<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
sanyi | Adatlap | 362759 | 2011. február 19. 12:49 | ||
Ezt már mi tudjuk... Csak ők nem:( Egyébként az Általad megnevezett országok háborúkban is kipróbálták a gépeiket, szóval akár azt is lehetne írniuk. Előzmény: (362757) Elnar 2011. február 19. 12:43 | |||||
búza | Adatlap | 362758 | 2011. február 19. 12:48 | ||
"Piratvitorlát Minyóról oktatni... A halat meg az úszásról!:)" "XY a Mi-8/17 típusismertetőben részletesen leírja a futó kormányzási rendszerét. Pneumatikus (levegős) szelep, ami a pedál kitérítéstől függően fékezi a főfutót (mint pl Mig-21). Csak az a kár, hogy se a nyolcason, se a tizenhetesen nincs ilyen rendszer. De szerintem a többi hagyományos elrendezésű helikopteren sincs hasonló. Ugyanis a faroklégcsavar vonóerejének változtatásával forgatónyomaték keletkezik; így fordul a helikopter gurulásnál. NO COMMENT!" "A helikopter futóműve hárompontos orrkerekes kialakítású, nem behúzható. A futóművek rugóstagjai folyadékos-gázos típusúak, a fő futóműveké kétkamrás, míg az orrfutóé egykamrás szerkezetű. Az orr futómű duplakerekes szabadon elforduló. A fő futóművek kerekei differenciáltan fékezhetők. A fékrendszer pneumatikus működtetésű." Piratvotorlát nem ezen a fórumon kellene tanítani a Minyóról! Valamit teljes meggyőződéssel állított, ami nem úgy van. Ha értenie kellene hozzá, akkor szomorú vagyok, ha hivatalból kellene értenie hozzá, akkor méginkább! Hogy Őt magát idézzem: No comment! | |||||
Elnar | Adatlap | 362757 | 2011. február 19. 12:43 | ||
És India, Barazília, Mexikó, Izrael, Görögország? Ha jól tudom igen kiterjedt légierője van (volt?) mindegyiknek. Én nem vagyok "csak légcsavaros", de az USA F-16-18-22 már kissé unalmas. Van egy halom kisebb nevű de érdekes gép is. Meg ország. | |||||
The_Ori | Adatlap | 362756 | 2011. február 19. 12:39 | ||
Na majd ha Iránt bombázza valaki, akkor biztos lesz róla cikk. | |||||
The_Ori | Adatlap | 362755 | 2011. február 19. 12:37 | ||
Az iráni Tomcat-ekről szóló cikkre írtam hogy szerintem jó ötlet. | |||||
sanyi | Adatlap | 362754 | 2011. február 19. 12:32 | ||
Már túl vagyok rajta, párszor válaszolgattam, de meguntam... Hiába, nem trendi dolog a "gonosz" országról írni:) | |||||
The_Ori | Adatlap | 362753 | 2011. február 19. 12:28 | ||
Az ilyen ötleteket ide www.aranysas.hu/form.php is meg kellene írnod, mert ez tényleg jó ötlet. | |||||
sanyi | Adatlap | 362752 | 2011. február 19. 11:57 | ||
Sziasztok! Piratvitorlát Minyóról oktatni... A halat meg az úszásról!:) Egyébként nekem az Aranysasban az nem tetszik hogy USA, F-16,-22, Gripen - és lista vége. Esetleg még a holland légierő, de más nem. Hmmm... Lehet hogy ismét betalált egy üstökös és már csak ennyi maradt a bolygóból, ezért nem írnak másról? Lehet, mert híradót nem sűrűn nézek. Csak egy példa: évekkel ezelőtt volt a Bevetésen sorozat és ott ígérték az iráni F-14-eket is. Szerintem sokan találnák érdekesnek, mert vad dolgokat műveltek a "perzsa macskák" és van is anyag róluk. Esetleg összeragadt az újságban az a pár oldal ahol a cikk van és azárt nem olvastam? Egyébként miért kellett megszüntetniük ezt a cikksorozatot? Ja tudom, a korábban említett témáknak nem volt elég hely... Egy csomó mindenről lehetne írniuk, de sebaj, a Haditechnika learatja a babérokat, mert ők most írtak a korábban említett témában. Üdv Sanyi | |||||
Airmax | Adatlap | 362751 | 2011. február 19. 10:16 | ||
Szevasztok "A helikopter futóműve hárompontos orrkerekes kialakítású, nem behúzható. A futóművek rugóstagjai folyadékos-gázos típusúak, a fő futóműveké kétkamrás, míg az orrfutóé egykamrás szerkezetű. Az orr futómű duplakerekes szabadon elforduló. A fő futóművek kerekei differenciáltan fékezhetők. A fékrendszer pneumatikus működtetésű." Üdv | |||||
Daala | Adatlap | 362750 | 2011. február 19. 10:03 | ||
Sziasztok! Én ugyan nem vagyok sárkányos, másik szakágnál vagyok, de szerintem egy hajózó biztos tudja, hogy mit beszél, ha már a konkrét típust repüli...(legalábbis naív műszakiként gondolom) Másrész biztos, hogy van valamilyen szelep, különben minek a féklevegő, meg a féktárcsa a kerekekben? | |||||
búza | Adatlap | 362749 | 2011. február 18. 18:24 | ||
Kedves Olvtárs! Az lehet, hogy fordulásnál a Mi-8 a faroklégcsavar erejét használja, de fékezésnél ugyanolyan PU-7-es, illetve PU-8-as szelep szabályozza a féknyomást, ugyanazon az elven, mint a Mig-21-nél. Szerintem merülj el ezen tipusok műszaki leírásában, mert a műszaki ismeret hiányát nem pótolja, ha valakinek nagy a szája. Ha mégsem ebben az irányíban indulnál el akkor maradj nyugodtan a neved által jelzett területen! Röviden és tömören: hülyeséget beszélsz! Üdv: Búza | |||||
balaton | Adatlap | 362748 | 2011. február 18. 15:37 | ||
Ebben az országban szinte semminek nincs megbecsülése. Miért pont az Aranysas lenne ez alól kivétel? :-) | |||||
mrbaracus | Adatlap | 362746 | 2011. február 18. 12:38 | ||
Sziasztok! Hát igen , örüljünk neki, hogy legalább van EGY ilyen újságunk, amely már 1990 óta jelen van mindennapjainkban. Én 1990-ben 13 éves voltam, és az összes alapinformációt a Top Gunból szereztem. Addig csak azt tudtam hogy kb. 21-es, 23-as, aztán ennyi. szép fokozatosan megismertem a többi típust is, Tobak Tibi bácsi írásai pedig a II. vh eseményeire világítottak rá. Mondhatom ezeken az újságokon nőttem fel. Engem ami megfogott, az az újság hangvétele, szellemisége volt, egy tényleg elzárt világot hozott emberközelbe. Persze, hogy becsúsznak tévedések is, sőt gyengébb lapszámok is, de azt hiszem, szegényebbek lennénk ha nem lenne ez a magazin. Sajnos mi nem vagyunk olyan helyzetben, mint északi , nyugati szomszédaink, hogy több makettező, repülős, hadtörténeti magazinból válogathassunk, nekünk be kell érni az AS-el és az AM-el. Egyébként a Topi által említett kék színű Repülés újság az 1960-asévektől kezdve megvan, hát azért nem lehet egy lapon említeni az Aranysassal. Persze akik ahhoz fértek hozzá akkoriban, azok nyilván ugyanolyan áhítattal forgatták mint az én nemzedékem a Top Gun-t illetve az Aranysast. | |||||
The_Ori | Adatlap | 362745 | 2011. február 18. 12:11 | ||
http://www.aranysas.hu/form.php | |||||
Topi | Adatlap | 362744 | 2011. február 18. 11:46 | ||
Sziasztok! Persze lehet kritizálni, a Aranysast itt a makettinfón, de ennek van más fóruma, van az újságnak internetes hozzáférése, ott várják is a bírálatokat, akár jó, akár rossz. Ezt biztos forrásból tudom. Ezért úgy gondolom, a kifogásokat oda kellene írni, nem biztos, hogy ők tanulmányozzák a fórum e topicját. Nyilván lehetnek tévedések benne, ez nem tudományos szaklap, a szerzői gárda is elég heterogén, vannak nagyon jók, és vannak gyengébbek is, meg közepesek. Mégis úgy gondolom, ha nem lenne, akkor meg azért menne a sírás-rívás... Emlékezzünk csak vissza a Repülés című újságra, gondolom az itt hozzászólók, csak hírből ismerik, vagy úgy sem! Az jobb volna? Topi | |||||
Levix | Adatlap | 362743 | 2011. február 18. 09:51 | ||
Ha a több évtized alatt ennyi hiba volt, akkor ez szinte semmi. | |||||
The_Ori | Adatlap | 362742 | 2011. február 18. 09:01 | ||
Thx. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362741 | 2011. február 18. 07:55 | ||
