/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
migi 362787 2011. február 20. 17:45
Válasz erre
Nézd meg a Szolnoki repmúzeum képanyagát ott tisztán látszanak a foltok és a szinek ,de a Hunávián is van jó pár száz kép ,
piratvitorla 362786 2011. február 20. 17:42
Válasz erre
Sziasztok!
Most jövök a Mátrából így eddig nem tudtam írni.
- ha jól emlékszem az NDK-s felségjelek világos zöldes színnel voltak lefújva, legalábbis a függőleges vezérsíkon.
- Egy dologba gondoljatok bele:
Mi-8/17 esetében a gurulásnál nem kell a fék kanyarodáshoz, csak a pedált kell lépni. A fék csak a megálláshoz és a lassításhoz kell. Akkor hogy is van az asszimetrikus fékezés? Egyébként nem is kéne egy ilyen feladatú berendezéssel bonyolítani az amúgy egyszerű fékrendszert...
- Érdekesség: a Mi-8/17-esen csak a baloldalról lehet fékezni, a jobb boton nincs fékkar!
Zoli
zkalos 362785 2011. február 20. 17:22
Válasz erre
Még lenne egy kérdésem a festésről. Milyen színnel és hol voltak lefújva a német felségjelek és lajstrom számok ? Valamilyen szürkével szerintem, de pontosabban kellene. A németek által lefújt foltok színe is kellene, amiket még ők festettek át a német egyesítés után. Ja és az eredeti német festéshez kellene persze.
Elnar 362784 2011. február 20. 17:06
Válasz erre
bakker, erről a gépről nem tudom mikor szedtem le a repülőnapos mappát. 120 fotó az L-39-ről. Az otthonin még fent van asszem, de nem tudom mikor megyek haza.
zkalos 362783 2011. február 20. 16:45
Válasz erre
Sziasztok !

Tudna valaki segíteni azzal, hogy feltesz néhány ülésfotót az L-39 Albatros-ról ?
Elakadtam az összerakással, mert egyenlőre a neten nem találtam normális színes képet az ülésekről és az ülések mögötti hátfalakról, és nem tudom milyen színre fessem pl. az üléspárnákat. Gyártanom is kellene ülőkéket, mert az Eduard ülések alapja elég gyenguska.

Köszi !
Kamovos 362782 2011. február 19. 19:59
Válasz erre
Szia Airmax!

Hát hilyába!
A technika ördöge időnkét meg tréfál minket! :)

Ó hát nem bántódtam én meg!
Sértődős meg nem vagyok!
Engem, csak késsel lehet megsérteni, de erre még nem volt példa! :D

Üdv: kamovos
Airmax 362781 2011. február 19. 19:03
Válasz erre
Szervusz Kámovos!

Értem én értem,csak elszaladtak a kontakt hullámhosszai...
A világért sem ált szándékomban oly jellegű stílushangnemet alkalmazni,hogy ezt írd reagálásként.Tehát ne értsd félre nem a bántó szándék vezérelt.

Üdv: András
Kamovos 362780 2011. február 19. 18:57
Válasz erre
Szia Airmax

A 3849 Hszt Elektrolakatos Barátomnak írtam, és nem a kollégáimnak, akik nyílván ismerik az álltaluk üzemeltetett típust.

Amikor Elektrolakatos barátomnak írtam a helyesbítést – kiegészítést, akkor nem léptem ki a topikból,
csak letettem a tálcára, és néztem a Tv-t aztán visszatértem és nyitottam a tálcáról a topikot.
Így a beírásom utáni változások nem jelentek meg.

Ekkor írtam a 3852 hszt.

Ezért nem láttam Búza Barátunk beírását!
Aki szintén szakember a repülés terén!
Ha látom akkor már nem írom.

Szerintem egyik hszem-ben sem volt sértő.
Ha mégis akkor elnézést kérek!

Üdv: kamovos
Kamovos 362779 2011. február 19. 18:57
Válasz erre
Szia Airmax

A 3849 Hszt Elektrolakatos Barátomnak írtam, és nem a kollégáimnak, akik nyílván ismerik az álltaluk üzemeltetett típust.

Amikor Elektrolakatos barátomnak írtam a helyesbítést – kiegészítést, akkor nem léptem ki a topikból,
csak letettem a tálcára, és néztem a Tv-t aztán visszatértem és nyitottam a tálcáról a topikot.
Így a beírásom utáni változások nem jelentek meg.

