/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Vik30 363091 2011. április 21. 08:45
Válasz erre
Sziasztok!Ez nem teljesen ide tartozik de remélem nem törlik!Elkövetkezendő időkben egyre több megszorítás és pénzkiadás vár ránk is makettezőkre!egyre kevesebb pénz fog jutni a hobbinkra!Viszont én szeretnénk segíteni nektek hogy ez ne így legyen!Keressetek meg ha szeretnétek hogy ez ne így legyen!
Kamovos 363090 2011. április 21. 08:36
Válasz erre
Szia polkovnyik!

Ne adfel!

Sajnos az élet nem könnyű, de legalább jó szar!
Viszont nem reménytelen!

Tudom, hogy mindenki azt hiszi, hogy majd holnap jobb lesz, és sajnos napról napra csak romlik a köznép élete!
Én is így hiszem, és nekem is napról napra romlanak az élet körülményeim, mint mindenkinek az ismeretségi körömben!
De a reményt akkor sem szabad feladni!
A magyar ember mindig talpra állt, akár hányszor lökik, tapossák el!

Azzal pedig mindannyiunknak számolni kell, hogyha véleményt nyilvánít, akkor ara ellen vélemény is lesz!
Ez így helyes!
Ha mindenkinek mindenről ugyan az a véleménye, akkor nagy valószínűséggel agymosáson estünk át!

Személyeskedni, általánosítani, a vélemények ütköztetése során viszont inkorrekt dolog.
Megsértődni, és elvonulni pedig nem szabad, mert ezzel saját álláspontunka adjuk fel!

Minden egyes kivonulással a közösség is kevesebb lesz!

Minden véleményből, minden nézőpontból tanulhatunk valamit!

Ide pedig sok fiatal jár, akiknek a személyiségi fejlődésére kihatással is lehetnek az itteni vélemények!
Sok fiatalnak, vannak itt példaképei, akikre felnéznek, akiktől tanulnak!
Ennek a tanulási folyamatnak mindannyian részei vagyunk!

Szóval gondold át a távozásodat!
Ha a nick neveddel gondod van cseréld le!
Mivel nem vagy beregisztrálva amúgy sem veszi észre senki

Üdv: kamovos
Kamovos 363089 2011. április 21. 08:12
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Hát teljesen egyetértek veled!

Sajnos a Magyar légierő katasztrofális helyzetbe került!

Jelenleg nincsenek: vadászgépeink, szállító repülő gépeink, szállító helikoptereink,
harci helikoptereink megfelelő létszámban.
Kis méretű, futár helikoptereink pedig egyáltalán nincsenek!

A meglévő rep technikai eszközeik naptári, és rep ideje rohamosan fogy.
Ez a meglévő létszám csökkenéséhez, majd teljes megszűnéséhez vezet!

A típusok pótlásáról pedig egyenlőre nem is álmodhatunk!
Természetesen idióta ötletek vannak, ilyen volt a Robinzon helikopter is.

De sajnos a légvédelem, a tüzérség, a páncélos csapatok is ugyan ezzel a gondokkal küzdenek!

Az egész Magyar Hadsere kilátástalan helyzetbe került!

Üdv: kamovos
Polkovnyik 363088 2011. április 21. 07:28
Válasz erre
Szervusz Katona

Leírt véleményed mint a téma körüljárásának egyik vetülete elfogadható.
Veled szivesen beszélgetnék de nem teszem.Nemcsak veled senkivel sem a közeljövöben.
Az EZREDES mint véleményformáló nick név megszűnik létezni ennek több oka van.
Mind ezen okok közül számomra a létező legfontosabbat írnám le.
Tisztelettel megkérem a moderátorokat NE töröljék ezen hozzászólásomat.
Nos ez az ok a következő:
Szeretett hazám,Magyarország bekerült a 24. órába.A vég,A káosz kiteljesedése,a szétesés előtt.Bántóan villog felette az emergency alert felirat,s meg kell valjam soha nem gondoltam volna hogy az én fizikai létemben ez előfordulhat.Ezek az események várhatóan igen negatívan fognak hatni családi , rokoni környezetemre ámbár úgyvélem pár millió magyar családjára szint úgyanúgy,tehát minden hobby szférára eddig elfecsérelt drága időt ennek megelőzésére fogok fordítani ha kell éjjel és nappal 24 órában.Megköszönöm hogy ezen a fórumon véleményt nyilváníthattam,mégha 90%-át törölték is, s azt is megköszönöm hogy ezekre reflektáció érkezett.
Tiszta szivemből kivánom mindenkinek aki ezen sorokat olvassa, hogy a jövőben ne kényszerüljön olyan a személyét érintő negatív behatásokkal harcolnia, amelyek következményei a jövőben beláthatatlan jelzőkkel bírhatnak.

