/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Airmax 362655 2011. február 11. 17:28
Válasz erre
Szevasz Kalóz

Többet érne mint az az 1 db Grippen...

Viszont az eddig ellopott javakból, pénzekből meglehetne vásárolni a Davis Monthan légibázison levő lekonzervált összes F-15,F-16 repülőgépet.Mégpedig a Szállítást végrehajtó C-5b Galaxy szállítókkal együtt...

Végtére is ha belegondolunk, az orosz fél sem zárkózna el ezen összegért, s minden magyar falú mellé a legellőre odavinne egy egy Szu-30Mk-t. :)))
fridi 362654 2011. február 11. 17:27
Válasz erre
"Olcsón kell venni" Azt nem hiszem el hogy nem tudnánk modernizálni a 7 db Mi-17-es helit, és venni hozzájuk még 5 db ujjat. És ugyancsak nagy javítani modernizálni 12 db Mi-24-est. Nem kellene ezt egy év alatt, hanem mondjuk 3 éves kifutással. Az kamu hogy nem lenne rá pénz.
Airmax 362653 2011. február 11. 17:21
Válasz erre
Szevasz Fridi

Látod pontosan ez a baj...
De szó szerint!

Üdv
fridi 362652 2011. február 11. 17:17
Válasz erre
"Egy teljes rendszert kellene hozzá alkalmazni és minimum 30 gépet." Ugyan minek? Ezt a 14 sem tudjuk üzemeltetni, 3-4 gép repül egy repülési napon.Már amikor van repülés, mert ezen a héten nem volt az biztos, és nem a rossz idő miatt hanem azért mert egyszerűen nincs kerozin. Ez már nem légierő, ez már csak bohóckodás.
piratvitorla 362651 2011. február 11. 17:16
Válasz erre
Sziasztok!
Azért az említett fejlesztésekkel nagyot lendülne a helikopteres üzem...
Minőségileg is!
Amúgy egyetlen Gripen árából 15 vadiúj Mi-171-est lehet kapni...
üdv
piratvitorla 362650 2011. február 11. 17:12
Válasz erre
Airmax 362649 2011. február 11. 16:20
Válasz erre
Szevasz Freddy

Ezt  ami leírtál remélem te sem gondolod komolyan?
Mire gondolok?
-Ez a logikusnak tűnő gondolatsor amit a nagyjavításról írsz.Ez kb olyan mint aki napi 2 liter benzint tankol, de a barikádok élén tépi a száját zászlóval a kezében...
Blőd.

Nem tudom hogy kik azok akik F-22-es ill apache álmokat kergetnek,(egyáltalában vannak e ilyenek)de én spec nemtartozom közéjük, jópár ezred magammal egyetemben.
Akikhez viszont tartozom azoknak vannak reális elképzelései,mégpedig itt a terra firmán álva.

A fentiekhez gyorsan csatolom a legfontosabbat: "nincs pénz" Hol?

El kellene már felejteni ezeket a butaságokat s főleg a "válság van" szindrómát...

Pénz bizony van,bárki bármit álít,vetít.Tekintettel azonban a következő két dologra valójában soha nem lesz.
1. Szakbarbár idióták székelnek kulcsfontosságú poziciókban 1 sereg "szakértővel" a seggükben akiknek egy érdek vezérelte mechanizmus az alapelvük: felfele engerdelmeskedni,lefele könyörtelennek lenni.
2. Amíg a korrupció, valamint a financiális lobby érdekek irányítják a pénz útját jót nem kell várni.Semmilyen körülmények között.

S végezetül,hogyé adják? Ingyé? Nembaj ha szar jöhet! Te pista, hívd fel az emberünket készülhetnek. Jön egy újabb buli.Beszéljenek az oroszokkal de csak a mi embereink vehetnek részt a bussines -ben.Na takarodj intézd.Olgikának kössétek a lelkére, etesse a hülye médiát de alaposan.A többi megy magától...

Üdv nektek
Airmax 362648 2011. február 11. 15:14
Válasz erre
Szia Romeo!

Pontosan ahogy írod.Döbbenetes!Most csak éld bele magad a szituációba...