Ekkor írtam a 3852 hszt.

Ezért nem láttam Búza Barátunk beírását!
Aki szintén szakember a repülés terén!
Ha látom akkor már nem írom.

Szerintem egyik hszem-ben sem volt sértő.
Ha mégis akkor elnézést kérek!

Üdv: kamovos
Lacy 362778 2011. február 19. 18:53
Válasz erre
The_Ori, ha az Aranysas szerkesztőit érdekli az olvasók véleménye nem egy egyoldalú www.aranysas.hu/form.php szerű, hosszú évek óta nem módosított, nehézkes, és ami a lényeg csak egyirányú információ áramlásra alkalmas oldalon kérjék azt be.

Merjék felvállalni a valódi fórumon az aktuális lapszámot. Meghallgatni az olvasótábor véleményét. Persze ennek van veszélye is, mert rossz lapot le fognak szólni. De visszajelzések hiányában fejlődni nehéz.

El lehetne mondani, hogy pl. milyen üde színfoltok Horváth Zoltán cikkei, vagy milyen nulla történelem tudásra épített igénytelen össze googlezások voltak Trautmann Balázs valamijei. A legutóbbi számban milyen jól sikerült Németh Zoltán cikke, és milyen tárgyi és katona politikai tévedésektől hemzsegő Deák Krisztiáné.

Akár itt a Makettinfón is lehetne nyitni egy a témával foglalkozó fórumot. Nagy forgalmú webhely, ideális ingyen reklám. A Haditechnikának is van hasonló HTKA-n.

Mondom mindezt úgy, hogy 1991-óta vásárlom ezt a lapot, illetve több mint tíz éve jelentősebb nyugati és keleti folyóiratokat is, tehát van összehasonlítási alapom.
Airmax 362777 2011. február 19. 17:50
Válasz erre
Szevasztok

Kamovos,senki nem kételkedik semmiben.A történet korrekt módon végetért.

Pirat és te leírtátok mi a valós tény,búza pedig Úriember módon elnézést kért.

Mi akik olvastuk a vitát okosabbak lettünk a Mi-8 pneumatikus fékrendszerével kapcsolatban amely csak a főfutókat fékezi.

Üdv nektek
The_Ori 362776 2011. február 19. 17:40
Válasz erre
De jó hozzáértő emberek közötti szakmai vitát olvasni. Az internet világában ez elég ritka. De ha már erre így fény derült, a helikopteres cikkeket miért nem helikopteresek írják az Aranysasban?
Kamovos 362773 2011. február 19. 16:42
Válasz erre
Sziasztok!

Namost akkor!
Akik kételkednek a kollégáim által és általam leírtakban!
Miszerint nem a kerékfékkel kanyarodik a helikopter!
Azoktól tisztelettel kérdezem!
A csúszó talpas helikoptereket hogyan kormányozzák?
Például a repgépszerű kényszerleszállásnál?

Üdv: kamovos
búza 362772 2011. február 19. 16:41
Válasz erre
Kedves Barátaim!
Olvasva az előttem szólókat itt és most nyilvános bocsánatkérésnek kell következnie.
Az előzményekről annyit, hogy a polémiát kiváltó mondat után szerény helikopteres emlékeim felfrissítésére meglátogattam a honvédelem.hu és a hunaf.hu oldalakat és mindkettőn ugyanazt olvastam: "A fő futóművek kerekei differenciáltan fékezhetők. A fékrendszer pneumatikus működtetésű." Egyéb információkkal nem rendelkeztem, Wikipédia, stb. pedig nem játszik.

Még akkor sem fogtam gyanút amikor sanyi az alábbi, talán figyelmeztetőnek szánt mondatot leírta:
"Piratvitorlát Minyóról oktatni... A halat meg az úszásról!:)"

És akkor most idézném saját magamat - egy kicsit másképp:
Búzát nem ezen a fórumon kellene tanítani a Minyóról! Valamit teljes meggyőződéssel állított, ami nem úgy van. Ha értenie kellene hozzá, akkor szomorú vagyok, ha hivatalból kellene értenie hozzá, akkor méginkább!
Hogy Őt magát idézzem: No comment!

Hivatalból már nem kellene értenem hozzá, több mint húsz éve nem dolgoztam rajta.
Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt és tizedelte a homályt!
Külön kérek elnézést Piratvitorla olvtárstól - talán egyszer személyesen is megtehetem - és persze mindenkitől, aki esetleg bántva érezte magát.
Üdv: Búza
Kamovos 362771 2011. február 19. 16:32
Válasz erre
Ja!