Üdv mindannyiótoknak.
Vik30 363087 2011. április 20. 20:55
Válasz erre
Szia!Sajnos azért ilyen drágák az orosz fegyverek mert a maffia keze is benne van!
Én szeretem az orosz technikát de nagyon lemaradtak sajnos!Visszatérve mi seregünk meg nem ért 2 forintot sem lassan már kapával fognak gyakorlatozni!12repűlö meg pár heli meg néhányt tank Valami gáz lenne 5 percig nem húznánk!ami volt hagyták szétrohadni vagy elajándékozták!
piratvitorla 363086 2011. április 20. 20:32
Válasz erre
Szia
- Ki vesz most Mi-17/171-est? A 3. világbeli országok (Venezuela, Irak, Afganisztán stb) illetve a "fejlett" világ a 3. világbeli üzemeltetésre (pl. USA Afganisztánnak és Iraknak, Lengyelo. Afganisztánba stb.)
- A Mi-8/17/171 szuper technika. A világ 2. legnagyobb példányszámú helikoptere (UH-1 után), kategóriában 1. Nem véletlenül. Megbízható és strapabíró.
Szerintem a mindkettőnk által boncolgatott üzleti, politikai stb. hozzállás a fő probléma.
A másik probléma, hogy a modern nyugati elektronikát nem mindig sikerül összeházasítani a géppel. Pl. horvát Mi-171 problémák (pl. rádiók).
A gépek ára nagyon felment az elmúlt néhány évben. Mi-17: 3-5 M USD-ról 6-10-re.
A keleti technikához szükség lenne új üzemeltetési, kiképzési, harcászati stb. utasításokra és eljárásokra. Nem a '60-as években járunk!

Egyébként a keleti (orosz/ukrán) "szakértelemre" sok negatív példa van (nagyjavítások stb). Bár ez mindig előfordul és biztos valakiknek ez is jó (a "négerek" úgyis hamar összetörik, nem nézik az olajnyomást stb).
Zoli
Kamovos 363085 2011. április 20. 19:50
Válasz erre
Szia!

Hát ezek érdekes jelenségek!

Amik a kereskedésre is ki hathat a későbbiekben!
Mert hát, ki az, aki ilyen feltételek mellet vásárol tőlük!

Ha veszek bármilyen technikai eszközt, a minimális elvárás, hogy kapjak rá garanciát és legyen alkatrészellátás hozzá!

Márpedig azzal fenyegetőzni a vásárlóval szemben, hogy ezeket a jogokat megvonják, a kereskedés megszűnését vonhatja maga után, ha ezek az intézkedések széterjednek a világban, márpedig széterjed, mert a konkurencia tesz róla, hiszen nekik meg ez az érdekük!

Egyáltalán a vevők bármilyen fenyegetése, inkorrekt üzleti magatartás, etikátlan, és aki ezt megteszi az ne csodálkozzon, ha rárohad az áruja.

Ez pedig sajnálatos lenne, mert azért a Mi-8 és változatai szerintem kategóriájuk legjobbika!
Magam részéről inkább vásárolnék Mi-171-et mint amerikai technikát, ha lenne rá pénzem!

Amúgy nem tudom neked mi a problémád az orosz technikával?

Üdv: kamovos
piratvitorla 363084 2011. április 20. 19:26
Válasz erre
Szia
Egyébként az a baj, hogy az üzemidő hosszabítás a gyártó joga, illetve akit még feljogosít rá.
Érdekes módon a csehek papírjait is visszavonták, amikor az volt az érdekük...
A horvát Mi-171-eseknél a garancia megvonásával fenyegetőztek már akkor is amikor nyugati GENTEX sisakot akartak a pilóták fejére adni.
Na ezért (is) kéne elfelejteni a ruszkikat és a cuccaikat!
Zoli
Kamovos 363083 2011. április 20. 18:53
Válasz erre
Sziasztok!