Elmerengve lépdelsz mindennapjaidban, mig nem egyszerre csak helikopter zajt hallasz...
Kiváncsian próbálod bemérni honnan jöhet mert szeretnéd látni őket.(őket,mert a zaj alapján többen vannak)
S lám egyszercsak előbukkan a fák lombozata mögül 1 azaz egy db Uh-1...(ugyanis akkora rotorzaja van mint 3 Mi-8 nak együtt.Volt alkalmam megfigyelni a gemánoknál ill a taljánoknál.)

S lelki szemeid előtt felrémlik egy Vietnami attitüd.Benne pálmafákkal,kígyókkal,dzsungellel...
De hirtelen a nyakadba ugrik A Kaliforniai kormányzó, s élesben lövi a predatort...

Majd hirtelen felébredsz, s elégedetten nyugtázod: Jóóóregggelt Vietnammm!

Üdv nektek
Freddy 362647 2011. február 11. 15:12
Válasz erre
Az első oldal utolsó bekezdése, ez átnyúlik a következő lapra. Itt tisztán és talán őszintén láthatóvá válik, hogy mi az a sok üzemóra, amit a két helikopterrel kapunk.
Semmi másról nincs szó, mint két ócskavasról, ami után valamelyik közvetítő cég felveheti a zsetont, oszt' jónapot!


Azért az, hogy a finneknek nem éri meg korszerűbb helikopterek mellett tartani két javításra érett Mi-8-ast, nem ugyanaz ,,megéri" szempontból, mint Magyarországon létező, sőt esetenként túlméretezett (a kivontak helye, ugye) infrastruktúra mellett egy létező, de feladathoz képest alacsony létszámú flottát kibővíteni. Pláne, hogy a többi helikopterünk is nagyjavításra szorul, nagyban biztos olcsóbb az is.
Meg alapvetően legalább kerül valami, nyilván mindenkinek piros-fehér-zöld ékes F-22-ről és Apache-ról vannak nedves álmai, de mivel nincs pénz, ezért olcsón kell venni- és az ingyennél nincs olcsóbb:)
romeo 362646 2011. február 11. 15:00
Válasz erre
Üdv Arimax!
és akkor még tegyük hozzá az UH-1 akciófilmhőst...
Monox 362645 2011. február 11. 14:58
Válasz erre
Save2510
Save2510
Save2511
Save2511

Az Aranysas idevágó cikke.

Az első oldal utolsó bekezdése, ez átnyúlik a következő lapra. Itt tisztán és talán őszintén láthatóvá válik, hogy mi az a sok üzemóra, amit a két helikopterrel kapunk.
Semmi másról nincs szó, mint két ócskavasról, ami után valamelyik közvetítő cég felveheti a zsetont, oszt' jónapot!
Airmax 362644 2011. február 11. 14:52
Válasz erre
Nekem pedig úgy tűnik, egész szépen fejlődünk.Ha így menetelünk tovább,express sebességgel érjük el az Angolai légierő szinvonalát.
Egész egyszerűen vérlázító ami ebben az országban oly régóta folyik...
Ilyen hogy Magyar Honvédség, ilyen hogy Magyar Légierő? Ez vicc?

Ennyire gyenge, ennyire szétesett,ennyire ellehetetlenült nem mostanában volt a Magyar fegyveres erő...

Az ember,ha ebben az országban él mindenre büszke lehet,csak arra nem hogy Magyar!

Vietnam al voltunk egy hajóban amikor Jak-52-es darálókkal ill a szerencsétlen Albatrosokkal Pumáskodtak a pilóták,de csak eddig, mert bár oly szegények mint a templom egere mégis ott vannak a nagyteljesítményű Szuhojok számukra.
Majd jött egytucat Grippen? Kiváló,minek? Talán arra gondoltak egyesek,hogy ez olyan mint egy repszimulátor? Joy jobbra balra oszt fire? Na ne...
Egy teljes rendszert kellene hozzá alkalmazni és minimum 30 gépet.
Most pedig jön a Cseh vitézektől az alca? Bombasztikus! Senkinek a világon nemtudják eladni,saját légierejük is menekül tőle s erre ím jön a megváltó, az idióta Magyarország!