Annyival azért még ki egészíteném az előzőeket, hogy az orrfutók nem fékezettek és oda nem megy semmilyen levegő cső!

Üdv: kamovos
Kamovos 362770 2011. február 19. 16:10
Válasz erre
Szia Elektrolakatos Barátom!

A nálunk rendszeresítet Orosz, 3 illetve 4 pontos futóművekkel ellátott helikoptereket nem lehet a fékrendszeren keresztül kormányozni!

A helikopterek gurulás közben, illetve az állóhelyen, helyben történő fordulásához, a reakció nyomatékot használják fel, ennek szabályozását a pedig a farok légcsavarral szabályozzák a lábpedálok segítségével!

Az orosz helikopterek fékrendszere szinte teljesen egyforma.
A különbségek általában a fékmunka hengerek előtti fékszelepben van, ez pedig azért van íhy mert a gépek méretei miatt más-más nyomás hat a fékmunka hengerekben!

Az alap fékrendszerben elemei:
kompreszor, /AK50 és változatai / egyirányú szelep, nyomásszabályozó szelep, légtartály, fékszelep /PU-7/
A mi-1, Mi-2, /szerintem a Mi-4 is / Ka-26 helikoptereknél itt következik a fékmunka henger.
A Mi-8, Mi-17, Mi-24 helikoptereknél itt kezdődnek a változások!
Hogy miért kel?
Azért mert a PU-7 fékszelep csak 6,0 +- 0,2 Kg/cm2 nyomáson dolgozik.
Ezért, nekik még bevan építve egy szelep a PU-7 után, ami a nagyobb fék levegőnyomást biztosítja a fékmunka hengerek számára.

Tehát még egyszer!

Nincs fékkel történő kormányzás a mi Orosz helikoptereinken!

A fékrendszerük csak a helikopter fékezésére, és rögzítésére szolgál!

Üdv: kamovos
búza 362769 2011. február 19. 15:34
Válasz erre
Szia Gabi!
Mondjuk a kettő szorosan összefügg, ha a fékkel kormányoz az ember, mint a 21-es esetében. Arról határozott emlékeim vannak ( bár mostmár kezdek bizonytalan lenni), hogy a 8-ason a bal ülés alatti térben vannak a cuccok és elég rossz a hozzáférés egyes elemekhez. A PU-8-ra is emlékeztem helivel kapcsolatban, de ez utóbbiban hozzászólásod hatására már egyáltalán nem vagyok biztos. A 24-es kabinjában annak idején kellemes hónapokat töltöttünk el, talán azzal keverem.
Üdv: Búza
ambasa 362768 2011. február 19. 15:28
Válasz erre
Üdv!

úgy tűnik, se a levegőrendszer (387. old), se a fékrendszer (320. pld) leírásánál nem találom erre való utalást, annyi a különbség, hogy az PU-7-est a Mi-24-esen UP-25/2-nek hívják, és csak a helikoptervezető kabinjából lehet fékezni.

TG
ambasa 362767 2011. február 19. 15:18
Válasz erre
Nem a fékezés tényén, hanem a gurulás közbeni kormányzásról szól a disputa.

TG
ambasa 362766 2011. február 19. 15:17
Válasz erre
Nem tudom, annak a kabinját nem szereltem, de majd előveszem az általános leírást.

TG
búza 362765 2011. február 19. 14:57
Válasz erre
Szia Elektró!
Egyenlőre nyomozom, de lehet, hogy a végén mégsem akarsz majd velem jönni fotózni, mert ambasa olvtárs emlékei sokkal frissebbek az enyémnél és ha igaza van, márpedig most úgy tűnik, akkor nagyon hülyét csináltam magamból!
Üdv: Búza
Elektrolakatos 362764 2011. február 19. 14:50
Válasz erre
na most akkor végül is mi fékezi le őket? :-O
búza 362763 2011. február 19. 14:41
Válasz erre
Gabi!
A 24-esen is így van?
Búza
ambasa 362762 2011. február 19. 14:16
Válasz erre
Akkor egy kicsit a Mi-8 levegő rendszeréről. A Mi-8 levegőrendszerében nincs PU-8 differenciálszelep csak AK-50 kompresszor, AD-50 tehermentesítő szelep, PU-7 fékszelep, UP-3/2 (UP-24) redukciós gyorsító + tartályok, műszerek, szűrő, egyirányú szelep. A kormányrendszerben nincs olyan elem ami differenciál fékezésre alkalmassá tenné (nincs kapcsolat a lábpedállal, mint a MiG-21-esen PU-8 és a lábpedál között) csak a boton lévő fékkar van ami bowden kapcsolattal közvetlenül működtetti a PU-7-est. egye5len levegőcső megy hátra ami a az utolsó törzskeret előtt ketté oszlik és elágazik a két fékagy felé, semmilyen más vezérlő illetve táp nem megy a fékagyakba.

