/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
DrJoci 363053 2011. április 10. 04:57
Válasz erre
Sziasztok!

Nem akarok bele kontárkodni :) és lehet ,hogy oltást kapok a hülyeségem ért ,de pl fontosabb személyek szállítására alkalmas lehet a felépítmény új belsővel illetve ebben nem vok jártas ,de szerintem ejtőernyős csapatokat is ki lehet belőle dobni a hátsó ajtón ,de a legvalószínűbb ,hogy valami zsidónak volt fölösbe ilyenje ami a kutyának nem kellet ... állam bácsi meg megvette a dolgozok pénzéből jó drága pénzen ahogy azt általában szokták csinálni. :)
Polkovnyik 363052 2011. április 10. 03:57
Válasz erre
Szevasz Kámov

Hát nem tudom.Nekem is vannak rossz napjaim,de neked is ezek szerint...
Valahogy olyan érzés keritett hatalmába soraid olvastán mintha más írna a nick neved mögött...

Nem reagálok addig a soraidra amig nem olvasod el mégegyszer mit is pötyögtél.
Mert ha egy szimplán ismerethiányban szenvedő tapasztalatlan tacskó írja a lentieket nem csodálkozom.
Azonban tőled ez valami új...
Üdv
romeo 363051 2011. április 9. 23:24
Válasz erre
fortepan_15592
fortepan_15592
fortepan_15604
fortepan_15604
fortepan_15578
fortepan_15578
fortepan_15615
fortepan_15615
fortepan_15614
fortepan_15614
fortepan_15580
fortepan_15580
fortepan_15579
fortepan_15579

Magyar Királyi Honvéd Légierő
fotó: fortepan.hu
Kamovos 363050 2011. április 9. 23:18
Válasz erre
Sziasztok!

Pár kérdés felmerült bennem!

A honvédség számára megvásárlandó szállító repülőgépnek, nem a sereg elvárásainak kellenének, hogy meg feleljenek?

Nem a sereg holmiját kéne cuccolnia, mert abban nincsen lé?

Mert ezen az elven haladva tovább, akkor a vadász pilótáink is inkább repülhetnének civil gépekkel, mert a csomagszállítás jó pénzt hoz?

Valahogy nem értem a vonalvezetésedet!

Viszont a karcos szemüvegemen keresztül nem látom tisztán, hogy abba az A380-ba hogyan lehet be állni mondjuk egy ...Uazzal?

Vagy csak kézi poggyászokat lehet felvinnirá?

Azon a hátsó ajtón keresztül mennyi idő alatt lehet ki deszantlni akár élő erőket akár csomagokat?

Mert ugye jelenleg is van olyan feladat mikor leszállás nélkül kismagasságban (4-5m vagy kevesebb) kell kitolni a csomagokat!

A-380 katonai feladatokra?
Hát ez elég érdekes lehetne!
Független attól, hogy szép nagy gépnek látszik!

Az A-319 alkalmas katonai a feladatra?
Vagy ezeket a feladatokat eztán nem kell majd végre hajtani?

Üdv: kamovos

Ja!
Még azt szeretném kérdezni Polkovnyik-tól, hogy azokat a részeg tábornokokat talán te támogattad, hogy ilyen általánosításokkal példálózol?
Vagy honnan jöttek elő ezek a részeg dolgok?

Mert ha nem voltál ott, akkor ez csak szimplán rosszindulatú vádaskodás!
Amúgy pedig egyébként sincsen semmi köze a katonai szállításokra való alkalmassághoz!
Polkovnyik 363049 2011. április 9. 22:23
Válasz erre
Szia 