A jövöben remélem készítenek tanulmányt arra nézve, hogyha világméretű koldus akciót inditanának alégierő fejlesztése ügyében, várható e hogy Bangladesh felajánl számunkra legalább 2 db shenyang JJ-6 ot.
romeo 362643 2011. február 11. 14:50
Válasz erre
HS-11
HS-11
HS-13
HS-13

Meghagyják rajtuk a radart?
A fotón a HS-11 és HS-13 -ezek kerülnek a honvédséghez.
romeo 362642 2011. február 11. 14:37
Válasz erre
"Nincs 3. Mi-8-as, úgy tűnik ennyi a realitása a cikknek."
A szomorú az, hogy ez a HM-től származik, a cikk szerint
gazdasagiradio.hu/cikk/60029/
Monox 362641 2011. február 11. 14:33
Válasz erre
Nem olyan régen olvastam egy cikket az Aranysasban. A cikk a Finn helikopter típusváltásról szólt, és konkrétan meg van említve benne a HS-11 és HS-13 oldalszámú gép, amiket ott és akkor állítottak le. És azt is leírták, hogy az egyikben 7 a másikban 9 óra üzemidő van még. Lehetséges, hogy magyar viszonylatban soknak számít, de csak ezért felesleges idehozni őket.
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy ez is egy olyan ingyen ajándék, mint anno a 20 db Mi-24-es a Luftwaffétól...

Nincs 3. Mi-8-as, úgy tűnik ennyi a realitása a cikknek.
romeo 362640 2011. február 11. 14:00
Válasz erre
Mint hozzátették: jelenleg a honvédségnek 3 Mi-8 típusú és 7 Mi-17 típusú közepes szállítóhelikoptere van. A 10 helikopterben viszonylag kevés a tartalék üzemidő, többségük hamarosan nagyjavításra szorul.

Meliyk a 3. Mi-8?
romeo 362639 2011. február 11. 13:58
Válasz erre
A felajánlott helikoptereket és alkatrészeket ingyen kapja a honvédség, de a hazaszállításukról neki kell gondoskodnia, ennek költsége elenyésző a gépek értékéhez viszonyítva - fűzték hozzá.
romeo 362638 2011. február 11. 13:55
Válasz erre
Akkor talán a 6200 és a 6215 is megmenekül.
romeo 362637 2011. február 11. 13:53
Válasz erre
HM: várhatóan áprilisban érkeznek meg a finn helikopterek Magyarországra

Várhatóan áprilisra fejeződik be a Finnország által felajánlott két Mi-8 típusú helikopter és a tartalék alkatrészek átadás-átvétele - közölte a Honvédelmi Minisztérium pénteken az MTI-vel. A közlemény szerint a felajánlott 2 helikopter jelenlegi állapotában még hosszú ideig használható, így a hazaszállítás és műszaki karbantartás elvégzése után sikeresen alkalmazhatóak lesznek a hazai feladatok végrehajtására. A nagy mennyiségű tartalék alkatrész pedig lehetővé teszi nemcsak a két Mi-8 helikopter, hanem a jelenleg hadrendben lévő, azonos típusú helikopterek kiszolgálását is.
hir3.hu/index.php
gluer 362636 2011. február 10. 23:39
Válasz erre
Az nem hasernyő hanem csak egy széles heveder
A bal oldalon hátranyúlik az ernyőhöz és abban van a nyitó fogantyú
Ezen a képen hiányzik, a zseb szerű részből lógna ki egy nagyobb fém fogantyú

