<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Daala | Adatlap | 362885 | 2011. március 5. 13:00 | ![]() | |
Alkalmas | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362884 | 2011. március 5. 11:33 | ![]() | |
Szia Az egy dolog, hogy lehet függeszteni. Kérdés, hogy a bombázó rendszer alkalmas-e a kazettás bombához. zoli | |||||
vlevi | Adatlap | 362883 | 2011. március 5. 11:29 | ![]() | |
The_Ori | Adatlap | 362882 | 2011. március 5. 11:20 | ![]() | |
És képes is volt használni a 29es vagy csak hordozhatta? | |||||
Daala | Adatlap | 362881 | 2011. március 5. 10:09 | ![]() | |
Miért ne lehetne, van a 29-eshez is szárny alatti tartó 500 kilós terhelhetőségű bombazárral. Az UB-ken volt felszerelve általában. A B-8-asokkal a harcikon is. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362880 | 2011. március 5. 06:51 | ![]() | |
Szia A 29-esre nem lehetett függeszteni? Lehet, hogy azért. üdv | |||||
The_Ori | Adatlap | 362879 | 2011. március 4. 19:24 | ![]() | |
Miért őrizgették 14 évig a típus kivonása után? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362878 | 2011. március 4. 19:10 | ![]() | |
Szia Igen, és ide lehet függeszteni a magyar barkácsolt ASzo infracsapda kivetőket is. Zoli | |||||
Neo954 | Adatlap | 362877 | 2011. március 4. 18:46 | ![]() | |
Szia! Találtam képeket a múzeumi gépről,ezen vannak valamilyen bombák függesztve. Üdv.:Neo | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362875 | 2011. március 4. 18:40 | ![]() | |
Szia Konkrétan 4 függesztő van, max. 500 kg-os bombákhoz. A célzás a navigátor célzókészülékével történik. Ezt a célzókészüléket egyébként sok más feladatra is lehet használni (ejtőernyős dobás, földfeletti sebesség számítás, széleltérítési szög számítás stb.) Afganisztánban az orosz An-26-osokat használták bombázásra: én világítóbombák dobásáról tudok. Zoli | |||||
Neo954 | Adatlap | 362873 | 2011. március 4. 10:42 | ![]() | |
Szia! A Szolnoki múzeum adatai szerint 500kg terhelésűek a tartói az AN-26-nak, a kapcsokról nem találtam adatot. Üdv.:Neo | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362872 | 2011. március 4. 09:54 | ![]() | |
Szia Minek pótolnák ha már úgysincs hordozóeszköz? Bár az Ancsára lehet, hogy függeszthető... Amúgy a Gripenhez nem tudom lesz-e hasonló fegyver, mostanában a precíziós rakéta/bomba a divat. Bár ezt az RBK-t a Mi-17-esen szívesen látnám :) Oszt lehetne menni :) (Da...: feladat érkezett) Zoli | |||||
romeo | Adatlap | 362871 | 2011. március 4. 09:53 | ![]() | |
Üdv freddy! Paveway lézerirányítású bombákkal. | |||||
Freddy | Adatlap | 362870 | 2011. március 4. 09:44 | ![]() | |
Mivel fogják pótolni őket? | |||||
Daala | Adatlap | 362869 | 2011. március 4. 00:34 | ![]() | |
Mi a 21-eshez tanultuk a tiszthelyettes sulin. | |||||
romeo | Adatlap | 362868 | 2011. március 3. 21:06 | ![]() | |
RBK-250 kazettás bomba, a Szu-22-höz volt rendszeresítve. Üdv! | |||||
Neo954 | Adatlap | 362867 | 2011. március 3. 19:10 | ![]() | |
Mert ugye nem fért volna el ezekből jó néhány még a múzeumokban... :( | |||||
The_Ori | Adatlap | 362866 | 2011. március 3. 19:03 | ![]() | |
Ez pontosan milyen fegyver és milyen géphez volt rendszeresítve? | |||||
romeo | Adatlap | 362865 | 2011. március 3. 07:55 | ![]() | |
A Magyar Honvédségben egykoron rendszeresített, de mára már kivont kazettás bombák megsemmisítését tekintik majd meg az Európai Unió, és EBESZ képviselői, valamint a hazánkba akkreditált katonai attasék és a Honvédelmi Minisztérium magas rangú képviselői. A tervek szerint március végén megrendezendő hatásbemutatóra már megkezdődött a felkészülés az MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred laktanyájában, és az alakulat Erdőkertesen található robbantási területén. bővebben: www.honvedelem.hu/cikk/24616/megsemmisitik-a-kazettas-bombakat | |||||
romeo | Adatlap | 362864 | 2011. február 28. 11:46 | ![]() | |
Hivatalosan is Európa legjobb repülőnapja lett a kecskeméti airshow link: www.jetfly.hu/rovatok/ujsag/paul_bowen_trophy_2010/ Gratulálok a végrehajtóknak és szervezőknek! | |||||
Airmax | Adatlap | 362862 | 2011. február 26. 21:41 | ![]() | |
Szervusz Miles Elnézést kérek ha ezzel megbántottalak,de a miles szóról első körben a mérföld villant be... Írásod többi részét remélem nem olvassa a félőrült alkoholista mert akkor neked kedves barátom nyekkk...:D :D :D Üdv neked | |||||
miles Christi | Adatlap | 362861 | 2011. február 26. 20:42 | ![]() | |
Mérfőld? :DDD Na, ok! A teendő? Semmi. Lusták voltunk, mindig azt játszottuk, hogy a Honvédség két nap alatt éri el Nyitra körzetét, ezért soha nem mentünk sehova, kivonultunk a Kolónyi fennsikra, ott vártuk, hogy megjöjjetek.. :))) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362860 | 2011. február 26. 08:22 | ![]() | |
Aha, így már mindjárt más! Köszi Akkor ugyanazt írtuk :) üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 362859 | 2011. február 26. 08:04 | ![]() | |
Szia piratvitorla! Ezek szerint nem látod! Katints a kék mezőben lévő "Az összes hozzászólás mutatására" szövegre. Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362858 | 2011. február 26. 07:05 | ![]() | |
Szia Hülye kérdés: honnan tudom, hogy OFF? (vagy tényleg nem látom és így nem látom, hogy OFF :) )? Zoli | |||||
p-51 | Adatlap | 362857 | 2011. február 25. 23:08 | ![]() | |
Az is igaz! Akkor 3. | |||||
sys | Adatlap | 362856 | 2011. február 25. 22:41 | ![]() | |
Sajnos a belvíz-elvezető csatornákat a gengszterváltás utáni kisparcellák régi-új tulajdonosai szántották be (akik aztán meg sírnak a belvíz miatt), amíg nagy egybefüggő földek voltak, addig figyeltek rájuk. | |||||
p-51 | Adatlap | 362855 | 2011. február 25. 22:36 | ![]() | |
jaajjj ez is off nem nyomtam gombot mea culpa. | |||||
p-51 | Adatlap | 362854 | 2011. február 25. 22:36 | ![]() | |
Miért van ebben az országban ekkora belvíz? 2 ok: 1. Széchényi és a Tisza-szabályozás, 2. Az államszocializmus(1949-1989)évei alatt beszántott vízelvezető árkok. Egyébként az éghajlatváltozás miatt tökmindegy. Így is, úgy is esni fog. | |||||
Kamovos | Adatlap | 362853 | 2011. február 25. 21:08 | ![]() | |
Szia piratvitorla! Látod az off hozzá szólásokat is? Üdv: kamovos | |||||
harold | Adatlap | 362852 | 2011. február 25. 20:50 | ![]() | |
Alakul a fórum!:-) :-( Csak hát ugye "merjünk kicsik lenni", mert még nem vagyunk eléggé azok! Plusz mínusz 14 gripen, a kérdés, miközben ide jutottunk. Nem az a kérdés hogy mikor jön a szökőár, hanem hogy miért van ebben az országban ekkora belvíz? Bocs az off-ért! Üdv.: | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362851 | 2011. február 25. 19:43 | ![]() | |
Sziasztok Szerintem még én is láttam a gépet Budaőrsön, akkor még kb 13 évesen. A hennger alakú tartályok talán a kiegészítő tüzelőanyag tartályok lehettek. Sárga színűek és fektetve vannak kétoldalt (vagy csak egy a baloldalon). Zoli | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 362849 | 2011. február 25. 18:26 | ![]() | |
Üdv! Ez az ex- szovjet Minyó már 92-től biztos Budaörsön volt, mert akkortájt gyakran kibringáztunk oda, hátha látunk valami érdekeset. Kb 95-ben úgy döntöttünk, hogy megpróbálunk bejutni a gépbe, hiszen már évek óta ott állt, gondoltuk nem kell már senkinek. Kinyitottuk a hátsó ajtót, és beültünk... kb 15 perc múlva jött két tag a reptér személyzete közül, akik kitessékeltek, és majdnem ránk hívták a rendőrséget. Végül elkezdtünk mentegetőzni, hogy minket érdekelnek a repülők, és csak a makettezés miatt akartuk megnézni belülről, stb. Végül elengedtek. Végül is jól is jártunk, mert felvittek minket az irányítótoronyba:-) Sajnos fényképező akkor pont nem volt nálunk, de arra emlékszem hogy a raktérben henger alakú tartályok voltak. Kár hogy átfestették, egy történelmi emlékkel ismét kevesebb. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 362847 | 2011. február 25. 18:05 | ![]() | |
Néhány kép a honlapunkról (www.avia-info.hu) a Minyó témához... | |||||
MiG25Fan | Adatlap | 362846 | 2011. február 25. 14:43 | ![]() | |
Sziasztok! Íme a tanműhelyes minyó adatai: Típus oldalszám gyári sz. Mi-8T 38-yellow 9775212 Budapest-Csepel ex Russian AF Üdv, MiG25Fan | |||||
Kamovos | Adatlap | 362844 | 2011. február 25. 13:49 | ![]() | |
Szia Rómeó Látod mondom, hogy meszes az agyam! A kamovokba, és a Mi-2-be lehetett még 2 db hordágyat is rakni. Csak ezt ritkábban csináltuk. Katasztrófa helyzetben, illetve a harctérről történő kimentés is a feladatkörbe tartozott. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 362842 | 2011. február 25. 13:44 | ![]() | |
Szia Sanjurjo No közben rá eszméltem, hogy Volt Budaörsön egy repülőnap amikor lefényképeztem pár dolgot róla! A felirat valóban CCCP, de volt száma is ami pedig 25625 volt Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 362840 | 2011. február 25. 13:36 | ![]() | |
Szia Sanjurjo Az Rsz-es, és PG-s történeteket meghagynám azon barátaimnak, akik ott dolgoztak! Arra viszont én is emlékszem, hogy ácsingózott Budaörsön egy Mi-8, amin PG-sek dolgoztak és az Oroszok nem fizették ki az árát, így nem adták nekik vissza! Talán kórház vagy műtős helikopter volt, sajnos én sem emlékszem, és csak jövő héten lesz Repülés baráti kör, ott, megtudják mondani biztosan a történetét! Üdv: kamovos | |||||
Weizi | Adatlap | 362837 | 2011. február 25. 13:06 | ![]() | |
Sőt!Ahogyan látom,még mindig ugyan abban a pozícióban van,mint akkor.:-) | |||||
Weizi | Adatlap | 362836 | 2011. február 25. 13:03 | ![]() | |
Én a Kossuthban tanultam,(persze ennek 15 éve már)és akkoriban még igen csak narancssárga és kék volt a festése a Mi-8-nak,ahogyan írtad is. | |||||
Kamovos | Adatlap | 362835 | 2011. február 25. 13:02 | ![]() | |
Szia Rómeó Hát alapdolgokat kellene tisztázni a börhöndi helikopteres alakulattal kapcsolatban! Mi a Csapat Repülő Parancsnokság állományába tartoztunk /CsRP/ ! Az ezred hadi megnevezése 90. Vezetésbiztosító, és futár helikopter ezre! Iszonyatosan sok feladata volt az ezrednek, elég nehéz ezt így fejből pik papkra leírni! A saját kiképzési feladatainkon kívül, dolgoztunk a: Vegyi védelmi alakulatokkal, Tüzér alakulatokkal, Páncélos alkulatokkal, Vadászrepülőkkel, Deszantosokkal, Határőrséggel, Rádió elektronikai hadviselés, Földi alakulatokat szolgáltunk ki gyakorlatokon, Paksi légtérben dolgoztunk, Erősáramú vezetékek megfigyelésén dolgoztunk, Augusztus 20. vizi, és légi parádé, Dunakeszi, Pályára irányító táborok, az ország több pontján. 5 évenkénti miniszteri szemléken történő részvétel, annak biztosítása. Háború esetén az alakulat széttelepül az ország több pontjára, rajonként illetve egyesével! De előtte a CsRP, és a fehérvári Hadsereg Parancsnokság Parancsnoki állományának, objektumokba történő szállítását, azok hadműveleti területekre történő szállítását nekünk kellet ellátni Futárfeladatok végrehajtása parancsnokságok között. Békeidőben anyareptérről üzemeltettünk! Soha egyetlen alkalommal nem helyeztek át tőlünk sem a technikai eszközökből, sem a személyi állományból senkit, más alakulatokhoz! Ennek a technikai eszközökre vonatkozó kiszolgálási utasítások, és szabályzatok voltak a gátjai! Miden nem kiképzési feladatot /HDM/ Had műveleti feladat keretében hajtottunk végre! A nagyobb feladatokat általában 2000 pcs szerint. HDM feladatok végrehajtása esetén vezényléssel mentünk ész az adott feladat végre hajtásáért, vagy az adott alakulat parancsnokának alárendeltségébe tartoztunk a feladat végre hajtásáig! Az oda és vissza úton saját parancsnokunk hatáskörébe tartoztunk. Hát, egyenlőre ennyi sikerült meszes agyam rejtekeiből elő kaparászni! Ha valami ki maradt, és konkrétan tudod, hogy a mi feladatunk volt akkor azt is bevallom! Bár nekem úgy tanították odabent, hogy konok tagadás 3 hónap! Beismerő vallomás több év, vagy életfogytiglan! Súlyosabb esetben, kötéláltali golyó vízbe fojtással! Üdv: kamovos | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 362834 | 2011. február 25. 12:33 | ![]() | |
Sziasztok! Hát most lehet,hogy nagy hülyeséget írok, de ez a tanműhelynél látható Mi 8-as nem biztos, hogy magyar honvédségből származik. Megmernék rá esküdni, hogy én láttam már fotót, interneten róla, ahol ugyanebben a környezetben, tehát a Kossuth Lajos Szki. tanműhelyének az udvarán látható, még narancssárga, kék chatline-os (ablaksáv) szerintem Aeroflot festéssel. Vagy valamely jogutódnak már a színeivel. Még kis kamasz voltam amikor a kilencvenes évek elején édesapám, aki anno maga is Mi 8-asokat szerlt a PG-be (Pestvidéki Gépgyár Tököl) elvitt a budaörsi repülőtérre, és legnagyobb meglepetésünkre ott állt, (szomorkodott) egy ütött, kopott ilyen Aeroflotos festésű Minyó, CCCP, vagy talán már RA lajstrommal, de erre nem mernék megesküdni. Nagy élmény volt életemben akkor látam elöszőr közelről Mi 8-ast, hát még apukámnak, szinte könnyesek voltak a szemei a nosztalgiától (még a nyolcvanas évek elején otthagyta a PG-t. Nem állítom, de mintha valaki mesélte is volna a történetet, hogy ez a minyó került pár év múlva Csepelre ezt újították fel, és festették át talán a hallgatók. Szóval lehet, hogy tévedek, de a nyakamat rá, hogy ez nem honvédségi minyó, és, hogy mi a bizonyíték, például, hol van a lajstromszám, vagy a fegyvertartó gerendák! | |||||
romeo | Adatlap | 362833 | 2011. február 25. 12:11 | ![]() | |
VO101_Papi | Adatlap | 362832 | 2011. február 25. 12:08 | ![]() | |
Szia romeo! A Kossuth Szak. Isk. tanműhelyének udvarán látható, kb 3-4 éve lett rendbehozva, belül is szépen rendben van. Akkoriban jártam benne amikor elkészült. Papi | |||||
romeo | Adatlap | 362831 | 2011. február 25. 12:06 | ![]() | |
Üdv Kamovos! "/86-tól jártunk határőrizetbe Mi-2 helikopterekkel./" -vagyis ez azt jelenti, hogy egy időszakban a honvédségi helikopterek átkerültek a határőrséghez? Köszi! | |||||
Kamovos | Adatlap | 362829 | 2011. február 25. 11:57 | ![]() | |
Szia Rómeó! Elnézésedet kérem, és egyben mindenkiét is, akinek nem válaszoltam eddig! Most a Fehérváron nyílt makett kiállítással vagyok elfoglalva és, eddig nem nagyon volt időm, netezni! Ma szabad vagyok /de a makett gyár azért dolgozik / így gondoltam kicsit szétnézek itt is! Köszönöm szépen a képeket! Nagyon szív melengetők számomra, még ha csirke combok, és nem kamovok akkor is! A képen számos ismerős arcot látok /végül is kollégáim voltak :D/ Mikoriak a képek? Nagy valószínűséggel kiképzési repülésen készülhetett a képsorozat! Az első képen látható mechanikus volt kamovos, / volt időszak mikro a Kamovokat a Mi-2-vel együtt reptettük / és a Lujó /2.szd/ századában üzemeltette utoljára. Itt most vagy ismételt feladatra történő előkészítés volt, vagy csak hajózó váltás volt. A reptérnek ezen részét csak repülés kor szoktuk használni. HDM feladatoknál a gépeket az állóhelyükről szokták elvinni a sasok! Második képen látható apakocsi ajtaján, pajzs alakban HÖR felirat, ez azt jelenti, hogy a képek 86 után készültek! /86-tól jártunk határőrizetbe Mi-2 helikopterekkel./ Valamint jól láthatók a torony épület elé kiállított repülést kiszolgáló technikai eszközök is! A harmadik képen is jól látni a technikai eszközöket, és 2 töltő autó áll a szélen, ez is arra utal, hogy kik rep lehet, mert hétköznap, nem szoktak kint állni, hacsak nem adunk tartalékot! Valamint még az is meg állapítom, hogy nagy valószínűséggel éjszaki repülésre készültek, mert a reflektoros kocsi is bent áll a sorban, ami nappali repülésekre nem szokott kiállni! Negyedik képen rep előttiben a mérnök éppen a replapot írja alá ezért is gondolom, hogy repülési napon készültek a képek. Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 362828 | 2011. február 25. 11:17 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 362827 | 2011. február 25. 11:16 | ![]() | |
Üdv Kamovos ! Láttad a 3877-es hozzászólásomat? Mit szólsz a fotókhoz? | |||||
Airmax | Adatlap | 362825 | 2011. február 25. 10:42 | ![]() | |
Szervusz Mérföld Ha nem titok mi a teendő? A történelem furcsa fintora a most létező tót korridorállam... (közelebb járok a valósághoz ha azt írom az emberi aljasság dicstelen példája...) Bizony ott és akkor valakik igencsak a résközelben voltak a mi idiótáinkhoz képest s nagyon megtudták lovagolni a fő hullámot tekintettel arra hogy szlovák államiság csak egyszer létezett...a fasiszta szlovákia... Maradjunk azonban a kérdésnél,mia teendő? Üdv neked | |||||
miles | Adatlap | 362824 | 2011. február 25. 07:33 | ![]() | |
Tényleg lehet felháborodni. Mi anno, a szlovák hadseregben (nyitrai helyőrség, poprádi helyőrség) Negyed évente gyakoroltuk, mi a teendőnk, ha Magyarország megtámad... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |