/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
TornadoIDSECR 362734 2011. február 14. 22:33
Válasz erre
Bocs hogy beleszólok . Ha jól emlékszem a MI-24 Hindeket meg az L-39 ZO Albatrosokat felajánlásként ingyen míg a gépjárműveket pénzért .
Taki 362733 2011. február 14. 22:09
Válasz erre
Szia Airmax!

Szerintem ugyan arról beszélünk. Nem az üzlet volumenére értettem csak költői eszközökkel érzékeltettem, hogy lemaradtunk már jópár hasonló üzletről. Pl az általd is említett Leopard 2 -esekről vagy a MiG -ekről.
Ténlyeg annó a Mi-24 Hind -eket meg az Albatrosokat hogy kaptuk meg (meg a levetett M.A.N. -eket meg Merciket)?
piratvitorla 362732 2011. február 14. 21:51
Válasz erre
Szia
Az AS-t nem kell komolyan venni...
Egyik szakírójuk például folyamatosan tényként ír általa feltételezett dolgokat.
Zoli
Nyugger 362731 2011. február 14. 20:26
Válasz erre
HA-LIZ_fortepan_hon_mi
HA-LIZ_fortepan_hon_mi

Szia Monox,

A Li-2-s site-on ez a kép egy vidéki reptéren 1957 szöveggel szerepel.
Nos, semmi különleges helyszín sincs a dologban, ez a felvétel Budaörsön készült.

üdv. Nyugger
Levix 362730 2011. február 14. 19:29
Válasz erre
Ja, igazad van. Az Aranysasban volt a 9 óra de az egy félreértés. Valóban több száz órájuk van még vagy két év. Azért a két év nem sok.

www.flightglobal.com/articles/2010/05/14/341982/pictures-finnish-army-to-retire-last-mi-8-transports.html
piratvitorla 362729 2011. február 14. 18:57
Válasz erre
Szia
Az óraszám hülyeség.
Szorozd meg százzal. Kb.Gépenként
Hazarepülni több idő lenne...
üdv
p-51 362728 2011. február 14. 18:51
Válasz erre
Gyógyulást,jobbulást, minden jót kívánok!
p-51
Airmax 362727 2011. február 14. 16:50
Válasz erre
Szia Mustang

Köszönöm a figyelemfelhívó kiegészítést.Ezer bocsánat de egy agyvérzés után kezdek felépülni s sok esetben jobban értem a kiszuahélit mint anyanyelvemet.
Mégegyszer köszönöm a magyarázat értelmezését, s ha nem lenne terhedre a jövőben hozzád fordulok értelmezési problémáim helyre tétele ügyében.

Üdv neked
p-51 362726 2011. február 14. 16:42
Válasz erre
Szia Airmax.
Néma értő olvasás, ugye.

Valahol Magyarországon... Napjainkban meg, azt hiszem, Kecskemét környékén.

Ezzel a mondatával Monox arra utalt, hogy a képen látható gép most hol lelhető fel, nem arra, hogy a kép hol készült.

Egyébként is mindannyian tisztában vagyunk Kecskemét földrajzi környezetével.

Üdv Neked.
Airmax 362725 2011. február 14. 15:59
Válasz erre
Szia Monox

Nézd meg jobban a gép környezetét.Ez valahogy geologiailag nem hasonlít az Alföld földrajzi tagoltságára.Nem Dunaújváros?

Üdv neked
Airmax 362724 2011. február 14. 15:57
Válasz erre
Szia Taki!

A kérdésem csak kérdés.Ez alatt a bővebb véleményedre lennék kiváncsi tehát nem kötekedés.

Mi ebben az akkora üzlet amelyet el sem hiszel?

Leírom szerintem mi lett volna a nagy üzlet.

Elfogadni a Német Leopard 2 harckocsikat.

Valamint anno egy kormányküldöttséggel kivinni egy olyan emberkét aki tudja hogy mi is az az Alpha jet...
S közölni a megfelelő csatornákon hogy nekünk szükségünk lenne min 24 db gépre amelyek a legkevesebb repült óraszámmal rendelkeznek.Ingyen!