www.hermann-historica.de/auktion/images60_max/05660.jpg
Elnar 362635 2011. február 10. 22:49
Válasz erre
Már megint az "egyszervolt" Légierőről.
Most leltem a cockpitinstrumente.de oldal egyik albugyrában egy CR 32 kézikönyvet originale olaszul! Milliméter pontos műszaki rajzokkal. Ebből akár 1:1-ben is lehetne építeni.
www.cockpitinstrumente.de/archiv/Dokumente/ABC/i/Italien/Manuale%20Aeroplano%20C%20R%2032.pdf
silent8 362634 2011. február 9. 16:33
Válasz erre
Még nincs de hamarosan lesz! Készülnek a kiszolgálásra!
balaton 362633 2011. február 8. 10:13
Válasz erre
romeo 362632 2011. február 8. 08:52
Válasz erre
romeo 362631 2011. február 8. 08:26
Válasz erre
romeo 362630 2011. február 8. 08:15
Válasz erre
A Honvéd Vezérkar főnökének 399/2010. (HK 1/2011.) HVKF p a r a n c s a

a Magyar Honvédség készletében lévő kazettás repülőbombák megsemmisítéséről
romeo 362629 2011. február 8. 08:13
Válasz erre
A Honvéd Vezérkar fõnökének 399/2010. (HK 1/2011.) HVKF p a r a n c s a

a Magyar Honvédség készletében lévõ kazettás repülõbombák megsemmisítésérõl

forrás: www.hm.gov.hu/container/files/attachments/14724/HK_2011_1szam.pdf
piratvitorla 362628 2011. február 7. 11:47
Válasz erre
Sziasztok!
A jobboldali német százados, valószínűleg az oktatójuk. Szerintem...
Zoli
Tibcsi 362627 2011. február 7. 11:01
Válasz erre
eje
eje

Én úgy tudom, hogy ahol a hevederek összefutnak, ott az a kerek fém valami az egy "gyorskioldó". Vészhelyzetben csak rá kell csapni és egyszerre kioldja az összes hevedert.

Az alatta lévó széles heveder valószínűleg a hasernyő rögzítésére szolgál, de a pilóták általában nem használtak olyant, mert útban lett volna nekik. Viszont a heveder adott volt, az a háternyőhöz tartozott.
denkmeyer 362626 2011. február 7. 10:36
Válasz erre
Ezek a fiúk horvát pilóták!
luger 362625 2011. február 4. 15:24
Válasz erre
igen én is gondoltam ehez hasonlóra csak én arra gondoltam hogy a hasát védi a fémcsat tól.
akár ez is lehet
csobi21 362624 2011. február 4. 14:58
Válasz erre
Nem lehet hogy a bordát védi a nyitáskor a nyagy rántás miatt? De akkor miért nincs mindkét oldalon?
luger 362623 2011. február 4. 14:48
Válasz erre
ts
ts

haladást értem el:)
bár még mindig nem tudom 100% osan hogy miaz a hasán de találtam képet ahol pilóták olyan valamit viselnek
de sajnos németek:(
luger 362622 2011. február 3. 21:53
Válasz erre
igen ez igaz de lehet hogy az oldalán van jön ki az ernyő (ez csak pót ernyő a hátán van rendes is)
piratvitorla 362621 2011. február 3. 21:06
Válasz erre
Sziasztok!
Térképtáskára gondoltam én is, de egyrészt kicsit más, másrészt nem hiszem, hogy az ejtőernyő hevedere alatt lenne...
Zoli
luger 362620 2011. február 3. 20:42
Válasz erre
Leslie_Irvin
Leslie_Irvin

most talánn:)
luger 362619 2011. február 3. 20:41
Válasz erre
a képet valamiért nem tette fel:(
luger 362618 2011. február 3. 20:41
Válasz erre
A nyak "gyárilag ilyen"
Én is gondoltam erre de egy ismerősöm hadtörténész és ő szt mondta ,hogy szerinte egy úgynevezett Hess has ernyő
ezen a képen valóban van valami hasonló dolog;)
(ezeket az infókat kb fél órája kaptam)
juge75 362617 2011. február 3. 19:31
Válasz erre
Jó hosszú nyaka van a pilótádnak...
Szerintem térképtáska.
luger 362616 2011. február 3. 19:20
Válasz erre
szerintem is nehéz ügy:(
piratvitorla 362615 2011. február 3. 18:46
Válasz erre
húúú, ezzel feladtad a leckét!
Zoli
luger 362614 2011. február 3. 18:36
Válasz erre
ja még annyit hogy ez egy 2. világháborús pilóta
luger 362613 2011. február 3. 18:35
Válasz erre
tn_800x600_1215224_96663_makettek_050k
tn_800x600_1215224_96663_makettek_050k

Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem ,mert nem tudom ,hogy mi van a magyar pilótám hasán (a még ki nem festett valami)aki tudja megírhatná. Már sok embertől megkérdeztem de mindegyik mást mondott:(
romeo 362612 2011. február 1. 16:03
Válasz erre
Kamovos 362611 2011. február 1. 13:53
Válasz erre
Szia Romeo!

Igen 3 felségjel volt rajta!
Egy a fülke alatt, és 1-1 az oldalán ahogy a képen van!

Üdv: kamovos
juge75 362610 2011. február 1. 12:57
Válasz erre
A eredeti Re-2000 homok alapon zöld, a Magyar Mávag Héja pedig zöld alapon barna foltos.
miles 362609 2011. február 1. 10:27
Válasz erre
Elnar, Freddy, eles, köszönöm a hozzászólást. Tehát a válasz, ha jól értelmezem: konkrétan nem igazán tudjuk.

Az olasz esetben, ami legalábbis a Caprónikat, és a "Reggi-"ket illeti szinte teljesen biztos, hogy meghagyták az eredeti szint. Az a szin pedig valamiféle világosszürke, mondjuk züldes árnyalatban. Én olvasatomban a mémet RLM világoszöldesszürkére RLM 02-re hasonlit. Bizonyos esetekben szürkébb. Múzeumi Falco-n sima világosszürke, de a múzeumokban nem lehet megbizni. Ez tehát azt jelenti, hogy Taljánországban nem volt egységes festési előirás, standard, mint a németeknél.

A németeknél valószinűleg az épp adott minisztériumi előirást követve festették a gépeket, ami jó esetben szintén a 02-es.

Magyarországra érkezett gépeken nem tudjuk, volt-e valamilyen előirás. A külső festési sémát ismerjük, pontos szineit kevésbé. A belsőt én nem, de valószinűleg szintén világosszürke volt, ilyet kaphattak a magyar gyártású MÁVAG gépek, a WM sorozat gépei is. Ugyanakkor nem tűnik logikusnak, hogy a magyar rejtőszinekre átfestett gépek belső teréhez hozzányúltak volna, ezt szerintetek sem támasztja semmi alá. :)

Köszönöm mégegyszer! :)
romeo 362608 2011. február 1. 10:23
Válasz erre
Ka26fold1
Ka26fold1

Üdv Kamovos!
De volt az utaskabin oldalán is.
fotó: repulomuzeum.hu
eles 362607 2011. február 1. 09:15
Válasz erre
Miles!

Az olasz gépek az éppen aktuális olasz sztenderdfestéssel, vagy ennek az aktuális gyártó értelmezése szerinti változataival kerültek magyar alkalmazásba (ez bizony foltost jelent: homokszín alapon zöld és csokibarna foltok-legalább is a sztenderd szerint). Ez olyannnyira szabály volt, hogy az Olaszországot soha nem látott MÁVAG Héjákat is így festették (sőt még a hangárjaikat is). A belső festés inkább zöld(es) szürke. A Reggiane- nál kissé szürkébb. Nálunk nem volt érintett a MACCHI, aminél szürke.
Hogy jöttek-e olasz gépek egyszínű sötétzölddel! HÁT...! A végén lehet (de ezek nem Capronik voltak a'tuti).
üdv ,LS
Kamovos 362606 2011. február 1. 09:11
Válasz erre
Szia Murmuc!

Mivel üzem meleg hajtó műves gépről lehet csak szó, így lekellet volna adniuk, a megfelelő teljesítmény a
felszálláshoz!
Nem teljesen emlékszem erre az esetre!
Minden esetre, ha túl volt terhelve, akkor azért eshetett vissza.
A korházi leszálló helyeken nincsen meg a lehetőség arra, hogy meg tudja kicsit gurítani, és repgépszerűen tudjon felszállni.

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.