<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Airmax | Adatlap | 362655 | 2011. február 11. 17:28 | ||
fridi | Adatlap | 362654 | 2011. február 11. 17:27 | ||
"Olcsón kell venni" Azt nem hiszem el hogy nem tudnánk modernizálni a 7 db Mi-17-es helit, és venni hozzájuk még 5 db ujjat. És ugyancsak nagy javítani modernizálni 12 db Mi-24-est. Nem kellene ezt egy év alatt, hanem mondjuk 3 éves kifutással. Az kamu hogy nem lenne rá pénz. | |||||
Airmax | Adatlap | 362653 | 2011. február 11. 17:21 | ||
Szevasz Fridi Látod pontosan ez a baj... De szó szerint! Üdv | |||||
fridi | Adatlap | 362652 | 2011. február 11. 17:17 | ||
"Egy teljes rendszert kellene hozzá alkalmazni és minimum 30 gépet." Ugyan minek? Ezt a 14 sem tudjuk üzemeltetni, 3-4 gép repül egy repülési napon.Már amikor van repülés, mert ezen a héten nem volt az biztos, és nem a rossz idő miatt hanem azért mert egyszerűen nincs kerozin. Ez már nem légierő, ez már csak bohóckodás. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362651 | 2011. február 11. 17:16 | ||
Sziasztok! Azért az említett fejlesztésekkel nagyot lendülne a helikopteres üzem... Minőségileg is! Amúgy egyetlen Gripen árából 15 vadiúj Mi-171-est lehet kapni... üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362650 | 2011. február 11. 17:12 | ||
Airmax | Adatlap | 362649 | 2011. február 11. 16:20 | ||
Szevasz Freddy Ezt ami leírtál remélem te sem gondolod komolyan? Mire gondolok? -Ez a logikusnak tűnő gondolatsor amit a nagyjavításról írsz.Ez kb olyan mint aki napi 2 liter benzint tankol, de a barikádok élén tépi a száját zászlóval a kezében... Blőd. Nem tudom hogy kik azok akik F-22-es ill apache álmokat kergetnek,(egyáltalában vannak e ilyenek)de én spec nemtartozom közéjük, jópár ezred magammal egyetemben. Akikhez viszont tartozom azoknak vannak reális elképzelései,mégpedig itt a terra firmán álva. A fentiekhez gyorsan csatolom a legfontosabbat: "nincs pénz" Hol? El kellene már felejteni ezeket a butaságokat s főleg a "válság van" szindrómát... Pénz bizony van,bárki bármit álít,vetít.Tekintettel azonban a következő két dologra valójában soha nem lesz. 1. Szakbarbár idióták székelnek kulcsfontosságú poziciókban 1 sereg "szakértővel" a seggükben akiknek egy érdek vezérelte mechanizmus az alapelvük: felfele engerdelmeskedni,lefele könyörtelennek lenni. 2. Amíg a korrupció, valamint a financiális lobby érdekek irányítják a pénz útját jót nem kell várni.Semmilyen körülmények között. S végezetül,hogyé adják? Ingyé? Nembaj ha szar jöhet! Te pista, hívd fel az emberünket készülhetnek. Jön egy újabb buli.Beszéljenek az oroszokkal de csak a mi embereink vehetnek részt a bussines -ben.Na takarodj intézd.Olgikának kössétek a lelkére, etesse a hülye médiát de alaposan.A többi megy magától... Üdv nektek | |||||
Airmax | Adatlap | 362648 | 2011. február 11. 15:14 | ||
Szia Romeo! Pontosan ahogy írod.Döbbenetes!Most csak éld bele magad a szituációba... Elmerengve lépdelsz mindennapjaidban, mig nem egyszerre csak helikopter zajt hallasz... Kiváncsian próbálod bemérni honnan jöhet mert szeretnéd látni őket.(őket,mert a zaj alapján többen vannak) S lám egyszercsak előbukkan a fák lombozata mögül 1 azaz egy db Uh-1...(ugyanis akkora rotorzaja van mint 3 Mi-8 nak együtt.Volt alkalmam megfigyelni a gemánoknál ill a taljánoknál.) S lelki szemeid előtt felrémlik egy Vietnami attitüd.Benne pálmafákkal,kígyókkal,dzsungellel... De hirtelen a nyakadba ugrik A Kaliforniai kormányzó, s élesben lövi a predatort... Majd hirtelen felébredsz, s elégedetten nyugtázod: Jóóóregggelt Vietnammm! Üdv nektek | |||||