Addig kapálóznak az Oroszok, még mi is áttérünk az amerikai technikákra!
Akkor aztán csodálkozhatnak, hogy kerültek a pad alá!
A jelenlegi kormány amúgy sem szeretne tőlük vásárolni!
Pedig lassan dönteni kell arról is, hogy a kikopott helikopter technika helyére mit vásároljanak!
Vagy a helikopteres alakulat teljes megszüntetéséről!
Azt viszont már mindannyian tudjuk, hogy az aktuális döntéshozóink szorult helyzetekben is a saját zsebükre döntenek!
Lásd Gripen.

Én átvezényelném a minyókat kiképzési célra Magyarországra!
Ahol az üzemeltetést a Magyar kiszolgáló személyzet hajtaná végre!
Ez is lehet NATO feladat, mivel az Afganisztáni feladatok végrehajtásának kiképzését hajtják végre velük!
Ebbe viszont nem vauzhatna bele az Orosz, mert köze nincsen hozzá, hogy mire használják a minyokat!

Üdv: kamovos
piratvitorla 363082 2011. április 20. 18:09
Válasz erre
Szia
Majd meglátjuk.
Az afganisztáni duma csak egy része a dolognak, a magyar-finn barátság/rokonság is benne van. Ráadásul finn csapatok is vannak Afganisztánban.
Meg hülyék lennének szétszedetni nagy pénzért. Nem véletlen, hogy a németek is inkább jelképes áron elosztogatnak mindent. Rajtunk kívül a Mi-8 maximum Ugandának vagy az Eszkimó Felszabadító Hadseregnek kell...
Zoli
romeo 363081 2011. április 20. 13:44
Válasz erre
miles 363080 2011. április 18. 14:03
Válasz erre
Ha a szállitási kapacitás bérbead§sa akkora nagy biznisz, talán tényleg érdemes volna rá végeztetni némi megtérülési tanulmányt, utána talán érdemes is lenne belevágnia a HM-nak. De miért pont az Airbus? A franciákkal eleve nincsenek túl jó tapasztalatok, mármint úgy általában. Nem beszélve arról, hogy nincs az airbus gépekkel tapasztalatunk sem.

A Davis-Mothan homokjából kiásott Herkulesek is elsősorban ezért elvetélt rémálmok csupán... (mégha ingyen is adnák, az ipari nagyjavitás-szintű rekonzerválás sem két cent. (Nem beszélve a kiszolgáló eszközökről.)

Ugyanakkor van Pápán pár szállitógép. Nem lehetne belőle venni még egyet? Vagy lizingelni? Ha tényleg akkora rá a szükség és az igény? A tapasztalat megvan, a személyi állomány adott, aktivan rendszerben áll, az alkatrész-ellátás biztositott, van hátsó rámpa...
Vegyen a Magyar állam(nem népköztársaság) még egy, vagy két Globemastert, de nem a közösbe, hanem saját szakállára. De üzemeltese együtt a NATO gépekkel azonos bázisról, ugyanazzal a személyzettel, háttérrel. Fesse fel a trikolór-éket és már indulhatna is...
HA TÉNYLEG van rá igény...
romeo 363079 2011. április 18. 13:07
Válasz erre
A link talán így fog működni:
http://www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2011_cikkek/Hennel_Sandor.pdf
romeo 363078 2011. április 18. 13:05
Válasz erre
Cessna-Caravan-Hellfire
Cessna-Caravan-Hellfire

Talán ilyen gépeket fogunk használni (vegyes katonai-civil üzemeltetés)?
Egy érdekes tanulmány - javaslat a magyar légierő jövőjéről:
www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2011_cikkek/Hennel_Sandor.pdf
romeo 363077 2011. április 17. 20:28
Válasz erre
Hát ezt nem tudtam!
Köszönöm!
A-3 363076 2011. április 17. 19:37
Válasz erre
Az Ancsa csak úgy fér be az ajtón ha a függőleges vezérsík lejjebb kerül ezért a gép orrát megemelik egy hidraulikus szerkezettel.
romeo 363075 2011. április 17. 19:20
Válasz erre
HuAF An-24V 908 - 1990 Hungary, Tököl AB
HuAF An-24V 908 - 1990 Hungary, Tököl AB