TG
The_Ori 362761 2011. február 19. 13:47
Válasz erre
Én valamiért nem érzem hogy mindig az F-16-18-22-ről szólnak a cikkek.
balaton 362760 2011. február 19. 13:15
Válasz erre
Egyetértek! Herótom van az F-16-tól :D
Argentínát se hagyjuk ki, széles típusválaszték, saját repülőgéphordozó, ha nem is csúcstechnika, de sokkal érdekesebb, mint a lent felsoroltak. De lehetne Egyiptom is, van aktualitása a dolognak, és náluk sem 3 típusból áll a légierő. Ex-szovjet és amerikai technika vegyesen üzemeltetve. Szerintem igazi csemege ;-)
sanyi 362759 2011. február 19. 12:49
Válasz erre
Ezt már mi tudjuk... Csak ők nem:( Egyébként az Általad megnevezett országok háborúkban is kipróbálták a gépeiket, szóval akár azt is lehetne írniuk.
búza 362758 2011. február 19. 12:48
Válasz erre
"Piratvitorlát Minyóról oktatni... A halat meg az úszásról!:)"

"XY a Mi-8/17 típusismertetőben részletesen leírja a futó kormányzási rendszerét. Pneumatikus (levegős) szelep, ami a pedál kitérítéstől függően fékezi a főfutót (mint pl Mig-21).
Csak az a kár, hogy se a nyolcason, se a tizenhetesen nincs ilyen rendszer. De szerintem a többi hagyományos elrendezésű helikopteren sincs hasonló. Ugyanis a faroklégcsavar vonóerejének változtatásával forgatónyomaték keletkezik; így fordul a helikopter gurulásnál.
NO COMMENT!"

"A helikopter futóműve hárompontos orrkerekes kialakítású, nem behúzható. A futóművek rugóstagjai folyadékos-gázos típusúak, a fő futóműveké kétkamrás, míg az orrfutóé egykamrás szerkezetű. Az orr futómű duplakerekes szabadon elforduló. A fő futóművek kerekei differenciáltan fékezhetők. A fékrendszer pneumatikus működtetésű."

Piratvotorlát nem ezen a fórumon kellene tanítani a Minyóról! Valamit teljes meggyőződéssel állított, ami nem úgy van. Ha értenie kellene hozzá, akkor szomorú vagyok, ha hivatalból kellene értenie hozzá, akkor méginkább!
Hogy Őt magát idézzem: No comment!
Elnar 362757 2011. február 19. 12:43
Válasz erre
És India, Barazília, Mexikó, Izrael, Görögország? Ha jól tudom igen kiterjedt légierője van (volt?) mindegyiknek. Én nem vagyok "csak légcsavaros", de az USA F-16-18-22 már kissé unalmas. Van egy halom kisebb nevű de érdekes gép is. Meg ország.
The_Ori 362756 2011. február 19. 12:39
Válasz erre
Na majd ha Iránt bombázza valaki, akkor biztos lesz róla cikk.
The_Ori 362755 2011. február 19. 12:37
Válasz erre
Az iráni Tomcat-ekről szóló cikkre írtam hogy szerintem jó ötlet.
sanyi 362754 2011. február 19. 12:32
Válasz erre
Már túl vagyok rajta, párszor válaszolgattam, de meguntam... Hiába, nem trendi dolog a "gonosz" országról írni:)
The_Ori 362753 2011. február 19. 12:28
Válasz erre
Az ilyen ötleteket ide www.aranysas.hu/form.php is meg kellene írnod, mert ez tényleg jó ötlet.
sanyi 362752 2011. február 19. 11:57
Válasz erre
Sziasztok!