Freddy | Adatlap | 362647 | 2011. február 11. 15:12 | ||
Az első oldal utolsó bekezdése, ez átnyúlik a következő lapra. Itt tisztán és talán őszintén láthatóvá válik, hogy mi az a sok üzemóra, amit a két helikopterrel kapunk. Semmi másról nincs szó, mint két ócskavasról, ami után valamelyik közvetítő cég felveheti a zsetont, oszt' jónapot! Azért az, hogy a finneknek nem éri meg korszerűbb helikopterek mellett tartani két javításra érett Mi-8-ast, nem ugyanaz ,,megéri" szempontból, mint Magyarországon létező, sőt esetenként túlméretezett (a kivontak helye, ugye) infrastruktúra mellett egy létező, de feladathoz képest alacsony létszámú flottát kibővíteni. Pláne, hogy a többi helikopterünk is nagyjavításra szorul, nagyban biztos olcsóbb az is. Meg alapvetően legalább kerül valami, nyilván mindenkinek piros-fehér-zöld ékes F-22-ről és Apache-ról vannak nedves álmai, de mivel nincs pénz, ezért olcsón kell venni- és az ingyennél nincs olcsóbb:) | |||||
romeo | Adatlap | 362646 | 2011. február 11. 15:00 | ||
Üdv Arimax! és akkor még tegyük hozzá az UH-1 akciófilmhőst... | |||||
Monox | Adatlap | 362645 | 2011. február 11. 14:58 | ||
Az Aranysas idevágó cikke. Az első oldal utolsó bekezdése, ez átnyúlik a következő lapra. Itt tisztán és talán őszintén láthatóvá válik, hogy mi az a sok üzemóra, amit a két helikopterrel kapunk. Semmi másról nincs szó, mint két ócskavasról, ami után valamelyik közvetítő cég felveheti a zsetont, oszt' jónapot! | |||||
Airmax | Adatlap | 362644 | 2011. február 11. 14:52 | ||
Nekem pedig úgy tűnik, egész szépen fejlődünk.Ha így menetelünk tovább,express sebességgel érjük el az Angolai légierő szinvonalát. Egész egyszerűen vérlázító ami ebben az országban oly régóta folyik... Ilyen hogy Magyar Honvédség, ilyen hogy Magyar Légierő? Ez vicc? Ennyire gyenge, ennyire szétesett,ennyire ellehetetlenült nem mostanában volt a Magyar fegyveres erő... Az ember,ha ebben az országban él mindenre büszke lehet,csak arra nem hogy Magyar! Vietnam al voltunk egy hajóban amikor Jak-52-es darálókkal ill a szerencsétlen Albatrosokkal Pumáskodtak a pilóták,de csak eddig, mert bár oly szegények mint a templom egere mégis ott vannak a nagyteljesítményű Szuhojok számukra. Majd jött egytucat Grippen? Kiváló,minek? Talán arra gondoltak egyesek,hogy ez olyan mint egy repszimulátor? Joy jobbra balra oszt fire? Na ne... Egy teljes rendszert kellene hozzá alkalmazni és minimum 30 gépet. Most pedig jön a Cseh vitézektől az alca? Bombasztikus! Senkinek a világon nemtudják eladni,saját légierejük is menekül tőle s erre ím jön a megváltó, az idióta Magyarország! A jövöben remélem készítenek tanulmányt arra nézve, hogyha világméretű koldus akciót inditanának alégierő fejlesztése ügyében, várható e hogy Bangladesh felajánl számunkra legalább 2 db shenyang JJ-6 ot. | |||||
romeo | Adatlap | 362643 | 2011. február 11. 14:50 | ||
Meghagyják rajtuk a radart? A fotón a HS-11 és HS-13 -ezek kerülnek a honvédséghez. | |||||
romeo | Adatlap | 362642 | 2011. február 11. 14:37 | ||
"Nincs 3. Mi-8-as, úgy tűnik ennyi a realitása a cikknek." A szomorú az, hogy ez a HM-től származik, a cikk szerint gazdasagiradio.hu/cikk/60029/ | |||||
Monox | Adatlap | 362641 | 2011. február 11. 14:33 | ||
Nem olyan régen olvastam egy cikket az Aranysasban. A cikk a Finn helikopter típusváltásról szólt, és konkrétan meg van említve benne a HS-11 és HS-13 oldalszámú gép, amiket ott és akkor állítottak le. És azt is leírták, hogy az egyikben 7 a másikban 9 óra üzemidő van még. Lehetséges, hogy magyar viszonylatban soknak számít, de csak ezért felesleges idehozni őket. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy ez is egy olyan ingyen ajándék, mint anno a 20 db Mi-24-es a Luftwaffétól... Nincs 3. Mi-8-as, úgy tűnik ennyi a realitása a cikknek. | |||||
romeo | Adatlap | 362640 | 2011. február 11. 14:00 | ||
Mint hozzátették: jelenleg a honvédségnek 3 Mi-8 típusú és 7 Mi-17 típusú közepes szállítóhelikoptere van. A 10 helikopterben viszonylag kevés a tartalék üzemidő, többségük hamarosan nagyjavításra szorul. Meliyk a 3. Mi-8? | |||||
romeo | Adatlap | 362639 | 2011. február 11. 13:58 | ||
A felajánlott helikoptereket és alkatrészeket ingyen kapja a honvédség, de a hazaszállításukról neki kell gondoskodnia, ennek költsége elenyésző a gépek értékéhez viszonyítva - fűzték hozzá. | |||||
romeo | Adatlap | 362638 | 2011. február 11. 13:55 | ||
Akkor talán a 6200 és a 6215 is megmenekül. | |||||
romeo | Adatlap | 362637 | 2011. február 11. 13:53 | ||
HM: várhatóan áprilisban érkeznek meg a finn helikopterek Magyarországra Várhatóan áprilisra fejeződik be a Finnország által felajánlott két Mi-8 típusú helikopter és a tartalék alkatrészek átadás-átvétele - közölte a Honvédelmi Minisztérium pénteken az MTI-vel. A közlemény szerint a felajánlott 2 helikopter jelenlegi állapotában még hosszú ideig használható, így a hazaszállítás és műszaki karbantartás elvégzése után sikeresen alkalmazhatóak lesznek a hazai feladatok végrehajtására. A nagy mennyiségű tartalék alkatrész pedig lehetővé teszi nemcsak a két Mi-8 helikopter, hanem a jelenleg hadrendben lévő, azonos típusú helikopterek kiszolgálását is. hir3.hu/index.php | |||||
gluer | Adatlap | 362636 | 2011. február 10. 23:39 | ||
Az nem hasernyő hanem csak egy széles heveder A bal oldalon hátranyúlik az ernyőhöz és abban van a nyitó fogantyú Ezen a képen hiányzik, a zseb szerű részből lógna ki egy nagyobb fém fogantyú www.hermann-historica.de/auktion/images60_max/05660.jpg | |||||
Elnar | Adatlap | 362635 | 2011. február 10. 22:49 | ||
Már megint az "egyszervolt" Légierőről. Most leltem a cockpitinstrumente.de oldal egyik albugyrában egy CR 32 kézikönyvet originale olaszul! Milliméter pontos műszaki rajzokkal. Ebből akár 1:1-ben is lehetne építeni. www.cockpitinstrumente.de/archiv/Dokumente/ABC/i/Italien/Manuale%20Aeroplano%20C%20R%2032.pdf | |||||
silent8 | Adatlap | 362634 | 2011. február 9. 16:33 | ||
Még nincs de hamarosan lesz! Készülnek a kiszolgálásra! | |||||
balaton | Adatlap | 362633 | 2011. február 8. 10:13 | ||
Alakítsák át CD-sre :D | |||||