Üdv!
Itt mi történik?
romeo 363074 2011. április 17. 11:12
Válasz erre
Üdv!
Sok részletfotó jelent meg a napokban lezajlott Mi-24 lövészetről itt:
lhsn.hu/legi-loveszet-ujratoltve/
Elnar 363073 2011. április 16. 11:02
Válasz erre
Kicsit nézegettem a képeket.
Szerintem így lehetett: eredeti festéssel megjön a gép > kimaszkolják a kabint, beömlőket, meg mindent ami fontos > lefestik tereptarkára, az egészet, stencilekkel együtt (a gép alja nem kap átfestést, így a vezérsík közelében lévő azonosítók megmaradnak)> Felfestik a felségjelet meg a lajstromot > ami létfontosságú jelzés, újrafestik (elsősegélyláda helye, üzemanyag jelzések).
romeo 363072 2011. április 16. 10:06
Válasz erre
16_1302933409
16_1302933409
17_1302933419
17_1302933419
19_1302933439
19_1302933439
21_1302933462
21_1302933462

Üdv!

30mm-es gépágyút használt a 336-os Mi-24P!
több fotó itt: www.honvedelem.hu/cikk/25419/szelvihar-es-loporfust
miles 363071 2011. április 16. 09:35
Válasz erre
21268
21268
19618
19618

Igen, kb én is. Megtaláltam az általad hivatkozott Reggianne képet, tényleg ott a felirat, valószinűleg az eredeti olasz, újrafestésnek nyoma sincs. Vöröskeresztes jelet találtam magyartarka Arado 96-oson is, de tényleg, semmi egyebet.

Az eredeti festéssel továbbhasznált, akkoriban főként olasz technika, biztosan megtartotta az eredeti feliratokat, de az olasz akkor sem volt német, mármint nem nagyon törték magukat feliratozással. A gépek nem voltak annyira bonyolultak, ma - és akkor is - egy jó autószerelő pár hét, maximum hónap után egészen jól elboldogult a masinával.

Ahogyan a pilóták is. Az ember kényelme nem igazán volt szempont.
Elnar 363070 2011. április 15. 22:24
Válasz erre
Mert mi használtuk. És szerintem nem mindenki volta kkor sem perfekt a német szakmai nyelvből. Igazából a lényegesebb kérdés az, hogy volt-e egyeltalán felirat a gépeken, vagy jó magyar módra, kabint kimaszkol, aztán a Józsi lemázolja az egészet :) Én az utóbbi verziót tartom esélyesnek, fotók alapján.
búza 363069 2011. április 15. 21:01
Válasz erre
Sziasztok!
Nem beszélnék bele olyanba, amihez nem értek, de azért egy kérdésem lenne. Miért lenne magyar felirat bárhol is, mikor abban az időben mindenki sokkal jobban beszélhette a németet, mint mi az oroszt?
Üdv: Búza
Elnar 363068 2011. április 15. 19:52
Válasz erre
Ha tudsz feltenni képet, a matricázási útmutatóból, akkor tudnám, hogy hol nézzek valamit, illetve a hiányát.
Elnar 363067 2011. április 15. 19:50
Válasz erre
Hát éles kép, mint olyan, nincs He 70-esről. De szerintem nem kerültek rá ilyen dolgok. Ki meg biztosan nem maszkolgatták festésnél.
miles 363066 2011. április 15. 19:34
Válasz erre
"Jólmegaszondva az öszintét" a kérdés a Revell He 70-ével merült fel. A (szerintem teljesen fiktiv) festésmintájához melléketek egy egészen gazdag stencilezést is. Kezdve az általad is emlitett vöröskeresztes jelzéssel az apró feliratokon át egészen a járófelület határát jelző piros szaggatott vonalig...

Mégha az logikusnak is túnik, hogy a teljes átfest nem úszták meg az eredeti feliratok, az nem lehet, hogy bizonyos esetekben magyarral pótolták őket?

Vagy itt is az áll, amit a cseh úgy nevez, "co kus, to originál", vagyis ahány darab, mind egyedi?
Elnar 363065 2011. április 15. 14:53
Válasz erre
Jókérdés...
Horthy István Re 2000-esén, (V.4+21 - olasz festés) a gépágyú melletti nyílásnál látható egy két soros CA-val kezdődő szöveg (canone ?)de más egyéb nem, az elsősegélycsomag vöröskeresztjén és a gyári számon kívül. A megtépázott He 111-es (B.702 - magyar festés) oldalán látható egy félkör alakú fehér stencil, de nem látni a nyelvet. Egy közeli Ju 86 (B.340 - magyar festés)hátsó lövészállásnál látszik egy két kapaszkodó beszálláshoz, de semmi "Einsteigklappe" felirat, vagy hasonló.
miles 363064 2011. április 15. 10:08
Válasz erre
Felettéb érdekelne, hogy a 30-as években,40-es évek elején vásárolt, szerzett repülők átfestése után mi történt az eredeti feliratokkal?

Simán csak lefestették őket, magyarra forditva újat tettek fel helyettük, vagy meghagyt§k az eredetit?
piratvitorla 363063 2011. április 10. 16:11
Válasz erre
Szia
Akkor kérj egy A-400-ast a Húsvéti Nyúltól és kezdj neki :)))
üdv
piratvitorla 363062 2011. április 10. 16:09
Válasz erre
Szia
Köszi az infót.
A Revell régi Ju-88-asát csinálom és gyakorlatilag ugyanahhoz a maketthez van az A-4 és a D-1 változat is (két matricát ad, egyik ilyen, másik olyan).
köszi
Zoli
Planes 363061 2011. április 10. 13:03
Válasz erre
Szia Piratvitorla! Ez egy bonyolult kérdés.Én is boncolgattam már, mert szeretnék egy szép TF 88-ast készíteni.Az D1 az A4-es felderítő változata.Elhagyták a zuhanóféket,az ETC bombatartók megmaradtak.A törzs tetején a bombatér mögött egy beömlőt helyeztek el az itt lévő három kamera fűtőberendezéséhez.A három kerek ablak alul volt a bombatár mögött(a bombatárban üza tartály volt).Ilyeneket kaptunk (TF osztály)a fronton 1942 nov.-dec.Harkov-Osnava repterén 4 db.-ot F.901-F.904.Aztán később még kb 30-at.De.!Leírásokból és fotókról tudjuk,hogy ezek a gépek D2-nek megfelelők(A1-A5-ből kialakított) voltak.És nehogy elbízzuk magunkat a nagy típusbeazonosító képességünktől, az ezekről a (Magyar)gépekről készült fotók teljesen vegyes képet mutatnak.Pl.:dudoros(Jumo211J)motorhoz keskeny(VDM)légcsavar,egyenes oldalkormány.Vagy,sima(JUMO211B)motor,páncélozott "B"állás,kamerák a bombatérben(D2).Széles (VS11)légcsavar dudoros motor,csak belső bombatartó.STB.A makettedet csak fotó alapján készítsd! Így is lesznek vitatkozó kötekedők,pl. én. Üdv.! Planes
Polkovnyik 363060 2011. április 10. 11:38
Válasz erre
Szia

Hogy szavaiddal éljek:
először is,biztosan sokra értékeled a "főhadnagy úr" képességeit de én had maradjak meg a többedpilótánál mint megnevezésnél, mert nem szeretem ha öreg gyeplő hijjával elszalad a ló...
Ahogy olvasgattam az elmúlt időszak írományait  a "légierővel" kapcsolatban minden komolyabb komment az eltékozolt,ellopott javakkal, az elba..ott beszerzésekkel, az ellopott pénzekkel volt tele.
namármost ez inspirált arra amit írtam,törtető jószándékkal, ha már íly gáz a helyzet.
Hovatovább te rekciódban gyermekded módon lebazseválod a légitársaság alapítást meg a többi nonszensz hülyeséged.Ki beszélt itt erről?
Ha nincs pénz teremteni kell vagy a te fengőgőd fogja megvenni a szükséges eszközöket amikor mindent elloptak,eltékozoltak és üres a kassza de a jövő is sivár?
Miről beszélünk akkor?
Egyik oldalon siránkozunk meg temetkezünk ugyanakkor a másikon meg játszuk az agyunkat hogy micsoda? hát de ilyet ?Hogy képzeli?
Nem észrevehető a kontrasztok közötti meghasonult sunyítás?
Te adsz pénzt, ötletet, munkát ahhoz hogy ne annyira legyünk a béka segge alatt mint most?
Ha kell akkor bármit,bárhogyan.Ez a helyzet azonban tarthatatlan.Illetőleg egyre azért jó.Hogy megtudjuk hogy a nagy magyar légierő 1 embere kivan képezve éjszakai biki repülésre...
Gratulálok barátom.

Üdv neked
Elnar 363059 2011. április 10. 11:20
Válasz erre
Pár kép egy lelőtt B-24-esről (tudom, nem magyar, de "A honi légvédelem áldozatai" topic nem létezik, és szerintem érdekes)
www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_15594.jpg www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_15577.jpg
www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_15561.jpg www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_15596.jpg
piratvitorla 363058 2011. április 10. 11:18
Válasz erre
Sziasztok
A Ju-88 A-4 és a D-1 között volt-e komolyabb különbség külsőre? (a Revell régi készletéből ezeket lehet csinálni...)
A D-1 volt a hosszú távú felderítő változat: bombák ezen is voltak? Nekünk volt D-1?
Köszi
Zoli
Elnar 363057 2011. április 10. 09:59
Válasz erre
vlevi és MB87 képei ugyanazt a két gépet mutatják (valószínűleg ugyanabból a soroztaból). A felülnézeti fotót tükrözni kell, és pontosan megegyeznek a terepmintázatok a két-két gépen.

romeo, ezek nagyot ütöttek. Főleg a közeli az Isten Nyila jelvénnyel.
MB87 363056 2011. április 10. 09:04
Válasz erre
vlevi 363055 2011. április 10. 07:49
Válasz erre
piratvitorla 363054 2011. április 10. 07:47
Válasz erre
Szia
Először is:
Az említett "hadnagyunk" és "sokadpilóta":
A srác szerintem jelenleg a legjobban képzett magyar katonai pilóta (sokat beszélgettem vele a kiképzéséről). Meg merem kockáztatni, hogy a hasonló tapasztalatú (repidő) civil nagygépes másodpilótákhoz (első tisztekhez) képest is jóval magasabb képzettségű (NVG, taktikai leszállások, földközeli repülések stb.) Mellékesen: nem hadnagy, hanem főhadnagy... (a katonai repülésben több összeszedni azt az egy csillagot, mint máshol pl. az őrnagyit).

másodszor:
Egy hadsereg feladata nem a bizniszes szállítás, hanem más dolgok (akkor már hozzunk létre légitársaságot). Mellékesen azért lehet pénzért is dolgozni. Ha neki állnánk pénzért szállítani pár év múlva cserélhetnénk a gépet is. Ráadásul civilben - ha jól tudom - általában nem is veszik meg a gépet, csak bérlik vagy lízingelik (nem véletlenül vannak repülőgéppel foglalkozó lízingcégek).
Harmadszor: Azért a C-27-est ipari hulladéknak nevezni szerintem erős...Olasz gép amerikai tuninggal. (én személy szerint az amerikai technikát többre becsülöm, mint az európait, bár sajnos eddig leginkább a keletihez volt közöm.)
Ráadásul írtad, hogy kényszerrel összatartott Európa stb. Az EU egyik "mintacége" pont az Airbus... Akkor az milyen lehet?
"közös lónak túrós a háta": ilyen költségű gépeket (C-17) nagyon kevés ország tud üzemben tartani. Nem is a gépek megvásárlása, hanem az egyebek (kiképzés, üzemeltetés, papírok stb.)
Az A-400 meg még "sehol sincs", majd kb 10-15 év múlva mondható bármi is róla komolyan...
Szép napot
Zoli
DrJoci 363053 2011. április 10. 04:57
Válasz erre
Sziasztok!

Nem akarok bele kontárkodni :) és lehet ,hogy oltást kapok a hülyeségem ért ,de pl fontosabb személyek szállítására alkalmas lehet a felépítmény új belsővel illetve ebben nem vok jártas ,de szerintem ejtőernyős csapatokat is ki lehet belőle dobni a hátsó ajtón ,de a legvalószínűbb ,hogy valami zsidónak volt fölösbe ilyenje ami a kutyának nem kellet ... állam bácsi meg megvette a dolgozok pénzéből jó drága pénzen ahogy azt általában szokták csinálni. :)
Polkovnyik 363052 2011. április 10. 03:57
Válasz erre
Szevasz Kámov

Hát nem tudom.Nekem is vannak rossz napjaim,de neked is ezek szerint...
Valahogy olyan érzés keritett hatalmába soraid olvastán mintha más írna a nick neved mögött...