Piratvitorlát Minyóról oktatni... A halat meg az úszásról!:)

Egyébként nekem az Aranysasban az nem tetszik hogy USA, F-16,-22, Gripen - és lista vége. Esetleg még a holland légierő, de más nem. Hmmm... Lehet hogy ismét betalált egy üstökös és már csak ennyi maradt a bolygóból, ezért nem írnak másról? Lehet, mert híradót nem sűrűn nézek. Csak egy példa: évekkel ezelőtt volt a Bevetésen sorozat és ott ígérték az iráni F-14-eket is. Szerintem sokan találnák érdekesnek, mert vad dolgokat műveltek a "perzsa macskák" és van is anyag róluk. Esetleg összeragadt az újságban az a pár oldal ahol a cikk van és azárt nem olvastam? Egyébként miért kellett megszüntetniük ezt a cikksorozatot? Ja tudom, a korábban említett témáknak nem volt elég hely... Egy csomó mindenről lehetne írniuk, de sebaj, a Haditechnika learatja a babérokat, mert ők most írtak a korábban említett témában.

Üdv
Sanyi
Airmax 362751 2011. február 19. 10:16
Válasz erre
Szevasztok

"A helikopter futóműve hárompontos orrkerekes kialakítású, nem behúzható. A futóművek rugóstagjai folyadékos-gázos típusúak, a fő futóműveké kétkamrás, míg az orrfutóé egykamrás szerkezetű. Az orr futómű duplakerekes szabadon elforduló. A fő futóművek kerekei differenciáltan fékezhetők. A fékrendszer pneumatikus működtetésű."

Üdv
Daala 362750 2011. február 19. 10:03
Válasz erre
Sziasztok!
Én ugyan nem vagyok sárkányos, másik szakágnál vagyok, de szerintem egy hajózó biztos tudja, hogy mit beszél, ha már a konkrét típust repüli...(legalábbis naív műszakiként gondolom)
Másrész biztos, hogy van valamilyen szelep, különben minek a féklevegő, meg a féktárcsa a kerekekben?
búza 362749 2011. február 18. 18:24
Válasz erre
Kedves Olvtárs!
Az lehet, hogy fordulásnál a Mi-8 a faroklégcsavar erejét használja, de fékezésnél ugyanolyan PU-7-es, illetve PU-8-as szelep szabályozza a féknyomást, ugyanazon az elven, mint a Mig-21-nél. Szerintem merülj el ezen tipusok műszaki leírásában, mert a műszaki ismeret hiányát nem pótolja, ha valakinek nagy a szája. Ha mégsem ebben az irányíban indulnál el akkor maradj nyugodtan a neved által jelzett területen!
Röviden és tömören: hülyeséget beszélsz!
Üdv: Búza
balaton 362748 2011. február 18. 15:37
Válasz erre
Ebben az országban szinte semminek nincs megbecsülése. Miért pont az Aranysas lenne ez alól kivétel? :-)
mrbaracus 362746 2011. február 18. 12:38
Válasz erre
Sziasztok!

Hát igen , örüljünk neki, hogy legalább van EGY ilyen újságunk, amely már 1990 óta jelen van mindennapjainkban. Én 1990-ben 13 éves voltam, és az összes alapinformációt a Top Gunból szereztem. Addig csak azt tudtam hogy kb. 21-es, 23-as, aztán ennyi. szép fokozatosan megismertem a többi típust is, Tobak Tibi bácsi írásai pedig a II. vh eseményeire világítottak rá. Mondhatom ezeken az újságokon nőttem fel. Engem ami megfogott, az az újság hangvétele, szellemisége volt, egy tényleg elzárt világot hozott emberközelbe. Persze, hogy becsúsznak tévedések is, sőt gyengébb lapszámok is, de azt hiszem, szegényebbek lennénk ha nem lenne ez a magazin. Sajnos mi nem vagyunk olyan helyzetben, mint északi , nyugati szomszédaink, hogy több makettező, repülős, hadtörténeti magazinból válogathassunk, nekünk be kell érni az AS-el és az AM-el.
Egyébként a Topi által említett kék színű Repülés újság az 1960-asévektől kezdve megvan, hát azért nem lehet egy lapon említeni az Aranysassal. Persze akik ahhoz fértek hozzá akkoriban, azok nyilván ugyanolyan áhítattal forgatták mint az én nemzedékem a Top Gun-t illetve az Aranysast.
The_Ori 362745 2011. február 18. 12:11
Válasz erre
http://www.aranysas.hu/form.php
Topi 362744 2011. február 18. 11:46
Válasz erre
Sziasztok!
Persze lehet kritizálni, a Aranysast itt a makettinfón, de ennek van más fóruma, van az újságnak internetes hozzáférése, ott várják is a bírálatokat, akár jó, akár rossz.
Ezt biztos forrásból tudom. Ezért úgy gondolom, a kifogásokat oda kellene írni, nem biztos, hogy ők tanulmányozzák a fórum e topicját. Nyilván lehetnek tévedések benne,
ez nem tudományos szaklap, a szerzői gárda is elég heterogén, vannak nagyon jók, és
vannak gyengébbek is, meg közepesek. Mégis úgy gondolom, ha nem lenne, akkor meg azért menne a sírás-rívás... Emlékezzünk csak vissza a Repülés című újságra, gondolom
az itt hozzászólók, csak hírből ismerik, vagy úgy sem! Az jobb volna?
Topi
Levix 362743 2011. február 18. 09:51
Válasz erre
Ha a több évtized alatt ennyi hiba volt, akkor ez szinte semmi.
The_Ori 362742 2011. február 18. 09:01
Válasz erre
Thx.
piratvitorla 362741 2011. február 18. 07:55
Válasz erre
Sziasztok
Egy konkrét példa:
XY a Mi-8/17 típusismertetőben részletesen leírja a futó kormányzási rendszerét. Pneumatikus (levegős) szelep, ami a pedál kitérítéstől függően fékezi a főfutót (mint pl Mig-21).
Csak az a kár, hogy se a nyolcason, se a tizenhetesen nincs ilyen rendszer. De szerintem a többi hagyományos elrendezésű helikopteren sincs hasonló. Ugyanis a faroklégcsavar vonóerejének változtatásával forgatónyomaték keletkezik; így fordul a helikopter gurulásnál.
NO COMMENT!

Aztán volt pár olyan dolog, amikor az illető repülési eljárásokhoz írt véleményt, pedig látszódott, hogy gőze nincs róla, csak feltételezése.

Meg a hülye, repülési szaklapba nem való hasonlatok...

Volt még egy konkrét dolog, ami kiverte a biztosítékot, de hirtelen elfelejtettem.
Ja eszembe jutott:
Ha jól emlékszem: ausztrál UH-60 fát darált. Írta: egyértelmű pilótahiba. Kérdezem nem hallott ilyenekről: meteorológia (szélbefúvás, szélnyírás, tereptárgyak szélváltoztató hatása), műszaki hiba, madarak (kikerülés, ütközés) stb. stb.

Amúgy azért minden hónapban megveszem az AS-t, ahogy az AM-t is. Néhány jó cikk azért szokott lenni.
üdv
Zoli
The_Ori 362740 2011. február 17. 23:53
Válasz erre
Ezek elírások vagy nyomdahibák, ezekre rá lehet jönni. Engem inkább azok a feltételezett dolgok érdekelnének, amelyeket tényként kezeltek, pedig a valóságban nem is úgy van.
p-51 362739 2011. február 17. 20:23
Válasz erre
Legutoljára 75. oldalon kifejlesztették az AIM-9 Sparrow rakétát. Meg ilyenek.
The_Ori 362738 2011. február 17. 10:02
Válasz erre
Információéhes olvasóként kérdezem: mit írtak rosszul az Aranysasban?
piratvitorla 362737 2011. február 15. 17:17
Válasz erre
Szia
Amíg nem sértek személyiségi jogokat vállalom. Személyesen azon túl is. Konkrétumot nem akartam felírni, bár az is va.
A kollégákkal egyébként néha jót röhögünk/szörnyülködünk...
Zoli
sanyi 362736 2011. február 15. 16:07
Válasz erre
Húúúhhúúú!
Nagyon bátor vagy, így beszólni a "szentújságról"... Lesz ellenséged bőven:)
Ha műxik a freemail, írok a szaúdi jelzés ügyében:)
piratvitorla 362735 2011. február 15. 07:50
Válasz erre
Sziasztok
Így van:
A Mi-24-et (kb 1996) és az L-39-et (kb 1993) ingyen kaptuk, csak szabaduljanak tőlük. (A Mi-24 esetében a lengyelek utánunk még válogathattak)
A gépjárműveket kedvezményesen (nem jelképes áron!) vásároltuk kb 2004 körül...
Zoli
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.