/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 363029 2011. április 6. 16:55
Válasz erre
mil1-09-hungarian-air-force-szolnok-lhsn
mil1-09-hungarian-air-force-szolnok-lhsn
382134
382134

Üdv!
A szolnoki Mi-1M-en látható hadijel nagysága eredeti? -mert egy másik Mi-1M fotón a csillag kisebb.
Köszi!
romeo 363028 2011. április 6. 16:50
Válasz erre
Prague - Ruzyne
Prague - Ruzyne
Budapest  Szabolcs Szalmasi
Budapest Szabolcs Szalmasi

Üdv!
Két régebbi fotó.
romeo 363027 2011. április 6. 10:20
Válasz erre
LE-Plak-2010-I-II-em copy
LE-Plak-2010-I-II-em copy
R44
R44

Üdv!
Ezen a poszteren már szerepel a ROBINSON R44, hát...
forrás: airartgrafika.blogspot.com/
romeo 363026 2011. április 6. 09:14
Válasz erre
Crash-landed-Hejja-px800
Crash-landed-Hejja-px800

Üdv!
Tegnap este egy angol nyelvű oldalon találtam.
sasvarju 363025 2011. április 6. 08:55
Válasz erre
Helló!
A fejreállt gép a 03-as. Nem valószínű hogy a Debrődy repülte.
Amelyikből éppen kiszáll az a V+12. Ezen van a szélvédő alatt a törzsön a fordított 3-as ami lehet hogy egy görög betű valójában. Festés: A V+03 piros légcsavarkúp, teljes felületen sárga motorburok aminek a hűtő feletti részét RLM-71 zölddel átfújtak. Néhol kiüt a sárga. Valamint a törzsön a német parancsnoki jelzések át lettek festve. A V+12, V+08-ről eredeti színes fotók találhatók az Im Focus első számában, valamint a REVI egyik számában.
búza 363024 2011. április 5. 21:38
Válasz erre
Az F-111-et igen, a többit most fogom, csak időm legyen rá! De erről az LHTB-s időhiányról te is tudsz mesélni!
Levix 363023 2011. április 5. 21:08
Válasz erre
molnibalage 363022 2011. április 5. 20:42
Válasz erre
A régibbi írásokat is olvastad? :)
búza 363021 2011. április 5. 20:18
Válasz erre
Szia!
Szerintem Édesapáddal holnap beszélgetni fogunk "az alma meg a fája" témáról!
Gratulálok!
Üdv: Búza
molnibalage 363020 2011. április 5. 19:12
Válasz erre
iikk 363019 2011. április 4. 20:16
Válasz erre
Köszi szépen. De lehet, hogy nekem rossz a szemem, de nem látom, hogy sárga lenne az említett rész.
Elnar 363018 2011. április 4. 19:30
Válasz erre
Me 109 - V- +03
Me 109 - V- +03

Még egy. Fejreállt.
link 363017 2011. április 4. 19:26
Válasz erre
capture_04042011_192318
capture_04042011_192318
capture_04042011_192345
capture_04042011_192345

Kicsit feljavítva.
Elnar 363016 2011. április 4. 19:13
Válasz erre
www.messerschmitt-bf109.de/ itt menj a "Bf 109 F" menüre, alul az "s/w Fotos"ra, majd ott a nyilakkal a 9. oldalig. A felső sorban 3 magyar gép van, amiből a második és a harmadik Debrődyé. (képet linkelni nem enged az oldal)
iikk 363015 2011. április 4. 19:00
Válasz erre
BILD3025
BILD3025
BILD3026
BILD3026

Ja a gép jelenlegi állapotáról elfelejtettem képet tenni.
Nem ezen a típuson repült Debrődy, de számomra nagyon értékes kis makettről van szó, amit mindenképpen egy mozgalmas dióba szeretnék beépíteni.
iikk 363014 2011. április 4. 18:57
Válasz erre
1025_Bf-109F-Debrody
1025_Bf-109F-Debrody
debrődy gy rep
debrődy gy rep

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Debrődy György gépét szeretném megépíteni, csak a festéssel támadt egy kis problémám. A neten ezt a két képet találtam a repülőgépéről, és nem tudom, hogy most végül is a motor alatti rész az sárga vagy nem.
Nem tudna valaki nekem ebben segíteni?
Előre is köszönöm!
MB87 363013 2011. április 4. 17:03
Válasz erre
Szia Freddy!

Írj nekem egy mailt és tudok telefonszámot adni, és saját tapasztalatom szerint lehet alkudni a sráccal. Amúgy korrekt volt nálam, sőt nagyon is. Én ettől olcsóbban szereztem mint ami ott van fent.
m.andris87@freemail.hu

Üdv.:
MB
Levi 363012 2011. április 4. 16:38
Válasz erre
Azért nem látták.
romeo 363011 2011. április 4. 16:34
Válasz erre
Üdv!
"Több kérdőjel is van. A 13-as lajstromszámú Gripent például hosszú hónapok óta senki nem látta repülni, nem tudni, mi van vele." Ezt Volner János, a Jobbik rendészeti és honvédelmi kabinetvezetője mondta lapunknak.
forrás: nol.hu/belfold/20110404-a_13-as_titka

Van 13-as lajstromszámú Gripenünk?
annálasrácnál 363010 2011. április 4. 15:06
Válasz erre
capture_03192011_104943
capture_03192011_104943
capture_03192011_105019
capture_03192011_105019

Már hogyne lenne meg.erre megy ki az egész játék.Pár nap múlva lejár a livit azonban a kutyának sem kell ezeken az árakon.
Freddy 363009 2011. április 4. 12:04
Válasz erre
MB87 363007 2011. április 3. 21:35
Válasz erre
Sziasztok!

Múltkor többen is jeleztétek hogy érdekelne benneteket a Trestors Junkers Ju-86-os magyar kiadása 1:72-ben. Most tudok egy eladót, sértetlen fóliával. Annál a srácnál akinél én is vettem. Ha valakit érdekel, szívesen segítek benne.

Üdv.:
MB87
Ui.: Ha off lenne akkor elnézést kérek érte. Amúgy nem az enyémről van szó :)
Elnar 363006 2011. április 1. 18:12
Válasz erre
Azóta megnézve a Múzeum honlapja: Nem Me 108, csak olyan mintha, ellenben G.356 és BKV kék :)
Elnar 363005 2011. április 1. 16:14
Válasz erre
Fehér keresztet akarok látni Szolnokon, minnél többet. Akár a Bf 108-at is lehesthetnék BKV-kékre, mint volt. Széép sárga csíkkal az oldalán.
Weizi 363004 2011. április 1. 16:07
Válasz erre
balaton 363003 2011. április 1. 12:11
Válasz erre
Én az Airfix SM-79-ből alakítottam át még nagyon régen. A törzsbe beletoldottam, a törzs felső részét teljes hosszában cseréltem, a motorburkolatok sem olyanok, a kabintető sem... 60 dollár szerintem nagyon sok egy vákuumformázott makettért. Annyira nem lehet hosszadalmas a gyártása 1-1 darabnak és az alapanyag sem lehet túl drága.
Elnar 363002 2011. április 1. 09:59
Válasz erre
Én is szemezek a típussal egy ideje. A Broplan gyártja 72-ben, potom 60 dollárért, vákuumformázva. Szerintem még teljesen saját építésnek is egyszerűbb volna.
piratvitorla 363001 2011. április 1. 09:32
Válasz erre
Ja most jutott eszembe: azt hiszem az ex-jugó 79-est elcseréltük. Talán két CR-42-est kaptunk érte.
Zoli
piratvitorla 363000 2011. április 1. 09:31
Válasz erre
Sziasztok
Köszi mindenkinek. Akkor egyelőre storno.
A 79-esből olasz lesz, egy példányos nem hadrendebe állított magyar példányt nem akarok csinálni.
Zoli
Elnar 362999 2011. március 31. 23:21
Válasz erre
Inkább SM 82-ből próbáld meg. A törzsük elég hasonló. Méretre is majdnem ugyanakkorák. Vezérsíkokat még így is neked kell alkotnod valamiből. Ezen felül, ha MKHL és nem MALERT gépet szeretnél, még szükséged van egy Ju 86 alsó és felső lövészállására. (A harmadik állást nem tudom honnan lehetett átrakva)
Elnar 362998 2011. március 31. 22:35
Válasz erre
Üdv!

Átalakítani nem próbáltam, csak szakirodalmat kerestem a 75-ösről. És mivel erről alig van, analógiát is. Meg lehet próbálni, de szerintem iszonyatos munka.
Freddy 362997 2011. március 31. 21:59
Válasz erre
Szerintem nem, a 75-ös sokkal nagyobb is.
Persze, ha úgy nézzük, F-16-osból is átalakítható:)

De ha van csak egy 79-esed van, attól még nem kell lemondanod a magyar felségjelről: úgy tudom, Jugoszlávia lerohanása után egy példány a magyar légierőhöz került, ahol használták is (ha nem is hosszú ideig).
piratvitorla 362996 2011. március 31. 21:50
Válasz erre
Sziasztok
Most nincs időm komolyabban megnézni, de hátha valaki már foglalkozott a témával:
SM-79-ből alakítható-e át SM-75?
Köszi
Zoli
miles 362995 2011. március 29. 10:18
Válasz erre
Van valakinek képe a Gebauer géppuska beálitásáról, elsősorban a Heinkellben érdekelne, de a Ju 86-majdnem ugyanaz. Ha valakinek, valami csoda folytán esetleg fotója, rajza van a tartalék tárak elhelyezéséről eseleg...

csak, hogy magamat ismételjem
romeo 362994 2011. március 28. 08:44
Válasz erre
piratvitorla 362993 2011. március 27. 22:31
Válasz erre
Szia
A teljesen körbemenő csík valóban a faroktartó és a törzs találkozási vonala. Legalábbis kábé ott van. Mostanság is létezik a ragasztás, csak nem feltűnő színű.
üdv
romeo 362992 2011. március 27. 21:31
Válasz erre
Búza és Nyugger - Köszi!
Nyugger 362991 2011. március 27. 21:18
Válasz erre
Szia Romeo,
A délszláv háború idején voltak periodikusan váltott jelekkel ellátva a Mi-8/17/24-s
helikoptereink, a hovatartozás végett.
Üdv.
Nyugger
búza 362990 2011. március 27. 21:07
Válasz erre
Szia Romeo!
Szerintem ott lehet leszerelni a törzsről a "farkát" és az illesztési sík szigetelése miatt le van ragasztva öntapadós alumínium fóliával, amit a polgári repülésben "high speed tape"-nek hívnak, és nem festették le utána.
Üdv: Búza
romeo 362989 2011. március 27. 20:32
Válasz erre
1122913
1122913
988
988
978
978

Üdv!
Szeretném megkérdezni, hogy mit jelent a hadijelet felező csík, valamint a hátsó ajtóra festett "U". Köszönöm!
migfun 362988 2011. március 26. 20:34
Válasz erre
Szia eles!
Ha nem is a légierővel, de az általad hiányoltak is kezdik kivenni részüket: htka.hu/2011/03/26/ukrajna-romania-es-bulgaria-hadihajokat-kuld-libia-partjaihoz/
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy szerintem ott a Magyar Légierő helye is, csak elgondolkodtató...
piratvitorla 362987 2011. március 26. 16:19
Válasz erre
Szia
Nem csak a csehek húztak el: gyakorlatilag minden környező állam (Ukrajna és Szerbia kivételével, de ezek speciális esetek) 5-10-15-20 évvel.
üdv
Polkovnyik 362986 2011. március 26. 08:58
Válasz erre
Szervusz Levi

Köszi a linkeket.Őszintén szólva én kedvelem a cseheket.Bejártam bohemiát ahogy mondani szokás keresztbe kacsba s azt kell mondjam iramban húztak el tőlünk.Sajnos.(nekik nem...)
Polkovnyik 362985 2011. március 26. 08:54
Válasz erre
Nem véletlenül kérdeztem rá.A véleményemet nem írom le mert törlik(pedig csak a nyers valóság közelítése) a lényeg az,hogy megszivattak,aranyoskáink pedig el árultak minket.
A MINKET szó alatt e hon egyszerű állampolgárait értem,akiknek védelmére,oltalmára ezek az eszközök beszerzésre kerültek.
Kérdezem: nem lehetne egy újabb tenderen szétnézni a világban repülőgépek s egyébb más fegyverek beszerzésének okán?

Azt a hülyeséget hogy válság van pedig felejtsük végre el mert válság nincs de ellopott milliárdok vannak.

Csak kérdezem.
levix 362984 2011. március 26. 08:44
Válasz erre
levix 362983 2011. március 26. 08:44
Válasz erre
piratvitorla 362982 2011. március 26. 08:18
Válasz erre
Szia
Elég megnézni:
- költségeket (olcsóbban vették)
- mikor rendelték és mikor szállították a gépeket (később rendelték/hamarabb kapták)
- gyári új gépek (nem használt szárnyak+bizonyos berendezések)
- baltikumi készültség
stb.
Az említett műszakival egyébként saját magam beszéltem odakinn. (érdekesség: tök magyar a srác). Köze nincs a Gripenhez, tehát nem elfogult (L-39, L-159, Szu-25). Ő maga mondta: ez egyszer normálisan tudják csinálni a dolgokat. Erre válaszoltam: szeretnénk mi olyan helikopter/szállítógépflottát.
Ja a csehek nem vettek meg minden sz@rt hozzá, mégis működik a rendszer.
Gyakorlatilag mi fizetjük ki a thaiföldi, cseh, dél-afrikai stb. fejlesztések egy részét. A későbbi rendelés általában olcsóbb, már csak az eoszló költségek miatt is...
A hivatalos statisztikával/maszlaggal meg nem kell foglalkozni...
üdv
Polkovnyik 362981 2011. március 26. 07:32
Válasz erre
Szervusz migfun

Ezzel a partraszállásos játékkal az volt a probléma hogy a vitéz nikolaus horthy de nagybánya fehér lova nembírta volna ki az utat.Egyrészt,másrészt eset tanulmányok készültek arról a várható fogadtatásról amelyet az ámerikába kitántorgott 2 millió ember maradéka,származéka,útódja foganatositott volna a fehér ló fiával szemben...
mert ne felejtsük ezek az emberek nem turistáskodni kényszerültek az új világba,elhagyva hazájukat...na de mivel egy tengernagyról van szó a navigáció az tökéletesen működött volna. :D :D
Polkovnyik 362980 2011. március 26. 07:25
Válasz erre
Szervusz Pirat

hol lehet ennek a "sikeresség" nek utána nézni?
piratvitorla 362979 2011. március 26. 07:10
Válasz erre
Szia
Azért a csehek Gripen programját ne is e,lítsük egy lapon a mienkénél!
Az még alulnézetből is sikeres (cseh műszakiak szerint is).
üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.