Ha már folyton folyvást azt hangoztatják mennyit köszönhetnek nekünk.Nem ellenkeztek volna!

Üdv: András
mirazsmarci 362723 2011. február 14. 15:19
Válasz erre
Monox 362722 2011. február 14. 14:33
Válasz erre
HA-LIZ
HA-LIZ

Valahol Magyarországon... Napjainkban meg, azt hiszem, Kecskemét környékén.
Tibcsi 362721 2011. február 14. 13:11
Válasz erre
Levix 362720 2011. február 14. 13:09
Válasz erre
Az még csak, csak, de teljesen fel kell őket újítani. Na ez a ... a palacsintában :).
Tibcsi 362719 2011. február 14. 13:06
Válasz erre
Aham, szóval itt van a légy a palacsintában... vagyis saját szárnyon biztosan nem jöhetnek.
Levix 362718 2011. február 14. 13:04
Válasz erre
Volt róla szó! A rossz hír az, hogy 9-10 óra üzemidőfelesleggel rendelkeznek.
Tibcsi 362717 2011. február 14. 12:52
Válasz erre
Hááát... én még óvatosan örülnék. Az ilyen dolgok általában a "csak el kell hozni" lépésnél szoktak elakadni.

Bár ne lenne igazam.
Taki 362716 2011. február 14. 12:50
Válasz erre
Nem tudom volt-e már, de a épp most olvastam, hogy áprilisban érkeznek a Finn Minyók.
Térítésmentesen! "Csak" el kell hozni. El se hiszem ilyen üzlet köttetett... vagy korán örülök? Ilyenkor eszembe jutnak a Luftwaffe MiG-29 -esei... hmmm...
Tibcsi 362715 2011. február 14. 12:08
Válasz erre
zanka_01
zanka_01
zanka_02
zanka_02

Sziasztok,

Tegnap Zánka mellett vitt az utam és amikor megláttam az út mellett a képen látható gyönyörűségeket, meg kellett állnom néhány fotó erejéig.

Tehát: Zánka, 2011. február 13.
sempi 362714 2011. február 13. 20:44
Válasz erre
Kösz mindenkinek a gyors választ!
piratvitorla 362713 2011. február 13. 20:43
Válasz erre
A vontató meg tényleg szlovák vagy cseh, egy újságban láttam.
Amúgy a nyolcasok és tizenhetesek egyébként kinézetre szép állapotban vannak.
Köszönet érte a műszakiaknak. Néhányuk itt is megfordul :)
Jó makettezést
Zoli
piratvitorla 362712 2011. február 13. 20:40
Válasz erre
fridi 362711 2011. február 13. 20:38
Válasz erre
Amúgy meglepően zsír állapotban volt akkor ez a Mi-8-as kivül-belül. 
fridi 362710 2011. február 13. 20:34
Válasz erre
Pöstyén- ben készült 2010-ben, a statikra vontatták át a kifutópályán a show előtt szombaton.
Lala 362709 2011. február 13. 20:30
Válasz erre
Lala 362708 2011. február 13. 20:29
Válasz erre
a járműre a válasz!
Köszönjük!
üdv!
Lala 362707 2011. február 13. 20:28
Válasz erre
Szia!
Szerintem Szlovákia, talán Pöstény!
Nekik van ilyen vontató autójuk,a típusát sajna nem tudom!
üdv!
Fodi 362706 2011. február 13. 20:26
Válasz erre
sempi 362705 2011. február 13. 20:24
Válasz erre
1: ez a kép hol készülhetett? mert nem Szolnokon az biztos.
2: mi vontatja?
romeo 362704 2011. február 13. 20:09
Válasz erre
1278703156
1278703156

Üdv Piratvitorla!
Igazad lesz, mert a fotó alapján 2010-ben még repült, tehát ez a "harmadik" üzemképes Mi-8-asunk.
miles 362703 2011. február 13. 19:43
Válasz erre
Valóban. Revell, nem Rewell, nem ávekben, hanem években, nem úzni, hanem űzni...

Követek el hibát, bocs. :)
Levix 362702 2011. február 13. 19:32
Válasz erre
Nekem nem utalt át pénzt a lenyúlt rajzokért, ezért gondolom, hogy ingyen volt ;).
piratvitorla 362701 2011. február 13. 18:47
Válasz erre
Szia
Tök mindegy, hogy ingyen vagy pénzért.
Azt hiszem sejtem ki lehet, bár nem ismerem, csak láttam egyszer-kétszer.
Szép estét
Levix 362700 2011. február 13. 18:37
Válasz erre
Biztosan ingyen csinálta. :)

Csak a pontosság kedvéért, Revell, nem Rewell.
piratvitorla 362699 2011. február 13. 18:30
Válasz erre
Sziasztok
A pontatlanság egy dolog, én a lejmoláson vagyok kiakadva...
miles 362698 2011. február 13. 16:21
Válasz erre
Hát, UHU, üdv a való világban! Sajnos nem ez az egyetlen eset, és sajnos nem is olyan ritka. A 90-es ávekben hirtelen a semmiből előbukkant, elsősorban amerikai "szakértők" kezdték ezt nagyipari szinten úzni. Tucatnyi nyelvre forditottak le olyan könyveket, amik mindenképpen hiánypótlóak voltak, ugyanakkor nemegyszer előfordult, hogy még a Luftwaffe pilóták neveit sem irták jól, nem beszélve időpontokról, helyszinekről...

A festési rajzok? Már régóta tudjuk, hogy nagyrészük fiktiv. Talán sokan emlékeznek a máig kapható Me 262UNachtjagerre, amit a Rewell adott ki? Piros 10-es, piros orral. Szégyen a deutshokra, hogy olyan gépről, amit ők maguk üzemeltettek, nem voltak képesek egyetlen képet jobban megnézni, mert akkor láthatták volna, hogy nem volt a gép orra semmilyen szinúre sem festve, eltekintve természetesen az alap kauflázsról, mint a gép többi részén... És lehetne sorolni napokon át. Sajnos szerintem mindenkinek van haosnló élménye, aki már kutatott kamó után...
Uhu 362697 2011. február 13. 15:58
Válasz erre
Sziasztok!
Nem is tudtam, hogy kérdésemmel szelet vetek és vihart aratok. Én is megnéztem, amit ajánlottatok, a poszter készítő mester honlapját. Ezen csak azért vagyok kiakadva, mert mint írja: Nyugdíjas repülő alezredes,(volt katonai szállítóhelikoptervezető) ki összeköti az élet legszebb dolgait; Repülés-Grafika-Nők. Nem tudom, de én az évek során eléggé belemerültem a magyar légierő történetébe (szinte az összes az évek során megjelent könyvvel, lexikonnal, folyóirattal rendelkezem kb. 300 darab) és nem követek el olyan hibát, hogy két különböző típust összekeverek. Ha valamiben bizonytalan vagyok (akár egy gép története, vagy egy gép festése stb., akkor meg merem kérdezni másoktól, mert az ember nem polihisztor, nem lexikon, hogy mindenre azonnal tudja a választ. Többek között azért is fontos, mert a világháború után nem volt szabad erről a témáról írni, beszélni, és ezért nekünk makettezőknek kell a legalaposabbnak lennünk, hogy ugyanebbe a hibába ne essünk. Nekem is van több olyan makettem, ami már évek óta várat a festésével, mert várom, hátha felbukkan egy újabb forrás, fénykép, ami kideríti, hogy adott gép valódi festése milyen lehetett. Sajnos a művész úr nem ezt az utat követte, eredménye egy olyan alkotás, amelyet másoktól lopott, illetve amely pontatlan és hibáktól hemzsegő. Ezzel ez az úr csak azt érte el, hogy ezentúl semmi forrást nem szabad kézpénznek venni. Miért? Miért kell ezt csinálni? Részemről ezzel a témát szeretném befejezni, és csak remélem, hogy több ilyennek nem találkozom(unk). Üdv mindenkinek Uhu
Elnar 362696 2011. február 13. 15:20
Válasz erre
Nem, nem keverte össze. Uhu képének jobb alsó sarkában még van is egy apró szöveg hogy:
Breda (It)Br 25
(1939-1942) -3-
mrbaracus 362695 2011. február 13. 14:58
Válasz erre
Szia!

