azt, hogy másutt mik nem működtek, azt nem tudhatom! De nagy volt a riadalom az biztos! Hogy miért nem lőtték le az Oroszok, vagy mi? Hát szerinted miért? Mert szerintem, ha repülési tilalom van az ország teljes területére elrendelve, akkor annak valami súlyos, nyomós oka kell, hogy legyen. Ezt pedig csak a feladat elrendelő PK tudja! Tekintettel arra, hogy 2000 Pcs volt a feladat végre hajtására, így valószínű nem a D ütegről adták a parancsot! Miért nem MI-24 ment érte? Mert rájuk is érvényes volt a tilalom! Mert talán Szentkirályról később ért volna oda a Mi-24-es helikopter, mint tőlünk a Kamov! Az sem biztos, hogy volt repülésre előkészítve Mi-24! Ha még elő kel készíteni is, és még oda is kell érni, na akkor abból már semmi jó nem jöhetett volna ki. Ha lelövik 3 ember és a tesztelésre felvitt technika oda veszik! Ezt, hogy magyaráztad volna el a sajtónak és a családoknak? Ki nevelte volna fel pl: a hajózó 3 gyerekét? Mibe kerülhetett ennek az eszköznek a kifejlesztése, még eljutott a tesztelés fázisáig? Tehát mi lett volna a másik jobb megoldás? Mert azért abban csak egyet értünk, hogy nem lőjük le az égről a saját embereinket! Ja! Hogy a Franciák és mások miért tudták letenni otthon a gépüket? Talán a kiképzésükben kellene keresni a választ. Vagy ki tudja! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 362579 | 2011. január 30. 21:49 | ![]() | |
Szia Nyugger! Az eset ahogy mi akkor megéltük! Azon a napon rep tilalom volt! Műszaki munka nem lévén a Re-32 szolgálati utasítást ulti fejezet tanulmányozásával foglalatoskodtunk, és sakkoztunk. Jött a Töf az UAZ-al, és egy Avia. 2000 Pcs. azonnal készítsünk elő 2 Kamovot 1-et HDM feladatra 1-et tartaléknak. A már leírtak alapján megtörtén a készülék elhelyezése, egy mélynövésű, civil ruhás ember idegesítette a kezelőt és osztotta neki az észt de vadul Ő határozta meg a feladatot, hogy minden frekit le kell fednie! Erre szólt közbe a helikopter vezetője, hogy azért nem ártana, ha ő tudna kommunikálni a toronnyal! Nem túl udvariasan azt a választ kapta: Ne pofázzál bele! Te csak vezesd a helikopteredet. A jobb első ülésbe beült ő is, és úgy szálltak fel. Felszállás után Kb 20 percre elnémult minden. Ettől számítva Kb 3-3 és fél óra múlva kaptuk a parancsot a CSRP-ről, hogy a tartalék gépet küldjük a másik után! Kapcsoltassák ki a szerkezetet, majd ARK 0-val térjenek haza a gépekkel, mert le akarják a Franciák lőni. A két Kamovunk minden keresgélés nélkül szerencsésen egymásra talált a Duna felett! Némi mutogatás után, kikapcsolták a szerkezetet, és a fed rádión, felvették az ÖKT. Majd 1500 méterről azonnal lerotáltak a fű alá, és iszkiri haza. Leszállás után a szerkezetet kiépítettük és elvitték az Aviával. Az általad leírtak alapján is nagy riadalom lehetett, viszont, az én állításomat erősítetted meg! Az viszont biztos, hogy az Oroszok tudtak a dologról! Ők ugyanis nem szokták szó nélkül hagyni, ha rep tilalmat rendelnek el a Magyarok, és ők sem repülhetnek emiatt! Esetenként, bizonyos légterek használatára még nekünk kellet tőlük engedélyt kérni! Ekkor sem hagytak magunkra! Egy ilyen esetben például 2 alkalommal is rácsapást hajtottak végre 2 Mig-23 gépárral, miközben mi a Kamoval ép átrepkedtünk felettük, mint egy ön felet molylepke. A rácsapások alkalmával csekély mód megültünk de fent maradtunk! :) Kár, hogy a célfotókból nem kaptunk egy darabot sem.:) Minél több forrás áll rendelkezésünkre annál nagyobb az esély adott esetek értelmezésére, vizsgálatára. Egyébként, az általad leírtak ebben a formában soha nem jutottak el hozzánk. Én is most olvasok róla így először! A benne szereplő adatok pontossága vitatható, de felesleges az időkön vitázni, ép úgy, mint azon, hogy a homokórában melyik szem perget le előbb! De 20-30 percen meg végkép nem érdemes vitát indítani. Utána számolni viszont lehet, hisz minden adat rendelkezésünkre áll! A Kamov üzemanyag tartálya 600 liter. De simán bele lehet taposni 650-et is. Viszont! 100 liter tartaléknak kell maradni. Repülés előtti előkészítés végrehajtásának egyik munka pontja, a motorok indítása, és a helikopter üzem meleg állapotba hozása. Ezt a feladatot a helikopter mechanikusa hajtja vége! A motorok leállítása után, megtörténik az üzemanyag tartály teljes feltöltése. Ezután történhet csak meg a helikopter átadása a helikoptervezetőnek! A Ka-26 Helikopter fogyasztása két motorra számolva 100-120 liter! Az olaj tartályok 25 literessek és az olaj nem csökkenhet 15 liter alá! Az olaj fogyasztása 3 dl óránként. Az üzemeltetési utasítás alapján 2, 2 és fél óra repült óra után, ismételt feladatra történő előkészítést kell végrehajtani! Természetesen, ha erre van mód, ilyen Pl: kiképzési repüléseken! HDM Feladatot nem szakítunk meg ismételt feladatra történő előkészítés végrehajtására! Ezt figyelembe véve! Biztonságos repüléshez 550 liter üzemanyaggal lehet számolni! Ami azt jelenti, hogy 5 egész órát repülhet teljesen szabályosan! Az olaj fogyasztását tekintve az 5 órára számolva még mindig marad bő 23 liter Mindezek után megállapíthatjuk, hogy akár igaz is lehetne a négy óra, hiszen ha 30 perc alatt ér oda, akkor még mindig belefér a hazaút, és megmarad a 100 liter tartalék is! Mi csak annyit tudtunk meg később, hogy műholdakkal, háromszögeléssel mérték be a Kamovunk repülési útvonalát. Valamint a már előzőleg leírtakat. Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362578 | 2011. január 30. 21:34 | ![]() | |
Sziasztok Wingspalette: Nem tudom már melyik gép volt (talán Mig-19) amelyikről megjelent egy gyönyörű rajz. Csak az volt a baj, hogy az adott oldalszámmal sose repült a magyar hadseregben. Rájöttem, hogy az egyik csapatnál kiállított gépet rajzolták le, ami fals oldalszámot kapott... Zoli | |||||
migi | Adatlap | 362577 | 2011. január 30. 20:51 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 362576 | 2011. január 30. 20:43 | ![]() | |
Amennyire én tudom, az alapszín jó. De az orrkúp színében nem vagyok biztos, hogy olyan volt. A kabin piros keretében sem. | |||||
romeo | Adatlap | 362575 | 2011. január 30. 20:38 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 362574 | 2011. január 30. 20:36 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 362573 | 2011. január 30. 19:19 | ![]() | |
Üdv Sanyi! A bal oldali MiG-17PF fotón látni a szárnyon a csillagot :) | |||||
sanyi | Adatlap | 362572 | 2011. január 30. 18:57 | ![]() | |
Sziasztok! Ez a rádiózavarás dolog szerintem az esti mese szerepét tölti be... Nem vagyok járatos a rádió témában, de azért ez elég meredeken hangzik. Nem Kamovos szavahihetőségében kételkedek, hanem az egész sztori hangzik úgy mintha a Blikbből lett volna kivágva. | |||||
sanyi | Adatlap | 362571 | 2011. január 30. 18:52 | ![]() | |
wWingspalette... Ilyet a szomszéd 6 éves lánya is tud csinálni photshoppal. Annyi, de annyi kamu van ezen az oldalon hogy az fogalom! Van ami jó, de nagyon sok légből kapott. Említeném pl. a tanzániai MiG-15UTI-t - közben a típus nem is repült az afrikai országban. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362570 | 2011. január 30. 18:41 | ![]() | |
Az mondjuk nekem is fura, hogy a Duna vonalától meg lehet zavarni Franciao.-ban (ha jól értettem) a Mirage-ok repülését... az oroszok itteni repülését el tudom képzelni, hogy megzavarhatta. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362569 | 2011. január 30. 18:27 | ![]() | |
szia Nem vagyok egy rádiós zseni, de nem értem: - Ha a kommunikációs frekiket zavarták akkor még megvannak az eljárások a bejövetelhez (például rádiómeghibásodás esetére, bár itt több gépről van szó). Ráadásul a navigációs berendezéseken keresztül is lehet egyirányú utasításokat adni: pl. távoli irányadón keresztül) - Ha navigációs frekit, abból több külön tartományú berendezés is volt. közeli/távoli irányadó + RSZBN (Tököl) + RSZP leszállító radar. Mindet a különböző frekitartomány miatt egyszerre gáz zavarni. -Vannak vizuális bejöveteli eljárások is. Ha meg bonyolult idő volt akkor meg már régen rossz lehetett, ismerve a 21-es kevés üzemanyagát. Ráadásul kiképzési repülést mindig csak tartalék repterekkel hajtanak végre. - Sármellék, Debrecen, Kunmadaras, Kiskunlacháza, Mezőkövesd? Gyakorlatilag egész nap repülések voltak, de ha nem, a navigációs berendezések (vagy egy részük) biztos ment... A magyar repterekről (különösen Ferihegy!) nem is beszélve. - Ha a Mirage gépek nem tudtak üzemelni (leszállni), a többi francia vas (pl. a tankergépek) hogy tudtak? - Ilyen szitu esetén én biztos a keszi vadászokat vagy a készenlétben lévő Mi24-eseket küldtem volna a sebesség miatt. Nem Kamovot! - Az egész értesítési/döntési folyamat nem hiszem, hogy olyan gyorsan lejátszódot, mint ahogy például a tüzelőanyag fogyása (mig21, Ka-26 stb.). Gondolom például a nagykövet se 15 perc alatt ér el egy világváros egyik pontjáról a másikra, pláne nem a mobiltelefonok korszakában... Nem akarlak megkérdőjelezni, csak az egész kicsit sok dologban túl furcsa... Ráadásul mindent nem lehet egyszerre egy helyről egy berendezéssel zavarni. Üdv Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362568 | 2011. január 30. 17:59 | ![]() | |
Sziasztok! A wp-n én már találtam hibás magyar rajzot, épp a csillagok számát illetően... Zoli |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Szerintem térképtáska.