Pedig elég egyértelműen utalok rá a szövegkörnyezetben.
Az olasz valamint a spanyol hulladékra.
Nem vélem hogy az airbus ra nagyon jelzőket kellene aggatni.Óriási technológiai háttér ,tömérdek tapasztalat minden téren.Ugye jól írom hogy az A380-as nak is mint minden többi társának azonnal élesben kell teljesítenie hiszen nem véletlenül vernek el milliárdokat az engedélyezés előtti teszteken...
Az is imerős lehet,mármint mondásként,hogy közös lónak túrós a háta...
Te hogyan álnál a kérdéshez ha a barátnődet használná a haveri köröd?
Egy hum,bug az egész.Akárcsak a kényszerrel összetartott europa,mert van egy magyar hadnagyunk aki többedpilóta egy C-17-es en? huhhh...
A többi amit leírtál helyes.Lenne!Mármint akkor ha erről beszélnénk.
Nem elsősorban katonai szállításokra gondoltam.Abban nincs pénz.Mégpedig azért mert körön belül vagy, s előbb utóbb elvárnák.A speciális polgári szállítások, na abban van a lé,de nagyon.
Az A319-es semmire nem jó amiről beszélünk.Nem is erre tervezték nem is ez a feladata.Max arra jó hogy pár részeg tábornok elmenjen vele az eszét játszani cyprusra auditálni, mert nekünk ilyen is van(lenne).
Üdv.
piratvitorla 363048 2011. április 9. 21:36
Válasz erre
Szia
Nem tudom mikor melyikre típusra gondolsz.
Az Airbus túl nagy sima mezei magyar nemzeti szállításokra.
Arra egyrészt jó lenne egy két hajtóműves gép kisebb távra (pl. Európa).
Afganisztánba és a hasonló helyekre bőven rendben lenne a C-130 nemzeti szállításokra.
Ha viszont nagyobb dolgokat kell szállítani (harcjármű, helikopter stb.) illetve többnemzeti cuccokat szerintem teljesen jó a több nemzet által üzemeltetett C-17.
Ráadásul az A-400 igen kiforratlan szerkezet, különösen a C-17-hez képest. (üzemeltetők száma, repült órák/felszállások száma, éles hadműveleti területi szállítások száma stb.)
A másik Airbus valamelyik utasgép. Ilyen van pl. a cseheknek : 2 db új A-319 (azt hiszem). Az is használható sok mindenre. De sok mindenre nem: ejtőernyős dobás, kiépítetlen reptérről üzemeltetés, teherdeszant, nagyméretű teher szállítása stb.)
üdv
Zoli
romeo 363047 2011. április 9. 20:32
Válasz erre
Airbus A-319
Airbus A-319

Üdv Polkovnyik!
Az Airbus nem is rossz ötlet, pl. a cseh légierő nemrég vásárolt 2 darabot.
Polkovnyik 363046 2011. április 9. 19:22
Válasz erre
Szevasztok

Mert miért is nem lenne rá szükségünk?
Mert a fentebb bevizuált két ipari hulladékra igen?
Miért? Hogy pár szerencsétlent kiszállítsanak Afganisztánba két zsák krumplival?

Az egyetlen agyhalott döntéshozatalban résztvevő sunnyogó, tapsoló generalnak eszébe sem jut micsoda lehetőség lenne az Airbus a magyar légierőnek?
Mert ha már a többit el ba..ták itt lehetne lépni,nem is akármit.
Négy darab géppel olyan pénzt lehetne keresni bérfuvarozásban hogy egyszerűen fogalmatok sincs róla.
A franciákkal lehet beszélni, első szóra gyártanák nekünk a gépeket.
A négy gép olyan pénztermelő eszköz lenne amiről sajnos még csak álmodni sem mernek.
S mi lenne még ami nem elhanyagolható?

A piloták olyan szállítási rutinra tennének szert amit különben az életben soha.
Legalább ebben lennénk szín vonalon ha másban nem...
Jó tudom,az így keresett nem kevést pénzt is ellopnák az erre fenntartott személyek...
piratvitorla 363045 2011. április 9. 19:20
Válasz erre
Szia
Szerintem A CASA akkor lenne jó, ha lenne mellé C-130 is, mert kisebb a törzs keresztmetszete. Így van a lengyeleknél is.
A cseh CASA esetében viszont kiborult a bili: rossz az önvédelmi rendszer ezért visszaküldték a gyártónak őket.
Egy új típus pár éven belül visszahozná az árát.
Zoli
romeo 363044 2011. április 9. 18:11
Válasz erre
C_27j_Spartan__l
C_27j_Spartan__l
CASA C-295
CASA C-295

Üdv!
Az An-26 helyett 2 lehetséges típust "emlegetnek", CASA C-295(spanyol) és C-27J Spartan(olasz).
piratvitorla 363043 2011. április 9. 17:18
Válasz erre
Sziasztok.
A-400: nem is lenne szükségünk ilyen gépre, de még a kapacitására sem.
A C-17-nél sokkal kisebb, a C-130-nál jóval nagyobb. Nekünk kb erre a két kategóriára lenne/van szükségünk. (plusz kisebb gépekre sajátként).
üdv
Zoli
miles 363042 2011. április 9. 14:54
Válasz erre
Az Aero Vodochody gyártotta a Siebeleket a háború alatt, talán a kistestvért, a Hallore-t is. Tehát úgy tűnik, csak félig volt igazam, a Siebel repült, csak más felségjelzéssel. :) Köszi, romeo!
TornadoIDSECR 363041 2011. április 9. 11:32
Válasz erre
Szervusz, magyar zászló nem lehet közte mivel nincs közünk tudomásom szerint ahhoz a programhoz éppen a költségek miatt.
romeo 363040 2011. április 9. 11:29
Válasz erre
fortepan.hu
fortepan.hu
fortepan.hu (3)
fortepan.hu (3)

Üdv!
Forrás: www.fortepan.hu
romeo 363039 2011. április 8. 13:12
Válasz erre
1042747_85687_Aero_C103A_Budaors_195_
1042747_85687_Aero_C103A_Budaors_195_
1045298_29869_Aero_C103A_festes
1045298_29869_Aero_C103A_festes
Aero C-103A festés
Aero C-103A festés

Pontosabban C-103 Pelikán...
romeo 363038 2011. április 8. 13:01
Válasz erre
Üdv Miles!
A Gotha nekem is, Siebel volt a háború után a csehektől C-3 elnevezéssel.
miles 363037 2011. április 8. 11:33
Válasz erre
nekem a Gotha és a Siebel is felettéb gyanús...
romeo 363036 2011. április 7. 09:57
Válasz erre
Kamovos 363035 2011. április 7. 09:20
Válasz erre
MI-1
MI-1
MI-1
MI-1

Szia Romeo!

A két képen, egy Börgöndön újra üzembe helyezett Mi-1 látható!
Ebből következik, hogy a csillag is akkora amekkorával eredetileg rendelkezett, és ott van, ahol lennie kell!

További képekért küldjél nekem Emil címet!

Üdv: kamovos
The_Ori 363034 2011. április 6. 22:32
Válasz erre
Nálam a Sasban is kék :)
Neo954 363033 2011. április 6. 20:50
Válasz erre
Szia!
Igen megtaláltam a fotót nagy felbontásban a neten és a harmadik szín kék, szóval vaklárma volt. :)
Köszi a választ!
Üdv.:Neo
romeo 363032 2011. április 6. 20:42
Válasz erre
Üdv Neo954!
Mi a C-17 Globemaster programban veszünk részt (Pápa). Nem hiszem, hogy csatlakozunk, hisz már a Gripenek kerozinjára sincs pénz...
piratvitorla 363031 2011. április 6. 20:31
Válasz erre
Neo954 363030 2011. április 6. 20:29
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy tud-e valaki olyan híreket, hogy nekünk lesz-e Airbus A-400M szállítógépünk?

Ugyanis az Aranysas-ban lévő képeken a Co-op zászlók között van Magyar is!

Üdv.:Neo
romeo 363029 2011. április 6. 16:55
Válasz erre
mil1-09-hungarian-air-force-szolnok-lhsn
mil1-09-hungarian-air-force-szolnok-lhsn
382134
382134

Üdv!
A szolnoki Mi-1M-en látható hadijel nagysága eredeti? -mert egy másik Mi-1M fotón a csillag kisebb.
Köszi!
romeo 363028 2011. április 6. 16:50
Válasz erre
Prague - Ruzyne
Prague - Ruzyne
Budapest  Szabolcs Szalmasi
Budapest Szabolcs Szalmasi

Üdv!
Két régebbi fotó.
romeo 363027 2011. április 6. 10:20
Válasz erre
LE-Plak-2010-I-II-em copy
LE-Plak-2010-I-II-em copy
R44
R44

Üdv!
Ezen a poszteren már szerepel a ROBINSON R44, hát...
forrás: airartgrafika.blogspot.com/
romeo 363026 2011. április 6. 09:14
Válasz erre
Crash-landed-Hejja-px800
Crash-landed-Hejja-px800

Üdv!
Tegnap este egy angol nyelvű oldalon találtam.
sasvarju 363025 2011. április 6. 08:55
Válasz erre
Helló!
A fejreállt gép a 03-as. Nem valószínű hogy a Debrődy repülte.
Amelyikből éppen kiszáll az a V+12. Ezen van a szélvédő alatt a törzsön a fordított 3-as ami lehet hogy egy görög betű valójában. Festés: A V+03 piros légcsavarkúp, teljes felületen sárga motorburok aminek a hűtő feletti részét RLM-71 zölddel átfújtak. Néhol kiüt a sárga. Valamint a törzsön a német parancsnoki jelzések át lettek festve. A V+12, V+08-ről eredeti színes fotók találhatók az Im Focus első számában, valamint a REVI egyik számában.
búza 363024 2011. április 5. 21:38
Válasz erre
Az F-111-et igen, a többit most fogom, csak időm legyen rá! De erről az LHTB-s időhiányról te is tudsz mesélni!
Levix 363023 2011. április 5. 21:08
Válasz erre
molnibalage 363022 2011. április 5. 20:42
Válasz erre
A régibbi írásokat is olvastad? :)
búza 363021 2011. április 5. 20:18
Válasz erre
Szia!
Szerintem Édesapáddal holnap beszélgetni fogunk "az alma meg a fája" témáról!
Gratulálok!
Üdv: Búza
molnibalage 363020 2011. április 5. 19:12
Válasz erre
iikk 363019 2011. április 4. 20:16
Válasz erre
Köszi szépen. De lehet, hogy nekem rossz a szemem, de nem látom, hogy sárga lenne az említett rész.
Elnar 363018 2011. április 4. 19:30
Válasz erre
Me 109 - V- +03
Me 109 - V- +03

Még egy. Fejreállt.
link 363017 2011. április 4. 19:26
Válasz erre
capture_04042011_192318
capture_04042011_192318
capture_04042011_192345
capture_04042011_192345

Kicsit feljavítva.
Elnar 363016 2011. április 4. 19:13
Válasz erre
www.messerschmitt-bf109.de/ itt menj a "Bf 109 F" menüre, alul az "s/w Fotos"ra, majd ott a nyilakkal a 9. oldalig. A felső sorban 3 magyar gép van, amiből a második és a harmadik Debrődyé. (képet linkelni nem enged az oldal)
iikk 363015 2011. április 4. 19:00
Válasz erre
BILD3025
BILD3025
BILD3026
BILD3026

Ja a gép jelenlegi állapotáról elfelejtettem képet tenni.
Nem ezen a típuson repült Debrődy, de számomra nagyon értékes kis makettről van szó, amit mindenképpen egy mozgalmas dióba szeretnék beépíteni.
iikk 363014 2011. április 4. 18:57
Válasz erre
1025_Bf-109F-Debrody
1025_Bf-109F-Debrody
debrődy gy rep
debrődy gy rep

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Debrődy György gépét szeretném megépíteni, csak a festéssel támadt egy kis problémám. A neten ezt a két képet találtam a repülőgépéről, és nem tudom, hogy most végül is a motor alatti rész az sárga vagy nem.
Nem tudna valaki nekem ebben segíteni?
Előre is köszönöm!
MB87 363013 2011. április 4. 17:03
Válasz erre
Szia Freddy!

Írj nekem egy mailt és tudok telefonszámot adni, és saját tapasztalatom szerint lehet alkudni a sráccal. Amúgy korrekt volt nálam, sőt nagyon is. Én ettől olcsóbban szereztem mint ami ott van fent.
m.andris87@freemail.hu

Üdv.:
MB
Levi 363012 2011. április 4. 16:38
Válasz erre
Azért nem látták.
romeo 363011 2011. április 4. 16:34
Válasz erre
Üdv!
"Több kérdőjel is van. A 13-as lajstromszámú Gripent például hosszú hónapok óta senki nem látta repülni, nem tudni, mi van vele." Ezt Volner János, a Jobbik rendészeti és honvédelmi kabinetvezetője mondta lapunknak.
forrás: nol.hu/belfold/20110404-a_13-as_titka

Van 13-as lajstromszámú Gripenünk?
annálasrácnál 363010 2011. április 4. 15:06
Válasz erre
capture_03192011_104943
capture_03192011_104943
capture_03192011_105019
capture_03192011_105019

Már hogyne lenne meg.erre megy ki az egész játék.Pár nap múlva lejár a livit azonban a kutyának sem kell ezeken az árakon.
Freddy 363009 2011. április 4. 12:04
Válasz erre
MB87 363007 2011. április 3. 21:35
Válasz erre
Sziasztok!

Múltkor többen is jeleztétek hogy érdekelne benneteket a Trestors Junkers Ju-86-os magyar kiadása 1:72-ben. Most tudok egy eladót, sértetlen fóliával. Annál a srácnál akinél én is vettem. Ha valakit érdekel, szívesen segítek benne.

Üdv.:
MB87
Ui.: Ha off lenne akkor elnézést kérek érte. Amúgy nem az enyémről van szó :)
Elnar 363006 2011. április 1. 18:12
Válasz erre
Azóta megnézve a Múzeum honlapja: Nem Me 108, csak olyan mintha, ellenben G.356 és BKV kék :)
Elnar 363005 2011. április 1. 16:14
Válasz erre
Fehér keresztet akarok látni Szolnokon, minnél többet. Akár a Bf 108-at is lehesthetnék BKV-kékre, mint volt. Széép sárga csíkkal az oldalán.
Weizi 363004 2011. április 1. 16:07
Válasz erre
balaton 363003 2011. április 1. 12:11
Válasz erre
Én az Airfix SM-79-ből alakítottam át még nagyon régen. A törzsbe beletoldottam, a törzs felső részét teljes hosszában cseréltem, a motorburkolatok sem olyanok, a kabintető sem... 60 dollár szerintem nagyon sok egy vákuumformázott makettért. Annyira nem lehet hosszadalmas a gyártása 1-1 darabnak és az alapanyag sem lehet túl drága.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.