Nem reagálok addig a soraidra amig nem olvasod el mégegyszer mit is pötyögtél.
Mert ha egy szimplán ismerethiányban szenvedő tapasztalatlan tacskó írja a lentieket nem csodálkozom.
Azonban tőled ez valami új...
Üdv
romeo 363051 2011. április 9. 23:24
Válasz erre
fortepan_15592
fortepan_15592
fortepan_15604
fortepan_15604
fortepan_15578
fortepan_15578
fortepan_15615
fortepan_15615
fortepan_15614
fortepan_15614
fortepan_15580
fortepan_15580
fortepan_15579
fortepan_15579

Magyar Királyi Honvéd Légierő
fotó: fortepan.hu
Kamovos 363050 2011. április 9. 23:18
Válasz erre
Sziasztok!

Pár kérdés felmerült bennem!

A honvédség számára megvásárlandó szállító repülőgépnek, nem a sereg elvárásainak kellenének, hogy meg feleljenek?

Nem a sereg holmiját kéne cuccolnia, mert abban nincsen lé?

Mert ezen az elven haladva tovább, akkor a vadász pilótáink is inkább repülhetnének civil gépekkel, mert a csomagszállítás jó pénzt hoz?

Valahogy nem értem a vonalvezetésedet!

Viszont a karcos szemüvegemen keresztül nem látom tisztán, hogy abba az A380-ba hogyan lehet be állni mondjuk egy ...Uazzal?

Vagy csak kézi poggyászokat lehet felvinnirá?

Azon a hátsó ajtón keresztül mennyi idő alatt lehet ki deszantlni akár élő erőket akár csomagokat?

Mert ugye jelenleg is van olyan feladat mikor leszállás nélkül kismagasságban (4-5m vagy kevesebb) kell kitolni a csomagokat!

A-380 katonai feladatokra?
Hát ez elég érdekes lehetne!
Független attól, hogy szép nagy gépnek látszik!

Az A-319 alkalmas katonai a feladatra?
Vagy ezeket a feladatokat eztán nem kell majd végre hajtani?

Üdv: kamovos

Ja!
Még azt szeretném kérdezni Polkovnyik-tól, hogy azokat a részeg tábornokokat talán te támogattad, hogy ilyen általánosításokkal példálózol?
Vagy honnan jöttek elő ezek a részeg dolgok?

Mert ha nem voltál ott, akkor ez csak szimplán rosszindulatú vádaskodás!
Amúgy pedig egyébként sincsen semmi köze a katonai szállításokra való alkalmassághoz!
Polkovnyik 363049 2011. április 9. 22:23
Válasz erre
Szia 

Pedig elég egyértelműen utalok rá a szövegkörnyezetben.
Az olasz valamint a spanyol hulladékra.
Nem vélem hogy az airbus ra nagyon jelzőket kellene aggatni.Óriási technológiai háttér ,tömérdek tapasztalat minden téren.Ugye jól írom hogy az A380-as nak is mint minden többi társának azonnal élesben kell teljesítenie hiszen nem véletlenül vernek el milliárdokat az engedélyezés előtti teszteken...
Az is imerős lehet,mármint mondásként,hogy közös lónak túrós a háta...
Te hogyan álnál a kérdéshez ha a barátnődet használná a haveri köröd?
Egy hum,bug az egész.Akárcsak a kényszerrel összetartott europa,mert van egy magyar hadnagyunk aki többedpilóta egy C-17-es en? huhhh...
A többi amit leírtál helyes.Lenne!Mármint akkor ha erről beszélnénk.
Nem elsősorban katonai szállításokra gondoltam.Abban nincs pénz.Mégpedig azért mert körön belül vagy, s előbb utóbb elvárnák.A speciális polgári szállítások, na abban van a lé,de nagyon.
Az A319-es semmire nem jó amiről beszélünk.Nem is erre tervezték nem is ez a feladata.Max arra jó hogy pár részeg tábornok elmenjen vele az eszét játszani cyprusra auditálni, mert nekünk ilyen is van(lenne).
Üdv.
piratvitorla 363048 2011. április 9. 21:36
Válasz erre
Szia
Nem tudom mikor melyikre típusra gondolsz.
Az Airbus túl nagy sima mezei magyar nemzeti szállításokra.
Arra egyrészt jó lenne egy két hajtóműves gép kisebb távra (pl. Európa).
Afganisztánba és a hasonló helyekre bőven rendben lenne a C-130 nemzeti szállításokra.
Ha viszont nagyobb dolgokat kell szállítani (harcjármű, helikopter stb.) illetve többnemzeti cuccokat szerintem teljesen jó a több nemzet által üzemeltetett C-17.
Ráadásul az A-400 igen kiforratlan szerkezet, különösen a C-17-hez képest. (üzemeltetők száma, repült órák/felszállások száma, éles hadműveleti területi szállítások száma stb.)
A másik Airbus valamelyik utasgép. Ilyen van pl. a cseheknek : 2 db új A-319 (azt hiszem). Az is használható sok mindenre. De sok mindenre nem: ejtőernyős dobás, kiépítetlen reptérről üzemeltetés, teherdeszant, nagyméretű teher szállítása stb.)
üdv
Zoli
romeo 363047 2011. április 9. 20:32
Válasz erre
Airbus A-319
Airbus A-319

Üdv Polkovnyik!
Az Airbus nem is rossz ötlet, pl. a cseh légierő nemrég vásárolt 2 darabot.
Polkovnyik 363046 2011. április 9. 19:22
Válasz erre
Szevasztok

Mert miért is nem lenne rá szükségünk?
Mert a fentebb bevizuált két ipari hulladékra igen?
Miért? Hogy pár szerencsétlent kiszállítsanak Afganisztánba két zsák krumplival?

Az egyetlen agyhalott döntéshozatalban résztvevő sunnyogó, tapsoló generalnak eszébe sem jut micsoda lehetőség lenne az Airbus a magyar légierőnek?
Mert ha már a többit el ba..ták itt lehetne lépni,nem is akármit.
Négy darab géppel olyan pénzt lehetne keresni bérfuvarozásban hogy egyszerűen fogalmatok sincs róla.
A franciákkal lehet beszélni, első szóra gyártanák nekünk a gépeket.
A négy gép olyan pénztermelő eszköz lenne amiről sajnos még csak álmodni sem mernek.
S mi lenne még ami nem elhanyagolható?

A piloták olyan szállítási rutinra tennének szert amit különben az életben soha.
Legalább ebben lennénk szín vonalon ha másban nem...
Jó tudom,az így keresett nem kevést pénzt is ellopnák az erre fenntartott személyek...
piratvitorla 363045 2011. április 9. 19:20
Válasz erre
Szia
Szerintem A CASA akkor lenne jó, ha lenne mellé C-130 is, mert kisebb a törzs keresztmetszete. Így van a lengyeleknél is.
A cseh CASA esetében viszont kiborult a bili: rossz az önvédelmi rendszer ezért visszaküldték a gyártónak őket.
Egy új típus pár éven belül visszahozná az árát.
Zoli
romeo 363044 2011. április 9. 18:11
Válasz erre
C_27j_Spartan__l
C_27j_Spartan__l
CASA C-295
CASA C-295

Üdv!
Az An-26 helyett 2 lehetséges típust "emlegetnek", CASA C-295(spanyol) és C-27J Spartan(olasz).
piratvitorla 363043 2011. április 9. 17:18
Válasz erre
Sziasztok.
A-400: nem is lenne szükségünk ilyen gépre, de még a kapacitására sem.
A C-17-nél sokkal kisebb, a C-130-nál jóval nagyobb. Nekünk kb erre a két kategóriára lenne/van szükségünk. (plusz kisebb gépekre sajátként).
üdv
Zoli
miles 363042 2011. április 9. 14:54
Válasz erre
Az Aero Vodochody gyártotta a Siebeleket a háború alatt, talán a kistestvért, a Hallore-t is. Tehát úgy tűnik, csak félig volt igazam, a Siebel repült, csak más felségjelzéssel. :) Köszi, romeo!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.