Egy link, én most töltöm le
http://hotfile.com/dl/53346965/e0bfeff/Breda_Ba_65.pdf.html .
piratvitorla 362693 2011. február 13. 12:55
Válasz erre
Sziasztok!
Elég nagy pofátlanságnak tűnik a dolog.
Ez valami hivatalos kiadás? Mert akko még inkább... Én biztos nem hagynám annyiban, mert még egyszer elkövetik.
Kiváncsi lennék fordított esetben mi lenne... Mert valaki biztos kiadta; felelős szerkesztő stb. Csak az alját és a jobb oldalt nem tudom megnézni.
Zoli
Tibor 362690 2011. február 13. 11:18
Válasz erre
Na leesett a tantusz?
Szerintem a rajzok egy része a Te műved, de a többi is így, vagy úgy lopott, berhelt, stb. stb. Mindenkit óvok attól, hogy makettező szempontból komolyan vegye.
Egyébként az eredeti egy repollero volt az egyik kecskeméti repülőnapon abban a hangárban kiállítva, ahol a Me-108 is volt.
Aztán változatok tömkelege készült.
Levix 362689 2011. február 13. 10:31
Válasz erre
Most hogy jobban megnéztem, a 119-es Albatrosz a Modell és Makettből van! Gyanús a 23-as is, mit ad Isten pont ott is a 02-es jelent meg. A Mi-2-est meg pont ezzel a kamóval rajzoltam meg annak idején szintén a Modell és Makettbe. A rajzon több módosítás van de a színek vonala gyanúsan azonosan megy.

A He112-es a Squadronból van, ellenőriztem!
Sok gép a Punka Hungarian Air Foce könyvből van, DE érdekes módon a gépeken egy egy szám NEM stimmel, de minden más igen.
Pl. CR-42-es szürke kamóval, a Nato-s rajzon V.2+10 a Punka könyvben V.2+11!
A Ca.135-ös a Punka könyben B.5+42 a rajzon B.5+43.
A Ju-86-os B.316 illetve B.310 stb.
miles 362688 2011. február 13. 09:40
Válasz erre
VAn valakinek fotója, rajza, bármi használható anyaga a korai (magyar használatban lévő, de nem kizárólagosan) német gépek belsejéről Főleg He 170, Ju 86, He 46? Esetleg a lövészek Gebauer géppuskájáról?
Előre is kössz!
mrbaracus 362687 2011. február 13. 09:39
Válasz erre
Szia!

nem tudsz esetleg képeket feltenni a makettről?
Fodi 362686 2011. február 13. 09:39
Válasz erre
Olyan a tabló, mint a légierőnk: szedett-vedett. :D
mrbaracus 362685 2011. február 13. 09:38
Válasz erre
Hát a művész úr ezt benézte, a Breda-25 ugyanis kétfedelű, amúgy minden ok, még a piros-fehér-zöld is stimmel... csak az a szomorú, hogy nekünk itt a fórumon fontos az, hogy mit írunk le, mit mondunk egy témával kapcsolatban, míg mások meg...
Imádom az önjelölt repüléstörténészeket. Ha nem világos neki valami, könyörgöm kérdezzen valamelyik fórumon, valaki(k) biztos, hogy kielégítő válasszal tud szolgálni.
Egyébként tetszenek az ilyen érdekes témák.
Lehet Móváron én is beszerzek egy 65-öst.
Levix 362684 2011. február 13. 09:37
Válasz erre
Sőt a Szu-22-es nem is grafika hanem fénykép.
Levix 362683 2011. február 13. 09:07
Válasz erre
Ja, a megoldás, az, hogy fogott meglévő rajzokat és kissé módosította őket.
Tibor 362682 2011. február 13. 08:06
Válasz erre
airartgrafika.blogspot.com/
Talán segíthetek a "rejtvény" megfejtésében. Keressétek ezt a lapot és ha jól figyeltek ott a megfejtés. Aztán megkérdezhetitek a szerzőt, hogy születtek ezek az oldalnézeti grafikák.
Üdv és jó szórakozást.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.