romeo | Adatlap | 362632 | 2011. február 8. 08:52 | ||
romeo | Adatlap | 362631 | 2011. február 8. 08:26 | ||
Valami megmozdult (L-159)... forrás: www.hm.gov.hu/container/files/attachments/14724/HK_2011_1szam.pdf | |||||
romeo | Adatlap | 362630 | 2011. február 8. 08:15 | ||
A Honvéd Vezérkar főnökének 399/2010. (HK 1/2011.) HVKF p a r a n c s a a Magyar Honvédség készletében lévő kazettás repülőbombák megsemmisítéséről | |||||
romeo | Adatlap | 362629 | 2011. február 8. 08:13 | ||
A Honvéd Vezérkar fõnökének 399/2010. (HK 1/2011.) HVKF p a r a n c s a a Magyar Honvédség készletében lévõ kazettás repülõbombák megsemmisítésérõl forrás: www.hm.gov.hu/container/files/attachments/14724/HK_2011_1szam.pdf | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362628 | 2011. február 7. 11:47 | ||
Sziasztok! A jobboldali német százados, valószínűleg az oktatójuk. Szerintem... Zoli | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362627 | 2011. február 7. 11:01 | ||
Én úgy tudom, hogy ahol a hevederek összefutnak, ott az a kerek fém valami az egy "gyorskioldó". Vészhelyzetben csak rá kell csapni és egyszerre kioldja az összes hevedert. Az alatta lévó széles heveder valószínűleg a hasernyő rögzítésére szolgál, de a pilóták általában nem használtak olyant, mert útban lett volna nekik. Viszont a heveder adott volt, az a háternyőhöz tartozott. | |||||
denkmeyer | Adatlap | 362626 | 2011. február 7. 10:36 | ||
Ezek a fiúk horvát pilóták! | |||||
luger | Adatlap | 362625 | 2011. február 4. 15:24 | ||
igen én is gondoltam ehez hasonlóra csak én arra gondoltam hogy a hasát védi a fémcsat tól. akár ez is lehet | |||||
csobi21 | Adatlap | 362624 | 2011. február 4. 14:58 | ||
Nem lehet hogy a bordát védi a nyitáskor a nyagy rántás miatt? De akkor miért nincs mindkét oldalon? | |||||
luger | Adatlap | 362623 | 2011. február 4. 14:48 | ||
luger | Adatlap | 362622 | 2011. február 3. 21:53 | ||
igen ez igaz de lehet hogy az oldalán van jön ki az ernyő (ez csak pót ernyő a hátán van rendes is) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362621 | 2011. február 3. 21:06 | ||
Sziasztok! Térképtáskára gondoltam én is, de egyrészt kicsit más, másrészt nem hiszem, hogy az ejtőernyő hevedere alatt lenne... Zoli | |||||
luger | Adatlap | 362620 | 2011. február 3. 20:42 | ||
luger | Adatlap | 362619 | 2011. február 3. 20:41 | ||
a képet valamiért nem tette fel:( | |||||
luger | Adatlap | 362618 | 2011. február 3. 20:41 | ||
A nyak "gyárilag ilyen" Én is gondoltam erre de egy ismerősöm hadtörténész és ő szt mondta ,hogy szerinte egy úgynevezett Hess has ernyő ezen a képen valóban van valami hasonló dolog;) (ezeket az infókat kb fél órája kaptam) | |||||
juge75 | Adatlap | 362617 | 2011. február 3. 19:31 | ||
Jó hosszú nyaka van a pilótádnak... Szerintem térképtáska. | |||||
luger | Adatlap | 362616 | 2011. február 3. 19:20 | ||
szerintem is nehéz ügy:( | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362615 | 2011. február 3. 18:46 | ||
luger | Adatlap | 362614 | 2011. február 3. 18:36 | ||
ja még annyit hogy ez egy 2. világháborús pilóta | |||||
luger | Adatlap | 362613 | 2011. február 3. 18:35 | ||
romeo | Adatlap | 362612 | 2011. február 1. 16:03 | ||
Kamovos | Adatlap | 362611 | 2011. február 1. 13:53 | ||
Szia Romeo! Igen 3 felségjel volt rajta! Egy a fülke alatt, és 1-1 az oldalán ahogy a képen van! Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 362610 | 2011. február 1. 12:57 | ||
A eredeti Re-2000 homok alapon zöld, a Magyar Mávag Héja pedig zöld alapon barna foltos. | |||||
miles | Adatlap | 362609 | 2011. február 1. 10:27 | ||
Elnar, Freddy, eles, köszönöm a hozzászólást. Tehát a válasz, ha jól értelmezem: konkrétan nem igazán tudjuk. Az olasz esetben, ami legalábbis a Caprónikat, és a "Reggi-"ket illeti szinte teljesen biztos, hogy meghagyták az eredeti szint. Az a szin pedig valamiféle világosszürke, mondjuk züldes árnyalatban. Én olvasatomban a mémet RLM világoszöldesszürkére RLM 02-re hasonlit. Bizonyos esetekben szürkébb. Múzeumi Falco-n sima világosszürke, de a múzeumokban nem lehet megbizni. Ez tehát azt jelenti, hogy Taljánországban nem volt egységes festési előirás, standard, mint a németeknél. A németeknél valószinűleg az épp adott minisztériumi előirást követve festették a gépeket, ami jó esetben szintén a 02-es. Magyarországra érkezett gépeken nem tudjuk, volt-e valamilyen előirás. A külső festési sémát ismerjük, pontos szineit kevésbé. A belsőt én nem, de valószinűleg szintén világosszürke volt, ilyet kaphattak a magyar gyártású MÁVAG gépek, a WM sorozat gépei is. Ugyanakkor nem tűnik logikusnak, hogy a magyar rejtőszinekre átfestett gépek belső teréhez hozzányúltak volna, ezt szerintetek sem támasztja semmi alá. :) Köszönöm mégegyszer! :) | |||||
romeo | Adatlap | 362608 | 2011. február 1. 10:23 | ||
Üdv Kamovos! De volt az utaskabin oldalán is. fotó: repulomuzeum.hu | |||||
eles | Adatlap | 362607 | 2011. február 1. 09:15 | ||
Miles! Az olasz gépek az éppen aktuális olasz sztenderdfestéssel, vagy ennek az aktuális gyártó értelmezése szerinti változataival kerültek magyar alkalmazásba (ez bizony foltost jelent: homokszín alapon zöld és csokibarna foltok-legalább is a sztenderd szerint). Ez olyannnyira szabály volt, hogy az Olaszországot soha nem látott MÁVAG Héjákat is így festették (sőt még a hangárjaikat is). A belső festés inkább zöld(es) szürke. A Reggiane- nál kissé szürkébb. Nálunk nem volt érintett a MACCHI, aminél szürke. Hogy jöttek-e olasz gépek egyszínű sötétzölddel! HÁT...! A végén lehet (de ezek nem Capronik voltak a'tuti). üdv ,LS | |||||
Kamovos | Adatlap | 362606 | 2011. február 1. 09:11 | ||
Szia Murmuc! Mivel üzem meleg hajtó műves gépről lehet csak szó, így lekellet volna adniuk, a megfelelő teljesítmény a felszálláshoz! Nem teljesen emlékszem erre az esetre! Minden esetre, ha túl volt terhelve, akkor azért eshetett vissza. A korházi leszálló helyeken nincsen meg a lehetőség arra, hogy meg tudja kicsit gurítani, és repgépszerűen tudjon felszállni. Üdv: kamovos |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Többet érne mint az az 1 db Grippen...
Viszont az eddig ellopott javakból, pénzekből meglehetne vásárolni a Davis Monthan légibázison levő lekonzervált összes F-15,F-16 repülőgépet.Mégpedig a Szállítást végrehajtó C-5b Galaxy szállítókkal együtt...
Végtére is ha belegondolunk, az orosz fél sem zárkózna el ezen összegért, s minden magyar falú mellé a legellőre odavinne egy egy Szu-30Mk-t. :)))