Sziasztok Egy konkrét példa: XY a Mi-8/17 típusismertetőben részletesen leírja a futó kormányzási rendszerét. Pneumatikus (levegős) szelep, ami a pedál kitérítéstől függően fékezi a főfutót (mint pl Mig-21). Csak az a kár, hogy se a nyolcason, se a tizenhetesen nincs ilyen rendszer. De szerintem a többi hagyományos elrendezésű helikopteren sincs hasonló. Ugyanis a faroklégcsavar vonóerejének változtatásával forgatónyomaték keletkezik; így fordul a helikopter gurulásnál. NO COMMENT! Aztán volt pár olyan dolog, amikor az illető repülési eljárásokhoz írt véleményt, pedig látszódott, hogy gőze nincs róla, csak feltételezése. Meg a hülye, repülési szaklapba nem való hasonlatok... Volt még egy konkrét dolog, ami kiverte a biztosítékot, de hirtelen elfelejtettem. Ja eszembe jutott: Ha jól emlékszem: ausztrál UH-60 fát darált. Írta: egyértelmű pilótahiba. Kérdezem nem hallott ilyenekről: meteorológia (szélbefúvás, szélnyírás, tereptárgyak szélváltoztató hatása), műszaki hiba, madarak (kikerülés, ütközés) stb. stb. Amúgy azért minden hónapban megveszem az AS-t, ahogy az AM-t is. Néhány jó cikk azért szokott lenni. üdv Zoli | |||||
The_Ori | Adatlap | 362740 | 2011. február 17. 23:53 | ||
Ezek elírások vagy nyomdahibák, ezekre rá lehet jönni. Engem inkább azok a feltételezett dolgok érdekelnének, amelyeket tényként kezeltek, pedig a valóságban nem is úgy van. | |||||
p-51 | Adatlap | 362739 | 2011. február 17. 20:23 | ||
Legutoljára 75. oldalon kifejlesztették az AIM-9 Sparrow rakétát. Meg ilyenek. | |||||
The_Ori | Adatlap | 362738 | 2011. február 17. 10:02 | ||
Információéhes olvasóként kérdezem: mit írtak rosszul az Aranysasban? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362737 | 2011. február 15. 17:17 | ||
Szia Amíg nem sértek személyiségi jogokat vállalom. Személyesen azon túl is. Konkrétumot nem akartam felírni, bár az is va. A kollégákkal egyébként néha jót röhögünk/szörnyülködünk... Zoli | |||||
sanyi | Adatlap | 362736 | 2011. február 15. 16:07 | ||
Húúúhhúúú! Nagyon bátor vagy, így beszólni a "szentújságról"... Lesz ellenséged bőven:) Ha műxik a freemail, írok a szaúdi jelzés ügyében:) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362735 | 2011. február 15. 07:50 | ||
Sziasztok Így van: A Mi-24-et (kb 1996) és az L-39-et (kb 1993) ingyen kaptuk, csak szabaduljanak tőlük. (A Mi-24 esetében a lengyelek utánunk még válogathattak) A gépjárműveket kedvezményesen (nem jelképes áron!) vásároltuk kb 2004 körül... Zoli | |||||
TornadoIDSECR | Adatlap | 362734 | 2011. február 14. 22:33 | ||
Bocs hogy beleszólok . Ha jól emlékszem a MI-24 Hindeket meg az L-39 ZO Albatrosokat felajánlásként ingyen míg a gépjárműveket pénzért . | |||||
Taki | Adatlap | 362733 | 2011. február 14. 22:09 | ||
Szia Airmax! Szerintem ugyan arról beszélünk. Nem az üzlet volumenére értettem csak költői eszközökkel érzékeltettem, hogy lemaradtunk már jópár hasonló üzletről. Pl az általd is említett Leopard 2 -esekről vagy a MiG -ekről. Ténlyeg annó a Mi-24 Hind -eket meg az Albatrosokat hogy kaptuk meg (meg a levetett M.A.N. -eket meg Merciket)? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362732 | 2011. február 14. 21:51 | ||
Szia Az AS-t nem kell komolyan venni... Egyik szakírójuk például folyamatosan tényként ír általa feltételezett dolgokat. Zoli | |||||
Nyugger | Adatlap | 362731 | 2011. február 14. 20:26 | ||
Szia Monox, A Li-2-s site-on ez a kép egy vidéki reptéren 1957 szöveggel szerepel. Nos, semmi különleges helyszín sincs a dologban, ez a felvétel Budaörsön készült. üdv. Nyugger | |||||
Levix | Adatlap | 362730 | 2011. február 14. 19:29 | ||
Ja, igazad van. Az Aranysasban volt a 9 óra de az egy félreértés. Valóban több száz órájuk van még vagy két év. Azért a két év nem sok. www.flightglobal.com/articles/2010/05/14/341982/pictures-finnish-army-to-retire-last-mi-8-transports.html | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362729 | 2011. február 14. 18:57 | ||
Szia Az óraszám hülyeség. Szorozd meg százzal. Kb.Gépenként Hazarepülni több idő lenne... üdv | |||||
p-51 | Adatlap | 362728 | 2011. február 14. 18:51 | ||
Airmax | Adatlap | 362727 | 2011. február 14. 16:50 | ||
Szia Mustang Köszönöm a figyelemfelhívó kiegészítést.Ezer bocsánat de egy agyvérzés után kezdek felépülni s sok esetben jobban értem a kiszuahélit mint anyanyelvemet. Mégegyszer köszönöm a magyarázat értelmezését, s ha nem lenne terhedre a jövőben hozzád fordulok értelmezési problémáim helyre tétele ügyében. Üdv neked | |||||
p-51 | Adatlap | 362726 | 2011. február 14. 16:42 | ||
Szia Airmax. Néma értő olvasás, ugye. Valahol Magyarországon... Napjainkban meg, azt hiszem, Kecskemét környékén. Ezzel a mondatával Monox arra utalt, hogy a képen látható gép most hol lelhető fel, nem arra, hogy a kép hol készült. Egyébként is mindannyian tisztában vagyunk Kecskemét földrajzi környezetével. Üdv Neked. | |||||
Airmax | Adatlap | 362725 | 2011. február 14. 15:59 | ||
Szia Monox Nézd meg jobban a gép környezetét.Ez valahogy geologiailag nem hasonlít az Alföld földrajzi tagoltságára.Nem Dunaújváros? Üdv neked | |||||
Airmax | Adatlap | 362724 | 2011. február 14. 15:57 | ||
Szia Taki! A kérdésem csak kérdés.Ez alatt a bővebb véleményedre lennék kiváncsi tehát nem kötekedés. Mi ebben az akkora üzlet amelyet el sem hiszel? Leírom szerintem mi lett volna a nagy üzlet. Elfogadni a Német Leopard 2 harckocsikat. Valamint anno egy kormányküldöttséggel kivinni egy olyan emberkét aki tudja hogy mi is az az Alpha jet... S közölni a megfelelő csatornákon hogy nekünk szükségünk lenne min 24 db gépre amelyek a legkevesebb repült óraszámmal rendelkeznek.Ingyen! Ha már folyton folyvást azt hangoztatják mennyit köszönhetnek nekünk.Nem ellenkeztek volna! Üdv: András | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 362723 | 2011. február 14. 15:19 | ||
Netán Soltvadkert? | |||||
Monox | Adatlap | 362722 | 2011. február 14. 14:33 | ||
Tibcsi | Adatlap | 362721 | 2011. február 14. 13:11 | ||
Hát ezt mondom én is. :)) | |||||
Levix | Adatlap | 362720 | 2011. február 14. 13:09 | ||
Az még csak, csak, de teljesen fel kell őket újítani. Na ez a ... a palacsintában :). | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362719 | 2011. február 14. 13:06 | ||
Aham, szóval itt van a légy a palacsintában... vagyis saját szárnyon biztosan nem jöhetnek. | |||||
Levix | Adatlap | 362718 | 2011. február 14. 13:04 | ||
Volt róla szó! A rossz hír az, hogy 9-10 óra üzemidőfelesleggel rendelkeznek. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362717 | 2011. február 14. 12:52 | ||
Hááát... én még óvatosan örülnék. Az ilyen dolgok általában a "csak el kell hozni" lépésnél szoktak elakadni. Bár ne lenne igazam. | |||||
Taki | Adatlap | 362716 | 2011. február 14. 12:50 | ||
Nem tudom volt-e már, de a épp most olvastam, hogy áprilisban érkeznek a Finn Minyók. Térítésmentesen! "Csak" el kell hozni. El se hiszem ilyen üzlet köttetett... vagy korán örülök? Ilyenkor eszembe jutnak a Luftwaffe MiG-29 -esei... hmmm... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362715 | 2011. február 14. 12:08 | ||
sempi | Adatlap | 362714 | 2011. február 13. 20:44 | ||
Kösz mindenkinek a gyors választ! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362713 | 2011. február 13. 20:43 | ||
A vontató meg tényleg szlovák vagy cseh, egy újságban láttam. Amúgy a nyolcasok és tizenhetesek egyébként kinézetre szép állapotban vannak. Köszönet érte a műszakiaknak. Néhányuk itt is megfordul :) Jó makettezést Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362712 | 2011. február 13. 20:40 | ||
Ismerem mindet :) | |||||
fridi | Adatlap | 362711 | 2011. február 13. 20:38 | ||
Amúgy meglepően zsír állapotban volt akkor ez a Mi-8-as kivül-belül. | |||||
fridi | Adatlap | 362710 | 2011. február 13. 20:34 | ||
Pöstyén- ben készült 2010-ben, a statikra vontatták át a kifutópályán a show előtt szombaton. | |||||
Lala | Adatlap | 362709 | 2011. február 13. 20:30 | ||
Bocs, Pöstyén! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |